Fórum
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Poénok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Paradicsom termesztés új
- Vinasz - melasz felhasználás szántóföldi növénytermesztésben új
- Bodza ára új
- Búza termény felvásárlási árak új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Emelkedett az áfa, drágult az üzemanyag és új adóterheket vezettek be
Augusztus 1-jétől több területen is jelentős adóemelések és megszorító...
652 hozzászólás
Válasz #447. hozzászólásra





én egy 5 éves aránylag újszerű gépet vettem, van sorelzáró automatika rajta, mikor megvettem azt mondták tökéletesen működik de én soha nem próbáltam
Válasz #450. hozzászólásra
Ennek a kiemelő rendszernek az a fő baja, h. a kiemelő íven nem jó arányban van a fog, és az üres rész.Ugyanis a fog csak kb 1/4 , az üres rész meg 3/4. Na ennek pont fordítva kéne lenni, mert azért, h. a két fog nehogy túlugorjon egymáson, azért kénytelen vagy úgy állítani az egészet, h.a kiemelési fázis több mint fele idejében a kiemelő ívek csak az üres részen fordulnak egymáson, és csak az utolsó részben futnak egymásra a fogak, és old ki a hajtás, minek eredményeképpen már ki van emelve a csoroszlya , mire megáll a magadagolás, és a magot a föld tetejére csorgatja. Tehát, ha igazán jól akarod megcsinálni, akkor a kiemelő fogakat hátrafelé meg kell hosszabbítanod, akkor nem kell a rudazatot rövidítened, mert nem akar a két fog hátul leesni egymásról, és a hajtás oldás is a kiemelési fázis elejére kerül, azaz még akkor megáll a magadagolás, amikor még a csoroszlya a földbe van. Hát kb ennyi a lényeg.
Válasz #448. hozzászólásra
Ennél a részénél is látszik, h. nem volt normális, aki tervezte.Vedd le a rudakat a kapcsoló ívekről, és állítsd az ível fogait egymás mellé a nyitás kezdetére, vagy egy kicsit visszább. Ekkor már látod h. hogy kell állni a rudazatnak.Alapból nem jó a hossza a rudaknak, ezért hajlítani kell majd rajta, h rövidebb legyen. A hajlítást értelem szerűen a tengelyre merőleges síkban, a tengelytől távolodó irányba végezzük.Lényeges a jó hézagolás a tengelyen, amivel a kioldó ívek hézagolásán túl a tengelyen a részegységeket pozicionálását is végezzük.Figyelni kell arra, hogy a rudazat hajlításával végzett rövidítést addig végezzük, amíg kiemelt helyzetben stabilan fennmarad a két kiemelő ív egymáson, mert ha túl hosszú a rúd, előfordul, h. a két köröm túlugrik egymáson, és leengedéskor valami elszakad.
Válasz #447. hozzászólásra
)
Elég nehéz vele vetni, ha kézzel kell kapcsolni, nem automatikával, főleg ha alaktalan a föld.Értelem szerüen úgy kell haladni a vetéssel, ahogy a vegyszerező megkívánja. Addig bele se kezdj az egészbe, amíg ki nem számoltad, h. egyáltalán tudod-e olyan helyre tenni a sorelzárót, h vágjon a vegyszerező munkaszélességével. Szóval idáig csak a nyűg van vele, de mikor a vegyszerezővel beleállsz a nyomba, onnantól kezdve egy álom a vegyszerezés, és még nem is beszéltem arról h. aratáskor nincs egy csomó sarjúkalászod, ami elkeni az egész terményt.Már én is beszereztem a mechanikáját, csak a beszerelésre vár.(már 2 éve
Sziasztok kérdésem lenne az unokaöcsémnek van egy ih-ja felujítás alá vettük a kapcsolótengely és az előtét tengelyek csapágyait és tengelyeit. ki lettek cserélve még a kapcsoló rdak is mert a régiek szana szét voltak görbülve és kiemeléskor sem nyitotak ki,de az új egyenes rdakkal sem. Tudna valaki segíteni mi lehet a probléma?
sziasztok
sorelzárót szeretnék venni művelőút miatt és azt szeretném kérdezni h akinek van mi a véleménye róla mennyire hasznos -röviden szerintetek megéri e és miért?
Válasz #444. hozzászólásra

Elvileg most lenne egy kb. 80-as évekbeli 5 vagy 6 fejes félig függesztett ágyekének kereke agyastól, csak azt nem tudom, rá lehetne -e aplikálni?
Válasz #443. hozzászólásra
Én úgy emlékszem, hogy a tsz-ben cserélgették a kerekeket az IH gépeken, vetőgép, eke, tárcsa elvileg mind egyforma ( egy gyár csinálta )
Válasz #443. hozzászólásra
Elvileg igen de abból is volt több fajta,komplett kerék kellene vagy csak gumi?
Üdv!
Abban tudna valaki segíteni, hogy az IH ekéknek a kereke kompatibilis-e az IH 6200-as vetőgép szállítókerekével?
Sziasztok!

IH 6200 -as vetőgéphez nincs valakinek elfekvőben 1 db szállítókerék, amire már nincs szükség?
A segítséget előre is köszönöm!
Válasz #439. hozzászólásra
egypár tárcsalevél most 7000ft körülvan valóban nagy a külömbség az árban.
Válasz #439. hozzászólásra
Jó fog lenni,de fekete műanyag porvédős csapágyat vegyél Szlovák az olcsó meg bírja is.
Beszerelés előtt kipattintod az egyik oldalról a porvédőt és nyomd tele zsírral úgyhogy oda már se víz sepor neférjen be de még viszalehessen a porvédőt rakni. Sokáig fogja bírni.
Válasz #436. hozzászólásra
Vetés előtt kombinátoros elmunkálás. A tárcsa meg 5 cm mélyen ha menne, azt meg csak kibírja, a csoroszját kímélné egy kicsit.
Ha nem akkor évente csapágycsere, de ez kisebb területen még mindig olcsóbb, mint egy 30 ezres Monosem tárcsa.
Válasz #430. hozzászólásra
Kukorica csoroszja elé 1-1 tárcsát tennék.
Válasz #436. hozzászólásra

Értem próba szerencse
Válasz #435. hozzászólásra
Amilyen mélységbe a mag kerűl csak elmunkálja valamivel még ha tárcsával is.Én a legkeményebb főldben szoktam az úton meghúzni hogy megszámoljam menyi mag van egy méterben, és ott is kiszokott kelni minden mag.Igaz nincs mélyen.
Válasz #434. hozzászólásra
Stimmel én csak sornyitónak tartom gyengének. Kukorica vetőgépre.
Válasz #432. hozzászólásra
Anyitótárcsa hézagolásárakell odafigyelni.
Akkor szokott vele gond lenni ha a két tárcsa éle 1/4 köríven nem ér össze,ahol a főldel érintkezik vagy is mikor már kopott és nincsen utána hézagolva. Így a ráható eredő erő nem a tengelyre merőleges vagy is nem középre esik így oldal irányú nyomásnak van a csapágyak kitéve de ennél is gyakoribb hiba ha a porvédő leesik és homok kerűl a csapágyba szerintem ha jól van beállítva kibirja az eredetivel is.
Válasz #432. hozzászólásra

most néztem korábban már írta
Válasz #430. hozzászólásra
Nyilván sor nyitó tárcsának....csak annak nyilván gyenge lesz a csapágy ház. (már ha mulcsba ) gondolkodik. Ha erősebb kell akkor inkább valami tárcsás csoroszlya.Mivel hasonló felépítésű kukorica vetőgéppel dolgozom. Ha jól emlékszem 6304-es 2 db csapágy esztergált házban. Az már bírja a kiképzést. A sima IH vetőtárcsa hááát.....az inkább előkészített talajba való.
Válasz #428. hozzászólásra
Nem homorú, egyenes tárcsa.
Válasz #428. hozzászólásra

Mik a tervek vele??
Válasz #428. hozzászólásra
Az ih és a lajta is sima lemez tárcsa.
Válasz #427. hozzászólásra
Köszönöm válaszod!
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy ezek sima lemez tárcsák vagy van bennük egy kis homorú hajlat?
Válasz #426. hozzászólásra
350mm.
Elég lehet ha levan sulyozva,
de jobb a nagyobb.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az IH 6200 sornyitó tárcsája milyen átmérőjű?
Illetve, hogy ez elég lenne-e ha egy kukoricavető csoroszlyája elé vagy jobb lenne egy nagyobb?
Válasz #424. hozzászólásra
igen
Válasz #423. hozzászólásra
82 a vége?
Válasz #422. hozzászólásra
Számom meg van ?
Válasz #421. hozzászólásra
ok
Válasz #419. hozzászólásra
Igen 10 után már itthon leszek valahol a faluban
Válasz #419. hozzászólásra

leszek=leszel
Válasz #418. hozzászólásra
holnap otthon leszek?megyek arra megnéznélek......
az ősszel elvolta késve a vetéssel és szántásba egyenesen vetettem kicsit nyirkos földbe éppen határeset volt hogy beragad-e a gép de jól bírta a kiképzést , tavaly előtt meg majdnem szebb munkát csinált mint a vader vagy a tume abba száraz talajban mert ez minden sort külön tömörít
Válasz #415. hozzászólásra
A Lajtát arra írtam, hogy a sortáv miben befolyásolja a búza termésátlagot. Természetesen egyformán jó talajállapot mellett. Mert nyilván az IH rosszabb talajállapot mellett is használható.
jobban szereti a 8-10 km/h t jó talajba egy mf 5455 el /120le/ megcsináltam ősszel 37 ha t mondjuk 11kor végeztem. Nem hiába terjedt el:)
Válasz #404. hozzászólásra
ha nem optimálisak a körülmények ott a lajtának zéró a munkája!!!!!
Egy kis segítség:
Rába-IH 6200 műszaki adatai
Teljesítményigény: 80 LE
Hosszúság
munkahelyzetben: 5240 mm
szállítási helyzetben: 6088 mm
Szélesség
munkahelyzetben: 4579 mm
szállítási helyzetben: 3230 mm
Magasság
munkahelyzetben: 2220 mm
szállítási helyzetben: 1560 mm
Tömeg (fém tömörítőkerekekkel): 3317 kg
Munkaszélesség: 4312 cm
Munkasebesség: 12 km/h
Munkamélység: 8 cm
Sortávolság: 15,4 cm
Sorok száma: 28 db
Tartálytérfogat együttesen: 1450 l
Válasz #411. hozzászólásra
több az mint 4 méter a csoroszlyákat meg kéne számolnom
Válasz #404. hozzászólásra
az ih sortáv 15 cm vagy kicsit több de nincs 16 azért súlyba és vetéskülönbségbe van eltérés a két vetőgépbe. Az ih előnye főleg rosszabb rögösebb magágynál mutatkozik meg nem pattog annyira meg ott a tömörítő sor ami aranyat ér. Lehet mindegyikkel ugyanannyit vetni tőszámra sztem ebben nincs különbség hacsak az nem h az ih stabilabban rakja a magot azonos mélységre/kelési tőszám miatt fontos/-de vaderrel nem versenyezhet mondjuk árba meg a vader nem:)
Válasz #407. hozzászólásra

Én úgy tudtam, hogy a 6200-as 4m és 24 csoroszlya van. Akkor 16,6-ra jönne ki a sortáv, de nem is ez a lényeg.
Köszönöm nektek a válaszokat! Akkor még lehet a szárazabb időbe ezzel lehet jobban járni.
Válasz #409. hozzászólásra
Szintén a mi földjeinkre tökéletes.Úgy ahogy a szemenkénti nél a pró kerék hasznos itt is a megnyomott vetéssor letömörítve intenziv egyenletes kelést biztosít.
Válasz #408. hozzászólásra
Reméljük oda nem jutunk el de egyenlőre nekem bevált a az ih a sortávval sincs bajom
Válasz #407. hozzászólásra
Helló
Az előző hsz ben azt probáltam szinezni hogy nállunk is ha így haladunk és beáll az Ausztrál kánikula egyre nagyobb esélye lessz a ritkasoroknak.
Válasz #404. hozzászólásra
15,5 centit használ az IH
12,5 centi azért elterjedt európa nagy részén mert a talaj és éghajlati viszonyok mások mint az Usában vagy máshol
ha jól tudom ausztráliában 25 centi a sortáv a búzánál
Válasz #405. hozzászólásra

Most nézem, hogy az amerikai gépek ilyenek kb. A JD 740A az 15-15,6-os sortávval dolgozik, a JD 750A, pedig 16,6-os sortávot használ és eddig mindig jó búza volt mikor a 750A-val vetették, bár az IH-é meg nem
Nem tudom miben lehet a különbség. Bár az nem a miénk volt az IH-s vetés. De érdekes, hogy Európába meg a 12,5 cm sortávot preferálják. Pl a Vader, a Kverneland, Amazon és még sorolhatnám. De sortáv kísérleteket nem találtam sehol.
Válasz #404. hozzászólásra
Nem hülyeség de nem gondolnám hogy ezt így bár ki is le mérte Van aki a 17cm sornál is minden másodikat kihagyja és úgy vet.Az pediglen már 34cm.Erről annyit tudok hogy a ritka soros sokkal fejlettebb tovább volt zöld az állomány magszemek nagyobbak, betegségek nem bántották úgy mint a normál sorost.Úgytudom termésben ugyan annyit terem.De majd kijavít ha nem így van mert szerintem ő is olvassa a fórumot.
Ebből meg ítélve lehet előnye a ritkább sorosnak
Lehet hülyeséget kérdezek. De kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Szóval az a kérdésem, hogy búza vetésben illetve termésátlagban van e különbség az IH 6200-as által vetett és egy Lajta között. Mindkettő tárcsás csoroszlyás. Arra gondolok, hogy az IH-nál 16,6 cm-re vannak a csoroszlyák a Lajtánál meg 12,5 cm a sortáv.
De érdekes, hogy az újabb vetőgépek a 12,5 cm-es sortávban vetnek.
Válasz #401. hozzászólásra
3200kg