Apámnak volt lucernása,de mire gondolsz tapasztalatra?Igaz nem mostanában volt mert kb 10éve is van már,a vetés után 4-5 évig kaszálták virágzás körül.Azt nem tudom mennyi a vetőmag szükséglet egy ha-hoz.Egyszer sem volt trágyázva azt tudom.Homokon volt 1 hold kb.
Nálam az eke,ha nagyon felhúzom a gép mögött,akkor az ülést hátba vágja,persze azonnal észreveszem. Látható is a festéken,hogy le van verve az ülés háttámláján,szerencsére eredeti Japán lemez így még bírja.Viszont ha műanyag lenne,akkor már ripityára törtem volna az biztos.Elég ha egy kicsit nem figyelek és máris "hátbavág".
74Misi hát sajnlom nagyon a gépedet egy kis üvegszál és ez kis gyanta meg egy kis festék és minden tökéletes lesz de neked az ott milyen anyag mert nekem az ott keményműanayag volt és azt elvittem egy műanyag heggesztőhöz és az tutin megcsinálta
Szia!
Én sem bírtam ki vasárnap, neki rontottam a 8 éve vetett lucerna "feltörésének".
Kemény játék volt, de nyertem. Legalább is szerintem. A "szántás" nem volt mélyebb mint 15-20 centi, viszont aránylag rendezet, zölddel lefele fordított munkaterületet kaptam. Jól bírta a kis hasított vasú eke is. Nagyon lassan ment, nem egészen 1000 négyzetméter betartott majdnem 2 órába.
Mielőtt vetném, majd átdolgozom talajmaróval.
Most kaptam 2 db ugyanilyen 600 négyszögöles területet. Hét közben nincs időm szántani, de a hét végén ledarálom mind a kettőt. Remélem....
Sziasztok
Nemrégen értem haza egy kis szántásból,ki kellett próbálnom az új világítást és a munkalámpát is,negatív az viszont,hogy a munka nem lett a legszebb sajnos,mert nagyon gazos füves volt a föld.Sőt inkább gyeptörés volt,mert nem is tudtam 2-fejes ekével dolgozni,le kellett venni a hátsó fejet.
Nézd meg hátha vmelyik dízel autóé jó bele. Sztem találsz nem is vagyonokért. Elvileg 12v működteti, ha a méret, és a kialakítás jó, akkor rendben lesz
Válasz #2553. hozzászólásra
Ott az adagoló tetején nekem is van még egy szám, látni is a fotón, de az szám különbözik minden más számtól. Hát nem tudom...
Ahogy leirtad a hosszab számsor a motorszám.Nekem az adagoló tetejébe egy gyalult felületbe van még beleütve.Ahol az ujjaddal mutatod ott kell lenni az alvázszámnak.Az öntött számok azok alkatrész cikkszámok.
Lefotóztam az összes látható számot a traktoron, döntsd el hogy melyik mi akar lenni. Egy (illetve kettö) szám van a szelepfedélen a kipufogó mellett, ezek csak matricák, ragasztva vannak rá. De szerintem a hosszabik szám (matrica) a motorszám, a tömzsibb pedig a motor típusszáma. Van egy szám az adagolószivattyún is, ez rendes kiöntött szám, ez is lehet talán motorszám. Aztán van egy szám a motortartó-konzolon kb. az akumlátor alatti részen a bal elsö kerék mellett, valószínü hogy ez az alvázszám, de ugyanitt a bal elsö kerék mellett az elsö hídon felül az olajbeöntö mellett szintén van egy szám, talán ez is lehet alvázszám(?). Ez minden, más számot nem találtam.
Válasz #2549. hozzászólásra
Munkasebességben nem tudom, az úton a TZ-4K a gyorsabb. De ez nem versenyautó. Ha munkasebességben is gyorsabb lenne a TZ-4K akkor sem irigyeld, mert Te nem fogsz leszállni a gépröl úgy mint a TZ-4K-s haverod, akinek a traktor rezonanciájától reszketni fog keze-lába, a kormányzástól izomláza lesz (hacsak nem szervós), füstmérgezést kap, és talán még a hallása is rosszabb lesz.
Válasz #2548. hozzászólásra
Munka sebességre melyik a jobb?
Csak azért érdeklődöm ennyire mert a falunkban van egy TZ4K és azzal akarom a "versenyt" felvenni ő lesz a konkurencia.
Nagyon jó kis 4x4-es gép, 3 és fél éve van meg, igaz nem sokat használom, 980 üó-val vettem és most is csak 1130 üó van benne, és nagyon vigyázok is rá. Persze ez is csak 16 le-s, így ne várjuk töle azt a teljesítményt amit egy 30 lóeröstöl. Lóeröröben megfelelt a TZ-4K is arra a munkára amire ezt is használom, mindössze 20 ár kertet meg 20 ár szölöt müvelek vele. Vásárlásnál a szélesség volt a döntö (101 cm), hogy jól férjek a krumpli- meg a szölösorok közt is, és az hogy hátul min. 20 colos kerekei legyenek, hogy a hasmagasság nagyob legyen, mert a TZ4K-val megesett hogy a szölöben tavasszal nyitáskor "felhasaltam", és aztán se elöre se hátra, ki kellett húzni a gépet. Talajmarózok, szántok, szárzúzózok, tárcsázok, krumplit vetek meg pótkocsit húzok vele. Nekem kicsit sok rajta az elektronika. A kerekeit lesúlyoztam, elöl Terra, hátul TZ-4K keréksúlyokkal. A TZ-4K-14-val lehet, de nem érdemes összehasonlítani, nem egy kategória. Igaz azzal is megdolgoztam mindent amit kellett, de ez azért sokkal jobb gép. Csendesebb, könnyebb a kormányzása (pedig ez sem szervós), de ami a lényeg hogy a kardán használatánál nem kell kikapcsolni a hátsó meghajtást. Egyszerüen jobb vele dolgozni, mindenkinek csak ajánlani tudom! A fenntartási, üzemeltetési költségei viszont az eddigi tapasztalataim szerint magasabbak, de nem egetveröen. De lehet hogy csak azért mert a TZ-4K nekem "hazai" gép, könnyebb hozzá bármit is beszerezni, olcsón. De kellett is javítani gyakran. A Mitsut még nem kellett javítani, ha majd kellesz akkor majd elválik a vallatásnál.
Válasz #2543. hozzászólásra
Azt nem nagyon. De elötte TZ-4K-m volt, és szerintem attól többet eszik. De hát nagyobb a kubatúrája is. Meg hát ha dolgozik akkor ennie is kell.
Válasz #2542. hozzászólásra
Nekem még túl sok tapasztalatom még nincs novemberben vettem.A fogyasztást szoktad figyelni?
Egyébként most hogy mondod a leállításnál nagyon ritkán nekem is szokott vacakolni.
Válasz #2540. hozzászólásra
Ěn meg vagyok vele elégede bár nem volna baj ha több lovas lenne. Viszont a vásárlásnál a méret is lényeg volt, csak 1 méter széleset akartam és ez olyan is. Azonban azokra a munkákra amire nekem kell megfelel. Csak lehetne rajta kevesebb elektronika. Egy dolog bosszantott nagyon, de megoldottam:
Az üzemanyagadagolón van valamiféle elektromágnes ami a motor beindításánál/leállításánál az üzemanyag útját nyitja/zárja. Azonban ez meg van "bolondulva", ha áramot kap ki-be ugrál, és mikor nyitva kellene lennie lezár, amikor zárva kellene lennie nyitva marad, így vagy nem tudom a motort beindítani, vagy leállítani. Ezét kiiktattam, így az indításnál nincs gond, a motor leállítását meg manuálisan végzem egy tolókar beszerelésével. Más hiba eddig nincs.
Válasz #2536. hozzászólásra
Ez egy szlovák eke, típusjelzése PNJ 2-20, tehát a fogásszélessége 2x20 cm. Ehhez a 16 le-höz elég is, ilyen kötött talajban mint a videón van bizony néha-néha még meg is kell emelni. Igaz nem is csak a föld tetejét mardostam, hanem le is engedtem elég mélyre. De van hozzá levehetö harmadik eketest is, azt akkor használom ha pl. kerítés vagy fa mellett sok maradna el, akkor felteszem. Egyszeü, csak egy 20-as csavar fogja az egész harmadik részt. Nem az én képeim, de így néz ki:
Válasz #2534. hozzászólásra
Hát kösz Mindenkinek a válaszokat, sajnos nem lettem okosabb. A motor szám vagy az aláz szám most fogalmam sincs hogy hol van, de holnap majd megnézem. A videóval kapcsolatban igen, én vagyok.
74 Misi-töl meg azoktól kérdezem akiknek Mitsubisijük van: nekem a hidraulika szivattyún van ilyen beöntö nyílás. Van-e másnak is ilyen a gépen, és ha igen akkor mire szolgál vagy van-e valamilyen funkciója?
Válasz #2528. hozzászólásra
Az nem baj ha egy kicsit nehéz mert a könnyü tárcsa csak pattog a föld tetején, még akkor is több mint valószínü hogy eg kicsit v.mivel le kellesz súlyozni.
Válasz #2520. hozzászólásra
biztos, hogy jól kiszedi és ez való koraihoz. bevált gépek, csa tudni kell beállítani, mint mindegyik másikat is. a láncosok, pálcások leszedik a foszlós héjat. Ezt adtam el a nyáron. Nagyon eszi a homok a láncokat.
35470 hozzászólás
Apámnak volt lucernása,de mire gondolsz tapasztalatra?Igaz nem mostanában volt mert kb 10éve is van már,a vetés után 4-5 évig kaszálták virágzás körül.Azt nem tudom mennyi a vetőmag szükséglet egy ha-hoz.Egyszer sem volt trágyázva azt tudom.Homokon volt 1 hold kb.
Szevsztok!
Van valakinek lucernása illetve kaszálója?
Vagy ezekkel valami tapasztalata?
Válasz #1333. hozzászólásra
Udv 74 Misi, azt a karbantartási segédletet ha lennél szíves nekem is elüldhetnéd. Köszönöm.
Üdv
Látható is a festéken,hogy le van verve az ülés háttámláján,szerencsére eredeti Japán lemez így még bírja.Viszont ha műanyag lenne,akkor már ripityára törtem volna az biztos.Elég ha egy kicsit nem figyelek és máris "hátbavág". 
Nálam az eke,ha nagyon felhúzom a gép mögött,akkor az ülést hátba vágja,persze azonnal észreveszem.
74Misi hát sajnlom nagyon a gépedet
egy kis üvegszál és ez kis gyanta meg egy kis festék és minden tökéletes lesz de neked az ott milyen anyag mert nekem az ott keményműanayag volt és azt elvittem egy műanyag heggesztőhöz és az tutin megcsinálta 
Válasz #2564. hozzászólásra
Szuper! Úgy látom senki sem tudott a seggén maradni. Örülök, hogy jól vizsgázott a dolog.
Válasz #2557. hozzászólásra
Én se bírtam magammal.
Nem szántottam de elmentem szárat zúzni.Jól vizsgázott az átalakított szerszám.
Válasz #2561. hozzászólásra

Upsz! Holnap leeresztem... :)
Ja és köszi!
Válasz #2560. hozzászólásra
[kep1]
Válasz #2560. hozzászólásra

Ki tudja, mennyire kell felfújni a japó kistraktorgumikat? Jobb ötlet híján 2,5-re fújtam a hét végén. Nem qrtam el valamit nagyon?
Válasz #2557. hozzászólásra

Szia!
Én sem bírtam ki vasárnap, neki rontottam a 8 éve vetett lucerna "feltörésének".
Kemény játék volt, de nyertem. Legalább is szerintem. A "szántás" nem volt mélyebb mint 15-20 centi, viszont aránylag rendezet, zölddel lefele fordított munkaterületet kaptam. Jól bírta a kis hasított vasú eke is. Nagyon lassan ment, nem egészen 1000 négyzetméter betartott majdnem 2 órába.
Mielőtt vetném, majd átdolgozom talajmaróval.
Most kaptam 2 db ugyanilyen 600 négyszögöles területet. Hét közben nincs időm szántani, de a hét végén ledarálom mind a kettőt. Remélem....
Nekem egy kereskedő azt mondta,hogy van a traktornak is egy saját száma,ami nem alváz és nem motor szám.
Sziasztok
Nemrégen értem haza egy kis szántásból,ki kellett próbálnom az új világítást és a munkalámpát is,negatív az viszont,hogy a munka nem lett a legszebb sajnos,mert nagyon gazos füves volt a föld.Sőt inkább gyeptörés volt,mert nem is tudtam 2-fejes ekével dolgozni,le kellett venni a hátsó fejet.
Válasz #2554. hozzászólásra
Ez nem öntött szám, hanem a sima felületbe van beleütve,ahova az adagoló vanlefogatva!Nekem az megeggyezik a matricán levő motorszámmal.
Válasz #2546. hozzászólásra
Nézd meg hátha vmelyik dízel autóé jó bele. Sztem találsz nem is vagyonokért. Elvileg 12v működteti, ha a méret, és a kialakítás jó, akkor rendben lesz
Válasz #2553. hozzászólásra
Ott az adagoló tetején nekem is van még egy szám, látni is a fotón, de az szám különbözik minden más számtól. Hát nem tudom...
Válasz #2552. hozzászólásra
Ahogy leirtad a hosszab számsor a motorszám.Nekem az adagoló tetejébe egy gyalult felületbe van még beleütve.Ahol az ujjaddal mutatod ott kell lenni az alvázszámnak.Az öntött számok azok alkatrész cikkszámok.
Válasz #2551. hozzászólásra




Lefotóztam az összes látható számot a traktoron, döntsd el hogy melyik mi akar lenni. Egy (illetve kettö) szám van a szelepfedélen a kipufogó mellett, ezek csak matricák, ragasztva vannak rá. De szerintem a hosszabik szám (matrica) a motorszám, a tömzsibb pedig a motor típusszáma. Van egy szám az adagolószivattyún is, ez rendes kiöntött szám, ez is lehet talán motorszám. Aztán van egy szám a motortartó-konzolon kb. az akumlátor alatti részen a bal elsö kerék mellett, valószínü hogy ez az alvázszám, de ugyanitt a bal elsö kerék mellett az elsö hídon felül az olajbeöntö mellett szintén van egy szám, talán ez is lehet alvázszám(?). Ez minden, más számot nem találtam.
Válasz #2550. hozzászólásra

Köszi a válaszokat. A motorszámot ne felejtsd el.
Válasz #2549. hozzászólásra
Munkasebességben nem tudom, az úton a TZ-4K a gyorsabb. De ez nem versenyautó. Ha munkasebességben is gyorsabb lenne a TZ-4K akkor sem irigyeld, mert Te nem fogsz leszállni a gépröl úgy mint a TZ-4K-s haverod, akinek a traktor rezonanciájától reszketni fog keze-lába, a kormányzástól izomláza lesz (hacsak nem szervós), füstmérgezést kap, és talán még a hallása is rosszabb lesz.
Válasz #2548. hozzászólásra

Munka sebességre melyik a jobb?
Csak azért érdeklődöm ennyire mert a falunkban van egy TZ4K és azzal akarom a "versenyt" felvenni ő lesz a konkurencia.
Válasz #2547. hozzászólásra
Nagyon jó kis 4x4-es gép, 3 és fél éve van meg, igaz nem sokat használom, 980 üó-val vettem és most is csak 1130 üó van benne, és nagyon vigyázok is rá. Persze ez is csak 16 le-s, így ne várjuk töle azt a teljesítményt amit egy 30 lóeröstöl. Lóeröröben megfelelt a TZ-4K is arra a munkára amire ezt is használom, mindössze 20 ár kertet meg 20 ár szölöt müvelek vele. Vásárlásnál a szélesség volt a döntö (101 cm), hogy jól férjek a krumpli- meg a szölösorok közt is, és az hogy hátul min. 20 colos kerekei legyenek, hogy a hasmagasság nagyob legyen, mert a TZ4K-val megesett hogy a szölöben tavasszal nyitáskor "felhasaltam", és aztán se elöre se hátra, ki kellett húzni a gépet. Talajmarózok, szántok, szárzúzózok, tárcsázok, krumplit vetek meg pótkocsit húzok vele. Nekem kicsit sok rajta az elektronika. A kerekeit lesúlyoztam, elöl Terra, hátul TZ-4K keréksúlyokkal. A TZ-4K-14-val lehet, de nem érdemes összehasonlítani, nem egy kategória. Igaz azzal is megdolgoztam mindent amit kellett, de ez azért sokkal jobb gép. Csendesebb, könnyebb a kormányzása (pedig ez sem szervós), de ami a lényeg hogy a kardán használatánál nem kell kikapcsolni a hátsó meghajtást. Egyszerüen jobb vele dolgozni, mindenkinek csak ajánlani tudom! A fenntartási, üzemeltetési költségei viszont az eddigi tapasztalataim szerint magasabbak, de nem egetveröen. De lehet hogy csak azért mert a TZ-4K nekem "hazai" gép, könnyebb hozzá bármit is beszerezni, olcsón. De kellett is javítani gyakran. A Mitsut még nem kellett javítani, ha majd kellesz akkor majd elválik a vallatásnál.
Válasz #2544. hozzászólásra

A két gép között munkába és üzemeltetésben mekkora a külömbség ?
Válasz #2545. hozzászólásra
Kösz a pontos megnevezést. De akárhogy nevezzük, sehogy sem müködik rendesen.
Válasz #2542. hozzászólásra
Mágnesszelepnek hívják....
Válasz #2543. hozzászólásra
Azt nem nagyon. De elötte TZ-4K-m volt, és szerintem attól többet eszik. De hát nagyobb a kubatúrája is. Meg hát ha dolgozik akkor ennie is kell.
Válasz #2542. hozzászólásra
Nekem még túl sok tapasztalatom még nincs novemberben vettem.A fogyasztást szoktad figyelni?
Egyébként most hogy mondod a leállításnál nagyon ritkán nekem is szokott vacakolni.
Válasz #2540. hozzászólásra
Ěn meg vagyok vele elégede bár nem volna baj ha több lovas lenne. Viszont a vásárlásnál a méret is lényeg volt, csak 1 méter széleset akartam és ez olyan is. Azonban azokra a munkákra amire nekem kell megfelel. Csak lehetne rajta kevesebb elektronika. Egy dolog bosszantott nagyon, de megoldottam:
Az üzemanyagadagolón van valamiféle elektromágnes ami a motor beindításánál/leállításánál az üzemanyag útját nyitja/zárja. Azonban ez meg van "bolondulva", ha áramot kap ki-be ugrál, és mikor nyitva kellene lennie lezár, amikor zárva kellene lennie nyitva marad, így vagy nem tudom a motort beindítani, vagy leállítani. Ezét kiiktattam, így az indításnál nincs gond, a motor leállítását meg manuálisan végzem egy tolókar beszerelésével. Más hiba eddig nincs.
Válasz #2540. hozzászólásra
nézz rá a www.auto-tuning.hu oldalra
Válasz #2539. hozzászólásra
Ötletes megoldás. Te mennyire vagy megelégedve a géppel? Kellet már valamit javítani rajta?
Válasz #2536. hozzászólásra



Ez egy szlovák eke, típusjelzése PNJ 2-20, tehát a fogásszélessége 2x20 cm. Ehhez a 16 le-höz elég is, ilyen kötött talajban mint a videón van bizony néha-néha még meg is kell emelni. Igaz nem is csak a föld tetejét mardostam, hanem le is engedtem elég mélyre. De van hozzá levehetö harmadik eketest is, azt akkor használom ha pl. kerítés vagy fa mellett sok maradna el, akkor felteszem. Egyszeü, csak egy 20-as csavar fogja az egész harmadik részt. Nem az én képeim, de így néz ki:
Válasz #2537. hozzászólásra
és fel emeltem a tárcsa vázát, hát nem kellett volna.
Hát ez törés elbambultam
Szerinted mivel lehet javítani?
Válasz #2525. hozzászólásra
Ez törés vagy csak magyar festékkel lett lefestve?
Válasz #2535. hozzászólásra

Nagyon komolyan nyomod. Mekkorák az ekék amivel dolgozol?
Válasz #2534. hozzászólásra
Hát kösz Mindenkinek a válaszokat, sajnos nem lettem okosabb. A motor szám vagy az aláz szám most fogalmam sincs hogy hol van, de holnap majd megnézem. A videóval kapcsolatban igen, én vagyok.
Válasz #2531. hozzászólásra

Szia bt nekem sincs ilyen beöntő nyílás a hidralika szivattyúnál. A tr gépeden hol van a motor szám vagy az aláz szám?
Egyébként ez te vagy?
http://www.youtube.com/watch?v=lhqkTDHRpXE
Válasz #2531. hozzászólásra
Nekem MT2001d van de azon nincs ilyen sapka.A szivattyú a meghajtást a motortól kapja igy gondolom azzal van kapcsolatban.
Válasz #2528. hozzászólásra


Gratula Misi mondtam hogy tuti lesz a tárcsa.Lenyomod ezt a szezont és profi gépész leszel.Csak igy tovább.
74 Misi-töl meg azoktól kérdezem akiknek Mitsubisijük van: nekem a hidraulika szivattyún van ilyen beöntö nyílás. Van-e másnak is ilyen a gépen, és ha igen akkor mire szolgál vagy van-e valamilyen funkciója?

Válasz #2528. hozzászólásra
gondoltam, de jobb a merev és súly is kell.
Válasz #2528. hozzászólásra
Az nem baj ha egy kicsit nehéz mert a könnyü tárcsa csak pattog a föld tetején, még akkor is több mint valószínü hogy eg kicsit v.mivel le kellesz súlyozni.
Válasz #2527. hozzászólásra A tárcsa 120cm 480-as lapokkal a drótkötél súly csökkentés miatt gondoltam.
Válasz #2523. hozzászólásra
Oldalra és a drótkötél helyén is zártszelvénnyel kimerevíteném.
Válasz #2520. hozzászólásra

biztos, hogy jól kiszedi és ez való koraihoz. bevált gépek, csa tudni kell beállítani, mint mindegyik másikat is. a láncosok, pálcások leszedik a foszlós héjat. Ezt adtam el a nyáron. Nagyon eszi a homok a láncokat.
Válasz #2524. hozzászólásra



Okulás kép a birkaságom
Válasz #2523. hozzászólásra

Ja ez lemaradt.
Sziasztok Urak!


Elkészült a tárcsának a váza, jövőhetén aládobom a tárcsákat addig is szárad a festék. Várom a véleményeket és a kritikákat
Megnéztem őket igazából valami olyan kéne ami közel van, és ha lehet Magyarországi már.
Válasz #2520. hozzászólásra
Nézd meg a Yutubon amit az oroszok gyártanak.Több fajta van müködés közben.Azoknál még előny hogy a vágóél is mozog,és maga mögé rakja le a krumplit!