Fórum

T-25/A kistraktor 

Létrehozta: Vendég, 2008-01-03 15:15:08

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #21636 j.kallai | 2017-06-26 20:26:59

    Sziasztok!
    Nem vagyok traktoros és nem is vezettem még egyet sem !
    Az lenne a kérdésem hogy érdemes e venni Tz4k kis traktort még ,vagy már lejárt lemez ez a fajta kis traktor ,nincs semmilyen tapasztalat és gondoltam kérek egy kis tanácsot jó előre ,mert nem az idén tervezem a vásárlást .????????
    üdv

  • Válasz » #21635 Dutrás-Pisti | 2017-06-25 15:32:36

    Bocsi!
    Az AGT830-as traktort szerelték 30 lóerős motorral is!
    Amit írtam az tényleg 26 lóerős!
    smile oopssmile oopssmile oops

  • Válasz » #21634 Dutrás-Pisti | 2017-06-25 15:27:36

    Helló!
    AGT 835 T/S SZINKRONIZÁLT 37LE traktor első kerék kormányzású !

    Motor: LOMBARDINI LDW 1603. 4 ütemű diesel motor.Három hengeres 1649 cm3. 27.5 KW 35LE teljesítmény.
    Vízhűtéses motor. EURO 3A .Sebváltó szinkronizált 8 előre és 4 hátra.
    Normálkardán 540/1000 U/ min.Mechanikus fékrendszer.
    Gépméretek:Szélesség 120-134cm.Hosszúság 290cm.Magasság borulásgátlóval210cm.Fordulási sugár 4,8m.
    Gépsúly 980 Kg.Sebesség max:30km/h.Üzemanyagtank 21 liter.
    Elektromos rendszer 12v.Kerékméret széria 7,50 x 16.

    AGT 830 csuklós traktor 26 LE alapkivitel .

    Négyütemű léghűtéses dizel motorral szerelt . Motor 9 LD 626,2 kéthengeres 26 LE . 1,248 cm3.Üzemanyag tank 16 liter .9 sebesség , 6 előre és 3 hátra 2,4-22km/h sebesség . Kardán 540 / 1000 ford./perc.Hidraulika hárompont hátsó kat 1 -es 900 Kg emelés .Hidraulika csatlakozó 1x 2 kimenet direkt és egy kimenet pótkocsi billentés .Hidraulika 21,8 lit /min.nyomás 160 bár ,Difrenciálzár mechanikus elsőkerékre .Kerékméret 7,50 x 16 " , szélesség 116cm .

    Tehát 5 lóerő+egy hengerrel nagyobb.
    Az AGT830 fogyasztása mivel egy hengerrel kevesebb,ezért kevesebbet is fogyaszt.
    De mivel a másik három hengeres ezért nagyobb a lóerő,fogyasztás és a súly!
    El kell dönteni,hogy mire szeretnéd használni és milyen vastag a pénztárcád!
    smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #21633 nemethrobertimre2014 | 2017-06-25 15:11:06

    Sziasztok!
    Megtudja valaki mondani mi a különbség az AGT835,és AGT830 között?Mennyire megbízható esetleg fogyasztása?

  • Válasz » #21632 a2457 | 2017-06-23 20:14:25

    Válasz farkaspityu66 #21631. hozzászólására

    könnyűhúzású 25 ös, 2 fejes eke.
    igazából nem muszály lengyelnek lennie.

    amúgy nincsen mit.
    vigyázz az öreg szekérre, nem kifejezetten nehéztalajmunka gép. bár kétségkívül mindent és bármit megcsinál. de jobban érzi magát sorközművelés közben.

  • Válasz » #21631 farkaspityu66 | 2017-06-23 19:01:35

    Válasz a2457 #21630. hozzászólására

    Szia!Visszakerestem itt a fórumon.Régebben is feltették már ezt a kérdést amit én is.Lengyel ill. Akpil ekét ajánlottak mint Te is.Köszönöm válaszod!Ha rátalálok majd veszek egy használtat! Jó hüsölést!smile thumbup

  • Válasz » #21630 a2457 | 2017-06-22 21:04:35

    Válasz farkaspityu66 #21628. hozzászólására

    katt.

    ilyet keress, ez egy nagyon könnyűhúzású eke, pont a t-25 után való.

  • Válasz » #21629 Gepi  | 2017-06-22 21:04:32

    Válasz farkaspityu66 #21628. hozzászólására

    Most akkor 30cm fogásszélességgel nem viszi a 30cm mélyen??smile confused eke típust tudsz mondani.

    Nálunk a lengyel 2-es ekét ami 30cm fog azt szintén 30cm húzzuk kötött földbesmile aikido

  • Válasz » #21628 farkaspityu66 | 2017-06-22 17:21:47

    Sziasztok!Lenne egy zsebbe vágó kérdésem!A T-25-ös traktorom hoz vettem egy Vogel-Not három fejes ekét.A harmadik ekefejet levettem róla.Így is sok a traktornak a kétszer 30 cm.Úgy döntöttem valami más után kell néznem. Ti mit javasolnátok milyen ekét érdemes beszerezni, a T-25-ös mit húz el szívesen és könnyedén?Előre is köszönöm érdemi hozzászólásaitokat!smile smile

  • Válasz » #21627 sanislo90 | 2017-06-19 23:21:47

    Ja amúgy a bejáratásnál mire kellesz figyelni?

  • Válasz » #21626 sanislo90 | 2017-06-19 23:17:55

    Válasz stefi69 #21625. hozzászólására

    Ok, igaz, jövök egy sörrel! smile thumbupcool

    Hát kb annyit amennyibe az összes szükséges új alkatrész került.

    Amúgy hivatalosan egy kamion szervizben dolgozik, de mivel régi ismerősöm, ezért elvállalta otthon, esténként csinálta munka után, meg szombat egész nap, egészen vasárnap délig :D Még szerencse hogy a főnöke megengedte szombaton, hogy elvigyük a szervizbe kimosni a motort.

    Eredetileg 200 dollárt kért, de sikerült lealkudni 150-re. smile hammer

  • Válasz » #21625 stefi69 | 2017-06-19 22:46:47

    Válasz sanislo90 #21624. hozzászólására

    Akkor ezek szerint mégis csak igazam lett,így a nagy távlatból,hogy jól szét kell szedni ! Sajnos nem a vezérmű fedeléről jött az alu forgács smile karateka.És végül mégis szerelőhöz került smile thumbup Mennyi munkadíjat fizettél a szerelőnek ?

  • Válasz » #21624 sanislo90 | 2017-06-19 08:53:33

    Válasz stefi69 #21621. hozzászólására

    Semmi sem lehet tökéletes na. :D

    Amúgy még "jó" oldala is van a történteknek, mivel a második hajtókarnál a főtengelyen kb olyan hajszálrepedés volt az olajfuraton körbe mint egy 100 Ft-os, és az ha kiválik onnan idővel, és még el is törik a tengely, akkor az elég szép rendet csinált volna a motorban.

    Így ki kellet cserélni a főtengelyt meg persze a csapágyakat, de szerencsére tegnap már haza jött a drágaság a "saját lábán". :D

  • Válasz » #21623 ND | 2017-06-19 08:10:54

    Válasz Bubi_ #21614. hozzászólására

    Kedves Bubi,

    teljesen életszerű, hogy járó kardánnal emelsz a kaszán. Én is így szoktam a sor végén csak emelek rá, nem kapcsolom ki.
    1: a kardánhajtás nem szereti a sok kapcsolgatást
    2: a kés lendkerék, jóval tovább pörög, mint amíg megfordulok, utána indulásnál vagy recsegtetek míg lelassul és beveszi, vagy állok perceket
    3: T25-ön ha kinyomod a kuplungot, nincs kardán, lendületben kell tartani a kést, mert álló késsel elindulva nem dolgozik, nem vág szépen, meg nyúzza a gépet, amígy eléri az "üzemi" fordulatot
    4: lent lévő csúszótalpas kaszával nem fordulunk, mert feszeget/széttép mindent hátul

  • Válasz » #21622 Maszek Zs | 2017-06-18 19:20:59

    Válasz stefi69 #21621. hozzászólására

    Meg a hordós kopása lehet olyan mint egy 5 hektós boros hordónaksmile thumbup

  • Válasz » #21621 stefi69 | 2017-06-18 19:06:42

    Válasz sanislo90 #21618. hozzászólására

    "motortér gyakorlatilag patyolat" OK
    A főtengely + csapágyak : KO smile thumbup

  • Válasz » #21620 Gepi  | 2017-06-18 14:22:50

    Válasz sanislo90 #21618. hozzászólására

    Elmondom neked, hogy ha én is szétszedném mint te akkor az enyémről enni lehetne az is olyan tisztasmile sweatdropsmile lolsmile lolsmile lol

  • Válasz » #21619 a2457 | 2017-06-18 00:58:31

    Válasz sanislo90 #21618. hozzászólására

    használd egészséggel.
    maradok annál ami bevállt lassan 50 éve.

    más.
    24 évesen 4300 üzemóra? igazán megkímélt gép, évente ezer felett verek a traktorba..

  • Válasz » #21618 sanislo90 | 2017-06-17 22:11:25

    Ma vittük átmosni a motort, kérdezte a szerelő, hogy hány éves a traki, mondom neki 24, és mennyi motoróra van benne, mondom 4300, erre ő: "Hát, megmondom őszintén ehhez képest a motortér gyakorlatilag patyolat."

    Úgyhogy ennyit a félszintetikus 10w40 olajok hosszútávú káros hatásairól az 50 éves orosz gépekben!smile wink

  • Válasz » #21617 bs80.td | 2017-06-17 12:50:00

    Koszonom mindenkinek, aki agyalt a problemamon! Megepitem, aztan majd beszamolok!

  • Válasz » #21616 a2457 | 2017-06-17 12:06:06

    Válasz Bubi_ #21614. hozzászólására

    ez mind rendben is van, de eleve van neki 35 fok egyik síkon, arra merőlegesen nemtudni hány fok vagy mettől meddig, igazából az volna korrekt ha kiháromszögelné az ember pontosan térben hány fokról beszélünk. és minnél nagyobb a szög, annál inkább párhuzamosnak kén lenni a két tengelynek ahhoz hogy ne rázkódjon (annyira) azt ha majd kicsit kopik a kereszt akkor meg határozottan kalapál.
    láttam a rajzot, jóféle kis masina lesz, nincsen evvel semmi gond.
    és ahogy írtam 45 fokig nincsen is baj.
    azt írtam le mi az amire nagyon kell figyelni ekkora hajtás szögnél. meg hogy mér.

  • Válasz » #21615 Gepi  | 2017-06-17 09:02:09

    Válasz sanislo90 #21613. hozzászólására

    Mi van bele ütve?smile surrender Ha még bontatlan akkor N betűt keress bár szerintem ez évjárat függősmile blushing

  • Válasz » #21614 Bubi_ | 2017-06-17 07:47:50

    Válasz a2457 #21612. hozzászólására

    Nem ekéről van szó hanem arról a konkrét szárzúzó tervről amit a kolléga készített :

    Kép

    Ez paralelelogramma. A függőleges mozgatásban igazad van, csak nem életszerű, hogy bekapcsolt hajtással emelgeti, leengedett állásban meg be lehet állítani a 3.pont kitámasztójával. Az a mozgás amit a terepszint követése okoz, belefér a megengedett eltérésbe. A hidraulikával kitérő oldalazó talajmarókon is sima kardánt használnak gond nélkül, pedig ott is hasonló az elrendezés.

  • Válasz » #21613 sanislo90 | 2017-06-16 19:55:57

    Meg tudnátok mondani a méretét a főtengely csapágynak? A tengely M14-es lendkerék felfogató csavaros. A csapágy szimering 20x40-1 méretű.

  • Válasz » #21612 a2457 | 2017-06-16 18:04:11

    Válasz Bubi_ #21610. hozzászólására

    ebben nem volnék olyan biztos. nem paralelogramma sem függőlegesen sem viszintesen a 3 pontos. ezért van pl. ha ekét emelsz fel a vége sokkal feljebb van mint a traki felőli része. viszintes irányban is ugyanez van ha csak az eszközön a vonokarok távolsága nem egyezik a traktor felőli oldaléval. vagy mondhatjuk úgy is ha nem párhuzamosan állnak a karok.
    az meg hogy hotrod masinán vagy t-25 ösön van e a kardán az mindegy, a tengelycsok pozíciók érdekesek, a többi nem.

  • Válasz » #21611 .Richard. | 2017-06-16 16:21:08

    540es fordulattal nagyon nem ràz az. Sőt,sehogy...

  • Válasz » #21610 Bubi_ | 2017-06-16 16:03:57

    Válasz a2457 #21608. hozzászólására

    A második linked hotrod építőknek szól, gépjármű kardánról.
    Miért lenne nehéz elérni egy szárzúzónál, hogy párhuzamos legyen a szöghajtás a tlt-vel ? Mozgathatod le-fel, tolhatod jobbra-balra, ettől nem fog el_fordulni_ a szöghajtás tengelye.
    Egy vontatott permetezőnél van az, hogy elfordul a két tengely egymáshoz képest mert ott a vonórúd csuklik.

  • Válasz » #21609 bs80.td | 2017-06-16 14:36:19

    Válasz a2457 #21608. hozzászólására

    Köszi!

    Hogy oldják meg a gyári eszközöknél ezt a szögeltérési problémát? Ha mindent pontosan csinálok, -párhuzam, derékszög- akkor csak a felfüggesztés beállításánál kell nagyon odafigyelni. Ez meg a gyári eszköznél is igaz, nem?

  • Válasz » #21608 a2457 | 2017-06-16 13:26:19

    Válasz bs80.td #21607. hozzászólására


    katt.
    45 fok a maximum.
    nem az lesz a baj neked. hanem az hogy nehéz lesz elérni hogy a hajtó tengely, tehát a traki tlt csonk egysíkú legyen a hajtott, tehát a munkagépen levő csonkkal.
    ekkora törés szögnél egy kis hibától is rázni fog mint az állat.

    ide is katt
    mit látsz a képen:
    legfelső : egy kevés eltérés van szögekben de a tnegelyek majdnem egysíkúak. a kardánkereszt nem mindíg egy pontot koptat, ez jó. tolerancián belül vagyunk.
    második kép felülről: minden egyvonalban, ez nem jó mert a kereszt mindíg ugyanott van, nem lesz kenése hamar elkopik.
    harmadik:
    a hajtó és a hajtott tengely szöge eltér. rázkódás a vége.
    legalsó: katasztrófális, ez ráz a legjobban.

    tehát se vízszintesen, se függőlegesen nem lehet nagy a szögeltérés sosem. (0.5 től ekkora hajlásszögnél 2 fokig bezárólag lehet)
    s akkor nincsen baj.
    kereszteket 8 óránként minnél sűrűbb zsírral kenned kell.


  • Válasz » #21607 bs80.td | 2017-06-16 07:22:01

    Helló!

    Ha valaki tudna segíteni kardán maximális szög kérdésben az légyszíves nézzen át az egyedi munkaeszközök fórumba. Ide off topic lenne a kérdés, de szükségem lenne az infóra.

    https://www.agroinform.hu/forum/Egyedi-munkaeszkozok-hazilag/t3146

    Köszönöm!!

  • Válasz » #21606 a2457 | 2017-06-15 21:13:10

    Válasz sanislo90 #21603. hozzászólására

    nézd. akármelyik MOL os trubós diesel olajnak örül. 15wtökmindegymi egész évben mehet, ha nagyon durván legmelegebb időben is rommá akarod hajtani, 40 fokban kánikulában délben nehézmunkát nyomatni akkor 20wakármi turbós.

    aztán ettől többet nem kér, evvel tökjól elvan.
    250 órára szokták tartani, nem hiba 200 nál cserélni.
    ha nagyon hamar elfeketedik akkor megérhet olyat (mittomén 50 üzemóra) hogy akkor lecseréled mégegyszer. többet fölös vele foglalkozni.

    ugyanez, 15wtökmindegy mi turbos olaj mehet hidraulikába is. szereti. az való bele. kamionoknál sem ritka hogy eleve motorolajat ajánl bele a gyártó.

    aztán hogy mol, agip, mobil stb.. az szinte mindegy, ha bármi kicsit is "nevesebb" és nem hamisított meg újra centrifugázott vacak akkor mehet bele.
    ez nem egy ferrari. meghálálja a törődést de túlsokat nem kell babusgatni.

  • Válasz » #21605 _NB_ | 2017-06-15 20:42:08




    Az eredetileg ajánlott nyári egyfokozatú olaj
    M-10G₂ (М-10Г₂)
    - link

    A mol oldalán szoktam nézegetni az olajokat, mert elég összeszedett és részletes a leírásuk.
    ez mol SEA30-as egyfokozatú olajai
    - MOL Standard S 30
    - MOL Turbo S 30
    Persze a többfokozatú is jó, csak a hideg és meleg viszkozitása ne legyen rosszabb.
    Meg vannak API szabványok, azokat is átlehet nyálazni, mert van olyan olaj ami nem bírja a kénes üzemanyagot, kevés kormot tud "megkötni" ...ect

    Már régen olvastam, de pont egy ilyen téma volt terítéken egy cikkben miszerint az egyik olaj csak tea színű míg a másik full fekete volt(shell) arra következtetésre jutottak, hogy a fekete az nem engedi lerakódni a kormot/szulfáthamut hanem viszi magával, ami jó dolog csak ha sok a hamu akkor hamarább telítődik és csere.

    Amúgy egyrészt a dízel olaj pont ebben különbözik a benzinestől, hogy sok hamut kell tudnia megkötnie.

    Ugyan itt tárgyalták azt is, hogy a teljesen friss,új olajhoz képest a réginek a jobb a kenőképessége a hamu miatt, de ez csak pár üzemóráig állt fent.
    Ami a motornak igazán árt, az a kokszosodás.

    - egy cikk
    - egy másik cikk
    - egy prezentáció
    - egy harmadik cikk
    - meg egy a ráadássmile biggrin(ez 6 részes, baloldalt alul van a többi rész)



    A verseny sportban pl: az olajszivattyú elektromos és mielőtt indítanák az autót felkapcsolják és így még az álló motornál kialakul az olajnyomás.

    Egyes trakiknál hidegindításkor, ellehet ezt játszani, hogy visszanyomott gázkarral és ha van dekompreszorral megtekertetjük pár fordulatot, majd toljuk fel a gázkart.

    Léteznek motor előmelegítők, nemcsak a vízre hanem az motorolajra is.

  • Válasz » #21604 nagy0szilard | 2017-06-15 20:19:17

    Sziasztok! Nektek hogy van a kompresszor felrögzítve?? Kaphatok róla fotót?

  • Válasz » #21603 sanislo90 | 2017-06-15 16:32:40

    Válasz a2457 #21601. hozzászólására

    És a turbós olajokból melyik márkát tudnád ajánlani? Mert tuti itt is mellé lehet ám nyúlni, mivel nem feltétlenül a drágább a jobb.

  • Válasz » #21602 tiboca69 | 2017-06-15 09:01:55

    Válasz a2457 #21601. hozzászólására

    smile thumbupcool

    Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
    Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
    "...én ezt kérem bele..."
    Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
    Erre én: :(
    Miért?
    Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
    Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
    Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
    A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
    .
    Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)

  • Válasz » #21601 a2457 | 2017-06-14 21:19:07

    Válasz sanislo90 #21598. hozzászólására

    rendben. akkor nézz meg egy idei traktor kezelési útmutatót, látatlanba írom:
    ha -18 fok alatt nem kívánod indítani akkor 15w tökindegy mit írnak majd bele. és ahogy egyre melegebb klímáról beszélünk egyre sűrűbbet.
    írni fogja a 0w olajokat is, a teljes hőmérséklet tartományban.

    az meg hogy léghűtésesbe csak turbós olaj, az alap. mert nagy a hőterhelés.
    még a sportos 750 es kawasakimnál is úgy írja hogy 15w40 vagy 20w50 ha nagyon meleg környezetben használja az ember...aztán az 100+ lovacska..


    van amibe eleve csak 0w-s olajakat írnak, lamborghini sportkocsik, ferrarik, ilyesmi.
    de azok nagyon pörgős, szorosan illesztett rövid löketű motorok.

    az a helyzet hogy ott ahol szoros az illesztés nincsen nagy kitöltendő felület, és nagy a hőterhelés (köbcentihez képpest sok lóerő, nagy fordulatszám) ott inkább a nagy keringetési mennyiség az ami fontos.
    ezért alacsony viszkozitású olajat keringetnek és nem kell nekik nagy nyomás sem.
    a traki motor meg hosszúlöketű, inkább a nyomaték nagy, az illesztések közelsem olyan szorosak. ezért inkább vastagabb olajunk van, mert a lazább illesztés és a nagy lökethossz miatt valami kell oda ami kitölti a hézagot úgymond. nagy az 1 hengerre jutó lökettérfogat is, nagyot "rug", ezt a hajtókarnál valaminek fel kell venni. és a traktorok nem éppen a könnyített dugattyúról meg hajtókarról híresek, van hozzá meddő tömeg is bőséggel. ebben az esetben egy vékony olaj egyszerűen kipréselődik. persze marad olajfilm, de jobban bízok egy vaskosabb rétegben. ráadásul azért a gyűrűk is másabbak, meg a kormolás. főleg egy öregebb dieselben. ahol a füst, ott az erő, ismerős dolog gondolom. namost egy sűrűb olaj jobban le fogja mosni a kormot.
    éppenséggel ezért baromság amikor azért tartanak egy olajat jónak mert sokáig nem feketedik be. csak ugye felmerül a kérdés, akkor hol a korom??? hát ráégve mindenre, remekül szigetel amúgy (hőt) és remekül csiszatol (végülis a gyémánt is csak szén, okés?) evvel lokális melegpontokat jól lehet előidézni, a hőkülönbségből adó anyagfáradás meg nem játék. ugyan itt akkora terhelés nem éri, nem lesz különös baja de jót sem tesz.

    nem hiba a 0w olaj ebbe a gépbe sem, nem lesz tőle baja. amúgyis igénytelen jószág. de főleg nyáron meghálálja ha egy vaskosabb turbós olajat kap.

    namost azt hozzá kell tenni hogy ugyan szűkös keretek közt dolgozott aki ezeket a motorokat tervezte, de sokkal átgondoltabb mint az mtz motor mondjuk. itt jön képbe a dekompresszor, ha már hideg indításról beszélünk. ahhoz nem kell hidegnek lenni.
    a helyzet az hogy azt illenék nyáron is, meg meleg motornál is használni. mivel feltámasztja a kipuffogó szelepeket, nincsen kompresszió, ez végett nincsen nyomás, és alig van terhelés a hajtókar csapágyakon meg a dugattyúcsapszegen. meg a főtengelyen. van szépen ideje felnyomni az olajat a szivattyúnak, és megleszen a kenés mire visszanyomod a dekompresszort és akkor nagyon jó hosszú ideig tartós motorról beszélünk. (azt meg sem említem hogy elégsok modern motort rettenetesen gyalázatosan felülmúl takarékosság terén)

    a tévedés jogát fenntartom, felőlem vizet is önthetsz bele ha neked az jobban fekszik.

    szóval azt mondom mondjuk nézz meg egy idei john deere traki kezelési könyvet hogy milyen olajat ír a motorba. jó a szintetikus, de nem ennek/nem ebbe való. megvan a maga helye.
    (bocs a hosszú hsz ért.. épp uncsiztam)

  • Válasz » #21600 sanislo90 | 2017-06-14 20:37:17

    Válasz Gepi #21599. hozzászólására

    Hát nem tudom, majd utána nézek, hogy kapható-e még valahol.

  • Válasz » #21599 Gepi  | 2017-06-14 16:14:19

    Válasz sanislo90 #21598. hozzászólására

    smile thumbupcool

    Azt régi hajtóműolajat is lehet még kapni ott?smile drool

  • Válasz » #21598 sanislo90 | 2017-06-14 15:14:46

    Válasz Bubi_ #21594. hozzászólására

    Nyilván 25 évvel ezelőtt az akkori legjobb olajtípust ajánlotta bele, azóta sokat fejlődött a világ, sokat javult a technológia.

    Bejáratáshoz én is ilyet teszek bele, kb egy hónapig, aztán jön a finomabb.

    Ungváron kb 250-270 hrivnya (2800-2900 Ft) belőle 8 liter.

  • Válasz » #21597 sanislo90 | 2017-06-14 15:07:23

    Nemrég mondta egy szerelő ismerősöm hogy a léghűtéses traktorokba kifejezetten turbo dízel olajat ajánl, mivel az jobban bírja a hőt, magasabb hőfokon is megvan az optimális kenés. Na legközelebb olyat veszek bele, meglátjuk mi lesz! :D

  • Válasz » #21596 stefi69 | 2017-06-13 21:43:33

  • Válasz » #21595 a2457 | 2017-06-13 20:40:20

  • Válasz » #21594 Bubi_ | 2017-06-13 18:36:30

    A gyártó megadja a kezelési kézikönyvben az olaj típusát: nyárra SAE30, télre SAE20 (egyfokozatú).
    Aki a gyártóval vitába száll, azt valahogy nem tudom komolyan venni...
    Az orosz nyelvű könyben szó szerint : orosz (?) szabvány szerinti М-10Г2 vagy (250 órás periódussal) М-10В2 - ez a SAE30-nak felel meg (ma is lehet kapni).

    Én nem értek hozzá, de gondolom ettől az 5w-40 még távolabb van, mint a 15- vagy a 20w.

  • Válasz » #21593 a2457 | 2017-06-13 13:55:53

    Válasz sanislo90 #21587. hozzászólására

    senki nem mondta hogy használd.
    azt írjuk amit a legjobnak tartunk.

    a totálkáros cikkes embert meg megkérdezném hogy lassan félévszázados trakimotorra is igaz e amit ír. személyautó más tészta.

    node, felteszem neked a millio dolláros kérdést.
    tegyük fel hogy a 0-30 as olaj a legtutibb választás a világon.
    miért csinálnak másfélét is, és a gyártók, főleg a garancia végett, ha ez annyival jobb a motornak mé nem csak ezt ajángassák?

    na pont azért.
    van amibe vastagabb köll, van amibe véknyabb.
    azé, me az köll bele.

  • Válasz » #21592 sanislo90 | 2017-06-12 09:08:41

    Válasz Tomi81 #21591. hozzászólására

    Mondjuk nekem kereken két éve volt lecserélve az olaj, és ezalatt kb 1 litert töltöttem utána, asszem három részletben. És mondom a motor a gyár óta villáskulcsot még nem látott, a dugattyú gyűrűk mind eredetiek, és a 10-es olajhoz képest nem mondanám radikális olajfogyasztásnak ezt az egy litert 2 év alatt.

  • Válasz » #21591 Tomi81 | 2017-06-12 07:07:52

    Egy dolgon nagyon átlépsz.

    Itt személyautókról van szó, normális illesztéssel.
    Neked meg egy orosz 40-50 éves konstrukciójú motorod van.
    Tegyél nyugodtan bele 10w olajat, ha megnyugtatja a lelked. De felesleges.
    Ez a hidegindításos dolog meg túl van lihegve.
    A pajeromba 500ekm van, világ életébe 15w40es olajjal járt, mégis még mindig megy a hengerenek minimális kopása van, olaj max 1l kell bele cserétől-cseréig.

  • Válasz » #21590 sanislo90 | 2017-06-12 05:23:01

    Valahogy mindenütt szinte ugyanazt írják amit én is, nem értem, hát biztos tévednek, hiszen itt a fórumon 10 emberből 9-nek van igaza, a többség szent ugyebár...

    http://www.olajinfo.hu/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz

    http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/061130b/

  • Válasz » #21589 sanislo90 | 2017-06-12 05:04:27

    Egy idézet a cikkből, ennél érthetőbben nem lehet elmondani, aki még így sem képes felfogni az inkább ne is üljön többet traktorba!

    ...térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. (Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de ilyen körülmények között a reggeli indításnál egy 10w-30-as olaj sokkal távolabb áll az ideális sűrűségtől, mint egy 0w-30-as. Már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90"...

  • Válasz » #21588 sanislo90 | 2017-06-12 04:55:25

    Komolyan nem értem miért féltek annyira a vékonyabb olajtól? Ha egy traki bőszen eszi az olajat, akkor a 30w60-ast is ugyanúgy elfogyasztja mint a 10w40-est, ha meg nem eszi tölthetsz bele 5w30-ast is, akkor se fogja elkezdni enni ezután!

    Normál működési hőmérsékleten szinte minden olaj egyforma vastagságú, csak az adott külső hőmérsékletre visszahűlt olajok viszkozitása között vannak lényeges különbségek!

    http://www.geree.hu/a-motor-kenese/3-szamszerusitsunk/

  • Válasz » #21587 sanislo90 | 2017-06-12 04:39:49

    Válasz stefi69 #21582. hozzászólására

    Ameddig egy lassan 24 éves 4300 motorórás traktorral, amibe kb 20 éve legtöbbször csak 10w-s olaj volt töltve, és ezidáig a motorhoz hozzá nem volt nyúlva, tavasszal felszántok 17 cm mélyen egy hektár közép kötött talajt 16,5 liter gázolajból, úgy hogy a 80 fokot nem haladja meg az olajhőmérséklet, és 1,8 alá nem csökken az olajnyomás, addig reklámozhatod itt nekem a 20w-s olajokat, attól még nem fogom használni!smile wink

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agroconnect Kft.
Agrogama Kft
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
AJG Gépgyártó Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Austropannon Kft.
Balla Imre
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bioenergia Massza Kft.
Bohr
Bos-Plus Kft.
Bükkhegyi András
Clear-Globe Kft
Cont-Eco Kerítéstechnikai és Kereskedelmi Kft.
Crystal- Mezőtúr Kft
D und H Kft.
Diós-Gumi Kft
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gold Bull Gépker Kft.
Gumiarzenál Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Idea Traktor Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Intradelog Kkt.
Japán Kistraktor Importőr
Kärcher Hungária Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kistata Agro Kft
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Kukoricavetőmag.hu Kft.
Lakkos Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Markó István Egyéni Vállalkozó
Mega-LKW kft.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Novara Coop Kft.
Nyír Zetor Kft.
Nyírker Kft.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
Pintér László e.v.
Pótkocsicentrum Kft.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
Romeplow Hungary Bt
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Satamo Plus Kft.
Seed-Imex Kft.
Servitec Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Tartálygyár Kft
Telkes Gép Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
TRAKMAX Gépcentrum
Traktor Trade Kft.
Turquagro Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Városkert Gépipari és Kereskedelmi Kft.
Velox-Ker Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zetor-Vas
Ádám és Társa Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
Agrogép 2004 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alfa-Gép Kft.
Atra Kecskemét Kft.
Austro Diesel
Axiál
Balog Mihály
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Borsod Agroker Zrt
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
CONOW HW Pótkocsi Kft.
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
D+V 1999 Kft.
DM-Ker Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Farkas Szervíztechnika Kft.
Forma Hungária Bt.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Gravetti Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Horizont Trade Kft.
Hungarpol Sp.z o.o.
Idea-Agro Kft.
Interat Zrt.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kite Zrt.
Kosditrade Kft
Kovács-ker
Kuhn Center Magyarország
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Mayer László egyéni vállalkozó
Metal Gold 2001 Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Miskó Gábor e.v.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nowton Bt.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
Pálinkó József E.V.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Rotáció Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Sato-Gép Kft.
Selector Export-Import Kft
Sinaopt Kft.
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Syncro-Trade Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
Szűcs Tamás
Takács Lajos
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
Veréb József e. v.
Wild Control Kft.
Zetor- West Hungary Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.