Apám ismeri az összes eddigi traktorost aki dolgozott rajta. A héten kezdi vele a szántást, az első métereken ott lesz az előző kezelője is a gépnek :)
Nem vállaljuk túl magunkat, egy 4 fejes vontatott IH-t fog cibálni.
Egy Kités szerelő szerint olyan 25ezer üzemórára készültek ezek. Persze normális karbantartás mellett, amit eddig megkapott mindig.
Ha valóban jol szervizelt és gondozot a gép akor sokáig elmegy még nektek!! Persze vigyázni és költeni kell rá mert azért az a 16000üó nem kevés még a JD nek sem..De ahogy irod24 órás folyamatos üzemelés után hozátok gondolom mintha szanatóriumba érkezne a gép..Egy havernak volt ojan 18ezer órás már tartot töle és eladta azóta is bánja..!! Véleményem szerint a munka gép megválasztására kell hogy figyelj és akor nem lesz gond!!A Másik dolog meg az hogyhaverkodj ösze az elözö gépészel aki hajtota és kérd ki mindig a tanácsát hidd el megéri!!
hehe ! olyan nincs hogy hosszú , de rövid az annál inkább !!
a rövid motor egy hengerfej,adagoló,turbó,vizpumpa,olajteknő,olajszivatyú nélküli, ugynevezett FÜZÖTT motor!!
Akkor Nyuszin gondolkoztunk, vagy valami Fiat-on. Meg tudtuk, hogy a Tsz le akarja cserélni ezeket és reméltük hogy hozzájutunk az egyikhez olcsón. Ez azért jó mert fater is a telepen dolgozik és tudjuk az előéletét a gépnek.
200ezerrel került volna többe Bajáról. De így sem a Tsz-től vettük már meg hanem az Axial-tól. De ugyanannyiért adták mint amennyiért a Tsz adta volna. Volt egy kis trükk, mert egy ismerős dolgozik az Axial telepen és nem adta oda másnak amíg mi áment nem mondtunk rá.
Sajnos nem mert ö nem azokat szervizelte ö MTZ-s volt a JD ket azt központilag szervizelték!! ök csak kiegészitö munkákban segitkeztek!pl dupla kerék le fel ijenek meg gumi csere..Akor még helyben cserélték!!Amit emleget hogy volt ojan amikor a vadi uj gumit két hét alatt lerugaták a barázdában.. mert kemény és kérges volt..Meg persze éjel napal mentek..És akor egy müszak az 12órás volt nem ugy mint manapság néhol..
Amit fixen tudok!hogy fateroméknál Egy álami gazdaság akori kerületében annó 1300Ha -T müvelt zömében egy kiskerekü 4630 évekig!Akor még a kétszer szántás is divat volt!! Majd egy segédhajtásos.. Ugy cserélték az olajat meg a gumi abroncsot mint a forma 1 ben..!!Az egész mühej ott ált készenlétben mert a gépnek menie kellet!nagyrészt ojan földeken hogy a kiskerekünek az elsö kereke nem mindig érte a földet!! De van ojan is ahol még ma is még a 8210 is ágaskodik..ök ha jol tudom az eredeti után még 3db rövid motort hajtotak ki a gépböl..Persze normális üzemelés közben!Nem trehányságbol..
igen igen értelek !
pont ebben a tcs-ben volt 4 db. 4630
1 db. 4640
majd 89-ben jött 1 db. 4755-ös
a durva munkákat pedig 3 db. rába 250 végezte!!ezek voltak a nagy traktorok+ majd el felejtettem 1 db. 1600 MERCI is volt
na ennyi összesen 8800 hekire!!
Válasz #3237. hozzászólásra
Hát igen ez már lasan történelem!! Nekem az nem tetszett az egészbe--Amit egy öreg kitésel meg is beszéltem annó hogy miért hozták sokáig minden széria közepét!!El is magyarázom hogy mire gondolok..Pl 4755 sokáig felénk csak ijet lehetet látni!!Persze tudom hogy megveni és kifizetni akor is elég volt egy cégnek!! De nagy igény lett volna egy erösebb gépre pl 48-49 55 Ami manapság jövöget be nyugatrol!! És szerintem a 8100 is pont igy járt!! Mert felénk aki vett az nem igen tudja kelö képen igazi nagygépként használni ezért kezdik a csipet és a kicserélésüket.. De például igy terjedt el a 8300 is ami felénk tényleg jol bevált!!De a gépészek rebesgetik hogy egy kis lóerö nem ártana..Ami meg is van a 8400ban!!De viszont abol is kevés van az országban!Szintén nagy része nyugatrol!!
na még szegény, 30-sok mentek de annyit hogy az TÉBOLY !!!!én olyat hallotam az egyik TSZ volt gépcsport vezetöjétöl aki mellesleg rokonunk hogy az 1-ik 30 -ban 5 év után új rövidmotort kapott mert annyit ment
NEM SEMMI
Válasz #3235. hozzászólásra
Nálunk a cégnél 4755ös volt! A Szomszédban volt 4650! Én ott látam azt hogy menyi menyi hietetlen munkaórát mentek..Az igazi tudásukat azt azért sokszor a RÁBÁk melett tudták megmutatni..Mármint ugy hogy a durva és nagyon nehezet azt a rába és a CAt D6D végezte..Ök inkább a preciz munkát végezték hietetlen sokat vetetek vele öszel is és tavaszal is.. A gond az szerintem az volt hogy amikor megjötek akor még nem volt enyi féle fajta és méretü munkagép.. ezért sokszor és sokhejen csak ami másnak is jutot munkagépekel kelett dolgozniuk..És persze normára!!És anak mindig meg kellet lenie.A faterom még most is meséli hogy mekora szám volt amikor az 50 megjött a 30 után!!Azal a komoj elsöhajtásal!!És azt is máig emlegetik amikor a JD kiment vetni a dupla IH val.. no meg a 12 szemenkéntivel.. akor még halatt a vetés...
Ez igen!!Ez egy örök klaszikus darab!! Régen ezek a gépek viték a hátukon a nagy cégeket!!És még ma is hejtálnak a kisebb gazdaságokban..Lasan a huszas éveik közepe fele is nap mint nap a barázdában!! Hol készült a kép??Vagy tied A Szerelvény?
25279 hozzászólás
Válasz #3279. hozzászólásra
Tudjuk, egy rossz szavunk nem lehet :)
én olyan 6-7 re gondoltam
Válasz #3278. hozzászólásra











AZ BAGÓ !!
baxmeg egy szót se szóljál
Válasz #3277. hozzászólásra

4millió+fa
Válasz #3276. hozzászólásra

egy valamit nem kérdeztünk meg töled
mennyi vot az ára??
Válasz #3273. hozzászólásra
Apám ismeri az összes eddigi traktorost aki dolgozott rajta. A héten kezdi vele a szántást, az első métereken ott lesz az előző kezelője is a gépnek :)
Nem vállaljuk túl magunkat, egy 4 fejes vontatott IH-t fog cibálni.
Egy Kités szerelő szerint olyan 25ezer üzemórára készültek ezek. Persze normális karbantartás mellett, amit eddig megkapott mindig.
Válasz #3274. hozzászólásra


)
(Vajon honnét csenhette??????
740-es és 750-es jd vetőgéphez uj vetömagelzáró egységem van 1 fölös jó árban (tescós)
Válasz #3269. hozzászólásra
Ha valóban jol szervizelt és gondozot a gép akor sokáig elmegy még nektek!! Persze vigyázni és költeni kell rá mert azért az a 16000üó nem kevés még a JD nek sem..De ahogy irod24 órás folyamatos üzemelés után hozátok gondolom mintha szanatóriumba érkezne a gép..Egy havernak volt ojan 18ezer órás már tartot töle és eladta azóta is bánja..!! Véleményem szerint a munka gép megválasztására kell hogy figyelj és akor nem lesz gond!!A Másik dolog meg az hogyhaverkodj ösze az elözö gépészel aki hajtota és kérd ki mindig a tanácsát hidd el megéri!!
Válasz #3270. hozzászólásra
amugy speciel a JD motorokat amik eredeti sárga szinű füzött voltak IPARI motornak hivták a kitések !!
Válasz #3270. hozzászólásra
hehe ! olyan nincs hogy hosszú , de rövid az annál inkább !!
a rövid motor egy hengerfej,adagoló,turbó,vizpumpa,olajteknő,olajszivatyú nélküli, ugynevezett FÜZÖTT motor!!
Jó estét! Elnézést de a régebbi Johnik-nál mi az, hogy rövid meg hosszu motor.
Válasz #3266. hozzászólásra
Akkor Nyuszin gondolkoztunk, vagy valami Fiat-on. Meg tudtuk, hogy a Tsz le akarja cserélni ezeket és reméltük hogy hozzájutunk az egyikhez olcsón. Ez azért jó mert fater is a telepen dolgozik és tudjuk az előéletét a gépnek.
Válasz #3264. hozzászólásra


Válasz #3265. hozzászólásra

15000nél újították a motort, minden évben hónapokat szánt 24/24, ha nálunk ugyanennyit kibír akkor nem sűrűn lesz rá gondunk
Válasz #3262. hozzászólásra
Vlmit hötyögtél idén, h. kell nagygép stbbbbbbbb...
Akkoriban min agyaltatok?????
Ja jó sok
Válasz #3261. hozzászólásra






Bagó mondja....
Te vagy a sürgetőmajszter itt.........
Válasz #3262. hozzászólásra

az még jó üóra!!nem beszélve ha újitva is van
Válasz #3256. hozzászólásra
16000 üzemóra. Tavaly lett felújítva a motor, a váltó pedig szinte gyári értékeket mutat. Az összes olaj le lett cserélve mielőtt az Axial elvitte :)
Válasz #3259. hozzászólásra

mit izgulsz
Válasz #3258. hozzászólásra

szerencsések vtok
Válasz #3258. hozzászólásra
Óra mennyi benne??????????????????????????
Válasz #3257. hozzászólásra
200ezerrel került volna többe Bajáról. De így sem a Tsz-től vettük már meg hanem az Axial-tól. De ugyanannyiért adták mint amennyiért a Tsz adta volna. Volt egy kis trükk, mert egy ismerős dolgozik az Axial telepen és nem adta oda másnak amíg mi áment nem mondtunk rá.
Válasz #3253. hozzászólásra


jól tettétek !!! szemét gépforgalmazo meg rálökte volna a kis hasznát
Válasz #3253. hozzászólásra
Mennyi van benne?
Válasz #3254. hozzászólásra






Válasz #3250. hozzászólásra

Belépünk a klubba
Válasz #3252. hozzászólásra
a két 8100-ast. Mi lecsaptunk a jobb állapotúra mielőtt átvitték volna Bajára.
A helyi Tsz most cserélte le Fendtekre
Válasz #3249. hozzászólásra
Király!
És honnét?
ÉRdeklődnék a 8100-as miben különbözik a 8200 és 8300as tól. fel lehet húzni ezt is 230-le re?
Válasz #3249. hozzászólásra


GRATULA BARÁTOM
Válasz #3247. hozzászólásra
Egy 8100-ast, holnap kerül haza 
Mi vettünk
Válasz #3245. hozzászólásra





gyere elö most vagy különben
Válasz #3245. hozzászólásra
Vegyetek má vlm. dögöt!
MÉG IDÉN!!!
Válasz #3245. hozzászólásra














majd megmondom én ki fosik
Válasz #3243. hozzászólásra
Tán fosol ???
Válasz #3242. hozzászólásra
Sajnos nem mert ö nem azokat szervizelte ö MTZ-s volt a JD ket azt központilag szervizelték!! ök csak kiegészitö munkákban segitkeztek!pl dupla kerék le fel ijenek meg gumi csere..Akor még helyben cserélték!!Amit emleget hogy volt ojan amikor a vadi uj gumit két hét alatt lerugaták a barázdában.. mert kemény és kérges volt..Meg persze éjel napal mentek..És akor egy müszak az 12órás volt nem ugy mint manapság néhol..
most mennem kel késöbb jövök szia
Válasz #3241. hozzászólásra

persze hogy nem trehányság ból !!!a 30-as johni üóráját meg tudnád kérdezni faterodtol mennyi ment bele 1 évben ????????
nagyon kiváncsi lennék rá
Válasz #3238. hozzászólásra
Amit fixen tudok!hogy fateroméknál Egy álami gazdaság akori kerületében annó 1300Ha -T müvelt zömében egy kiskerekü 4630 évekig!Akor még a kétszer szántás is divat volt!! Majd egy segédhajtásos.. Ugy cserélték az olajat meg a gumi abroncsot mint a forma 1 ben..!!Az egész mühej ott ált készenlétben mert a gépnek menie kellet!nagyrészt ojan földeken hogy a kiskerekünek az elsö kereke nem mindig érte a földet!! De van ojan is ahol még ma is még a 8210 is ágaskodik..ök ha jol tudom az eredeti után még 3db rövid motort hajtotak ki a gépböl..Persze normális üzemelés közben!Nem trehányságbol..
Válasz #3239. hozzászólásra
igen igen értelek !
pont ebben a tcs-ben volt 4 db. 4630
1 db. 4640
majd 89-ben jött 1 db. 4755-ös
a durva munkákat pedig 3 db. rába 250 végezte!!ezek voltak a nagy traktorok+ majd el felejtettem 1 db. 1600 MERCI is volt
na ennyi összesen 8800 hekire!!
Válasz #3237. hozzászólásra
Hát igen ez már lasan történelem!! Nekem az nem tetszett az egészbe--Amit egy öreg kitésel meg is beszéltem annó hogy miért hozták sokáig minden széria közepét!!El is magyarázom hogy mire gondolok..Pl 4755 sokáig felénk csak ijet lehetet látni!!Persze tudom hogy megveni és kifizetni akor is elég volt egy cégnek!! De nagy igény lett volna egy erösebb gépre pl 48-49 55 Ami manapság jövöget be nyugatrol!! És szerintem a 8100 is pont igy járt!! Mert felénk aki vett az nem igen tudja kelö képen igazi nagygépként használni ezért kezdik a csipet és a kicserélésüket.. De például igy terjedt el a 8300 is ami felénk tényleg jol bevált!!De a gépészek rebesgetik hogy egy kis lóerö nem ártana..Ami meg is van a 8400ban!!De viszont abol is kevés van az országban!Szintén nagy része nyugatrol!!
Válasz #3236. hozzászólásra



na még szegény, 30-sok mentek de annyit hogy az TÉBOLY !!!!én olyat hallotam az egyik TSZ volt gépcsport vezetöjétöl aki mellesleg rokonunk hogy az 1-ik 30 -ban 5 év után új rövidmotort kapott mert annyit ment
NEM SEMMI
Válasz #3236. hozzászólásra







szeretem olvasni a régi idökröl szoló történeteket
Válasz #3235. hozzászólásra
Nálunk a cégnél 4755ös volt! A Szomszédban volt 4650! Én ott látam azt hogy menyi menyi hietetlen munkaórát mentek..Az igazi tudásukat azt azért sokszor a RÁBÁk melett tudták megmutatni..Mármint ugy hogy a durva és nagyon nehezet azt a rába és a CAt D6D végezte..Ök inkább a preciz munkát végezték hietetlen sokat vetetek vele öszel is és tavaszal is.. A gond az szerintem az volt hogy amikor megjötek akor még nem volt enyi féle fajta és méretü munkagép.. ezért sokszor és sokhejen csak ami másnak is jutot munkagépekel kelett dolgozniuk..És persze normára!!És anak mindig meg kellet lenie.A faterom még most is meséli hogy mekora szám volt amikor az 50 megjött a 30 után!!Azal a komoj elsöhajtásal!!És azt is máig emlegetik amikor a JD kiment vetni a dupla IH val.. no meg a 12 szemenkéntivel.. akor még halatt a vetés...
Válasz #3233. hozzászólásra
jól sejtem hogy nálatok is volt a TSZ idökben 50-es, satyesz::?,
Válasz #3233. hozzászólásra


Kunszigeten a Zöld Mező TSZ még ma is üzemelö john deere -ai!!
Válasz #3232. hozzászólásra
Ez igen!!Ez egy örök klaszikus darab!! Régen ezek a gépek viték a hátukon a nagy cégeket!!És még ma is hejtálnak a kisebb gazdaságokban..Lasan a huszas éveik közepe fele is nap mint nap a barázdában!! Hol készült a kép??Vagy tied A Szerelvény?
na hogy legyen ürügy miröl dumálni
bár elég kihalt a fórum!! netán szántani vannak a kollegák??
vagy a hipermarketeket fürkészik a családdal