Sziasztok. Általában a kőfogóvájút be szoktátok fedni kuk. és napra aratásnál, nekünk a cws-nél könyv szerint be kell, csak kíváncsi vagyok hogy más tipusoknál is így van e,meg ha nem volna fontos nem raknám bele a fedőlemezt.
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraMelyik területen vagy?Egyébként mi felénk sem van jó termés szolnok környékén 3-5 t ez van!az árat meg majd aratás után realizálják a kereskedők!
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraItt is szinte fordított a felállás. Ami kimagaslónak tűnt az lett "átlagos"...ami viszont átlagosnak...Mint a (Nádor) 1.2ha.....109 mázsát is adott...Gyakorlatilag a hazai búzák simán ott voltak a hibrid búzák nyomában.Ezek a számok nagy táblák viszonyában is kimutatkoztak....Idén a favorit a Nádor..és a Babona....volt. Az átlagosnak mondható gabonák közt, azaz 8-9T/h kenyér minőségben.
nagyon változóak erre az átlagok, 3 tonnától egészen 5-ig de az fölé egy picit se ment senkinek.
holnap vágunk nekem egy 5 hektáros darabot kiváncsi leszek mennyi lesz
Válasz Drisa #5891. hozzászólásáraOlcsón megúsztátok....Itt motorcserével számolták be az 540-est. Leszakadt szelep aztán jött a turmixolás. A 660-okban még nem volt hasonló panasz...Most második éve nyúzzák őket. Mi csak a merci motor miatt...egyenlőre használtban gondolkozva. A következő 580-600-as lexi lesz nyilván.
Válasz .Feco. #5892. hozzászólásáraAz indítás egy párhuzam kapcsoló és működik....A vezérlő CAN rendszere pedig eddig is 4,5-5 volt ment. Az adbluet pedig a kamionosok csak a "határátkelőn" tankolják. Vagyis mindenre van orvosság. Merci párti vagyok ez tény...sajnos a CAT..Cummins...motorok nem igazán jól muzsikáltak felénk. Ami sokáig bírta az a 180/90 Fiatban az Iveco motor,a JD motor valamint a Perkins. És természetesen a merga. Német gépbe Német motor...így muzsikál szépen.
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk en nem tornem magam a merciert sem...
Adblue-s, ráadásul ugy, hogy maga a komplett motor a Mercedes Actros-bol van.... Ami önmagában nem baj, csakhogy: a teherautók 24V-osak, így itt is az indítás, a vezérlés es az adblue 24V-os, míg a kombájn többi része csak 12....... lehet...
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk a magasnyomású nálunk is megadta magát. Mondjuk hülyéskedett mi kicseréltettük. De más gond nem volt vele. Lehet hogy derékig érő szalmát etetnek meg vele ott ahol olyan sok a fogyasztás. Olajat nem eszi, erő van benne partnak felfele is. Árpából egyik nap 200 tonnát küldött be úgy hogy 4 táblát vágott le és 10 km-re kellett reggel utazni... szalma zúzva észre se vette a motor hogy dolgoznia kellene.
Válasz Drisa #5887. hozzászólásáraFelénk igen kellemetlen tapasztalatok vannak a cicás motorral.(injektor,szelepleszakadás,döglik a jó anyagban,sípol a motorterhelés őr,magasnyomású szivattyú) Miközben a csillagos motorokhoz még hozzányúlni sem kellett. Pedig jóval több órát mentek mint a cicák. Nem véletlen a Claas vissza akar térni a Német motorra ebben a kategóriában. Amcsi piacon már MTU motorral is elérhető a lexion. Itthon feláras verziót emlegettek...de lehet jövőre már alap lesz.
Válasz Sz_Pisti #5888. hozzászólásáraNekünk 540 lexion van nincs gond a fogyasztással, napraforgó 9-10 liter körül vágok, búzát 12 max 14 ha jó a szalma és zúzom. Itt 6-7 tonnás a búza. Viszonylag sokat kell rohangálni...
Válasz Ares 826 #5886. hozzászólásáraMiért lenne jobb, nem értem miért isteníti mindenki, semmi baj a cat motorral. Nem rosszab de nem is jobb szerintem...
Válasz *** HM *** #5880. hozzászólásáraNem hazudik......vándorlással együtt 12-15 liter között vagyunk. Lexi 460. Szintén vegyes anyagban. Szalma van de rongyá száradva....simán szeleteli. A 660-as Cat motorral még mindíg a 20 lityit etetik...Ha igaz visszatér a csillagos motor a lexikbe is.
repcéből lement a vágnivaló,kb150ha, búzát toljuk,abból meg vagy 400hektár van összesen, meg majd megyek haza hétvégén vágni a sajátot.
szórást nézem de ha van szalma aķor a motorterhelést is bár most már kezdem tudni hivatalosan belőni a rotorost azt merem mondani. ha igen tolódik van pár szem a kocsivonó fejen de átlagos, jól üzemel. 14-17literek között fogyaszt most ez is elfogadható szerintem,igaz a cx kevesebből megy azért
Válasz szanberg #5876. hozzászólásáraIlyen anyagban ha mondjuk rendre vágod, mi alapján mész? Motor vagy szórás mondjuk?
Mostanában a jobb búzák nagyon megindulnak hátul
Pedig minden nyitva már
Válasz Sz_Pisti #5872. hozzászólásárahát ha van terület akkor 200hektár alaphangon.
én ma pl elég későn kezdtem úgy10:30után és 7kor hagytuk abba csöpögés miatt, de a 40hektár ígyis lement. ha kitart az idő 50et levágtam volna simán estig, 4-5t búza,elég nagy szalma.
megából meg 7db kell azokhoz,hogy tartani próbàlják a lépést
Válasz VTR-es #5869. hozzászólására112. A mezőgazdasági erő- és munkagépek
229. § (1) A kalászos termény betakarítási, szalma-összehúzási és bálázási munkáiban legalább 1 db 21A és 113B vizsgálati
egységtűz oltására alkalmas tűzoltó készülékkel is ellátott erő- és munkagép, valamint egyéb jármű vehet részt,
amelynek tűzvédelmi felülvizsgálatát a betakarítást megelőzően az üzemeltető elvégezte. A jármű megfelelőségéről
szemle keretében kell meggyőződni. A betakarítási munkák során használt, ötnél több mezőgazdasági járművet
érintő műszaki ellenőrzés esetén, annak tervezett időpontját 10 nappal előbb írásban a tűzvédelmi hatóságnak be
kell jelenteni. A műszaki ellenőrzésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek 1 példányát a járművön el kell
helyezni.
(2) Az üzemelő erő- és munkagép kezelője a munkavégzés megkezdése előtt és annak befejezése után közvetlenül és
munkavégzést megszakító szünetekben köteles a kipufogó-vezeték és szikratörő műszaki állapotát felülvizsgálni és a
rárakódott éghető anyagtól szükség esetén megtisztítani.
(3) A tartalék üzem- és kenőanyagot az erő- és munkagéptől, a kazaltól és a gabonatáblától legalább 20 méter távolságra kell
elhelyezni éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen.
(4) Erő- és munkagépen, gépjárművön olyan karbantartás, javítás, amely nyílt láng használatával jár vagy üzemanyag
elfolyásával járhat, gabonatáblán, szérűn és a rostnövénytároló területén nem végezhető.
(5) Munkaszünet idejére az aratógépet, az erőgépet és az egyéb munkagépet a lábon álló kalászos terménytől, a tarlótól,
továbbá a kazaltól legalább 15 méter távolságra kell elhelyezni, éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen. Ha a
tarlótól ez a távolság nem biztosítható, akkor 3 méter széles védőszántáson kívül kell az arató-, erő-és az egyéb
munkagépet elhelyezni.
(6) Az aratógépet hajlékony földelővezetékkel, akkumulátorát pedig legalább nehezen éghető, villamosságot nem vezető
anyagú védőburkolattal kell ellátni.
(7) Az erő- és munkagépet, aratógépet a kezelő üzemeltetés közben nem hagyhatja el, egyéb munkát nem végezhet.
230. § (1) A szalmaösszehúzást és a kazalozást végző erőgép az összehúzott szalmát és kazlat csak olyan távolságra közelítheti meg,
hogy az erőgép égésterméke vagy annak elvezető csöve gyújtási veszélyt ne jelentsen.
Országos Tűzvédelmi Szolgáltató Kft.
www.otvsz.hu
86 Komplex tűzvédelem
06-30-219-19-28
(2) A szalmaösszehúzásban és a kazalozásban részt vevő erőgépet a ráhullott szalmától, szénától rendszeresen meg kell
tisztítani.
(3) Az összehúzott szalma alapterülete nem haladhatja meg az 1000 m2-t.
Ha már megtaláltam, belinkelem. Köszönöm, így már világos.
Válasz GREVEN #5868. hozzászólásáraAz idén változott az OTSZ ,le van irva hogy 5 gep fölött kell csak bejelenteni,,, felétek a szervhez ez még nem juthatott el , üsd be a gogleeba hogy"OTSZ változás" és úgy megtalálod.
Válasz GREVEN #5865. hozzászólásáraNálunk helyszínre jön a tűzoltó,kiállítja a jegyzőkönyvet,poroltó ellenőrzés,stb.,és kész.Sehová semmit nem jelentünk.
Válasz GREVEN #5856. hozzászólásáraEz a gépszemlés dolog biztos így van? Összefutottam ma egy tűzoltó cimborámmal és rákérdeztem kíváncsiságból. Ő azt mondta nem változott semmi, úgy van mint tavaly.
De semmit nem találok a katasztrófavédelem honlapján.
Válasz harci #5859. hozzászólásáraA kijelződ alatt a szelelő gombját tartsd pár másodpercig nyomva. Lementi és innen figyeli a fordulatszám esést. De ezt teljes motor fordulatszámon.
Segitseget szeretnek kerni .2056Hm john deere van ehez kellene egy repce bealitas.A dobfordulat 760 ,levegot meg ha 1140 ala allitom besipol.Tud valaki segitseget nyujtani?
Segítséget szeretnék kérni hátha tudja valaki, hogy a claas colombus parcella kombájnba milyen motor jó? Most 1300-as vw bogáré van benne, most vettük de sajnos nagyon gyenge benne. s.o.s kéne.köszönöm!
8348 hozzászólás
Sziasztok. Általában a kőfogóvájút be szoktátok fedni kuk. és napra aratásnál, nekünk a cws-nél könyv szerint be kell, csak kíváncsi vagyok hogy más tipusoknál is így van e,meg ha nem volna fontos nem raknám bele a fedőlemezt.
Válasz hallássérült mg.munkás #5899. hozzászólásáraKomárom megyében vagyok Bajnán, egyébként nem lett annyira durva, Magdaléna 4,6 és kolo 3.6: összesen 4 t/ha 12 aranykoronán
2 mázsa NPK
3 mázsa nitrosol
Válasz kanyo #5902. hozzászólására
pedig készen áll
Válasz kanyo #5902. hozzászólására
Válasz kanyo #5901. hozzászólására
Nálunk vizes minden búza 16-19. Tavaszi árpa 18! Mennyi idő kell még egy két nap vagy több?
Na ma meglett a végeredmény.MV toborzó 12 ha átlagában 45,7 q tisztítva.8.9% víz,34,2 sikér,13,2 fehérje.Eladva 4700+komp.-ért.
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraMelyik területen vagy?Egyébként mi felénk sem van jó termés szolnok környékén 3-5 t ez van!az árat meg majd aratás után realizálják a kereskedők!
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraItt is szinte fordított a felállás. Ami kimagaslónak tűnt az lett "átlagos"...ami viszont átlagosnak...Mint a (Nádor) 1.2ha.....109 mázsát is adott...Gyakorlatilag a hazai búzák simán ott voltak a hibrid búzák nyomában.Ezek a számok nagy táblák viszonyában is kimutatkoztak....Idén a favorit a Nádor..és a Babona....volt. Az átlagosnak mondható gabonák közt, azaz 8-9T/h kenyér minőségben.
nagyon változóak erre az átlagok, 3 tonnától egészen 5-ig de az fölé egy picit se ment senkinek.
holnap vágunk nekem egy 5 hektáros darabot kiváncsi leszek mennyi lesz
Válasz t.peti #5895. hozzászólásáravolt már szerencsém javítani az a része nem gond...a többi érdekelne.
Válasz papa maci #5894. hozzászólásáraA rotoros lexionnal lesz csak igazán bajotok....
Válasz Drisa #5891. hozzászólásáraOlcsón megúsztátok....Itt motorcserével számolták be az 540-est. Leszakadt szelep aztán jött a turmixolás. A 660-okban még nem volt hasonló panasz...Most második éve nyúzzák őket. Mi csak a merci motor miatt...egyenlőre használtban gondolkozva. A következő 580-600-as lexi lesz nyilván.
Válasz .Feco. #5892. hozzászólásáraAz indítás egy párhuzam kapcsoló és működik....A vezérlő CAN rendszere pedig eddig is 4,5-5 volt ment. Az adbluet pedig a kamionosok csak a "határátkelőn" tankolják. Vagyis mindenre van orvosság. Merci párti vagyok ez tény...sajnos a CAT..Cummins...motorok nem igazán jól muzsikáltak felénk. Ami sokáig bírta az a 180/90 Fiatban az Iveco motor,a JD motor valamint a Perkins. És természetesen a merga. Német gépbe Német motor...így muzsikál szépen.
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk en nem tornem magam a merciert sem...
Adblue-s, ráadásul ugy, hogy maga a komplett motor a Mercedes Actros-bol van.... Ami önmagában nem baj, csakhogy: a teherautók 24V-osak, így itt is az indítás, a vezérlés es az adblue 24V-os, míg a kombájn többi része csak 12....... lehet...
Moderátor által módosítva: 2015-07-10 14:15:04
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk a magasnyomású nálunk is megadta magát. Mondjuk hülyéskedett mi kicseréltettük. De más gond nem volt vele. Lehet hogy derékig érő szalmát etetnek meg vele ott ahol olyan sok a fogyasztás. Olajat nem eszi, erő van benne partnak felfele is. Árpából egyik nap 200 tonnát küldött be úgy hogy 4 táblát vágott le és 10 km-re kellett reggel utazni... szalma zúzva észre se vette a motor hogy dolgoznia kellene.
Válasz Drisa #5887. hozzászólásáraFelénk igen kellemetlen tapasztalatok vannak a cicás motorral.(injektor,szelepleszakadás,döglik a jó anyagban,sípol a motorterhelés őr,magasnyomású szivattyú) Miközben a csillagos motorokhoz még hozzányúlni sem kellett. Pedig jóval több órát mentek mint a cicák. Nem véletlen a Claas vissza akar térni a Német motorra ebben a kategóriában. Amcsi piacon már MTU motorral is elérhető a lexion. Itthon feláras verziót emlegettek...de lehet jövőre már alap lesz.
Válasz Sz_Pisti #5888. hozzászólásáraNekünk 540 lexion van nincs gond a fogyasztással, napraforgó 9-10 liter körül vágok, búzát 12 max 14 ha jó a szalma és zúzom. Itt 6-7 tonnás a búza. Viszonylag sokat kell rohangálni...
Válasz Drisa #5887. hozzászólásáraNekem nincs darálóm, de a fogyasztás miatt szokták fikázni mindig a Lexiket, most akkor mégsem igaz?
Válasz Ares 826 #5886. hozzászólásáraMiért lenne jobb, nem értem miért isteníti mindenki, semmi baj a cat motorral. Nem rosszab de nem is jobb szerintem...
Válasz Drisa #5885. hozzászólásáraAzt mondod rosszabb a Merci motor??

Válasz papa maci #5881. hozzászólásáraNagyon arra áll a szekér hogy merci motor lenne mindben de akkor erősen elgondolkodok a váltásban...
Válasz papa maci #5881. hozzászólásáraott valami nem igaz nekünk C9 van és 9-12 literig dolgozunk vele
Válasz .Feco. #5882. hozzászólásáraNagy művészek !

Válasz papa maci #5881. hozzászólásáraakkor valamit simén xarul csinálnak, mert a mienk cicás motoros gép és bőven az első értékhez konvergál...
Válasz *** HM *** #5880. hozzászólásáraNem hazudik......vándorlással együtt 12-15 liter között vagyunk. Lexi 460. Szintén vegyes anyagban. Szalma van de rongyá száradva....simán szeleteli.
A 660-as Cat motorral még mindíg a 20 lityit etetik...Ha igaz visszatér a csillagos motor a lexikbe is.
Válasz szanberg #5879. hozzászólásáraitten a cx 8t körüliben 15öt eszik

400as lexionok is
szalmahajek az kicsi
hacsak nem hazudik akármelyikük is
repcéből lement a vágnivaló,kb150ha, búzát toljuk,abból meg vagy 400hektár van összesen, meg majd megyek haza hétvégén vágni a sajátot.
szórást nézem de ha van szalma aķor a motorterhelést is bár most már kezdem tudni hivatalosan belőni a rotorost azt merem mondani. ha igen tolódik van pár szem a kocsivonó fejen de átlagos, jól üzemel. 14-17literek között fogyaszt most ez is elfogadható szerintem,igaz a cx kevesebből megy azért
Válasz szanberg #5876. hozzászólásáraIlyen anyagban ha mondjuk rendre vágod, mi alapján mész? Motor vagy szórás mondjuk?
Mostanában a jobb búzák nagyon megindulnak hátul
Pedig minden nyitva már
Válasz szanberg #5876. hozzászólásáraRepce pora ragad a gépre mostanában?
Válasz Sz_Pisti #5872. hozzászólásárahát ha van terület akkor 200hektár alaphangon.
én ma pl elég későn kezdtem úgy10:30után és 7kor hagytuk abba csöpögés miatt, de a 40hektár ígyis lement. ha kitart az idő 50et levágtam volna simán estig, 4-5t búza,elég nagy szalma.
megából meg 7db kell azokhoz,hogy tartani próbàlják a lépést
Válasz Sz_Pisti #5874. hozzászólásárabocs nem trió, hanem 4-es
Válasz Mf-es #5873. hozzászólásáraezek a trió hány db-al érhet fel Megából? 4-5?
Válasz Sz_Pisti #5872. hozzászólásáraEzek is haladnak,6 megával.
Lefotózni nem tudtam, de ma láttam egy táblában 3 CR nyuszit és egy 7-es Lexi-t, lehet, hogy 150 heki is lemegy naponta így együtt
Gondoltam rakok fel pár képet és videót az idei búza aratásunkról.






Válasz VTR-es #5869. hozzászólására112. A mezőgazdasági erő- és munkagépek
229. § (1) A kalászos termény betakarítási, szalma-összehúzási és bálázási munkáiban legalább 1 db 21A és 113B vizsgálati
egységtűz oltására alkalmas tűzoltó készülékkel is ellátott erő- és munkagép, valamint egyéb jármű vehet részt,
amelynek tűzvédelmi felülvizsgálatát a betakarítást megelőzően az üzemeltető elvégezte. A jármű megfelelőségéről
szemle keretében kell meggyőződni. A betakarítási munkák során használt, ötnél több mezőgazdasági járművet
érintő műszaki ellenőrzés esetén, annak tervezett időpontját 10 nappal előbb írásban a tűzvédelmi hatóságnak be
kell jelenteni. A műszaki ellenőrzésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek 1 példányát a járművön el kell
helyezni.
(2) Az üzemelő erő- és munkagép kezelője a munkavégzés megkezdése előtt és annak befejezése után közvetlenül és
munkavégzést megszakító szünetekben köteles a kipufogó-vezeték és szikratörő műszaki állapotát felülvizsgálni és a
rárakódott éghető anyagtól szükség esetén megtisztítani.
(3) A tartalék üzem- és kenőanyagot az erő- és munkagéptől, a kazaltól és a gabonatáblától legalább 20 méter távolságra kell
elhelyezni éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen.
(4) Erő- és munkagépen, gépjárművön olyan karbantartás, javítás, amely nyílt láng használatával jár vagy üzemanyag
elfolyásával járhat, gabonatáblán, szérűn és a rostnövénytároló területén nem végezhető.
(5) Munkaszünet idejére az aratógépet, az erőgépet és az egyéb munkagépet a lábon álló kalászos terménytől, a tarlótól,
továbbá a kazaltól legalább 15 méter távolságra kell elhelyezni, éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen. Ha a
tarlótól ez a távolság nem biztosítható, akkor 3 méter széles védőszántáson kívül kell az arató-, erő-és az egyéb
munkagépet elhelyezni.
(6) Az aratógépet hajlékony földelővezetékkel, akkumulátorát pedig legalább nehezen éghető, villamosságot nem vezető
anyagú védőburkolattal kell ellátni.
(7) Az erő- és munkagépet, aratógépet a kezelő üzemeltetés közben nem hagyhatja el, egyéb munkát nem végezhet.
230. § (1) A szalmaösszehúzást és a kazalozást végző erőgép az összehúzott szalmát és kazlat csak olyan távolságra közelítheti meg,
hogy az erőgép égésterméke vagy annak elvezető csöve gyújtási veszélyt ne jelentsen.
Országos Tűzvédelmi Szolgáltató Kft.
www.otvsz.hu
86 Komplex tűzvédelem
06-30-219-19-28
(2) A szalmaösszehúzásban és a kazalozásban részt vevő erőgépet a ráhullott szalmától, szénától rendszeresen meg kell
tisztítani.
(3) Az összehúzott szalma alapterülete nem haladhatja meg az 1000 m2-t.
Ha már megtaláltam, belinkelem. Köszönöm, így már világos.
Válasz GREVEN #5868. hozzászólásáraAz idén változott az OTSZ ,le van irva hogy 5 gep fölött kell csak bejelenteni,,, felétek a szervhez ez még nem juthatott el
, üsd be a gogleeba hogy"OTSZ változás" és úgy megtalálod.
Válasz cimbike. #5867. hozzászólásáraAkkor elhiszem, bár röhej hogy maga a szerv meg teljesen mást állít,de gondoltam,hogy nincsenek képbe mint sose.
Válasz GREVEN #5865. hozzászólásáraUgy van, 5 felett kell bejelenteni.
Válasz GREVEN #5865. hozzászólásáraNálunk helyszínre jön a tűzoltó,kiállítja a jegyzőkönyvet,poroltó ellenőrzés,stb.,és kész.Sehová semmit nem jelentünk.
Válasz GREVEN #5856. hozzászólásáraEz a gépszemlés dolog biztos így van? Összefutottam ma egy tűzoltó cimborámmal és rákérdeztem kíváncsiságból. Ő azt mondta nem változott semmi, úgy van mint tavaly.
De semmit nem találok a katasztrófavédelem honlapján.
Valaki tud valami biztosat?
Válasz harci #5863. hozzászólásárahttp://www.rostagyartas.hu/
Sziasztok!Buza Peterson rostat 2056jd-hez hol javitanak?Tud-e valaki segiteni ezen teren?
Koszonom az utbaigazitast!
Válasz harci #5859. hozzászólásáraA kijelződ alatt a szelelő gombját tartsd pár másodpercig nyomva. Lementi és innen figyeli a fordulatszám esést. De ezt teljes motor fordulatszámon.
Válasz harci #5859. hozzászólásáraVan egy ugynevezett: riasztási határ, ami neked 1140-re van most állítva. Ezt változtasd meg.
Segitseget szeretnek kerni .2056Hm john deere van ehez kellene egy repce bealitas.A dobfordulat 760 ,levegot meg ha 1140 ala allitom besipol.Tud valaki segitseget nyujtani?
Válasz gydavid #5857. hozzászólásáraGondolom egy eredeti motor,legalább 80 lóval!
Segítséget szeretnék kérni hátha tudja valaki, hogy a claas colombus parcella kombájnba milyen motor jó? Most 1300-as vw bogáré van benne, most vettük de sajnos nagyon gyenge benne. s.o.s kéne.köszönöm!