Ez a hinó még nem is tünik rossznak, viszont ha egy mt 16 birna zuzni pár ezer nm2 meg leszántani utánna ugyanennyi zúzott csutkaföldet akkor én elégedett lennék!
Válasz #23765. hozzászólásra
Igen én vagyok az volt az első gépem. Én nagyon szerettem sokat is dolgozott mert első évben 300üzem órát ment. Ezért kellet lecserélni nem bìrta az iramot.
Szia szamóca! Szerintem nickneved alapján te szerepelsz a kelet agro-s videóban amelyiken szántassz a két fejes ekével, ha nem akkor ne haragudj a tévedésért, én ez alapján határoztam be a mitsu mt 16-ot meg a yanmar f16d-t hogy ezek birnák ezt a kis ekét, de elgondolkodtató már hogy te vagy a második hogy nagyobb gép jobb, de viszont a másik fórumtárs irása is igaz hogy van ahol 1,15-ös ajtón kell bemenni...
Nekem nincs 5-8 cm-es játék, eléggé meg vannak húzva a lakatok. Már állítottam a vonótengelyen és kiderül mi a pálya. Az ekenád szerintem elég hosszú. Az a gond, hogy megint olyan helyre megyek, ahol teli van már fűvel a kert. Hiába pofázom, hogy szántsuk meg ősszel és ilyenkor már csak gereblyézniük kellene a földet.
Mielőtt elhajlott minden egy teljesen kötött talajban szántottam, viszont ott tiszta volt a kert. Gyönyörűen fordítottak az ekék, a traktor is egyenesen ment. Aztán belementem abba homokos gyökeres, tarackos földbe és cső. Meg lett az eredménye.
Hétfőn kiderül, hogy az új beállításokkal mire jutok.
Üdv a köreinkben.
Én egy mitsubishi mt16 osal kezdtem. De gyorsan rájöttem hogy kicsi. Volt szerencsém kipróbálni párat ami tapasztalatom volt annak alapján három tipús ami ajánlani tudok mitsubishi mt21 ez a gép mindent tud 4 hengeres motor irány váltó ez a gép mindenre alkalmas igazi igavonó kis japó. Másik a hinomoto E1804 kicsi traktor de nagyon robosztus és erős. Van még egy iseki TL 2100. iseki TL 1900 most ilyet hajtok szervó kormány szintezős hidraulika 136 cm es talajmaró. Ez is kicsi de robosztus.
Ha tudsz várni egy két hónapot akkor érdemes el jönnöd a találkozóra lesz kisebb nagyobb traktorok ki is próbálhatod munka eszköz is lesz dögivel. És így már jobban eltudod dönteni hogy mekkora traki kell neked, ja és ott lesz a Kelet-agro és az Agrotechnik KFT is. És mi is tudunk segíteni a helyszínen.
Válasz #23752. hozzászólásra
Szívesen! Hát nekem eddig csak az Oraker-nél sikerült picit olcsóbban.(de csak külső gumit) Alkudni meg mindig meg kell próbálni, de nemigazán engednek. Ja és minimum 16le-gépet vegyél. És még egy infó: ezekkel a japókkal az a "gond általában" hogy a súly fogy el és nem az erő! (főleg szántásnál) Tehát ne add 16 alá!
20 Le környéki traktorral felénk nem sok szőlőbe kell belemenni, de sok az olyan kert is, ahol a 18 lovas yanmaromat a 117cm szélességével úgy kell átcentizni 1-1 kapun, vagy fa között. Persze, jobb a minél nagyobb gép,de nem m1, hogy csak szabadföldre használod, vagy szeretnél vele ténykedni saját udvarba, ház körül, stb. Én bármikor szívesen lecserélném nagyobbra az enyémet, csak nem tehetem meg, mert nem férnék el vele már itthon sem.
Igen ez igy van, node a pénztárca szab határt nem az akarat, sajnos! Én elégedett voltam a tzk-mmal is csak kicsit modernizálni szeretnék, nem komoly bérmunkára kell, persze ha lenne rá valóm akkor vennék persze node igy a magyar fizetések melett elég kinyögni egy kisebbet, legalábbis nekem.
Válasz #23750. hozzászólásra
Lehet most megköveznek itt! De én azt mondom,ne egy 15 lovacskás játékot vegyél,20 ló felett érdemes már gépet venni,mert ugyebár nagyobb géppel lehet könnyebben dolgozni, akár kis területeken is. Japánok a 15 lovas trakit a sját 120 körüli rotájához találták ki,és szinte másra nem is használták!. Viszont hazai viszonylatban,mi mindenes trakiban gondolkodunk.nem csak sarat rotálunk!
Mondom mindezt úgy,hogy van 1 2804 hinomoto,és egy gl 32 kubota.
öszkerék az már csak a súj miatt is kell,mert nem akarsz hanyatt esni egy csupán 300l permetezővel
Üdv.:csuti
Köszönöm neked is, lényegében kis kerteim vannak, és annyira nem lenne nagy igénybevételeknek kitéve, csak vigye az ekém! Vajon mennyire rugalmasak az ilyen kereskedők, 100at is engednek vagy csak azt az 50-est az árak végéből, neked mi a tapasztalat?
"Kardáncsukló a motor és a váltó között szétment." Ezzel azért vigyázz! Nekem kb 130e-t mondtak a cserére, mert csak kompletten volt a 2 csukló plus a tengely.
Meg persze burkolat nélkül ...
Sajnos én magamnak zúztam le az egyik oldalt, azóta is búsulom, és keresek egy jó karosszériást, aki tükörkép alapján kikalapálja.
nem érdeklődtem még sehol, előbb ide irtam hozzátok, mert régóta követem a fórumot, régóta hát mi számit annak, kb egy éve biztos, elötte meg alkalomszerüen, és elöbbb kicsit kiokositani akarnám magam! Pl súlyra nem tudom mi az alap ami kéne ehez az ekéhez,a 4*4 az tiszta sor, na dehát információ gyüjtésnél tartok még...
Válasz #23741. hozzászólásra
Üdv.Feritz! Kereskedők még: Agrotechnik , Géporigó. Pozitív a tapasztalatom velük, illetve van még a Füri kft. (velük még nem üzleteltem) Azt meg hogy milyet, a méretei és teljesítménye határozza meg (hova kell vele beférni, és milyen feladatra) Ja és 4x4 legyen! (az ekéből kiindulva) Azt meg hogy mit kell feltétlen megnézni: Hidegen pöccre induljon, ne legyen nagy kartellgáza, váltórúdja ne járjon körbe-körbe, ne nyomjon kék füstöt, stb.... Ja és le lehessen műszakiztatni (ha közúton is használni kell) Gyerekbetegségekről nem tudok (illetve annyi hogy némelyik szimeringje enged egy idő után, a sok állás vagy használat miatt)
Szevasztok! Újra ellepze a világot az áprilisi cserebogár. Tegnap ég egy sem volt, ma szó szerint tele volt belük a levegő. Kétségtelen: újra itt a tavasz!.
Első látásra az az eke nagyon nem arra akart menni, mint a traktor. Nem tudom hogy szoktál szántani, de én laza lakatokkal, 5-8cm játékot szoktam neki hagyni. Pont ma szántottam egy jó száraz, kötött földet. Az eke ősz óta nem volt a traktoron, semmit nem állítottam, csak a lakatokat. Simán megpörgettem, kicsit menni akart a szántott rész fele, de nem merültem bele jobban ezért az egy alkalomért. Szóval szerintem az ekével is lehetnek bajok, ha ekkora erők léptek fel. A vonótengelyen kellene állítani, ekenádat hosszabbítani, ha rövid.
Urak! Tudom hogy már számtalanszor elhangzott, de rágjuk már át még1*! A kelet agron és az orakeren kivül más kistraktor forgalmazót nem nagyon tudok, róluk sincs infóm mennyire korrektek! Ajánlhatnátok nekem egypár helyet ahol érdemes lenne szétnézni, no meg akkor, jön a következő ugye hogy milyenre tellene! Olyan 1.2-1.3 mft szánnék rá, konkrét tipus nincs még valami olyan kellene ami van vagy 16 ló és hasmagaságban sem 20 centi! Szemezgetek mitsu mt16- al illetve yanmar f16d-vel! Ezekről adhatnátok egy kis felvilágositást, gyerekbetegségek,mit kell megnézni rajta feltétlen vásárlás elött,stb, de más fajtákra is nyitott vagyok, kinek melyik, jött be! Lényegében egy komondor kétfejes réseltem van, meg pár meglévő eszköz, ezekhezz kellene! Köszönöm előre is.
Válasz #23738. hozzászólásra
Szia!
Szerintem esélytelen 15 lóval érdemben bálázót hajtani!
32 le kubotával húztam már jhon derre kis kocka bálázót,hát mit is mondjak,necces volt. És a másik gond ami a bálázást illeti,nem lehet lekuplungolni ha vastag a rend,mert kuplung benyomáskor leáll a bálázó is.Tehát kombájn negálásakor ottmaradt kupac,és sodráskor a sor elején ősze húzott rend, sok gondot tud okozni!
Üdv.:csuti
Meg tudná valaki mondani, hogy miért hajlott ez a vas nekem el ennyire?
Egy jó gazos, a tulaj bevallása szerint 8 éve nem művelt kertet szántottam és ez lett a vége. Na meg a támasztó kerék tartója is felcsavarodott.
Egy nagy kérésem lenne a fórumtársakhoz főleg a Bulltrásokhoz. Imrétől már kaptam instrukciókat de az egyenlőre nem működik. Azt szeretném tudni kinek milyen állásban működik a szintező talajkövető mikor mit csinál??? Itt a kép:
Attól függ mikor és minek marózok. A motorfordulatot úgy szoktam belőni a kézi gázzal, hogy még oda lehessen neki lépni, ha megkívánja, kb. 2000 környéke. TLT meg abba a fokozatba kerül, amit megkíván a talaj. Ilyenkor tavasszal 1-1 agyagosabb, kötöttebb föld igen csak igényli a legnagyobb fokozatot, jobb talajoknál simán elég a legkisebb. Első szemrevételezésre meglehet ítélni milyen az adott föld, én neki szoktam menni 1. vagy 2. fokozatban, ha nem elég csak akkor hajtom 3.-ba, azt is csak akkor, ha konyhakert. Többek közt kukoricának és egyébnek felesleges sivatagot csinálni.
Psycho :
Így belegondolva igazad lehet , de gyakorlatban soha nem tapasztaltam még ilyent . Elég előre terhel a futóm , meg 3-4 mázsánál nem volt még több rajta . Viszont trágyát szórni könnyű volt a legmagasabb állásban.
Krizol :
ezen már én is gondolkodtam ,ha lesz időd rakhatnál fel egy képet .
Lali86 :
ez is jó lenne , nekem sajnos ott 2 csavarmenet már nem menet csak lyuk
A vaterán láttam jó áron többféle Bosch porlasztócsúcsot. Lehet, hogy van közte számunkra is használható darab. Termékkód: 2065989605
(Nem én hirdetem!)
Az én kistraktoromhoz adtak egy gyári felszerelhető vonóhorgot, aminek a helye a kardánhajtás alatt van, és 4 db M12es csavarral lehet felcsavarozni. Állandóra nincs felszerelve, mert talajmarózáskor a kardántengelynek útban lenne, vagy ha valamelyik eszközt magasra emelem, akkor a középre húzós feszítő lakatokat kitartja.
Annak a kiküszöbölésére, hogy ne kelljen ezt mindig fel-le csavarozgatni, egy mérethibás személyautó vonóhorogból csináltam egy hárompontost, azt felteszem, felemelem a hidraulika kart, behúzom a felső rögzítő reteszt, és arra ráengedem, így nem terheli menet közben a hidraulikát. A magassága pedig így pont jó, mivel a amiből csináltam az is olyan volt, hogy ugye a lökhárító alól nyúlt ki, először lefelé kanyarodik a horog, aztán jön egy kicsit fel.
Ennek egy hátulütője van, de az elég nagy, ha a pótkocsi nem támaszkodik rendesen a vonórúdra, mert hátra esik a súlypont, akkor elég kellemetlen vele a közlekedés, mivel a vonólapot a felső holtpontig tudja emelni. Én mindent a gyári húzóval húzok, sokkal stabilabb a traktor (kevésbé emelné az elejét). Az ilyen 1 tengelyes kocsikat a traktor hátsó tengelyéhez a lehető legközelebb és a lehető legalacsonyabbra eső vonószerkezettel lehet a leghatékonyabban húzni. Lényegében sima fizika, erő, erőkar, forgáspont.
35470 hozzászólás
Válasz #23767. hozzászólásra
Ez a hinó még nem is tünik rossznak, viszont ha egy mt 16 birna zuzni pár ezer nm2 meg leszántani utánna ugyanennyi zúzott csutkaföldet akkor én elégedett lennék!
Válasz #23766. hozzászólásra
Nem tudom miért lenne titok, debreceni vagyok.
Válasz #23766. hozzászólásra



Na erre kíváncsi vagyok, hogy meg meri-e mondani ki Ő
Válasz #23765. hozzászólásra
Igen én vagyok az volt az első gépem. Én nagyon szerettem sokat is dolgozott mert első évben 300üzem órát ment. Ezért kellet lecserélni nem bìrta az iramot.
Válasz #23760. hozzászólásra


Újszilvás ország közepe gyorsabban fejlődik mint BP.
Egyépként kis országunk mely részén laksz??
Válasz #23761. hozzászólásra
Szia szamóca! Szerintem nickneved alapján te szerepelsz a kelet agro-s videóban amelyiken szántassz a két fejes ekével, ha nem akkor ne haragudj a tévedésért, én ez alapján határoztam be a mitsu mt 16-ot meg a yanmar f16d-t hogy ezek birnák ezt a kis ekét, de elgondolkodtató már hogy te vagy a második hogy nagyobb gép jobb, de viszont a másik fórumtárs irása is igaz hogy van ahol 1,15-ös ajtón kell bemenni...
Válasz #23742. hozzászólásra
Nekem nincs 5-8 cm-es játék, eléggé meg vannak húzva a lakatok. Már állítottam a vonótengelyen és kiderül mi a pálya. Az ekenád szerintem elég hosszú. Az a gond, hogy megint olyan helyre megyek, ahol teli van már fűvel a kert. Hiába pofázom, hogy szántsuk meg ősszel és ilyenkor már csak gereblyézniük kellene a földet.
Mielőtt elhajlott minden egy teljesen kötött talajban szántottam, viszont ott tiszta volt a kert. Gyönyörűen fordítottak az ekék, a traktor is egyenesen ment. Aztán belementem abba homokos gyökeres, tarackos földbe és cső. Meg lett az eredménye.
Hétfőn kiderül, hogy az új beállításokkal mire jutok.
http://www.japankistraktor.hu/
Őket ismeri valaki
Válasz #23760. hozzászólásra



Újszilvás
https://www.google.hu/maps/place/%C3%9Ajszilv%C3%A1s/@47.2695225,19.938206,13z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x47416d59856236dd:0x400c4290c1e4300
Válasz #23758. hozzászólásra
Üdv a köreinkben.
Én egy mitsubishi mt16 osal kezdtem. De gyorsan rájöttem hogy kicsi. Volt szerencsém kipróbálni párat ami tapasztalatom volt annak alapján három tipús ami ajánlani tudok mitsubishi mt21 ez a gép mindent tud 4 hengeres motor irány váltó ez a gép mindenre alkalmas igazi igavonó kis japó. Másik a hinomoto E1804 kicsi traktor de nagyon robosztus és erős. Van még egy iseki TL 2100. iseki TL 1900 most ilyet hajtok szervó kormány szintezős hidraulika 136 cm es talajmaró. Ez is kicsi de robosztus.
Válasz #23759. hozzászólásra
Ezt még fontolóra veszem, olvastam a találkozóról, viszont a helyszin nem ugrik be?
Válasz #23750. hozzászólásra

Ha tudsz várni egy két hónapot akkor érdemes el jönnöd a találkozóra lesz kisebb nagyobb traktorok ki is próbálhatod munka eszköz is lesz dögivel. És így már jobban eltudod dönteni hogy mekkora traki kell neked, ja és ott lesz a Kelet-agro és az Agrotechnik KFT is. És mi is tudunk segíteni a helyszínen.
Válasz #23757. hozzászólásra
Én is erre gondoltam!
Válasz #23752. hozzászólásra
Szívesen! Hát nekem eddig csak az Oraker-nél sikerült picit olcsóbban.(de csak külső gumit) Alkudni meg mindig meg kell próbálni, de nemigazán engednek. Ja és minimum 16le-gépet vegyél. És még egy infó: ezekkel a japókkal az a "gond általában" hogy a súly fogy el és nem az erő! (főleg szántásnál) Tehát ne add 16 alá!
Válasz #23754. hozzászólásra

20 Le környéki traktorral felénk nem sok szőlőbe kell belemenni, de sok az olyan kert is, ahol a 18 lovas yanmaromat a 117cm szélességével úgy kell átcentizni 1-1 kapun, vagy fa között. Persze, jobb a minél nagyobb gép,de nem m1, hogy csak szabadföldre használod, vagy szeretnél vele ténykedni saját udvarba, ház körül, stb. Én bármikor szívesen lecserélném nagyobbra az enyémet, csak nem tehetem meg, mert nem férnék el vele már itthon sem.
Válasz #23754. hozzászólásra

Igen ez igy van, node a pénztárca szab határt nem az akarat, sajnos! Én elégedett voltam a tzk-mmal is csak kicsit modernizálni szeretnék, nem komoly bérmunkára kell, persze ha lenne rá valóm akkor vennék persze node igy a magyar fizetések melett elég kinyögni egy kisebbet, legalábbis nekem.
Válasz #23750. hozzászólásra
Lehet most megköveznek itt! De én azt mondom,ne egy 15 lovacskás játékot vegyél,20 ló felett érdemes már gépet venni,mert ugyebár nagyobb géppel lehet könnyebben dolgozni, akár kis területeken is. Japánok a 15 lovas trakit a sját 120 körüli rotájához találták ki,és szinte másra nem is használták!. Viszont hazai viszonylatban,mi mindenes trakiban gondolkodunk.nem csak sarat rotálunk!
Mondom mindezt úgy,hogy van 1 2804 hinomoto,és egy gl 32 kubota.
öszkerék az már csak a súj miatt is kell,mert nem akarsz hanyatt esni egy csupán 300l permetezővel
Üdv.:csuti
Válasz #23751. hozzászólásra
Köszönöm bencsikinek is, igen lajosbá ez kicsit viharvert, az a baj hogy agróéknál az én árszintemig olyan tetsző traktort most nem látok hirdetve...
Válasz #23749. hozzászólásra
Köszönöm neked is, lényegében kis kerteim vannak, és annyira nem lenne nagy igénybevételeknek kitéve, csak vigye az ekém! Vajon mennyire rugalmasak az ilyen kereskedők, 100at is engednek vagy csak azt az 50-est az árak végéből, neked mi a tapasztalat?
Válasz #23748. hozzászólásra
"Kardáncsukló a motor és a váltó között szétment." Ezzel azért vigyázz! Nekem kb 130e-t mondtak a cserére, mert csak kompletten volt a 2 csukló plus a tengely.
Meg persze burkolat nélkül ...
Sajnos én magamnak zúztam le az egyik oldalt, azóta is búsulom, és keresek egy jó karosszériást, aki tükörkép alapján kikalapálja.
Válasz #23747. hozzászólásra


nem érdeklődtem még sehol, előbb ide irtam hozzátok, mert régóta követem a fórumot, régóta hát mi számit annak, kb egy éve biztos, elötte meg alkalomszerüen, és elöbbb kicsit kiokositani akarnám magam! Pl súlyra nem tudom mi az alap ami kéne ehez az ekéhez,a 4*4 az tiszta sor, na dehát információ gyüjtésnél tartok még...
Válasz #23741. hozzászólásra
Üdv.Feritz! Kereskedők még: Agrotechnik , Géporigó. Pozitív a tapasztalatom velük, illetve van még a Füri kft. (velük még nem üzleteltem) Azt meg hogy milyet, a méretei és teljesítménye határozza meg (hova kell vele beférni, és milyen feladatra) Ja és 4x4 legyen! (az ekéből kiindulva) Azt meg hogy mit kell feltétlen megnézni: Hidegen pöccre induljon, ne legyen nagy kartellgáza, váltórúdja ne járjon körbe-körbe, ne nyomjon kék füstöt, stb.... Ja és le lehessen műszakiztatni (ha közúton is használni kell) Gyerekbetegségekről nem tudok (illetve annyi hogy némelyik szimeringje enged egy idő után, a sok állás vagy használat miatt)
Azonnal megvenni (ha működőképes)!
http://www.keletagro.hu/hu/japan-kistraktorok/olcso-japan-kistraktorok-takarekosoknak/t-1698/iseki-tu185f
Válasz #23741. hozzászólásra

Szia Feritz!
Itt érdeklődtél már ?
http://agrotechnik.hu/
Merem ajánlani.
Válasz #23743. hozzászólásra
köszi szépen
Szevasztok! Újra ellepze a világot az áprilisi cserebogár. Tegnap ég egy sem volt, ma szó szerint tele volt belük a levegő. Kétségtelen: újra itt a tavasz!.
Válasz #23738. hozzászólásra

Kb. esélytelen. Vagy méregdrága.
Abbriata M60 kockabálázó 2 - 3 millió használtan. Körbálázó szintén
Kínai körbálázó: 1-1,5 millió, új.
Válasz #23742. hozzászólásra
Szia!
Ezt érdemes megnézni,én itt vettem a gl 32 kubotámat http://www.paprikatraktor.hu/
Üdv.:csuti
Válasz #23737. hozzászólásra
Első látásra az az eke nagyon nem arra akart menni, mint a traktor. Nem tudom hogy szoktál szántani, de én laza lakatokkal, 5-8cm játékot szoktam neki hagyni. Pont ma szántottam egy jó száraz, kötött földet. Az eke ősz óta nem volt a traktoron, semmit nem állítottam, csak a lakatokat. Simán megpörgettem, kicsit menni akart a szántott rész fele, de nem merültem bele jobban ezért az egy alkalomért. Szóval szerintem az ekével is lehetnek bajok, ha ekkora erők léptek fel. A vonótengelyen kellene állítani, ekenádat hosszabbítani, ha rövid.
Urak! Tudom hogy már számtalanszor elhangzott, de rágjuk már át még1*! A kelet agron és az orakeren kivül más kistraktor forgalmazót nem nagyon tudok, róluk sincs infóm mennyire korrektek! Ajánlhatnátok nekem egypár helyet ahol érdemes lenne szétnézni, no meg akkor, jön a következő ugye hogy milyenre tellene! Olyan 1.2-1.3 mft szánnék rá, konkrét tipus nincs még valami olyan kellene ami van vagy 16 ló és hasmagaságban sem 20 centi! Szemezgetek mitsu mt16- al illetve yanmar f16d-vel! Ezekről adhatnátok egy kis felvilágositást, gyerekbetegségek,mit kell megnézni rajta feltétlen vásárlás elött,stb, de más fajtákra is nyitott vagyok, kinek melyik, jött be! Lényegében egy komondor kétfejes réseltem van, meg pár meglévő eszköz, ezekhezz kellene! Köszönöm előre is.
Válasz #19295. hozzászólásra
szia
az alkatrészekből adtok is el?
ha igen kaphatnék egy tel számot?
Válasz #23738. hozzászólásra
Szia!
Szerintem esélytelen 15 lóval érdemben bálázót hajtani!
32 le kubotával húztam már jhon derre kis kocka bálázót,hát mit is mondjak,necces volt. És a másik gond ami a bálázást illeti,nem lehet lekuplungolni ha vastag a rend,mert kuplung benyomáskor leáll a bálázó is.Tehát kombájn negálásakor ottmaradt kupac,és sodráskor a sor elején ősze húzott rend, sok gondot tud okozni!
Üdv.:csuti
Van köztetek valaki akinek esetleg van bálázoja vagy esetleg tzdja valaki hogy milyen bálázot tud elhúzni egy 15 le japán gép?
Meg tudná valaki mondani, hogy miért hajlott ez a vas nekem el ennyire?


Egy jó gazos, a tulaj bevallása szerint 8 éve nem művelt kertet szántottam és ez lett a vége. Na meg a támasztó kerék tartója is felcsavarodott.
nekem ilyen vonópadom van.
Sziasztok mi véleményetek yanmar1500D ről
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy mennyit fordul a gyári yanmar talajmaró előre is köszönöm a gèp yanmar1500D
Egy nagy kérésem lenne a fórumtársakhoz főleg a Bulltrásokhoz. Imrétől már kaptam instrukciókat de az egyenlőre nem működik. Azt szeretném tudni kinek milyen állásban működik a szintező talajkövető mikor mit csinál??? Itt a kép:

Válasz #23728. hozzászólásra
Attól függ mikor és minek marózok. A motorfordulatot úgy szoktam belőni a kézi gázzal, hogy még oda lehessen neki lépni, ha megkívánja, kb. 2000 környéke. TLT meg abba a fokozatba kerül, amit megkíván a talaj. Ilyenkor tavasszal 1-1 agyagosabb, kötöttebb föld igen csak igényli a legnagyobb fokozatot, jobb talajoknál simán elég a legkisebb. Első szemrevételezésre meglehet ítélni milyen az adott föld, én neki szoktam menni 1. vagy 2. fokozatban, ha nem elég csak akkor hajtom 3.-ba, azt is csak akkor, ha konyhakert. Többek közt kukoricának és egyébnek felesleges sivatagot csinálni.
Válasz #23727. hozzászólásra

Ti milyen fordulaton és gardán fokozatba szoktatok kapálni?
Válasz #23723. hozzászólásra
Psycho :
Így belegondolva igazad lehet , de gyakorlatban soha nem tapasztaltam még ilyent . Elég előre terhel a futóm , meg 3-4 mázsánál nem volt még több rajta . Viszont trágyát szórni könnyű volt a legmagasabb állásban.
Krizol :
ezen már én is gondolkodtam ,ha lesz időd rakhatnál fel egy képet .
Lali86 :
ez is jó lenne , nekem sajnos ott 2 csavarmenet már nem menet csak lyuk
Sziasztok!
A vaterán láttam jó áron többféle Bosch porlasztócsúcsot. Lehet, hogy van közte számunkra is használható darab. Termékkód: 2065989605
(Nem én hirdetem!)
Válasz #23722. hozzászólásra
Sziasztok!
Az én kistraktoromhoz adtak egy gyári felszerelhető vonóhorgot, aminek a helye a kardánhajtás alatt van, és 4 db M12es csavarral lehet felcsavarozni. Állandóra nincs felszerelve, mert talajmarózáskor a kardántengelynek útban lenne, vagy ha valamelyik eszközt magasra emelem, akkor a középre húzós feszítő lakatokat kitartja.
Annak a kiküszöbölésére, hogy ne kelljen ezt mindig fel-le csavarozgatni, egy mérethibás személyautó vonóhorogból csináltam egy hárompontost, azt felteszem, felemelem a hidraulika kart, behúzom a felső rögzítő reteszt, és arra ráengedem, így nem terheli menet közben a hidraulikát. A magassága pedig így pont jó, mivel a amiből csináltam az is olyan volt, hogy ugye a lökhárító alól nyúlt ki, először lefelé kanyarodik a horog, aztán jön egy kicsit fel.
Válasz #23723. hozzászólásra
Én a talajmaró csatlakozáshoz készitettem egy vonóhorgot,elég stabilnak bizonyult!
Válasz #23719. hozzászólásra
Ennek egy hátulütője van, de az elég nagy, ha a pótkocsi nem támaszkodik rendesen a vonórúdra, mert hátra esik a súlypont, akkor elég kellemetlen vele a közlekedés, mivel a vonólapot a felső holtpontig tudja emelni. Én mindent a gyári húzóval húzok, sokkal stabilabb a traktor (kevésbé emelné az elejét). Az ilyen 1 tengelyes kocsikat a traktor hátsó tengelyéhez a lehető legközelebb és a lehető legalacsonyabbra eső vonószerkezettel lehet a leghatékonyabban húzni. Lényegében sima fizika, erő, erőkar, forgáspont.
Válasz #23719. hozzászólásra
Hálás vagyok, hogy megosztottad a tapasztalatodat a vonószerkezetről!
Átalakítom mielőtt én is úgy járok, mint te.
Válasz #23718. hozzászólásra

Ok. Nagyon örülök hogy növekszik a kis csapat. Egyedül jösz vagy hozol is valakit?