Fórum
- Grubber új
- Kukorica várhatóan........! új
- Terménytároló csarnok, szín, épület tervezés, építés, szigetelés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Poénok új
- Máktermesztés új
- Fortschritt E-514 kombájn új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Ne várjuk meg a tavaszt: már most védekezni kell a kalászos betegségek ellen
A kórokozók nem pihennek: a gabona- és árpavetések levélbetegségei már az őszi...
													Hirdetés
											
					
                        
						
 
							 
							 
							 
							 
			
620 hozzászólás
Válasz Tekergőkee #314. hozzászólásáraEbben annyi a szépséghiba, hogy a szuper lengyel szakaszoló(a régebbi legalábbis) orrán száján folyatott 4 bar körül...


Válasz csoppika #316. hozzászólásáraNekem a szakaszoknál külön nem lehet állítani a nyomást!
Válasz medikus #313. hozzászólására12méteres a keret!
Válasz Mtz 550E #305. hozzászólásáraMilyenVI. sebesség?Felezett?Úgy lehet!
Válasz Mtz 550E #305. hozzászólásáraNa... Kezdem az elején...




A kezelésit elolvastad???
Első lépés.
Feltöltöd vízzel. Átkapcsolod keverésről permetezésre. Bekapcsolod a kardánt. A fordulatot beállítod pl 1300-ra. A nyomást 2.5bar-ra a nagy zöld tekerő kifele forgatásával.
Ha ez megvan, akkor elcsuksz egy szakaszt. Annak a csapjánál levő kis zöld tekerőt addig forgatod kifele, míg megint 2.5bar lesz az órán. Aztán eljátszod ezt mindegyik szakasszal. Ha mindet elzártad, és lelőtte a nyomócsövet, (vagy szétnyomta magát)megkeresed a tömítést a fűben és újra összerakod
Ha ezek készen vannak, akkor keresel a muszkán egy olyan fokozatot(kb V. fokozat lesz), ahol olyan 5és6km/h között megy a szekér 1300-as fordulaton...
Ezek után a placcon teszteld újra, mennyire elég a 600 liter lötty...
Válasz Tekergőkee #314. hozzászólására12 méteres kereten 24 fuvókával.
Válasz Gandhy #310. hozzászólásáraNekem 5,1-5,2 km/h nál jön ki a 300l/ha ilyen nyomáson. Én is így szoktam, 110-03 as kék fuvókával.
Válasz csferri #307. hozzászólásáraKéken nem megy át,de lehet a keret 18 méteres!!Arról nincs szó,hány fúvóka van!


Válasz atisgyulai #299. hozzászólásáraA tempomat gombot rá kell nyomni...
Válasz Gandhy #310. hozzászólásáraLECHLER_ST_110
Válasz Mtz 550E #305. hozzászólására8 km/h sebességnél, kb annyit megy az mtz VI/1600 fordulaton? a kék fuvóka:
3,5 bar-on 192-t fúj ki
Válasz csferri #307. hozzászólásáraMost h mondod, így is lehet értelmezni.
A 6bar meg főleg sok, nem?
Válasz csferri #307. hozzászólásáraJól írtam 3.6Bar a nyomás! És a kék fúvókákat használtam!
Válasz ND #306. hozzászólásáraSzerintem úgy éreti hogy kék fúvóka 3-as, és 6 bar. Ha 3,6 bar lenne akkor ott valami nem kerek mert a kéken annyi nem megy át, az tuti.
Válasz Mtz 550E #305. hozzászólásáraCsökkented a nyomást v kisebb fúvókát teszel bele v gyorsabban mész.
A 3,6 amúgy is lehet sok. Nem porlasztott túlságosan?
Üdv!
Ha valamelyik oldalt kizárjátok nektek is feljebb megy a nyomás?
Másik dolog 600L-ből 1.4Ha tudtam lefújni kék fúvóka 3.6Bar nyomás és VI.sebesség 1600fordulat! Hogy tudnék még visszább venni a fogyasztáson?
Válasz medikus #300. hozzászólásáraÉn is, de egy két kisebb domb akad azért táblán belül, és ott a párhuzamvezetőn észrevenni a sebesség különbséget.
Kiszórt lémennyiségen ilyen kicsiben nem észrevehető ez az eltérés.
Àldom az eszem, hogy nem lengyelt vettem, hanem egy használt hardit.
Válasz medikus #301. hozzászólásáraVan GPS-em,de nem használom erre!
Válasz atisgyulai #299. hozzászólásáraA 80 liter különbség az 1/3 lé mennyiség!!!Nem plusz minusz 1!!!Durván 250 liter/hektár?

Válasz atisgyulai #299. hozzászólására"lent vagyok az Alföld tenger sík vidékén" Nincs hegy völgy!
Válasz medikus #287. hozzászólásáraMajd ha lesz egyszer gps-ed, rájössz, hogy nem így van. Elég egy kis emelkedő, vagy puhább talaj ami fogja a gépet (nem csúszik meg a kerék, nem kapar, csak fogja) és máris 1km/h-val lassabban mész ugyan azon motorfordulatnál és fokozatnál. Picit meggurulva dombról lefelé, meg jön a +1km/h. Csak nem ordítva forog iván 1600-at, hanem kis gázon, könnyedén szaladva.
A beállítotthoz képest +1, és -1 között meg egy átlagos permetezésnél van kb 80 liter lémennyiség különbség Ha-onként.
Válasz medikus #297. hozzászólásáraAmi plusz keverő van(vagyis a szivató síp), az pont ereszt(ferdén kapattak rá a hollandert..). De annak a bypass szelepe van szinte teljesen kitekerve...így tudtam 2-2.7bar közé levinni a nyomast...
Válasz csoppika #295. hozzászólásáraValamelyik keverőt nyitva hagyod kissé,állandóra!
Válasz csoppika #294. hozzászólásáraAz enyém sima fix keretes akkor csak ilyen volt készletes.
Ismerős a csepegés, jó rá húztam de azért néha cseppen így is...
A nyomás szabályzó az egy lutri majd ha úgy lesz kap egy normálisat szivattyúval együtt.
Válasz medikus #290. hozzászólásáraÉn is ott fujnek, ha le tudnam venni a nyomast 2 barra...
Válasz Tekergőkee #292. hozzászólásáraJa a "szintezős" keret, mh nélküli... Akkor szintezett, ha ráakasztottam a végére egy 3 kilós kalapácsot.
Válasz Tekergőkee #285. hozzászólásáraEn szoptam a szívószűrővel 3 évet, mindig túlméretes O gyűrűt tettem bele, hiaba. Aztan elrepedt, ledobtam. Vettem katalógból egy 100 literes arag szűrőt, ami nem tudott annyit, azt is ledobtam. Ment így 3 évet kb. Aztan a szivattyú elezdte azt játszani, hogy ahogy ürült a tartály, ment le a nyomas. Szétszedtük, a szelepeket políroztuk fogkrémmel(a rendelt pótszelepek kritikán aluliak voltak), pár tartályig jó volt. Újra szetszedés ujra polír. Akkor meg elrepedt a szelepház, meg lett hegesztve, ment. Pár tartály, nem ment. Gáz hogy fél tartálynál vissza kell kapcsolgatni...
Meguntam, vettem rá egy reverberi szivattyút, meg ahhoz egy arag szűrőt. Akkor lett jó...
Válasz medikus #291. hozzászólásáraAzok jók
Azért kell nekem mellé ez is. Nekem a permetező ad kicsit nagyobb kihívást. Majd ha úgy alakul kap egy normális szabályzót.
Válasz Tekergőkee #289. hozzászólásáraNem elektromos!Spirálos!

Válasz Tekergőkee #288. hozzászólásáraMeg bizony!Jó az.1600 fordulaton permetezek,ott már nem kalimpál!
Válasz Tekergőkee #288. hozzászólásáraRáadásul még elektromos is
Válasz medikus #287. hozzászólásáraMegbízna az orosz fordalatszám mérő órában?
Válasz Tekergőkee #286. hozzászólásáraAdott sebességben ha a fordulatod állandó,akkor a sebességed is az!
Válasz medikus #281. hozzászólásáraAz se rossz de sebbeség és fordulat együtt jobban szimpatizál.
Válasz csoppika #284. hozzászólásáraMtz 952.3 a traktor. Szoktam én is figyelni a fordulatszámot persze, de ez már elektromos. Külső USB-s GPS vevőm van,még mrpoke javasolta erre a célra tökéletes. Szoktam vele várni 15-20 percet hagy áljon be a jel. Azok nekem is eresztenek, a szivattyú kopog mint állat számomra csúnya hangja van lehet fel kellene újítani vagy valami jobb minőségűt kellene nézni rá. A szakaszoló tényleg érdekes, nekem a nyomás változik 2-3 tizedet hiába nincs hozzá nyulva sem. Azért mondtam az első az mindig jó szokott lenni meg a második is pontos viszonylag, majd utána már 20-30 litert csúszik.
 lehet fel kellene újítani vagy valami jobb minőségűt kellene nézni rá. A szakaszoló tényleg érdekes, nekem a nyomás változik 2-3 tizedet hiába nincs hozzá nyulva sem. Azért mondtam az első az mindig jó szokott lenni meg a második is pontos viszonylag, majd utána már 20-30 litert csúszik. 
Válasz Tekergőkee #280. hozzászólásáraMilyen trakival viszed? Ha van ford számmérő, az pontosabb, mint a gps, ami 5 tizedeket ugrál...
Válasz csoppika #282. hozzászólásáraJa a szivattyúja kritikán aluli volt(szelepek), az utolsó 2 évben kapott új reverberit...(szakaszolója is lerohadt, ahelyett meg egy rozsdamentes csövet...) A gyári szívószűrője már újan eresztett...nem is javult meg...





Válasz Tekergőkee #280. hozzászólásáraÉn a fordulatszámot lesem az Mtzben... És mindig jó. Pedig kalimpál.
Amúgy az a lengyel 2005-ben került ide, de kb 4 éve áll....
Válasz Tekergőkee #280. hozzászólásáraÉn meg fordulatszám mérővel!

Válasz csoppika #279. hozzászólásáraAkkor az lehet a jobbik fajta lengyel. Minden tavasszal lepróbázom, utána az első az jó utána egy kicsit már változik. A sebességet is GPS-el mérem(nem telefon).
Válasz Tekergőkee #278. hozzászólásáraNekem fixen be van lőve a nyomás, és VI.-on megyek 1100-as fordulattal, mindig ugyanannyi területre elég a cucc...
Ha paramétert (vagy fuvókát) változtatok, akkor mindig vizes teszt jön...
Válasz csoppika #274. hozzászólásáraVan ez az alkalmazás, ezzel csináltam. Igaz nekem a lengyel priccoló sose akar 2x egymás után egyformán fújni.
Válasz Tomi81 #276. hozzászólására270 liter gâzolaj?
Válasz Mtz 550E #266. hozzászólására3,5bar 8km/h 270l/ha
Válasz Mtz 550E #266. hozzászólásáraÁllj neki egy szabályos téglalap táblának, amit tudsz, hogy mekkora, és hogy pontosan milyen hosszú, meg széles, oszt próbálkozz...de TISZTA VÍZZEL!!!!!!










Ja...ölezőt vigyél...hogy a csonka hosszt be tudd mérni!
Sok sikert...
Válasz Mtz 550E #266. hozzászólásáraMtz VI./1300 fordulat, 2.5bar...
(és kb vehetsz piros fuvókákat, mert nem fog 250 litert kinyomni...)
Ha van buta telód, azon van GPS, azzal mérd be a sebességed...
Válasz csoppika #272. hozzászólásáraMondjuk az a beállítás lehet benne van a kezelésiben...már ha elolvasta...
Válasz ND #271. hozzászólásáraA bypass szelepet még bele se írtad...ha jól látom, ez már olyan...
Válasz Mtz 550E #268. hozzászólásáraÉn az első permetezést tiszta vízzel csináltam
Elindulsz egy beállítással és ha nem az jön ki amit szeretnél változtatsz EGY paramétert (vagy sebesség vagy nyomás vagy fúvóka) és újra próba.
Elvileg ki is lehet számolni.
Elkezdtem leírni neked, de belekavarodtam...
Talán majd később, de addigra hátha megszán vki