Bencsiki.Plutó szeretnék kérni erre a címre tel.elérhetőséget csakany.zoli@freemail.hu,szeretnék kérdezni egy-két számomra fontos dolgot ha lehetséges.Az írás számomra körülményes inkább tel.intézném.Ha kapnék számot visszahívnám önöket!!!Előre is köszönöm!!!
A szabadonfutó nem árt ha rajta van, sőt. De annak az a dolga, hogy gázelvételkor a tovább forgó mehanika ne rángassa a főtengelyt, meg az egész erőátvitelt.
Nem lehetetlen de akkor azon lenni kellett egy kis hajtóműnek is.Vagy az oldalhajtás nem lánccal hanem fogaskerekekkel van megoldva és akkor megoldható.Ügyesek ezek a kis Japók nem kell nekik a szomszédba menni egy kis találékonyságért.
A kés nem forog körbe munka közben.A késeknek könnyen mozgathatónak kell lenni és ahogy a késtartó forog a kések a centrifugális erő hatására kirepülnek a késtartóval párhuzamos irányba ,mintegy meghosszabbítva azt.Minél nagyobb a fordulat annál erősebb a centrifugális erő és annál jobban vág.
Válasz #4009. hozzászólásra
Az ősszel néztem egy Kubotát és annak a talajmaróján volt egy kar és ha átkapcsolták akkor a talajmaró vissza felé forgott. Ja és még a marón a kardántengely megvolt hosszabbítva műtrágya szórót lehet rárakni, nagyon tetszett.
A kardánkihajtás csak azoknál a traktoroknál forog visszafelé tolatáskor amelyeknél menetarányos hajtásmód is van és abba van kapcsolva.De létezik olyan is amelyiknek meg lehet fordítani a forgásirányát.
A kardánra nem elég a szabadonfutó,kuplung is kell,hogy megóvd a traktorodat és a szerszámot is.
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni abban, hogy talajmaróhoz kapatengely oldalsó szimeringet (43x65x10) hol lehetne beszerezni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Tudom forgatni. De sebességváltásnál ameddig forog a zúzó akkor recseg a váltó. Viszont a szabadonfutó használatával nem recseg, lehet váltani akkor is ha forog még a zúzó.
Szia BT !
A tegépeden ha nincs bekapcsolva a katdán kihalytás tudod a tengelyt forgatni? Mert az enyémen lehet. Elméletileg a kor a traki tudja a szabadun futást produkálni?
Jól emlékszel, és az én Mitsumon is így van. Vannak régebbi kistrakik mint a Kubota 6000, ott a kardán az óramutató járásával ellentétesen-balra forog (úgy tudom), ott a szabadonfutót a zúzóra kell tenni.
A kihajtás nem vált fordulatot amikor a váltót váltod mind egy,hogy előre vagy hátra mész a traktorral.Az nem tudom viszont,hogy más traktorok ilyenek e.Az én traktoromon biztos,hogy ha előre megyek,ha hátra,a kihajtás fordulata ugyan arra történik,óramutató járásával megegyező irány,ha nem emlékszem rosszul persze.
Megtaláltam a leírást ez egy szabadonfutó amit a gép felől kell tenni!
Zúzóval klapcsolatban van más gondom is.Aszongya hogy kilendülőkéses...nos ha meghúzom a csavarját akkor is becsukódik valamennyire és ott marad,forognia kéne körbe? de hogyan?
nincs képetek róla véletlen..
kösz!
Hali!
Hááát ilyen sárga doboz van rajta....
múltkor a gép felől tettem nem volt baj, most a nyíró felől volt és mikor megakadtam egy pillanat alatt lefulladt még a yanmar is...jó h nem lett baj...a nyírócsap egyik tört a másik nem.(5,6-os /8 MM)
hátramenetben forog a kardán ellenkezőleg?
bocs a sok hülye kérdésért..
Szia A kardán az csak szabadon futós vagy kuplungos is?
Mert ha csak szabadon futós úgy tudom hogy azzal nem sokra mész ha fogysz egy tuskót attól még sérülhet a gép. Az én kardánom egyik felén szabadon futó van a másik felén kuplung, és a szabadon futó van a gép felől.
Szeretném kérdezni hogy a szabadonfutós kardánnál, mindegy hogy a gép felől vagy a munkaeszköz felől van a szabadonfutó?
Fogtam egy tuskót,szerencsére a hajtómű nem sérült azonban a késtartó elgörbült....de javítható.
Szép estét mindenkinek.
Misi mi lett csavarja a gépet a kultivátor?Misi el kérhetem a szárzúzós úr telóazámát? holnap böven ráér sms-ben.Elöre is köszönöm.
Válasz #3982. hozzászólásra
Tiszta területben nem volt olyan rossz de kb a terület 1/3-da igazi tarackos volt és ott volt csak gond.De igazad volt a végső megoldás egy plusz kapa tag.
A gumi méretezésénél a 8,3 és a 11,2 a futófelület szélessége colban megadva.Az oldal magasság pedig a szélességnek a 80%-a,kivéve ha / azaz per jelölés is van rajta.1 col=25,4mm.Tehát 8,3col x 25,4mm = futófelület szélesség,az oldalfal magasság pedig ennek a 80%-a.Értelemszerűen a 11,2 x 25,4-nek a 80%-a több mint a 8,3-nál ezért nagyobb a gumi átmérője.A kerület pedig átmérő x pí(3,14).Tehát ha méretet változtatunk hátul akkor annak arányában elől is kell változtatni.Természetesen ezt csak 4 kerék hajtásnál kell.Remélem érthető és tudtam segíteni.
Gondolkozok ,hogy kéne csinálni egy futót mert az enyém picike, csak még nem találtam ki hogy mekkorát. Jó lenne valami méret mert saját kút főből ha csinálom hajlamos vagyok túlzásokba esni. Egyébként meg volt a sorközművelőnek a teszt üzeme.Ez az oldalra ki rakom a kabát nem igazán szupi ötlet volt a részemről.
11,2-20 és 8,3-20 között csak a szélesség a különbség. Átmérőre egyformának kell lenniük, mivel 20-as mindkettő. Viszont a 11,2-20 a szélessége miatt jobban terheli a mechanikát. Nekem is 8,3-20 van a T-30-on elöl és elég furán néz ki vele. Kicsit olyan házilag barkácsolt hangulatú...
Válasz #3964. hozzászólásra szamoca mi ezt a gumit raktuk fel a cégnél egy mitsubisire de a mintáját meg kéne vágni mert annyira sürü hogy rögtön eltömi a sár .
Mindkét végből vágd, és nem kemény flex viszi.
A gumiról még! A méret sem mértékadó. Sajnos rossz tapasztalat, hogy ugyanaz a gumiméret gyártónként is más és más nagyságú. Tehát a kívánatos az lenne ,hogy egy márkából, egyszerre a négyet cserélni. De hát az egy másik galaxis...
Válasz #3970. hozzászólásra
Kardán vágás: igen, mindkét felét célszerű vágni, nem kemény még a kézi fűrész is könnyedén viszi.
Viszont arra vigyázz, hogy az átvihető nyomaték csökken.
35470 hozzászólás
Válasz #4019. hozzászólásra
Mail ment.
Bencsiki.Plutó szeretnék kérni erre a címre tel.elérhetőséget csakany.zoli@freemail.hu,szeretnék kérdezni egy-két számomra fontos dolgot ha lehetséges.Az írás számomra körülményes inkább tel.intézném.Ha kapnék számot visszahívnám önöket!!!Előre is köszönöm!!!
Válasz #4017. hozzászólásra
A szabadonfutó nem árt ha rajta van, sőt. De annak az a dolga, hogy gázelvételkor a tovább forgó mehanika ne rángassa a főtengelyt, meg az egész erőátvitelt.
Köszi a válaszokat....

akkor a figura eladó mér" nem mondta hogy a kardánnal együtt épített szabadonfutó nem elég, nem kell a nyíróra....
geresz
Válasz #3991. hozzászólásra
Nyomaték problémákra nyomatékhatárolos dolog a megoldás (kuplungos kardán, nyírócsap). A racsnis erre a problémára nem válasz.
Válasz #3990. hozzászólásra
Hát nem tudom, de ha a frodulatszám mérő működik, akkor csak az órán belül lehet a baj.....
Válasz #4005. hozzászólásra
Én is nem rég cseréltem.SKF csapágyboltban vettem.
Válasz #4010. hozzászólásra
Nem lehetetlen de akkor azon lenni kellett egy kis hajtóműnek is.Vagy az oldalhajtás nem lánccal hanem fogaskerekekkel van megoldva és akkor megoldható.Ügyesek ezek a kis Japók nem kell nekik a szomszédba menni egy kis találékonyságért.
Válasz #4007. hozzászólásra
Szevasz Fifike.
Nekem van egy.
Válasz #3997. hozzászólásra
A kés nem forog körbe munka közben.A késeknek könnyen mozgathatónak kell lenni és ahogy a késtartó forog a kések a centrifugális erő hatására kirepülnek a késtartóval párhuzamos irányba ,mintegy meghosszabbítva azt.Minél nagyobb a fordulat annál erősebb a centrifugális erő és annál jobban vág.
Válasz #4009. hozzászólásra
Az ősszel néztem egy Kubotát és annak a talajmaróján volt egy kar és ha átkapcsolták akkor a talajmaró vissza felé forgott. Ja és még a marón a kardántengely megvolt hosszabbítva műtrágya szórót lehet rárakni, nagyon tetszett.
Válasz #3996. hozzászólásra
Üdv.
A kardánkihajtás csak azoknál a traktoroknál forog visszafelé tolatáskor amelyeknél menetarányos hajtásmód is van és abba van kapcsolva.De létezik olyan is amelyiknek meg lehet fordítani a forgásirányát.
A kardánra nem elég a szabadonfutó,kuplung is kell,hogy megóvd a traktorodat és a szerszámot is.
Válasz #4007. hozzászólásra

Mire kell?
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek eladó 1 m körüli rögtörő hengere?
Válasz #4005. hozzászólásra
www.hujber.hu
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni abban, hogy talajmaróhoz kapatengely oldalsó szimeringet (43x65x10) hol lehetne beszerezni?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Válasz #4003. hozzászólásra

vagyok.
Dobsz egy képet ? Eléggé vizuális típus
Két késes, a késtartó végén van furat két 22 átm csavar+anya fogja.orakeres.
74 Misi.
Válasz #4001. hozzászólásra
Tudom forgatni. De sebességváltásnál ameddig forog a zúzó akkor recseg a váltó. Viszont a szabadonfutó használatával nem recseg, lehet váltani akkor is ha forog még a zúzó.
Válasz #4000. hozzászólásra

Szia BT !
A tegépeden ha nincs bekapcsolva a katdán kihalytás tudod a tengelyt forgatni? Mert az enyémen lehet. Elméletileg a kor a traki tudja a szabadun futást produkálni?
Válasz #3998. hozzászólásra
Jól emlékszel, és az én Mitsumon is így van. Vannak régebbi kistrakik mint a Kubota 6000, ott a kardán az óramutató járásával ellentétesen-balra forog (úgy tudom), ott a szabadonfutót a zúzóra kell tenni.
Válasz #3997. hozzászólásra
Két késes vagy négy késes?
Válasz #3996. hozzászólásra

Sziasztok
A kihajtás nem vált fordulatot amikor a váltót váltod mind egy,hogy előre vagy hátra mész a traktorral.Az nem tudom viszont,hogy más traktorok ilyenek e.Az én traktoromon biztos,hogy ha előre megyek,ha hátra,a kihajtás fordulata ugyan arra történik,óramutató járásával megegyező irány,ha nem emlékszem rosszul persze.
Szia Misi!

Megtaláltam a leírást ez egy szabadonfutó amit a gép felől kell tenni!
Zúzóval klapcsolatban van más gondom is.Aszongya hogy kilendülőkéses...nos ha meghúzom a csavarját akkor is becsukódik valamennyire és ott marad,forognia kéne körbe? de hogyan?
nincs képetek róla véletlen..
kösz!
Hali!
Hááát ilyen sárga doboz van rajta....
múltkor a gép felől tettem nem volt baj, most a nyíró felől volt és mikor megakadtam egy pillanat alatt lefulladt még a yanmar is...jó h nem lett baj...a nyírócsap egyik tört a másik nem.(5,6-os /8 MM)
hátramenetben forog a kardán ellenkezőleg?
bocs a sok hülye kérdésért..
Válasz #3991. hozzászólásra

Szia A kardán az csak szabadon futós vagy kuplungos is?
Mert ha csak szabadon futós úgy tudom hogy azzal nem sokra mész ha fogysz egy tuskót attól még sérülhet a gép. Az én kardánom egyik felén szabadon futó van a másik felén kuplung, és a szabadon futó van a gép felől.
Válasz #3991. hozzászólásra
Meg kell nézni, hogy merre hajt!
Válasz #3991. hozzászólásra
A gép felől szokás tenni.
Ilokos mekkora teherbírású a futód?Gondolom ráfutófékes...
A Yanmar 1610 kb 800 kg lehet...
Köszi a válaszokat a kardánt megvágtam jó lett!
Sziasztok!


Szeretném kérdezni hogy a szabadonfutós kardánnál, mindegy hogy a gép felől vagy a munkaeszköz felől van a szabadonfutó?
Fogtam egy tuskót,szerencsére a hajtómű nem sérült azonban a késtartó elgörbült....de javítható.
Válasz #3989. hozzászólásra
Ja, és a fordulatszám mérő mér.
Heló mindenki!
Megállt az Isekimen az üzemóra számláló. Hova kell nyúlni, hogy újra működjön?
Nem szednék szét feleslegesen részegységeket...
Válasz #3980. hozzászólásra
Csak egy példa.
Szia Misi!
Ha magadnak csinálsz vagy csináltatsz a traktorodhoz méretezd ráhagyással.Én így szállítom.A munkaeszközöknek is van hely.
ELADÓK!



-új, egyszer használt 120cm szárzúzó, bivalyerős 1:2 hajtómü (nem kínai!), elég neki 540 -es kardánfordulat
-2db Bridgestone 8,3-20 újszerü gumi, 5-6cm -es minta, "NEM REPEDEZETT" !!!
-gyári magyar rögtörős kistárcsa 120cm (de állítható 90cm vagy 150cm is)
Akit érdekel telefonáljon vagy írjon az e-mail címemre! A telefonszámom és az e-mail cím az adatlapomon található.
telószám akart lenni bocsi
Szép estét mindenkinek.
Misi mi lett csavarja a gépet a kultivátor?Misi el kérhetem a szárzúzós úr telóazámát? holnap böven ráér sms-ben.Elöre is köszönöm.
Válasz #3982. hozzászólásra
Tiszta területben nem volt olyan rossz de kb a terület 1/3-da igazi tarackos volt és ott volt csak gond.De igazad volt a végső megoldás egy plusz kapa tag.
Válasz #3981. hozzászólásra
Erről beszéltünk, de számszerűsítve érthetőbb. Remélem...
Válasz #3980. hozzászólásra


Most mondjam,hogy "megmondtam"???
Sziasztok.
A gumi méretezésénél a 8,3 és a 11,2 a futófelület szélessége colban megadva.Az oldal magasság pedig a szélességnek a 80%-a,kivéve ha / azaz per jelölés is van rajta.1 col=25,4mm.Tehát 8,3col x 25,4mm = futófelület szélesség,az oldalfal magasság pedig ennek a 80%-a.Értelemszerűen a 11,2 x 25,4-nek a 80%-a több mint a 8,3-nál ezért nagyobb a gumi átmérője.A kerület pedig átmérő x pí(3,14).Tehát ha méretet változtatunk hátul akkor annak arányában elől is kell változtatni.Természetesen ezt csak 4 kerék hajtásnál kell.Remélem érthető és tudtam segíteni.
Válasz #3979. hozzászólásra

Szia Balu.
Gondolkozok ,hogy kéne csinálni egy futót mert az enyém picike, csak még nem találtam ki hogy mekkorát. Jó lenne valami méret mert saját kút főből ha csinálom hajlamos vagyok túlzásokba esni. Egyébként meg volt a sorközművelőnek a teszt üzeme.Ez az oldalra ki rakom a kabát nem igazán szupi ötlet volt a részemről.
Válasz #3976. hozzászólásra
Szia Misi!
Ez egy bérelt tréler volt,nekem nincsen csak utifutim.
Válasz #3977. hozzászólásra
Én is ezt mondtam még tegnapelőtt.
Válasz #3975. hozzászólásra
Nem, nem!
A 20" a felni átmérőjét mutatja. A kerék külső átmérője a szélességgel együtt változik
Válasz #3966. hozzászólásra
Szia Balu Körbe fényképeznéd a trénered , és a méreteit is elküldenéd. Te csináltad vagy vetted? Ja és mivel húzod?
Válasz #3964. hozzászólásra




11,2-20 és 8,3-20 között csak a szélesség a különbség. Átmérőre egyformának kell lenniük, mivel 20-as mindkettő. Viszont a 11,2-20 a szélessége miatt jobban terheli a mechanikát. Nekem is 8,3-20 van a T-30-on elöl és elég furán néz ki vele. Kicsit olyan házilag barkácsolt hangulatú...
hspityu ugydőntötem nem adom el a yanmart mert amit most is tárcsáztam ott nem fér el nagyobb és nagyon jó állapotu a traktor!!!
Válasz #3964. hozzászólásra szamoca mi ezt a gumit raktuk fel a cégnél egy mitsubisire de a mintáját meg kéne vágni mert annyira sürü hogy rögtön eltömi a sár .
Válasz #3970. hozzászólásra
Mindkét végből vágd, és nem kemény flex viszi.
A gumiról még! A méret sem mértékadó. Sajnos rossz tapasztalat, hogy ugyanaz a gumiméret gyártónként is más és más nagyságú. Tehát a kívánatos az lenne ,hogy egy márkából, egyszerre a négyet cserélni. De hát az egy másik galaxis...
Válasz #3970. hozzászólásra
Kardán vágás: igen, mindkét felét célszerű vágni, nem kemény még a kézi fűrész is könnyedén viszi.
Viszont arra vigyázz, hogy az átvihető nyomaték csökken.