Fórum

EB7 - EB8 Pótkocsi 

Létrehozta: Zsolti20, 2010-08-30 21:33:23

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #784 Varga Roland | 2020-01-21 20:25:39

    Válasz Dengezik #758. hozzászólására

    Helló!
    Én is küzdök ezzel a problémával. Hogyan sikerült végül megoldanod?
    Esetleg alakított már át valaki csapost a gumi téglásra, van realitása?

  • Válasz » #783 Dengezik | 2020-01-13 18:38:39

    Válasz Jakabjóska #782. hozzászólására
    Hát emiatt aggódok én is! Meg hogy mennyivel lesz borulékonyabb, billentéskor hogy viselkedik az oldalfal ... stb. Lehet, hogy fel kell adnom az elveimet és mégis csak két pótom lesz, a közlekedésfelügyeletet meg nem sokkolom a hidraulikus nyitású hátfal mellé még szélesítéssel is.

    Addig meg marad a kölcsön nagypótkocsi az elé fogott két traktorral, ha szándékaim ellenére megint dágványban kell majd dolgozni ...

  • Válasz » #782 Jakabjóska | 2020-01-13 17:43:39

    Válasz gjoni #780. hozzászólására

    Attól függ, hogy hova viszed műszakira. Én a közlekedési felügyeletnél műszakiztatok, ott ránézett a gépre, és még azt is megmondta, hogy évjárat szerint ennek nem ott volt a visszapillantó tükör.
    A kollégának minimum 30cm-t kellene szélesíteni a platón, az azért látványos. Az nem olyan alakítás, mint a magasítós magasítóra rakott magasító a HW kocsikon (bár arra sem néznek jó szemmel).

  • Válasz » #781 bandigh | 2020-01-13 17:38:02

    Válasz gjoni #780. hozzászólására

    Annyi hw kocsi van nagy bódéval amúgy..

  • Válasz » #780 gjoni | 2020-01-13 17:34:25

    Válasz Dengezik #779. hozzászólására

    Én már vittem pár eb pótot műszakira ,egyet se mérték meg smile biggrin

  • Válasz » #779 Dengezik | 2020-01-13 16:52:29

    Válasz gjoni #776. hozzászólására
    Ez az előbbi kommentemben összefoglaltak miatt nem ideális megoldás, bár az ötlet amúgy jó.
    Sokat agyaltam rajta, de ha a költségeket és a kihasználtságot mérlegelem, akkor eddig a szélesítés tűnik a legjobb megoldásnak ... már persze ha egyáltalán kivitelezhető lesz. Az a baj, hogy a közlekedésfelügyeletnél csak a kötelező mantrát tudták nyomni, hogy "Csak ahogy a gyárból kijött, ha egy csavar tönkremegy, azt csak szakműhelyben, csak gyári eredetire lehet cserélni ... stb." Szóval velük nem vagyok beljebb.

  • Válasz » #778 Dengezik | 2020-01-13 16:41:32

    Válasz Jakabjóska #775. hozzászólására

    Meggondolandó alternatíva.

    Annyi gond van vele, hogy sokszor kellene átszerelni, időm meg nem nagyon lesz rá, mert simán benne van, hogy egyik nap gabonát viszek, másik nap konténerben dinnyét, vagy káposztát. Trágyahordás után a mosás is elég meló. Ha még át is kell szerelni, akkor rámegy a nap. Ráadásul nálunk a rendőrök is b*.*kodnak, ha nincs rajta az oldalfal. Az még belefér, hogy leveszem a magasítót, de a szállítókeret szerintem kiverné a biztosítékot. Felénk a bálaszállító vendégoldal is csak úgy megy, hogy műbizonylat+új műszaki. Utána persze másra már nem is lehet használni a pótot ... smile cursing

    A széles kerekek nyilván sokat segítenének, de az EB súlyt is rak a traktor hátuljára, ami dágványban megfizethetetlen, ráadásul a rendőrök biztosan belekötnének, ha úthengert csinálnék a pótból.

  • Válasz » #777 Jakabjóska | 2020-01-13 16:06:25

  • Válasz » #776 gjoni | 2020-01-13 15:53:05

    Válasz Dengezik #774. hozzászólására

    Akkor oldalfalak le és levehető segédkeretet csinálsz a platóhoz ,én így csinálnám

  • Válasz » #775 Jakabjóska | 2020-01-13 15:46:17

    Válasz Dengezik #774. hozzászólására

    Akkor esetleg csinálj a platóra, vagy a helyére egy konténer szállító keretet. Én a gyári platót biztosan nem bántanám.

    A kéttengelyes pótkocsi széles kerekeken is elakadós?

  • Válasz » #774 Dengezik | 2020-01-13 15:22:38

    Válasz Jakabjóska #772. hozzászólására

    Az volna a lényeg, hogy nem akarok kéttengelyest, mert elakadok vele. Ráadásul más munkákhoz pont egy 3 oldalra billentő pót kell, 2 pótkocsit meg nincs értelme megvenni+felújítani+fenntartani azért a pár konténerért.

    Amúgy most van nálam egy olyan kölcsönben, tényleg pont ki tudom rakni, de fokozottan elakadásveszélyes.

  • Válasz » #773 gjoni | 2020-01-13 15:17:14

    Válasz Dengezik #771. hozzászólására

    Ilyet még nem hallottam ,de próba szerencse,ha műszakin bukik másik platósmile biggrin

  • Válasz » #772 Jakabjóska | 2020-01-13 14:57:40

    Válasz Dengezik #771. hozzászólására

    HL 6002-es IFA pótkocsi, és akkor az EB-t nem kell faragni

  • Válasz » #771 Dengezik | 2020-01-13 14:46:11

    Valaki szélesített már platót EB-7 -esen?
    Elég gyakran kell 80x120-as konténereket hordanom, és így csak 7 db. fér rá, ráadásul marad ki hely, szóval ha zorall a helyzet, akkor csúszkál az áru. Ha a platót 400x240-esre bővíteném, akkor felférne 10 konténer, nem is csúszkálna, esetleg még 120-as bálákból is tudnék vinni vendégoldal nélkül. Megcsinálni nem nagy ügy, de vajh átmegy úgy a műszakin? Vagy lehet más hátulütője?

  • Válasz » #770 gjoni | 2019-12-14 20:13:01

    Válasz jenci #769. hozzászólására

    Ilyen ifa határolóm van új

  • Válasz » #769 jenci | 2019-12-14 19:51:37

  • Válasz » #768 gjoni | 2019-12-14 12:24:09

  • Válasz » #767 gjoni | 2019-12-14 12:21:01

    Válasz fexco #766. hozzászólására

    Piros fekete?Ez eddig a leg fiatalabb 89 és zárt alvázú ,nem megy közzé a kula,ez gyárilag ilyen kicsi vonószemes. Horgon húzom

  • Válasz » #766 fexco | 2019-12-14 08:44:50

    Válasz gjoni #754. hozzászólására

    Üdv!akkor is jobb volt a pirosfekete!!!smile biggrinsmile biggrinaz lenne a kérdésem,ennek a vonoszemnek mekkora a belső átmérője?vagy mekkora volt gyárilag?ezt is kampon huzod?

  • Válasz » #765 gjoni | 2019-12-14 03:49:10

    Válasz Gergő80 #764. hozzászólására

    Ja értem ,a lényeg a videóban ott van

  • Válasz » #764 Gergő80 | 2019-12-13 20:54:11

    Válasz Gergő80 #761. hozzászólására

    sajnos az enyém nyomokba se tartalmaz ilyen alkatrészeket mindent le kell gyártani hozzá ezért kelletek volna a méretek

  • Válasz » #763 gjoni | 2019-12-13 12:41:03

  • Válasz » #762 gjoni | 2019-12-13 12:33:32

    Válasz Gergő80 #761. hozzászólására

    Fotózni tudom csak neked ,de csináltunk már párat ,mert sok barom a tartóját is le vagdalta

  • Válasz » #761 Gergő80 | 2019-12-12 16:58:10

    Válasz gjoni #755. hozzászólására

    a hátsó ajtó autómata nyitásáról alkatrészeiről nincs esetleg rajzod ami alapján lelehet gyártani

  • Válasz » #760 Gergő80 | 2019-12-12 16:49:45

    Válasz jenci #759. hozzászólására
    én ifa billentés határolót vettem annyi hogy két tömlő kell hozzá hogy működjön nem csak elzárja az olaj útját vissza is engedi a pluszt a második tömlőn a traktor rendszerébe

  • Válasz » #759 jenci | 2019-12-12 15:21:41


    Szia!
    Érdeklődnék, hogy a billentéshatároló szelepet hol vetted?

  • Válasz » #758 Dengezik | 2019-11-01 21:19:17

    Válasz gjoni #755. hozzászólására

    Igen, ez az. Mondjuk az enyémnek nincs meg a lehajtható lába. Nem is nagyon látom, hogy hová lehetne felszerelni, lehet levágtak róla ezt-azt. Elöl a vonószem felett van a csapszeg, akörül nyaklik az egész. A csapszeg felett, hátrébb van a csuklófejen egy nyelv, azt támasztja meg elölről és hátulról egy-egy kicsi gumibak. Az elsőt tartó lemezt két csavar fogja, a hátsó fix.

    Ritka elb*.*tt egy konstrukció! A gumibakokra irtózatos erők hatnak, ráadásul nem is csak szemből, mert a csuklófej "libikókázás" közben oldalra is "keni" a hátsó bakot. Nem sokáig bírja. Persze az is lehet, hogy az enyém hiányos.

  • Válasz » #757 Dengezik | 2019-11-01 21:06:12

    Válasz gjoni #754. hozzászólására

    Na ez pont jó lesz! Gondolom, ha megveszem hozzá a gumitéglákat az alapján nem gond magát a házat legyártani, de azért még nagy segítség lenne, ha pár méretet megadnál. Leginkább a középső lemezen lévő lyuk átmérője érdekelne, illetve az a nagy szögletes "alátét" a mechanizmus elején és hátulján (hátul is ugyanolyan van?). Meg az is érdekelne, hogy hová megy az a hüvelyféle, ami a képen a vonószem mellett van.

  • Válasz » #756 Dengezik | 2019-11-01 21:00:56

    Válasz gjoni #753. hozzászólására

    Ezen már túl vagyok. Szétszedtük, felgumiztuk, összeraktuk. A gond nem is a vonószem tengelyén lévő gumikkal van, azok viszonylag sokáig bírják, a probléma a csuklófej (így hívom azt az acéllemezből hegesztett dobozfélét, amiben a vonószem van, és ami egy csapszeggel van a vonóháromszöghöz rögzítve). Annak fent a vonóháromszögön belül van két kis gumija, ami nagyjából 10 percig bírja a kiképzést ...

  • Válasz » #755 gjoni | 2019-11-01 17:32:13

    Válasz Dengezik #752. hozzászólására

    ilyen lehet neked ,ha 80 előtti ,na ennek más a gumibetétje ,lehet kerek nem szögletes.

  • Válasz » #754 gjoni | 2019-11-01 17:27:55

    Válasz Dengezik #752. hozzászólására

    hasonló a régi eb 7 is,ha csak tákolva nincs?

  • Válasz » #753 gjoni | 2019-11-01 17:25:00

    Válasz Dengezik #752. hozzászólására

    Van rajta nagy koronás anya ,azt lecsavarni ,kihúz az egész ,és gumipogácsát az axialnál kapni ,kettő fajta van eb 7 régihez 1980 évjárat előtti az más .Az újabbak egyeznek eb 8 pótéval.

  • Válasz » #752 Dengezik | 2019-11-01 17:10:39

    Üdvözletem a tisztelt fórumozóknak!

    Segítséget szeretnék kérni. Van egy régi EB-7 -esem, még a csapszeges vonószemmel (amiben nem a két gumitégla, hanem valami fém csuklófej tartja a vonószemet). Nem tudom, hogy mindene megvan-e, vagy az előző tulaj barmolta-e össze, de ebben a gépben a csuklófejet egy-egy pogácsa méretű gumibak tartja középen nem sok sikerrel. Pár fuvar urán az egész pótkocsi nyeklik-nyaklik, billeg, lökdösi a traktort. A kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e valahogy csinálni az ilyen típusú vonószemet jól? Ha igen, hogyan? Ha nem, akkor tudna-e valaki egy rajzot, vagy fotót küldeni a gumitéglás vonószemről méretekkel, hogy át tudjam alakítani?

    Előre is köszönöm!

  • Válasz » #751 Jakabjóska | 2019-07-27 11:15:42

  • Válasz » #750 gjoni | 2019-07-24 21:17:40

  • Válasz » #749 gjoni | 2019-07-24 21:16:40

  • Válasz » #748 gjoni | 2019-07-24 21:15:07

    lefestve készen az eb 8

  • Válasz » #747 gjoni | 2019-07-24 21:12:53

  • Válasz » #746 Jakabjóska | 2019-07-24 21:09:22

    Válasz gjoni #745. hozzászólására

    Üdv. kolléga!
    Az Ural gumi mennyire erős az EB-7-re?

  • Válasz » #745 gjoni | 2018-12-18 21:54:40

  • Válasz » #744 ÁdámZoltán | 2018-12-18 19:30:55

    Válasz gjoni #743. hozzászólására

    Rövid. A felépítmény új rajta de az alváz a billentőfülek, a vonórész nulla. Viszont újfajta oldalak a plató kicserélve új kerekek. 1977-es.

  • Válasz » #743 gjoni | 2018-12-18 08:19:45

    Válasz ÁdámZoltán #742. hozzászólására

    Mi annak idején csináltunk rá gyárit ,de nincs meg a fotó! Hosszú vonórészes vagy rövid ?

  • Válasz » #742 ÁdámZoltán | 2018-12-17 21:29:17

    Jó estét mindenkinek! Esetleg tudna nekem valaki abban segíteni, hogy lefényképezné egy EB-7 pótkocsi támasztó lábát ami a vonórészen van.
    Amit vettem lemaradt róla és le szeretném gyártani.smile hammer

  • Válasz » #741 gjoni | 2018-10-07 20:25:40

    kicsit másabb lettsmile biggrin

  • Válasz » #740 gjoni | 2018-09-25 19:50:29

  • Válasz » #739 gjoni | 2018-09-20 21:34:08

    Válasz Büresz #738. hozzászólására

    Csak Alkytont használok 3 liter menne rá a zöld platósra .kékre fele!

  • Válasz » #738 Büresz | 2018-09-20 21:13:38

    Válasz gjoni #737. hozzászólására

    Nagyon pöpec, mindent alkytonnal fújsz? Mennyi meg rá egy ilyen pótra? a zöld pótón, igaz hogy nem Eb, de gondoltam megosztom veletek, csak a platót és az oldalakat csináltam én. A kéken pedig csak oldalaztam meg festettem a pótot meg a gépet is.

  • Válasz » #737 gjoni | 2018-09-20 19:15:14

  • Válasz » #736 gjoni | 2018-09-20 17:31:43

    kész jöhet a magömlés

  • Válasz » #735 zsozsi51 | 2018-09-20 09:46:16

    hidraulika tömlőt hol szoktatok beszerezni? Fém csövet lehet kapni? a második kocsihoz kellene...

Fórum szabályzat

Elolvasom »

AGROmashEXPO

[bezárás x]