Előfordulhat, hogy a repcevetőmagos zsákba több mag kerül mint amennyinek lennie kell benne? ma vetettünk 3,2 ha-t dk exception 7.41-es ezermaggal, ott elcsesztem, hogy nem mértem meg a zsák súlyát, (tegnap imaretet vetettünk azt megmértem ezermagból visszaszámolva tökéletes volt, és a vetés is pontos lett)..na már most a terv 380 ezres tőszám volt, vetőgép belőve az égadta világon minden jó volt minden passzolt de sok mag maradt, vetés után újra leforgattam akkor is jó volt, se dugulás se semmi mégis 3 kg-al több magom maradt mint amennyinek kellett volna....egyébként 270 ezres tőszám jött ki a végére talaj jó víz is van meg ír is még csapadékot, nagy dilemma, hogy maradjon így vagy vessünk rá valamennyit, vélemények?
Válasz agrotomi #15884. hozzászólásáraMiért lenne hülyeség? Egyik éven szept 22.-én rávetettem a kicsit hiányos repcére. Ráállítottam a mélységre a keménység miatt. Nem volt tökéletes de sok kikelt.
Válasz szanberg #15869. hozzászólásáraCsak azért kérdezem mert nekünk amikor "fém volt újkorán" a 892 esen amikor üzemmeleg lett folyamatosan elnyomta a vizet a túlfolyón. Vagy 4 szer volt a motor szinte teljesen szétszedve átnézve de nem szünt meg a probléma. Az akkori forgalmazóval ment az adok kapok mert ugye akkor 2001 ben új gép volt. Na egyszer már nem volt mit kicserélni a gépen csak a hűtő felső részészét és amint az műanyag lett megszűnt a jelenség. Azóta is úgy megy. Magyarázat viszont nincs rá hogy ez mit befolyásolt mitől javult meg...
Válasz Gatti #15864. hozzászólásáraNEEEEEM, csak közelről van fotózva.. ez hibridbúza szár.. de az tény ez nem sima buza vastagság hanem kétszer legalább vastagabb...
Válasz Sk Laci #15859. hozzászólásáraNem lesz úgy se olcsóbb, sőt, inkább drágább.
IKR-nél 97.000 Ft/t leszállítva a Nádor gömbaölős csávázással, fajtatulajdonosnál meg 98.000 plusz szállítás :))
Válasz szanberg #15857. hozzászólásáraAmit kiveszel öreget, nincsenek rajta nem kivágot nyílások, amik vízkövesek és gátolják a víz áramlását?
Nekem a Crystálokon volt ilyen probléma. Az öreg hengerfejtömítésen nem voltak kivágva a lyukak mindenhol. A vízköves részeket kilyukaszgatam, rátetem az új tömítésre, körberajzoltam, majd kilyukasztotam ott ahol kell. Megszünt a melegedési probléma.
Sok utánagyártot dolog csak el van kaprakodva a legyártásánál.
A forgókat lezúzzuk vele annyit kibír, ott van egy kis parlagfű csomó itt ott, nagyfergát csövezem fel majd és szögben ráhúzom a 6,2-es tárcsát ez lesz a megoldás. Amit nem vág össze az elfér a földben, egyébként meg összedareli a szárat eléggé.
Zúzós adapter vagy aprítóhenger, ez lesz itt a megoldás hosszútávon, akkor lehet csövezni a gépet dűlhet a szár földig, nem számít.
Válasz szanberg #15853. hozzászólásáraNehogy már a 10 éves mf ne zúzhasson.
1 retkes cső előre hidraulikába és sose cseszett le semmit.
Reglonozottat még ki is dönti sokx ami baj is.... zöld karónyi se csinált bajt.
Válasz Büresz #15852. hozzászólásáraNem is lenne baj az MTZ-vel ha hozná a régi pirosak minőségét a mai napig, akkor kettőt vennék rögtön belőle, még ha 8millába kerülne akkor is, mert önmagában nem a profi elektronikát szerető gépésznek, sőt attól félő gépésznek jobbat nem gyártanának, látjuk a régi kisfülkéseket amik kiszolgáltak egy nagy kolhozt anno majd maszek vállalkozónál még 1-2évtizedet mai napig meg ütik őket az erdőn és még mindig az oda a legjobb..... szóval ennyi, csak az újakra nem lehet munkát tervezni, de ezt szó szerint kell érteni.
Komolyan mondom, hogy ha az elhunyt öreg gépészem nem járna a fejemben, aki kapta a turbóst anno tizenéve és dolgozott vele olyan sokat, felgyújtottam volna már, mert amikor minden napra baj jut és nem tervezhetsz vele már semmilyen munkát, akkor az marhanagy probléma.
Jelenleg ott tartunk, hogy minden új benne és már többedjére, minden fain 4,5bar olajnyomás meleg motornál is, pöccröff ketyeg mint a doxa, új a hűtő, már a motorolaj hűtőt is újra cseréltem, vízpumpa szintén, termosztát kivéve és mégis félgázon RZ-vel 3.ban is melegszik. Nem forr fel nem fújja a ködöt de ki-ki buggyan belőle a víz. Hengerfejet nem cseréltünk de átlett vizsgáltatva amikor a motorfelújítás volt, minden rendben van, jó az előtöltés mindenmindenminden….. és akkor nem tudom zúzatni a napraforgó tarlómat, nyugati gépet nem viszek rá az biztos, ez meg kuka....
Szerintetek intenzív technológiával 22 AK barna homokon (elővetemény kukorica) őszi árpából vagy búzából lehet többet kipréselni? Kukoricának rizikós , napra nem régen volt benne. Árpát mostanában nem vetettem. Ezért nincs összehasonlítási alapom a búzával. Válaszokat előre is köszönöm!
Válasz Pilátus #15846. hozzászólásáraNyilván nem az álmok netovábbja, az MTZ, de azért azt mindenki elfelejti hogy sok nagy gazdaság modern gépparkját alapozta meg és sok "nagytraktor" árát megkereste. Sokakat (szinte mindenkit) elindított a "pályán"
Korábban lekerül idén a napraforgó, több idő marad annak talajelőkészítésre, aki búzát ültet a helyére.
Változtattok ezért a megszokott műveleti soron?
Válasz Sk Laci #15841. hozzászólásáraja igen, rettentő fordulékony, 4 hengeres, befér a kukorica sorba szerelés nélkül természetesen, és 3 év vagy 3000 óra teljeskörű garancia!
Válasz Sk Laci #15841. hozzászólásáraÉn most korai postban fogok gyomírtani, illetve egyik táblám Clearfield-es a vadrepce miatt(korábban nagyon sok volt és nem tudom másképpen megoldani). A többit pedig a Runway-os csomaggal fogom most fújni, azt mondják jó árban is és hatékony.
Traktor téma. Nem gondolkodok Jd-ben. Túl árazott történet és nem lenne kihasználva. Idősebb kezelőnek minnél egyszerűbb lehető legtöbb mechanikus megoldással rendelkező traktor kell, szaladgálós faros munkára, kasza sodró EB7-es kocsi(ezt hegyen völgyön) Ennek az M5.091-nek az elődje a 9960-as, van itt nem messze egyik cimborámnak, ő is azzal húzza a BSS-kocsit 110mázsa kukoricával -nyilván nem a malajban- de úton elég jól gurult vele mikor hordta ide, nekem mondom, csak kis EB7-est kell húznia az játékszer neki. Ezekben egy hi-lo power fokozat van és kész, 6x2x3= 36 sebességgel, annyi, hogy van benne elektro hidraulikus irányváltó, az egy mai traktorba már kötelező azt gondolom. Kis gép kis munkára de folyamatos üzemre, kis fogyasztás, alacsony karbantartás igény, egyszerű kezelés. Ja igen, jó klíma legyen benne, az meg van és ne kelljen a kötelező szervízeken kívül vacakolni vele, csak ülni bele gyújtani és tolni neki.
Ezt kínálja a japán és 43ezerért ilyet lehet venni amiben minőség és megbízhatóság lakozik.
Korábban kacérkodtam a kis hürlimannal vagy lambóval, azok is megtennék csak azok nyűgösebbek, kicsit itt ott javítgatni kell őket időnként, kicsit folyik kicsit ázalog néha...
Nem beszélve a háttérről, nekem ez a vonal van nagyon jól kiépítve.
26392 hozzászólás
Válasz krokodil007 #15889. hozzászólásáraén inkább az Amun búzájukra lennék kíváncsi :)
Válasz krokodil007 #15889. hozzászólásáraSzerintem a Genius többet tud.
MULAN BÚZA kinek milyen szokott lenni?
üdv!


Előfordulhat, hogy a repcevetőmagos zsákba több mag kerül mint amennyinek lennie kell benne? ma vetettünk 3,2 ha-t dk exception 7.41-es ezermaggal, ott elcsesztem, hogy nem mértem meg a zsák súlyát, (tegnap imaretet vetettünk azt megmértem ezermagból visszaszámolva tökéletes volt, és a vetés is pontos lett)..na már most a terv 380 ezres tőszám volt, vetőgép belőve az égadta világon minden jó volt minden passzolt de sok mag maradt, vetés után újra leforgattam akkor is jó volt, se dugulás se semmi mégis 3 kg-al több magom maradt mint amennyinek kellett volna....egyébként 270 ezres tőszám jött ki a végére talaj jó víz is van meg ír is még csapadékot, nagy dilemma, hogy maradjon így vagy vessünk rá valamennyit, vélemények?
Válasz Büresz #15885. hozzászólásáraTermésàtlagon mutatkozott? Jól sikerült?
Válasz agrotomi #15884. hozzászólásáraÉn nem...
Válasz agrotomi #15884. hozzászólásáraMiért lenne hülyeség? Egyik éven szept 22.-én rávetettem a kicsit hiányos repcére. Ráállítottam a mélységre a keménység miatt. Nem volt tökéletes de sok kikelt.
Válasz Johny B. #15883. hozzászólásáraValaki itt, próbált màr ràvetéssel kompenzálni a tőszàmot?

Lehet, hogy hülyeség de gondolom megkérdezem.
Válasz agrotomi #15882. hozzászólására45-50
Ki milyen tőszàmmal veti a repcét?
DK expression?
Idén mi sem vállaljuk be és nem lesz repce...
Lesz szója
Idén nem vállaljuk be,várunk még...
Válasz bobo77 #15877. hozzászólásáraÉn bevállalom ezt a kockázatot (is)!
Válasz kukaccsosz #15873. hozzászólásáraKöszi
Válasz Berkó_ #15875. hozzászólásáraNem szeretek idegeskedni
Válasz Berkó_ #15875. hozzászólásáraBocs az offért
Válasz bobo77 #15874. hozzászólásáraHa már a repcés, búzás topikban vagyunk, Neked miért nincs repcéd?
Válasz szanberg #15869. hozzászólásáraCsak azért kérdezem mert nekünk amikor "fém volt újkorán" a 892 esen amikor üzemmeleg lett folyamatosan elnyomta a vizet a túlfolyón. Vagy 4 szer volt a motor szinte teljesen szétszedve átnézve de nem szünt meg a probléma. Az akkori forgalmazóval ment az adok kapok mert ugye akkor 2001 ben új gép volt. Na egyszer már nem volt mit kicserélni a gépen csak a hűtő felső részészét és amint az műanyag lett megszűnt a jelenség. Azóta is úgy megy. Magyarázat viszont nincs rá hogy ez mit befolyásolt mitől javult meg...
Válasz blink #15872. hozzászólásáraNem
Lumiposas vetést be kell jelenteni valahol?
Válasz szanberg #15870. hozzászólásáraHamarosan kiderül mit er a lumipksa....
Válasz Johny B. #15862. hozzászólásáraItt is van már ilyen, én nem láttam csak a kolléga mondta, hogy kibújkált a repcém, holnap ránézek.
Remélem a Lumiposa fog dolgozni...
Válasz bobo77 #15860. hozzászólásáraNem, fém hűtő van rajta!
Gigga ősziárpáról és a Rustik búzáról kinek mi a véleménye? Köszi
Válasz Cafi #15861. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz Johny B. #15865. hozzászólásáraakkor azért volt megtévesztő :)
Válasz Gatti #15864. hozzászólásáraNEEEEEM, csak közelről van fotózva.. ez hibridbúza szár.. de az tény ez nem sima buza vastagság hanem kétszer legalább vastagabb...
Válasz Johny B. #15862. hozzászólásárabár ha jobban megnézem mintha napraforgó lenne, de nagyon hasonlít a kukorica szárára
Válasz Johny B. #15862. hozzászólásáraez kukorica föld volt?
Mán kel a repce...

Válasz Sk Laci #15859. hozzászólásáraNem lesz úgy se olcsóbb, sőt, inkább drágább.
IKR-nél 97.000 Ft/t leszállítva a Nádor gömbaölős csávázással, fajtatulajdonosnál meg 98.000 plusz szállítás :))
Amúgy van szlovák képviselőjük is
Martonvásári búza
Válasz szanberg #15857. hozzászólásáraA hűtő teteje amire a zárósapka megy az műanyag?
MV búzavetőmagokra ki az egyenes eldó cég, akinél megrendelhetném a vetőmagot, és nem megy 5 közvetítőn keresztül?
Válasz szanberg #15857. hozzászólásáraAmit kiveszel öreget, nincsenek rajta nem kivágot nyílások, amik vízkövesek és gátolják a víz áramlását?
Nekem a Crystálokon volt ilyen probléma. Az öreg hengerfejtömítésen nem voltak kivágva a lyukak mindenhol. A vízköves részeket kilyukaszgatam, rátetem az új tömítésre, körberajzoltam, majd kilyukasztotam ott ahol kell. Megszünt a melegedési probléma.
Sok utánagyártot dolog csak el van kaprakodva a legyártásánál.
Válasz Tomi81 #15856. hozzászólásáraMár egy párszor volt de nem megoldás...
Válasz szanberg #15853. hozzászólásáraHengerfejtömítést cserélj.
Válasz *** HM *** #15854. hozzászólásáracsak ha meg felcsövezem akkor kidőlnek földig a szárak és pont semmit nem ér az RZ.
A forgókat lezúzzuk vele annyit kibír, ott van egy kis parlagfű csomó itt ott, nagyfergát csövezem fel majd és szögben ráhúzom a 6,2-es tárcsát ez lesz a megoldás. Amit nem vág össze az elfér a földben, egyébként meg összedareli a szárat eléggé.
Zúzós adapter vagy aprítóhenger, ez lesz itt a megoldás hosszútávon, akkor lehet csövezni a gépet dűlhet a szár földig, nem számít.
Válasz szanberg #15853. hozzászólásáraNehogy már a 10 éves mf ne zúzhasson.
1 retkes cső előre hidraulikába és sose cseszett le semmit.
Reglonozottat még ki is dönti sokx ami baj is.... zöld karónyi se csinált bajt.
Válasz Büresz #15852. hozzászólásáraNem is lenne baj az MTZ-vel ha hozná a régi pirosak minőségét a mai napig, akkor kettőt vennék rögtön belőle, még ha 8millába kerülne akkor is, mert önmagában nem a profi elektronikát szerető gépésznek, sőt attól félő gépésznek jobbat nem gyártanának, látjuk a régi kisfülkéseket amik kiszolgáltak egy nagy kolhozt anno majd maszek vállalkozónál még 1-2évtizedet mai napig meg ütik őket az erdőn és még mindig az oda a legjobb..... szóval ennyi, csak az újakra nem lehet munkát tervezni, de ezt szó szerint kell érteni.
Komolyan mondom, hogy ha az elhunyt öreg gépészem nem járna a fejemben, aki kapta a turbóst anno tizenéve és dolgozott vele olyan sokat, felgyújtottam volna már, mert amikor minden napra baj jut és nem tervezhetsz vele már semmilyen munkát, akkor az marhanagy probléma.
Jelenleg ott tartunk, hogy minden új benne és már többedjére, minden fain 4,5bar olajnyomás meleg motornál is, pöccröff ketyeg mint a doxa, új a hűtő, már a motorolaj hűtőt is újra cseréltem, vízpumpa szintén, termosztát kivéve és mégis félgázon RZ-vel 3.ban is melegszik. Nem forr fel nem fújja a ködöt de ki-ki buggyan belőle a víz. Hengerfejet nem cseréltünk de átlett vizsgáltatva amikor a motorfelújítás volt, minden rendben van, jó az előtöltés mindenmindenminden….. és akkor nem tudom zúzatni a napraforgó tarlómat, nyugati gépet nem viszek rá az biztos, ez meg kuka....
Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #15851. hozzászólásáraÚgy hogy volt pénzük korszerübb trakira már akkor amikor itt még csak mtz-re futotta.
Válasz gazda001 #15849. hozzászólásáraEzt én is hallottam már...



"MTZ-nélkül nem tartanánk itt.."
Csak azt nem értem, hogy az osztrákok, németek, franciák, amcsik hogyan járnak ott ahol tartanak, pedig MTZ-jük se volt!???
Körkérdés?
Válaszokat előre is köszönöm!
Szerintetek intenzív technológiával 22 AK barna homokon (elővetemény kukorica) őszi árpából vagy búzából lehet többet kipréselni? Kukoricának rizikós , napra nem régen volt benne. Árpát mostanában nem vetettem. Ezért nincs összehasonlítási alapom a búzával.
Válasz Pilátus #15846. hozzászólásáraNyilván nem az álmok netovábbja, az MTZ, de azért azt mindenki elfelejti hogy sok nagy gazdaság modern gépparkját alapozta meg és sok "nagytraktor" árát megkereste. Sokakat (szinte mindenkit) elindított a "pályán"


Korábban lekerül idén a napraforgó, több idő marad annak talajelőkészítésre, aki búzát ültet a helyére.
Változtattok ezért a megszokott műveleti soron?
Válasz Tomi81 #15842. hozzászólásáradehogy is, csak rosszul írtam
Válasz szanberg #15840. hozzászólásáraDobd már ki az mtz-t
Válasz Sk Laci #15841. hozzászólásáraja igen, rettentő fordulékony, 4 hengeres, befér a kukorica sorba szerelés nélkül természetesen, és 3 év vagy 3000 óra teljeskörű garancia!
https://civilkontroll.com/devizahitelek-a-fidesz-rarontott-a-magyar-csaladokra/
Válasz Sk Laci #15841. hozzászólásáraÉn most korai postban fogok gyomírtani, illetve egyik táblám Clearfield-es a vadrepce miatt(korábban nagyon sok volt és nem tudom másképpen megoldani). A többit pedig a Runway-os csomaggal fogom most fújni, azt mondják jó árban is és hatékony.
Traktor téma. Nem gondolkodok Jd-ben. Túl árazott történet és nem lenne kihasználva. Idősebb kezelőnek minnél egyszerűbb lehető legtöbb mechanikus megoldással rendelkező traktor kell, szaladgálós faros munkára, kasza sodró EB7-es kocsi(ezt hegyen völgyön) Ennek az M5.091-nek az elődje a 9960-as, van itt nem messze egyik cimborámnak, ő is azzal húzza a BSS-kocsit 110mázsa kukoricával -nyilván nem a malajban- de úton elég jól gurult vele mikor hordta ide, nekem mondom, csak kis EB7-est kell húznia az játékszer neki. Ezekben egy hi-lo power fokozat van és kész, 6x2x3= 36 sebességgel, annyi, hogy van benne elektro hidraulikus irányváltó, az egy mai traktorba már kötelező azt gondolom. Kis gép kis munkára de folyamatos üzemre, kis fogyasztás, alacsony karbantartás igény, egyszerű kezelés. Ja igen, jó klíma legyen benne, az meg van és ne kelljen a kötelező szervízeken kívül vacakolni vele, csak ülni bele gyújtani és tolni neki.
Ezt kínálja a japán és 43ezerért ilyet lehet venni amiben minőség és megbízhatóság lakozik.
Korábban kacérkodtam a kis hürlimannal vagy lambóval, azok is megtennék csak azok nyűgösebbek, kicsit itt ott javítgatni kell őket időnként, kicsit folyik kicsit ázalog néha...
Nem beszélve a háttérről, nekem ez a vonal van nagyon jól kiépítve.