Fórum
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Zene, ami boldoggá tesz... új
- Napraforgó gyomirtás új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- Repce felvásárlási ára új
- Agrártámogatások kifizetése új
Cikkajánló
Hirdetés

Így javítható a talajok aszálytűrése +VIDEÓ
Hogyan hatnak a talajbaktériumok és a talajalgák?
788 hozzászólás
Sziasztok!







A következővel találkoztam pár napja.
Itt a faluba egy idősebb fószernak van egy mopedautója.Természetesen rendszám nincs rajta.
Az hiszem joggal merül fel bennem a kérdés,hogy a kisautóra miért nem kell rendszám!?
Elvileg ugyanúgy része a forgalomnak,közúton közlekedik és még személyszállítást is végez/végezhet,mivel 2 személyes.
Kb. ugyanakkora a teljesítmény lóerőbe mint tz4k-nak,persze km/h-ba többet tud.
Kérdésem a következő lenne : A tz4k-t miért kell lassú járműnek vizsgáztatni vagy forgalomba helyezni?
Ha a mopedautós példából kiindulva én is símán elmehetnék akármerre müszaki vizsga és rendszám nélkül.
Nem tudom megérteni,hogy hogyan müködik ez.
Aki tud kérem segítsen!
nekem kellet eredet vizsga (NKH szemle) forgalomba helyezés miat.
Válasz #431. hozzászólásra
Nem kell az eredetvizsga. Pont azért mert csak üzembentartót jegyeznek be az igazoló lapba. Valahol itt a fórumban már egy csomószor leírtuk a rendelet számát. Vissza kell keresni, és arra hivatkozni. Tisztán, világosan le van írva, hogy nem kell az eredetvizsga.
Az viszont igaz, hogy csak NKH műszaki vizsga működik. Ott viszont szőröznek minden vacakkal (legalábbis nálunk).
Válasz #434. hozzászólásra
Mikor én csináltattam is megoszlottak a vélemények erről, de én is úgy voltam vele, hogy az eredetiség vizsa ára miatt nem megyek a falnak, egyszer kibírom. Nem a szomszédba kellett vinnem a gépet így a hurcibálás többe került volna ha az okoskodásom miatt nem kap (vagy késve kap) rendszámot.
Kérdeztem egy helyen és mondom, hogy nekem elég lesz az üzembentartói, szóval akkor nem kell csinálniuk eredetvizsgát. Ezt a fórumon olvastam; az üzembentartói nem tudom mivel rosszabb, arra a 10 km-re nekem mindegy is csak rendszáma legyen, meg 17.500-at lehetne spórolni a vizsgán.
A vizsgaállomás meg ragaszkodik, hogy mindenféleképpen meg kell csinálniuk az eredetvizsgát. Ha viszem én nem ellenkezek, de nem tudom miért. Na lehet ezt is vizsgaállomása válogatja.
Válasz #419. hozzászólásra
Amikor megkapod a rendszámot az okmányirodában akkor ők ott úgy adják ki, hogy már a matrica rajta van.
Nem te ragasztod rá!
Válasz #429. hozzászólásra
kb 70-80 ezer ft a vizsgáztatás, illetékek, forgalmi, eredetvizsga, ez függ attól is, hogy milyen jármű pótkocsik esetében picit kevesebb, 4 kerék hajtású gépek esetében picit több.
Válasz #414. hozzászólásra
Én úgy tudom, hogy 99 előtti adás-vételi (nyilván ha idősebb a gép abban az esetben), NKH vizsgabázison tudod csak vizsgáztatni, kell egy előzőleg kötött érvényes biztosítási szerződés ami már a vizsgázás napján is biztosítja a gépet. Ha levizsgázik, akkor csinálnak egy eredetvizsgát, és utána tudsz menni az okmányirodába a már megszerzett papírokkal és megkapod a rendszámot, forgalmit, viszont mivel törzskönyvezve nem lesz és ha 3szög rendszáma van akkor nincs neki, ezért a forgalmiba be fogják írni, hogy a jármű eredete nem tisztázott és ezért csak üzembentartó leszel és nem tulajdonos.
De ez már szerintem részletkérdés, eladáskor sem jelent semmit.
Csé szeretnék érdeklödni van egy unimog 406 os gépem mezögazdasági kivitel megvan a szürke forgalmija meg van 1990 es adásvételi szerzödés a gép teljesen kivan vonva forgalombol kérdésem az hogyan lehet forgalomba helyezni mijen rendcámot kaphat mijen álapotba kel lenni a gépnek segitségeteket elöreis megköszöném?
Válasz #427. hozzászólásra
Ha a volt tulajjal esetleg írnátok egy 99 előtti adásvételit 100 alatt szerintem kijönne.
De ha nem akkor készítheted a 150-et.
Válasz #427. hozzászólásra
hogyha nem akarsz a rend őreinek sok munkát adni akkor igen!
ezzel azt akarod mondani hogy kb. 150e-be fáj hogy piros rendszámot kapjak a régi 3szög helyett?

Válasz #421. hozzászólásra
meg lehet oldani a "műszakit" nekem most van folyamatban(régi forgalmi,háromszög rendszám,kb. 150)
Válasz #423. hozzászólásra
Igen kapsz/kaphatsz rá.
De a régi rendszámmal már a kutya se fog törődni.
Válasz #416. hozzászólásra
Szerintem a súlyadó marad a régi.
Akiknek ilyen van mind ugyanazt a díjat fizeti, nem hiszem, hogy külön van olyan, hogy mg. célú fekete rendszámos pótkocsi.
Engem igazából az izgat,hogy meg van a régi rendszám meg a forgalmija akkor kapok-e rá piros rendszámot???
Válasz #418. hozzászólásra
Elég nehezen vagy legalábbis 100 felett, de lehet 200 is mire mindent végigjársz.
Egy utánfutógyártónak szerkezetileg vállalnia kell, hogy ő "gyártotta" (ha utánfutó jellegű) és egy minősített hegesztőtől is kell egy papír. Talán valahogy így. Ezután elvileg mehetne vizsgázni.
Válasz #420. hozzászólásra
Háromszög rendszámmal 20 éve nincs nyilvántartva...
Válasz #414. hozzászólásra

az okmányirodában meg mondják!tudomásom szerint hogyha nyilvántartásban szerepel akkor csak egy vizsgára bocsátási engedélyt kel kérni.ha nem szerepel akkor már nem megy olyan egyszerűen.
Akkor elméletileg minden símán fog menni.

Lehet,hogy butaságot kérdezek,de felmerült bennem hogy ha a háromszög rendszámmal viszem műszakira,akkor az új rendszámra ki fogja ráragasztani a műszaki érvényesség matricát???
Válasz #413. hozzászólásra

házilag készített pótkocsit hogyan lehet vizsgáztatni?
Válasz #414. hozzászólásra
Háromszög rendszámmal már lassan 20 éve nincs műszaki, le kellett volna cserélni ha műszakira ment. Okmányirodába beballagsz és elmondanak mindent. Utána mehet műszakira, ha megvan akkor kapod az új rendszámot és papírokat.
Abban az esetben mi a helyzet ha veszek egy olyan pótkocsit amit teherautó húzott és én levizsgáztatnám traktor után mg célú fekete rendszámra.Ilyenkor hogy alakul a súlyadó?
Válasz #414. hozzászólásra
Elviszed műszakira, ha az megvan akkor beballagsz az okmányirodába a papírokkal és a régi rendszámmal, és kapod az újat ( legalábbis pár éve így ment).
Sziasztok!

A mai nap folyamán vásároltam egy tz4k kisgépet.
Régi háromszög rendszám van rajta és meg van az eredeti forgalmija.
Az eladó szerint kb 3 éve volt utoljára műszakiztatva.
Az érdekelne,hogy lehet-e a háromszög rendszámmal müszakiztatni vagy igényelni kell piros rendszámot,és hogy mi a folyamata a piros rendszám igénylésnek.!?
üdv!
egy házilag csinált pótkocsira hogyan lehetne rendszámot csináltatni? egyedül ami gyári rajta az a keréktengely kerekestül. fék, világítás jó rajta.
Válasz #410. hozzászólásra
NKH-s ismerőssel beszéltem. Azt mondta, ha bálagyűjtésre használjuk táblán belül akkor munkagép, ha szállítunk vele akkor rendszám.
Válasz #407. hozzászólásra
Venni nem, de az építésen gondolkozunk.
Válasz #406. hozzászólásra
A vonatkozó törvényt nézegetve ez egy különleges felépítményű pótkocsi lenne. Szerintem rendszám köteles.
Válasz #408. hozzászólásra


szerintem az ismerősödet el küldöd egy normális okmányirodában, ahol tudnak minden kérdésére választ adni,aztán el dönti hogyan tovább!
Lenne egy ismerősömnek egy 750kg összemegű kis utánfutója, papírok nélkül. Valamikor még volt forgalomba, alvázszám van, de már papírok nélkül vette régebben.
Ezt lehetne valahogy rendszámoztatni? (Fekete rendszámra.)
Válasz #406. hozzászólásra
Biztos. De aki vesz egy ilyet 6-7 millióért vagy többért biztos belefér a rendszámoztatás.
Még a traktorokon sincs rendszám a videó kedvéjért.
Mit gondoltok, ez rendszám köteles lenne?
Válasz #404. hozzászólásra
szerintem igen.
Helló.
Azt szeretném kérdezni,hogy..van 1 kis fülkés papír nélküli 80 as mtz-m panorámafülkét szeretnék rá tenni és utána forgalomba helyezni,de a panoráma fülkének le van vágva a teteje és mi csinálnánk rá olyat mint a gyári így is forgalomba lehet helyeztetni ?
Köszi előre is.
Válasz #402. hozzászólásra

mind két rendszámos gépem van a háromszögest most intéztem.Azt ne kérd hogy írjam le,mi a menete mert csak egy vita lesz belőle.Utólag meg jegyzem mindenki úgy oldja meg a baját ahogy a pénztárcája engedi.Számomra ez a téma is lezárva.
Válasz #401. hozzászólásra
Igen.
Hát ez kb. olyan mint a zöld rendszám ügy is.
Nálunk például ahol nem vizsgáztatnak mg. gépeket ott nem is tudnak mondani semmit régi gép vizsgáztatására.
Pedig szerintem jó dolog, hogy hagytak egy ilyen lehetőséget is a termelőknek. Mert valóban sok helyen már megvannak a munkagépek, de rendszámoztatni csak 5-10 éve kezdték el ezeket.
Nincs miről beszélnem ha a háromszögrendszámokat is fennhagyják a gépen és azzal mennek ki.
Válasz #399. hozzászólásra
tudod tegnap próbáltam segíteni, csak hát nagyon más irányt vet az egész és jobbnak láttam be fejezni a hozzászólást.
Válasz #399. hozzászólásra
van nálatok vizsgáztató állomás? kérdezd őket.nem akarlak félre vezetni,mert tudod nem csak te olvasod amit írok
és van egy két okos tojás akik vitatják amit írok
akkor az már egy kicsit gáz
Válasz #393. hozzászólásra
És mi van akkor, ha nincs alvázszám, mert 20 év alatt az idő kiette és most ő akarná forgalomba helyezni?
Mondjuk prospektus a gyári adatokkal meglenne.
Válasz #392. hozzászólásra
Ha egyedibe akarod megcsinálni akkor tervdokumentáció kell, minősített hegesztőtől papír stb. Sok macera.
NKH-tól próbálj meg típusbizonyítványt kérni.
Ha pedig kirohadt akkor ütnek bele NKH-nál.
Válasz #390. hozzászólásra
Zöld rendszám vontatmányra nem mehet/ne. Ez nem magajáró.
Válasz #389. hozzászólásra
Meg, sőt elméletileg csak rendszámmal közlekedhetne. Nem kell bántani a szóróhengereket, azzal mehet vizsgára is. Amúgy használható henger nélkül pótkocsinak is. T088-ak is így szaladnak siló felépítménnyel.
Válasz #388. hozzászólásra
Nincs értelme eredet vizsgáztatni és nem is kell, ha üzembentartóira csináltatja meg.
Válasz #387. hozzászólásra
Nem kell közjegyző, elég egy adásvételi amin a jelenlegi adatok szerepelnek.
Okmányiroda nem ad útvonalengedélyt, régen sem adott. Viszont NKH vizsgabázis ad engedélyt, legalábbis nálunk fejérben adott.
Válasz #392. hozzászólásra
olyan nincs hogy nincs alvázszám pláne ha egy kft. forgalmazta, okmány iroda,vagy közlekedési felügyelet a két hivatalos szervtől meg tudod mi ennek a menete! egyediként nem ajánlom mert az sokkal többe fog kerülni mint hivatalosan.
Válasz #391. hozzászólásra
És akkor mit tudok csinálni ha nincs rajta alvázszám de még a típusát sem tudom csak annyit hogy az agro line kft forgalmazta valamikor.
Egyedi ként mennyibe fájna?
Válasz #389. hozzászólásra
Igen ha van rajta alvázszám, meg tudjátok is a típusát legalább. 2-3 hozzászólással lentebb írták is hogyan.
60-80 ezer.
Válasz #389. hozzászólásra
azt nem tudom hogy lehet,de meg próbálhatod a zöld rendszámot a trágyaszóróra (ha van neki alvázszáma)
Sziasztok!
Egy trágyaszórót meglehet csinálni piros rendszámosra? úgy hogy a szóróhenger levehető és csináltunk rá hátsó ajtót hogy pótkocsinak is használhassuk.
Mennyibe fájna ez kb?
Üdv.Zsolti