Válasz d-032a #10557. hozzászólásáraCsak éppen azért tettem fel a kérdést, mert ugyan telefonról vagyok, chrome böngészőből, de nem találom a topic tetején a keresőt...
Válasz Gumóka #10555. hozzászólásáraHa ide az E 514, illetve az E 512 topik keresőjébe beírsz és indítasz egy "pdf" keresést, akkor találsz robbantott ábrát , vagyis alkatrészkatalógust
és magyarnyelvű:
Mitől lehet az hogy az 514-nél nem működik a menetvariátor , egyszer csak fogta magát aratás közben és nem akar felvariálni . a variátor része tavaly lett teljesen felújítva , megszorulva sincs semmi , olaj is van . a fülkében a kart úgy vettem észre mintha könnyebb lett volna nyomni , vezérlőtömb hiba nem lehet ?
Válasz medikus #10550. hozzászólásáraBocs, hogy, de akkor Gyurkesznek is ilyen szíjvezető kellene aminek hosszabb a hátsó szára.
Mert, ha neki olyan rövid van amit pirossal bekeretezett, akkor valószínűleg az a baj, hogy hátrafelé kihasal a szíj és ezért nem távolodik el a tárcsától eléggé. Akkor sem ha jól van beállítva a vezető.
Hátul meg kellene támasztani a szíjat, szerintem.
Válasz medikus #10549. hozzászólásáraÉn is vissza alakítottam a régire! A dobszíjtárcsa nem jön le,az előtte levő spanoló szíjtárcsától!annak meg a tartója az ürítő csiga hajtó szíjtárcsa mögé van felfogatva fent!Nehéz a szerelése!
Ha nincs az a spanoló akkor hogy kapcsolod be az ürítést?
A lemezt bekapcsolt üritésnél, (álló motornál) én úgy állítom be hogy a szíjnak legyen hely eltávolodni az állandóan forgó variátortárcsától, de ne tudjon kilépni oldalra.
A szíj feszességét a dobtengely feletti (a képen jobbra fent) spanolóval tudod állítani.
Válasz Gyurkesz1 #10538. hozzászólásáraÁlló helyzetben kapcsold be az ürítő csiga hajtást!A vezetőt úgy állítsd be,hogy minden irányban a szíj és vezető távolsága legyen kb 7-8mm! Akkor nem viheti!(kikapcsolva)
Jó estét,hogy kell beálítani a pirossal jelölt vezetőt hogy nevigye magával a variátor a szíjat,nemtudok vele mit kezdeni,már levettem a fülke oldalánal a spanoló karját is hogy neinduljon be de akkor is.A szíj lazza ha kivan kapcsolva ,régi nem új.
A kékkel jelölt spanoló az én gépemen nincs .
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraAz adagolón van vmi szelep majd az okosok megmondják. Nekem annak idején a ford sierrán a szűrő előtt volt egy visszacsapó szelep, sose levegősödött.
Egy szezont úgy vágtunk egy MF kombájnnal, hogy minden reggel indítás előtt pumpálás.
Miert levegősödik be az üzemanyag rendszer leálitás után?? Nem röktön ,hanem kb 1óra után mar nem indul,és tele van a filter levegővel.
Ha felpompálom,kilégtelenítem és beindul akkor megyen ,mehetek így vele holnap vágni?? Járattam 10-15 percig háromnegyed gázon és szépen ment,kapott anyagot.
Válasz Anicska #10522. hozzászólásáraA szíj nem vágódhat be a spanoló mögé,mivel van egy lemez,(görbítve) amibe be van fűzve a szíj,így a spanoló alól ki sem tud jönni magától!Azért csattog a szíj,mert valószínű hogy a 3 ékszíj hátáról valahol le vált az összefogó hátlap!
Nagy szükségem lenne segítségre a két következő probléma megoldásához:Üres járatban csattog a dobhajtószíj ami a motortól jön le ,eszméletlen hangja van.a másik gondunk a ferde felhordót meghajtó szíj bevágódik a spanoló kerék mögé .Napok óta nem találjuk a megoldást .Ha tudtok kérlek segítsetek!
Volt itt fent egy kép talán Medikus rakta fel,hogy hol kell leengedni az adagolóból az olajat,és hogy menyi kell bele meg ilyenek , de nemtalálom. Nincs valakinek elmentve??
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraÍgy volt nekem is.
Kézzel felhúztam, szépen felvette, hallani lehetett a tanba a visszacsurgót. Indítottam, ment egy kicsit, azután semmi.
Cseréltem ac-t, ülepítőt, szűrőt, nyomástartót.
Nem gondoltam hogy a csővel van gond.
Javaslom, próbáld meg egy másik, rövid csővel, egy 10-es kannából.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraTerhelés alatt érted?
Nekem csinált ilyet az 512-es. A szívóágon voltgumicső-tömlő is acéldrótbevonattal. Ennek a csőnek a belsejében feloldódott a gumi, terhelés alatt nem bírt a motor, ingadozott a fordulat. Amikor ki lett cserélve újra, ment minden szépen tovább.
Válasz atisgyulai #10514. hozzászólásáraÉn ha felpompálom akkor megyen kb addig még nem megy ki a filterből az anyag,igaz még nemnéztem meg hogy üres e mert kint szakad az eső.
Amúgy ha kimenőben van az ac milyen jelenségek vannak még?? Olyat csinálhat hogy munka közben jobban esik a motorfordulat??
Válasz Gyurkesz1 #10513. hozzászólásáraEngem egyszer az üzemanyag szívó cső szivatott, hasonló tünetekkel.
Semmilyen sérülést, szivárgást, dugulást nem mutatott sehol.
Kézi ac felhúzta a naftát, mégsem ment.
Megtápláltam egy kannából az adagoló melett, és úgy mentem haza.
Sziasztok,IFA motorom 5 perc járás után haromnegyed gázon bedöglik.Olyan mint ha fars levegőt szívna valahonnan pedig mar mindent átneztem,mikor még megyen akkor ingadozik a fordulat is picit aztán 4-5 perc és bedöglik.
Ac pompa lenne az?? Még megnézem hogy üres e a gázolaj filter.
Válasz R Sándor #10511. hozzászólásáraAttól sokkal rosszabb!Kiszakadt a közepe a szíjtárcsának,és visszahegesztve vissza szerelték,ami kiszakadt vissza!
Arra nem is gondolt,hogy ott futni kéne mindennek mindennel!Nem csak az agy furatához az átmérőnek,hanem a két fél tárcsa sem tátoghat egymáshoz!Mekkorát feszít a szíj,a külső átmérőn a hegesztett agy közepén?
13910 hozzászólás
Válasz medikus #10556. hozzászólásáraNémetül alig, de már az angol sem erős
Válasz d-032a #10559. hozzászólására
Válasz Gumóka #10558. hozzászólásáraE514 kezelési Útmutató
E514 Alkatrészkatalógus
Válasz d-032a #10557. hozzászólásáraCsak éppen azért tettem fel a kérdést, mert ugyan telefonról vagyok, chrome böngészőből, de nem találom a topic tetején a keresőt...

Vagy csak nem aludtam eleget...
Azért köszi!
Válasz Gumóka #10555. hozzászólásáraHa ide az E 514, illetve az E 512 topik keresőjébe beírsz és indítasz egy "pdf" keresést, akkor találsz robbantott ábrát , vagyis alkatrészkatalógust
és magyarnyelvű:
--Kombájn Kezelési útmutatót
--IFA motor Kezelésit
--IFA javítási útmutatót
--Kukorica átszerelési útmutatót.
Válasz Gumóka #10555. hozzászólásáraNem igaz hogy nem tudsz Németül?
Az van.
Tudnátok segíteni abban, hol találok ehhez a kombájnhoz lehetőleg magyar nyelvű dokumentációt? (Gépkönyv, robbantott ábra stb.)
Letölthető formában is jó.
Mitől lehet az hogy az 514-nél nem működik a menetvariátor , egyszer csak fogta magát aratás közben és nem akar felvariálni . a variátor része tavaly lett teljesen felújítva , megszorulva sincs semmi , olaj is van . a fülkében a kart úgy vettem észre mintha könnyebb lett volna nyomni , vezérlőtömb hiba nem lehet ?
Válasz medikus #10552. hozzászólására
Válasz d-032a #10551. hozzászólásáraAmi gyári mind jó,csak be kell állítani!Az enyémen is az újabb fajta van,és még is jó!
Válasz medikus #10550. hozzászólásáraBocs, hogy, de akkor Gyurkesznek is ilyen szíjvezető kellene aminek hosszabb a hátsó szára.

Mert, ha neki olyan rövid van amit pirossal bekeretezett, akkor valószínűleg az a baj, hogy hátrafelé kihasal a szíj és ezért nem távolodik el a tárcsától eléggé. Akkor sem ha jól van beállítva a vezető.
Hátul meg kellene támasztani a szíjat, szerintem.
Válasz medikus #10549. hozzászólásáraÉn is vissza alakítottam a régire! A dobszíjtárcsa nem jön le,az előtte levő spanoló szíjtárcsától!annak meg a tartója az ürítő csiga hajtó szíjtárcsa mögé van felfogatva fent!Nehéz a szerelése!
Válasz Gyurkesz1 #10548. hozzászólásáraValamikor 87-88 környékén találta ki ezt a fajta bekapcsolást,azért hogy a variátor tengelyt ne görbítsék el!
Válasz medikus #10545. hozzászólásáraAkkor nem mindegyiken volt gyárilag?? 87 es kiadásu,nincs kizárva hogy volt rajta valamikor .
Válasz atisgyulai #10541. hozzászólásáraA fenti spanolóval ,az is simán elviszi.
Válasz ...:::Pisti:::... #10542. hozzászólásáraAz övé még a régi bekapcsolású,mint az 512!!
Válasz medikus #10540. hozzászólásáraMegvan a rugó.
Válasz medikus #10539. hozzászólásáraÉrtem,köszönöm.
Válasz Gyurkesz1 #10538. hozzászólásáraÜdv.
Az üritőcsiga szíjára gondolsz.
Ha nincs az a spanoló akkor hogy kapcsolod be az ürítést?
A lemezt bekapcsolt üritésnél, (álló motornál) én úgy állítom be hogy a szíjnak legyen hely eltávolodni az állandóan forgó variátortárcsától, de ne tudjon kilépni oldalra.
A szíj feszességét a dobtengely feletti (a képen jobbra fent) spanolóval tudod állítani.
Válasz medikus #10539. hozzászólásáraHa a kékkel jelölt "spanoló" nincs, akkor hogy kapcsolja az ürítést?

Válasz medikus #10539. hozzászólásáraA kapcsoló karnak fent meg van a visszahúzó rugója?
Válasz Gyurkesz1 #10538. hozzászólásáraÁlló helyzetben kapcsold be az ürítő csiga hajtást!A vezetőt úgy állítsd be,hogy minden irányban a szíj és vezető távolsága legyen kb 7-8mm! Akkor nem viheti!(kikapcsolva)
Jó estét,hogy kell beálítani a pirossal jelölt vezetőt hogy nevigye magával a variátor a szíjat,nemtudok vele mit kezdeni,már levettem a fülke oldalánal a spanoló karját is hogy neinduljon be de akkor is.A szíj lazza ha kivan kapcsolva ,régi nem új.
A kékkel jelölt spanoló az én gépemen nincs .
Válasz medikus #10535. hozzászólásáraTévedés,az a gumigyűrű vagy maga a kopása bizony tehet ilyet.
Válasz Anicska #10522. hozzászólásáraMeg van a megoldás?
Válasz sanyi1965 #10534. hozzászólásáraA kézi Ac-tól menet közben nem levegősödik!Az le van csavarozva,nem is működik!
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraKézi AC cserés.
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraNyomástartoszelep..
Válasz medikus #10523. hozzászólásáraVagy a mienken laza volt,csattogott is.
Válasz Gyurkesz1 #10529. hozzászólására


Válasz medikus #10523. hozzászólásáraKöszi a választ,már alakult a helyzet ,mivel most vettük így ismerkedni kell vele .
Válasz medikus #10527. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm.
Válasz medikus #10526. hozzászólásáraÚgy lessz mester úr .
Válasz Gyurkesz1 #10521. hozzászólására
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraCserélj majd Ac-t,alkalomadtán!
Válasz Gyurkesz1 #10524. hozzászólásáraAz adagolón van vmi szelep majd az okosok megmondják. Nekem annak idején a ford sierrán a szűrő előtt volt egy visszacsapó szelep, sose levegősödött.
Egy szezont úgy vágtunk egy MF kombájnnal, hogy minden reggel indítás előtt pumpálás.
Miert levegősödik be az üzemanyag rendszer leálitás után?? Nem röktön ,hanem kb 1óra után mar nem indul,és tele van a filter levegővel.
Ha felpompálom,kilégtelenítem és beindul akkor megyen ,mehetek így vele holnap vágni?? Járattam 10-15 percig háromnegyed gázon és szépen ment,kapott anyagot.
Válasz Anicska #10522. hozzászólásáraA szíj nem vágódhat be a spanoló mögé,mivel van egy lemez,(görbítve) amibe be van fűzve a szíj,így a spanoló alól ki sem tud jönni magától!Azért csattog a szíj,mert valószínű hogy a 3 ékszíj hátáról valahol le vált az összefogó hátlap!
Nagy szükségem lenne segítségre a két következő probléma megoldásához:Üres járatban csattog a dobhajtószíj ami a motortól jön le ,eszméletlen hangja van.a másik gondunk a ferde felhordót meghajtó szíj bevágódik a spanoló kerék mögé .Napok óta nem találjuk a megoldást .Ha tudtok kérlek segítsetek!
Volt itt fent egy kép talán Medikus rakta fel,hogy hol kell leengedni az adagolóból az olajat,és hogy menyi kell bele meg ilyenek , de nemtalálom. Nincs valakinek elmentve??
Válasz medikus #10519. hozzászólásáraPontosan ezt csináltam,és jó is lett ,a fordulatot is sokkal jobban veszi.

Köszönöm a segitséget emberek
Válasz atisgyulai #10517. hozzászólásáraElég a két üzemanyag csövet lent és fent megcserélni próbára!
Elsőnek azt nézd meg levegőzik e a tanksapka.
Tekerd le próbáld úgy.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraÍgy volt nekem is.

Kézzel felhúztam, szépen felvette, hallani lehetett a tanba a visszacsurgót. Indítottam, ment egy kicsit, azután semmi.
Cseréltem ac-t, ülepítőt, szűrőt, nyomástartót.
Nem gondoltam hogy a csővel van gond.
Javaslom, próbáld meg egy másik, rövid csővel, egy 10-es kannából.
Válasz Gyurkesz1 #10515. hozzászólásáraTerhelés alatt érted?
Nekem csinált ilyet az 512-es. A szívóágon voltgumicső-tömlő is acéldrótbevonattal. Ennek a csőnek a belsejében feloldódott a gumi, terhelés alatt nem bírt a motor, ingadozott a fordulat. Amikor ki lett cserélve újra, ment minden szépen tovább.
Válasz atisgyulai #10514. hozzászólásáraÉn ha felpompálom akkor megyen kb addig még nem megy ki a filterből az anyag,igaz még nemnéztem meg hogy üres e mert kint szakad az eső.
Amúgy ha kimenőben van az ac milyen jelenségek vannak még?? Olyat csinálhat hogy munka közben jobban esik a motorfordulat??
Válasz Gyurkesz1 #10513. hozzászólásáraEngem egyszer az üzemanyag szívó cső szivatott, hasonló tünetekkel.
Semmilyen sérülést, szivárgást, dugulást nem mutatott sehol.
Kézi ac felhúzta a naftát, mégsem ment.
Megtápláltam egy kannából az adagoló melett, és úgy mentem haza.
Sziasztok,IFA motorom 5 perc járás után haromnegyed gázon bedöglik.Olyan mint ha fars levegőt szívna valahonnan pedig mar mindent átneztem,mikor még megyen akkor ingadozik a fordulat is picit aztán 4-5 perc és bedöglik.
Ac pompa lenne az?? Még megnézem hogy üres e a gázolaj filter.
Válasz R Sándor #10511. hozzászólásáraAttól sokkal rosszabb!Kiszakadt a közepe a szíjtárcsának,és visszahegesztve vissza szerelték,ami kiszakadt vissza!




Arra nem is gondolt,hogy ott futni kéne mindennek mindennel!Nem csak az agy furatához az átmérőnek,hanem a két fél tárcsa sem tátoghat egymáshoz!Mekkorát feszít a szíj,a külső átmérőn a hegesztett agy közepén?