Válasz dnsv #708. hozzászólásárana akkor valahol itt lesz a hiba, csak ki kell találnom, hogy tudom munka közben méretni a nyomást
logikus, ha hidegen jól, vagy jobban emel, akkor képes az emelésre, akkor is, ha melegen nem teszi
vajon, ha vodkát tennék bele olaj helyett? végülis a minszki gyártósoron lehet, függő lett az alkoholgőzben
Válasz gazda001 #714. hozzászólásáraEgy másik topicban már ki volt tárgyalva a téma hogy ki mit mivel húzhat! Piros rendszámos géppel B kategóriával viheted a piros rendszámos pótot, még ha az 14 tonnás is! Másrészt pedig ha megvan hozzá a jogsid viheted a 2 piros rendszámos pótot együtt!!!!!akkor ha az első kocsi forgalmijábsn benne van hogy vontathat! Itt rengetegen úgy húzzák akinek van hozzá gépe és pótkocsija...
Válasz dnsv #712. hozzászólására2014-ben már a 1025.3-at sem lehetett itthon átvinni, nekem 2 hónapja meg volt, ki is fizettem, használtam is, de rendszám és műszaki még nem volt rá, Horton állt előtte 2 hétig megoldják(onnan jött) nem tudták ők sem műszakiztatni, aztán lepasszolták, hogy ennyi, bakkler, én meg már kifizettem, aztán telt, múlt az idő és egyszer csak a húsvéti nyuszi hozott rá fekete rendszámot
Válasz Bigyófelügyelő #700. hozzászólásáraPiros rendszámos kocsiból az életben nem lehetett két db.-ot vontatni.
Piros rendszám az lassú jármű és pótkocsija, (nemzeti kategória) nem kell hozzá más csak sima "B" kategória, még akkor is jó ha az orvosi érvényessége lejárt.
A fekete rendszámos az mezőgazdasági vontató, 2 db nehéz pótot is vontathat, "C"+"E" kategória, vagy "T" kategória kell hozzá. Orvosi ide sem kell, mivel még ez is nemzeti kategória. Ha csak "B" kategóriád van akkor 1 db könnyű pótot húzhatsz (750 kg, megengedett legnagyobb össz. tömeg) Ettől kezdve Piros rendszám és a "T" kategóriás jogsi nem mehet külföldre, hiszen csak nemzeti kategóriák.
Válasz Gandhy #711. hozzászólásáraAzta.
Biztos valami lobbi lehet benne, hogy itthon nem ott pedig lehet vizsgáztatni.
Azért 17-ig a legeladottabb traktor volt a Belarus. Utána azért megcsappant szépen a számuk.
Nem semmi kiskapu. De lényeg, hogy olcsó legyen és jó.
Válasz dnsv #706. hozzászólásáraitt műszaki vizsgázik nálunk, csak előtte vizsgázik egyet még külföldön is , kint forgalomba helyezik, majd honosítják és féléven belül műszaki vizsgára kell vinni itthon és máris meg van a fekete rendszám
Válasz dnsv #705. hozzászólásáravalójában a vevőnek fel sem tűnik, a kereskedő intézi, van aki szlovák, más lengyel vonalon, az a röhejes, hogy nálunk nem lehet, de a visegrádi barátainknál simán megy még
Válasz mtz1221 #707. hozzászólásáraBanyek erre nem is gondoltam.
Nekem 200-on megy a nagy is meg a 892 is gyárilag.
De igazad van, ha nincs jól beállítva akkor melegen már simán ezt a bajt okozza mint a kollegánál.
Válasz Gandhy #687. hozzászólásáraPróbáld meg olajcsere előtt párszor meleg állapotban az erőszabályzó karjával (teljesen hátra nyomva az ülés melletti kart)emeltetni(csak vigyázz mert úgy magasabbra emel).Ha úgy emel akkor a hátsó szeleptömben van a gond. Nyomás lett mérve kint a földön mikor nem emel ? Nekem a nagynál új korában csak 170 bár volt egész napos munka után, felállítottam 190 bárra.
Válasz Bigyófelügyelő #704. hozzászólásáraVárjá mert nem vagyok napra kész. Én a 18-as sztorit mondtam.
De elvileg a piros rendszámos dolog stímel, mert itt így van jópár a közelemben. Piros rendszám, - vontatás.
Sztem is jobb ez a gép vontatással. Azért nem egy lassú gép. Mondjuk a 16245-el nem vontatnék, az jóval lassabb, mint ez.
Én szállítottam vele, nagyon kényelmes, igaz csak 110q búzát hordtam vele, de partokon nem kellett vissza váltani egyszer sem.
Plusz öröm érzés, hogy 6330, 6120R elakadva, én meg kényelmesen kihúztam a 100q kukoricát. Ők is szintúgy annyit hoztak volna.
Persze hidró rendszerbe 2 MTZ nem tud annyit, mint a 6330 vagy a 6120R. Tisztába vagyok vele.
Válasz Gandhy #702. hozzászólásáraNa banyek. Ezt nem tudtam.
Mi 18-ban vettük. Akkor még így volt. Igaz abba az évbe 2 fekete rendszámú volt csak. A többi kihúzott vontatással pirosat kapott, mert ott talán nem mértek CO kibocsájtást, vagy mit magyarázott akkor az eladó. Az ami nekünk jött az tuti Magyarországon vizsgázott, mert 3 hónapot vártam rá.
Akkor egyet nem értek, hogy a fenébe olcsóbb most a 1221, mint anno amikor én vettem.
Szomszéd faluból egy gazdatárs mondta a kialkudott árat.
Válasz dnsv #701. hozzászólásáraEzt nem tudtam! Azt tudom hogy honosítják meg stb...annyit tudok hogy a megrendelt gép úton van Lengyelországból... Hogy mikor ér ide... Passz! Nekem is fekete rendszámos kell mert húznia kell a kocsikat bár jogsiilag nekem is hiányos a történet...
Válasz dnsv #701. hozzászólásáraa 1221-re itthon már nem adnak fekete rendszámot, csak trükkel, az összes külföldön van forgalomba helyezve és utána honosítják, akkor már mehet műszakira
Válasz Bigyófelügyelő #700. hozzászólásáraLehet pirossal is.
Van itt kollega akinek így van. Vontatás kihúzva és már piros is.
Nekem is kérdezték, hogy ha pirossal kell akkor vontatás nájne.
Közelembe is van, egyszerre vettük. Neki piros rendszám nekem fekete. Neki nincs vontatás, nekem van 20t. Bár jogsim nincs rá.
Válasz dnsv #686. hozzászólásáraEzek a gépek már nem kapnak piros rendszámot a teljesítményük miatt! (persze megvannak a kivételek: Rába Steiger) ! 20 tonnás vontatást kapnak! Viszont megfelelő jogsival vihetsz vele 2 piros rendszámos kocsit, ha beleférsz a súlyba, illetve ha az első kocsi vontathat másikat!
Válasz Gandhy #698. hozzászólásáraPersze.
Az Agro-Maszon 2,5-3 m között van kinn a henger a végén. Tele agyaggal az ékgyűrűs és a hátsó lapokon is 1-2 fangli mennyiségű agyaggal simán el emelgeti egész nap a 1221 alapjáraton is. (ettől kizártnak tartom, hogy nehezebb legyen tőle a crosskill) Nem szoktam nagy gázzal haza felé menni sem. A szint szabályozó mindig kényelmesen emeli fel az adott magasságra a gépet.
Válasz dnsv #689. hozzászólásáraműtrágyaszórót 1,6 tonna, simítóborona, lazító, 3-as váltvaforgó eke, ezeket 10 órán át egyformán emeli, ott hal meg, aminek hátul van a nagy súly
Válasz dnsv #689. hozzászólásáraműtrágyaszórót 1,6 tonna, simítóborona, lazító, 3-as váltvaforgó eke, ezeket 10 órán át egyformán emeli, ott hal meg, aminek hátul van a nagy súly
az első 3 emelés oké, aztán vége, nagy gázon, guruló traktorral kiemeli félig, ezt folyamatosan tudja, nagygázon álló traktornál kicsit moccant rajt, de éri a talajt
Nekem 14 órát megy a nagygép naponta, mikor megy. De soha nem vettem észre, hogy nem emelte egyforma magasra a gépeket.
Valószínű úgy vannak az adatok ahogy írod. De lehet nem láttad, hogy mivel a kormány külön tartályból megy a 6 hengereseken így az nem melegíti az olajt, így baja nem lesz annak azokkal a gépekkel amiket írtál.
Ég és a föld lesz a 2 gép közt a különbség.
Válasz mtz1221 #681. hozzászólásárama egész nap kompaktoroztam, a hűtők közti tisztítás, új termosztát, új hűtőkupak, fix 80 fokon a víz hőfoka, azért rendeltem meg az új traktort, mert a 1025 melegedett a nagyobb gépek előtt azért annak örülök, hogy most már nem
hidraulika hidegen felemelte az égig, melegen is azért kiemelgette, fele olyan magasra
most cseréltettem hidraulika olajat, néztem a számlát 68-as hidraulikaolaj, akkor keresek vhol sae 40-et, hátha segít,
1221 topik esetén gondolom 1221-re gondolsz.
Ez a traktor ha piros rendszámot kap akkor nem vontathat pótkocsit, ki is húzzák a forgalmiból. Nem is kaphat soha többé, ha így van forgalomba helyezve.
Fekete rendszámmal, kap vontatást, de csak T, vagy C+E jogsival lehet vele vontatni.
Fizetni kb. egyet kell. Pontos számokat nem tudok mondani.
Mivel ez csak a legalsó kategóriás mg. vontató besorolást kapja így 5 évente kell műszakiztatni.
Válasz mtz1221 #681. hozzászólásáramost cseréltettem olajat, szűrőt a hidraulikában, és tömítéseket a tengelynél, ma műtrágyáztam, 1,6 tonnával, azt dobálta felfelé, holnap reggel felkerül a kompaktor, előbb a rövidtárcsa, mert mögötte van a másik 11 hektáron hamar kiadja, hogy változott-e valami,
amúgy köszönöm a megoldást a 22-es kulccsal, már nem csúszik előre a kar, kicsit talán túl erősre is húztam
Válasz Gandhy #679. hozzászólásáraVegyél már az 1025-ösbe 20 liter sima Sae 40-es olajat hidraulikába próbára. Nekem mindenbe az van már 20 éve,soha nincs olyan hogy este rosszabban emel mint reggel. Ha nem emel akkor nem emel reggel se.Amúgy a hidraulika az egyetlen gyengéje az mtz-nek.50 éve arra nem voltak képesek hogy az emelő tengelyt betegyék a hátsó tengely fölé. Kis 60 lovas törökkel valamelyik nap arrébb raktam a 3 méteres grubert az udvarban gond nélkül.82-es meg se bírta emelni, csak nyüszitett az elosztója.
egy barátomnak, szomszédomnak így néz ki a gépparkja:
JD 5100R, JD 6120R, JD6195R, NH 7.270
Ő vet nekem a JD 6120R-rel, az úgy emeli a Monosem 6 soros talán 1 tonna műtrágya megy bele, 7q zsákot szoktunk beletenni, az úgy emeli, mint a papírzsepkendőt és úgy fordul, mintha üresen menne, 6,2 tonna asszem az önsúlya, 4 hengeres motorral. A másik barátom JD 6330 Premium, az meg úgy emeli, ugyanezt a gépet, hogy 5q-t tesz bele és tolatgat.
köszönöm a sok építő hozzászólást, egy ideig gondolkodtam hogy átváltom 1523-ra a megrendelést, bár azt kiszállításig gondolom még mérlegelhetem, de nem változtatok, marad a 1221.
Körvonalazódik, hogy lesznek hiányosságai, de mint Mtz felhasználónak, ez nekem nem lesz új
De nézzük az érem másik oldalát, mit kapok 11,5 millió ft-ért fronthidraulikával.
NH 5.95, Deutz, Same 90 ló körül, talán még azokat sem.
A 1025 monoblokk Mtz-m mindent tud, amit kérek tőle, kivéve a melegen emelést hátul ha ebben jobban teljesít, akkor hálát adok Lukasenkának.
Válasz t.romsics #674. hozzászólásáraAkkor ha jól értem a 6145 Steyr falhoz állítaná a 2022-t? Vagy azért erőben jobb a 2022? Emelésben gondolom nem ellenfél a 6145-nek egy orosz sem. Biztosan sokkal korszerűbb a hidraulika rendszere.
Tárcsát alsóhúzóval vagy függesztőlapokról húzgáljátok vele? Az én tárcsám függesztőlapos, de lehet egészségesebb lenne a hátuljának alsóhúzóval húzni.
Válasz Gandhy #666. hozzászólásáraLemken Karat a grúber. Nem ismerem a 1025-öt, a 1221 monoblokkos, egy munkahenger, a gyenge pont a traktor súly elosztása szerintem. Megemeli az a nehezet, csak rögtön ágaskodó paripa válik belőle. A nyugati ezt a sajátjain sokkal jobban kitalálta. A nyugatimra (pedig könnyebb, mint a 2022) orrsúly sem kell, és felemelve is szépen viszi.
4318 hozzászólás
Válasz Gandhy #717. hozzászólásáraSzerszámos topikban medikus tett képet, hogyan lehet legegyszerűbben mérőórát csinálni a kihelyezett körre.
Válasz dnsv #708. hozzászólásárana akkor valahol itt lesz a hiba, csak ki kell találnom, hogy tudom munka közben méretni a nyomást
logikus, ha hidegen jól, vagy jobban emel, akkor képes az emelésre, akkor is, ha melegen nem teszi
vajon, ha vodkát tennék bele olaj helyett? végülis a minszki gyártósoron lehet, függő lett az alkoholgőzben
Válasz gazda001 #714. hozzászólásáraEgy másik topicban már ki volt tárgyalva a téma hogy ki mit mivel húzhat! Piros rendszámos géppel B kategóriával viheted a piros rendszámos pótot, még ha az 14 tonnás is! Másrészt pedig ha megvan hozzá a jogsid viheted a 2 piros rendszámos pótot együtt!!!!!akkor ha az első kocsi forgalmijábsn benne van hogy vontathat! Itt rengetegen úgy húzzák akinek van hozzá gépe és pótkocsija...
Válasz dnsv #712. hozzászólására2014-ben már a 1025.3-at sem lehetett itthon átvinni, nekem 2 hónapja meg volt, ki is fizettem, használtam is, de rendszám és műszaki még nem volt rá, Horton állt előtte 2 hétig megoldják(onnan jött) nem tudták ők sem műszakiztatni, aztán lepasszolták, hogy ennyi, bakkler, én meg már kifizettem, aztán telt, múlt az idő és egyszer csak a húsvéti nyuszi hozott rá fekete rendszámot
Válasz Bigyófelügyelő #700. hozzászólásáraPiros rendszámos kocsiból az életben nem lehetett két db.-ot vontatni.
Piros rendszám az lassú jármű és pótkocsija, (nemzeti kategória) nem kell hozzá más csak sima "B" kategória, még akkor is jó ha az orvosi érvényessége lejárt.
A fekete rendszámos az mezőgazdasági vontató, 2 db nehéz pótot is vontathat, "C"+"E" kategória, vagy "T" kategória kell hozzá. Orvosi ide sem kell, mivel még ez is nemzeti kategória. Ha csak "B" kategóriád van akkor 1 db könnyű pótot húzhatsz (750 kg, megengedett legnagyobb össz. tömeg) Ettől kezdve Piros rendszám és a "T" kategóriás jogsi nem mehet külföldre, hiszen csak nemzeti kategóriák.
Válasz mtz1221 #707. hozzászólásáraerőszabályozóval is próbálkoztam, semmi, nyomást nem mérettem, szervizben említettem, de vmivel hárították
Válasz Gandhy #711. hozzászólásáraAzta.
Biztos valami lobbi lehet benne, hogy itthon nem ott pedig lehet vizsgáztatni.
Azért 17-ig a legeladottabb traktor volt a Belarus. Utána azért megcsappant szépen a számuk.
Nem semmi kiskapu. De lényeg, hogy olcsó legyen és jó.
Válasz dnsv #706. hozzászólásáraitt műszaki vizsgázik nálunk, csak előtte vizsgázik egyet még külföldön is
, kint forgalomba helyezik, majd honosítják és féléven belül műszaki vizsgára kell vinni itthon és máris meg van a fekete rendszám
Válasz Bigyófelügyelő #704. hozzászólásáraJah és a lényeg.
Gratulálok! Sok ezer üzemóra legyen hibamentesen vele.
Válasz dnsv #705. hozzászólásáravalójában a vevőnek fel sem tűnik, a kereskedő intézi, van aki szlovák, más lengyel vonalon, az a röhejes, hogy nálunk nem lehet, de a visegrádi barátainknál simán megy még
Válasz mtz1221 #707. hozzászólásáraBanyek erre nem is gondoltam.
Nekem 200-on megy a nagy is meg a 892 is gyárilag.
De igazad van, ha nincs jól beállítva akkor melegen már simán ezt a bajt okozza mint a kollegánál.
Válasz Gandhy #687. hozzászólásáraPróbáld meg olajcsere előtt párszor meleg állapotban az erőszabályzó karjával (teljesen hátra nyomva az ülés melletti kart)emeltetni(csak vigyázz mert úgy magasabbra emel).Ha úgy emel akkor a hátsó szeleptömben van a gond. Nyomás lett mérve kint a földön mikor nem emel ? Nekem a nagynál új korában csak 170 bár volt egész napos munka után, felállítottam 190 bárra.
Válasz Bigyófelügyelő #704. hozzászólásáraVárjá mert nem vagyok napra kész. Én a 18-as sztorit mondtam.
De elvileg a piros rendszámos dolog stímel, mert itt így van jópár a közelemben. Piros rendszám, - vontatás.
Sztem is jobb ez a gép vontatással. Azért nem egy lassú gép. Mondjuk a 16245-el nem vontatnék, az jóval lassabb, mint ez.
Én szállítottam vele, nagyon kényelmes, igaz csak 110q búzát hordtam vele, de partokon nem kellett vissza váltani egyszer sem.
Plusz öröm érzés, hogy 6330, 6120R elakadva, én meg kényelmesen kihúztam a 100q kukoricát. Ők is szintúgy annyit hoztak volna.
Persze hidró rendszerbe 2 MTZ nem tud annyit, mint a 6330 vagy a 6120R. Tisztába vagyok vele.
Válasz Gandhy #702. hozzászólásáraNa banyek. Ezt nem tudtam.
Mi 18-ban vettük. Akkor még így volt. Igaz abba az évbe 2 fekete rendszámú volt csak. A többi kihúzott vontatással pirosat kapott, mert ott talán nem mértek CO kibocsájtást, vagy mit magyarázott akkor az eladó. Az ami nekünk jött az tuti Magyarországon vizsgázott, mert 3 hónapot vártam rá.
Akkor egyet nem értek, hogy a fenébe olcsóbb most a 1221, mint anno amikor én vettem.
Szomszéd faluból egy gazdatárs mondta a kialkudott árat.
Válasz dnsv #701. hozzászólásáraEzt nem tudtam! Azt tudom hogy honosítják meg stb...annyit tudok hogy a megrendelt gép úton van Lengyelországból... Hogy mikor ér ide... Passz! Nekem is fekete rendszámos kell mert húznia kell a kocsikat bár jogsiilag nekem is hiányos a történet...

Válasz Gandhy #702. hozzászólásáraa .3-as
Válasz dnsv #701. hozzászólásáraa 1221-re itthon már nem adnak fekete rendszámot, csak trükkel, az összes külföldön van forgalomba helyezve és utána honosítják, akkor már mehet műszakira
Válasz Bigyófelügyelő #700. hozzászólásáraLehet pirossal is.
Van itt kollega akinek így van. Vontatás kihúzva és már piros is.
Nekem is kérdezték, hogy ha pirossal kell akkor vontatás nájne.
Közelembe is van, egyszerre vettük. Neki piros rendszám nekem fekete. Neki nincs vontatás, nekem van 20t. Bár jogsim nincs rá.
Válasz dnsv #686. hozzászólásáraEzek a gépek már nem kapnak piros rendszámot a teljesítményük miatt! (persze megvannak a kivételek: Rába Steiger) ! 20 tonnás vontatást kapnak! Viszont megfelelő jogsival vihetsz vele 2 piros rendszámos kocsit, ha beleférsz a súlyba, illetve ha az első kocsi vontathat másikat!
Válasz Gandhy #698. hozzászólásáraPersze.
Az Agro-Maszon 2,5-3 m között van kinn a henger a végén. Tele agyaggal az ékgyűrűs és a hátsó lapokon is 1-2 fangli mennyiségű agyaggal simán el emelgeti egész nap a 1221 alapjáraton is. (ettől kizártnak tartom, hogy nehezebb legyen tőle a crosskill) Nem szoktam nagy gázzal haza felé menni sem. A szint szabályozó mindig kényelmesen emeli fel az adott magasságra a gépet.
Válasz dnsv #693. hozzászólásáraez komoly? akkor az egy áldás lesz nekem
Válasz fexco #694. hozzászólásáraRolmako
Válasz dnsv #689. hozzászólásáraműtrágyaszórót 1,6 tonna, simítóborona, lazító, 3-as váltvaforgó eke, ezeket 10 órán át egyformán emeli, ott hal meg, aminek hátul van a nagy súly
Válasz dnsv #689. hozzászólásáraműtrágyaszórót 1,6 tonna, simítóborona, lazító, 3-as váltvaforgó eke, ezeket 10 órán át egyformán emeli, ott hal meg, aminek hátul van a nagy súly
Válasz Gandhy #690. hozzászólásárakonkrétan milyen márkáju a kompaktorod?
Válasz Gandhy #692. hozzászólásáraAlapjáraton fogja a 1221.
Ha nem akkor baja van. Akkor gariba nézzék át a hidró rendszert.
Válasz Gandhy #690. hozzászólásáraaz első kb. 3 emelés álló traktor, közepes gázzal
Köszönöm a válaszokat!
Válasz dnsv #689. hozzászólásárasajnos nekem sem kerek, de ez van
gyakorlatilag ez a történet:
az első 3 emelés oké, aztán vége, nagy gázon, guruló traktorral kiemeli félig, ezt folyamatosan tudja, nagygázon álló traktornál kicsit moccant rajt, de éri a talajt
Válasz Gandhy #687. hozzászólásáraValami nem kerek megint nekem.
Nekem 14 órát megy a nagygép naponta, mikor megy. De soha nem vettem észre, hogy nem emelte egyforma magasra a gépeket.
Valószínű úgy vannak az adatok ahogy írod. De lehet nem láttad, hogy mivel a kormány külön tartályból megy a 6 hengereseken így az nem melegíti az olajt, így baja nem lesz annak azokkal a gépekkel amiket írtál.
Ég és a föld lesz a 2 gép közt a különbség.
Válasz lajurba977 #685. hozzászólásáraNem huzhatsz 2 potkocsit, nem kell átirasnál eredetvizsga, elvileg 25el mehetsz(osztrakba büntetnek ezért) B jogsival is huzhatsz nehezpotkocsit.
Válasz mtz1221 #681. hozzászólásárama egész nap kompaktoroztam, a hűtők közti tisztítás, új termosztát, új hűtőkupak, fix 80 fokon a víz hőfoka, azért rendeltem meg az új traktort, mert a 1025 melegedett a nagyobb gépek előtt
azért annak örülök, hogy most már nem

hidraulika hidegen felemelte az égig, melegen is azért kiemelgette, fele olyan magasra
most cseréltettem hidraulika olajat, néztem a számlát 68-as hidraulikaolaj, akkor keresek vhol sae 40-et, hátha segít,
a hidraulika kapacitás a gyártó oldalán:
1025.3 - 4200kg - pump 56 liter/perc
1221.3 - 4300kg - pump 51 liter/perc
1523.3 - 6500kg - pump 55 l/min
ebből következtethetek arra, hogy nem lesz nagykülönbség az emelésben a 2 gép között?
persze az a 100 kiló is csodákra képes, na de mekkorára
Válasz lajurba977 #685. hozzászólásáraHelló
1221 topik esetén gondolom 1221-re gondolsz.
Ez a traktor ha piros rendszámot kap akkor nem vontathat pótkocsit, ki is húzzák a forgalmiból. Nem is kaphat soha többé, ha így van forgalomba helyezve.
Fekete rendszámmal, kap vontatást, de csak T, vagy C+E jogsival lehet vele vontatni.
Fizetni kb. egyet kell. Pontos számokat nem tudok mondani.
Mivel ez csak a legalsó kategóriás mg. vontató besorolást kapja így 5 évente kell műszakiztatni.
Üdv. Milyen különbségek vannak piros illetve fekete rendszám esetén? Milyen hátrányok vannak piros rendszámnál?
Válasz mtz1221 #681. hozzászólásáraHa betennék a hidhazba, ott is taknyolna
Válasz mtz1221 #681. hozzászólásáramost cseréltettem olajat, szűrőt a hidraulikában, és tömítéseket a tengelynél, ma műtrágyáztam, 1,6 tonnával, azt dobálta felfelé, holnap reggel felkerül a kompaktor, előbb a rövidtárcsa, mert mögötte van a másik
11 hektáron hamar kiadja, hogy változott-e valami,
amúgy köszönöm a megoldást a 22-es kulccsal, már nem csúszik előre a kar, kicsit talán túl erősre is húztam
Válasz dnsv #680. hozzászólásáraa 6120R-ből 3 db 1221-st kapsz és még tankolhatod félévig
Válasz Gandhy #679. hozzászólásáraVegyél már az 1025-ösbe 20 liter sima Sae 40-es olajat hidraulikába próbára. Nekem mindenbe az van már 20 éve,soha nincs olyan hogy este rosszabban emel mint reggel. Ha nem emel akkor nem emel reggel se.Amúgy a hidraulika az egyetlen gyengéje az mtz-nek.50 éve arra nem voltak képesek hogy az emelő tengelyt betegyék a hátsó tengely fölé. Kis 60 lovas törökkel valamelyik nap arrébb raktam a 3 méteres grubert az udvarban gond nélkül.82-es meg se bírta emelni, csak nyüszitett az elosztója.
Válasz Gandhy #679. hozzászólásáraHavernak van 6120R és 6330 is. Bár a két gép nem egy kategória.
Szintén így van.
Nem véletlen, hogy a 6120R árából 2 db 1221-et lehet venni. Jobb gép, de jobb árban is mérik. Még lehet a 2022 sincs olyan árban mint a 6120R.
Pótkocsit a földről kihúzni meg mégsem jobb a 6120R, mint a 1221. Engem nem kellett vontatni míg a másikat igen.
egy barátomnak, szomszédomnak így néz ki a gépparkja:
JD 5100R, JD 6120R, JD6195R, NH 7.270
Ő vet nekem a JD 6120R-rel, az úgy emeli a Monosem 6 soros talán 1 tonna műtrágya megy bele, 7q zsákot szoktunk beletenni, az úgy emeli, mint a papírzsepkendőt és úgy fordul, mintha üresen menne, 6,2 tonna asszem az önsúlya, 4 hengeres motorral. A másik barátom JD 6330 Premium, az meg úgy emeli, ugyanezt a gépet, hogy 5q-t tesz bele és tolatgat.
Válasz dnsv #676. hozzászólásáraErőben jobb a 2022. Persze, hogy jobban, gyorsabban emel a Steyr, hidraulikában nem egy ligában versenyeznek.
köszönöm a sok építő hozzászólást, egy ideig gondolkodtam hogy átváltom 1523-ra a megrendelést, bár azt kiszállításig gondolom még mérlegelhetem, de nem változtatok, marad a 1221.
ha ebben jobban teljesít, akkor hálát adok Lukasenkának.
Körvonalazódik, hogy lesznek hiányosságai, de mint Mtz felhasználónak, ez nekem nem lesz új
De nézzük az érem másik oldalát, mit kapok 11,5 millió ft-ért fronthidraulikával.
NH 5.95, Deutz, Same 90 ló körül, talán még azokat sem.
A 1025 monoblokk Mtz-m mindent tud, amit kérek tőle, kivéve a melegen emelést hátul
Válasz t.romsics #674. hozzászólásáraAkkor ha jól értem a 6145 Steyr falhoz állítaná a 2022-t? Vagy azért erőben jobb a 2022? Emelésben gondolom nem ellenfél a 6145-nek egy orosz sem. Biztosan sokkal korszerűbb a hidraulika rendszere.
Tárcsát alsóhúzóval vagy függesztőlapokról húzgáljátok vele? Az én tárcsám függesztőlapos, de lehet egészségesebb lenne a hátuljának alsóhúzóval húzni.
Válasz Gandhy #666. hozzászólásáraLemken Karat a grúber. Nem ismerem a 1025-öt, a 1221 monoblokkos, egy munkahenger, a gyenge pont a traktor súly elosztása szerintem. Megemeli az a nehezet, csak rögtön ágaskodó paripa válik belőle. A nyugati ezt a sajátjain sokkal jobban kitalálta. A nyugatimra (pedig könnyebb, mint a 2022) orrsúly sem kell, és felemelve is szépen viszi.
Válasz dnsv #672. hozzászólásáraKöszönöm szépen! Fejlesztgetem lassacskán.
Válasz jani13 #671. hozzászólására
Neked is jó gépparkod van hozzá úgy látom! Sok ezer üzemórát vele egészségben!!!
Válasz dnsv #669. hozzászólásáraBizony, már 3 van Tiszalökön.
Én eddig 3,6-os Bácsagrogépes "nehéztárcsával", 5 késes Balmazterra sekély,középmély lazítóval, 3 fejes Rabewerk ekével dolgoztam vele. Magágykészítés 4,5-es Güttler Földmester kompaktorral lesz.
Válasz jani13 #668. hozzászólásáraNekem ő küldte
Mondta, hogy megszaporodott arrafelé a 1221-esek száma.