Ti hogyan, milyen "technikával" kaparjátok ki a kukorica, napraforgó magokat, hogy ellenőrizzétek a tőtávolságot és a vetésmélységet szezon kezdetekor a vetőgép beállítása után? Én mindig szenvedek vele, percekig kapirgálok két ujjal a vetőgép kb. 10 cm széles nyomában, a kb. megtippelt csoroszlyanyom mellett 2-2 centire oldalt, aztán középen söprögetve, közben sokszor el is kaparom a helyéről, meg nem is igen találom, szóval nem túl eredményes így.
Válasz határjáró #7671. hozzászólásáraEgyszerű a válasz, mert úgy kevesebb a kerékcsúszás. Mivel nem a vetőgép kereke húz hanem azt húzza a trakia vontatás következtében, ezzel a megoldással a minta nem maga alól tolja ki a földet hanem a vontatás következtében maga alá forgatja be a kerékminta a földet!
Válasz kukaccsosz #7667. hozzászólásáraMagtártól lett véve. Szárterelő nincs rajt de nem is láttam szükségesnek. Vita Kft-től veszem az alkatrészeket. Ha nincs készleten épp olyan alkatrész, expresszel másnapra itt van.
Sziasztok
Kuhn Maximához szeretnék alkatrészt rendelni, de nincs katalógusom és az Axilnál összeomlott a számitógépes rendszer.Hol tudnék rendelni, hogy esetleg még holnap megérkezzen?
Válasz Bárány #7661. hozzászólásáraSajáttal kb 2800, no meg van ismerősöknek 5 a környéken, sőt van egy Gamma is, az még pontosabb a tőtáv tekintetében.
Válasz Kisvuk #7658. hozzászólásáraSzia,a hajtásház belsejében műanyag alkatrészek vannak olyan mint egy kúpkerék és tányérkerék,egy idő után kopnak a fogak és hajlamos átugrani,ekkor pontatlan a vetés,vagy tudsz rajta hézagolni de ha újat veszel az se nagy kiadás
Válasz VMisi #7655. hozzászólásáraAzzal a csapággyal nem találkoztam szerencsére, de a két meghajtó kerékben is kilincsszerkezet van, már ott nem tudod hátra hajtani.
Nekem volt még a tömörítő kerekekkel gondom, néha a rögök be tudták nyomni a gumit a műanyag perembe és csak szétszedve lehetett a helyére igazítani.
Válasz Kisvuk #7654. hozzászólásáraÚgy,ha jól emlékszem a bal oldalon van egy lehetőség és hátrébb lehet rakni a balos takaró kereket. Az itt nem látszik, de azt látom, hogy ebből is kispórolták a zsalulemezt. Azzal lehetne a mag ráfolyást szabályozni a vetőelemre. A furat megvan az öntvényben...
Válasz gcastle #7645. hozzászólásáraA műtrágyát hajtó lánckeréknél olyan csapágy van nektek is, ami csak egy irányba viszi át a hajtást? Időnként nem hajtott mostanában is fixre tettük. Miért van ez a csapágy? Elvileg ha hátragurulsz akkor nem forgatja, de az elég ritkán van.
A tömörítő kerekeket nagyon nehéz levenni a tengelyről, mert berakodik porral. A mélységtartó kerekek is hasonlóan nehezen jöttek le, de oda tettünk zsírzókat. Az újabbakon talán gyárilag is van.
Válasz gcastle #7651. hozzászólásáraIgen kaptam hozzá,nagyon precíz tulajdonosa volt.Kb szerintem az a gép esetleg akkor ázhatott meg amikor vetés közben elkapta az eső.
Válasz Kisvuk #7649. hozzászólásáraAkkor a tieden már el lehet tenni egymástól a takaró-tömörítő kerekeket! Ne egy vonalban legyenek, legalábbis nálam úgy jobban dolgoztak!
Válasz Kisvuk #7649. hozzászólásáraAdagolókerék az Agrokerholdingtól, de az Auditker is tud hozzá, lánc-csapágy meg a csapágy-csavar boltból! Nagyobb gebasz meg itthon sarokcsiszoló-oxiacetilén-hegesztő...
Válasz gcastle #7647. hozzászólásáraItt is ez a megoldás fog maradni (legalább nem zsibbad el a lábunk a gépben)
Alkatrészt ha kellett honnan szerezted be hozzá?
Válasz Kisvuk #7646. hozzászólásáraCsak a kardános megoldás, de az már az ős Sigmám is rajta volt. Gondolkoztunk a vákum elzárásán, de azzal van pár probléma!
1.: Elejted a magot, visszakapcsolásnál számolj rá, hogy kell egy kis táv mire újra felveszi és vet, ha meg hajtod a kerekeket, hogy újra felvegye, akkor potyogtatsz a többi sornál.
2.: Változik a vákum a bekapcsolva maradt kocsiknál!
2000 ojró? Még jó, hogy lehet kapni! Mégha a hajtát tudná levenni...
Szerencsére nincs sok "hegyes" parcella, így amikor kellett a sorzárás, akkor valaki ment a traktorban a söfőrrel, aztán vagy kiugrált nyitni-zárni mikor kellett, vagy kint állt a vázon arra a pár befejező hosszra...
Válasz gcastle #7645. hozzászólásáraKöszönöm,sorelzárás a tiéden volt?,ezen ugyan van a kardánokat ha kézzel kiiktatja az ember,forgalmazót kérdeztük hogy ha nem is gps szakaszolással de a gépből vezérelve lehet e de nagyon nem volt képben ,igaz rákérdezett a gyártónál valami pneumatikával zárná a vákumot a vetőkocsikról de az csak rendelésre van 2000 euroért
Válasz Kisvuk #7644. hozzászólásáraLáncokat szezon előtt nézzétek át, főleg a műtrágya és a granulátumszóróét, ott az adagolóhengereket is. Poros cuccokkal vigyázzatok, ha beülepedik le fogja tolni a gumi adagolóhengereket. Szélső sorok gége és teleszkópos csöveit sikerült néha elcsípni-elhagyni. Tömörítő-kerekekhez "széles" csapágy kell, abból és a kétféle adagolóhengerből legyen otthon 2-2 tartalékban! A sebesség meg talaj és mag függő: sima felszín szép nagy gömbölyű kukoricával 10-11 km/h is volt, de az átlag inkább 7-8 km/h!
Zsírral a vetőelem alatt csak óvatosan, 1-2 slukk elég 100 hektárra, nyomjelzőkbe naponta mehet vastagon.
Forgónál nagyobb fokozat kisebb motorfordulattal lesz jó a vákum miatt.
Hirtelen ennyi! De kérdezz még nyugodtan, hátha tudok válaszolni!
Válasz gcastle #7643. hozzászólására2015 gyártás,most vettük.A kérdés pedig az lenne hogy van e olyan része ami odafigyelést igényel,pl vetési sebesség mi az optimális stb.
Válasz gcastle #7642. hozzászólásáraAlapjában a sima SPC (nem a központi hajtású és paralelogramma felfüggesztésű, mert ugye létezett olyan is...) után egy teljesen másik bolygón találta vele magát az ember...
Nagy műkaki tartály, mikro-szóró, normális vetésellenőrzés, teleszkópos váz, megbízható mélység tartás, mindez 2002-ben egy új MTZ áráért.
Válasz Sk Laci #7640. hozzászólásáraDe igen, csak ez a gép ilyenkor meg sem áll a permetezővel, illetve a gépésze sem.
Mi sokan vagyunk, így alakul a munkamegosztás.
Válasz szanberg #7600. hozzászólásáraNézted a maghajtást is? Vas fogaskerekek vannak benne, vagy müanyag?
Az árak egészen türhetők, csak meg kellene találni, mik a gyengéi.
Válasz szanberg #7637. hozzászólásáraIgen,az vezérli.Régen a permetezőt is az szakaszolta,de ott áttértem az isobus-ra,mostmár csak a vetőgépet vezérelem vele.
Válasz szanberg #7634. hozzászólásáraPersze,a traktor adja a levegőt.
Használtan vettem,írtam is,monosemen volt,a lánckereket kelett cserélnem. ez azez az
keresd a Bencét,vagy nézz szét a neten,szokott lenni használtban olcsón
Válasz szanberg #7634. hozzászólásáraAz Axiálnál van (volt?) felokosító készlet Monosem-re, az mágneskuplunggal müködik. Mi egy pár éve vettük. Igaz manuálisan kapcsolod ki a sorokat, de nekünk arra az egy hét vetésre megfelel és tényleg jó, hogy sorközmüveléskor nincs útban a rávetés.
Válasz szanberg #7624. hozzászólásáraazèrt mert nem minden van hozza a pp-től ami nekem kell, fél megoldásokkal meg nem akartam foglalkozni.
hiába a precíz magadagolás ha szar a mélységtartás és a visszazárás.
se magérzékelő, se talaj szenzor se kocsinyomás szabályzás nincs gaspardora.
így láttam mit tud a pp. ezért vetés után megy a gaspardo és jön a 1750 jd. arra van minden a pp-től
Válasz Bárány #7622. hozzászólásáraSzerintem is pár zsák spóroláson nem múlik, de egyébként valóban, hosszú távon mérhető forintálisan ez a történet szóval nyilván csak előnye van neki, de inkább az a jó, hogy nincs rávetés, magyarul precízebb a termesztés technológia, ahol duplán keresztbe hosszába van vetve ott általában jó része nem is hoz csövet a kukoricának, ott alakul ki góc pont pl molynak vagy diabroticának, ha sorközművelsz bedúr a kapa és töri a sort is, illetve mint kombájnos, ha sorelzárással van vetve akkor a belső szegésen is úgy lehet tolni neki mint bárhol másutt!
Illetve, nem lesz dupla mulcs sem utána ezeken a foltokon.
Szóval összességében számomra igencsak kívánatos, de a maxima rendszere mint írtam nem stabil, kezdetleges megoldás, nagyüzemi szinten nem tud működni, csak úgy, hogy hosszú tábla befejezésénél mikor el kell zárni a szélső 3 sort, akkor jó, folyamatosan kapcsolgatni nem való egész nap, egész szezonban.
Igazából a monosem helyett gondolkodok egy vetőgépen, mert 20 éves a lelkem, aztán mivel 8 soros a technológia, ez meg ugye csak 6, ebből kifolyólag is kilóg a sorból. 5455-ös függesztett 8sort normális vetőgépből nem bír el, így meg szépen dolgozna vele, 6497 után marad a függesztett maxima, annak az gyerekjáték, hiába nehéz mint a fene. Viszont a neves nyugati gyártóktól ha vennénk 8 soros vontatottat, akkor annak kéne a vezérgépnek lenni, de nem az 5455 ös, sem a pilótája nem a vezér vetős.... így ha ilyen vevődne, akkor azt a nagyobb gépnek kéne húznia, kis trakira maradna a régi monosem...
Ezért gondoltam volna, hogy egy olcsóbb, de használható ilyet, aztán pár év múlva látjuk, ha fasza akkor a másik után is jöhetne egy, ha nmeg nem annyira strapás akkor egy nyugatit mögé, a kisebb munkákra eltartana szerintem sokáig a török is, még ha nem is hozza az elvárásokat.
8275 hozzászólás
Ti hogyan, milyen "technikával" kaparjátok ki a kukorica, napraforgó magokat, hogy ellenőrizzétek a tőtávolságot és a vetésmélységet szezon kezdetekor a vetőgép beállítása után? Én mindig szenvedek vele, percekig kapirgálok két ujjal a vetőgép kb. 10 cm széles nyomában, a kb. megtippelt csoroszlyanyom mellett 2-2 centire oldalt, aztán középen söprögetve, közben sokszor el is kaparom a helyéről, meg nem is igen találom, szóval nem túl eredményes így.
Válasz Ares 826 #7673. hozzászólásáraErre gondoltam én is, csak igy rengeteg földet lök fel a vetőgépre.
Válasz határjáró #7671. hozzászólásáraEgyszerű a válasz, mert úgy kevesebb a kerékcsúszás. Mivel nem a vetőgép kereke húz hanem azt húzza a trakia vontatás következtében, ezzel a megoldással a minta nem maga alól tolja ki a földet hanem a vontatás következtében maga alá forgatja be a kerékminta a földet!
Válasz határjáró #7671. hozzászólásáraMert a talaj forgatja a kereket, így kevésbé tud csúszni.
Sziasztok,
Adott egy Gaspardo vetőgép, de más típusnál is láttam. Miért van az hogy a vetőgépen fordított futó felulettel vannak feltéve a kerekek?
12 soros vetőgépek mennyibe ketülnek most? JD, Horsch, Vaderstadt?
Válasz kukaccsosz #7667. hozzászólásáraMagtártól lett véve. Szárterelő nincs rajt de nem is láttam szükségesnek. Vita Kft-től veszem az alkatrészeket. Ha nincs készleten épp olyan alkatrész, expresszel másnapra itt van.
Válasz kukaccsosz #7665. hozzászólásáraValakinek vélemény?
Válasz Lothar1 #7666. hozzászólásáraKöszi
Kitől vettétek?
Alkatrész ellátás?
Szárterelő csillagkerék van rajta?
Válasz kukaccsosz #7665. hozzászólásáraAz van. Jó választás. Repce, szója,kukorica,napraforgó, mák,popcorn, cirok van vetve vele
Sziasztok
Valakinek van Kverneland optima v- vel tapasztalata?
Megbízható?
Szerviz, alkatrész ellátás?
Vetési pontosság, főleg naprában?
Repce vetés?
Sziasztok
Kuhn Maximához szeretnék alkatrészt rendelni, de nincs katalógusom és az Axilnál összeomlott a számitógépes rendszer.Hol tudnék rendelni, hogy esetleg még holnap megérkezzen?
Válasz Bárány #7661. hozzászólásáraSajáttal kb 2800, no meg van ismerősöknek 5 a környéken, sőt van egy Gamma is, az még pontosabb a tőtáv tekintetében.
Válasz tamas320d #7660. hozzászólásáraKöszönöm, odafigyelünk erre is ,bár gondolom nem 50 -100 ha alatt kopik szét.
Válasz gcastle #7659. hozzászólásáraKb. hány hektár alatt jött össze ennyi "tapasztalat"?
Válasz Kisvuk #7658. hozzászólásáraSzia,a hajtásház belsejében műanyag alkatrészek vannak olyan mint egy kúpkerék és tányérkerék,egy idő után kopnak a fogak és hajlamos átugrani,ekkor pontatlan a vetés,vagy tudsz rajta hézagolni de ha újat veszel az se nagy kiadás
Válasz Kisvuk #7658. hozzászólásáraA tömörítőkerék rugójából sem árt tartani polcon!
Válasz gcastle #7656. hozzászólásáraMegtaláltam már amiről beszélsz,a jobboldalit lehet hátrább tenni.
Válasz VMisi #7655. hozzászólásáraAzzal a csapággyal nem találkoztam szerencsére, de a két meghajtó kerékben is kilincsszerkezet van, már ott nem tudod hátra hajtani.
Nekem volt még a tömörítő kerekekkel gondom, néha a rögök be tudták nyomni a gumit a műanyag perembe és csak szétszedve lehetett a helyére igazítani.
Válasz Kisvuk #7654. hozzászólásáraÚgy,ha jól emlékszem a bal oldalon van egy lehetőség és hátrébb lehet rakni a balos takaró kereket. Az itt nem látszik, de azt látom, hogy ebből is kispórolták a zsalulemezt. Azzal lehetne a mag ráfolyást szabályozni a vetőelemre. A furat megvan az öntvényben...
Válasz gcastle #7645. hozzászólásáraA műtrágyát hajtó lánckeréknél olyan csapágy van nektek is, ami csak egy irányba viszi át a hajtást? Időnként nem hajtott mostanában is fixre tettük. Miért van ez a csapágy? Elvileg ha hátragurulsz akkor nem forgatja, de az elég ritkán van.
A tömörítő kerekeket nagyon nehéz levenni a tengelyről, mert berakodik porral. A mélységtartó kerekek is hasonlóan nehezen jöttek le, de oda tettünk zsírzókat. Az újabbakon talán gyárilag is van.
Válasz gcastle #7652. hozzászólására
Úgy érted ne egymással szemben legyenek?
Válasz gcastle #7651. hozzászólásáraIgen kaptam hozzá,nagyon precíz tulajdonosa volt.Kb szerintem az a gép esetleg akkor ázhatott meg amikor vetés közben elkapta az eső.
Válasz Kisvuk #7649. hozzászólásáraAkkor a tieden már el lehet tenni egymástól a takaró-tömörítő kerekeket! Ne egy vonalban legyenek, legalábbis nálam úgy jobban dolgoztak!
Válasz Kisvuk #7649. hozzászólásáraAlkatrészesed van hozzá?
Válasz Kisvuk #7649. hozzászólásáraAdagolókerék az Agrokerholdingtól, de az Auditker is tud hozzá, lánc-csapágy meg a csapágy-csavar boltból! Nagyobb gebasz meg itthon sarokcsiszoló-oxiacetilén-hegesztő...
Válasz gcastle #7647. hozzászólásáraItt is ez a megoldás fog maradni (legalább nem zsibbad el a lábunk a gépben)
Alkatrészt ha kellett honnan szerezted be hozzá?
Válasz gcastle #7647. hozzászólásárahajtást...
Válasz Kisvuk #7646. hozzászólásáraCsak a kardános megoldás, de az már az ős Sigmám is rajta volt. Gondolkoztunk a vákum elzárásán, de azzal van pár probléma!

1.: Elejted a magot, visszakapcsolásnál számolj rá, hogy kell egy kis táv mire újra felveszi és vet, ha meg hajtod a kerekeket, hogy újra felvegye, akkor potyogtatsz a többi sornál.
2.: Változik a vákum a bekapcsolva maradt kocsiknál!
2000 ojró? Még jó, hogy lehet kapni! Mégha a hajtát tudná levenni...
Szerencsére nincs sok "hegyes" parcella, így amikor kellett a sorzárás, akkor valaki ment a traktorban a söfőrrel, aztán vagy kiugrált nyitni-zárni mikor kellett, vagy kint állt a vázon arra a pár befejező hosszra...
Válasz gcastle #7645. hozzászólásáraKöszönöm,sorelzárás a tiéden volt?,ezen ugyan van a kardánokat ha kézzel kiiktatja az ember,forgalmazót kérdeztük hogy ha nem is gps szakaszolással de a gépből vezérelve lehet e de nagyon nem volt képben ,igaz rákérdezett a gyártónál valami pneumatikával zárná a vákumot a vetőkocsikról de az csak rendelésre van 2000 euroért
Válasz Kisvuk #7644. hozzászólásáraLáncokat szezon előtt nézzétek át, főleg a műtrágya és a granulátumszóróét, ott az adagolóhengereket is. Poros cuccokkal vigyázzatok, ha beülepedik le fogja tolni a gumi adagolóhengereket. Szélső sorok gége és teleszkópos csöveit sikerült néha elcsípni-elhagyni. Tömörítő-kerekekhez "széles" csapágy kell, abból és a kétféle adagolóhengerből legyen otthon 2-2 tartalékban! A sebesség meg talaj és mag függő: sima felszín szép nagy gömbölyű kukoricával 10-11 km/h is volt, de az átlag inkább 7-8 km/h!
Zsírral a vetőelem alatt csak óvatosan, 1-2 slukk elég 100 hektárra, nyomjelzőkbe naponta mehet vastagon.
Forgónál nagyobb fokozat kisebb motorfordulattal lesz jó a vákum miatt.
Hirtelen ennyi! De kérdezz még nyugodtan, hátha tudok válaszolni!
Válasz gcastle #7643. hozzászólására2015 gyártás,most vettük.A kérdés pedig az lenne hogy van e olyan része ami odafigyelést igényel,pl vetési sebesség mi az optimális stb.
Válasz gcastle #7642. hozzászólásáraAlapjában a sima SPC (nem a központi hajtású és paralelogramma felfüggesztésű, mert ugye létezett olyan is...) után egy teljesen másik bolygón találta vele magát az ember...

Nagy műkaki tartály, mikro-szóró, normális vetésellenőrzés, teleszkópos váz, megbízható mélység tartás, mindez 2002-ben egy új MTZ áráért.
"Kisvuk" kollega kérte, hogy Sfoggia vetőgépről is lehetne szó. Volt 2002-es Sigma 2000 és 2013-as Sigma 5 is a portán, ki mit szeretne tudni róluk?
Válasz Sk Laci #7640. hozzászólásáraDe igen, csak ez a gép ilyenkor meg sem áll a permetezővel, illetve a gépésze sem.
Mi sokan vagyunk, így alakul a munkamegosztás.
Válasz szanberg #7626. hozzászólására135 Kubota nem vinné el a 8 soros maximát?
Válasz szanberg #7600. hozzászólásáraNézted a maghajtást is? Vas fogaskerekek vannak benne, vagy müanyag?
Az árak egészen türhetők, csak meg kellene találni, mik a gyengéi.
Válasz szanberg #7637. hozzászólásáraIgen,az vezérli.Régen a permetezőt is az szakaszolta,de ott áttértem az isobus-ra,mostmár csak a vetőgépet vezérelem vele.
Válasz lac* #7636. hozzászólásáraField IQ-t vettél hozzá?
Válasz szanberg #7634. hozzászólásáraPersze,a traktor adja a levegőt.
Használtan vettem,írtam is,monosemen volt,a lánckereket kelett cserélnem.
ez azez az
keresd a Bencét,vagy nézz szét a neten,szokott lenni használtban olcsón
Válasz szanberg #7634. hozzászólásáraAz Axiálnál van (volt?) felokosító készlet Monosem-re, az mágneskuplunggal müködik. Mi egy pár éve vettük. Igaz manuálisan kapcsolod ki a sorokat, de nekünk arra az egy hét vetésre megfelel és tényleg jó, hogy sorközmüveléskor nincs útban a rávetés.

Az a szürke doboz:
Válasz lac* #7633. hozzászólásáraTraktor kompresszor levegőből van vezérelve?
Hol vetted? Van forgalmazója?
A 6szög vas egyezik a monosemmel meg a maximával is, simán összehozható lenne így ez.
Válasz szanberg #7632. hozzászólására
Válasz lac* #7630. hozzászólásáraS ez hol van felszerelve a vetőgépen?
Válasz szanberg #7624. hozzászólásáraazèrt mert nem minden van hozza a pp-től ami nekem kell, fél megoldásokkal meg nem akartam foglalkozni.
hiába a precíz magadagolás ha szar a mélységtartás és a visszazárás.
se magérzékelő, se talaj szenzor se kocsinyomás szabályzás nincs gaspardora.
így láttam mit tud a pp. ezért vetés után megy a gaspardo és jön a 1750 jd. arra van minden a pp-től
Válasz szanberg #7629. hozzászólásáraHasználtan vettem, monosemen volt
Válasz lac* #7628. hozzászólásáraAzt gyártanak bármilyen vasra???
Válasz szanberg #7627. hozzászólásáraTrucont levegős kuplugokat tettem rá
Válasz lac* #7625. hozzászólásáraNekem van modul, milyen kuplungokat vettél a vetőgépre?
Gyári JD?
Válasz Bárány #7622. hozzászólásáraSzerintem is pár zsák spóroláson nem múlik, de egyébként valóban, hosszú távon mérhető forintálisan ez a történet szóval nyilván csak előnye van neki, de inkább az a jó, hogy nincs rávetés, magyarul precízebb a termesztés technológia, ahol duplán keresztbe hosszába van vetve ott általában jó része nem is hoz csövet a kukoricának, ott alakul ki góc pont pl molynak vagy diabroticának, ha sorközművelsz bedúr a kapa és töri a sort is, illetve mint kombájnos, ha sorelzárással van vetve akkor a belső szegésen is úgy lehet tolni neki mint bárhol másutt!
Illetve, nem lesz dupla mulcs sem utána ezeken a foltokon.
Szóval összességében számomra igencsak kívánatos, de a maxima rendszere mint írtam nem stabil, kezdetleges megoldás, nagyüzemi szinten nem tud működni, csak úgy, hogy hosszú tábla befejezésénél mikor el kell zárni a szélső 3 sort, akkor jó, folyamatosan kapcsolgatni nem való egész nap, egész szezonban.
Igazából a monosem helyett gondolkodok egy vetőgépen, mert 20 éves a lelkem, aztán mivel 8 soros a technológia, ez meg ugye csak 6, ebből kifolyólag is kilóg a sorból. 5455-ös függesztett 8sort normális vetőgépből nem bír el, így meg szépen dolgozna vele, 6497 után marad a függesztett maxima, annak az gyerekjáték, hiába nehéz mint a fene. Viszont a neves nyugati gyártóktól ha vennénk 8 soros vontatottat, akkor annak kéne a vezérgépnek lenni, de nem az 5455 ös, sem a pilótája nem a vezér vetős.... így ha ilyen vevődne, akkor azt a nagyobb gépnek kéne húznia, kis trakira maradna a régi monosem...
Ezért gondoltam volna, hogy egy olcsóbb, de használható ilyet, aztán pár év múlva látjuk, ha fasza akkor a másik után is jöhetne egy, ha nmeg nem annyira strapás akkor egy nyugatit mögé, a kisebb munkákra eltartana szerintem sokáig a török is, még ha nem is hozza az elvárásokat.