Gázolaj árak 594 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 393.08 Ft USD 335.35 Ft CHF 417.36 Ft GBP 450.05 Ft

Fórum

John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben

Létrehozta: korzo , 2009-01-10 20:09:16

Kedvencekhez Segítség

25276 hozzászólás
#2376 jd /4650
2009-07-21 21:47:19

Válasz #2376. hozzászólásra

munka munka munka :))

#2375 jd /4650
2009-07-21 21:46:57

Válasz #2375. hozzászólásra

:DD
ez igaz
vagy az igazgató úr kicsit resteli is már a dolgot menet közben is ......................

#2374 trakkis
2009-07-21 21:46:25

üdv jd-sek !!!! :-)
van egy kis időm végre. valami fejlemény ?

Nincs profilkép
#2373 K.Pisti
2009-07-21 21:43:57

Válasz #2369. hozzászólásra
a cég nevét azért illene tudni :-)) (ZRT,nem RT)

#2372 jd /4650
2009-07-21 21:35:11

Válasz #2373. hozzászólásra

ha tényleg az akkor nem fog velünk foglalkozni és az érintett tudni fogja mi a dolga
szerényen megjegyzem kár lesz hogy korzó nem lesz itt velünk ezek után:(

Nincs profilkép
#2371 K.Pisti
2009-07-21 21:33:36

Válasz #2372. hozzászólásra

tegyük próbára

szül év:?
hely?
melyik évben szerzett agrár diplomát és melyik egyetemen ?

#2369 jd /4650
2009-07-21 21:29:45

Válasz #2369. hozzászólásra

Üdvözöljük Igazgató Úr a fórumon !!

Nincs profilkép
#2368 K.Pisti
2009-07-21 21:29:19

Válasz #2369. hozzászólásra

EZ KAMU !!!!!!!!!!!!!!!!!!


:-)))))))))))))))))))))))))))))))))
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))

Nincs profilkép
#2367 Moderátor
2009-07-21 21:27:27

Moderálási elveink miatt törölve.

2009-07-22 00:23:02

Nincs profilkép
#2364 Sza-bolcs
2009-07-21 20:59:02

Van itt erős gép !! Csak mit csinál szántáskor ???

Nincs profilkép
#2363 Sza-bolcs
2009-07-21 20:30:59

Nincs profilkép
#2362 Sza-bolcs
2009-07-21 20:05:38

korzo !
Nem tudsz intézni egy jd-t(7830) demora, én szereznék egy fergát(6497-99) mellé. Egy súlycsoport ?

#2361 szabi
2009-07-21 20:02:55

Válasz #2361. hozzászólásra

Nálunk most 109000 euro+FA-ért adják. 2008-ban a hollandoknál 85000+Fa-ért akciózták az 1450-es CWS-t 5 m-es gabona asztallal. Ezek nem olyan rossz árak.

#2360 korzo
2009-07-21 19:07:04

Válasz #2354. hozzászólásra

Amúgy nem hatékonyabb.

#2359 korzo
2009-07-21 19:05:16

Válasz #2356. hozzászólásra

Nem sok. Nem igazán tud versenyképes lenni árilag, sajnos.

#2358 korzo
2009-07-21 19:00:50

Válasz #2355. hozzászólásra

Nem tudok motorproblémáról, csak korai korrózióról halottam egy pár esetben (túl sok időt töltött a nagy vízen, és annak közelében)

#2357 korzo
2009-07-21 18:59:17

Válasz #2354. hozzászólásra

A hosszú tengelyt nem engedik, ikerkereked természetesen lehet.
Igazából lehetne az is (talán), csak akkor a fekete rendszám felejtős (mint a törzscsuklósnál).

Nincs profilkép
#2356 JD 4630
2009-07-21 14:18:38

Válasz #2355. hozzászólásra

Nem lehet ,hogy egy kicsit túlterhelte?

1 hete voltam motort vinni felújítatni és pont erről beszéltem az ottani szakikkal, azok mondtak hasonló esetet és abban túlterhelés volt az oka.

Valami írásos anyagot csináljon(pl jegyzőkönyveztesse a helyi kereskedővel) azért a biztonság kedvéért.

#2354 szabi
2009-07-21 13:30:48

Válasz #2355. hozzászólásra

Van nálatok egyáltalán ilyesmi?

#2353 szabi
2009-07-21 13:30:12

Válasz #2352. hozzászólásra

Egy kérdésem lenne hozzád_ Nállatok mi a tapasztalat ezekkel a kis 1450-es CWS dél amerikai kombájnokkal mert itt most egy ismerős vett egyet és bejáratás közben elpancsolta a motorolaj felét. Szerviz azt mondja normális. Vajon tényleg az? mert aggódik a tulaj.

Nincs profilkép
#2352 bruder mester
2009-07-21 13:24:16

Válasz #2352. hozzászólásra

Régebben írtad, hogy EU betiltotta az ikerkereket. Ha lehetne vele közlekedni, akkor vennének ikerkerekeset tőletek?
Amerikában nyilván nagyobb a tér, de egy olyan tevékenységnél, ami ennyire energiaigényes, sokkal hatékonyabb lehetne a két keskenyebb kerék egy szélesebb helyett. Jól gondolom?

Nincs profilkép
#2351 t.peti
2009-07-21 12:51:07

állítólag a 936osnak nem jó a fogyasztása ezért vett eggyel kisebbet a 933v-t 330pacival

#2350 korzo
2009-07-21 12:44:45

Válasz #2349. hozzászólásra

(az meg a paraszt baja, ha egy 300+ lovas, ~12tonnás gépet használ olyan célra amire - a legrosszabb esetben is - elég lenne egy 8tonnás 200 lovas. Bár én is láttam már 8220-assal körbálázó embert...)

#2349 korzo
2009-07-21 11:08:16

Válasz #2349. hozzászólásra

Pont a Fendt volt, aki a Profi-nak olyan traktort adott tesztelésre, amin kevesebb hűtőlapát volt, mint a szériagépen. Amikor itt 1-2%-al dobálóznak, akkor már ennyi is fontos lehet (ez kb. 2-4 % javulást okozott a teljes gépre vonatkoztatva). Én csak erről az egy esetről tudok - ez is véletlenül derült ki - és természetesen nem jelenti azt, hogy más nem csalna. De azt jól mutatja, hogy a lehetőség benne van a rendszerben.

A legszebb az egészben az, hogy sokkal több múlik a gépkezelőn, mit a gépen. Az élboly az már nagyon közel van egymáshoz.

Igen, a JD sokat fogyaszt. Ha nincs kiterhelve. A JD motort alaposan meg kell terhelni, hogy jól fogyasszon. Ez azt jelenti, hogy terhelt fordulatszámnak 15-20%-al alacsonyabbnak kell lennie, mint a terheletlennek. A motor bírni fogja, erre van tervezve.

#2348 szabi
2009-07-21 10:55:26

Válasz #2346. hozzászólásra

Igazad van a Fendt 360 - as 7000 valahány köbcentis motorja eléggé fel van húzva nem is értem ezt miért kellett. Az amerikai és európai teljesitmény különbségbe még azért az eltérő szabványokon kivűl még beleszámithatjuk a nagyon gyenge minőségű amerikai gázolajat és a nagyobb élettartam iránti igényt is. Mert azért azt megnézném mit szólna az amcsi farmer ahhoz, hogy pár üzemóra után teljes befecskendezőrendszer csere kell egy 6020-as JD-nek amit már másodszor nem fizet a gari. Mert bizony ilyen nem is egy volt. Most nem a CR-ekről beszélek mert azt gondolom tudja mindenki, hogy beszarnak a többi trakinál is.

#2347 szabi
2009-07-21 10:39:05

Válasz #2347. hozzászólásra

A tapasztalat meg azt mutatja, hogy a JD sajna többet fogyaszt mint a konkurencia legnagyobb része. Akkor mi is van ezzel az amcsi tesztel? Szerintem ezek a Nebraskai "tudósok" ha belezöldülnek se mondják ki, hogy a Fendt kevesebbet fogyaszt mint a JD, mert az nekik nem jó. És én az adatok szépitését kevésbé tudom elképzelni a német Profi/Topagrar tesztelőitől mint az amcsiktól. Ettől még persze minden lehetséges. Nyugaton meg használnak 300 ló körüli trakikat kaszálni láttam már 360-as Fendt-eket nem is egyszer.

Nincs profilkép
#2346 bruder mester
2009-07-21 10:26:19

Válasz #2347. hozzászólásra

Köszi. Végre megérte kinyitni a számítógépet, nem csak fél soros "beszélgetsekből" kell kihámozni hangyányi mondanivalót! :-)

#2345 korzo
2009-07-21 10:10:52

Válasz #2346. hozzászólásra

Akkor sorjában:

1. Mert az, és kész. (c:

2. Amerikában tipikusan a TLT teljesítményt adják meg, és Amerikában nincs IPM sem. Mi itthon az EC 97/68 szerinti, névleges, szántóföldi teljesítményt publikáljuk, de pl a németek meg szeretik a maximális IPM-es teljesítményt megadni (az adja a legmagasabb bizonyítható, mérhető értéket)

3. kicsit marketing. Európában úgy van "nevelve" a nép, hogy a katalógusokból hasonlítgatja a számokat, és nem azt nézi, hogy pl. a szomszéd faluba mit húz egy ilyen gép.

4. Mindenki akkorára fújja a turbóval amotort, amekkorára akarja. Jellemzően a Renault/Claas is nagyobbja fújja fel a JDPS motorokat mint maga a JD.

5. Na ez az igazi marketing. A g/kW fajlagos fogyasztás egy igazi "néphülyítés". Maga az alapgondolat nagyon is jó lenne, de itt is mint mindenhol az ördög a részletekben rejlik:
-a g/kW adatnak tipikusan a görbe legalacsonyabb értékét adják meg, és senkit nem érdekel, hogy előtte/utána milyen annak a felfutása. Eközben a jellemző munkapontok ritkán esnek a egybe ezzel az értékkel.
-teljes terheléses adatot mutatnak. Részterhelésen teljesen más is lehet egy motor jelleggörbéje.
-Milyen szabvány szerint mérnek? ISO, ECE, EC stb-stb-stb. Csak példának: egy 8530-as hűtőrendszerének teljesítményigénye kb. 10 LE egy 936-os Fendt-nek meg 24-25 LE. Ha EC vagy ISO szerint nézzük akkor ezt a különbséget nem látjuk (mert az csak a puci motort vizsgálja)
-mint ahogy a hajtómű-veszteséget sem.
-arról nem is beszélve, hogy az általában publikált mérési eredmények (pl. a TopAgrar-ban, vagy a Profi-ban megjelenő tesztek*) hekkelhetők, elcsalhatók. Azokhoz a mérésekhez a gyártó ad egy traktort, de ott nem nézik meg, hogy az olyan-é mint a többi "sorozatgyártott" gép.

A legjobb tesztek az OECD-s szabványú tesztek, és azok közül is az amerikai Nebraska. Ez utóbbi azért, mert az az amerikai gépminősítésnek is a része, ezért a gépnek úgy kell(!) kinéznie, mint a valós kereskedelmi terméknek. És több munkaponton mért értékeket is össze lehet hasonlítani, sőt akár a vonóerő függvényében is.
___________________________
Akkor szoktam tökönszúrni magam, amikor azt látom, hogy egy 300LE körüli gépnél a könnyű kaszálási munka is szerepel a PowerMix-ben. Nooormális?

Halkan megjegyezném, hogy még mindig a JD 8430 PowerShift-é a legjobb fogyasztási eredmény a Nebraska teszten ;)

Nincs profilkép
#2344 bruder mester
2009-07-21 09:12:11

Válasz #2337. hozzászólásra

Gutten tág!

Van néhány kérdésem. Miért jobb a JD?

Amerikában a legtöbb 8530-ast 275 lóerősnek írják. Ez miért van így? Ez adja a következő kérdést. Lehetséges, hogy ennyi is elegendő ahhoz, amit a traktor tömege miatt át is tud adni a talajra?

Ájrópában viszont ezek 330-363 lóerősek. Itt miért hajszolják a lóerőket, lehet, hogy csak a marketing?

Vagy. Fendt 936 = 7100 ccm. Ez elég nagy ökörség. Én max a 270 lóerőset merném használni, úgy, hogy tartós maradjon.

Errefelé a "környezetkímélő" motort a g/kw érték alapján sorolják be. Lehetséges-e, hogy részben ezért ez a nagy lovasítás, hogy így javítsanak ezen az értéken? Ugyen minél több lóra esik egy gramm káros anyag, annál "takarékosabb" Nade, ha nem tudja kihasználni, nem tudja használni, vagy mint a JD nem akarja használni, akkor ez csak vakítás, és valóban a JD a legjobb a 9000 ccm-mel részterheléssel, és egy tartós motor-hajtáslánccal?

#2343 Paldoo.
2009-07-18 21:43:21

Válasz #2344. hozzászólásra

Én aztán nem.
Ezt nevezik TÖMÉNY TUDÁSNAK.

Nincs profilkép
#2342 Sza-bolcs
2009-07-18 21:40:18

Válasz #2343. hozzászólásra

Örülök, hogy 1 kézzel még ennyit is bírok írni ! Mutatja itt a hibákat, de azt már nem tudom így kijavítani.

Te nézegeted ????

#2341 Paldoo.
2009-07-18 21:38:59

Válasz #2342. hozzászólásra

Megnézted, ezt 1be kell.
A Meg Rájent kell külön.
Meg a Meg Gájvert...

Nincs profilkép
#2340 Sza-bolcs
2009-07-18 21:37:04

Válasz #2339. hozzászólásra



Meg nézted ???????????????????


Nincs profilkép
#2339 Sza-bolcs
2009-07-18 21:18:06

Válasz #2339. hozzászólásra

Esős top. 3504 !!!!!!!

Nincs profilkép
#2338 Sza-bolcs
2009-07-18 21:15:51

Válasz #2339. hozzászólásra

Nézd meg a svéd katalógust ! Nagyon javaslom ! Be lehetne egy ilyent itthon is vezetni !!!!!! Örömünkre !!!! :-))

#2337 korzo
2009-07-18 21:13:13

Válasz #2338. hozzászólásra

Te is tudsz ;)
Ezek* utólag szerelős/rendelős cuccok. Alkatrészvonalon érhetőek el.
____________________
*: fabetét, bőrülés/kormány, krómozott kipufogó rács stb.

Nincs profilkép
#2336 Sza-bolcs
2009-07-18 19:04:51

korzo !!!!!!
Te tudsz ilyeneket is rendelni !!!!??????:

AL174268

#2335 korzo
2009-07-17 15:35:24

Válasz #2334. hozzászólásra

Véglehajtás és a hűtőrendszer a két Achilles sarka a gépnek. (mihez képest csak probléma ez persze)
Mindegyikre van/volt megoldás.
-A véglehajtásba a 30-as elemei kerültek (eredeti 20-asba valót nem is lehet kapni)
-egy jó nagy halom hűtő ki lett cserélve. Kicsit alul lett méretezve az alsó gyűjtőcsatorna, és már minimális lerakódások miatt is lecsökkent a hűtőkapacitás. Megoldás: csak gyári (vagy gyári ajánlású) hűtőfolyadékot szabad használni, és szigorúan be kell tartani a csereintervallumokat.

#2334 korzo
2009-07-17 15:28:29

Válasz #2330. hozzászólásra

Az. Legfeljebb a tengeripart.

#2333 korzo
2009-07-17 15:27:51

Válasz #2327. hozzászólásra

Kezelési utasítás? Tényleg nem tudom...

#2332 Paldoo.
2009-07-16 22:32:40

Válasz #2333. hozzászólásra

Ő sajna ilyet sose fog venni..........
Dícsérni azt én se fogom.

Nincs profilkép
#2331 K.Pisti
2009-07-16 21:45:23

Válasz #2332. hozzászólásra

Tán 6 ezrest akar venni keresztapád?
a 20-as végüt nem dícsérik

#2330 Paldoo.
2009-07-15 22:40:58

Válasz #2327. hozzászólásra

Te koma, melletted h. működnek ezek a 65-66osok?

Nincs profilkép
#2328 K.Pisti
2009-07-15 22:33:14

Válasz #2328. hozzászólásra

Korzó nincs, mert megkapta a zsetont a fordításért és irány Havai

#2327 Paldoo.
2009-07-15 22:25:22

Még 1 kérdés.
A 65-66 os tök ua???
Csak a motor erősebb?
A 68-69 szintén így?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hozam-előrejelzés és döntéstámogatás egy kattintással+ VIDEÓ
Hozam-előrejelzés és döntéstámogatás egy kattintással+ VIDEÓ
A Duna Adatkocka ökoszisztémája a digitalizáció előrehaladtával kulcsszerepet...
Burgonya betakarítása és tárolása – hogyan őrizd meg a frissességet
Rövidtárcsa 6 méteres
Rövidtárcsa 6 méteres

12.000.000 Ft

Rugókapás kombinátor
Rugókapás kombinátor

800.000 Ft

Nagydobosi sütőtök eladó
Nagydobosi sütőtök eladó

150 Ft

ROHR Pótkocsi 18 t három oldalra billenős eladó
ROHR Pótkocsi 18 t három oldalra...

5.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]