Igen tudok olyant akinek a gépén ez fut,AZ ENYÉMEN...A minőségi kételkedésedet is meg kell ,hogy cáfoljam ,mert bírja a tíz évet "az már biztos"...Pécsett van a cég aki a gyárakba pl. konzervgyárakba csomagoló üzemekben stb specális szállító szallagokat IS készítenek... Valami érdekes neve van ,sokágig tudtam csak most elfelejtettem ,híába tízen valahány év "nagy idő"(hű ha a mostani "fejemmel" lehetnék tíz évvel ezelött...)...De, reggel majd bemegyek ,ha még ott vannak...
Ebben a Nasa által kifejlesztett rágás mentes kábelek vannak,csak azt nem tudom a többi gyártó miért nem használja ezeket mert már tízennyolc valahány éve így gyártját az MF-et...
Pöspökhatvanba voltam múltkor tüzet oltani, ott is ki volt írva egy helyen hogy hevederek, laposszíjak, végtelenített szalagok gyártása... érdeklődni kell. Üsd be a gugliba biztos kidob pár okosságot.
Válasz #387. hozzászólásra
Az a baj velük, hogy a vásznas gumit ők is úgy veszik valahol. Van nekik egy gépük ami valahogy összesüti.( gumiüzem részbe meg mindenfélét sütnek lábtörlő, gumibak, szivattyú fogaskerék, lánctalp görgő gumírozás stb. amihez van szerszám) Miből van az a power izé hány réteg van benne milyen vastag milyen széles meg milyen hosszú? Ilyet szerintem még nem csináltak. Én is hülye voltam mindig vettük bálázóra a hevedert, pedig ezek itt vannak helybe megrendelik a széles tekercset aztán felszelik keskenyekre de ezt csak tavaly említette a főnök amikor kölcsönkérték a szerszámot a kapcsozáshoz.
jaaaaaa
Nem olvasom a saját írásomat így nem tudtam, hogy múltkor ezzel fejeztem be a szöveget.
Szóval Te tudsz gyártatni ilyen powerflow hevedert valahol???
és van referencia munkájuk is Ferguson kombájnra?
Adnál egy elérhetőséget esetleg?
Láttam már képeken többször, hogy más színű más profilú hevederek voltak ilyen asztalokon, még zöld színben is pompázott valamelyik, gondoltam hogy nem gyári.
Különben olyat biztosan nem tudnak gyártani mint a gyári, az valami kevláros vagy üvegszálas kompozíció nem síma gumi. Sőt a szövetes síma gumi sem olyan, biztosan nemfog elmenni 10-15évet mint a gyári.
Ferguson kombájnon olyanok a vezetékek hogy nem akarja megenni az egér vagy patkány. Egyébként ebbe is belemegy mindkettő, a nyusziban viszont tavaly télen az ülést meg mindent megettek a patkányok mint az állat úgy nézett ki a kabin mint csernobil a bomba után, pedig volt benne méreg, nem magtárban állt a gép hanem szabadon épületektől távol.
Ragasztózni kell meg gázolajos rongyot kabinba tenni időnként ezt újra önteni anyaggal meg ilyesmi.
ti hogy véditek még a kombájnt télen az egerektől? nekünk egy 514es van de hihetetlen mennyi van benne minden télen pedig már próbáltunk ragasztót,mérget riasztót mindent. mondjuk vezetéket eddig még nem nagyon rágott össze, de lassan jó lenne kicserélni egy nyugatira és ha már abba összerág valamit az nem lenne olyan jó vagy a nyugatiakba nem tud bebújni ?
Miért ne csináltatsz rá egyet,kb nyolcvanból megvan,többre képes ez a kombájn és filérekből is lehet potólni az alkatrészt csak időt kell rá fordítani vagy gyártatni...Nem pedig 250000ért újjat venni ,mert ennyi az ára...
Igen körbe éleződik aztán onnan kopik. Gondoltam hogy nins ennek baja, maga a levelek húsa az betyár vastag gyárilag ezért is kopik lassan. A newhollandban a csigák sokkal papírabbak azokat már javítottuk régebben.
Nomost ez sem pont 1centi gondolom, aztán innen már csak jobban fog kopni, de még jópár évig elfut az minden bizonnyal.
Alul is a magfelhordóra nyomó csiga is olyan faxa mint a mese pedig azért aratja a kukoricát is, azt mondják az eszi a legjobban.
Ma is javítottam, sok ks aprósággal haladtam, Volt egykét lemez sarka ittott megrepedve heggeszgettünk rajta, féknyergeket szedtük szét és pucoltuk ki, még ez is lesz rajta végre, aztán az ürítési sebesség szabályzóját fejeztem be. Ha kész a fék felveszem a ferdét aztán végülis aratható állapotban van a gép, még az asztalon az egyik középső powerflow hevedert rakom ki szélre mert megvan sérülve már évek óta, aztán kicsit tavaly is nyagyobbodott ez a lyuk. Kirakom szélre ezt aztán nem megyek teljes fogásszélességgel elhagyom azt a 80centit hogy ide ne menjen anyag hátha nem lenne baj vele még idén.
Adonyban és Nagykörösön(vagy Kiskörösön) csinálnak csigát 180-ból fel van újjítva az összes(majdnem...)...Jó vastag anyagból csinálják kibírja sokáig,de lehet saválóból is kétszerennyiért a miénk tíz évig bírta(ez évi 18000-et jelent csiga kopásra)...Úgy képzeld el,hogy annyira elkoptattuk mint a papír olyan vékonyra és addig nem is engedtem javítani amíg tavly ürítésnél meg nem szorult egyszer...Az újjnál is egy centi a hézag körben,úgy hogy nálad még "semmi hézag" nincs...
Válasz #375. hozzászólásra
Szal a te csiga leveleid átmérőre előbb kopnak mint vastagságra?(2cm sztem. új korán is annyi volt) Tavaly savaztuk a kukoricát nagygazda saválló csigájával. Amivel ő kb 4 éve dolgozik évi 200 vagonokat nyom át(+még akiknek kölcsönadja), annak a tölcsér részénél van elkopva ahol rámegy az anyag. Az is inkább úgy mintha kiélesedett volna a csigalevél és úgy csökkene az átmérője. Mondom ez is csak ott ahol ráfolyik az anyag.
Szóval a láncos felhordó csiga találkozásnál is lehet ilyen.
Mondtam is neki dobják fel a savas tartályt a john dér kombájnra aztán engedjék rá a kihordócsigára hehe.(mintha láttam volna ilyet valahol)
Szórásmérő csövet vagy tálcát a rostaszekrény végén keresztben lévőt lehet állítani a gépemen. Más kombájnokon is lehet közelebb-távolabb elhelyezni a rostaszekrénytől vagy sem???
Ha igen kinek hogy vállt be? hogy pontosabb vagy minek a függvényében kell-ene ezt elhelyezni szerintetek?
Vagy két éve ez sem működött, le is volt véve a gépről e hozzáértő szervízes szerint maximum vezeték szakadás bajom lesz, ígyhát megnézem és ha jó lesz akkor pontosan be is kalibrálnám hagy működjön úgy ahogy gyárilag minden jó volt rajta.
Másik kérdésem, hogy a magfelhordó csigát megnéztem ma, mivel múltkoriban írták itt, hogy elkopott jd-ben.
Már mutatkozott ott is ez hogy nembírta felhordani az anyagot és megállt megszorúlt a gép?
Ennél 1centi a hézag a csigaház és a csiga levelek között körbe mindenhol egyenletesen, tehát átmérőben kb 20mm-el kisebb a csiga "kerülete" mint a ház belső átmérője. Valaki foglalkozott már ilyennel? amikor elkopik ténylegesen akkor mekkora ez a hézag?
Én ezt józan ésszel esetleg a repcénél veszem kérdőjelesre, de télen ment mint a repűlő, nemhinném hogy ez nagy kopás lenne. Igaz télen kukoricában ment az mégsem repce
kukoricára egyébként a nyuszin is és ezen is alulra nagy körfuratos síkrostát teszünk be, az nemtud amortizálódni, nem eszi meg idővel a sok nyers kukorica és teljesen jól dolgozik vele. A nyuszihoz gyárilag volt kétféle. 16mm-es és 18mm-es, azzal a 16-ost használtuk világ életében, a 18-asból meg a fergára csináltam egyik felét az alsónak. Aztán nem kaptam hozzávaló 18mm-es perforált lemezt, csak ritkább osztásút, így a párja meg 20mm-es ilyen lett.
Most így felemás kicsit, de kiszámítottam mindent!
Súlyukban van egy kilo különbség kb a 20mm-es javára mert ez vastagabb lemezből van. Hiába 2mm-el nagyobb a furata ha az osztása végett kevesebb a furat rajta. Kiszámoltam, adott területen a furatok felületének összege majdnem pont megegyezik, tehát áteresztőképességben is pászol kb.
Látjátok ez az igazi műszaki ember viselkedése.
A nyugati köcsögök ilyenkor szaladnak a kereskedőkhöz hogy küldjék már az újat ha baj van. Jó magyar ember megold mindent én azt mondom!
különben is a mászaki ember a vas ember az mindig felette áll a problémának
egyik alsó rostám széttötött egyszer még régebben amikor kivolt a rángatórendszer illetve végigkellett javítani a szilenteket csapágyakat mindent...
Volt itthon egy csomó perforált lemez, egyet kellett hozzá venni és csináltunk a lakatosommal körfuratosokat alulra, a felsők jók. Van 5mm-es aprómagra, 10-es kalászosra, 20-as kukoricára. 12-es is van még, napraforgóhoz arany tisztán lehetne dolgozni vele, de ahhoz már nemvolt kedvem, a kukorica nagy rostával is szépen tisztán dolgozik és még halad is mint az állat, az a pár %esetleg nem érdekel különösképpen.
De ma szerelgetés közben megnéztem az egészséges alsó rostámat és elgondolkodtam milyen jó lenne, ha nemkellene cserélgetni főleg olyankor amikor búza-repce egybe esik és aratjuk felváltva esőtől területi adottságoktól függően. Ilyenkor herótom van a csavarozgatástól csereberétől pedig csak egy félóra mondjuk összvissz. De ha nem volna túl drága egy ilyen akkor lehet megcsináltatnám a hiányzót.
A törött megvan, de nagyonsok hiányzik és a lamellák tengelyei is elhajlottak elég keményen félbe, a keret felét is megette a kombájn, szóval ezt javítani már nem is lehet igazából, egyszerűbb újat csiálni.
Amúgy mi pótolni hakell akkor E kombájn rostalemezeiből csináltuk nyuszin is régebben.
Válasz #367. hozzászólásra
ja és újat nem akartak csinálni , mert ez egyedi darab lett volna , szerintem csak azokhoz a tipusokhoz gyártanak amelyek jobban elterjedtek M.O.-on
Én csak megrendeltem a lamellákat és a pálcákat a kombelttől és magamnak kicserélgettem amik xarok voltak. Nem gyári minőség de célnak tökéletesen megfelel. És filléres dolog.
nekem a kombeltnél javítottak egy lamellás rostámat ahhoz képest hogy mit csináltak rajta kva drágán és nem voltam elájulva a minőségtöl
a másikkal már nem szarakodtam vettem újat (430e volt az új 120 a javítás)
Beülsz a fülkébe, leengeded a ferdét, majd kiszállsz ráfekszel, ablak lenyit, légkulcs 6 csavar ki-be, visszacsuk és mehetünk...............kb eddig tart megcsinálni is, mint elolvasni.........
Nálunk is cserélni kell a ferdét hajtó tárcsát. Ráadásul egyik egyes szíj a másik dupla. Nálunk muszáj a ferde csere mert ugye ennek a kukorica ferdéje sem egyezik a gabona asztaléval... hurrá
nem sőt ugye ezekhez nincs is többféle ferde, az orrtengelyen őszre emelni kell (-ene) plusz asztalt akasztgatni, áttételezni ha olyan a kombájn...
Nekem jóvolna egy másik ferde, az őszin gyorsított áttétel volna hgy gyorsabban hajtson ki a véglehajtása, fergánál csak valami 360-at forog az asztalkardán. Ezért kell(-ene) áttételezni rajta hogy gyorsabban hajtson az asztal is, de évek óta nem sikerült még, így aratok. Szárazban tudok menni 7-el a 4méteres kukoricában is, nedvesben meg kicsit lasabban muszály menni e végett, hogy bírja lehúzni az asztal ugye
borsónál mi lehet a trükk? mire kell figyelni szerined?
csak azért mert Ermikének fognak vágni aztán hagy tanuljon és okítsa a kombájnost ha rosszul variál
2643 hozzászólás
Válasz #390. hozzászólásra

...A minőségi kételkedésedet is meg kell ,hogy cáfoljam ,mert bírja a tíz évet "az már biztos"
...Pécsett van a cég aki a gyárakba pl. konzervgyárakba csomagoló üzemekben stb specális szállító szallagokat IS készítenek... Valami érdekes neve van ,sokágig tudtam csak most elfelejtettem ,híába tízen valahány év "nagy idő"(hű ha a mostani "fejemmel" lehetnék tíz évvel ezelött...)...
De, reggel majd bemegyek ,ha még ott vannak...
Igen tudok olyant akinek a gépén ez fut,AZ ENYÉMEN
Válasz #385. hozzászólásra
Ebben a Nasa által kifejlesztett rágás mentes kábelek vannak,csak azt nem tudom a többi gyártó miért nem használja ezeket mert már tízennyolc valahány éve így gyártját az MF-et...
Válasz #390. hozzászólásra
Pöspökhatvanba voltam múltkor tüzet oltani, ott is ki volt írva egy helyen hogy hevederek, laposszíjak, végtelenített szalagok gyártása... érdeklődni kell. Üsd be a gugliba biztos kidob pár okosságot.
Válasz #380. hozzászólásra
Pilátus!
Ha tényleg tudsz ilyen gumis gyártót aki tudna powerflow hevedert csinálni megfelelőt küld már el az elérhetőségét légyszíves!
tel.: 06205722814
Van akinek már ilyen termék fut a ferga kombájnján??? tudsz ilyet is?
az a baj felénk nincsen ilyen gyár sehol.
köszönöm
Válasz #388. hozzászólásra

no járjál csak utána csávó!
Szerezz egy telefonszámot nekem!
majd megyek valamivel, egyszer úgyis összefújja a szemetet a szél és találkozunk netán
komolyan!
tel-számom:
0620
5722814
Válasz #387. hozzászólásra
Az a baj velük, hogy a vásznas gumit ők is úgy veszik valahol. Van nekik egy gépük ami valahogy összesüti.( gumiüzem részbe meg mindenfélét sütnek lábtörlő, gumibak, szivattyú fogaskerék, lánctalp görgő gumírozás stb. amihez van szerszám) Miből van az a power izé hány réteg van benne milyen vastag milyen széles meg milyen hosszú? Ilyet szerintem még nem csináltak. Én is hülye voltam mindig vettük bálázóra a hevedert, pedig ezek itt vannak helybe megrendelik a széles tekercset aztán felszelik keskenyekre de ezt csak tavaly említette a főnök amikor kölcsönkérték a szerszámot a kapcsozáshoz.
Válasz #380. hozzászólásra
jaaaaaa
Nem olvasom a saját írásomat így nem tudtam, hogy múltkor ezzel fejeztem be a szöveget.
Szóval Te tudsz gyártatni ilyen powerflow hevedert valahol???
és van referencia munkájuk is Ferguson kombájnra?
Adnál egy elérhetőséget esetleg?
Láttam már képeken többször, hogy más színű más profilú hevederek voltak ilyen asztalokon, még zöld színben is pompázott valamelyik, gondoltam hogy nem gyári.
Különben olyat biztosan nem tudnak gyártani mint a gyári, az valami kevláros vagy üvegszálas kompozíció nem síma gumi. Sőt a szövetes síma gumi sem olyan, biztosan nemfog elmenni 10-15évet mint a gyári.
Válasz #384. hozzászólásra
Azt a powerflo izét a vágóasztalra. Nálunk van a faluba gumiüzem, meg szállítószalag végtelenítő hehe.
Válasz #381. hozzászólásra
Ferguson kombájnon olyanok a vezetékek hogy nem akarja megenni az egér vagy patkány. Egyébként ebbe is belemegy mindkettő, a nyusziban viszont tavaly télen az ülést meg mindent megettek a patkányok mint az állat úgy nézett ki a kabin mint csernobil a bomba után, pedig volt benne méreg, nem magtárban állt a gép hanem szabadon épületektől távol.
Ragasztózni kell meg gázolajos rongyot kabinba tenni időnként ezt újra önteni anyaggal meg ilyesmi.
Válasz #380. hozzászólásra
mit is csináltassak??? felhordócsigát?
Azt megbeszéltük hogy majdnem gyári méretű és csak keveset kopott még.
Rostáról volt még szó mert nekem körfuratosokkal volt helyettesítve az alsó, de már folyamatban van a lamellás sztori.
Válasz #381. hozzászólásra

Én tavaly szezon előtt egy fészekalja menyéttel találkoztam mikor elkezdtem a ferdefelhordó láncot cserélni.
Válasz #381. hozzászólásra
Mindent kinyitok, kifújok + a macskákat alatta etetem, meg néha a kutyákat is, szeretnek alatta lenni.
ti hogy véditek még a kombájnt télen az egerektől? nekünk egy 514es van de hihetetlen mennyi van benne minden télen pedig már próbáltunk ragasztót,mérget riasztót mindent. mondjuk vezetéket eddig még nem nagyon rágott össze, de lassan jó lenne kicserélni egy nyugatira és ha már abba összerág valamit az nem lenne olyan jó
vagy a nyugatiakba nem tud bebújni ?
Miért ne csináltatsz rá egyet,kb nyolcvanból megvan,többre képes ez a kombájn és filérekből is lehet potólni az alkatrészt csak időt kell rá fordítani vagy gyártatni...Nem pedig 250000ért újjat venni ,mert ennyi az ára
...
Igen körbe éleződik aztán onnan kopik. Gondoltam hogy nins ennek baja, maga a levelek húsa az betyár vastag gyárilag ezért is kopik lassan. A newhollandban a csigák sokkal papírabbak azokat már javítottuk régebben.
Nomost ez sem pont 1centi gondolom, aztán innen már csak jobban fog kopni, de még jópár évig elfut az minden bizonnyal.
Alul is a magfelhordóra nyomó csiga is olyan faxa mint a mese pedig azért aratja a kukoricát is, azt mondják az eszi a legjobban.
Ma is javítottam, sok ks aprósággal haladtam, Volt egykét lemez sarka ittott megrepedve heggeszgettünk rajta, féknyergeket szedtük szét és pucoltuk ki, még ez is lesz rajta végre, aztán az ürítési sebesség szabályzóját fejeztem be. Ha kész a fék felveszem a ferdét aztán végülis aratható állapotban van a gép, még az asztalon az egyik középső powerflow hevedert rakom ki szélre mert megvan sérülve már évek óta, aztán kicsit tavaly is nyagyobbodott ez a lyuk. Kirakom szélre ezt aztán nem megyek teljes fogásszélességgel elhagyom azt a 80centit hogy ide ne menjen anyag hátha nem lenne baj vele még idén.
Válasz #375. hozzászólásra
) csinálnak csigát 180-ból fel van újjítva az összes(majdnem...)...Jó vastag anyagból csinálják kibírja sokáig,de lehet saválóból is kétszerennyiért
a miénk tíz évig bírta(ez évi 18000-et jelent csiga kopásra
)...Úgy képzeld el,hogy annyira elkoptattuk mint a papír olyan vékonyra és addig nem is engedtem javítani amíg tavly ürítésnél meg nem szorult egyszer
...Az újjnál is egy centi a hézag körben,úgy hogy nálad még "semmi hézag" nincs
...
Adonyban és Nagykörösön(vagy Kiskörösön
Válasz #328. hozzászólásra
...Na nem a kombájnnal
,hanem a terméssel
Mond már meg Ferikém,hogy jön össze az a 4tonna,mert én két tonnánnál megállok mint a cövek
Válasz #375. hozzászólásra
Szal a te csiga leveleid átmérőre előbb kopnak mint vastagságra?(2cm sztem. új korán is annyi volt) Tavaly savaztuk a kukoricát nagygazda saválló csigájával. Amivel ő kb 4 éve dolgozik évi 200 vagonokat nyom át(+még akiknek kölcsönadja), annak a tölcsér részénél van elkopva ahol rámegy az anyag. Az is inkább úgy mintha kiélesedett volna a csigalevél és úgy csökkene az átmérője. Mondom ez is csak ott ahol ráfolyik az anyag.
Szóval a láncos felhordó csiga találkozásnál is lehet ilyen.
Mondtam is neki dobják fel a savas tartályt a john dér kombájnra aztán engedjék rá a kihordócsigára hehe.(mintha láttam volna ilyet valahol)
Szórásmérő csövet vagy tálcát a rostaszekrény végén keresztben lévőt lehet állítani a gépemen. Más kombájnokon is lehet közelebb-távolabb elhelyezni a rostaszekrénytől vagy sem???
Ha igen kinek hogy vállt be? hogy pontosabb vagy minek a függvényében kell-ene ezt elhelyezni szerintetek?
Vagy két éve ez sem működött, le is volt véve a gépről e hozzáértő szervízes szerint maximum vezeték szakadás bajom lesz, ígyhát megnézem és ha jó lesz akkor pontosan be is kalibrálnám hagy működjön úgy ahogy gyárilag minden jó volt rajta.
Másik kérdésem, hogy a magfelhordó csigát megnéztem ma, mivel múltkoriban írták itt, hogy elkopott jd-ben.
Már mutatkozott ott is ez hogy nembírta felhordani az anyagot és megállt megszorúlt a gép?
Ennél 1centi a hézag a csigaház és a csiga levelek között körbe mindenhol egyenletesen, tehát átmérőben kb 20mm-el kisebb a csiga "kerülete" mint a ház belső átmérője. Valaki foglalkozott már ilyennel? amikor elkopik ténylegesen akkor mekkora ez a hézag?
Én ezt józan ésszel esetleg a repcénél veszem kérdőjelesre, de télen ment mint a repűlő, nemhinném hogy ez nagy kopás lenne. Igaz télen kukoricában ment az mégsem repce
ÁÁÁÁ egy kis repcés hasítás a javából!
Megy mint az állat azzal a nagy dürhüny asztallal maga előtt
kukoricára egyébként a nyuszin is és ezen is alulra nagy körfuratos síkrostát teszünk be, az nemtud amortizálódni, nem eszi meg idővel a sok nyers kukorica és teljesen jól dolgozik vele. A nyuszihoz gyárilag volt kétféle. 16mm-es és 18mm-es, azzal a 16-ost használtuk világ életében, a 18-asból meg a fergára csináltam egyik felét az alsónak. Aztán nem kaptam hozzávaló 18mm-es perforált lemezt, csak ritkább osztásút, így a párja meg 20mm-es ilyen lett.

Most így felemás kicsit, de kiszámítottam mindent!
Súlyukban van egy kilo különbség kb a 20mm-es javára mert ez vastagabb lemezből van. Hiába 2mm-el nagyobb a furata ha az osztása végett kevesebb a furat rajta. Kiszámoltam, adott területen a furatok felületének összege majdnem pont megegyezik, tehát áteresztőképességben is pászol kb.
Látjátok ez az igazi műszaki ember viselkedése.
A nyugati köcsögök ilyenkor szaladnak a kereskedőkhöz hogy küldjék már az újat ha baj van. Jó magyar ember megold mindent én azt mondom!
különben is a mászaki ember a vas ember az mindig felette áll a problémának
egyik alsó rostám széttötött egyszer még régebben amikor kivolt a rángatórendszer illetve végigkellett javítani a szilenteket csapágyakat mindent...
Volt itthon egy csomó perforált lemez, egyet kellett hozzá venni és csináltunk a lakatosommal körfuratosokat alulra, a felsők jók. Van 5mm-es aprómagra, 10-es kalászosra, 20-as kukoricára. 12-es is van még, napraforgóhoz arany tisztán lehetne dolgozni vele, de ahhoz már nemvolt kedvem, a kukorica nagy rostával is szépen tisztán dolgozik és még halad is mint az állat, az a pár %esetleg nem érdekel különösképpen.
De ma szerelgetés közben megnéztem az egészséges alsó rostámat és elgondolkodtam milyen jó lenne, ha nemkellene cserélgetni főleg olyankor amikor búza-repce egybe esik és aratjuk felváltva esőtől területi adottságoktól függően. Ilyenkor herótom van a csavarozgatástól csereberétől pedig csak egy félóra mondjuk összvissz. De ha nem volna túl drága egy ilyen akkor lehet megcsináltatnám a hiányzót.
A törött megvan, de nagyonsok hiányzik és a lamellák tengelyei is elhajlottak elég keményen félbe, a keret felét is megette a kombájn, szóval ezt javítani már nem is lehet igazából, egyszerűbb újat csiálni.
Amúgy mi pótolni hakell akkor E kombájn rostalemezeiből csináltuk nyuszin is régebben.
Válasz #367. hozzászólásra
ja és újat nem akartak csinálni , mert ez egyedi darab lett volna , szerintem csak azokhoz a tipusokhoz gyártanak amelyek jobban elterjedtek M.O.-on
Válasz #368. hozzászólásra

Igen, nekem is ha ők cserélgetik ki a lamellákat akkor húzós lett volna.... nem tudom hogy kalkulálják az áraikat.
Válasz #367. hozzászólásra
Én csak megrendeltem a lamellákat és a pálcákat a kombelttől és magamnak kicserélgettem amik xarok voltak. Nem gyári minőség de célnak tökéletesen megfelel. És filléres dolog.
Válasz #367. hozzászólásra
nekem a kombeltnél javítottak egy lamellás rostámat ahhoz képest hogy mit csináltak rajta kva drágán és nem voltam elájulva a minőségtöl
a másikkal már nem szarakodtam vettem újat (430e volt az új 120 a javítás)
ide is beírom, esetleg gyártatott em ár valaki kombájnba lamellás rostát itthon kisiparban?
pl.: Kom-belt-ék megmég egykét helyen csinálják ezeket. Tapasztalatok ezekről?
valaki?
Válasz #365. hozzászólásra





nem eszik azt olyan forrón, hogy ne tudnék aludni miatta-d
vegyél kombájnt!
kombájn nélkül csak amolyan spekuláns kötsögnek nézelki kb
Válasz #364. hozzászólásra

Inkább elteszem magam, miután jól felbaxtam az agyadat.........hát ha nem bírsz ettől aludni........
Válasz #363. hozzászólásra

jólvan nyuszin fergán ha felülről kinyitom azt az ablakot akkor nemtudok kivenni ott kosarat, azért mondom beszéjjé
Válasz #362. hozzászólásra






Te nagyon okos, ha a ferdére fekszel akkor, hogy veszed ki a kőfogónál ??????
Amúgy még egy segítség: nem a fő dobkosarat kell cserélni csak az APS (1.) gyorsító dobét.
Válasz #360. hozzászólásra

na ez így már valami!
látszik, hogy eljársz a kocsmába
Szóval a kőfogónál kitudod venni a kosarakat értem.
Az jó, nemkell leállni ferdéről nemkel toldatot cserélgetni...
Válasz #359. hozzászólásra








légkulcs, 6csavar ki-be ami a kosár lefogót fogja.
ebből hmozzam ki hogy hol veszed ki a kosarat egyáltalán kiveszed e vagy csak valami betéteket cserélsz vagy akármi...
mindegy, holnap reggel felkeresem a kocsmában a szomszédok kombájnosát Ő megázik sokéve hátha értelmesebb mint egyesek...
Válasz #358. hozzászólásra





kiforgatod a dob alol,leengedett ferdéné ,3 külön darabban,
Válasz #358. hozzászólásra

Ennél jobban nem tudom leírni.
Válasz #357. hozzászólásra
és a kosarat hogy veszed ki?
bővebben beszéjjé, nemvagyunk claasosok nemtudjuk félszavakból elképzelni értede
Válasz #356. hozzászólásra

Hát a kosár lefogót bakkkkeeeeeeerrrrrrrrrrrr !!!!!!!!!
Válasz #355. hozzászólásra
de mit csavarozol bakker?
Válasz #351. hozzászólásra






Beülsz a fülkébe, leengeded a ferdét, majd kiszállsz ráfekszel, ablak lenyit, légkulcs 6 csavar ki-be, visszacsuk és mehetünk...............kb eddig tart megcsinálni is, mint elolvasni.........
Válasz #349. hozzászólásra


Nálunk is cserélni kell a ferdét hajtó tárcsát. Ráadásul egyik egyes szíj a másik dupla. Nálunk muszáj a ferde csere mert ugye ennek a kukorica ferdéje sem egyezik a gabona asztaléval... hurrá
Válasz #352. hozzászólásra

akkor az a lusta spekulánsoknak való
Válasz #351. hozzászólásra





he-he oldalról
Válasz #350. hozzászólásra
ott hogy is kell ezt pontosan?
oldalról cserélhető a dobkosár 3részletben??
Válasz #348. hozzászólásra

Mega-nál egy kicsikét könnyebb.........
Válasz #348. hozzászólásra
nem sőt ugye ezekhez nincs is többféle ferde, az orrtengelyen őszre emelni kell (-ene) plusz asztalt akasztgatni, áttételezni ha olyan a kombájn...
Nekem jóvolna egy másik ferde, az őszin gyorsított áttétel volna hgy gyorsabban hajtson ki a véglehajtása, fergánál csak valami 360-at forog az asztalkardán. Ezért kell(-ene) áttételezni rajta hogy gyorsabban hajtson az asztal is, de évek óta nem sikerült még, így aratok. Szárazban tudok menni 7-el a 4méteres kukoricában is, nedvesben meg kicsit lasabban muszály menni e végett, hogy bírja lehúzni az asztal ugye
Válasz #346. hozzászólásra

De de, így van annál is. Le a ferde, kosár csere, másik ferde vissza. Csak mondom hátha van ahol könnyebb az élet dobkosárcserével.
Válasz #341. hozzászólásra

most gondolkodom, hogy Nálad tisszta amérika van Grűn bátyám!
ilyenkor egy kicsit kapirgálsz a kombájnnal majd őszig sikta! Napraforgó kukorica jóideje már semmit sem igényel, tiéd a nyár life is life
Válasz #345. hozzászólásra
előrefelé, lekell állni a ferdéről és úgy.
Szerintem ez E komnájnnál is így volt nemde!??!?!?!?
Válasz #342. hozzászólásra

A Fergán melyik irányba jön ki a kosár? Még az öreg német technikához vagyok szokva, nem tudom az újabbaknál ez hogyan merre történik...
borsónál mi lehet a trükk? mire kell figyelni szerined?
csak azért mert Ermikének fognak vágni aztán hagy tanuljon és okítsa a kombájnost ha rosszul variál