Fórum

Versatile traktorok

Létrehozta: szanberg , 2022-07-06 19:20:59

Kedvencekhez Segítség

132 hozzászólás
#132 szanberg
2022-08-16 13:23:24

Válasz Sk Laci #130. hozzászólására

Tavaly itt is ilyesmi árat mondtak a nagyra, aztán 155ezerért meg lehetett venni szépen.
Az újabb fajta 742-est. Legjobban a 405 versát bánom, hogy nem bólintottam rá két éve, utána meg ezt a kirovetset.
Majd egyszer vehetünk jó drágán, tele xarral felszerelve.

Nincs profilkép
#131 envagyok2
2022-08-16 13:11:21

Válasz szanberg #114. hozzászólására

nah mi van apu, összeraktad,azt visít az egész gép, mert nem tudod kihézagolni?
adok én 80ezret érte, mint a Bajnokért is mondtam, hpgy adok 30at, csak az a kérdés, hogy mit raksz még fel a trélerekre, hahaha

Nincs profilkép
#130 Sk Laci
2022-08-16 11:01:40

Válasz szanberg #109. hozzászólására
Megvennéd, de biztosan nem Szlovákiában.
Jelenleg is kínál egyet a forgalmazó, 2 éves bemutató traktor talán 300 motorórával 240 000 euró.
Az ilyen képviselet miatt nem fog Szlovákiában sohase újra elterjnedni a Kirovec márka.

#129 mtz1221
2022-08-16 10:07:06

Válasz szanberg #126. hozzászólására
Csak ikrekkel nálad nem fogja az sorba törni a hídházakat ???smile sweatdrop

#128 mtz1221
2022-08-16 10:05:41

Válasz szanberg #127. hozzászólására
Chipelt 8120-al, de az bekakilt előtte, pedig a mi földjeinken a 7x 45 centis ekét meg a 7 fogú machió lazítót húzta mint az állat.smile loveye

#126 szanberg
2022-08-16 09:55:50

Válasz mtz1221 #124. hozzászólására

Á annyival szerintem elforogna a felni a gumiban, ikrekkel úgy írja a nyomást,hogy belül 1.4 kívül 1.1
Anno az ikres Rába is így kérte ezt.

#125 mtz1221
2022-08-16 09:54:51

Válasz szanberg #123. hozzászólására
Van vagy inkább volt itt több disznós is akinek tc 56 van. Ismerős meg a te hozzászólásaidnak köszönhetően vett cultust, most meg már 8430-nál tart, hogy legyen ami húzza valahogy 25-30 centin.smile sweatdrop

#124 mtz1221
2022-08-16 09:50:37

Válasz szanberg #121. hozzászólására
Nem is biztos hogy kell rá majd ha jól fognak. DE ebből a méretben nem lehet olyant találni mint a fendteken, amit 0.7-0.8 báron lehet dolgoztatni ???

#123 szanberg
2022-08-16 09:50:27

Válasz mtz1221 #122. hozzászólására

Ki az az ismerős?

Jut eszembe, régen járt felénk egy vajdasági srác, nyaraltak a feleségével. Tc56-os kombájnt vett akkor, nekünk is az volt azért állt meg csevegni róla. Beszéltünk annó többet de elveszett a száma. Disznókat tartott arra is emlékszem. Meg capello kukorica adaptert vett rá
Nem ismered????smile sweatdrop

#122 mtz1221
2022-08-16 09:47:23

Válasz szanberg #120. hozzászólására
Miért nem álltál meg ??? Elvitelek volna egyik ismerőshöz, majd kérdőre vont volna miért vette meg e cultust.smile tongue

#121 szanberg
2022-08-16 09:45:20

Válasz mtz1221 #119. hozzászólására
Ha jól muzsikál az őszön és megelégedésemre válik, akkor télen az ikrek is kapnak 4újat ebből. No akkor lesz dögös igazánsmile thumbup

#120 szanberg
2022-08-16 09:42:50

Válasz mtz1221 #118. hozzászólására

Ott jöttem végig persze!

Csak mi úgy gyűjtőbe bosnyáknak hívjuk a szerbeket, akkor is ha magyarsmile sweatdrop

#119 mtz1221
2022-08-16 09:30:30

Válasz szanberg #117. hozzászólására
Ezekkel a gumikkal szerintem dögös lesz. smile thumbup

#118 mtz1221
2022-08-16 09:28:35

Válasz szanberg #116. hozzászólására
És mi közöm nekem a vágott facuakhoz smile lolsmile lolsmile lol??? Miért nem vajdaságon keresztül jöttél ahol élek ??? Itt sajnos mutattam volna 5 mázsás tengerit, tíz táblából kilencet.

#116 szanberg
2022-08-16 08:52:06

Válasz mtz1221 #103. hozzászólására

Keresztül mentem bosnyákián, hát még kell állapítani,hogy kuuvára patrac gazdák vagytok már helló! Egy tarló sincsen lehántva, szóják napraforgók gazosak. Ott is van aszály, de 3méteresek a kukoricák és a csövek megvannak,lógni kezdenek, nyilván van kényszer érés, de lesz mit aratni!!!
Viszont, hogy témánál maradjunk, versatilet nem láttam smile lol

#115 _NB_
2022-08-15 21:28:23

Válasz mtz1221 #103. hozzászólására

Ha jól emlékszem a régi gépekben volt divat ez a nagy fordulatú váltó, ahogy Rabó001 is írja, a váltóban minden ment, mint a motolla és a véglehajtásnál, amit épp Szanberg is fényképezett, csökkentik le a fordulatszámot.
A sebességváltó más néven nyomatékváltó, pl ha egy 2000 f/min és 300Nm-es motor teljesítményt lelassítasz tizedére a váltóval, az rögtön 200f/min és 3000Nm lesz, ezért az öregek kitalálták, hogy nem a váltónál csökkentik le ilyen drasztikusan a fordulatszámot, mert bődületesen meg kéne erősíteni mindent az óriási nyomatékok miatt, hanem csak a bolygókerekes véglehajtásnál mert ott keletkezik a nagy nyomaték átadás.
Ezért is mondták régen, hogy "szétrepült a váltó", mert a nagy fordulat miatt nagy ramazúrit is tudott csinálni ha valami elszabadult.

#114 szanberg
2022-08-14 18:02:51

Válasz envagyok2 #112. hozzászólására

Tomi jól írja, annyi,hogy dollárt is elfogadoksmile biggrin

Nincs profilkép
#112 envagyok2
2022-08-14 14:48:56

Válasz szanberg #111. hozzászólására

mármint mi nyolcvanért? nyolcvan pofonér, vagy nyolcvantalicska ganajér, vagy miért?

#111 szanberg
2022-08-13 20:24:41

Válasz envagyok2 #110. hozzászólására

Nem túl régi ajánlat 105 ezer volt a kisebbik 250-es, most néztem rá.

De ha gondolod, egykét hét és baráti áron 80-ért adok neked egy rendbe vágott versát.

Nincs profilkép
#110 envagyok2
2022-08-13 19:28:29

Válasz szanberg #109. hozzászólására

mert ez 100 ezer eurból megáll ma? el nem hiszem...

#109 szanberg
2022-08-12 19:59:23

Válasz Sk Laci #105. hozzászólására

Én az új kirovetset simán megvenném, sőt, szerintem a piac legjobb ajánlatai.
Megdrágultak ők is, bár 100 ezerért valódi 250-es 11+ tonnás traktort semmit nem veszel, 120-140-es gépek drágábbak.

Nincs profilkép
#108 Rabó001
2022-08-11 18:26:22

Válasz Sk Laci #107. hozzászólására
Kösz. Nyilván ha kevesebbet használja valaki magának, akkor azért más a helyzet. Valahol természetes is hogy ennyi idő után kikopnak. Youtubon láttam egy szlovák vagy cseh videót, a 8000-es John Deere vitte a Kirovec függesztett ágyekéjét, az a hosszú, 8 vagy 9 fejes, nemtudom.

Nincs profilkép
#107 Sk Laci
2022-08-11 18:05:52

Válasz Rabó001 #106. hozzászólására
Ha megvettem volna, nálam nem sokat dolgozott volna 1 évben. 8-10 napot ki lehetne benne bírni /nem kánikulában/.
Mifelénk már a határból kikoptak, és ahol még használják, ott a silógödrökben tapossák a silókukoricát.
8xxx JD, NH, és a Case Magnumok átvették a helyüket. Szegényebb helyeken lehet még valahol dolgoznak ilyenekkel, de a környékemben már évek óta nem láttam a határban.

Nincs profilkép
#106 Rabó001
2022-08-11 16:48:23

Válasz Sk Laci #105. hozzászólására
Csak nem mindegy, hogy traktoros napon kell kedvelni, vagy naponta 12-órákat lenyomni a fülkéjében.
Használatban is vannak azért még Szlovákiában? Mert ott, meg a cseheknél és az NDK-ban elég sok volt belőlük.

Nincs profilkép
#105 Sk Laci
2022-08-11 11:00:35

Válasz szanberg #83. hozzászólására
K 701, 8 hengeres turbós kb 75-80% gumikon.
Csak a szankciók elvették a vásárlási kedvemet.
Pár TSZ-ben meghagyták a kirókat, gyönyörüen lefestették, és ha vannak "traktoros napok" viszik őket bemutatni. Közkedvelt gépek smile thumbupcool

Nincs profilkép
#104 Rabó001
2022-08-10 22:29:21

Válasz mtz1221 #103. hozzászólására
Amit én írtam az végülis anyag/méret takarékosság. Ha megnézed, minden olyan gépnél ami nagy vonóerőt fejt ki, van véglehajtás, ott veszi le a fordulatot a végső értékre a kerék közelében.
Amúgy meg ha jól van megcsinálva egy hajtáslánc (méretezés, gyártás), akkor bírnia kell a terhelést, és bírja is. Persze nem minden gépnél van így, egyik falubeli vett anno egy új LTZ-t, vagy annak valami újabb fajtáját, első hajtásost. Amikor először szántott vele, az elsőhajtásnál valami tengely egyszerűen elnyíródott. Na, ez nem volt jól megcsinálva.

#103 mtz1221
2022-08-10 21:17:48

Válasz Rabó001 #102. hozzászólására
Értem én azt a nagy fordulatot, csak mindig az jut eszembe mi van ha egész nap tuskókat húzgalom a legkisebb sebességben ? Meg volt nekem 136- is imtém, abban gyárilag akkora kupkerek pár van mint a 40 lovasban , csak 3x többet forog. És mégis mikor 8-10000 óránál elment a gyári (azt már nem lehetett kapni) a smile cursingsmile cursing40 lovasban valót 6-700 óránként cseréltem.

Nincs profilkép
#102 Rabó001
2022-08-09 23:00:02

Válasz mtz1221 #101. hozzászólására
Ugyan nem tőlem kérdezted, de nem, lásd. a korábbi hozzászólásokat, az enyémet is.
Fogaskerék meg tengely meretezesenel nem mindegy milyen fordulaton üzemel. Ha magasabb fordulaton viszi át ugyanazt a teljesítményt, akkor alacsonyabb csavaro nyomaték terheli a tengelyt, fogaskereket, ezért elég vékonyabb is.
A ZF is elég jó hírű gyártó, meg aztán az anyagminoseg se utolsó dolog, a neten kívül.

#101 mtz1221
2022-08-09 22:47:35

Válasz #bandi #95. hozzászólására
És nem szokott gond lenni velük ??? Akkor létezik hogy török zf váltótól sem kell félni, ahol a hátsó kúpkerék elfér fél markodban. Kisebb ott a hátsó mint az mtz-ben az első.smile cursing

Nincs profilkép
#100 Rabó001
2022-08-09 22:45:53

Válasz #bandi #95. hozzászólására
Mihez képest. Vonulaskor pörög a legtöbbet, kétezer párszázat, padlón, de hát az összes időnek ez mekkora kis része. A nehéz munka 4-5-6 az jóval kisebb fordulat.

Nincs profilkép
#99 Rabó001
2022-08-09 22:41:21

Válasz #bandi #96. hozzászólására
Akkor régebbi, de az is jó.

#98 szanberg
2022-08-09 22:21:35

Válasz #bandi #91. hozzászólására

Igen, ez még nagyobb mint amit én cseréltem. Ez is 26éves, gyári timken volt mindenhol, igazából szerintem csak túl buzgó voltam én is, aztán mivel látszott rajta a használat én már kopásnak tituláltam. Anno newholland kombájn difije ellett meg, a váltó-difi csapágyak ettől viseletesebbek voltak, azóta is gond nélkül megy 11 éve ismerősnek hegyoldalon.

Másik Cimbi viszont csapágyazta át a Rába oldalhajtásokat, 500 ezer Ft egy agyba a két nagy kúpgörgős.
Mennyire kell ezt lehúzni összerakáskor? Adja fixen a csapágy előfeszítését az agy rész, és jól meghúzod oszt kész?
Itt a versatilet 240Nm-el kell lehúzni.

Nincs profilkép
#97 .Richard.
2022-08-09 22:14:55

Válasz Rabó001 #94. hozzászólására

X y nagy gépen a kerék csapágy függőlegesen állitva a legfelső görgő és a futofelület közötti hézag mérésével dönthető el az állapota. Na de volt olyan amelyikből zsir nélkül kipotyogtak a görgők. Az is ment meg megy is ,mert nem pikkelyes töredezett a felület de 200nál többet nem forog. De ez 3ezres fordulaton ugy visitana mint a láncfűrész. Már amiben táncolnak a görgők. Aminek meg fogaskerék hajtása van akkor is elöbb a morgo visito hang lesz a csapágy hibája. Sima hatalmas golyos is ahogy log ugy kezd morogni. Fogaskerékkel meg visitani. Egy ballago ekkora traktorkerék csapágy biztos is,hogy 3 emberöltőt is kibirna.

#96 #bandi
2022-08-09 22:08:03

Válasz Rabó001 #92. hozzászólására

Lehet nem jó az évszám, de még nem gömbölyű. De szerintem abban is van annyi fogaskerék minta 8R-ben smile sweatdrop
Amúgy jól írod, az élettartam az összeszerelés módjától, terheléstől és még 1000 dologtól függ. Tekintve hogy ezeknek a rendszeres olajcseréből csak minden harmadik történt meg, mert a többit eladták, és még így is működik, az azt jelenti, hogy rendes olajcserével kb örök élet.

#95 #bandi
2022-08-09 21:54:16

Válasz mtz1221 #93. hozzászólására

De, cserébe jó sokat fordul!

Nincs profilkép
#94 Rabó001
2022-08-09 21:11:22

Válasz #bandi #91. hozzászólására
Valamelyikben ez japán csapágy volt akkor is.
Ha már csapágy, mi befolyásolja egy csapágy élettartamát? Terhelés, fordulat, kenés, helytelen szerelés.
Ha jól megszerkesztettek és van benne olaj, akkor a kenés megvan. Évente lecseréled, ha megy minden nap.
Szerelés: tegyük fel hozzáértő csinálja.
Terhelésre lehet méretezni, valószínű túltervezték, nagyon helyesen, túlterhelni meg nem igazán tudod, nincs mivel.
Marad a fordulat. Hát ez elég alacsony fordulaton ballag egész életében, terhelésen főleg. Csapágy élettartamát tervezéskor millió fordulatokban adják meg, biztos az is túl van biztosítva.

#93 mtz1221
2022-08-09 21:09:03

Válasz #bandi #88. hozzászólására
Mond hogy a jobb alsó sarokban, nem ehhez a géphez való kúpkerék van.smile sweatdrop

Nincs profilkép
#92 Rabó001
2022-08-09 21:00:40

Válasz #bandi #91. hozzászólására
36? Akkor ez már a gömbölyűnek nevezett.
A győriek ezeket jól megcsinálták az egyszer biztos, mindet. Nálunk a Tsz-ben 4 db volt, illetve van, csak már nem ott dolgozom. Kerékcsapágy még mindben a gyári, pedig a legrégebbit 75-ben gyártották a legújabb meg mint a tiéd. Pár éve már csak 2 megy állandóan talajon, 2 siloz, de mindegyik ment már eleget. Bolygómuveikben semmit nem cserélték. Diffiket már cserélték bennük, amelyikkel nem szántottak barazdaban azokat 20 éves kor felett erre biztosan emlékszem, de kúp és tányérkereket azt szintén egyikben sem.

#91 #bandi
2022-08-09 19:34:57

Válasz Rabó001 #90. hozzászólására

Kábé jó helyen jársz smile laugh
Azért a seprünyél vastagságú görgő az elég ritka látvány manapság. Ezt még nem 4 évre tervezték. Csak mert 36 után is visszakerült a helyére

Nincs profilkép
#90 Rabó001
2022-08-09 19:26:08

Válasz szanberg #89. hozzászólására
Egyik se. :)
Ez a fogaskoszorú tartó, ha jól tippelek. Ez megy fel a híd végén lévő bordára, és azon a csapágyon fut a kerékagy, amin Bandi keze van, (a kisebb meg már nincs rajta) tehát végülis a kerékaggyal a közelében vagy. :)

#89 szanberg
2022-08-09 19:02:16

Válasz #bandi #88. hozzászólására

Rába kerékagy vagy difi?

#88 #bandi
2022-08-09 16:52:21

Válasz kajszi_71823 #86. hozzászólására

Csapágyból is van többféle méret smile sweatdrop

Nincs profilkép
#87 Rabó001
2022-08-09 16:37:35

Válasz kajszi_71823 #84. hozzászólására
Az anyagvastagság látszik kívülről, de az anyagminőség nem, és az is sokat jelent.

Nincs profilkép
#86 kajszi_71823
2022-08-09 14:16:54

Válasz szanberg #85. hozzászólására

Pontosan, bár ahol már van egy csapágy, már ott a jibalehetoseg.smile thumbup én most tavasszal belenéztem a fekfelujitas miatt, de csapágy és szimeringen kívül nem cseréltem mást, pedig már van benne 14ezer+ óra.

#85 szanberg
2022-08-09 10:45:00

Válasz kajszi_71823 #84. hozzászólására

Ritkán esik szét univerzális traktor hátsó lassító műve, első hidak voltak hajlamosabbak pl G-szériás nh meg a régebbi magnumoknál, de persze ment már tönkre más márka is, csak jellemzően nem problémásak a traktorok ezen részei sem, pedig egy első híd végrehajtása közel sem ekkora méretű.

Nincs profilkép
#84 kajszi_71823
2022-08-09 09:10:44

Válasz Rabó001 #76. hozzászólására

Azért írtam, hogy a nagy kerekű, mivel ott már a 180-lovas hátsó híd van, nem a sima Crystal-e, az bicikli ehhez képest. A féltengely is már egy 100as sűrűbordás tengely, ami a 160 lóhoz örök élet. Viszont ott nincs hely a külső fogaskoszorút és az öntvény között, mivel ott maga az öntvény a fogaskoszorút, így kintről csalóka lehet. Mindegy is, még véletlenül sem leszolaskent írtam, inkább megnyugtatott, hogyha egy ilyen bazárban bírja, akkor nálam is fogja.

#83 szanberg
2022-08-08 21:54:00

Válasz Sk Laci #79. hozzászólására
Melyiket nézted?
Az újakat? Kicsi 250-est?

Cikkajánló


Spórolj a benzinen! Mutatjuk, hogyan
Spórolj a benzinen! Mutatjuk, hogyan
Egy kis odafigyeléssel havonta jelentős összegeket takaríthatsz meg.
Nem lesz tömeges bezárás, de még mindig kérdés, melyik benzinkút lesz nyitva
Nem lesz tömeges bezárás, de még mindig kérdés, melyik benzinkút lesz nyitva
A Független Benzinkutak Szövetsége (FBSZ) rendkívüli közgyűlését tartott.

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

Megkímélt állapotú Zetor Forterra 120HS homlokrakodóval eladó
Megkímélt állapotú Zetor Forterra 120HS...

19.500.000 Ft

Ifa HW 6011
Ifa HW 6011

1.550.000 Ft

Amazone Monosem gépkapcsolat
Amazone Monosem gépkapcsolat

12.500.000 Ft

Csavarkompresszor
Csavarkompresszor

550.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2022 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]