Fórum

ZTR-165 fűkasza 

Létrehozta: kistrakis, 2008-11-25 17:48:25

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #69 Tisler | 2018-06-14 19:02:32

    Tisztelt Fórumtársak!
    Véleményetek szeretném kérni,ajánlottak egy ZTR- 210-es 3 dobos kaszát eladásra.Érdekelne akinek van vagy volt mik a tapasztalatok felőle és alkatrész nálunk kapható-e hozzá.
    Lehet hogy maradinak tűnik de én inkább megmaradnék a forgótalpas kaszánál mert a csúszógerendással már volt tapasztalatom a nedves lúcernatarlonsmile cursing

  • Válasz » #68 ..MZ/X.. | 2017-06-23 23:06:56

    Válasz tiboca69 #65. hozzászólására

    Talajkövetés miatt ilyen. Jobbos függesztő lakatot tekerd össze, balost meg szét. A feszítő lakatokat húzd meg.

  • Válasz » #67 Full Random | 2017-06-23 21:10:35

    Válasz tiboca69 #65. hozzászólására

    Szerintem a bal oldali függessztő lakatot tekerd jobban szét. A perselyek kopottsága és a függesztő szerkezet holtjátékából adódhat.

  • Válasz » #66 Full Random | 2017-06-23 21:10:35

    Válasz tiboca69 #65. hozzászólására

    Szerintem a bal oldali függessztő lakatot tekerd jobban szét. A perselyek kopottsága és a függesztő szerkezet holtjátékából adódhat.

  • Válasz » #65 tiboca69 | 2017-06-23 19:31:55

    Mit csinálok rosszul?!
    Ha a kasza "munka-állásban" (tehát oldalt) van akkor nem tudom kiemelni, a "töve" emelkedik de a dobok többé kevésbé lent maradnak a földön... :(
    Ha visszahajtom "egyenesbe" (hátra) akkor szépen kiemelhető.
    smile helpsmilie

  • Válasz » #64 tiboca69 | 2017-06-15 09:08:22

    Válasz ..MZ/X.. #63. hozzászólására

    Találtam, elmondtam mit szeretnék... Nagyot néztek és azt mondták megcsinálják de inkább hidegen hajlítják mert ha melegítenék akkor abban a pillanatban hajszál-repedések keletkeznének az anyagban és "később úgy eltörik mint a pinty"

    Hát...
    Most fent van a javított rugó, majd meglátjuk meddig bírja.

    Biztos ami biztos vettem "alternatív" megoldást is... smile wink

  • Válasz » #63 ..MZ/X.. | 2017-06-08 22:35:34

    Válasz tiboca69 #62. hozzászólására

    Nem lesz gond. Ne kovácsot keress hanem vízvezetékszerelőt vagy a tsz maradványt, autószerelőt bárkit ahol van lánghegesztő.

  • Válasz » #62 tiboca69 | 2017-06-08 22:08:57

    Válasz ..MZ/X.. #60. hozzászólására

    hmmmm...
    nem gyengül a melegítéstől az anyag? (nem értek hozzá...)

    holnap próbálok kovácsot keresni a környéken. :)
    (köszi a tippet)

  • Válasz » #61 ..MZ/X.. | 2017-06-08 10:32:31

    Válasz tiboca69 #56. hozzászólására

    Az a kasza talajterhelését hivatott csökkenteni.

  • Válasz » #60 ..MZ/X.. | 2017-06-08 10:30:47

    Válasz tiboca69 #58. hozzászólására

    Ha csak a fül tört el, akkor lánggal meg kell melegíteni és kihajtani. Megy tovább. Amúgy rugókovács csinál pár ezerért újat. RK-ra 6000-ért tekertek egyet tavaly.

  • Válasz » #59 csoppika | 2017-06-07 22:04:48

  • Válasz » #58 tiboca69 | 2017-06-07 21:29:27

    Válasz csoppika #55. hozzászólására

    Köszönöm!

    Hol lehet kapni magyarországi kereskedőknél...?
    (jó ára lehet...)

  • Válasz » #57 Sötét Paraszt | 2017-06-07 21:28:39

  • Válasz » #56 tiboca69 | 2017-06-07 21:24:29

    Válasz csoppika #53. hozzászólására

    Ez jó... De akkor miért van (volt) ott az a rugó?!
    smile lol

  • Válasz » #55 csoppika | 2017-06-07 21:16:52

    Válasz csoppika #54. hozzászólására

    http://www.zemedelskestrojekrajsky.cz/KATALOGY/ZTR-165.pdf
    Itt már tárgyalja...

  • Válasz » #54 csoppika | 2017-06-07 21:16:27

    Válasz csoppika #53. hozzászólására

    http://www.traktorpartner.sk/Tazna-pruzina--ZTR-165--0-9746-221-2-25605

  • Válasz » #53 csoppika | 2017-06-07 21:11:55

    Válasz tiboca69 #52. hozzászólására

    A gyár szerint ez nem fordulhat elő... A katalóg nem jegyzi...smile sweatdrop
    http://www.ludluk.com/Images/IMG.pdf

  • Válasz » #52 tiboca69 | 2017-06-07 20:58:28

    Szia Mindenki!

    Hétfő óta tulajdonosa vagyok egy ztr-165-nek... :)

    Lenne egy kérdésem Hozzátok mivel én még "zöldfülű" vagyok ezen a téren...
    Mi a neve annak kb. fél méteres rugónak ami a kasza "tetején" van két végével beakasztva. Az egyik majdnem a függesztéssel egy "vonalban" a másik vége pedig hátrébb a fenti "állványzaton"...
    Hol lehet ilyen rugót kapni? (Az enyémen elpattant a fenti "fül".)
    Köszönöm válaszaitokat.

  • Válasz » #51 ..MZ/X.. | 2017-05-29 10:33:37

    Válasz Bandita29 #49. hozzászólására

    Gates volt csak raktáron, ára alapján egy emberöltőt el kell mennie.smile pinch

  • Válasz » #50 ..MZ/X.. | 2017-05-29 08:48:59

    Megtaláltam a szíj méretet SPA2982LW vagy a 12,5x3000LA a váltómérete.

  • Válasz » #49 Bandita29 | 2017-05-29 08:41:11

    Válasz ..MZ/X.. #48. hozzászólására

    Valószínű,hogy az én kaszámon az előző gazdája már egyszerűsített. Nekem nincs a távtartónál drótzéger.
    Az a méret igen. De jó,minőségi szíjat vegyél rá. Rubenát vettem,és 200 méterenként feszíteni kellett,fél nap után meg mehettem haza a régi szíjakért.

  • Válasz » #48 ..MZ/X.. | 2017-05-28 23:14:07

    Válasz Bandita29 #47. hozzászólására

    A tányérhoz van gyári lehúzóm, az nem volt akadály.
    A felső csapágy esett szét. A távtartóban belül van egy drót zéger. Úgy kell benyomni a távtartó alá. Be is kaphatja aki ezt így kitalálta. Flexel megnyitottam aztán így már le lehet pattintani a távtartót.
    Ma már legyűrt vagy 10 hekit.
    Persze pusztul tovább mert elrúgott ma két ékszíjat. Azt jól mérem, hogy 12,5x3000 megy rá?

  • Válasz » #47 Bandita29 | 2017-05-28 06:51:34

    Válasz ..MZ/X.. #46. hozzászólására

    A csuszótányér lepottyant vagy csak a csapággyal küzködsz? A csuszótányérhoz csinálni kell lehúzót. A tengely alján van egy zéger azt kell levenni,és lehet huzatni. Ha a tengelyen marad a csapággyűrü,akkor flex.
    A két csapágy között csak hézagoló van.

  • Válasz » #46 ..MZ/X.. | 2017-05-28 01:11:08

    Sziasztok!
    Egy kis segítségre lenne szükségem, széthullott a csúszótányér felső 6310-es csapágya, a rajzon a 72-es. Hogy az öreganyámba lehet azt lepiszkálni onnan? Már birkózok vele egy ideje, de nem akar lejönni. Belső futó mocorog a tengelyen a hézagoló gyűrűvel együtt, de az Istenért sem jön le. Valami drótos zéger szerűséget látok a hézagoló gyűrű belsejében, hozzáférni, levenni nem lehet. Csapágylehúzóval is keményen áll, nem jön lefelé.

  • Válasz » #45 Full Random | 2017-05-08 20:48:02

    Csoppi megfontolom amit mondassz,ránéztem az agrorollnál hát hamar rá lehet költeni a vételár dupláját. De majd látom mikor elmegyek s kipróbálom.Ez is tetszik

  • Válasz » #44 Bandita29 | 2017-05-08 20:22:09

    Válasz csoppika #42. hozzászólására

    Nincs felezőm,gyorsító van. Töltésoldalban van csak szénám,ahol nem hepehupás a terep ott országút 8, ha elkezd remegni a lábam,akkor visszaváltok. Baloldalt dupla kerék,jobb feltöltve vízzel...
    A lánc nem csúszik meg. Viszont jó minőségű szíjakat kell rá venni. Tavaly vettem rá rubena szíjat,fél nap után hanyatt perdült,meg leugráltak.

  • Válasz » #43 csoppika | 2017-05-08 16:20:08

    Válasz Bandita29 #41. hozzászólására

    Nekem ezen főleg a lánc gyanus...

  • Válasz » #42 csoppika | 2017-05-08 16:19:22

    Válasz Bandita29 #41. hozzászólására
    És 9 felezővel mész? Mert itt van aki úgy nyomatja...

  • Válasz » #41 Bandita29 | 2017-05-08 14:52:02

    Válasz csoppika #40. hozzászólására

    Elméletileg 540-el. De mi baja lesz ha 1000-en van a traktor? Én is azon hajtatom,de 1200-1300as motorfordulattal.

  • Válasz » #40 csoppika | 2017-05-08 12:24:34

    Válasz csoppika #39. hozzászólására

    Ha a tulaj árulja, nem kupec, akkor naivan kérdezz rá, hogy mennyivel kell ezt pörgetni 1000-es vagy?

  • Válasz » #39 csoppika | 2017-05-08 12:21:38

    Válasz Full Random #38. hozzászólására
    A ZTR-165 tudtommal PZ Zweegers CM-165 licensz. A régi ZTR-ek alkatrészben a PZ-vel kb kompatibilisek. És a PZ régen is ékszíjas volt. Lehet ez át van alakítva, mert a koma sokszor cserélt szíjat...(vagy megunta, vagy olyan placcot szedett vele(vagy úgy hajtott), hogy elégette a szíjat) A vésznyitó biztonsági reteszt nézzed meg, nincs-e mahinálva, a sarka nem kopott-e... A dobgerenda perselye nincs-é kikopva, a régieken asszem nem cserélhető. A csúszótányér ha 3 imbuszcsavarral van fent, az drága vicc(70e/db). Ha már rálapult a lemez a bordázatra, akkor 1-2ha múlva cserés... Aminél középen van már külön betét(talán 6 csavaros), azt olcsóbb cserélni(ez az újabb).
    Dobok holtjátéka egymáshoz képest, olajfolyás van-e alul... Dobok lötyögnek-e. Késtartók mennyire kopottak, meg a kés csapok. Úgy látom, a dobot talán valamikor cserélték már. Jó lenne trakival megpörgetni, zúg-e...
    A csúszótalp magasságát ezen persely beépítésével lehet feljebb állítani...

  • Válasz » #38 Full Random | 2017-05-08 07:27:35

  • Válasz » #37 Full Random | 2017-05-08 07:26:33

    Sziasztok!

    https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/szalastakarmany-betakaritas-gepei/ztr-165-tipusu-fukaszacserebeszamitas/h_6730893?ref=5095c1f4

    ő az

    Ezt a kaszát tervezem megvenni, de még nem néztem meg élőben. Ztr-t akarok mert ilyennel már sokat dolgoztam de még nem sokat szereltem, brutál strapa kasza.Ez jó régi lehet a lánc alapján, egy esztergályossal már beszéltem azt mondta simán át alakítjuk ékszíjasra.

    Nektek akad valami tanácsotok esetleg?

    Köszönöm szépen előre is)

  • Válasz » #36 NagyFeroo | 2016-06-01 05:52:46

    Válasz grofokiss #35. hozzászólására

    Agrowolf Kft Szolnok, ők foglalkoznak alkatrészekkel.

  • Válasz » #35 grofokiss | 2016-05-31 20:56:13

    Érdeklödnék hol lehet veni ztr-165 ös kaszához hol lehet veni kupkerekeket?

  • Válasz » #34 NagyFeroo | 2016-04-18 18:59:35

    Üdv Urak!
    Kérdezném, hogy valaki a csúszótányért hegesztette-e fel?
    Vágattam 3 mm-es lemezből körívet, viszont nem tudom hogy miként kellene felrakni... Gondolok itt arra hogy például sima 220V-os elektródás hegesztéssel mehet vagy inkább oxigén? Teljesen lehet körbe hegeszteni vagy csak szakasosan érdemes?

    Segítségeteket előre is köszönöm!

  • Válasz » #33 Jdorfson | 2015-07-21 23:29:39

    Válasz NagyFeroo #31. hozzászólására

    A rajzról lényegében annyit hogy szinte teljesen egyforma szerkezetileg felépítésileg egyaránt. Köszi mégegyszer a fáradozást és a segítséget.

  • Válasz » #32 Jdorfson | 2015-07-21 23:26:39

    Válasz NagyFeroo #31. hozzászólására

    Köszi a rajzot és az eddigi segítséget! Sikerült szétbontanunk igaz mi úgy akartuk kiszedni, hogy magát a hajtást nem akartuk megbontani, de mint utólag kiderült csak így lehetett kiszedni a vízszintes tengelyt.

  • Válasz » #31 NagyFeroo | 2015-07-21 07:35:31

    Robbantott ábra

    Az újakhoz való, de szerintem a régebbiekhez is megteszi.

  • Válasz » #30 Jdorfson | 2015-07-20 22:45:57

    Válasz szg1 #29. hozzászólására

    Köszönöm a segítséget ezer hálám smile thumbup sikerült kiszerelni a vízszintes tengelyt, igaz nem lehetett elkerülni a hajtás kibontását, de így már sokkal egyszerűbb volt a többi.

  • Válasz » #29 szg1 | 2015-07-20 11:33:13

    Válasz Jdorfson #24. hozzászólására

    Azt hiszem mi úgy csináltuk, hogy: vízszintes tengely csavar le, hosszú/behajtó tengelyekről gyűrűk le, koronás anya kicsavar a behajtó tengely oldalán, a behajtó tengelyt visszaütni hogy a behajtó rész kúpfogaskerekek lejöjjenek, a kasza végén lévő csapágyat kiütni, a behajtó oldalon a kis csőtengelyt (ami kívül-belül bordás) kivenni, a hosszú tengelyt annyira előre lehet húzni hogy a hátsó kúpkerék kijöjjön utána kijön a hosszú tengely is. Rajzom sajnos nincs..

  • Válasz » #28 Jdorfson | 2015-07-19 22:30:37

    Válasz NagyFeroo #26. hozzászólására

    Hali Köszönöm a segítséget már két napja kínlódunk vele, de jó lesz holnap is ha egy használható rajzot tudnál felrakni ami ábrázolja a bontás menetét "lépésről lépésre" azt nagyon megköszönném.

  • Válasz » #27 Jdorfson | 2015-07-19 22:27:02

    Válasz largerobi #25. hozzászólására

    Köszönöm a segítséget Addig eljutottunk hogy mi is felütöttük a tengelyt, levettük róla a zégelygyűrűt, meg a hézagolót ezután nem akart visszafelé menni, egy bizonyos ponton megakad mikor ütnénk kifelé.

  • Válasz » #26 NagyFeroo | 2015-07-19 22:17:41

    Válasz Jdorfson #24. hozzászólására
    Hali! Ha nem túl sürgős akkor holnap keresek rajzot!

  • Válasz » #25 largerobi | 2015-07-19 21:43:27

    Válasz Jdorfson #24. hozzászólására

    üdv
    rajzot nem tudok küldeni,de tavaly én is csináltam igaz én a hátsó dobot.Ha a felső viszintes tengelyre gondolsz én ugy szedtem ki hogy a végéről levettem az anyát előre ütöttük és akkor elölröl ahol kapja a hajtást a kupfogaskerék alat van egy zégergyűrű féle de nem az hanem ilyen sima karika egy horonyban azt kell valahogy leszedni (nem egyszerű) utána már hátrafelé kijön ugy emlékszem.Visszafelé a hézagolásra kell figyelni az enyémbe volt mindenféle hézagoló alátét.

  • Válasz » #24 Jdorfson | 2015-07-19 18:10:14

    Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni a következő témával kapcsolatban. Van egy 1993-as ZTR 165 ös fűkaszám melynek az első dobja hantot fogott és lehajtott. Ki szeretném szedni a viszintes főtengelyt, de nem akar kijönni egyik irányból sem. Azt szeretném kérni ,hogy aki szedte már ki ezt a tengelyt írja már le, hogy miket kell lebontani ahhoz hogy ki lehessen szedni vagy a folyamatot ugyanitt ha van valami nagyon jó használható bontási rajz osszátok már meg velem. Segítségeteket előre is köszönöm.

  • Válasz » #23 kérdező | 2014-06-08 16:55:06

    Válasz #21. hozzászólásra

    Szia! 13×3000-es szíj kell rá! smile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #22 NagyFeroo | 2014-06-02 18:41:15

    Válasz #21. hozzászólásra

    Az újnak a katalógusában ez van: V - belt SPA 2982 LW

  • Válasz » #21 Addem10 | 2014-05-31 21:53:53

    Sziasztok!

    Segítsetek kérlek benneteket!
    ZTR kaszára mekkora ékszíj kell a dob hajtáshoz? Sajnos az enyémről már lekopott a méret.

    ÜDV: Ádám

  • Válasz » #20 Jake | 2012-10-12 13:00:00

    Köszönöm mindenkinek a segítséget!

[bezárás x]