Válasz tomsics #6559. hozzászólásáraSzia. "0"-sorozathoz csak kezelésim van , de az"1"-sorozathoz van szervizkönyvem (elég nagy a hasonlóság ). PDF - kb:600Mb
Helló mindenki! Segítségeteket szeretném kérni Zetor/ZTS 16245-el kapcsolatban.Szükségem lenne a traktor elektromos rajzára, vagy vezetéktervére, természetesen nem kívánom ingyen. Előre is köszönöm ha tud valaki sgíteni!
Üdv.
Érdeklődnék nem éppen traktor de Zetorhoz kapcsolódik, nincs véletlen valakinek elfekvőbe egy Zetor motoros hegesztődinamó váza amit már nem használ vevő lennék rá.
Válasz T.f. #6553. hozzászólásáraKöszi,de ez is kilőve.Nem hiába árulja olyan régóta.Motornak már 1 sincs az olaj nyomása.Váltója cserélve volt 3 sebességesre,olaj szivattyú is valami mtz-ből való....
Válasz Myrrdin #6544. hozzászólásáratudom észrevettem hogy 3 hengeresé, csak a vége lett volna a lényeg, meg van a termosztátom is, és bele teszem odáig eljutottam, a kérdés az, hogy van e alatta tömítés, és hogy hogyan van belefogatva a házba?
Válasz tomsics #6550. hozzászólásáraA turbós motor alapja azonos a szívóval, az bármikor vissza alakítható.
Ha más aggályod nincs , vedd meg nyugodtan és az adagolót vetesd vissza kb 130 LE-ig és lesz egy jó motorod. (a későbbi szériában gyárilag létezett csökkentett teljesítményű turbós változat (14145) ,4 sebességes váltóval szerelve ).
Válasz tomsics #6548. hozzászólásáraVan itt egy régi 120-as... Hogy éppen eladó-e? 4 éve az volt papír nélkül 1.8 volt egy 4-es heger ekével... Most van rajta rsz...
A gyerekkel az a baj, hogy vmit megjavít rendesen ha van hozzá cucc...de amit nem kap gyàrit fene tudja hogy hozza össze... szivattyúkat csereberélt akkoriban a gyomrában...
A traktor pár évig ágdarálót hajtott. A magára hagyott "hozzáértő" személyzet miatt volt motorcsere. A daráló miatt kardán generál. A többit nem tudom...
Egy öreg vette kb 20 éve erdészettől. Tőle a srác 10 éve kb... 5 ha túrt vele 3 évig. Aztán 2-3év darálás... Azóta pihen kb...
Válasz tomsics #6550. hozzászólásáraA nagyobb motort biztosan nem bírja olyan soká...ha ki akarják használni a többlet lóerőt...
A kérdés ugyanaz, ami nálam... a dobot meg a szivattyút időben cserélték-e, vagy a váltó kényszerolajzásos része már megsínylette a dolgot???
Nálam a motor is gyanús, de meglátom majd...
Válasz csoppika #6549. hozzászólásáraNekem mostanra jött össze a pénz sajnos.Még szántásba is csúszva vagyok,ezért kellene vennem valamit mihamarabb,csak már nem tudom mit,12045-ök elfogytak,vagyis 1-et nem kérdeztem még.12045,de 160 lovas turbos motor van bele rakva.Nem tudom a váltó ezt a többlet teljesítmény,hogy bírhatja?
Új nyomaték váltó és hidraulika szivattyú van benne
Válasz T.f. #6547. hozzászólásáraBeszéltem vele is.Ő egy érdekes ember.Első hívásnál minden okés volt.Majd ma délbe hívom,hogy mennék délután 5-re.Erre azt mondja,hogy vetés van az 5 nem jó,menjek korábban mondjuk 4-re.Jó oké legyen,4-re ott vagyok.Fél óra múlva vissza hív,hogy most nem tudja eladni,mert el kell vetnie 80 hektárt,és ha beszarik a másik traktor akkor nincs mivel vessen?!De 2 hét múlva eladó lesz...
Kb 2 hónapja hirdeti és még nem esett le neki,hogy ha eladja csak 1 gépe marad?Nem értem komolyan mondom...
Válasz tomsics #6546. hozzászólásáraEzt két helyen is hirdetik még:
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/zetor-12045-elado/h_6665178?ref=cf885d74
http://www.agrarkereso.hu/ad/?ad=207229&k=23485182&kref=23485182
Sziasztok.
Nincs valakinek eladó,meg nem hirdetett 8045,8145,12045-ös eladó gépe?2 millió a keretem.Az összes hirdetéses oldalt már végig néztem,telefonáltam,de ami megfelelő lenne azt már mind eladták.
Meg vagyok lőve,hogy mit vegyek most.Gondolkodom már a zt 323-on is,de fosok tőlük,sosem ültem zt-ben.
Valami tipp esetleg?
Válasz _NB_ #6543. hozzászólásáraHolnap dolgozok vele...majd viszek egy szép karton lapot... Most nincs időm a termosztátot babrálni...amúgy sincs itthon...
Ma óra háttér világítást szerkesztettem a duda kábeléről... A haver nem ért rá a héten szerelni: "most ne mert: Ma fúj a szél... ma csöpög az eső... ma hideg van... csináljuk inkább szombaton..." Nos nekem szombaton dolgoznom kell a trakival(elvileg)
Sajnos légkondis fedett műhelyt nem tudok prezentálni... hiába no...az Audi AG elkényelmesíti az embert...
Válasz T.f. #6540. hozzászólásáraAkkor mtz lesz... Nem mértem oda az ekét, csak tippeltem...
Felülre meg a labanc gyártmány... Az eke végülis marad a régi...
Válasz csoppika #6537. hozzászólásáraAz alsó kar stabilizátornak ki mit tett be? 40-60cm között kéne mozognia. Mtz orsó teljesen összetekerve 58cm körüli...kicsit a határon van...most nekem egyik felől vmi TZ4k lehet benn
Válasz csoppika #6534. hozzászólásáraHa a hidraulika kör mellett gondolod az első kart ami szintén félkörben van akkor annak elviekben lennie kell úszó állásának. Így néz ki alulról felfelé. 1. nyitott szelep/úszó állás/zárt állás/2. nyitott szelep.
Válasz csoppika #6534. hozzászólásáraSzia. Fékmh. kintről látható ,a kiegyenlítő légfék működtető csapja már necces és ott is tud ereszteni!
Kuplungmh. ha kicsit ereszt azt nem látod ,ha megindul akkor a kuplungházból fog csöpögni. Cserélni elvileg kintről a szivattyúk kiszerelése után lehet (jövő héten cserélem , utána biztosat is tudok).
Hidraulika belsőkör :( előre tolva és onnan vissza ) alsó csat ny. - úszó - semleges (zárt) - felső csat ny.
Fék beállítás:
-Saját m.:szétkapcsolt féknél ,egy pedál benyomva kb. 40% kemény , utánna ugyan ez a másik oldallal is (a két oldal egyformára állítva). Próba - két lábbal külön nyomva hintáznak a pedálok és az alsó állásuk egyforma.
-Leírás sz.:megemelt keréknél az állító csavart fogás határig húzni majd 2 ford. visszaengedni , ugyan ezt megismételni a másik oldallal is.
Válasz csoppika #6533. hozzászólásáraA fékmunkahenger, ha folyat az kintről látható ha minden igaz.
Ha a kuplung mh kicsit beteg azt hol látom? Kintről cserélhető? (Kicsit alacsony volt a szint a tartályban...)
Az egyik hátsó kihelyezett körön vki gaszán megtépte a csatit...pedig a kupnak már csak az emléke van holnap kap újat.
Ami ilyen félkör mellett mozog kihelyezett kör vezérlő kar, ott van úszó?
Remélem már meggyógyul a fékem. Ez a kiegyenlítő cumiztatja a tulajt...
Ha együtt használod a pedálokat, akkor utána szétcsatolva is egyformát mutat. Ma egyből külön néztem, mindjárt kiderült, hogy a balos alig mozdul, a jobbos meg 3x annyit... Állítottam vissza a baloson, majd holnap próba... talán már nem fog büdösödni...
Válasz csoppika #6527. hozzászólásáraSzia.
Az adagolót nem jó otthon piszkálni !
A fekete füst rossz égés jele :
-nem megfelelő porlasztás
-túl sok üzemanyag
-kevés levegő (légszűrő tisztasága ! )
A termosztát ha nincs bent akkor hidegen is mozog a víz a hűtőben , terhelve azért 80 fölé kellene mennie.
Válasz csoppika #6527. hozzászólásáraSzerintem valami nincs rendben akkor. Nem tudom mennyire bonyolult de én inkább szakemberre bíznám. Lövesd be az adagolót és a porlasztókat. Szerintem valamelyik henger nem meg rendesen azért füstöl több az anyag neki vagy nem porlasztja el rendesen.
Válasz Filler #6526. hozzászólásáraHali.
A 120-as adagolóban mennyire bonyolult anyagot adni neki?
Az enyém kicsit gyanús. T/3-ban pipál kicsit feketén. O/1-ben meg elég jól füstöl, de felveszi a fordulatot rendesen. Feketén nyomja... (víz akkor sem megy 70 fölé) Viszont egy minimális pipálás mindig van...
Válasz tomsics #6522. hozzászólásáraA nyúl békának keményen kell húznia. Ha áthúzod és csak gyorsulgat az nem jó. Ha gyorsított akkor 2/3-ban húzasd meg és lökd fel nyúlba ott megmutatja mit tud. Hasonló a hidraulika mint az 5611-ben csak nehezebb.
Válasz tomsics #6522. hozzászólásáraBocs,az lemaradt,hogy meg van hozzá a rendes lámpa tartós eleje is.
Ha jó minden a külseje nem zavar,hegesztő vagyok,ki karosszériázom és lefestem.
Szerkezetileg ne legyen egy szar darab.Bár ennyi idősen,ennyi pénzért csodát sem kell várnom
Válasz Filler #6521. hozzászólásáraKöszönöm szépen.Igazából az első kerék hajtás és a nyúl békán kívül ezek szerint nincs olyan komolyabb dolog az 5611-hez képest (van egy)
Motornál ezeket mindenképp megnézem,csak egy olaj nyomásra voltam kíváncsi.Hidraulikát is megpróbálom majd teherrel megnézni,bár ha enged az se lenne nagy próbléma,5611-en is karmantyúztunk mrá,gondolom hasonló a felépítése,meg szerzek hozzá könyvet is.
A nyomaték váltót teher nélkül is ki tudom próbálni?Azt olvastam,hogy meredek emelkedő vagy teherrel lehet csak.
Jön majd velem egy falubeli aki dolgozott crystalon a tsz-ben,igaz 16045-ön és fordított vezető résszel,cukor répa fejezővel,de gondolom ettől még meg tudja majd nézni nekem.Még egyszer köszi
11620 hozzászólás
Válasz tomsics #6570. hozzászólásáraKüldtem E-mailt.
Válasz T.f. #6566. hozzászólásáraSzia!
Ha nem nagy kérés,átküldenéd mind kettőt?
Köszönöm
tomsics@velvet.hu
Válasz Márton László_82839 #6568. hozzászólásáraCsomag a postán.
Válasz T.f. #6566. hozzászólásáramartonlaszlo72@freemail.hu
Válasz tomsics #6559. hozzászólásáraSzia. "0"-sorozathoz csak kezelésim van , de az"1"-sorozathoz van szervizkönyvem (elég nagy a hasonlóság ). PDF - kb:600Mb
Válasz Márton László_82839 #6565. hozzászólásáraSzia. Adj egy E-címet (akár privátban is ) és átküldöm.
Helló mindenki! Segítségeteket szeretném kérni Zetor/ZTS 16245-el kapcsolatban.Szükségem lenne a traktor elektromos rajzára, vagy vezetéktervére, természetesen nem kívánom ingyen. Előre is köszönöm ha tud valaki sgíteni!
Ha valaki tud 7701-es motorkódú zetor motort eladót kérem jelezze! +36 302025030




Üzemképtelen is érdekel!
Válasz *** HM *** #6560. hozzászólásáraHeci, ha tudsz Zetor forterát 11441 és erősebbet kevés motorórásat jó árban, ne tartsd vissza, megnézném én is
Válasz *** HM *** #6560. hozzászólásáraszántás vetés 6-7 milll,de 120lE alatt nem nagyon gondolkodom MTZ-T szeretném kiváltani mert kevés a bicepsz.
Üdv.
Érdeklődnék nem éppen traktor de Zetorhoz kapcsolódik, nincs véletlen valakinek elfekvőbe egy Zetor motoros hegesztődinamó váza amit már nem használ vevő lennék rá.
Válasz stabilan #6556. hozzászólásáraMire kell?
Mennyi pénzért?
Hát 12045-ből 8011 lett a vége.
Van esetleg valakinek hozzá szerelési könyve?
Válasz T.f. #6553. hozzászólásáraKöszi,de ez is kilőve.Nem hiába árulja olyan régóta.Motornak már 1 sincs az olaj nyomása.Váltója cserélve volt 3 sebességesre,olaj szivattyú is valami mtz-ből való....
Válasz -Jaffa- #6554. hozzászólásáraHellóka tömítés nincsen egy szégergyűrű tartja vagy inkább csak acéldrót
szevasztok nemtud valaki forterra zetor 120 le körüli eladót.
Válasz -Jaffa- #6554. hozzászólásáraEbben sajnos nem tudok segíteni, nekem ilyen nincs benne.
Válasz Myrrdin #6544. hozzászólásáratudom észrevettem hogy 3 hengeresé, csak a vége lett volna a lényeg, meg van a termosztátom is, és bele teszem odáig eljutottam, a kérdés az, hogy van e alatta tömítés, és hogy hogyan van belefogatva a házba?
Válasz tomsics #6550. hozzászólásáraA turbós motor alapja azonos a szívóval, az bármikor vissza alakítható.
Ha más aggályod nincs , vedd meg nyugodtan és az adagolót vetesd vissza kb 130 LE-ig és lesz egy jó motorod. (a későbbi szériában gyárilag létezett csökkentett teljesítményű turbós változat (14145) ,4 sebességes váltóval szerelve ).
Válasz tomsics #6548. hozzászólásáraVan itt egy régi 120-as... Hogy éppen eladó-e? 4 éve az volt papír nélkül 1.8 volt egy 4-es heger ekével... Most van rajta rsz...
A gyerekkel az a baj, hogy vmit megjavít rendesen ha van hozzá cucc...de amit nem kap gyàrit fene tudja hogy hozza össze... szivattyúkat csereberélt akkoriban a gyomrában...
A traktor pár évig ágdarálót hajtott. A magára hagyott "hozzáértő" személyzet miatt volt motorcsere. A daráló miatt kardán generál. A többit nem tudom...
Egy öreg vette kb 20 éve erdészettől. Tőle a srác 10 éve kb... 5 ha túrt vele 3 évig. Aztán 2-3év darálás... Azóta pihen kb...
Válasz tomsics #6550. hozzászólásáraA nagyobb motort biztosan nem bírja olyan soká...ha ki akarják használni a többlet lóerőt...
A kérdés ugyanaz, ami nálam... a dobot meg a szivattyút időben cserélték-e, vagy a váltó kényszerolajzásos része már megsínylette a dolgot???
Nálam a motor is gyanús, de meglátom majd...
Válasz csoppika #6549. hozzászólásáraNekem mostanra jött össze a pénz sajnos.Még szántásba is csúszva vagyok,ezért kellene vennem valamit mihamarabb,csak már nem tudom mit,12045-ök elfogytak,vagyis 1-et nem kérdeztem még.12045,de 160 lovas turbos motor van bele rakva.Nem tudom a váltó ezt a többlet teljesítmény,hogy bírhatja?
Új nyomaték váltó és hidraulika szivattyú van benne
Válasz tomsics #6548. hozzászólásáraÉn is azért vettem meg 2hete amit, mert most már meló van...
Válasz T.f. #6547. hozzászólásáraBeszéltem vele is.Ő egy érdekes ember.Első hívásnál minden okés volt.Majd ma délbe hívom,hogy mennék délután 5-re.Erre azt mondja,hogy vetés van az 5 nem jó,menjek korábban mondjuk 4-re.Jó oké legyen,4-re ott vagyok.Fél óra múlva vissza hív,hogy most nem tudja eladni,mert el kell vetnie 80 hektárt,és ha beszarik a másik traktor akkor nincs mivel vessen?!De 2 hét múlva eladó lesz...
Kb 2 hónapja hirdeti és még nem esett le neki,hogy ha eladja csak 1 gépe marad?Nem értem komolyan mondom...
Válasz tomsics #6546. hozzászólásáraEzt két helyen is hirdetik még:
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/zetor-12045-elado/h_6665178?ref=cf885d74
http://www.agrarkereso.hu/ad/?ad=207229&k=23485182&kref=23485182
Sziasztok.
Nincs valakinek eladó,meg nem hirdetett 8045,8145,12045-ös eladó gépe?2 millió a keretem.Az összes hirdetéses oldalt már végig néztem,telefonáltam,de ami megfelelő lenne azt már mind eladták.
Meg vagyok lőve,hogy mit vegyek most.Gondolkodom már a zt 323-on is,de fosok tőlük,sosem ültem zt-ben.
Valami tipp esetleg?
Válasz _NB_ #6543. hozzászólásáraHolnap dolgozok vele...majd viszek egy szép karton lapot... Most nincs időm a termosztátot babrálni...amúgy sincs itthon...
Ma óra háttér világítást szerkesztettem a duda kábeléről... A haver nem ért rá a héten szerelni: "most ne mert: Ma fúj a szél... ma csöpög az eső... ma hideg van... csináljuk inkább szombaton..." Nos nekem szombaton dolgoznom kell a trakival(elvileg)
Sajnos légkondis fedett műhelyt nem tudok prezentálni... hiába no...az Audi AG elkényelmesíti az embert...
Válasz -Jaffa- #6539. hozzászólásáraMire gondolsz?
Mert ez valami 3 hengeres motoré lesz. Leveszed a gumicsövet és belerakod
Válasz csoppika #6527. hozzászólásáraOtt valami nem okés, tessék bepótolni leckét
-link
Válasz T.f. #6540. hozzászólásáraAkkor mtz lesz... Nem mértem oda az ekét, csak tippeltem...
Felülre meg a labanc gyártmány... Az eke végülis marad a régi...
Válasz T.f. #6540. hozzászólásáraEz felelne meg neki:
http://www.kramp.com/shop-hu/hu/599515/501482/1091684/TL4503623KR+Fels%C5%91+t%C3%A1mr%C3%BAd+gocsap+gocsap
Válasz csoppika #6537. hozzászólásáraEredeti gyári : M36 l:800/600 mm (csapközépen mérve )
Oldaltámnak nekem tökéletes az MTZ.
Sziasztok, ebbe az 5611-es víztorokba, hogyan lehet belerakni a termosztátot

Válasz csoppika #6537. hozzászólásáraAz alsó kar stabilizátornak ki mit tett be? 40-60cm között kéne mozognia. Mtz orsó teljesen összetekerve 58cm körüli...kicsit a határon van...most nekem egyik felől vmi TZ4k lehet benn
12245.
Felső támasztó orsó tól-ig hosszát lemérhetné valaki. Olyanom sincs. Nem tudom a labancoké jó é amit elcseréltem egy ruszkival...
Válasz csoppika #6534. hozzászólásáraHa a hidraulika kör mellett gondolod az első kart ami szintén félkörben van akkor annak elviekben lennie kell úszó állásának. Így néz ki alulról felfelé. 1. nyitott szelep/úszó állás/zárt állás/2. nyitott szelep.
Válasz csoppika #6534. hozzászólásáraSzia. Fékmh. kintről látható ,a kiegyenlítő légfék működtető csapja már necces és ott is tud ereszteni!
Kuplungmh. ha kicsit ereszt azt nem látod ,ha megindul akkor a kuplungházból fog csöpögni. Cserélni elvileg kintről a szivattyúk kiszerelése után lehet (jövő héten cserélem , utána biztosat is tudok).
Hidraulika belsőkör :( előre tolva és onnan vissza ) alsó csat ny. - úszó - semleges (zárt) - felső csat ny.
Fék beállítás:
-Saját m.:szétkapcsolt féknél ,egy pedál benyomva kb. 40% kemény , utánna ugyan ez a másik oldallal is (a két oldal egyformára állítva). Próba - két lábbal külön nyomva hintáznak a pedálok és az alsó állásuk egyforma.
-Leírás sz.:megemelt keréknél az állító csavart fogás határig húzni majd 2 ford. visszaengedni , ugyan ezt megismételni a másik oldallal is.
Válasz csoppika #6533. hozzászólásáraA fékmunkahenger, ha folyat az kintről látható ha minden igaz.
holnap kap újat.
Ha a kuplung mh kicsit beteg azt hol látom? Kintről cserélhető? (Kicsit alacsony volt a szint a tartályban...)
Az egyik hátsó kihelyezett körön vki gaszán megtépte a csatit...pedig a kupnak már csak az emléke van
Ami ilyen félkör mellett mozog kihelyezett kör vezérlő kar, ott van úszó?
Remélem már meggyógyul a fékem. Ez a kiegyenlítő cumiztatja a tulajt...
Ha együtt használod a pedálokat, akkor utána szétcsatolva is egyformát mutat. Ma egyből külön néztem, mindjárt kiderült, hogy a balos alig mozdul, a jobbos meg 3x annyit... Állítottam vissza a baloson, majd holnap próba... talán már nem fog büdösödni...
Válasz Adorex #6519. hozzászólásáraNaggyon jó a duma!!


Válasz csoppika #6527. hozzászólásáraSzia.
Az adagolót nem jó otthon piszkálni !
A fekete füst rossz égés jele :
-nem megfelelő porlasztás
-túl sok üzemanyag
-kevés levegő (légszűrő tisztasága ! )
A termosztát ha nincs bent akkor hidegen is mozog a víz a hűtőben , terhelve azért 80 fölé kellene mennie.
Válasz Filler #6528. hozzászólásáraPorlasztót megpróbálom otthon...van mérőm...ha még nem rohadt be...
Válasz Filler #6528. hozzászólásáraLehet, mert hidegen jön nèha enyhe ifa szag...
Válasz csoppika #6527. hozzászólásáraSzerintem valami nincs rendben akkor. Nem tudom mennyire bonyolult de én inkább szakemberre bíznám. Lövesd be az adagolót és a porlasztókat. Szerintem valamelyik henger nem meg rendesen azért füstöl több az anyag neki vagy nem porlasztja el rendesen.
Válasz Filler #6526. hozzászólásáraHali.
A 120-as adagolóban mennyire bonyolult anyagot adni neki?
Az enyém kicsit gyanús. T/3-ban pipál kicsit feketén. O/1-ben meg elég jól füstöl, de felveszi a fordulatot rendesen. Feketén nyomja... (víz akkor sem megy 70 fölé) Viszont egy minimális pipálás mindig van...
Válasz tomsics #6525. hozzászólásáraPont ez a lényege "terhelés alatt kapcsolható váltó" azaz kuplung nélkül áthúzód és gyorsul.
Válasz Filler #6524. hozzászólásáraCsak simán teher,terhelés nélkül is megindul?
Buta kérdés,de kell de kuplunggal vagy nélküle is mehet?
Válasz tomsics #6522. hozzászólásáraA nyúl békának keményen kell húznia. Ha áthúzod és csak gyorsulgat az nem jó. Ha gyorsított akkor 2/3-ban húzasd meg és lökd fel nyúlba ott megmutatja mit tud. Hasonló a hidraulika mint az 5611-ben csak nehezebb.
Válasz tomsics #6522. hozzászólásáraBocs,az lemaradt,hogy meg van hozzá a rendes lámpa tartós eleje is.
Ha jó minden a külseje nem zavar,hegesztő vagyok,ki karosszériázom és lefestem.
Szerkezetileg ne legyen egy szar darab.Bár ennyi idősen,ennyi pénzért csodát sem kell várnom
Válasz Filler #6521. hozzászólásáraKöszönöm szépen.Igazából az első kerék hajtás és a nyúl békán kívül ezek szerint nincs olyan komolyabb dolog az 5611-hez képest (van egy)
Motornál ezeket mindenképp megnézem,csak egy olaj nyomásra voltam kíváncsi.Hidraulikát is megpróbálom majd teherrel megnézni,bár ha enged az se lenne nagy próbléma,5611-en is karmantyúztunk mrá,gondolom hasonló a felépítése,meg szerzek hozzá könyvet is.
A nyomaték váltót teher nélkül is ki tudom próbálni?Azt olvastam,hogy meredek emelkedő vagy teherrel lehet csak.
Jön majd velem egy falubeli aki dolgozott crystalon a tsz-ben,igaz 16045-ön és fordított vezető résszel,cukor répa fejezővel,de gondolom ettől még meg tudja majd nézni nekem.Még egyszer köszi