Gázolaj árak 601 Ft Benzin árak 581 Ft EUR 397.46 Ft USD 342.82 Ft CHF 425.89 Ft GBP 454.96 Ft

Fórum

Hidraulika, hidromotor

Létrehozta: , 2009-02-20 19:38:57

Kedvencekhez Segítség

1234 hozzászólás
Nincs profilkép
#34 Csucsesz
2011-05-22 15:31:14

Üdv mindenkinek!
Nekem egy olyan hidraulika szaki elérhetősége kellene, aki keni-vágja a forwarderek hidrohajtását, vagy a dugattyús rendszerek működését minden tekintetben.

Ha valaki tud ilyen emberről és szívesen megadja az elérhetőségét azt megköszönném, de ne ide, hanem a csharly17@freemail.hu e-mail címre:)

Köszönöm

Sziasztok!

#33 Gergő1220
2011-05-01 17:23:56

Válasz #31. hozzászólásra
Egy átfolyásszabályozó lehet, T-088-on van hasonló amivel a lehordólánc sebességét lehet beállítani.

#32 Claastra
2011-05-01 17:23:53

Válasz #31. hozzászólásra

ez a t088-as trágyaszóró hidraulikus mennyiségszabályzója a lehordólánchoz(de másba is beépithető)

Nincs profilkép
#31 Gabrio11
2011-05-01 17:20:24

Nincs profilkép
#30 Gabrio11
2011-05-01 17:18:35

Üdv mindenkinek!Meg tudná valaki mondani hogy ez mi?
Előre is köszönöm!

Nincs profilkép
#29 Csucsesz
2011-04-20 22:39:18

Válasz #28. hozzászólásra

Ebben egy sima kétfokú kézi váltó van, ami rendesen működik...Amúgy elvileg megvan a gond, mégpedig a kisnyomású része lehet eldugulva, mert azzal vezérelt a szivattyú, hogy mekkora legyen a kitérítése és mennyi olajat nyomjon át magán...Na amúgy a daru szűrő el volt törve és felét elvitte már a rendszerbe:S...de 400-as rész tuti nem dugult, mert az még a vasat is áttolja magán, max szétesik az egész:)
Valószínű a 30 baros nyomásnál dugulás van...most jö megint egy rendszermosás:(

#28 Sz J
2011-04-20 21:04:04

Válasz #26. hozzászólásra

Ebbe van igazság!smile thumbupcool

#26 Claastra
2011-04-20 20:42:00

Válasz #24. hozzászólásra

Hali nem lehet ,hogy a sebességvéltó(estleg terepváltó) nem vált át és nagy sebességfokozatban marad,igy volt itt egy kombájnos ,panaszkodott hogy nem megy fel a dombra,a váltórudazata volt elállitódva ,és mindig 3.-ban volt

#25 Sz J
2011-04-20 20:35:36

Válasz #24. hozzászólásra

Nagyjából értem. De ha csak 1 hidromotor van akkor én csak ott keresgélnék. Valahol elvész a nyomás. A hidromotor is fel lett újítva?

Az a baj ezekkel hogy vagy kitököli magának az ember vagy a gatyáját is ráfizeti a szervízre. És van hogy a szervíz is csak okoskodik, próbálkozik aztán vagy összejön neki vagy próbálkozik mással. Persze a mi zsebünkre.smile hammer

Nincs profilkép
#24 Csucsesz
2011-04-20 20:08:00

Válasz #23. hozzászólásra
4 tengelyes gép és 1 hidromotor van az egészen. Onnét osztóműből megy tovább kardánokkal. A nyomás meg van, de olyan, mintha maga az olajmennyiség nem lenne meg, mert axiál dugattyús a szivattyú és a hidro motor is. Szivattyún vannak leoldó patronok amik erre a nyomásra vannak belőve és az alatt nem enged el/át.
A nyomás akkor is meg van, mikor megáll dombon, de ez egy két körös rendszer. Van ez a nagy nyomása, és van egy alacsony nyomás része is, ami a vezérlő nyomás...

#23 Sz J
2011-04-20 07:01:05

Válasz #21. hozzászólásra

És amikor megáll partnak akkor is tudod mérni a nyomást? Akkor is megvan?

#22 Sz J
2011-04-20 06:59:54

Válasz #21. hozzászólásra

Nem láttam még ilyet közelről de egy csúszókormányzású rakodógépet összelegóztam kosárból két éve. Szóval ott is hiába lettek felújítva a szivattyúk az egyik oldal sokkal gyengébb volt mint a másik. A kerékhajtó hidromotort is gatyába kellett rázni azon az oldalon, azóta ilyen gond nincs vele. Attól szerintem még lehet nyomásod hogy a hidromotorod xar. Csak ép nem dolgozik a nyomás a motorban hanem a réseken átszökik. De ez csak okoskodás azért. Mindenesetre azért valahová lenni kell a nyomásnak ha a szivattyú megcsinálja. Hány tengelyes gép, hány hajtóhidromotorral?

Nincs profilkép
#21 Csucsesz
2011-04-19 21:38:08

Válasz #20. hozzászólásra

Maximálisan odafigyelek az ilyesmire:).
Csak annyit nem értek, hogy ha megvan nyomás, és hidro motor is perfekt, akkor miért áll meg dombon felfele...
Kb úgy viselkedik, mintha megcsúszna a kuplung...
A leoldó patronok sem oldhanak hamarabb és át sem engedhet kisebb nyomáson, mert akkor nem lenne meg a megfelelő nyomás.

#20 Sz J
2011-04-19 20:42:09

Válasz #19. hozzászólásra

És a hidromotorok nem lehetnek xarok? Rendszer ki lett takarítva? Mert ha a tönkrement szivattyúból vagy motorból lekopott alkatrészek bent keringenek az olajban akkor gyorsan elintézik a felújított alkatrészeket is.smile blink

Nincs profilkép
#19 Csucsesz
2011-04-19 20:38:34

Üdv mindenkinek.
Nekem nem mezőgazdasági gép problémám van. Én fakitermelő vagyok és azért regisztráltam ide, mert hátha tud valaki segíteni, mert más már nem jut az eszembe.
Van egy FMG 678 típusú forwarderem. Ezen elromlott a hidro hajtás. Tudni érdemes, hogy egy 20 éves gépről van szó, amint Rexrot hajtásrendszer van. Miután elromlott, feltettem rá egy felújított szivattyúsort, amivel már nem volt olyan, mint elődjével. A probléma megint előjött és visszaszereltem rá az előzőleg levett és szintén felújított szivattyút. Olyan gondom áll fent, hogy a menetelő szivattyú megcsinálja a megfelelő nyomást, mert lemértem. Előre menetben megvan 450, hátra pedig 400 bar nyomás. ennek ellenére úgy viselkedik a gép, hogy dombon fölfele, rakottan simán megáll és nem megy sehova. Nyomás meg van, minden új és mégsem jó.
Szóval esetleg ha valaki tud olyan hozzáértő embert + elérhetőségét, aki ért az ilyesmihez, azt nagyon meg tudnám köszönni.

Üdv:Karesz!

Nincs profilkép
#18 vitozoli
2011-04-19 14:26:16

Valakinek esetleg van valami tapasztalata IH MX270-nél a kihelyezett hidraulika nem hajlandó emelni, ha az olaj már meleg.Hidegen nincs baj.Már emeltünk a készenléti nyomást, de semmi változás.smile helpsmilie

Nincs profilkép
#17 4964
2011-03-09 18:46:51

Válasz #16. hozzászólásra

az nh és a jd gyári olaját kérdeztük meg szerelőtől hogy nem lesz e gond ha eszközt cserélünk.
Azt mondták hogy ezek az olajok teljesen hasonlóak.

#16 Drisa
2011-03-09 17:58:34

Kinek van tapasztalata különböző gyártmányú traktorokban azonos olaj használatáról a közös munkagépek miatt? Pl.: a közismert Agip Rotra Jd/F minden közös hidraulika/váltó rendszerű traktorba jó?

#15 VMisi
2011-02-15 12:53:59

Válasz #4. hozzászólásra

Köszi!
Eszembe juthatott volna.


#14 Sz J
2011-02-15 12:46:06

Válasz #13. hozzászólásra

Én csak a kisgépről tudok mesélni. Azt szó szerint kosárban vettem motor nélkül szivattyú hidromotorok totál szétszedve az utolsó csavarig. 3 kenyeresládában hozták ide.... egy hétig csak néztem... aztán addig kutakodtam anetem amíg találtam hozzá online alkatrészkatalógust. összeraktam, beleszerkesztettem egy felgenerálozott multicar motort. De nem akart rendesen működni a menetelő egység. Gyenge volt folyt az olaj. Aztán szép lassan meglettek hibák... az utolsó most karácsonykor. Ennek az volt a tünete hogy a bal oldali menetelő résznek 2-3 óra munka után teljesen bekeményedett a karja lábbal is alig bírtam tolni de ha toltam akkor ment, volt benne erő. Most volt egy tengelytörésem a hidromotorba evégett szét kellett szedni... a dugattyús szivattyú bronz csúszótárcsáját összekaparta a hidromotorból letört borda darab. Elvittem síkba köszörüni a szivattyúházat és a bronztárcsát is. A bronz tárcsát elék kókányul csinálták meg... elvittem egy helyi esztergályos szakihoz aki felszabályozta szépen. És ő megnézte a másik oldaláát is hogy szerinte az is görbe... és tényleg, billegett rendesen a helyén. Felszabályozta azt az oldalát is. Azóta gyufaszállal lehet tologatni a kart benne egész nap. Nem keményszik be. De amikor először összeraktam akkor vadi új bronztárcsák mentek bele adták a géppel. És az első perctől kezdve volt ez a karbekeményedős hibajelenség. Szóval valszeg már az új tárcsa is görbe volt benne.

#13 szanberg
2011-02-15 11:02:01

Válasz #11. hozzászólásra

noés mit tanultál mesélj!!!

Én is szétszedtem többször is, aztán hivatalos helyen is de minden rendben volt és aztán X-idő után megint kiment belőle...

Milyen olajat használsz bele???

Én most Caterpillar hajtó és hidraulika olajat vettem tavaly legutóbb ésazt raktam a ferga kombájnba is. Ez a leg megfelelőbb a hidromotoroknak azt mondták a hidraulikások.

Mondjuk régen a 106-os dominátárokba meg tettek akármilyen hidraulika olajat nem számított és mentek rengeteget...

#12 Sz J
2011-02-15 10:50:59

Válasz #8. hozzászólásra

A tiéd már szerintem szervo rásegítéses vezérlésű... az bonyolultabb az enyémnél... akkor ott valószínűleg belül lesz szétesve vagy szétkopva valami aminek középállásban kellene tartania a kart. Nem irígyellek, havernak nézegettem a bobiját... cefetül össze van sűrítve benne minden.

#11 Sz J
2011-02-15 10:47:54

Válasz #10. hozzászólásra

Ez már régi kérdés volt azóta sokat kitanultam belőle. :)

#10 szanberg
2011-02-15 10:45:20

Válasz #2. hozzászólásra

A newholland kombájn hidroszivattyúján nekünk is többször kinyomta a tömszelencét és nemtudom hogy miért...

ha jók a hidrosztatikus dolgok akkor mesések de ha beléjük jön a baj akkor sok ideget megeszel az tuti

#9 Pici
2011-02-15 09:39:10

Válasz #7. hozzászólásra

ezt megnézem de itt szerintem nincs rugós biztosítás mert amikor teljesen előre tolom akkor is meg áll ott egy helybe a kar

#8 Pici
2011-02-15 09:36:55

Válasz #6. hozzászólásra

előre is meg hátra is mozog mikor merre dől a kar ahogy akarja éppen!

#7 Sz J
2011-02-15 09:01:49

Válasz #5. hozzászólásra

Nekem a case-n a szivattyún van egy rugós szerkezet ami középállásba tartja a kart ha elengedem. ÉS az ovális furatokkal van felrögzítve lehet kicsit ide-oda tologatni. Beindítom a gépet, krokodillal felemelem az egyik oldalát és addig játszom vele míg a levegőben lévő kerék se forog, tehát apszolult középállásba van a szivattyú vezérlőtárcsája. Aztán ugyanezt eljátszom a másik oldalon is és kész.

#6 Sz J
2011-02-15 08:58:49

Válasz #5. hozzászólásra

Hol előre hol hátra vagy mindig ugyanabba az irányba?

#5 Pici
2011-02-15 08:43:37

ha már hidromotor akkor kérdezek én is egyet!

ha valaki szerelte már ezeket nekem a bobcatbe olyan gondom lenne hogy a menetelőnél nincsen meg a közép állás tehát mindig megy valamerre csak éppen lassan és nem tud megállni egy helybe.

de általában hideg olajnál jobban érződik mikor már mozogtam vele kicsit már nem zavaró

az a kérdés hogy valami kopás miatt lehet ez vagy csak rudazat?? vagy van e valami ötlet??

#3 VMisi
2011-02-14 22:06:39

Tudtok ajánlani valami olcsó, egyszerű hidraulikus útváltó szelepet?
Két db EB-4 -es pótkocsi szelep is megfelelő lenne, de azt sem tudom hol lehet kapni.
Kevés a 2 pár kivezetés a trakin, kellene még egy pár, így ez lenne a legegyszerűbb megoldás.

#2 Sz J
2009-02-20 19:42:44

Konkrétem az lenne bajom hogy egyik oldalon kinyomja hajtó hidromotor szimeringjét mihelyt el akarok vele indulni a botkormányt pedig lökdösi visszafelé ugyanazon az oldalon. A hidromotort szétszedtem már kétszer semmi rendellensességet nem találok benne.

Nincs profilkép
#1 Sz J
2009-02-20 19:38:57

Üdv! Van valakinek szerelési tapasztalata csúszókormányzású rakodógépek menetelő szivattyúival-hidromotorjaival kapcsolatban?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A jó foszforellátottság titka: nem elég kijuttatni, jól is kell időzíteni
A jó foszforellátottság titka: nem elég kijuttatni, jól is kell időzíteni
A foszfor lassan mozog a talajban, ezért a kijuttatás ideje és módja is...
Mitől lesz igazán finom a csemegekukorica? Mutatjuk a válaszokat!
Mitől lesz igazán finom a csemegekukorica? Mutatjuk a válaszokat!
Elindult a hazai csemegekukorica szezonja, de nem mindegy, hogyan választunk,...
Fliegl pótkocsi
Fliegl pótkocsi

3.400.000 Ft

Páduai bóbitás csirkék
Páduai bóbitás csirkék

2.500 Ft

PÖTTINGER 11 késes grubber (grúber)
PÖTTINGER 11 késes grubber (grúber)

720.000 Ft

Csemegeszőlő pálinkának
Csemegeszőlő pálinkának

600 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]