Fórum

Zetor traktorok  

Létrehozta: Vendég, 2008-02-08 20:36:36

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #9034 T.f. | 2019-02-19 21:30:11

    Válasz T.f. #9033. hozzászólására
    Egy kis érdekesség , ez olyan mint a tied .
    https://imged.pl/sprzedam-ursus-1614-2-1106107.html
    Megnyitás után gördíts lefelé ,ott van kép .

  • Válasz » #9033 T.f. | 2019-02-19 21:10:35

    Válasz kolbász #9030. hozzászólására
    Szia. Az biztos , hogy nem Zetornak keresztelték először .A típusszám 5-öse utólag lett beütve , anélkül a 1614 egy Ursus típusjel , az alvázszám ill a motorszám formátuma is az Ursusé ( ott kezdődik "F"-el a motorszám).
    A Zetornál az alvázszám eleje a típusszám , a motorszám meg a motorkóddal kezdődik .
    Szerintem egy Ursusnak gyártott , Zetornak át címkézett példány .
    Ami nekem meglepő , hogy '98-as gyártású , ekkor már az UR II C volt a gyártósoron , a fülke viszont UR II B típusú .
    Az enyém '97 gyártású Ursus és a fülkéje olyan mint a profilképemen lévő .
    Egyébként az Ursust forgalmazták Metis Ursus néven is kék színben , de evvel a fülkével még nem láttam .
    https://www.polovniautomobili.com/traktori/9314212/ursus-metis-1634

  • Válasz » #9032 Dzsanosi | 2019-02-19 19:02:46

    Megoldódott a váltó kar problémám

  • Válasz » #9031 endypapa | 2019-02-19 18:28:11

    Válasz T.f. #9028. hozzászólására

    Köszönöm!
    Ezek szerint sima hajtómű olaj jó bele.
    Azt hittem valami spéci kell bele a hidraulika miatt.

  • Válasz » #9030 kolbász | 2019-02-19 15:38:07

  • Válasz » #9029 kolbász | 2019-02-19 15:36:26

    Válasz T.f. #9014. hozzászólására

    Na mit látsz rajta?Az f betű az az f szèriát jelentene?

  • Válasz » #9028 T.f. | 2019-02-19 08:39:12

    Válasz endypapa #9027. hozzászólására


    Én legutóbb ENI 80W90 tettem (bármely normális gyártó 80W90-es olaja jó ), ha gyenge a hidraulika , akkor a 85W140 is mehet , de télen ez egy kicsit sűrű ,kb egy fél óra míg bemelegszik .

  • Válasz » #9027 endypapa | 2019-02-19 07:38:56

    Sziasztok!
    12045 váltóba milyen olajat ajánl a gyártó? Esetleg ti milyent tartatok jónak bele?

  • Válasz » #9026 Dzsanosi | 2019-02-19 05:44:01

    Válasz Filler #9025. hozzászólására

    Szabolcs megye Tiszadada

  • Válasz » #9025 Filler | 2019-02-18 20:39:39

  • Válasz » #9024 Dzsanosi | 2019-02-18 20:32:51

    Válasz Filler #9022. hozzászólására

    Igen erre gondolok
    Nem is drága többre gondoltam smile laugh
    Pedig nem szoktam erővel húzni dehát ki tudja milyen előélete volt 76 os a kicsike smile laugh nálunk meg kicsit több mint 3 éve van
    Látszik az öntvényen több mint fele erősen rozsdás de kb ami friss törés az 35% körül néz ki
    Az mtz50es sokkal erősebben kell tolni hogy bemozduljon

  • Válasz » #9023 csoppika | 2019-02-18 20:06:07

    Válasz Dzsanosi #9021. hozzászólására

    Megmondta egy angol márkatárs, hogy "túl hosszú" a váltókarsmile biggrin

  • Válasz » #9022 Filler | 2019-02-18 20:04:17

    Válasz Dzsanosi #9021. hozzászólására

    https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/9370-paka-80147015/

    Erre gondolsz?

  • Válasz » #9021 Dzsanosi | 2019-02-18 13:24:15

    Valakinek nincs elfekvőben 12045 négysebességes váltókar csonkja a váltó fedélbe??
    Váltottam pedig nem szoktam erölteni dupla kuplunggal reccsenés nélkül finoman beveszi de most mikor kivettem 2. Bol éshúzni akartam 4be a kezembe maradt a sebváltó kar

  • Válasz » #9020 kolias | 2019-02-17 07:04:57

  • Válasz » #9019 Kelemen Mihály_82222 | 2019-02-16 23:49:56

    Köszönöm a segítséget! smile biggrin

  • Válasz » #9018 Toncsi 2 | 2019-02-16 13:58:14

    Válasz Toncsi 2 #9017. hozzászólására
    Írd le pontosan hogyan cserélted ki az adagolót.

  • Válasz » #9017 Toncsi 2 | 2019-02-16 13:50:42

    Válasz horvathadam108 #9016. hozzászólására

    Az adagoló csere előtt a motor rendesen működött, és a csere előtt mindent alap helyzetbe állítottál? Ha nem, akkor lesz egy kis meló.

  • Válasz » #9016 horvathadam108 | 2019-02-13 17:58:38

    Jó estét
    Kérdésem az lene hogy adagolo let cserélve egy zetor super 50-es en és nem indul tudna nekem valaki segiteni
    És az adagolot bakelit tárcsa kőti ösze a kopreszoral.
    Azt hogyan kel beálutani vagy anak hogyan kel álnia valaki tudna képet is kűldeni.
    Elóreis kőszönőm a segitséget.

  • Válasz » #9015 kolbász | 2019-02-12 21:00:40

    Válasz T.f. #9014. hozzászólására

    Holnap lefényképezem és felteszem

  • Válasz » #9014 T.f. | 2019-02-12 20:57:16

    Válasz kolbász #9013. hozzászólására
    Szia. Akartam már kérdezni , hogy végül is a fülke címke alapján milyen típus a géped , mert a fotó alapján Ursus 1224 ( https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/742357-ursus-1224-turbo/ ) ?

  • Válasz » #9013 kolbász | 2019-02-12 20:33:13

  • Válasz » #9012 T.f. | 2019-02-12 17:57:51

    Válasz Kelemen Mihály_82222 #9007. hozzászólására
    Szia . Ha konkrétan a 12045-höz keresel , akkor az nekem van , de ide nem tudom feltölteni ( nagy ). Egy E címet ha adsz (privátban is jöhet)átküldöm .

  • Válasz » #9011 kolbász | 2019-02-12 17:24:07

    Műszaki letudva

  • Válasz » #9010 csipi145 | 2019-02-12 16:49:14

    Válasz Kelemen Mihály_82222 #9007. hozzászólására

    Remélem működik a linkelés.:

    Zetor kezelési magyar

    Használd egészséggel!

    Üdv: Trakiszaki

  • Válasz » #9009 Buvargabi | 2019-02-12 06:15:58

    Válasz tomsics #9005. hozzászólására

    Megcsavarodott a tengely.elő szok fordulni akkor is ha be van kapcsolva a kompresszor ès a nyomàsszabàlyzò nem szabàlyoz le!

  • Válasz » #9008 kajszi_71823 | 2019-02-11 22:03:33

    Valaki keresett multkor széles felnit xx11-es Crystalokhoz.

    https://www.nekvinda-obchod.cz/produkt/11585-disk-9x15-3-80218010/?kategorie=838

    Tessék.

  • Válasz » #9007 Kelemen Mihály_82222 | 2019-02-11 20:17:44

    Sziasztok!
    Valakinek van esetleg Zetor Crystal 12045 kezelési útmutatója Magyar?
    A fórumon csak Angolt találtam.

  • Válasz » #9006 lorant90 | 2019-02-11 18:01:42

    Válasz tomsics #9005. hozzászólására

    Utángyártott gagyi tengely

  • Válasz » #9005 tomsics | 2019-02-11 17:43:00

    Válasz lorant90 #8998. hozzászólására

    Na sikerült megoldani.2 és fél foggal odébb kellet rakni rakni mint a gyári jel.Ki kellett ugye reszelni hozzá.Most ugyan olyan lett mint elötte.Csak azt nem értem ha minden más jelen van,akkor ez miért ment el ennyivel

  • Válasz » #9004 csoppika | 2019-02-10 22:08:56

    Válasz tomsics #9003. hozzászólására

    Először ha lehet vedd csak le a szivattyút...

  • Válasz » #9003 tomsics | 2019-02-10 21:14:29

    Válasz d-032a #9001. hozzászólására

    Hát nem tudom.Lehet van abban valami amit mondasz,mert nem kopog,füstölni is egészségesen füstöl.Csak alacsony fordulatról lassan pörög ki.Kb. közepes gáztól már veszi a lapot rendesen.
    Indításnál nem nagyon venni észre,hogy lassabban hajtana.
    Holnap azért le lesz bontva újra a vezérlés meg az adagoló,biztonság kedvéért újra át nézzük.

  • Válasz » #9002 lorant90 | 2019-02-10 21:01:13

    Válasz csoppika #8999. hozzászólására

    Meg a cégnél jártam úgy h fonok hozta az ujt tengelyt osszeraktam beinditottuk járattam mert ugye nagy javítás volt aztan meg már nem ment jól nos megcsavarodott a lengyel tengely lett benne vagy másfél fog...

  • Válasz » #9001  d-032a | 2019-02-10 20:56:16

    Válasz tomsics #8997. hozzászólására
    Nem lehet, hogy csak az van, hogy korábban amikor szivattyú nélkül ketyegett akkor alapjáratról egyből tudott fordulatot venni és azt szokta meg a fületek.
    Most már lehet, hogy 50-100-al nagyobb alapjárati fordulatszámot jobban szeretne és onnan könnyebben venné a gázt.
    Most meg indításkor is fogja a hideg olaj és az önindító sem tudja úgy megtekerni mint azelőtt.
    Ha azt nézzük, hogy azelőtt milyen könnyű volt egy ilyen motornak forogni, most azt a kis terhelés miatti változást is észrevette.

  • Válasz » #9000 tomsics | 2019-02-10 20:55:06

    Válasz lorant90 #8998. hozzászólására

    Elvileg nem,mert azt ugye egy féleképpen tudod csak felrakni,másik fogból meg nem lett le reszelve.

  • Válasz » #8999 csoppika | 2019-02-10 20:52:30

    Válasz lorant90 #8998. hozzászólására

    Lehet az átalakító tengely nem teljesen "belevaló"smile sweatdrop

  • Válasz » #8998 lorant90 | 2019-02-10 20:38:16

    Válasz tomsics #8997. hozzászólására

    De ezekszerint le volt véve az adagoló, mert tengelyt csereltetek. Nem az adagoló lett rossz helyre fel erőltetve véletlenül?

  • Válasz » #8997 tomsics | 2019-02-10 20:02:18

    Válasz lorant90 #8995. hozzászólására

    Ursus motor van benne.Minden egyezik a zetoréval,csak éppen a kompresszor tengely vége nem volt kialakítva,ahogy írtad is.Amit nem értek,hogy régebben már többször is szét lett szedve a vezérlése és mindig jól lett össze rakva.Most is jelre van téve minden,de valami nem jó vele

  • Válasz » #8996 lala | 2019-02-10 10:34:03

    nekem zetor forterrea hátuljában fáradt el a szlovák csapágy szemben lévő timken volt az bírta vona még:
    nem is értem miért nem egyformát tesznek bele.sokba fájt a javités kúpkerék+ tányérkerék+ csapágyak csere
    Mindenhova Timken ment

  • Válasz » #8995 lorant90 | 2019-02-10 08:17:54

    Válasz tomsics #8994. hozzászólására

    Miért kellet bontani a vezérlést? Ha motoron az eredeti mell dekli van azon a kompresszor előtt ott a szervo szivattyú helye 4 csavaros kis deklivel lefedve. A kompresszor tengelyenek a vége nem volt kialaakitva szivattyú hajtására?

  • Válasz » #8994 tomsics | 2019-02-09 20:59:46

    Sziasztok!
    Segítség kellene.5611-re raktunk szervo rá segítést.A szivattyú a kompresszortol kapja a hajtást,ezért a vezérlés le lett bontva.Össze lett rakva minden jelre,de valami nem jó.Korábbhoz képest nehezebben indul,marha lassan reagál a gázra alacsony fordulaton és furább a hangja is.Előtöltést akárhogy állítjuk ugyan ez a tünet.Megpróbáltuk 1-1 foggal odébb rakni az adagolót de ott még rosszabb lett.Mitől változhatott meg ennyire?

  • Válasz » #8993 Sk Laci | 2019-02-09 19:12:33

    Válasz zoldi.matyas #8992. hozzászólására
    6 m-es kombinátort nyugodtan elhúzná, és nem lenne anyi taposás, mint a keskenyeb kombinátoral.

  • Válasz » #8992 zoldi.matyas | 2019-02-09 17:51:53

    Válasz Buti Lajos #8987. hozzászólására
    Heló, most egy kicsit megijesztettél, én még csak 350nél járok, ettől féltem én is amikor megvettük hogy túl erős ez a motor a zetorba, én nagyon kímélem (4 fejes ih eke, 3.6os tárcsa, 4.8-as kombi, évent 130 órát dolgozik, szinte csak dísznek vettük)de biztos hogy számítok rá hogy a válltó meg fog ja adni magát valahol. Az olajnyomás hiba nálunk nem jelentkezik a gomba rendesen dolgozik

  • Válasz » #8991 Buti Lajos | 2019-02-07 12:08:19

    Válasz csoppika #8990. hozzászólására

    A szűrőházon van a gomba. a Deutz katalógus szerint csak az az egy, de ha lenne is több , ha a szűrőházas hibát jelez - mert járó motornál a gomba szabad levegőre téve csak a légköri nyomáson van - hibát kellene jeleznie, de nem teszi. Több gombával próbálva sem, tehát még feltehetőleg nem is a gomba rossz.

  • Válasz » #8990 csoppika | 2019-02-07 10:30:37

  • Válasz » #8989 Buti Lajos | 2019-02-07 10:25:10

    Válasz *** HM *** #8988. hozzászólására

    Szólt az hogy baj van. Kopogott. A váltóban van két tengely, a felsőn a szinkrongyűrűs kerekek, az alsón a fixek. az alsó tengely mindkét végén kúpgörgős csapágy, és ezek a csapágyak mentek meg. Sem a belső, sem a külső gyűrűn nincs egy karc sem, de a görgők pikkelyesen kitöredeztek.Ennek volt hangja. Ez a két csapágy szlovák csapágy a többi tymken. Most már mindegyik Tymken, de nem vagyok teljesen nyugodt, mert azok a szlovák csapágyak sem annyira rosszak, hogy ennyi idő alatt meg kell adnia magát, attól tartok egy kicsit alulméretezték őket.

  • Válasz » #8988 *** HM *** | 2019-02-07 09:17:13

  • Válasz » #8987 Buti Lajos | 2019-02-07 08:10:42

    Válasz zoldi.matyas #8986. hozzászólására

    Szia!
    Van nekem is egy 950 üzemórás crystal 160-as és sajnos én nem látom ennyire jónak a traktort. Jó vele dolgozni, szerintem tűrhető még kényelmi szempontból is, jó súlyelosztású traktor egy valóban jó motorral. Azonban nagyon gondos és kímélő használat mellett is kiment benne két váltócsapágy 950 óránál. Természetesen garancia után. De a nagyobb gond, hogy nem csak az enyémben, hanem 15 traktorból 3-ban ugyanaz a két csapágy egy negyedikben két másik és ez mind 1000 óra környékén. 15-ből 4 az 25%-os arány, persze ez csak statisztika, de akkor sem túl biztató.Nekem úgy tűnik, túl jó ez a motor ebbe a traktorba.

    És egy kérdés olajnyomás visszajelző hogyan működik a tiedben? Áramot ráadom, kulcsot elfordítom a visszajelző világít, de csak néhány másodpercig, és elalszik, ha beindítom a motort, ha nem. A szervizes szerint így működik mind és ez így jó. Szerintem meg nem. Ugyanis ha az olaj gombát kiveszem a szűrőből, a helyét ledugózom, elektromosan bekötöm, testkábellel testet adva és a levegőben lóg, így beindítva sem világít, holott így azt szimuláltam, hogy jár a motor és nincs olajnyomás. Magyarul ez akkor sem jelezne, ha nincs olajnyomás.

  • Válasz » #8986 zoldi.matyas | 2019-02-06 17:09:21

    Válasz kolbász #8963. hozzászólására

    Heló! 150üó-nál voltal hidraulika problémák de gariba kijavították, egyébként nagyon meg vagyunk elégedve, bár kis gazdaságban használom és csak én hajtom, motor nagyon erős de takarékos, összességében nekem nagyon bejött(van tapasztalatom más márkákban is)

  • Válasz » #8985 Filler | 2019-02-06 07:53:31

    Válasz Sk Laci #8977. hozzászólására

    Mentségükre szóljon délután 5 körül voltunk ott. 10 km vagyunk síelni csak gondoltam elugrunk megnézni a gyárat ha már beugrunk a BILLA-ba. Volt egy szép 7245 hótolós az udvaron.

[bezárás x]