Enyémbe 15L körül megy, nem tudom, hogy nagyobb e a kartelja. Olajat nem kell túlmisztifikálni sima 15W40es dízel olajat bele. Ha kényeztetni akarod akkor esetleg turbodízelt. De felesleges a márkás másfélszeres meg kétszeres áron én mogult és eurollt használtam benne generál előtt és azóta is. Semmiféle lerakódás nem volt a motorba sehol,arany tiszta volt belúlről. 250óránként csere.
A váltó kérdésre gondolom lecsurog az olaj. Megvan az olajszint a váltóba? Bár nekem is szokott ilyen csinálni de nem annyira hogy zavaró lenne csak hosszabb állásnál nehezebb váltani vele az első 2-3 alkalommal. Oka gondolom az, hogy kifolyik a szinkronok közül az olaj és szárazon nem akarnak működni. Kuplung szintén valami ilyesmi lehet de nekem ilyen tapasztalatom nem volt még. Féket kuplungot járó motornál pumpáld mert csak akkor kap olajutántöltést. Ha egyébként normálisan működik nem törődjél ezekkel. Ha súlyosbodik akkor meg kell keresni a hibát.
Arra kellene de ha nincs a környéken se akkor hová tűnhetett? Jozefaszt felejtsd el, a generátor elvi kapcsolási ábráját tette be de azzal Te nem vagy előrébb.
Nézzetek rá de nálam ugyanilyen motor 155lóra húzva 15000óra után lett megbontva és még itt-ott a gyári hónolás látható volt a hüvelyekben. Két hengeren volt besülve az olajátersztő gyűrű. (meg lett főzve a motor éjjel lement egy vízcső) Komplett generált kapott mert aprópénzből megvolt de egy gyűrűgarnitúra is rendbetette volna valószínűleg. Főtengely alapméreten belül volt az nem lett köszörülve csak új csapágyak lettek rátéve. Megy azóta is hibátlanul. Kicsit erősebb lett és hidegben is jól indul. Olajat nem eszi. Előtte már ette az olajat és nehezebben indult.
Van egy MF 155-ös kistraktorom, 69-es évjáratú hátsókerekes. Tudja-e valaki hogy átalakítható-e összkerekesre illetve szervósra? Találtam már erre-arra képeket az interneten hogy megcsinálták stb., de bővebb információt nem.
Bocsánat azt elfelejtettem irni hogy a kuplung pedál ilyenkor nagyon könnyü és többszöri rányomással keményedik. De egy kis időnek el kell telleni mire kemény lesz.
Válasz #19921. hozzászólásra
Ez jó kérdés majd az okosabbak,a könyve 32 ir de arról soha nem tudtam infót hogy mekkora fordulaton,szerintem öninditóval nem ugy jön ki.Az adagoló meg ha hidegen inditott akkor sokáig elfog még menni.
Válasz #19919. hozzászólásra
Az nem gond,az újnak is van valamenyi mozgása.A gombafej beleül a fészekbe és az vezeti meg hogy feltevés után ne birjon mozogni.Ha véletlenül kuka a fej,akkor szólj nekem vagy jamónak nálunk 3-ad áron megoldható.
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget! Holnap megy padra a porlasztókkal együtt... Bár túl sok jóra nem számítok mert az adagoló tengelye axiálisan meg radiálisan is kb 1-1,5 milit lóg
Nekem a másikban a 3085 ben ha hideg ha meleg el lehet forditani a kormányt alapjáraton is, pedig annak alacsonyabb a motorfordulat alapjáraton. Holnapra itt a pompa, egyet cserélek, na meg lecserélem az olajat is egyuttal.
Szia.Leveszed a 3 alsó csavart, amivel a blokkhoz a huzatva az adagolo, es akkor csk le kellhuzni...nem lehet elrontani, mert a meghajtása bordás tengely-hüvely kombó, amin van egy dupla nagyságú fog
Szia!
Igen eddig müködött. Akkor biztos (w) -re a geerátornál kellene egy vezeték? Amit Jozef 19 irt tudnál egy kis segitséget? Mert nekem egy kicsit magas. Köszönöm!
Más:Ha a traki áll sokáig igy télen kb 2-3 hét akkor jo sok ideig a motor inditása után nem lehet sebeségbe tenni a váltokat. Ha bemelegszik már jó. Mitöl lehet ez? Köszi!
Az lehet szivattyú gond. De akkor meleg olajnál az emelésnek is gyengülni kell. Van olyan nehéz géped amit ép megemel a 3 pont? Azt nézd meg, hogy mikor nem megy a kormány akkor a nehéz gépet emeli e még alapjáraton a 3 pont? Van benne egy prior szelep ami a kormány elsőbbségét biztosítja esetleg azzal is lehet gond de akkor az nem csak melegen jelentkezne. Nekem a 3 pont is gyenge volt mikor vettem és a kormány se volt könnyű alapjáraton. Szivattyúcsere segített rajta.
A hatvanaset szedtem ki, az volt a probléma, hogy meleg olajjal nem ment a kormány, vagyis csak akkor ha gázt adtam a motornak. Nekifogtam kéziféket is csinálni, és egyúttal szetszedtem ezt is.
Jajj! Most ez melyik a harmincasé vagy a hatvanasé? Mert ait írtam az a harmincaséra igaz. A Hatvanasét nem tudom, lehet arra is de az is lehet, hogy az már dugattyús szivattyús.
Elképzelhető ha nincs beledermedve az olaj. Esetleg szedd szét és nézd meg a belső palástját ha van benne szemmel látható kopás vagy a két oldalsó szorítólapjáról már lekopott a bronz akkor valószínűleg kuka. Kkk-ék tudnak benne segíteni de sajna nem ócsó mulatság.
Mi a baj? Nem emel?
Ha szétszedet figyel oda ez egy iker szivattyú nehogy összekverd vagy kihagy valamit belőle. De nem ördöngősség. Simán szerelhető.
Válasz #19890. hozzászólásra
Csak simán kiemeled,kis libafogak a meghajtás egy helyen vastagabb hogy csak egyféleképpen lehessen visszateni.Meg ha olyan az adagoló mint az enyém akkor két szemering van benne és cserélhető otthon is.
Nem tudom a vezetékszineket. Eddig működött a forszámmérő vagy nálad még soha se?
A jobb oldali oszlopban ha olyan van mint egy egy számológép akkor az az osztrák változat. Azt nem ismerem, nem tudok hozzászólni.
Ha Egy nagyobb panel van egy tekerőgombbal és 3 érintőgombbal, tetején egy klijelzőve és a bal szélén sok piros leddel amiket a tekerőgommbal tudsz aktiválni az a datatronic. Az ha nem mutat semmit akkoe lemerült benne az elem, újra kell programozni. Kétkatáék megoldják.
Szia! Igen a müszerfalon lévöre gondoltam.
Közbe meg néztem a(w) jelzésnél van egy sarú semmilyen vezeték nincs rajta . Semilyen vezeték nincs a közelben . Milyen szinü kelli lenni a vezeték? A tuloldalon van egy lila ami Üresen log de rövid a vezetéke. odaig nem érne el.
Más: irtad a Datatronicot. A jobb oldali oszlopban van egy kijelzö ami gombok nyomására inkább csak 0-át mutat piros fekete szinü számokkal meg Kmh rpm ha gombokkal. Lehet nem is müködik? Hogy kéne müködnie? Köszönöm!
Köszi a tippet Ez a kép egy netes kép, a mienken ahol a piros nyíl van oda van feltéve a kompresszor szoval nem hinném hogy lenne plusz ablak. De ha hazaérek megnézem. Meg holnap ejtek még pár telefont hátha valaki tud segíteni.
ez nem pont olyan de valami hasonló lehet és most nézem hogy nem is rendes furatok vannak hanem ovál furatok, gondolom az előtöltés beállításához vagy finom hangoláshoz és így nem is biztos hogy nekifogok mert ilyet még nem csináltam
Lehet a tápszivattyú membránja is, szerintem a ludas! Egyszerű adagoló kell lenni anyának ami hozzáfogja a fogaskerékhez, és alatta egy szerelő ablaknak ahol hozzá férsz a "muterhoz"!
Ha van ablak,akkor elvileg egy 14-es anyának kellene lenni. A jd-n fekve van,kúpon fészkes retesszel a fogaskerékben. Ott rosszul nem lehet visszatenni. Itt fogalmam sincs.
Ilyen álló helyzetű adagolót vett-e már le valaki? Az lenne a kérdés hogy a "csatlakozása" hogy van megoldva? Fogaskerék-fogaskerék? vagy van valami lapolás/retesz vagy bármi egyéb ami biztosítja hogy ne lehessen rosszul visszarakni?
MF 3090-en a motorolajba hol kerülhet gázolaj? mégpedig igen nagy mennyiségbe mert a nívó csavarnál folyik tápszivattyú membránon nem látszik sérülés. Minden segítséget szívesen fogadok.
24483 hozzászólás
Válasz #19932. hozzászólásra


Köszi
[Előző hsz-t törölhetnék a modik]
Válasz #19929. hozzászólásra
Motorolajjal kapcsolatban tudsz valami tanácsot adni? 
Köszi
Válasz #19927. hozzászólásra
Olajat nem kell túlmisztifikálni sima 15W40es dízel olajat bele. Ha kényeztetni akarod akkor esetleg turbodízelt. De felesleges a márkás másfélszeres meg kétszeres áron én mogult és eurollt használtam benne generál előtt és azóta is. Semmiféle lerakódás nem volt a motorba sehol,arany tiszta volt belúlről. 250óránként csere.
Enyémbe 15L körül megy, nem tudom, hogy nagyobb e a kartelja.
Válasz #19916. hozzászólásra
A váltó kérdésre gondolom lecsurog az olaj. Megvan az olajszint a váltóba? Bár nekem is szokott ilyen csinálni de nem annyira hogy zavaró lenne csak hosszabb állásnál nehezebb váltani vele az első 2-3 alkalommal. Oka gondolom az, hogy kifolyik a szinkronok közül az olaj és szárazon nem akarnak működni. Kuplung szintén valami ilyesmi lehet de nekem ilyen tapasztalatom nem volt még. Féket kuplungot járó motornál pumpáld mert csak akkor kap olajutántöltést. Ha egyébként normálisan működik nem törődjél ezekkel. Ha súlyosbodik akkor meg kell keresni a hibát.
Válasz #19916. hozzászólásra
Jozefaszt felejtsd el, a generátor elvi kapcsolási ábráját tette be de azzal Te nem vagy előrébb.
Arra kellene de ha nincs a környéken se akkor hová tűnhetett?
Válasz #19927. hozzászólásra
Porasztókat méresd be nem a kinézetük a lényeg. Bár valszeg 8000óránál már hugyozni fognak. De ha kicseréled őket se fogsz észrevenni semmi változást.
Válasz #19921. hozzászólásra
Nézzetek rá de nálam ugyanilyen motor 155lóra húzva 15000óra után lett megbontva és még itt-ott a gyári hónolás látható volt a hüvelyekben. Két hengeren volt besülve az olajátersztő gyűrű. (meg lett főzve a motor éjjel lement egy vízcső) Komplett generált kapott mert aprópénzből megvolt de egy gyűrűgarnitúra is rendbetette volna valószínűleg. Főtengely alapméreten belül volt az nem lett köszörülve csak új csapágyak lettek rátéve. Megy azóta is hibátlanul. Kicsit erősebb lett és hidegben is jól indul. Olajat nem eszi. Előtte már ette az olajat és nehezebben indult.
Körülbelül hány liter motorolaj megy bele a 3090-esbe?
És milyet ajánlotok??
10W40 jó lehet vagy van ennél jobb is bele? 

A porlasztók is kikerültek és így néznek ki
Válasz #19918. hozzászólásra
Szia!
Milyen szivattyút veszel menyiért? Esetleg van nálatok utángyártott?
Üdvözletem mindenkinek!

Van egy MF 155-ös kistraktorom, 69-es évjáratú hátsókerekes. Tudja-e valaki hogy átalakítható-e összkerekesre illetve szervósra? Találtam már erre-arra képeket az interneten hogy megcsinálták stb., de bővebb információt nem.
Válasz #19916. hozzászólásra
Bocsánat azt elfelejtettem irni hogy a kuplung pedál ilyenkor nagyon könnyü és többszöri rányomással keményedik. De egy kis időnek el kell telleni mire kemény lesz.
Válasz #19922. hozzászólásra

Köszi! Hidegen nem a legszebben indult de ment. Holnap okosabb leszek már. Melyik tipushoz van könyved?
Válasz #19921. hozzászólásra
Ez jó kérdés majd az okosabbak,a könyve 32 ir de arról soha nem tudtam infót hogy mekkora fordulaton,szerintem öninditóval nem ugy jön ki.Az adagoló meg ha hidegen inditott akkor sokáig elfog még menni.
Válasz #19920. hozzászólásra

Ha már így nekifogtunk akkor ránézünk arra is 
Köszi, ez megnyugtató
Óra szerint 8000 óra van benne, kompresszióra milyen értéknek kellene lennie??
Válasz #19919. hozzászólásra
Az nem gond,az újnak is van valamenyi mozgása.A gombafej beleül a fészekbe és az vezeti meg hogy feltevés után ne birjon mozogni.Ha véletlenül kuka a fej,akkor szólj nekem vagy jamónak nálunk 3-ad áron megoldható.
Válasz #19917. hozzászólásra
Holnap megy padra a porlasztókkal együtt... Bár túl sok jóra nem számítok mert az adagoló tengelye axiálisan meg radiálisan is kb 1-1,5 milit lóg 


Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget!
Válasz #19915. hozzászólásra
Nekem a másikban a 3085 ben ha hideg ha meleg el lehet forditani a kormányt alapjáraton is, pedig annak alacsonyabb a motorfordulat alapjáraton. Holnapra itt a pompa, egyet cserélek, na meg lecserélem az olajat is egyuttal.
Válasz #19890. hozzászólásra

Szia.Leveszed a 3 alsó csavart, amivel a blokkhoz a huzatva az adagolo, es akkor csk le kellhuzni...nem lehet elrontani, mert a meghajtása bordás tengely-hüvely kombó, amin van egy dupla nagyságú fog
Válasz #19904. hozzászólásra
Szia!
Igen eddig müködött. Akkor biztos (w) -re a geerátornál kellene egy vezeték? Amit Jozef 19 irt tudnál egy kis segitséget? Mert nekem egy kicsit magas. Köszönöm!
Más:Ha a traki áll sokáig igy télen kb 2-3 hét akkor jo sok ideig a motor inditása után nem lehet sebeségbe tenni a váltokat. Ha bemelegszik már jó. Mitöl lehet ez? Köszi!
Válasz #19913. hozzászólásra
Nekem a kormány sokszor nehéz alapjáraton de a 3pont bitang erős a 3095-ön.
Válasz #19913. hozzászólásra
Idáig csak eke volt rajta, de atforditasnal azon is észre lehetett venni, hogy lassul, hidegen megy jól a kormány.
Válasz #19911. hozzászólásra

Az lehet szivattyú gond. De akkor meleg olajnál az emelésnek is gyengülni kell. Van olyan nehéz géped amit ép megemel a 3 pont? Azt nézd meg, hogy mikor nem megy a kormány akkor a nehéz gépet emeli e még alapjáraton a 3 pont? Van benne egy prior szelep ami a kormány elsőbbségét biztosítja esetleg azzal is lehet gond de akkor az nem csak melegen jelentkezne. Nekem a 3 pont is gyenge volt mikor vettem és a kormány se volt könnyű alapjáraton. Szivattyúcsere segített rajta.
Válasz #19910. hozzászólásra
Ugyan olyan a pompa mint a harmincas szeriakban.
Válasz #19910. hozzászólásra
A hatvanaset szedtem ki, az volt a probléma, hogy meleg olajjal nem ment a kormány, vagyis csak akkor ha gázt adtam a motornak. Nekifogtam kéziféket is csinálni, és egyúttal szetszedtem ezt is.
Válasz #19907. hozzászólásra
Jajj! Most ez melyik a harmincasé vagy a hatvanasé? Mert ait írtam az a harmincaséra igaz. A Hatvanasét nem tudom, lehet arra is de az is lehet, hogy az már dugattyús szivattyús.
Válasz #19908. hozzászólásra

Csak két K-t akartam.
Válasz #19907. hozzászólásra

Elképzelhető ha nincs beledermedve az olaj. Esetleg szedd szét és nézd meg a belső palástját ha van benne szemmel látható kopás vagy a két oldalsó szorítólapjáról már lekopott a bronz akkor valószínűleg kuka. Kkk-ék tudnak benne segíteni de sajna nem ócsó mulatság.
Mi a baj? Nem emel?
Ha szétszedet figyel oda ez egy iker szivattyú nehogy összekverd vagy kihagy valamit belőle. De nem ördöngősség. Simán szerelhető.
Üdv. Hidraulika szivattyúnak ha rajta van a fogaskerék és ki van szerelve szabad olyan könnyen forognia, hogy egy ujjal könnyedén lehet forgatni?
Válasz #19890. hozzászólásra
Csak simán kiemeled,kis libafogak a meghajtás egy helyen vastagabb hogy csak egyféleképpen lehessen visszateni.Meg ha olyan az adagoló mint az enyém akkor két szemering van benne és cserélhető otthon is.
Válasz #19903. hozzászólásra




te meg szokásodhoz híven megint sokat segítettél a kollégának.
Válasz #19902. hozzászólásra

Nem tudom a vezetékszineket. Eddig működött a forszámmérő vagy nálad még soha se?
A jobb oldali oszlopban ha olyan van mint egy egy számológép akkor az az osztrák változat. Azt nem ismerem, nem tudok hozzászólni.
Ha Egy nagyobb panel van egy tekerőgombbal és 3 érintőgombbal, tetején egy klijelzőve és a bal szélén sok piros leddel amiket a tekerőgommbal tudsz aktiválni az a datatronic. Az ha nem mutat semmit akkoe lemerült benne az elem, újra kell programozni. Kétkatáék megoldják.
Válasz #19902. hozzászólásra

Válasz #19880. hozzászólásra
Szia! Igen a müszerfalon lévöre gondoltam.
Közbe meg néztem a(w) jelzésnél van egy sarú semmilyen vezeték nincs rajta . Semilyen vezeték nincs a közelben . Milyen szinü kelli lenni a vezeték? A tuloldalon van egy lila ami Üresen log de rövid a vezetéke. odaig nem érne el.
Más: irtad a Datatronicot. A jobb oldali oszlopban van egy kijelzö ami gombok nyomására inkább csak 0-át mutat piros fekete szinü számokkal meg Kmh rpm ha gombokkal. Lehet nem is müködik? Hogy kéne müködnie? Köszönöm!
Válasz #19879. hozzászólásra
Köszönöm! Megnéztem a generátoron van egy sarú.amelyik (üres) vagyis nincs rajta vezeték.
Válasz #19899. hozzászólásra
Nézd körbe az adagoló füleit. Sztem van jelölés,hol kell neki állnia.
Válasz #19897. hozzászólásra
Annyit tudok én is
Válasz #19896. hozzászólásra

Ezek az adagolók egyszerűek mint a "faék" .
Válasz #19896. hozzászólásra
Az előtöltést az adagoló forgatásával lehet állítani + és - irányba.
Válasz #19892. hozzászólásra
Ez a kép egy netes kép, a mienken ahol a piros nyíl van oda van feltéve a kompresszor szoval nem hinném hogy lenne plusz ablak. De ha hazaérek megnézem. Meg holnap ejtek még pár telefont hátha valaki tud segíteni.
és most nézem hogy nem is rendes furatok vannak hanem ovál furatok, gondolom az előtöltés beállításához vagy finom hangoláshoz és így nem is biztos hogy nekifogok mert ilyet még nem csináltam 
Köszi a tippet
ez nem pont olyan de valami hasonló lehet
Válasz #19890. hozzászólásra

Annak az ablaknak a levétele után ami le van blombálva oldalt lehet állítani a kaját az adagolón!
Válasz #19885. hozzászólásra

Lehet a tápszivattyú membránja is, szerintem a ludas! Egyszerű adagoló kell lenni anyának ami hozzáfogja a fogaskerékhez, és alatta egy szerelő ablaknak ahol hozzá férsz a "muterhoz"!
Válasz #19890. hozzászólásra

Ha van ablak,akkor elvileg egy 14-es anyának kellene lenni. A jd-n fekve van,kúpon fészkes retesszel a fogaskerékben. Ott rosszul nem lehet visszatenni. Itt fogalmam sincs.
Válasz #19890. hozzászólásra
Az adagoló tengelyével szemben alulról van valami ablak? Ha van vedd le és többet fogsz látni.
Válasz #19890. hozzászólásra

Ilyet még élőben nem is láttam.
Erre szerintem csak Pistink tud választ adni.
Ilyen álló helyzetű adagolót vett-e már le valaki?
Az lenne a kérdés hogy a "csatlakozása" hogy van megoldva? Fogaskerék-fogaskerék? vagy van valami lapolás/retesz vagy bármi egyéb ami biztosítja hogy ne lehessen rosszul visszarakni? 

Válasz #19888. hozzászólásra
Álló helyzetű köradagoló, Lucas márkájú.
Válasz #19887. hozzászólásra
Ha külső szimerines akkor bírsz vele,ha belső,akkor nem. Milyen tip adagoló?
Válasz #19886. hozzászólásra
Köszi! Mennyire nehéz hozzáférni? Adagolós kell hozzá vagy csak leveszem a helyéről és adja magát?
Válasz #19885. hozzászólásra
Adagoló szimmering.
MF 3090-en a motorolajba hol kerülhet gázolaj?
mégpedig igen nagy mennyiségbe mert a nívó csavarnál folyik
tápszivattyú membránon nem látszik sérülés. Minden segítséget szívesen fogadok. 