Válasz medikus #6849. hozzászólásáraLehet a fél palack gáz megtette jótékony hatását, amit a két szíjtárcsára elfüstöltünk, míg sikerült leszedni őket. :D Csapágy jó zsíros volt csavart feszítettem, közben kis kocogtatás és lent is volt :D Ezek szerint mákom volt vele. Csak idegesít,, hogy mi lehet ez a kopogás, már arra is gondoltam, hogy beesett 1 kavics az utóverőbe és fordulaton a falnak szorul és nem zörög, ahogy esik a fordulat, akkor meg össsze-vissza pattog.
De sajnos a fülke padlólemezén is érezni lehet a rázkódást. Tipp?
Válasz sixalag #6848. hozzászólásáraNekem még SOHA nem jött úgy le,hogy csavarral lenyomattam volna,még a bal oldali csapágyház sem!Pedig ott csak 1 csapágy van a tengelyen. A csavar inkább benyomta az oldal lemezt!
Válasz medikus #6844. hozzászólásárategnap az utóverő csapágyait cseréltük ily módon, és nem tört el. Csere oka: üzemi fordulatnál csendben megy a cséplőmű, de leállításkor ahogy elkezd esni a fordulat, megállás előtt elkezd kopogó hangot adni, konkrétan az utóverő tengely, mert leszedtünk minden szíjat róla, dobot se, szelelőt se hajtson, a hang onnan jön. Csapágyak újak, utóverő dob nincs letágulva, körbelámpáztuk az egész gépet belül, de nem ér bele semmi.
Válasz Gabi 007 #6840. hozzászólásáraMink kivettuk ez egèsz tengelyt ès ùgy szedtük le a csapàgyhàzat....mert eltört a tengely....!nem tudom,h ha benne a tengely le e tudod szedni
Válasz Gabi 007 #6840. hozzászólásáraÚgy hogy kiveszed a tengelyt!Kezdve a bal oldalon,a kettes szíjtárcsa levételével!!Utána a csapágyházból belül kiveszed a zégert!A variátor agyból kiveszed a 3 csavart,és kiütöd tengelyestől jobbra,úgy hogy megy vele abal oldali csapágy is,mert az kibújik a csapágyházból.A variátor felől Ne próbálkozz,a 2db csapágy nem megy le a tengelyről.Ha kivetted tengelyestől jobbra,a variátor agy csapágyházból kiveszed a zégert belül,és a csapágyházat egy fadarabbal leütöd a csapágyról.utána már bísz vele! DE CSINÁLHATOD MÁSKÉNT IS!!!!!
Válasz csoppika #6841. hozzászólásáraBe kell feküdni a szalmaládákra!!!
az utóverő dob mind két oldalában van rögzítő csavar.Be kell állítani az utóverőt,és utána jól meghúzni a csavarokat!A csavar egy furaton keresztül érhető el!
Melyik oldalra? Meg kéne nézni, hogy az utóverő dobja tágult fel és csúszott el a tengelyen, vagy a tengely csúszott el a csapágyban. Bal oldalon, ahol kapja a hajtást, van egy 1312-es kúpos szorítós csapágy, azon is el tud csúszni.
Srácok!
Sos be kéne. A haver hivott előbb. Az utóverő dobja(vagy mi) el van csúszva oldalra. Egyik felén nekiér a lemeznek. Majdnem leégett a technika. Mi lehet ennek az oka? Lehet vhogy állítani rajta, hogyan álljon?
SOS Hogyan lehet a menetvariátor tengelyen a variátor oldali csapágyakat cserélni? A variátor tárcsákat már leszedtem,de hogy a csapágyházat hogyan tudnám leszedni?
Válasz medikus #6838. hozzászólásáranem az enyém nekem 512 esem van egy ismerősé csak már kinlódik vele és nem volt ötlete és mondom beirom a fórumra hátha vakaki járt már igy!!
Válasz gabika82 #6837. hozzászólásáraHa a 106 fórumba tetted volna fel a kérdést,ott is ez lett volna a válasz!Ha szétveszed és billeg a tárcsa az agyon,1000%!!!Azt hiszem Nádudvaron javítják!
Válasz gabika82 #6835. hozzászólásáraA szíjtárcsa!! Az agyrészen billeg a csúszó fele a tárcsának!Ezáltal minden fordulatra jut egy szétfeszítés,ott ahol a szíj benne van a tárcsában,a másik oldalon meg össze felé záródik a tárcsa!Érthető?
Az adagolon hol van az csavar amelyik az olaj mérce?? Menyi olaj megy bele ha üres az egész?? Beönteni meg csak azon az egy helyen kell ahol a csavarra ravan írva hogy oil..nem?? Mert az egyik aztmonta hogy a regulátorba is kell önteni ..ott is van egy nagy csavar.
Válasz atti212. #6825. hozzászólásáraNekem a rudazat a padlólemez alatt sok fele be van kopva mert ugye fém a fémmel érintkezik, de fújtam egy kis wd40 et a forgási pintokhoz meg csuklókhoz és fele olyan könnyű lett benyomni, esetleg próbáld ki azt. :)
Megoldódott a szíj kiterelése a főtengely tárcsából, de nem volt elég a motorhoz tenni lemezt, lentebb is kellett egy kicsi a szíj fölé, a magtartály alatt, mert megállításkor oda mindig kitolta a motor és megintcsak hozzáért, de mostmár rendben van.
Másik kérdés, a kuplung, az mennyire megy nehezen nektek? Nekem az mtz-től is nehezebb, de gyanús, hogy nem ilyennek kellene lennie.
Válasz SanyóÓ #6821. hozzászólásáraHali, jobb oldalt kívül van a zsírzószem, bal oldalt meg a dupla ékszíjtárcsa belső felén, addig forgasd amíg meg nem látod, de egy furaton keresztül megy be a zsír szóval vagy beveszi, vagy nem.
üdv tudom nem ide tartozik de nincs valakinek ötlete 106 dominátoromn a dobvariátortárcsa miért melegszik fel negyed órát ment alapjáraton és nem lehet megfogni???
Válasz MIHI10045 #6813. hozzászólására23 centis a rúgó alatti, az hajt egy 12 centiset ami a kistengelyen van, a tengely másik felén meg egy 17 centis hajtja a dobot.
Válasz MIHI10045 #6813. hozzászólásáraHolnap regel (azaz ma) lemérem a tárcsákat, amúgy volt két 8 as csavar átfúrva a szíjtárcsán de azok leszakadtak, rúgóból nem vágtam le, csak az nyomja oda most, de nem csúszik meg, legalábbis nem tapasztaltam még.
Válasz Kovács István_54957 #5601. hozzászólásáraOlyan kérdésel és kérésel fordulok hozzád hogy nemtudnád e megmérni a forgóhűtőmaszk tárcsáinak a méretét ugyan így hajtattuk meg mint a tiéden csak a milyénk nagyon gyors és még annyit a meghajtás tárcsáját csak a rúgó nyomása tartja és a rúgóbol le lett vágva? egyenlőre Ennyi előre is köszönöm a segítséget
Válasz csoppika #6805. hozzászólásáraA SAVA mellett a TAGEX vagy a Rubena is jó ha okosan használja a variátort a pilóta. Az Optibeltet is le lehet gyalázni ha országúti közlekedésnél nagy gáznál hirtelen húzzák vissza a kart. A szíj ilyenkor kapja a legnagyobb terhelést, szinte azon fékeződik a kombájn.
Válasz Gyurkesz1 #6809. hozzászólásáraAkkor így minden oké!Ha nincs csavar akkor annyit nyit a variátor,hogy a fenékre megy a szíj,ott meg nem feszül be ék formájában,persze hogy csúszik!
Válasz Gyurkesz1 #6809. hozzászólásáraAkkor így minden oké!Ha nincs csavar akkor annyit nyit a variátor,hogy a fenékre megy a szíj,ott meg nem feszül be ék formájában,persze hogy csúszik!
Válasz medikus #6802. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm a segítséget...hát lassan belejövök már ..igaz hogy még csak 17 éves vagyok es nincs még valami nagy tapasztalatom..azért kérdezgetek itt olyanokat mint egy óvodás .A variátort sikerült ugy összerakni ahogyan lennie kell neki...picit ujdonság volt ez nekünk mivel miota meg van a gép azota azok a csavarok nemvoltak benne...nem is értem hogy a faterék hogy nem vették észre hogy ott valami nemjó...ők inkáb spanolták ameddig birták mert ugye csúszott nekik a szíj mert teljesen vissza engedett a tárcsa.Most olyan az ujj szíj rajta hogy spanoló sem kellene rá de azert rajta hagytam...eppen egy picit feszít....azt a 90 milit meg nem is mértem csak beálítottam minimumra azt a távolságot a tárcsak között ..ugy értem hogy ha jobban szetmentek volna a tárcsák akkor már az aljában lenne teljesem a szíjj...kivancsiságból megmértem a távolságot és lám 9,1 cm volt ..a szíjtárcsák meg egy síkban vannak.
Válasz medikus #6806. hozzászólásáraA slovensko leányvállalatnál mindig az "optibelt minőség" china szíjak vannak... No mindegy...holnap lesz olyan... Aztán lehet később a futár hoz Bócsáról...
Optibelt Romania... az igazi "német" minőség
Magfelhordó szíj 10ha=kuka...
Echte Germany Optibelt szíjat honnét lehet szerezni kis hazánkban???
Mondjuk menetvariátor szíjat?
Vagy egyéb normális márka?
13900 hozzászólás
Válasz medikus #6845. hozzászólásáraKösz.
Válasz medikus #6849. hozzászólásáraLehet a fél palack gáz megtette jótékony hatását, amit a két szíjtárcsára elfüstöltünk, míg sikerült leszedni őket. :D Csapágy jó zsíros volt csavart feszítettem, közben kis kocogtatás és lent is volt :D Ezek szerint mákom volt vele. Csak idegesít,, hogy mi lehet ez a kopogás, már arra is gondoltam, hogy beesett 1 kavics az utóverőbe és fordulaton a falnak szorul és nem zörög, ahogy esik a fordulat, akkor meg össsze-vissza pattog.
De sajnos a fülke padlólemezén is érezni lehet a rázkódást. Tipp?
Válasz sixalag #6848. hozzászólásáraNekem még SOHA nem jött úgy le,hogy csavarral lenyomattam volna,még a bal oldali csapágyház sem!Pedig ott csak 1 csapágy van a tengelyen. A csavar inkább benyomta az oldal lemezt!
Válasz medikus #6844. hozzászólásárategnap az utóverő csapágyait cseréltük ily módon, és nem tört el. Csere oka: üzemi fordulatnál csendben megy a cséplőmű, de leállításkor ahogy elkezd esni a fordulat, megállás előtt elkezd kopogó hangot adni, konkrétan az utóverő tengely, mert leszedtünk minden szíjat róla, dobot se, szelelőt se hajtson, a hang onnan jön. Csapágyak újak, utóverő dob nincs letágulva, körbelámpáztuk az egész gépet belül, de nem ér bele semmi.
Válasz Gabi 007 #6840. hozzászólásáraMink kivettuk ez egèsz tengelyt ès ùgy szedtük le a csapàgyhàzat....mert eltört a tengely....!nem tudom,h ha benne a tengely le e tudod szedni
Válasz Gabi 007 #6840. hozzászólásáraÚgy hogy kiveszed a tengelyt!Kezdve a bal oldalon,a kettes szíjtárcsa levételével!!Utána a csapágyházból belül kiveszed a zégert!A variátor agyból kiveszed a 3 csavart,és kiütöd tengelyestől jobbra,úgy hogy megy vele abal oldali csapágy is,mert az kibújik a csapágyházból.A variátor felől Ne próbálkozz,a 2db csapágy nem megy le a tengelyről.Ha kivetted tengelyestől jobbra,a variátor agy csapágyházból kiveszed a zégert belül,és a csapágyházat egy fadarabbal leütöd a csapágyról.utána már bísz vele! DE CSINÁLHATOD MÁSKÉNT IS!!!!!
Válasz csoppika #6841. hozzászólásáraBe kell feküdni a szalmaládákra!!!

az utóverő dob mind két oldalában van rögzítő csavar.Be kell állítani az utóverőt,és utána jól meghúzni a csavarokat!A csavar egy furaton keresztül érhető el!
Válasz sixalag #6843. hozzászólásáraÉs szépen eltöröd!Vettél már úgy le?
Válasz Gabi 007 #6840. hozzászólásáraa csapágyház felfogó csavar furatokba lenni kéne menetnek, abba betekersz két csavart...
Válasz csoppika #6841 hozzászól
Melyik oldalra? Meg kéne nézni, hogy az utóverő dobja tágult fel és csúszott el a tengelyen, vagy a tengely csúszott el a csapágyban. Bal oldalon, ahol kapja a hajtást, van egy 1312-es kúpos szorítós csapágy, azon is el tud csúszni.
Srácok!
Sos be kéne. A haver hivott előbb. Az utóverő dobja(vagy mi) el van csúszva oldalra. Egyik felén nekiér a lemeznek. Majdnem leégett a technika. Mi lehet ennek az oka? Lehet vhogy állítani rajta, hogyan álljon?
SOS
Hogyan lehet a menetvariátor tengelyen a variátor oldali csapágyakat cserélni? A variátor tárcsákat már leszedtem,de hogy a csapágyházat hogyan tudnám leszedni?
Válasz medikus #6838. hozzászólásáranem az enyém nekem 512 esem van egy ismerősé csak már kinlódik vele és nem volt ötlete és mondom beirom a fórumra hátha vakaki járt már igy!!
Válasz gabika82 #6837. hozzászólásáraHa a 106 fórumba tetted volna fel a kérdést,ott is ez lett volna a válasz!Ha szétveszed és billeg a tárcsa az agyon,1000%!!!Azt hiszem Nádudvaron javítják!
Válasz medikus #6836. hozzászólásáraigy igen köszönöm a gyors választ!!
Válasz gabika82 #6835. hozzászólásáraA szíjtárcsa!! Az agyrészen billeg a csúszó fele a tárcsának!Ezáltal minden fordulatra jut egy szétfeszítés,ott ahol a szíj benne van a tárcsában,a másik oldalon meg össze felé záródik a tárcsa!Érthető?
Válasz medikus #6824. hozzászólásáraelézést az értetlenségemért de mi tátog??
Válasz medikus #6832. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm.
Válasz Gyurkesz1 #6830. hozzászólásáraItt!!!!

Válasz Gyurkesz1 #6830. hozzászólásáraAz olaj átfolyik egyik helyről a másikba!!!Nívó az ac előtti csavar,vagy a szabályzó házon a gáz kar alatt!
Az adagolon hol van az csavar amelyik az olaj mérce?? Menyi olaj megy bele ha üres az egész?? Beönteni meg csak azon az egy helyen kell ahol a csavarra ravan írva hogy oil..nem?? Mert az egyik aztmonta hogy a regulátorba is kell önteni ..ott is van egy nagy csavar.
Válasz atti212. #6828. hozzászólásáraAnnyira.
Válasz medikus #6827. hozzászólásáraAnnyira könnyű?
Válasz atti212. #6825. hozzászólásáraMint a vaj!
Válasz atti212. #6825. hozzászólásáraNekem a rudazat a padlólemez alatt sok fele be van kopva mert ugye fém a fémmel érintkezik, de fújtam egy kis wd40 et a forgási pintokhoz meg csuklókhoz és fele olyan könnyű lett benyomni, esetleg próbáld ki azt. :)
Megoldódott a szíj kiterelése a főtengely tárcsából, de nem volt elég a motorhoz tenni lemezt, lentebb is kellett egy kicsi a szíj fölé, a magtartály alatt, mert megállításkor oda mindig kitolta a motor és megintcsak hozzáért, de mostmár rendben van.
Másik kérdés, a kuplung, az mennyire megy nehezen nektek? Nekem az mtz-től is nehezebb, de gyanús, hogy nem ilyennek kellene lennie.
Válasz gabika82 #6817. hozzászólásáraTátog!!!Biztos eszi is a szíjat!!


Válasz SanyóÓ #6821. hozzászólásáraHali, jobb oldalt kívül van a zsírzószem, bal oldalt meg a dupla ékszíjtárcsa belső felén, addig forgasd amíg meg nem látod, de egy furaton keresztül megy be a zsír szóval vagy beveszi, vagy nem.
Válasz gabika82 #6820. hozzászólásáraRegeben csiñálta e a felsőnél ott van a dob csapágy is a szij is túd ha féloldalason megy
Üdv, a ferde felhordó bal oldali felső csapágyát lehet zsírozni?
Válasz gabika82 #6819. hozzászólásárade ha véletlen nem csapágy más mi lehet szerintetek?
Válasz zsati #6818. hozzászólásáraköszönöm megnézzük!!
Válasz gabika82 #6817. hozzászólásáraVariátor csapágyak alsó v felső
üdv tudom nem ide tartozik de nincs valakinek ötlete 106 dominátoromn a dobvariátortárcsa miért melegszik fel negyed órát ment alapjáraton és nem lehet megfogni???
Válasz Kovika84 #6815. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm
Válasz MIHI10045 #6813. hozzászólására23 centis a rúgó alatti, az hajt egy 12 centiset ami a kistengelyen van, a tengely másik felén meg egy 17 centis hajtja a dobot.
Válasz MIHI10045 #6813. hozzászólásáraHolnap regel (azaz ma) lemérem a tárcsákat, amúgy volt két 8 as csavar átfúrva a szíjtárcsán de azok leszakadtak, rúgóból nem vágtam le, csak az nyomja oda most, de nem csúszik meg, legalábbis nem tapasztaltam még.
Válasz Kovács István_54957 #5601. hozzászólásáraOlyan kérdésel és kérésel fordulok hozzád hogy nemtudnád e megmérni a forgóhűtőmaszk tárcsáinak a méretét ugyan így hajtattuk meg mint a tiéden csak a milyénk nagyon gyors és még annyit a meghajtás tárcsáját csak a rúgó nyomása tartja és a rúgóbol le lett vágva? egyenlőre Ennyi előre is köszönöm a segítséget
Válasz csoppika #6805. hozzászólásáraA SAVA mellett a TAGEX vagy a Rubena is jó ha okosan használja a variátort a pilóta. Az Optibeltet is le lehet gyalázni ha országúti közlekedésnél nagy gáznál hirtelen húzzák vissza a kart. A szíj ilyenkor kapja a legnagyobb terhelést, szinte azon fékeződik a kombájn.
Válasz Gyurkesz1 #6809. hozzászólásáraAkkor így minden oké!Ha nincs csavar akkor annyit nyit a variátor,hogy a fenékre megy a szíj,ott meg nem feszül be ék formájában,persze hogy csúszik!
Válasz Gyurkesz1 #6809. hozzászólásáraAkkor így minden oké!Ha nincs csavar akkor annyit nyit a variátor,hogy a fenékre megy a szíj,ott meg nem feszül be ék formájában,persze hogy csúszik!
Válasz medikus #6802. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm a segítséget...hát lassan belejövök már ..igaz hogy még csak 17 éves vagyok es nincs még valami nagy tapasztalatom..azért kérdezgetek itt olyanokat mint egy óvodás .A variátort sikerült ugy összerakni ahogyan lennie kell neki...picit ujdonság volt ez nekünk mivel miota meg van a gép azota azok a csavarok nemvoltak benne...nem is értem hogy a faterék hogy nem vették észre hogy ott valami nemjó...ők inkáb spanolták ameddig birták mert ugye csúszott nekik a szíj mert teljesen vissza engedett a tárcsa.Most olyan az ujj szíj rajta hogy spanoló sem kellene rá de azert rajta hagytam...eppen egy picit feszít....azt a 90 milit meg nem is mértem csak beálítottam minimumra azt a távolságot a tárcsak között ..ugy értem hogy ha jobban szetmentek volna a tárcsák akkor már az aljában lenne teljesem a szíjj...kivancsiságból megmértem a távolságot és lám 9,1 cm volt ..a szíjtárcsák meg egy síkban vannak.
Válasz csoppika #6807. hozzászólásáraNem kell oda Optibelt!!!Jó a Sava!!Éveket kibír!
Válasz medikus #6806. hozzászólásáraA slovensko leányvállalatnál mindig az "optibelt minőség" china szíjak vannak... No mindegy...holnap lesz olyan... Aztán lehet később a futár hoz Bócsáról...
Válasz csoppika #6805. hozzászólásáraBócsa.
Optibelt Romania... az igazi "német" minőség


Magfelhordó szíj 10ha=kuka...
Echte Germany Optibelt szíjat honnét lehet szerezni kis hazánkban???
Mondjuk menetvariátor szíjat?
Vagy egyéb normális márka?
Válasz csoppika #6803. hozzászólására50x20x2870.
Sziasztok . Járóvariátor szíjnak mi a mérete?
Válasz Gyurkesz1 #6800. hozzászólásáraÚgy van!4Kezded vágni,mint falusi plébános a Miatyák.ot!!!