Válasz SzocsA #11623. hozzászólásáraVolt ilyen felénk is!
Előre elküldtek a foglalót, aztán elmentek megnézni a nemlétetző traktort a nemlétező személyhez.
Van a másik amikor befizetsz egy nagyon baráti összeget és licitálhatsz rá.
Ez átverés! Ingyenfagyi sohanemvolt!
Tedd a zsebbe a lóvit, menj el, nézdmeg.
Ha tetszik és úgylátod veddmeg , hozd el.
Max egy utat buksz!
Nem milliókat.
Válasz buszsofőr #11622. hozzászólásáraGondolom foglalót kérnek? Elmész megnézni a traktort közben viszed a pénzt. Foglalót nem fogok fizetni.
Van olyan kép ami nagyon ausztriás környéknek tűnik.
Meg előzőleg más hirdette.
Volt ilyen fiat traktor is 82.94 homlokrakodóval 2.5 misi. Pedig már kezdtem örülni, hogy tudok venni egy jó traktort.
Az ilyen traktorok 5-10 misi körül mennek?
Helló.
Találtam egy eladó 6245 zetort 1.2 millió Ft. Ez reáliás?
Van egy 7745 szériás turbós 1993 évjáratú homlokrakodóval 2.5 millió ez is valós?
Külföldi oldalakon nézegetve a hirdetéseket olyan 10000 euró környékén vannak ilyen traktorok. Itthon elég kevés ilyen eladó traktor van.
Szeretnék venni zetor traktort 80 lóerő körül 2.5 millió körül lehet venni használtat?
Melyik típus lenne 6245 néztem meg a 7245
Zetor 7340 Turbo 85 lóerő homlokrakodóval 2.5 millió. Tiszta újnak néz ki. Biztos ennyi az ára?
Eddig csak mtzket nézegettem. 50-eseket
Válasz nikolas #11618. hozzászólásáraNem akadtak fel a fékek?
Nézzed meg hátul kiengedett fékeknél, nincsen e hely a rudazaton, amelyik a kéziféket müködteti. Forterra hasonlót produkált, kalapácsal viszavertem a kinti fékhengereknél, ment utána rendesen.
Üdv mindenkinek sziasztok! zetor proxima 8541-es típusú trakinál olyat tapasztaltam mintha valami fogná a gépet és ha szeretnék felfelé kapcsolni szinte teljesen megáll.Nem tudok vele lendületetesen menni.ha az emelkedőn vissza kellett kapcsolni szinte teljesen megállt a gép.hol lehet a probléma? köszönöm.
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraÜdv.
Nekem ilyen fék munkahenger van rajta. Ez egyszerre kezeli mind a 4 féket.4500 órás a gép de már cseréltem. Nekem befogott az első fék és nem engedte el. Kicseréltem a munkahengert de nem ez volt a baja.A fék mögötti hengerben van egy gumis dugattyú . A levegőrendszerben lévő kosztól meg szorult.
Válasz Hús Futár #11615. hozzászólásáraHát azt nem tudom,de kilègteleniteni,ugyan az mind,mindegy milyen körön,de a lènyeg ugyan az. Átfolyása meg nagyrèszt csak a szarnak van.
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraKicsit hihetetlen számomra hogy külön főfék hengere lenne az elsőhídra ható féknek . Anno a 9540-esen is az egyik hátsó körről vette az olajat az első fék .
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraEz olyan lehet mint az auto. Mièrt menjen szabad folyáson, ?Van lègtelenitő a fèk munkahengeren? Ha igen, akkor be kell nyomni a fèkpedált, aztán kinyitni a lègtelenitőt. Aztán elzárni,felengedni a pedált. Olaj legyen a tartájba. Aztán megpumpál párszor a ledál,benyom, lègtelenitő kinyit. Ezt addig,amíg vèg nem èr a főfèkből a friss olaj kinyomva a levegőt.
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne,hogy a Zetor proxima poweren cseréltem főfékhengert,ami az első kerekekhez tolja az olajat,de mióta kilett cserélve nem jön át az olaj pedig szabadfolyáson mennie kellene.
A fékolajtartályból menő cső nincs eldugulva.
Valaki járt már így?
Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraFelénk volt egy pár Farmtrak, de hamar megszabadultak tőlük. Mára már csak egy községnek maradt, mint komunális traktor, dolgozgatnak vele, de valahogyan gyengének láttam.
Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraKisegítő traktornak szerintem a Farmtrac 680dtn. A 24-es váltója és az 540E tlt-je miatt. Tiszta armatrak1054 amúgy más köntösben.
Üdv! Véleményt szeretnék kérni a Zetor Major Cl 80-rol szerintetek mennyi lenne eleg nekem vagy inkabb maradjak az MTZ nel ? 10 ha szoloben gazdalkodom, permetezes , tarcsazasra hasznalnam
Köszönöm
Zetor adagolók beállítási táblázataira, paramétereire lenne nagy szükségem.
Elsősorban jelenleg egy Crystal 16145-ösé ( PP6M9K1e-3120) érdekelne, amin jelenleg dolgozom, de minden más típusra is szükségem lehet.
Valakinek esetleg?
Válasz Gergő1220 #11602. hozzászólásáraKöszönöm a felvilágosítást, új lenne majd ,de sajnos max 110Le-ig engedik, 1db 6011+1db Mbp lenne a pótkocsis felállás a közel 200q-t visz, ha komolyabb a váltó akkor inkább az lenne, de nyilván még más márkákat is megnézek, illetve ezeket is személyesen. Az bajos ha gyenge a klíma a meleg nem nagyon bírom.
Válasz Tanonc #11601. hozzászólásáraSzia, nekem van 4 uj fajta zetorom, abból 2 Proxima, 1 HS.
A zetor egy közepes minőségű ,de MTZ-nél sokkal jobb traktor, vannak néha gondok vele megosztó tipus, de én megszerettem összeségében beváltak.
Már sok bennük az elektronika sajnos, ha adblu-s azzal is szokott gond lenni, érdemes olyat venni amiben nincs. A klíma gyenge, a teljesítménye is határon van ha 40 fok van odakint. A klíma kapcsolót, és a termosztátot időnként cserélni kell nekeünk már mindig van ezekből tartalék a 4 géphez.
Szőlőben, ha fontos a fordulékonyság jobb lenne a GP, vagy a CL változat mert azok rövidebbek fordulékonyabbak, ráadásul valamivel kevesebb az elektronika, és olcsóbbak is elvileg.
Nem pattog szerintem, ha jó a guminyomás.
Pótkocsihoz annyival jobb a HS, hogy ha irányváltóval indulsz el akkor simább az elindulás nem égeted le lábbal a kuplungot. Bálázáshoz is jobb a HS olyan szempontból hogy nem kell folyamatosan kuplungolni, csak a féket meg az irányváltót használod. Meg ügye a HS- nek komolyabb a váltója mint a CL-nek (a GPnek is olyan a menet váltója mint a HS nek).
20t ösztömeg,a pót? Van itt olyan gazda aki 120HS-el húz 18 tonnásat azt elviszi, de szerintem azt megrakva csak jó úton bírja el, kis sárban homokon vége.
Mi a HS-el homlokrakodózunk nincs kímélve arra is bevált.
Használt lenne?
Meg használtan ha egyszer eladod keresik a Proximákat.
Válasz szolomajeristvan1990 #11597. hozzászólásáraNe haragudj de neked a 7340-en nem a motoron van a hidraulika szivattyú? Mert ez a régebbi típushoz való. Ugyanis ha a motoron van a szivattyú akkor neked csak a vezérlő kell illetve rá csövezni.
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Egy Zetor 7340 típusú traktoron (2003 évj.)szeretnék hidraulikus kivezetést bővíteni.Találtam egy utólagos beépíthető szettet, de nem tudom, hogy kompatibilis ehhez a géphez is. Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.
A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .
Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?
Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.
Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:
Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.
De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:
A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.
Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.
Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.
Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.
Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.
Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.
Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.
11624 hozzászólás
Válasz SzocsA #11623. hozzászólásáraVolt ilyen felénk is!
Előre elküldtek a foglalót, aztán elmentek megnézni a nemlétetző traktort a nemlétező személyhez.
Van a másik amikor befizetsz egy nagyon baráti összeget és licitálhatsz rá.
Ez átverés! Ingyenfagyi sohanemvolt!
Tedd a zsebbe a lóvit, menj el, nézdmeg.
Ha tetszik és úgylátod veddmeg , hozd el.
Max egy utat buksz!
Nem milliókat.
Válasz buszsofőr #11622. hozzászólásáraGondolom foglalót kérnek? Elmész megnézni a traktort közben viszed a pénzt. Foglalót nem fogok fizetni.
Van olyan kép ami nagyon ausztriás környéknek tűnik.
Meg előzőleg más hirdette.
Volt ilyen fiat traktor is 82.94 homlokrakodóval 2.5 misi. Pedig már kezdtem örülni, hogy tudok venni egy jó traktort.
Az ilyen traktorok 5-10 misi körül mennek?
Válasz SzocsA #11621. hozzászólásáraEz mind átverés
Helló.
Találtam egy eladó 6245 zetort 1.2 millió Ft. Ez reáliás?
Van egy 7745 szériás turbós 1993 évjáratú homlokrakodóval 2.5 millió ez is valós?
Külföldi oldalakon nézegetve a hirdetéseket olyan 10000 euró környékén vannak ilyen traktorok. Itthon elég kevés ilyen eladó traktor van.
Szeretnék venni zetor traktort 80 lóerő körül 2.5 millió körül lehet venni használtat?
Melyik típus lenne 6245 néztem meg a 7245
Zetor 7340 Turbo 85 lóerő homlokrakodóval 2.5 millió. Tiszta újnak néz ki. Biztos ennyi az ára?
Eddig csak mtzket nézegettem. 50-eseket
Válasz nikolas #11618. hozzászólásáraNem akadtak fel a fékek?
Nézzed meg hátul kiengedett fékeknél, nincsen e hely a rudazaton, amelyik a kéziféket müködteti. Forterra hasonlót produkált, kalapácsal viszavertem a kinti fékhengereknél, ment utána rendesen.
Sziasztok,zetor 6245 kuplung szerkezetről valaki tudna küldeni robbantott rajzot?
Üdv mindenkinek sziasztok! zetor proxima 8541-es típusú trakinál olyat tapasztaltam mintha valami fogná a gépet és ha szeretnék felfelé kapcsolni szinte teljesen megáll.Nem tudok vele lendületetesen menni.ha az emelkedőn vissza kellett kapcsolni szinte teljesen megállt a gép.hol lehet a probléma? köszönöm.
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraÜdv.

Nekem ilyen fék munkahenger van rajta. Ez egyszerre kezeli mind a 4 féket.4500 órás a gép de már cseréltem. Nekem befogott az első fék és nem engedte el. Kicseréltem a munkahengert de nem ez volt a baja.A fék mögötti hengerben van egy gumis dugattyú . A levegőrendszerben lévő kosztól meg szorult.
Válasz Hús Futár #11615. hozzászólásáraHát azt nem tudom,de kilègteleniteni,ugyan az mind,mindegy milyen körön,de a lènyeg ugyan az. Átfolyása meg nagyrèszt csak a szarnak van.
Válasz .Richard. #11613. hozzászólásáraBiztos van rajta a 9540-esen Skoda Felícia féknyereg volt
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraKicsit hihetetlen számomra hogy külön főfék hengere lenne az elsőhídra ható féknek . Anno a 9540-esen is az egyik hátsó körről vette az olajat az első fék .
Válasz Zetor 105 power #11612. hozzászólásáraEz olyan lehet mint az auto. Mièrt menjen szabad folyáson, ?Van lègtelenitő a fèk munkahengeren? Ha igen, akkor be kell nyomni a fèkpedált, aztán kinyitni a lègtelenitőt. Aztán elzárni,felengedni a pedált. Olaj legyen a tartájba. Aztán megpumpál párszor a ledál,benyom, lègtelenitő kinyit. Ezt addig,amíg vèg nem èr a főfèkből a friss olaj kinyomva a levegőt.
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne,hogy a Zetor proxima poweren cseréltem főfékhengert,ami az első kerekekhez tolja az olajat,de mióta kilett cserélve nem jön át az olaj pedig szabadfolyáson mennie kellene.
A fékolajtartályból menő cső nincs eldugulva.
Valaki járt már így?
Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraFelénk volt egy pár Farmtrak, de hamar megszabadultak tőlük. Mára már csak egy községnek maradt, mint komunális traktor, dolgozgatnak vele, de valahogyan gyengének láttam.
Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraKisegítő traktornak szerintem a Farmtrac 680dtn. A 24-es váltója és az 540E tlt-je miatt. Tiszta armatrak1054 amúgy más köntösben.
Üdv mindenkinek! Melyik jobb traktor zetor major vagy Farmtrac 680dtn?
Üdv! Véleményt szeretnék kérni a Zetor Major Cl 80-rol szerintetek mennyi lenne eleg nekem vagy inkabb maradjak az MTZ nel ? 10 ha szoloben gazdalkodom, permetezes , tarcsazasra hasznalnam
Köszönöm
Sziasztok!
Zetor adagolók beállítási táblázataira, paramétereire lenne nagy szükségem.
Elsősorban jelenleg egy Crystal 16145-ösé ( PP6M9K1e-3120) érdekelne, amin jelenleg dolgozom, de minden más típusra is szükségem lehet.
Valakinek esetleg?
Válasz Tanonc #11604. hozzászólásáraAz uj tipusokban már erősebb , de a szerelő szerint az sem megbízhatóbb.
Válasz Tanonc #11604. hozzászólásáraProxima helyett inkább a Forterrát nézegetném. Robusztusabb a felépitése.
Válasz Gergő1220 #11602. hozzászólásáraKöszönöm a felvilágosítást, új lenne majd ,de sajnos max 110Le-ig engedik, 1db 6011+1db Mbp lenne a pótkocsis felállás a közel 200q-t visz, ha komolyabb a váltó akkor inkább az lenne, de nyilván még más márkákat is megnézek, illetve ezeket is személyesen. Az bajos ha gyenge a klíma a meleg nem nagyon bírom.
Válasz Tanonc #11600. hozzászólására8045 -ös összkerekes teljesen felújitva ,kis fogyasztású nem érdekel ?
Válasz Tanonc #11601. hozzászólásáraSzia, nekem van 4 uj fajta zetorom, abból 2 Proxima, 1 HS.
A zetor egy közepes minőségű ,de MTZ-nél sokkal jobb traktor, vannak néha gondok vele megosztó tipus, de én megszerettem összeségében beváltak.
Már sok bennük az elektronika sajnos, ha adblu-s azzal is szokott gond lenni, érdemes olyat venni amiben nincs. A klíma gyenge, a teljesítménye is határon van ha 40 fok van odakint. A klíma kapcsolót, és a termosztátot időnként cserélni kell nekeünk már mindig van ezekből tartalék a 4 géphez.
Szőlőben, ha fontos a fordulékonyság jobb lenne a GP, vagy a CL változat mert azok rövidebbek fordulékonyabbak, ráadásul valamivel kevesebb az elektronika, és olcsóbbak is elvileg.
Nem pattog szerintem, ha jó a guminyomás.
Pótkocsihoz annyival jobb a HS, hogy ha irányváltóval indulsz el akkor simább az elindulás nem égeted le lábbal a kuplungot. Bálázáshoz is jobb a HS olyan szempontból hogy nem kell folyamatosan kuplungolni, csak a féket meg az irányváltót használod. Meg ügye a HS- nek komolyabb a váltója mint a CL-nek (a GPnek is olyan a menet váltója mint a HS nek).
20t ösztömeg,a pót? Van itt olyan gazda aki 120HS-el húz 18 tonnásat azt elviszi, de szerintem azt megrakva csak jó úton bírja el, kis sárban homokon vége.
Mi a HS-el homlokrakodózunk nincs kímélve arra is bevált.
Használt lenne?
Meg használtan ha egyszer eladod keresik a Proximákat.
Válasz Tanonc #11600. hozzászólásáraZajosnak mennyire zajos, pattogni pattog-e a kövön, idegesítő tulajdonságai? Minden érdekel
Sziasztok!
Zetor Proxima HS 110- ről véleményt tud-e valaki mondani, Talajozás, bálázás (erős gardán kell) pótkocsizás (200 q) és a szőlős munkákra (kis helyen forogni)
Válasz szolomajeristvan1990 #11597. hozzászólásáraNe haragudj de neked a 7340-en nem a motoron van a hidraulika szivattyú? Mert ez a régebbi típushoz való. Ugyanis ha a motoron van a szivattyú akkor neked csak a vezérlő kell illetve rá csövezni.
Válasz szolomajeristvan1990 #11597. hozzászólásáraCsat azt kell megnőzni a régi 40 vagy 80 literes, a többi meg csőcsatlakozás és nyomás beállítás kérdése az egész.
Én elektromos útváltót vettem, nekem gyorsabb volt annak a beszerelése.
https://talicska-ker.hu/hidraulika_elemek/elektromos-hidr-vezerloszelep/1xez50-12-volt-dc-utvalto-szelep
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Egy Zetor 7340 típusú traktoron (2003 évj.)szeretnék hidraulikus kivezetést bővíteni.Találtam egy utólagos beépíthető szettet, de nem tudom, hogy kompatibilis ehhez a géphez is. Válaszokat előre is köszönöm.
Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.
Válasz Sk Laci #11587. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod és a többieknek is.
A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.
Válasz Hús Futár #11591. hozzászólásáraBocsánat visszavonom az ajánlatom azt hittem krisztál hoz kell
Válasz Sk Laci #11590. hozzászólására
Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .
Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraBocsi, de egyikünk se írta az előmelegítőt
Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.
Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?
Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.
Szép napot mindenkinek.


Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:
Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.
De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:
A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.
Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.
Válasz buti #11584. hozzászólásáraJó az is
, nekem a bronzt ajánlották valamikor régen. De ugyanaz a hatásuk.
Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.
Válasz buti #11582. hozzászólásáraÉn megszoktam vele kenni a hengert kívül. Meg az O gyűrűket is.
Válasz mtz1221 #11581. hozzászólásáraA többi tiszta sor, a bronz zsírt hova?
Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.
Válasz bazsoadrian861 #11578. hozzászólásáraKöszönöm a tanácsot.
Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.
Szia. Hüvelynèl a gumigyűrű engedi le a vizet. Ha cserèled a gumigyűrűt kend körbe tömítő szilikonnal.
Válasz buti #11576. hozzászólásáraMiért ha a hőcserélő enged az nem befelé cseg? Csak kérdem.
Én nembontanám addig szét!
Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.
Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.