Válasz #12172. hozzászólásra
Szia Bencsiki.
Igen kipróbáltam az ekét és teljesen jól szuperál. Sokkal jobban fordít mint előtte. De ha minden igaz akkor meg látod a találkozón mert el szeretném vinni. És akár ki is lehet próbálni hiszen azért viszem. Meg esetleg Győzőnek is adok ötletet vele
De a lekoppintásnak ára van sok ásvány vizet kell meginnunk
egyszerűbb ha veszel külön órát ,van amit a rezgés (ketyegős)és van amit elektronika vezérel http://webshop.keletagro.hu/traktor-uzemoraszamlalo-ora_id2970
Nem ismerem a 135-ös lengyel kaszát, de igen neccesnek tartom a dolgot.
A dobos kaszákat általában nem ismerem, nem tudom mekkora a teljesítmény igényük és főleg mekkora a súlyuk.
Vaktában semmiképpen ne vedd meg, mindenképpen csinálj 1 próbát.
A kis teljesítményű trakiknál (mint az enyém is) a gond ott van, amikor fel kell pörgetni a kaszát.
A másik meg ugye a súly. Nagyon nem mindegy, hogy mekkora súly billenti a traktor munka közben, de főleg munkába menet.
Én azért mertem megvenni az én összeállításomat, mert egy 1000 kilós RS-56, ami gyárilag 18 lovas, megbirkózott vele, akkor a közel akkora súlyú 18 lova Japónak is tudnia kell azt.
Tisztelt Fórum!
Ez is csak velem történhet meg...Hinomoto C174 üzem óra számlálója megállt.Az ok szétszedés után kiderült.Megszorultak a ferde fogazású fogaskerekek ami a bowdent forgatja, olajsár meg kenés hiánya miatt.Kissé ledarálta magát.A legnagyobb baj, hogy a vízszintes meghajtó tengelyhez illeszkedő függőleges tengely végén lévő lapocskák letörtek.(3 tengely van ebben a szerkezetben.)Vagy csináltatni kell vagy hegeszteni vagy ha lenne valakinek bontott,ami elég reménytelen.Van valakinek használható ötlete?
Igen megvan még!
Tavaly a szárazságban nagy hasznát vettük, egy párszor vittem a vizet vele éppen ezért most a télen kapott egy kis felújítást, lecsiszoltam újra festettem, kerékcsapágyakat cseréltem, most még majd a világítást kell megcsinálnom meg gumit kell cserélni rajta és olyan lesz mint újkorában?
Majd dobok fel róla képet, rá se fogsz ismerni!
Miért bántad meg hogy eladtad?
Kaszálásra annyit mondanék,hogy ,ha első kaszálás nem ázik meg akkor a többi el rohad.Ezt szokták mondani az öregek.És,ha zölden meg ázik nem lesz olyan erős a lucerna szárazon( nem égeti a lovak gyomrát)
Na most téves a diagnózis. A Lada motor beállt, mert a nívón a gumi fel volt csúszva és normál olajszintet jelzett. A közbetét is el volt baszva, nem jók ezek a tákolások. Így vettem, mert annak idején kb 15 éve minden nyomorult kétütemű tulajdonos rettegett, hogy kivonatják a forgalomból.
Gondolom erre felé sem szándékosan kaszáltak eső előtt.
Bár ha jobban belegondolok, ha akkor kaszálnak, amikor jó idő van, akkor bizony eső ELŐTT kaszálnak. Szándékosan.
De hát ki érti a rlgi öregeket?
Én házasítottam már kispolszki motort lada váltóval, a lendkeréken trabant kuplungszerkezettel és trabant kuplungtárcsa lada bordás hüvellyel. Kb. 6 évig működött hibamentesen, még a mai napig is egyben van, csak nincs használva.Egy jó képességű kis cm3-es dízel motort a mai napig raknék bele helyette, ha találnék ésszerű áron. Jó lenne pótkocsizni a kb. 30-as tempó.
Válasz #12167. hozzászólásra
Már miért beszélnének hülyeséget? A kukoricaszár csőtörés után azonnal kerüljön le a területről kúpba, vagy fedett helyre. Kaszálni meg eső UTÁN jó, mert nem poros (de amúgy is miért lenne az), és nem mossa ki az élő növényből az eső a tápanyagokat. Errefelé nem szoktak eső előtt kaszálni.
Válasz #12167. hozzászólásra
Már miért beszélnének hülyeséget? A kukoricaszár csőtörés után azonnal kerüljön le a területről kúpba, vagy fedett helyre. Kaszálni meg eső UTÁN jó, mert nem poros (de amúgy is miért lenne az), és nem mossa ki az élő növényből az eső a tápanyagokat. Errefelé nem szoktak eső előtt kaszálni.
Nem adtak garanciát,de gondolom nincs rejtet hibája!Mikor modtuk, hogy megfelel, akkor hoztak egy bikát, meg egy kanna olajat és beinditották!Könnyen indult,szépen ketyeget!
Alsó hangon 200-ba került volna, és már volt köszörülve a főtengely, és hüvelyezve is.Most kellet volna még három dugattyu is!Sokat szivatott!A tavaszon a munkák közepén két hét alatt kétszer gyürüztem és cseréltem hajtókarcsapágyat!
25 lovas, és 350 ezerbe került!Győző ajánlot egy micsut ennyiért, de annak a lendkereke nem fért el az enyémbe, igy maradtam ennél.Természetesen ragaszkodtam az árhoz is.Sok mindent kell alakitani!Kipufogó,hidraulika csövek,az alváz,vizcsövek.A kuplungnál a nyomcsapágytartót is szükebbre kellett venni.A közbetétet a régi eredetiből alakitottam ki.Lehet, hogy tudatosan, lehet hogy véletlenül, de volt egy illesztőcsap mindkét közbetétnél a főtengely közepétől ugyanojan távolságra!Ezzel biztosabb volt a furatok átjelölése!
Mekkora motort vettél bele,és mennyibe fájt a vásárlás persze ami titok azt ne írd le.Gyári Mitsubishi motort gondolom nem kaptál hozzá.A közdarabot mi alapján gyártod,és mit kell még átalakítani a berakáshoz?
Szia Szamóca!
Majd elsiklottam felette, prdig nagyon érdekel: a gyakorlatban is kipróbáltad a fordítóval az ekét? S ha igen, hogyan vizsgázott?
Néha nekem is vannak olyan gondolataim, hogy nem ártana valami pördítő. Különösen ha nem tudok jó tempót menni.
35470 hozzászólás
Érdekel valakit???
Érdekel valakit???
Sziasztok!



Becsiki a borivásba besegítek,hogy ne légy egyedül,a két vízivó ellen.Egyébként a sok víztől előbb-utóbb úgyis berozsdálnak és eldőlnek.
Válasz #12216. hozzászólásra

Annyi víz a világon nincs!
Válasz #12214. hozzászólásra






Benne vagyok majd Misivel meg isszuk a vizet.
Válasz #12214. hozzászólásra









Válasz #12213. hozzászólásra

Igyunk inkább fröccsöt. Te iszod a szódát, én meg a bort!
Válasz #12172. hozzászólásra

Szia Bencsiki.
Igen kipróbáltam az ekét és teljesen jól szuperál. Sokkal jobban fordít mint előtte. De ha minden igaz akkor meg látod a találkozón mert el szeretném vinni. És akár ki is lehet próbálni hiszen azért viszem. Meg esetleg Győzőnek is adok ötletet vele
De a lekoppintásnak ára van sok ásvány vizet kell meginnunk
Válasz #12208. hozzászólásra
egyszerűbb ha veszel külön órát ,van amit a rezgés (ketyegős)és van amit elektronika vezérel http://webshop.keletagro.hu/traktor-uzemoraszamlalo-ora_id2970
Kubota B5000 típushoz keresek még mindig bontott hengerfejet, van valakinek, vagy tudtok valakit akinek van?
Válasz #12206. hozzászólásra
Nem ismerem a 135-ös lengyel kaszát, de igen neccesnek tartom a dolgot.
A dobos kaszákat általában nem ismerem, nem tudom mekkora a teljesítmény igényük és főleg mekkora a súlyuk.
Vaktában semmiképpen ne vedd meg, mindenképpen csinálj 1 próbát.
A kis teljesítményű trakiknál (mint az enyém is) a gond ott van, amikor fel kell pörgetni a kaszát.
A másik meg ugye a súly. Nagyon nem mindegy, hogy mekkora súly billenti a traktor munka közben, de főleg munkába menet.
Én azért mertem megvenni az én összeállításomat, mert egy 1000 kilós RS-56, ami gyárilag 18 lovas, megbirkózott vele, akkor a közel akkora súlyú 18 lova Japónak is tudnia kell azt.
Válasz #12208. hozzászólásra
Kapni nem fogsz sehol, ez borítékolható. Gyártasd le egy vagyonért, ha zavar, az a megoldás.
Én hagynám a fenébe...
Válasz #12207. hozzászólásra
Köszi,de ettől használhatóbb tanácsra lenne szükségem.
Válasz #12204. hozzászólásra


Ha nem üzemórára dolgozol bérmunkában akkor nagy baj nincs. Ettől még használható a gépezet. Ha emiatt lecserélnéd vasáron átveszem.
Szia Bencsiki!
Szerinted a15lovas gépem megbirkózna 135-ös lengyel kaszával?
Válasz #12203. hozzászólásra
Oké várom a képeket.
A tavalyi szárasság miatt bántam meg,mert kellett volna,igy vettem egy műanyag tartályt.
Tisztelt Fórum!
Hinomoto C174 üzem óra számlálója megállt.Az ok szétszedés után kiderült.Megszorultak a ferde fogazású fogaskerekek ami a bowdent forgatja, olajsár meg kenés hiánya miatt.Kissé ledarálta magát.A legnagyobb baj, hogy a vízszintes meghajtó tengelyhez illeszkedő függőleges tengely végén lévő lapocskák letörtek.(3 tengely van ebben a szerkezetben.)Vagy csináltatni kell vagy hegeszteni vagy ha lenne valakinek bontott,ami elég reménytelen.Van valakinek használható ötlete?


Ez is csak velem történhet meg...
Válasz #12171. hozzászólásra


Igen megvan még!
Tavaly a szárazságban nagy hasznát vettük, egy párszor vittem a vizet vele éppen ezért most a télen kapott egy kis felújítást, lecsiszoltam újra festettem, kerékcsapágyakat cseréltem, most még majd a világítást kell megcsinálnom meg gumit kell cserélni rajta és olyan lesz mint újkorában?
Majd dobok fel róla képet, rá se fogsz ismerni!
Miért bántad meg hogy eladtad?
Válasz #12200. hozzászólásra



Szia!
Nagy kalappal a vizsgákhoz. Akkor neked nincs gondod a traki szervizelésével csak ne kérjen sokat.
Válasz #12200. hozzászólásra
Gratula és sok sikert neki az élethez!
JÓ estét mindenkinek a fiam a héten van szakmunkás vizsgán nem hiszitek el milesz a szakmája traktor szerelö lessz!!!!!
Válasz #12198. hozzászólásra




gyóóóóóóóóóóóóóóóóóó
Kaszálásra annyit mondanék,hogy ,ha első kaszálás nem ázik meg akkor a többi el rohad.Ezt szokták mondani az öregek.És,ha zölden meg ázik nem lesz olyan erős a lucerna szárazon( nem égeti a lovak gyomrát)
Válasz #12195. hozzászólásra


Max leisszátok.
Na most azért az lenne az utolsó, hogy francia, meg orosz kocsit vegyek.
Válasz #12193. hozzászólásra

Az jó lesz! Lelesem az övéről a megoldást. Remélem nem kér jogdíjat.
Válasz #12188. hozzászólásra
Na most téves a diagnózis. A Lada motor beállt, mert a nívón a gumi fel volt csúszva és normál olajszintet jelzett. A közbetét is el volt baszva, nem jók ezek a tákolások. Így vettem, mert annak idején kb 15 éve minden nyomorult kétütemű tulajdonos rettegett, hogy kivonatják a forgalomból.
Válasz #12172. hozzászólásra
Szia Bencsiki!
Beszéltem Szamócával és nagyon dicsérte az átalakítást, sokkal jobban fordít. Valószínű a tarakival együtt az ekét is hozza a talira.
Válasz #12186. hozzászólásra

A haveromnak ZsizDA autója volt. 1500-ös Zsiguli kasztniba szerelt Mazda diesel motort és váltót. Nem működött sokáig. 1 hónapon belül porrá töre.
Válasz #12181. hozzászólásra

Gondolom erre felé sem szándékosan kaszáltak eső előtt.
Bár ha jobban belegondolok, ha akkor kaszálnak, amikor jó idő van, akkor bizony eső ELŐTT kaszálnak. Szándékosan.
De hát ki érti a rlgi öregeket?
Válasz #12189. hozzászólásra



Ugye-ugye
Válasz #12188. hozzászólásra



Igaz!!! Erre nem is gondoltam.
Válasz #12187. hozzászólásra





Csak a Barkas a Lada az Orosz.
Bocsi
Válasz #12185. hozzászólásra
Melyik volt az átok a Lada vagy a Barkas?
Én házasítottam már kispolszki motort lada váltóval, a lendkeréken trabant kuplungszerkezettel és trabant kuplungtárcsa lada bordás hüvellyel. Kb. 6 évig működött hibamentesen, még a mai napig is egyben van, csak nincs használva.Egy jó képességű kis cm3-es dízel motort a mai napig raknék bele helyette, ha találnék ésszerű áron. Jó lenne pótkocsizni a kb. 30-as tempó.
Sok sikert és szerencsét az új motorhoz. Viszont egyszer volt egy átok lada motoros barkaszom. Többet nem lesz jármű nem gyári motorral.....
Válasz #12182. hozzászólásra
Köszi,remélem a héten már beszámolhatok a tapasztalatokról!
Válasz #12177. hozzászólásra

Elég komoly munka lesz beszerelni,remélem az eső beindulásról lesz egy rövid videó a youtube-on.
Válasz #12179. hozzászólásra
Na akkor majd megmutatja magát ha elkészül,és hadra fogod.Sok sikert hozzá.
Válasz #12167. hozzászólásra
Már miért beszélnének hülyeséget? A kukoricaszár csőtörés után azonnal kerüljön le a területről kúpba, vagy fedett helyre. Kaszálni meg eső UTÁN jó, mert nem poros (de amúgy is miért lenne az), és nem mossa ki az élő növényből az eső a tápanyagokat. Errefelé nem szoktak eső előtt kaszálni.
Válasz #12167. hozzászólásra
Már miért beszélnének hülyeséget? A kukoricaszár csőtörés után azonnal kerüljön le a területről kúpba, vagy fedett helyre. Kaszálni meg eső UTÁN jó, mert nem poros (de amúgy is miért lenne az), és nem mossa ki az élő növényből az eső a tápanyagokat. Errefelé nem szoktak eső előtt kaszálni.
Válasz #12178. hozzászólásra
Nem adtak garanciát,de gondolom nincs rejtet hibája!Mikor modtuk, hogy megfelel, akkor hoztak egy bikát, meg egy kanna olajat és beinditották!Könnyen indult,szépen ketyeget!
Válasz #12177. hozzászólásra
Üdv!
A különbözetet megéri a lóerőtöblet.Ha jól látom a tiéd az nem 25 lovas volt eddig.Egyébként adtak valami garanciát arra,hogy ez a motor jó állapotú?
Válasz #12176. hozzászólásra
Alsó hangon 200-ba került volna, és már volt köszörülve a főtengely, és hüvelyezve is.Most kellet volna még három dugattyu is!Sokat szivatott!A tavaszon a munkák közepén két hét alatt kétszer gyürüztem és cseréltem hajtókarcsapágyat!
Válasz #12175. hozzászólásra
350-ből nem állt volna meg az eredeti felújítása? Talán minden annyira kopott volt?
Válasz #12174. hozzászólásra
25 lovas, és 350 ezerbe került!Győző ajánlot egy micsut ennyiért, de annak a lendkereke nem fért el az enyémbe, igy maradtam ennél.Természetesen ragaszkodtam az árhoz is.Sok mindent kell alakitani!Kipufogó,hidraulika csövek,az alváz,vizcsövek.A kuplungnál a nyomcsapágytartót is szükebbre kellett venni.A közbetétet a régi eredetiből alakitottam ki.Lehet, hogy tudatosan, lehet hogy véletlenül, de volt egy illesztőcsap mindkét közbetétnél a főtengely közepétől ugyanojan távolságra!Ezzel biztosabb volt a furatok átjelölése!
Szia
Mekkora motort vettél bele,és mennyibe fájt a vásárlás persze ami titok azt ne írd le.Gyári Mitsubishi motort gondolom nem kaptál hozzá.A közdarabot mi alapján gyártod,és mit kell még átalakítani a berakáshoz?
Épitem a Mitsubishi-Kubotát!Sokba került volna a motorom felujitása, igy vettem Győzőéktől egy Kubota motort.Most azt fargom a régi hejére!



Válasz #12120. hozzászólásra

Szia Szamóca!
Majd elsiklottam felette, prdig nagyon érdekel: a gyakorlatban is kipróbáltad a fordítóval az ekét? S ha igen, hogyan vizsgázott?
Néha nekem is vannak olyan gondolataim, hogy nem ártana valami pördítő. Különösen ha nem tudok jó tempót menni.
Válasz #12163. hozzászólásra
Szevasz Szabi!
Megvan még,jól szuperál?
Egyszer kétszer már megbántam hogy eladtam.