Nekem a régi tsz-esek úgy tanitották,hogy fogsz egy 8-as anyát,az 13 mm széles azt rakod előre,ha lapjára rakod 8 mm azt rakod hátra.Én igy állitom már 17 éve,és jó.
Akkor kezdetektől rosszul fogunk neki az állításnak... sorry, igazából nem tanulta egyikünk sem, csak tapasztalat alapján dolgozunk meg józan paraszti ész... Tisztának mindig tiszta amit vágunk, nem töri, nem szórja
Annyi még hogy fordítva írtam. Lefele szemetel és felfele tiszta elírtam.. Oldalazva :D
Olyanra egyelőre nincs pénz :D valami olyan tanácsra gondoltam , hogy nem-e lehetne a rostákkal játszani valamit. Trükközni csöppet hátha lehetne. D:
Akkor látom ti is megvagytok ezzel áldva.. :/ Köszi a választ :D
oldalazva vágjátok a dombot ne hosszában a dombos vidékeken olyan kombájnt használnak ami idomul a terephez és ha lefelé mész akkor gyüjti a bordás lemezre az anyagot mikor felfelé kezdesz menni meg egyből beönti a rostákra mert megindul nekünk is csinálta sőtt multkor nagy szél volt pont hátulrol fujt és elég erösen akkor is tolta be a töreket
Sziasztok Fórumozók!
Látom ,hogy eléggé erős a topik ebben a témában , így bátorkodom feltenni a kérdésem! :)
Mi egy E512-es kombájnnal aprítjuk a népet.És lenne egy olyan problémánk ,hogy felfele parton(mivel Dombos a vidék) folyamatosan szemetel a rosta,mintha öntenék a maghoz a tartályba , de furcsa mivel lefele parton pedig majdnem hogy kristály tiszta.
Nekünk mindkettő rosta (alsó és felső is) állítható.
Ha valaki találkozott már ilyen problémával és sikerült megoldania esetleg lenne rá ötlete ,hogy mit lehetne vele csinálni (nem sürgős , itt még van idő)
azért hálásak lennénk.
Üdv nektek!
Kicsi pénz, nagy szerencse. Alkatrész olcsó, bár az utángyártottak gyengék, de el lehet vele dolgozgatni. Kis gazdaságba szerintem jó választás. Persze gondolom, nem 1000Ha-t akarsz vele vágni évente.
Na, ez a táblázat nagyon szuper.Ilyet még nem láttam. Ha jól értelmezem, 125g/ó olajfogyasztást ír egy új motornak, azaz 6,5 óra alatt megeszik egy liter olajat, de mennyit eszik egy kopott motor?
Egyébként az ugye nem normális, hogy napi 3-3.5 liter motorolajat megiszogat, reggel 10től este 7-8ig? Ha egy helyben áll akkor nem fogy belőle, a hűtővíz nem olajos, motor alatt sem igazán látok tócsát... Mindig pöcc röff meg szépen is jár a motor, nem füstöl nem kormol...
Bemenetet úgy hogy az egyik verőlécet egy vonalba állítod a kosár első szélével és a kettő közötti hézag. Kalászosnál olyan 20 centin van nekünk azt hiszem. A hátsót jó helyen nézed.
Válasz #3183. hozzászólásra
Nemtom azért kérdeztem, nem igazán ismerem még! Dobkosár beállítás, a bemenetnek és a kimenetnek mennyinek kellene lenni? A kimenetet a kosár leghátulján azon a pici ablakon mérem, de az elsőt a kőgyűjtőnél kell mérni a kosár legelején?
Válasz #3154. hozzászólásra
Az IFA motor 2300 fordulaton megy ,a ZT csak 1700.Hogy mindenkinek igaza legyen,könyv szerint a kombájn 2000,de mi 2200-on forgatjuk!
Rosszul néztem a honlapot... szóval jah... Nem lenne rossz cucc, a gépnek is csak növeli az értékét Bár annyit már nem akarjuk megtartani, hogy megérje. Vagyis remélem
A ritka nagy hütös és a gép saját szellözöjén befuvos az elég jol szuperál még 40 fokba is.Tetszik a pilotáknak mert minden csukva és szállitanak nagyon.Csak én fölök odabenn az üveg kalickába
Na ilyesmi kéne az 514-be.Egy áru az olmoval az meg sz....r ide nem az igazi.Amig a szürök tiszták kb fél nap addig tökéletes utána gyenge ez van trakiba lehet jobb az is.
Ma vágtam buzát a város alatt és tényleg volt benne egy süldö özike ott ugrált elöttem.Lapult és szinte a motolla elöl ugrott ki és cikázott mint a villám de eliszkolt szerencsésen.Tegnap meg kis fácánok szaladgáltak a rendek között.
Jo széljáráskor nagyon franko de inkább csukva mert legtöbbször odakavarja a cuccost.De vonuláskor álláskor szellözik a fülke.Ki.......tt meleg tud lenni benne az olmo segit de 40 fokba már volt hogy aszondom elég mert kipurcanok a höségtöl.
Tuning venti meg átszívja a kóbor őzet is a hűtőmaszkon
Tényleg nem szecskázok, így legalább takarítani nem kell , a szalma meg megmarad
Raktam facebookon képet, hogyan néztem ki a mai nap után
Szecskáznál akkor pucolnád mindennap,az fujja mint egy helikopter az anyagot.Most az árpa szalmát piszok jol teljes asztal szélességbe teritette.De legjobb szotyiba csak a büfögést hallod amikor apritja a cuccot nem is a géphangot.Nekem a tuning ventillátor bejött sokkal jobb a hütés igy föleg hogy szinte mindent szecskázunk és kéri az energiát a moci.
Nekem most csak 1szer kellett takarítani... nem rakta tele a hűtőt mint máskor, de szalma az volt rendesen. Ellenben kukorica előtt berakott levegőszűrőt el lehet dobni
Válasz #3153. hozzászólásra akkor szerinted melyik mennyit forog, Én a mezőgéparchívum szerint néztem de az enyém is 2000-et forog/512/ És a 323-as zt is 2000 -et forgott./mikor még megvolt/
13901 hozzászólás
Válasz #3193. hozzászólásra
Nekem a régi tsz-esek úgy tanitották,hogy fogsz egy 8-as anyát,az 13 mm széles azt rakod előre,ha lapjára rakod 8 mm azt rakod hátra.Én igy állitom már 17 éve,és jó.
Válasz #3194. hozzászólásra
Szerintem a 7 mm az sok.Az szk-5-ön ,meg a dominátoron is 2 mm.hátul.
Válasz #3194. hozzászólásra

Akkor kezdetektől rosszul fogunk neki az állításnak... sorry, igazából nem tanulta egyikünk sem, csak tapasztalat alapján dolgozunk meg józan paraszti ész... Tisztának mindig tiszta amit vágunk, nem töri, nem szórja
Annyi még hogy fordítva írtam. Lefele szemetel és felfele tiszta elírtam..
Oldalazva :D
Olyanra egyelőre nincs pénz :D valami olyan tanácsra gondoltam , hogy nem-e lehetne a rostákkal játszani valamit. Trükközni csöppet hátha lehetne. D:
Akkor látom ti is megvagytok ezzel áldva.. :/ Köszi a választ :D
Válasz #3197. hozzászólásra
a dombos vidékeken olyan kombájnt használnak ami idomul a terephez
és ha lefelé mész akkor gyüjti a bordás lemezre az anyagot mikor felfelé kezdesz menni meg egyből beönti a rostákra mert megindul nekünk is csinálta sőtt multkor nagy szél volt pont hátulrol fujt és elég erösen akkor is tolta be a töreket 
oldalazva vágjátok a dombot ne hosszában
Sziasztok Fórumozók!
Látom ,hogy eléggé erős a topik ebben a témában , így bátorkodom feltenni a kérdésem! :)
Mi egy E512-es kombájnnal aprítjuk a népet.És lenne egy olyan problémánk ,hogy felfele parton(mivel Dombos a vidék) folyamatosan szemetel a rosta,mintha öntenék a maghoz a tartályba , de furcsa mivel lefele parton pedig majdnem hogy kristály tiszta.
Nekünk mindkettő rosta (alsó és felső is) állítható.
Ha valaki találkozott már ilyen problémával és sikerült megoldania esetleg lenne rá ötlete ,hogy mit lehetne vele csinálni (nem sürgős , itt még van idő)
azért hálásak lennénk.
Üdv nektek!
Válasz #3193. hozzászólásra
Kicsi pénz, nagy szerencse. Alkatrész olcsó, bár az utángyártottak gyengék, de el lehet vele dolgozgatni. Kis gazdaságba szerintem jó választás. Persze gondolom, nem 1000Ha-t akarsz vele vágni évente.
Válasz #3192. hozzászólásra
Az enyém kevesebbet.
Válasz #3187. hozzászólásra
Nem az elején kell mérni, hanem a 3. lécnél. Ott 15mm-nek kell lennie. Hátul 7mm (kalászos). ha visszább nézelődsz, találsz beállítási táblázatot.
Sziasztok szeretnek venni egy e 514 est mitszoltok hozza milyen gep? ki hogyvan megelegedve vele?
Válasz #3181. hozzászólásra
Na, ez a táblázat nagyon szuper.Ilyet még nem láttam. Ha jól értelmezem, 125g/ó olajfogyasztást ír egy új motornak, azaz 6,5 óra alatt megeszik egy liter olajat, de mennyit eszik egy kopott motor?
Válasz #3190. hozzászólásra
Igazad van, elég nagy számot írtam...
Válasz #3188. hozzászólásra



figyelj miket irkálsz
Egyébként az ugye nem normális, hogy napi 3-3.5 liter motorolajat megiszogat, reggel 10től este 7-8ig? Ha egy helyben áll akkor nem fogy belőle, a hűtővíz nem olajos, motor alatt sem igazán látok tócsát... Mindig pöcc röff meg szépen is jár a motor, nem füstöl nem kormol...
Válasz #3187. hozzászólásra
Bemenetet úgy hogy az egyik verőlécet egy vonalba állítod a kosár első szélével és a kettő közötti hézag. Kalászosnál olyan 20 centin van nekünk azt hiszem. A hátsót jó helyen nézed.
Válasz #3183. hozzászólásra
Nemtom azért kérdeztem, nem igazán ismerem még! Dobkosár beállítás, a bemenetnek és a kimenetnek mennyinek kellene lenni? A kimenetet a kosár leghátulján azon a pici ablakon mérem, de az elsőt a kőgyűjtőnél kell mérni a kosár legelején?
Válasz #3185. hozzászólásra




inkább megyekaró,de ne is emlegessük
Válasz #3184. hozzászólásra
Vagy szőlőtuskónak!
Válasz #3183. hozzászólásra






hát kőnek
Válasz #3182. hozzászólásra
Minek kéne benne lenni?
Az normális ha tele van a kőgyüjtő szeméttel csurig?
Válasz #3154. hozzászólásra

Az IFA motor 2300 fordulaton megy ,a ZT csak 1700.Hogy mindenkinek igaza legyen,könyv szerint a kombájn 2000,de mi 2200-on forgatjuk!
Válasz #3177. hozzászólásra



Nálunk meg ülnek a föld végén a pótkocsik alatt... Nem jönnek körözni mert nagy a por...
Válasz #3176. hozzászólásra
Bár annyit már nem akarjuk megtartani, hogy megérje. Vagyis remélem 
Rosszul néztem a honlapot... szóval jah... Nem lenne rossz cucc, a gépnek is csak növeli az értékét
Válasz #3176. hozzászólásra
Neked napra után hogy adta az árpa??Itt elég gyengék lettek 3-4.5t/ha.Milyen fajtát vetettél?Rex a menö felénk.
Válasz #3174. hozzászólásra


Csak én fölök odabenn az üveg kalickába


A ritka nagy hütös és a gép saját szellözöjén befuvos az elég jol szuperál még 40 fokba is.Tetszik a pilotáknak mert minden csukva és szállitanak nagyon.
Válasz #3174. hozzászólásra
Miért ? 156e ft te felszereled magadnak plusz feltöltés.Szerintem
nettó 200-ból megvan,
Válasz #3173. hozzászólásra

Egy áru az olmoval az meg sz....r ide nem az igazi.Amig a szürök tiszták kb fél nap addig tökéletes utána gyenge ez van trakiba lehet jobb az is.
Na ilyesmi kéne az 514-be.
Válasz #3173. hozzászólásra
Ha mindent megveszel hozzá, akkor ez is ott van 300ezer...
Válasz #3171. hozzászólásra
http://innovativ-klima.hupont.hu/15/mtz-komplett-klima
Válasz #3169. hozzászólásra
Autó klímákat lehet kapni 50-100ezer között... nem gépbe tervezték, de rosszak nem lehetnek.
Válasz #3169. hozzászólásra


Hol?Milyen klima szett?Mert a rendes klimát 300 körül szerelik.
Válasz #3167. hozzászólásra

Ma vágtam buzát a város alatt és tényleg volt benne egy süldö özike ott ugrált elöttem.Lapult és szinte a motolla elöl ugrott ki és cikázott mint a villám de eliszkolt szerencsésen.Tegnap meg kis fácánok szaladgáltak a rendek között.
Válasz #3168. hozzászólásra
Nettó 150e ft-ért most komplett mtz klíma szettet árulnak.
Válasz #3166. hozzászólásra

Jo széljáráskor nagyon franko de inkább csukva mert legtöbbször odakavarja a cuccost.De vonuláskor álláskor szellözik a fülke.Ki.......tt meleg tud lenni benne az olmo segit de 40 fokba már volt hogy aszondom elég mert kipurcanok a höségtöl.

Válasz #3165. hozzászólásra



, a szalma meg megmarad 

Tuning venti meg átszívja a kóbor őzet is a hűtőmaszkon
Tényleg nem szecskázok, így legalább takarítani nem kell
Raktam facebookon képet, hogyan néztem ki a mai nap után
Válasz #3165. hozzászólásra

Ablak nyitva volt?
Válasz #3163. hozzászólásra


Szecskáznál akkor pucolnád mindennap,az fujja mint egy helikopter az anyagot.Most az árpa szalmát piszok jol teljes asztal szélességbe teritette.De legjobb szotyiba csak a büfögést hallod amikor apritja a cuccot nem is a géphangot.Nekem a tuning ventillátor bejött sokkal jobb a hütés igy föleg hogy szinte mindent szecskázunk és kéri az energiát a moci.
Válasz #3159. hozzászólásra
ZT traktoroknál próbálkoztak turbóval néhányan, de a hengerfej tömítés nem szereti.
Válasz #3162. hozzászólásra

Nekem most csak 1szer kellett takarítani... nem rakta tele a hűtőt mint máskor, de szalma az volt rendesen. Ellenben kukorica előtt berakott levegőszűrőt el lehet dobni
Ha jo termés 5-6t és van szalma rendesen és szecskázni kell akkor piritja a höméröt 40fokba rendesen.

Válasz #3158. hozzászólásra
512 105ló 514 115ló,és ez a fordulatkülömbségből adódik
Válasz #3159. hozzászólásra Meg aztán ha szorítod ugyis melegszik mint a ........
Válasz #3157. hozzászólásra


Ma töltöttem le ezt a képet traktorpool-ról, így már kicsit magabiztosabb lehet a motor, kérdés meddig
Válasz #3157. hozzászólásra Nem hanem 100!! nézzétek meg már a http://mezogeparchivum.hu/tema_gabonakombajnok.html
Válasz #3156. hozzászólásra

115le
Válasz #3154. hozzászólásra

akkor hány lovas az 514-es
Az én darálom is 2000-et pörög.Ha tolva van neki esik 1900 körülire az ora szerint

Válasz #3153. hozzászólásra akkor szerinted melyik mennyit forog, Én a mezőgéparchívum szerint néztem de az enyém is 2000-et forog/512/ És a 323-as zt is 2000 -et forgott./mikor még megvolt/
Válasz #3152. hozzászólásra
kevered a traktoréval