A valtrához képest több nap tapasztalatáról beszélhetünk mert váltották egymást. Körülbelül 10 napig dolgoztunk a valmettel, majd jött a Ferguson és folytatta tovább. A Jd-vel egynapi összehasonlítás mert csak ennyit dolgoztak egymás mellett. Egyébként azt minden gazda aki egymás mellett használ Jd-t és Valtrát vagy Mf-et tudja nagyon jól, hogy a Jd jóval többet fogyaszt mint a sisu motoros gépek. Ez azt hiszem nem ujdonság.
Melyik és milyen váltóval?
Tényleg hihetetlen, hogy szinte ugyanaz a motor az egyik gépben sokkal kevesebbet eszik mint egy másikban. Tömegük egyforma volt? Gumizás?
Nem. Ezt burgonyakombájnnal mértük. Egy napi fogyasztás. 50 liter a 7616-nak és 80 liter a 6930-nak. Ugyanazon a talajon, hasonló kombájnnal. Ez ugye nem pont fele de majdnem.
Nekem 7616-om van és csodálatos gép. Kategóriája talán legjobbja és egyben az egyik legdrágábbja sajnos. A sisu motor a dyna 6 váltóval meglepően keveset fogyaszt és nagyon kényelmesen használható. Ami igazán hihetetlen volt számomra, az a fogyasztás. Kb. 30 %-al kevesebbet fogyaszt mint az elődje ugyanezzel a sisu motorral de egy másik márkától és majdnem felét mint a szomszéd 6930-as johnija. Ezt én se hittem volna, amíg nem mértük meg. A dyna váltó nagyon hatékony. A megbízhatóságáról egyelőre semmi infóm nincs mert még alig 500 üzemóra van benne de az előző gépemben nagyon megbízható volt a motor, a váltót majd meglátjuk. Vásárlásnál figyelembe kell venni szerintem, hogy mire akarod használni. Van a kollégának egy 26-osa az sokkal durvább gép. Nekem mindenes gép kellett permetezéstől szállitáson keresztül egészen a szántásig így ez nekem megfelel de ha a mérleg nyelve a talajmunka fele tolódna én is inkább egy 19-est vagy 20-ast vettem volna. Ez kb. sulyokkal 7500 kiló szóval ez se egy könnyű gép de a 19-es már szinte egy tonnával masszívabb.
Hááát laposon középkötött talajon 30centi mélyen is vannak különbségek, tavaly vay idén pl. Mert tavaly igenjó volt szántani és elment 20liter alatt ilyen paraméterek esetében is, míg most 25-öt biztosan bekért itt is és lehet meg sem volt a 30centi, vettünk feljebb mert sár volt és slippeltek a gépek
Az előbbiekben említett akkumlátor feletti 2 biztosíték lehet valami összeköttetésben vele; mert amikor azt kifüstölte nekem nem működött egy csomó funkciö. A biztosítéktáblán tudtommal nincs semmi ilyen.
a 4wd gombja csak addig ad feszt az autotroniknak míg nyomom a gombot utánna fojamatos 12 voltot a doboz ad ki a relének ennek nincs külön biztosítékja??
mert most ment tönkre hogy tlt hajtással szenvedtem. eddig kapcsolt rendesen
Úgy ahogy mondod ha nem kap áramot, akkor hajt az eleje, áram hatására kikapcsol. Ezért van az, hogy mindig berakja, ha lekapcsolod a traktort. Nyikorgó hangot nem hallasz esetleg a gépből? Meg kéne próbálni hogy most valójában hajtja-e, vagy nem valaminek kösd ki vagy tolj meg valamit. Ha így nem hajt húzd le a stekkert, hogy akkor mit csinál.
A tlt hajtást sikerült megcsinálni segített rajta hogy az autotronikot bevittem melegre :-)
De sajnos most a 4wd nem csinál semmit nem tudom mi lett vele reméllem erre is tudtok jókat mondani
kösz a segítséget
Van itt 7622-es idei gép, igaz nem sok területre de szépen boldogult most is a nehéz körülmények között, kedvező fogyasztással.
Semelyik másik gép nemtud annyi gázolajból kijönni mint ezek a szériák! Tier III-tól kezdve mióta közösnyomócsöves a 7,4-es Sisu motor!
Ermikeék 7618-ast vettek de fapados semmi rugózás meg semmi benne sajnos, megy jól de hibát követtek el, hogy mezítlábas változatot vettek, az elsőhíd rugózás kötelező bele ha más nem is.
Meg egyik ismerősünk jár egy cégnél ahol 8220-as johnikat cseréltek le 7626-os gépekre, azt mondták meglepődtek reülnek az eszközökkel
úgy se rossz, de jövőre elmegyek SP barátunkhoz egy kerek évre, megnézzük az ő számait is, de persze csak akkor, ha még mindig nem rakott lakatot a tankra...
fogalmam nincs h mit csináljak, másképp tetszene nagyon a traktor, nagyon szépen megy a motra is, az a gond, h tőlem is 300 km-re van, biztos hogy belegyezne aki árulja h kicsit átnézni a kapcsolót meg szenzorokat, csak hát nem itt a szomszédban van h szaladgáljak keresgélni h mi lehet a gond. Legjobban meg attól tartok, hogy esetleg a központi vezérléssel lehet valami gond.
Válasz #19448. hozzászólásra
Igen, valószínűleg a kapcsolók, szenzorok helytelen beállításának, tápfesz gondnak tűnik a probléma. Elsőre.........de bármi lehet.
Sajnos nagyon messze, romániában, én is romániai vagyok. Esetlegesen fennállhat olyan, hogy a kis kapcsoló ugyanoda ad jelet a központi vezérlésnek? arra gondolok, hogy ugye amikor pl megyek előre és hátra váltok nem kap jelet, viszont amikor ujra előre tolom a kis kart akkor már igen, de mivel előremenetben van igy magától vált hátramenetbe, ha viszont kapna jelet akkor amikor hátrahuzom a kis kapcsolot akkor már váltana is.
Válasz #19445. hozzászólásra
Köszönöm a segitséget: Ma megnéztem a gépet, kevés apró hiba található rajta, de hát használt gépről beszélünk.
Észrevettem viszont egy nagyobb gondot, mégpedig az irányváltóval kapcsolatosan: az áll fent, hogy ha pl előremenetben van és hátra huzom az irányváltó kapcsolót nem vált hátramenetbe, hanem csak akkor vált át amikor ujra előre tolom, utána meg ujra hátra és előre mozdulat ahhoz, hogy átváltson előre menetbe. Mennyire lehet ez súlyos probléma? Egyébként tetszene a traki, nem volt rajta rakodó hanem inkább vontatott, pótozott.
A 6100-as széria végén volt előválasztós irányváltó. Úgy működik, ahogy Jamo mondja, annyi kiegészítéssel, hogy menet közben átrakhatod az ellenkező irányba, és akkor történik meg az irány váltás, ha bele kuplungolsz.
Az irányváltó helyzet érzékelőjével szoktunk bíbelődni, de van hozzá átépítő klt. korszerűbb szenzorra.
Túl sokat nem gyártottak belőle, mert miután megjelent, nemsokkal később jött a 6200, ami már valódi terhelés alatti, lamella soros.
Idehaza kb 6-7 db ilyen 6100 van.
Annyira üzembiztos, mint egy mechanikus. Nyilván a szinkronnak van egy élettartama, x ezer kapcsolás. Ha van rajta homlok rakodó, nyilván rövidül az élettartam.
igen, ez előválasztós, valahogy én is igy képzeltem el, h egy sima munkahenger váltja az irányt, másrészt a váltó az dynashift, a motor meg 6 hengeres turbó perkins, nem hinném h rosszabb lenne mint pl a 3085-öm. irogatnak angol forumokon rosszat i errol a szeriarol, de hát mindegyikről lehet rosszat is hallani, kifog az illető egy leharcolt gépet oszt megtölt mindent negativ kommenttel :P
Nem ismerem azt a típust de jó lesz az, nem szokott velük gond lenni. Azt nem értem , hogy én úgy tudtam csak a 62xx 82xx -es szériáktól volt terhelés altti irányváltó. Ha pedig ez amiről te beszélsz csak előválasztós ,szóval ugyanúgy kuplungolni kell hozzá csak ép nem karral teszed át az irányt hanem egy munkahenger megteszi helyetted akkor valószínűleg a belseje pont olyan mint a mechanikus irányváltósnak. Szóval szerintem nem kell félni tőle. Mondom ezt úgy hogy nem ismerem a tipust.
Mfpisti, vagy bárki más aki kicsit többet tud az átlagnál: Feltenném újra a régi kérdésemet, mégpedig: mf 6100 széria elektromos irányváltójárók kinek milyen tapasztalata illetve véleménye van, mennyire strapabiró? Lenne egy 6180 az amit holnap meg kellene nézzek és kicsit félek az irányváltótól h esetleg nem lesz strapabiró...
Köszönet a segitségért igy előre is.
24488 hozzászólás
Válasz #19487. hozzászólásra
A valtrához képest több nap tapasztalatáról beszélhetünk mert váltották egymást. Körülbelül 10 napig dolgoztunk a valmettel, majd jött a Ferguson és folytatta tovább. A Jd-vel egynapi összehasonlítás mert csak ennyit dolgoztak egymás mellett. Egyébként azt minden gazda aki egymás mellett használ Jd-t és Valtrát vagy Mf-et tudja nagyon jól, hogy a Jd jóval többet fogyaszt mint a sisu motoros gépek. Ez azt hiszem nem ujdonság.
Válasz #19486. hozzászólásra
Egyrészt a valtra 10 évvel öregebb, másrészt a valtrának eléggé gázolajigényes a váltója a dynához képest.
Válasz #19484. hozzászólásra
Több nap átlagában? Mert ennyi szórás egy nagyobb tank esetén is van teli tank és teli tank között.
Ez a diferencia nekem is elég túlzónak tűnik.
Válasz #19485. hozzászólásra
Melyik és milyen váltóval?
Tényleg hihetetlen, hogy szinte ugyanaz a motor az egyik gépben sokkal kevesebbet eszik mint egy másikban. Tömegük egyforma volt? Gumizás?
Válasz #19482. hozzászólásra
Valtra
Válasz #19483. hozzászólásra
Nem. Ezt burgonyakombájnnal mértük. Egy napi fogyasztás. 50 liter a 7616-nak és 80 liter a 6930-nak. Ugyanazon a talajon, hasonló kombájnnal. Ez ugye nem pont fele de majdnem.
Válasz #19481. hozzászólásra



Ezzel azt akarod mondani,hogy ahol a szomszéd a 6930-al elszántogat 20 literrel,ott neked a ferga csak 10 litert fogyasztana??
Válasz #19481. hozzászólásra
Mi volt az elődje?
Válasz #19457. hozzászólásra
Nekem 7616-om van és csodálatos gép. Kategóriája talán legjobbja és egyben az egyik legdrágábbja sajnos. A sisu motor a dyna 6 váltóval meglepően keveset fogyaszt és nagyon kényelmesen használható. Ami igazán hihetetlen volt számomra, az a fogyasztás. Kb. 30 %-al kevesebbet fogyaszt mint az elődje ugyanezzel a sisu motorral de egy másik márkától és majdnem felét mint a szomszéd 6930-as johnija. Ezt én se hittem volna, amíg nem mértük meg. A dyna váltó nagyon hatékony. A megbízhatóságáról egyelőre semmi infóm nincs mert még alig 500 üzemóra van benne de az előző gépemben nagyon megbízható volt a motor, a váltót majd meglátjuk. Vásárlásnál figyelembe kell venni szerintem, hogy mire akarod használni. Van a kollégának egy 26-osa az sokkal durvább gép. Nekem mindenes gép kellett permetezéstől szállitáson keresztül egészen a szántásig így ez nekem megfelel de ha a mérleg nyelve a talajmunka fele tolódna én is inkább egy 19-est vagy 20-ast vettem volna. Ez kb. sulyokkal 7500 kiló szóval ez se egy könnyű gép de a 19-es már szinte egy tonnával masszívabb.
Értem köszönöm a választ.És amúgy a 8270-el meg vagy elégedve?
Válasz #19477. hozzászólásra
Hááát laposon középkötött talajon 30centi mélyen is vannak különbségek, tavaly vay idén pl. Mert tavaly igenjó volt szántani és elment 20liter alatt ilyen paraméterek esetében is, míg most 25-öt biztosan bekért itt is és lehet meg sem volt a 30centi, vettünk feljebb mert sár volt és slippeltek a gépek
Bocs nem írtam oda én 200 lóerő felett szeretném tudni.
Csak arra lettem volna kíváncsi mondjuk szántásba mennyit eszik közép kötött földön hektáronként 30cm mélyen.
Válasz #19474. hozzászólásra
most baromi okos volt a kérdés. azokat gyártották 145-280 paci között.
Válasz #19474. hozzászólásra
Van 8270 Xtra nekünk, de az nem 140-es kategória
Sziasztok.Valakinek van itt 8200-as szériájú Fergije?Mennyivel nagyobb a fogyasztásuk mint a 140 lóerősöké?
Válasz #19472. hozzászólásra
A főd sem rossz de az is biztos, hogy nem egy 5445-ös trakinak felel meg hehe.
Van súly és gondolom motor is benne
Válasz #19471. hozzászólásra

105 LE !
Válasz #19469. hozzászólásra
A 4 kerékhez van valami érzékelő mind pl. A tlt nek a fordulatérzékelő?
Végső megoldásnak az is jó ha egy kapcsolóval közvetlen kapcsolom a 4wd-t
Válasz #19467. hozzászólásra
Egyik, aszem a narancssárga vezetékes adja az autotronicknak a tápot másik aszem sárga az pedig az EHR-nek.
aratinga irtam emailt!
Válasz #19466. hozzászólásra
Az előbbiekben említett akkumlátor feletti 2 biztosíték lehet valami összeköttetésben vele; mert amikor azt kifüstölte nekem nem működött egy csomó funkciö. A biztosítéktáblán tudtommal nincs semmi ilyen.
Válasz #19465. hozzászólásra
a 4wd gombja csak addig ad feszt az autotroniknak míg nyomom a gombot utánna fojamatos 12 voltot a doboz ad ki a relének ennek nincs külön biztosítékja??
mert most ment tönkre hogy tlt hajtással szenvedtem. eddig kapcsolt rendesen
Válasz #19463. hozzászólásra
Úgy ahogy mondod ha nem kap áramot, akkor hajt az eleje, áram hatására kikapcsol. Ezért van az, hogy mindig berakja, ha lekapcsolod a traktort. Nyikorgó hangot nem hallasz esetleg a gépből? Meg kéne próbálni hogy most valójában hajtja-e, vagy nem valaminek kösd ki vagy tolj meg valamit. Ha így nem hajt húzd le a stekkert, hogy akkor mit csinál.
Válasz #19463. hozzászólásra
Szerintem igen!
Ha kap áramot akkor nyit a mágnes, engedi az olajat és old kapcsolómű, áram nélkül alapból meg hajt az eleje, zár a kapcsolómű
Válasz #19461. hozzászólásra
a visszajelző fojamat világit hiába nyomom a bekapcs gombot
4wd reléjén ha nincs 12v akkor van bekapcsolva?
Válasz #19457. hozzászólásra
Válasz #19460. hozzászólásra
Mármint hogy a visszajelző kapcsol-e a gomb nyomogatásra, soha nem hajt/mindig hajt az eleje? stb
Válasz #19459. hozzászólásra
pontosan mit csinál a 4wd?
Válasz #19443. hozzászólásra
A tlt hajtást sikerült megcsinálni segített rajta hogy az autotronikot bevittem melegre :-)
De sajnos most a 4wd nem csinál semmit nem tudom mi lett vele reméllem erre is tudtok jókat mondani
kösz a segítséget
Válasz #19457. hozzászólásra
Szerintem marha jó gépek!
Van itt 7622-es idei gép, igaz nem sok területre de szépen boldogult most is a nehéz körülmények között, kedvező fogyasztással.
Semelyik másik gép nemtud annyi gázolajból kijönni mint ezek a szériák! Tier III-tól kezdve mióta közösnyomócsöves a 7,4-es Sisu motor!
Ermikeék 7618-ast vettek de fapados semmi rugózás meg semmi benne sajnos, megy jól de hibát követtek el, hogy mezítlábas változatot vettek, az elsőhíd rugózás kötelező bele ha más nem is.
Meg egyik ismerősünk jár egy cégnél ahol 8220-as johnikat cseréltek le 7626-os gépekre, azt mondták meglepődtek reülnek az eszközökkel
Tiszteletem!Érdekelne,hogy valaki tud mondani ezekről az új 7600-szériáról véleményt? meg köszönném :)
Válasz #19455. hozzászólásra
szerintem valósakat ír ő is,nála más talajok vannak mint nálam
Válasz #19454. hozzászólásra
úgy se rossz, de jövőre elmegyek SP barátunkhoz egy kerek évre, megnézzük az ő számait is, de persze csak akkor, ha még mindig nem rakott lakatot a tankra...
Válasz #19453. hozzászólásra
rosszul mér,rá kell számolni a fogyasztásra
Válasz #19452. hozzászólásra
mármint a teljesítményre, vagy rosszul mér ilyenkor az agya, és a fogyasztásra gondolsz rászámolni?
Válasz #19451. hozzászólásra
De,minden van,szántás tárcsázás meg minden más. Annyi,h rapidos kb+10-20%-ot rá kell számolni
Válasz #19425. hozzászólásra
ez így nem rossz, de ebbe talajmunka gondolom nincs?
Válasz #19449. hozzászólásra
fogalmam nincs h mit csináljak, másképp tetszene nagyon a traktor, nagyon szépen megy a motra is, az a gond, h tőlem is 300 km-re van, biztos hogy belegyezne aki árulja h kicsit átnézni a kapcsolót meg szenzorokat, csak hát nem itt a szomszédban van h szaladgáljak keresgélni h mi lehet a gond. Legjobban meg attól tartok, hogy esetleg a központi vezérléssel lehet valami gond.
Válasz #19448. hozzászólásra
Igen, valószínűleg a kapcsolók, szenzorok helytelen beállításának, tápfesz gondnak tűnik a probléma. Elsőre.........de bármi lehet.
Válasz #19447. hozzászólásra
Sajnos nagyon messze, romániában, én is romániai vagyok. Esetlegesen fennállhat olyan, hogy a kis kapcsoló ugyanoda ad jelet a központi vezérlésnek? arra gondolok, hogy ugye amikor pl megyek előre és hátra váltok nem kap jelet, viszont amikor ujra előre tolom a kis kart akkor már igen, de mivel előremenetben van igy magától vált hátramenetbe, ha viszont kapna jelet akkor amikor hátrahuzom a kis kapcsolot akkor már váltana is.
Válasz #19446. hozzászólásra
Hol van ez a gép?
Válasz #19445. hozzászólásra
Köszönöm a segitséget: Ma megnéztem a gépet, kevés apró hiba található rajta, de hát használt gépről beszélünk.
Észrevettem viszont egy nagyobb gondot, mégpedig az irányváltóval kapcsolatosan: az áll fent, hogy ha pl előremenetben van és hátra huzom az irányváltó kapcsolót nem vált hátramenetbe, hanem csak akkor vált át amikor ujra előre tolom, utána meg ujra hátra és előre mozdulat ahhoz, hogy átváltson előre menetbe. Mennyire lehet ez súlyos probléma? Egyébként tetszene a traki, nem volt rajta rakodó hanem inkább vontatott, pótozott.
Válasz #19440. hozzászólásra
A 6100-as széria végén volt előválasztós irányváltó. Úgy működik, ahogy Jamo mondja, annyi kiegészítéssel, hogy menet közben átrakhatod az ellenkező irányba, és akkor történik meg az irány váltás, ha bele kuplungolsz.
Az irányváltó helyzet érzékelőjével szoktunk bíbelődni, de van hozzá átépítő klt. korszerűbb szenzorra.
Túl sokat nem gyártottak belőle, mert miután megjelent, nemsokkal később jött a 6200, ami már valódi terhelés alatti, lamella soros.
Idehaza kb 6-7 db ilyen 6100 van.
Annyira üzembiztos, mint egy mechanikus. Nyilván a szinkronnak van egy élettartama, x ezer kapcsolás. Ha van rajta homlok rakodó, nyilván rövidül az élettartam.
Bocsánat az elöző hszt aratingának irtam.
Válasz #19401. hozzászólásra
Én közeledben Sopron szintén Mf3065
Szia! küldtem emailt!
Válasz #19441. hozzászólásra
igen, ez előválasztós, valahogy én is igy képzeltem el, h egy sima munkahenger váltja az irányt, másrészt a váltó az dynashift, a motor meg 6 hengeres turbó perkins, nem hinném h rosszabb lenne mint pl a 3085-öm. irogatnak angol forumokon rosszat i errol a szeriarol, de hát mindegyikről lehet rosszat is hallani, kifog az illető egy leharcolt gépet oszt megtölt mindent negativ kommenttel :P
Válasz #19440. hozzászólásra
Nem ismerem azt a típust de jó lesz az, nem szokott velük gond lenni. Azt nem értem , hogy én úgy tudtam csak a 62xx 82xx -es szériáktól volt terhelés altti irányváltó. Ha pedig ez amiről te beszélsz csak előválasztós ,szóval ugyanúgy kuplungolni kell hozzá csak ép nem karral teszed át az irányt hanem egy munkahenger megteszi helyetted akkor valószínűleg a belseje pont olyan mint a mechanikus irányváltósnak. Szóval szerintem nem kell félni tőle. Mondom ezt úgy hogy nem ismerem a tipust.
Mfpisti, vagy bárki más aki kicsit többet tud az átlagnál: Feltenném újra a régi kérdésemet, mégpedig: mf 6100 széria elektromos irányváltójárók kinek milyen tapasztalata illetve véleménye van, mennyire strapabiró? Lenne egy 6180 az amit holnap meg kellene nézzek és kicsit félek az irányváltótól h esetleg nem lesz strapabiró...
Köszönet a segitségért igy előre is.