Valami okos kutatóféle emberek egyszer meghatározták, lemérték hogy egy ló az mekkora teljesítményleadásra képes. Az jött ki, hogy hosszútávú terhelésnél 1 ló kb 1 lóerő tartós teljesítményt tud. De rövid ideig képes leadni 15 lóerőt is.
Válasz #23659. hozzászólásra
Üdv. Balázs! Hát igen... Az "egészséges" súlyozást is nagyon nehéz eltalálni. Esetleg még túl nagy fogásszélességre lehetne "spekulálni". És az az igazság hogy a problémát élőben kellene látni. De ha sikerül megoldani, majd mindenképp oszd meg velünk!
Szia BanDom! Abban persze igazad van, hogy a megfelelő ekenádnak önmagában is meg kellene támasztaqnia, de itt most nem ez volt a bajom. Csak a gyári 20 kg volt az orrán, és az bizony kevés volt. Most kapott még kettőt és jobb belátásra tért. Ez persze megerőszakolás, hiszen jó beállítással - elméletileg - magától is egyenesen kellene mennie. Mint valamikor a taligás lóekének.
Tovább spekulálok.
Mink is ládába öntjük, illetve tojástartóba rakjuk ki, és úgy csirázik. A fakeretes részét,amibe belehet önteni a burgonyát, azt átakarom majd alakítani. Úgy, mint ahogy neked is van, hogy a ládát fel lehetsen tenni.
Na, azt egyet nem néztem meg, hogy tőtávot lehet-e állítani. Sor közti távot azt lehet, meg a töltő ekéket is.
Milyen fokozatban húzod az ültetőt?
Válasz #23645. hozzászólásra
Üdv. Szerintem azért húzza ki, mert nem akarja külön behúzni a végeit. És így nem csinál árkot. (ami egy árasztott rizsföldön nem hiányzik) A maróval meg könnyebb dolga lesz egyenletes felszínt csinálni.
Válasz #23643. hozzászólásra
Köszi --Geri--! Megfordult a fejemben hogy, felteszem az utánfutóra a tartályt! Mert kb 15-éve ezt megcsináltuk egy rotagéppel+futóval! És akkor nagyon-nagy buli volt! (a lányok csipkéstangáig áztak)
Válasz #23648. hozzászólásra
Ha még meg is tapossa,akkor is csak meg van forgatva a föld.
De még az is lehet,hogy nem is forgózik,hanem ahogy halad előre mindig meghúzgálja maga előtt ferdén a végét oszt jó napot.
Árban nagyon jó!
Talán annyi a kivetni való benne de szerintem ez is javítható, hogy én a burgonyát ládába ki szoktam öntögetni és abban csírázik és ládástúl rakom fel az ültetőre és abból vesszük ki ültetéshez a burgonyát. Ennél meg ki kell önteni és így törika csíra, de szerintem kis átalakítással ez is meg oldható.
Tőtávot lehet változtatni fogaskerékel?
Üdv. Mindenkinek! Ma MEGÉRKEZETT a rendszám a Yani-ra! Óriási megkönnyebbülés hogy nem kell többet bujkálnom, a rendőrök elől! ( három hete fél percen múlt kb a "találka") Úgyhogy hamarosan "felszegelem" rá, és lehet hogy a trakival megyek húsvétkor locsolni!
Megpróbálok hajlítani, de gondoltam, hogy kellene még tennem rá hántolólemezt is úgy mint a haverodnak a piros ekéjén van.
A problémám csupán annyi, hogy az egyik eredeti kormánylemez nagyon "bibís", ahogyan az lenni szokott.
Ha valakinek lenne otthon, vagy a szomszédságban elfekvőben lévő, keressen már meg legyen szives és megbeszélnénk, hogy mennyi pénzért tudná átruházni a tulajdonjogát
Ez a haver ekéje. De majd csinálok képet. De egyépként van fent a youTube videó ott látszik részletesen. Annyit ajánlok, hogy a kormánylemez végét csavard meg befelé egy kicsit. Csőfogóval csináltuk mi is.
Így már értem mi a probléma.
Az Mtz kormánylemezhez tuti, hogy se nem elég hosszú, se nem elég magas. Mivel sokkal jobban keresztben állnak, így akkorát feszít a két lemez, hogy az ekenádak nem bírják megtartani a fellépő erőt.
A gyári kormánylemezekkel nem viszi el a gépet jobbra, így azok fognak rajta lenni annál is inkább, mert ahogy próbálgattam, sokkal jobban ki tudják fordítani a gazt és az ilyen olyan gyökeket.
Emlékeztem, hogy már tettél fel képet korábban is az ekéről. Március 26-ai hsz-edben van egy kép. Ott látszik, hogy az első fej nádja és a második fej nádja között mennyi a különbség. A hátsó fejed másképp áll, a nád a barázda felé fordul, nem tud támasztani. A többfejes ekéknél a legutolsó fejre hat a nagyobb erő ilyen szempontból. Valószínűleg a vonórúdon is emiatt kellett szöget állítanod.
Igen, a kettő közül valamelyik. Érdemes ellenőrizni, hogy jól áll-e, nekifeszül-e rendesen a barázdafalnak, mert az ekenád ellensúlyozza azt az erőt ami a kormánylemezre hat amikor forditja a földet.
Ha jól áll, akkor meg kicsi az érintkező felület a kormánylemezhez képest, gyakorlatilag puha talajba bepréselheti a barázdafalba. Nem elég hosszú, vagy nem elég magas.
MTZ kormánylemezeket tettem rá, persze levágva a fölösleget, de elvitte a trakit jobbra, mert nagyon keresztbe álltak. Most visszamennek rá az eredeti kormánylemezek de azokkal meg nem fordít olyan szépen az agyagos sáros földben.
A múltkor még egy BEA-val szántottál. Ez miféle eke? Dobjál már föl róla pár képet légyszives.
Most raktam össze egy kettes ekét lovas ekefejekből, de valahogy nem úgy működik, mint amelyiket elboltoltam.
35470 hozzászólás
Válasz #23669. hozzászólásra

Valami okos kutatóféle emberek egyszer meghatározták, lemérték hogy egy ló az mekkora teljesítményleadásra képes. Az jött ki, hogy hosszútávú terhelésnél 1 ló kb 1 lóerő tartós teljesítményt tud. De rövid ideig képes leadni 15 lóerőt is.
Válasz #23665. hozzászólásra


Az attól fűg hogy hol méred gondolom nem a kardánon akarod mérni?
Válasz #23664. hozzászólásra


Csak bele ne törjön
Válasz #23661. hozzászólásra


Ha meg vezetek, nem iszom,hanem közbe megállok!

Köszi Misi!!!!
Válasz #23659. hozzászólásra
Üdv. Balázs! Hát igen... Az "egészséges" súlyozást is nagyon nehéz eltalálni. Esetleg még túl nagy fogásszélességre lehetne "spekulálni". És az az igazság hogy a problémát élőben kellene látni. De ha sikerül megoldani, majd mindenképp oszd meg velünk!
Válasz #23663. hozzászólásra

Misi, valójában egy ló, hány lóerős lehet?
Válasz #23663. hozzászólásra

Sziasztok!
A ló pedig úgy indult, hogy a paraszt bedugta a slusszkulcsot.
Válasz #23662. hozzászólásra







A difi zár hogy működött ? Össze kötötték a ló lábát?
Záró jelbe kérdezem Bencsiki zab helyett gondolom kolbászt adott a lónak.
Válasz #23660. hozzászólásra

Ott még jó volt a súly-lóerő arány, meg a lónak nem volt slipje.
Válasz #23642. hozzászólásra






Na arra azért vigyázz.
Tényleg a lovas ekéről jut eszembe régen az őseink amikor szántottak a lovat ,hogy súlyozták le előre raktak a patáira súlyt vagy hátra?







Válasz #23504. hozzászólásra
Szia BanDom! Abban persze igazad van, hogy a megfelelő ekenádnak önmagában is meg kellene támasztaqnia, de itt most nem ez volt a bajom. Csak a gyári 20 kg volt az orrán, és az bizony kevés volt. Most kapott még kettőt és jobb belátásra tért. Ez persze megerőszakolás, hiszen jó beállítással - elméletileg - magától is egyenesen kellene mennie. Mint valamikor a taligás lóekének.
Tovább spekulálok.
Válasz #23656. hozzászólásra

Hát nem sóska az egyszer biztos.
Válasz #23655. hozzászólásra



Nálam ez pont fordítva szokott lenni.
Válasz #23655. hozzászólásra

! (hasonló az élmény nekem is) De mi az a zöld amit megittál?


Üdv. Misi! Ez nagyon jó
Válasz #23651. hozzászólásra



Elhiszem, hogy jó buli lehetett!
Válasz #23646. hozzászólásra
Mink is ládába öntjük, illetve tojástartóba rakjuk ki, és úgy csirázik. A fakeretes részét,amibe belehet önteni a burgonyát, azt átakarom majd alakítani. Úgy, mint ahogy neked is van, hogy a ládát fel lehetsen tenni.
Na, azt egyet nem néztem meg, hogy tőtávot lehet-e állítani. Sor közti távot azt lehet, meg a töltő ekéket is.
Milyen fokozatban húzod az ültetőt?
Válasz #23645. hozzászólásra
Üdv. Szerintem azért húzza ki, mert nem akarja külön behúzni a végeit. És így nem csinál árkot. (ami egy árasztott rizsföldön nem hiányzik) A maróval meg könnyebb dolga lesz egyenletes felszínt csinálni.
Válasz #23643. hozzászólásra
! Mert kb 15-éve ezt megcsináltuk egy rotagéppel+futóval! És akkor nagyon-nagy buli volt! (a lányok csipkéstangáig áztak
)
Köszi --Geri--! Megfordult a fejemben hogy, felteszem az utánfutóra a tartályt
Válasz #23648. hozzászólásra
Ha még meg is tapossa,akkor is csak meg van forgatva a föld.
De még az is lehet,hogy nem is forgózik,hanem ahogy halad előre mindig meghúzgálja maga előtt ferdén a végét oszt jó napot.
Válasz #23645. hozzászólásra

Mert be van baxva haverom mint én és nem bírja a végét normálisan beszegni
Válasz #23647. hozzászólásra
Ha így van mindegy mert forgó húzásakor meg tapossa.
Válasz #23645. hozzászólásra

Nem akar kimenni a saját területéről.És így oldja meg,hogy a traktor alatti rész is meg legyen szántva.
Válasz #23644. hozzászólásra
Árban nagyon jó!
Talán annyi a kivetni való benne de szerintem ez is javítható, hogy én a burgonyát ládába ki szoktam öntögetni és abban csírázik és ládástúl rakom fel az ültetőre és abból vesszük ki ültetéshez a burgonyát. Ennél meg ki kell önteni és így törika csíra, de szerintem kis átalakítással ez is meg oldható.
Tőtávot lehet változtatni fogaskerékel?
Miért húzza ki így a sarkot?
El voltam megnézni a burgonya ültetőt.




Csináltam pár képet. AGROKID, neked mi a véleményed? Neked már van ilyesmi géped.
Válasz #23642. hozzászólásra
Gratulálok! Most már nem bújócskáznod! Húzod majd magad után vizes tartályt,locsoláshoz :)
Üdv. Mindenkinek! Ma MEGÉRKEZETT a rendszám a Yani-ra

! Óriási megkönnyebbülés hogy nem kell többet bujkálnom, a rendőrök elől
! ( három hete fél percen múlt kb a "találka") Úgyhogy hamarosan "felszegelem" rá, és lehet hogy a trakival megyek húsvétkor locsolni
!
Válasz #23639. hozzászólásra



Megpróbálok hajlítani, de gondoltam, hogy kellene még tennem rá hántolólemezt is úgy mint a haverodnak a piros ekéjén van.
A problémám csupán annyi, hogy az egyik eredeti kormánylemez nagyon "bibís", ahogyan az lenni szokott.
Ha valakinek lenne otthon, vagy a szomszédságban elfekvőben lévő, keressen már meg legyen szives és megbeszélnénk, hogy mennyi pénzért tudná átruházni a tulajdonjogát
Válasz #23638. hozzászólásra

Jól futott, mert a vonórúd szögével jól kompenzáltad a hátsó nád állását.
Válasz #23630. hozzászólásra
Ez a haver ekéje. De majd csinálok képet. De egyépként van fent a youTube videó ott látszik részletesen. Annyit ajánlok, hogy a kormánylemez végét csavard meg befelé egy kicsit. Csőfogóval csináltuk mi is.
Válasz #23636. hozzászólásra

Na ezt az ekét boltoltam el és a Kubota B7000-el úgy szántottam vele, hogy nem kellett fogni a kormányt ezekkel a beállításokkal
Válasz #23635. hozzászólásra

Nagyon köszönöm az értékes tanácsokat!
Így már értem mi a probléma.
Az Mtz kormánylemezhez tuti, hogy se nem elég hosszú, se nem elég magas. Mivel sokkal jobban keresztben állnak, így akkorát feszít a két lemez, hogy az ekenádak nem bírják megtartani a fellépő erőt.
A gyári kormánylemezekkel nem viszi el a gépet jobbra, így azok fognak rajta lenni annál is inkább, mert ahogy próbálgattam, sokkal jobban ki tudják fordítani a gazt és az ilyen olyan gyökeket.
Válasz #23634. hozzászólásra
Emlékeztem, hogy már tettél fel képet korábban is az ekéről. Március 26-ai hsz-edben van egy kép. Ott látszik, hogy az első fej nádja és a második fej nádja között mennyi a különbség. A hátsó fejed másképp áll, a nád a barázda felé fordul, nem tud támasztani. A többfejes ekéknél a legutolsó fejre hat a nagyobb erő ilyen szempontból. Valószínűleg a vonórúdon is emiatt kellett szöget állítanod.
Válasz #23634. hozzászólásra
Igen, a kettő közül valamelyik. Érdemes ellenőrizni, hogy jól áll-e, nekifeszül-e rendesen a barázdafalnak, mert az ekenád ellensúlyozza azt az erőt ami a kormánylemezre hat amikor forditja a földet.
Ha jól áll, akkor meg kicsi az érintkező felület a kormánylemezhez képest, gyakorlatilag puha talajba bepréselheti a barázdafalba. Nem elég hosszú, vagy nem elég magas.
Válasz #23633. hozzászólásra
Nem jól áll, vagy rövid?
Válasz #23631. hozzászólásra
Sziasztok!
Ha elviszi a gépet menetirány szerint jobbra, az tipikus ekenád probléma.
MTZ kormánylemezeket tettem rá, persze levágva a fölösleget, de elvitte a trakit jobbra, mert nagyon keresztbe álltak. Most visszamennek rá az eredeti kormánylemezek de azokkal meg nem fordít olyan szépen az agyagos sáros földben.
Válasz #23621. hozzászólásra

A múltkor még egy BEA-val szántottál. Ez miféle eke? Dobjál már föl róla pár képet légyszives.
Most raktam össze egy kettes ekét lovas ekefejekből, de valahogy nem úgy működik, mint amelyiket elboltoltam.
Válasz #23624. hozzászólásra

Ilyet szeretnék én is, ha egyszer rászánom magam a vásárlásra,szerintem a te géped is elhúzza.
Kicsit lefested és mehet a burgi a földbe.
Válasz #23626. hozzászólásra

Köszönöm szépen a javítást! Még gyakorolnom kell ezt másol beilleszt dolgot a telefonon.
Válasz #23626. hozzászólásra
http://www.agrosat.hu/vetogep_ultetogep/73014/krumpli_ulteto
Válasz #23625. hozzászólásra
Na így már talán jó lesz a link !
Kétszer lett beírva a http://
az volt a hiba, csak a www -től kell beírni.
Na így már talán jó lesz a link !
Válasz #23624. hozzászólásra

Sziasztok!
Geri nem jó a link, mert nem nyitja meg a lapot!
Sziasztok!
Kinek mi a véleménye erről az ültető gépről?
http://http://www.agrosat.hu/vetogep_ultetogep/73014/krumpli_ulteto
Válasz #23622. hozzászólásra
Szamóca,
ilyen gazdaságos áron gyártásban nem gondolkodtok? mifelénk nem engedik be a népet a méhtelepre :-(
Válasz #23606. hozzászólásra
Szia.
A késeket méh telepen vettem, a váz anyag volt a háznál, rögtörő henger 2000ft volt. Olyan 10000ft körül volt.