Csak körülbelül.
Az öntvény tetején volt egy kis négyszög alakú öntésnyom, az már 2-3 mm-el fentebb volt. Az egyik csavarhely szélén meg volt egy kis anyagkimaradás, hiába volt a többinél sík, csak egyenesre lehet fúrni még ha csak egy csavarról is van szó.
Még így is maradt egy kis hely a tartó nyúlványa és a ház között, ez a lényeg.
Nem volt még megmunkálva. Majdnem egy centit levett a síkba csiszolás. Utána a csavaroknak a helye lett megcsinálva. A 2. stift helyének kialakításánál figyelni kellett a rendes bemérésre lehetőleg többször újramérni és több irányból.
Na, ez nagyon príma lett, még talán én is meg fogom csinálni. Neked már ki volt fúrva gyárilag a híd? A felfekvő felülettel mit csináltál? Síkba köszörűltetted, vagy már az is készen volt ????????????????????
Leírás szerint 16-os csavarok kellettek volna a tartóba, de 18-assal fúrta ki az orosz.
Az M18 horganyzott csavarok maradtak 50mm-esek a leírt 40mm helyett, úgy hogy még alátét nélkül is fél centit beljebb lehetne őket csavarni, mindezt úgy, hogy az öntvény nincs átfúrva.
A két stift 14x40mm-es.
Ezek a funkciók magában az orbitban vannak megoldva.
Hogy egyenesben tartsák a kerekeket és ha felmész egy huplira, akkor ne tekerje ki a kezedből. Mint egy machanikus kormányműnél az önzárás.
Meg az a visszacsapó szelep ami nem járó motornál teszi lehetővé a kormányzást és a nyomáshatároló szelep is bent van magában az orbitban.
Hogy az orosz mit akart avval a leágazással oda le, az rejtély marad.
Köszönöm és Üdv a válaszokat!
A biztonsági szelepek az miatt vannak állítolag ha valaminek nekiütközöl vagy part oldalnak nekimész ne törje el az ujaidat a kormány.Én kiheréltem azokat a szelepeket,álló motornál igy is lehet kormányozni.Az miatt heréltem ki öket mert kicsit szivatott a kormány mikor elkészült,mire rájöttem hogy holtjáték állító hüvely tul feszes volt és szorult a kormány.
Most utánanéztem ennek egy új rajzon és olyan szerepe van neki, mint amit sejtettem, hogy ha nem jár a motor, lehessen vontatáskor is kormányozni a gépet, még ha nehezen is, de lehessen.
Viszont az nem derül ki, hogy a mostanság kapható orbitok közül, ez már belül van megoldva ez a visszavezetés vagy a taposós difiszelepben van a kutya elásva. 820-as új rajzot néztem most egyébként.
Valószínű, hogy az orbitok nem nagyon változtak azóta.
Szóval, kell ez a bekötés én erre jutottam.
Visszanéztem a képeidet, jók.
Az orbit-ról a visszafolyó cső le ágazik a tartály aljába.
Katalógusban is így van lerajzolva, metszetben pedig visszacsapó szelepek látszanak egy lent a másik fent. Az alsó a tartályból nyit kifelé, a felső az orbit irányából a tartály felé. Ez utóbbi egyértelmű.
Az alsóra lennék kíváncsi, az vajon mi célt szolgálhat?
Biztonsági funkció, vagy mikor nem jár a motor, lehessen fordítani a kerekeket akkor is? Onnan "vételez" olajat az orbit olyankor talán?
Volt egy 820-as gép nálunk, apám melós gépe volt. Álló motornál is, ha gördült a traktor (húztak) igaz lassan, de elfordította a kereket az orbit. Meg ilyenkor nehéz is volt tekerni, mint a régi oszlopost.
A baj ott van, hogy a gép amit majd átakarok alakítani, azon ott a tartályon nincs csatlakozási pont, csak az öntvény sima. Ha kihagyom ezt a T elágazást a visszafolyócsőből, akkor gondolom befolyásol valamit. Vagy nem?
A 820-as már olyan volt, hogy a hidraulika tartályból kapta az olajat és az orbit visszafolyója keresztül ment a taposós difiszelepen.
Ennél mondjuk ilyen helyzet nincs is, hogy kapjon egy ilyen "táplálást" de jól működött minden.
Ezen filózok.... Van valami ötleted esetleg?
Már megforgatam sőt a munkahengert is lekötöttem. Kipróbálta úgy is hogy nem indítottam be a gépet.Van mikor oda vissza tekerem egyszer se csinálja,de van mikor sűrűn
Jó estét kívánok!
Most alakítottam át az Mtz -t orbitosra. A Kelet-agrotól rendeltem szetbe . Minden okés is csak van mikor gondol egyet és megakad a kormány. Nagy erő hatására megindúl de van mikor majdnem kitekeri a kormányt a kezemből áltó helybe.Mi lehet a baj??
Szerintem nem kéne bele tenni. Ha az orbit bírja is, de a szervőszivattyút hamar tönkreteszed.
Akkor már inkább köss be egy kölön ágat a hidraulika szivattyúd után.
Nem tudjátok véletlenül, hogy az orbit visszatérő ágába szabad e tenni bármit is, ami miatt itt nyomás keletkezik? Pl egy vezérműtömb amiről egy munkahenger működik, akkor amikor éppen nincs kormányzás?
Azaz bírja e az orbit a visszafolyó ágában feltorlódott nyomást, vagy emiatt a tengelyénél keletkező résolaj elvezetés megszűnik és kinyomhatja a szimeringet?
Segítségre lenne szükségem! Orbit szívagyút kellene cserélnem de nem tudom ,hogy 110 -est vagy 160-ast tegyek fel !
A szivattyú NS-10 -s. Érdemes lenne kicserélni ezt is NS-14 -re (ha 160-as mellet döntök )
Régen nekem is volt egy hasonló problémám! Teljesen véletlenül jöttem rá
a hibára.Kevés olaj folyt rá a szivattyúra.Mikor levettem a hidraulika tartályról a szivattyú szívó ágát nagyon gyengén fojt az olaj.Valahogy belekerült egy körömhegynyi kukorica csutka darab és az félig elzárta az olaj útját.
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni.Tavasszal átalakítottunk egy Mtz kormányát orbitosra.Az elején még jól működött, nagyon könnyű volt,de egyre rosszabb lett.Kicseréltem mindent,de igazán nem lett jó.
Elég húzós 150 nem kevés de hát elég sok problémám megoldódna.Nem szitálna az eleje nem akadna be a kerék tolatáskor könnyű lenne a kormány.tothpetya92@freemail.hu
Kb 120-150 000 ft ha visszalapozol 2-öt(vannak részletes képek) én a saját kék MTZ-met megcsináltam a télen.A leglényegesebb dolog,hogy a hídház olyan kialakitásu legyen hogy tudja"fogadni" a munkahenger tartót. Ha adsz 1 email címet elküldöm a részletes listát.
Kisfülkés Mtz 52 est át akarom alakítani orbitosra.Miket kell ehez csinálni?kormányoszlopot kiherélni ha jól tudom a hidat síkbaköszörülnimeg összekötökarokat kicserélni ha jól tudom.Kb mennyibe van egy ilyen átalakítás és hogyan bírja?
1039 hozzászólás
Válasz #338. hozzászólásra



Nagyon jó lett.
Válasz #337. hozzászólásra
Csak körülbelül.
Az öntvény tetején volt egy kis négyszög alakú öntésnyom, az már 2-3 mm-el fentebb volt. Az egyik csavarhely szélén meg volt egy kis anyagkimaradás, hiába volt a többinél sík, csak egyenesre lehet fúrni még ha csak egy csavarról is van szó.
Még így is maradt egy kis hely a tartó nyúlványa és a ház között, ez a lényeg.
Horizontál gép csinálta.
Válasz #336. hozzászólásra
1 centit ??? milyen gép vette le, és minek olyan sokat?
Válasz #335. hozzászólásra
Nem volt még megmunkálva. Majdnem egy centit levett a síkba csiszolás. Utána a csavaroknak a helye lett megcsinálva. A 2. stift helyének kialakításánál figyelni kellett a rendes bemérésre lehetőleg többször újramérni és több irányból.
Válasz #334. hozzászólásra
Na, ez nagyon príma lett, még talán én is meg fogom csinálni. Neked már ki volt fúrva gyárilag a híd? A felfekvő felülettel mit csináltál? Síkba köszörűltetted, vagy már az is készen volt ????????????????????
Leírás szerint 16-os csavarok kellettek volna a tartóba, de 18-assal fúrta ki az orosz.

Az M18 horganyzott csavarok maradtak 50mm-esek a leírt 40mm helyett, úgy hogy még alátét nélkül is fél centit beljebb lehetne őket csavarni, mindezt úgy, hogy az öntvény nincs átfúrva.
A két stift 14x40mm-es.
Ez is megvan! Idáig meglennénk vele, még csak most jönne a munka java!

Válasz #329. hozzászólásra
Ezek a funkciók magában az orbitban vannak megoldva.
Hogy egyenesben tartsák a kerekeket és ha felmész egy huplira, akkor ne tekerje ki a kezedből. Mint egy machanikus kormányműnél az önzárás.
Meg az a visszacsapó szelep ami nem járó motornál teszi lehetővé a kormányzást és a nyomáshatároló szelep is bent van magában az orbitban.
Hogy az orosz mit akart avval a leágazással oda le, az rejtély marad.
Köszönöm és Üdv a válaszokat!
Nincs mit,engem is megszivatott,én is már mindenre gondoltam csak a mechanikus "hibára" nem.
Válasz #323. hozzászólásra
Ez volt a baj.Köszönöm!!!
A biztonsági szelepek az miatt vannak állítolag ha valaminek nekiütközöl vagy part oldalnak nekimész ne törje el az ujaidat a kormány.Én kiheréltem azokat a szelepeket,álló motornál igy is lehet kormányozni.Az miatt heréltem ki öket mert kicsit szivatott a kormány mikor elkészült,mire rájöttem hogy holtjáték állító hüvely tul feszes volt és szorult a kormány.
Most utánanéztem ennek egy új rajzon és olyan szerepe van neki, mint amit sejtettem, hogy ha nem jár a motor, lehessen vontatáskor is kormányozni a gépet, még ha nehezen is, de lehessen.
Viszont az nem derül ki, hogy a mostanság kapható orbitok közül, ez már belül van megoldva ez a visszavezetés vagy a taposós difiszelepben van a kutya elásva. 820-as új rajzot néztem most egyébként.
Valószínű, hogy az orbitok nem nagyon változtak azóta.
Szóval, kell ez a bekötés én erre jutottam.
Üdv!
Válasz #324. hozzászólásra

Üdv, Zoli!
Visszanéztem a képeidet, jók.
Az orbit-ról a visszafolyó cső le ágazik a tartály aljába.
Katalógusban is így van lerajzolva, metszetben pedig visszacsapó szelepek látszanak egy lent a másik fent. Az alsó a tartályból nyit kifelé, a felső az orbit irányából a tartály felé. Ez utóbbi egyértelmű.
Az alsóra lennék kíváncsi, az vajon mi célt szolgálhat?
Biztonsági funkció, vagy mikor nem jár a motor, lehessen fordítani a kerekeket akkor is? Onnan "vételez" olajat az orbit olyankor talán?
Volt egy 820-as gép nálunk, apám melós gépe volt. Álló motornál is, ha gördült a traktor (húztak) igaz lassan, de elfordította a kereket az orbit. Meg ilyenkor nehéz is volt tekerni, mint a régi oszlopost.
A baj ott van, hogy a gép amit majd átakarok alakítani, azon ott a tartályon nincs csatlakozási pont, csak az öntvény sima. Ha kihagyom ezt a T elágazást a visszafolyócsőből, akkor gondolom befolyásol valamit. Vagy nem?
A 820-as már olyan volt, hogy a hidraulika tartályból kapta az olajat és az orbit visszafolyója keresztül ment a taposós difiszelepen.
Ennél mondjuk ilyen helyzet nincs is, hogy kapjon egy ilyen "táplálást" de jól működött minden.
Ezen filózok.... Van valami ötleted esetleg?
Válasz #323. hozzászólásra
Holnap a világosba megnézem!
Válasz #322. hozzászólásra
Igen azt is cseréltem, amikor összeraktam könnyűnek tűnt de holnap ezt megnézem.
Amúgy a képek adták az ihletet ,hogy belevágjak.Köszi.
206 os képeimet nézd meg,hátha segít.
Amivel a holtjátékot lehet állítani (hüvely) nem túl "feszes"?
Válasz #319. hozzászólásra
Orbitosra lett cserélve a csigatengely?
P azt kötöttem a szivatyúhoz
T azt kötöttem a tartályhoz
R_L ezek mennek munkahengerhez
Az orbitnak nem lehet valami baja?
Válasz #319. hozzászólásra
Nincs rajta egyértelmű jelölés?
Már megforgatam sőt a munkahengert is lekötöttem. Kipróbálta úgy is hogy nem indítottam be a gépet.Van mikor oda vissza tekerem egyszer se csinálja,de van mikor sűrűn
Válasz #317. hozzászólásra
Össze keverted a csöveket.
Jó estét kívánok!
Most alakítottam át az Mtz -t orbitosra. A Kelet-agrotól rendeltem szetbe . Minden okés is csak van mikor gondol egyet és megakad a kormány. Nagy erő hatására megindúl de van mikor majdnem kitekeri a kormányt a kezemből áltó helybe.Mi lehet a baj??
Válasz #314. hozzászólásra
Szerintem nem kéne bele tenni. Ha az orbit bírja is, de a szervőszivattyút hamar tönkreteszed.
Akkor már inkább köss be egy kölön ágat a hidraulika szivattyúd után.
Válasz #310. hozzászólásra
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy az orbit visszatérő ágába szabad e tenni bármit is, ami miatt itt nyomás keletkezik? Pl egy vezérműtömb amiről egy munkahenger működik, akkor amikor éppen nincs kormányzás?
Azaz bírja e az orbit a visszafolyó ágában feltorlódott nyomást, vagy emiatt a tengelyénél keletkező résolaj elvezetés megszűnik és kinyomhatja a szimeringet?
Köszönöm
Válasz #310. hozzászólásra
50-es munkahengerhez 100-as orbitot tegyél! NS14-es szivattyú kéne alapból rá, de ha ráérsz tekerni akkor maradjon.
Válasz #311. hozzászólásra
Ne variálj!Olyat tegyél rá ami rajta volt!Abból baj nem lehet.
"""EMBEREK : ALSZOTOK"""



Jó estét Mindenkinek !


Segítségre lenne szükségem! Orbit szívagyút kellene cserélnem de nem tudom ,hogy 110 -est vagy 160-ast tegyek fel !
A szivattyú NS-10 -s. Érdemes lenne kicserélni ezt is NS-14 -re (ha 160-as mellet döntök )
Válasz #306. hozzászólásra
Köszi ez jó ötlet!
Válasz #307. hozzászólásra
Igen valami nagyon szar, de még nem jöttem rá,hogy mi az!Hamarosan műtét alá fekszik és akkor kiderül!
most em azért, de valaminek már csak sz*rnak kellesz lennie, máskülönben nem lenne bajod vele :D
Válasz #305. hozzászólásra
Régen nekem is volt egy hasonló problémám! Teljesen véletlenül jöttem rá
a hibára.Kevés olaj folyt rá a szivattyúra.Mikor levettem a hidraulika tartályról a szivattyú szívó ágát nagyon gyengén fojt az olaj.Valahogy belekerült egy körömhegynyi kukorica csutka darab és az félig elzárta az olaj útját.
Válasz #304. hozzászólásra
Az is új!
Válasz #302. hozzászólásra
akkor a munkahengert nem, ezek szerint.
akkor az lesz a ludas.
Ez lenne a hídház:
http://webshop.keletagro.hu/mtz-hajto-elsohid-haz-nagy-orbitos_id2752?visit_source=search
Igaz, hogy most nincs készleten, pár napig, de igáig ilyet nem is lehetett kapni.
http://webshop.keletagro.hu/mtz-hajto-elsohid-haz-nagy-orbitos_id2752?visit_source=search
Válasz #301. hozzászólásra
Szó szerint/szivattyú,csövek,orbit/
Mi az a "mindent"?
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni.Tavasszal átalakítottunk egy Mtz kormányát orbitosra.Az elején még jól működött, nagyon könnyű volt,de egyre rosszabb lett.Kicseréltem mindent,de igazán nem lett jó.
Válasz #298. hozzászólásra
Elég húzós 150 nem kevés de hát elég sok problémám megoldódna.Nem szitálna az eleje nem akadna be a kerék tolatáskor könnyű lenne a kormány.tothpetya92@freemail.hu
Kb 120-150 000 ft ha visszalapozol 2-öt(vannak részletes képek) én a saját kék MTZ-met megcsináltam a télen.A leglényegesebb dolog,hogy a hídház olyan kialakitásu legyen hogy tudja"fogadni" a munkahenger tartót. Ha adsz 1 email címet elküldöm a részletes listát.
Kisfülkés Mtz 52 est át akarom alakítani orbitosra.Miket kell ehez csinálni?kormányoszlopot kiherélni ha jól tudom a hidat síkbaköszörülnimeg összekötökarokat kicserélni ha jól tudom.Kb mennyibe van egy ilyen átalakítás és hogyan bírja?
Válasz #294. hozzászólásra
rover@stcable.net
Válasz #294. hozzászólásra
Valami nem stimmel az emaillal át tudnád küldeni még egyszer a mellékletet valami más formában?
üdv.
Válasz #292. hozzászólásra Adj egy email címet!
Válasz #291. hozzászólásra
Köszönöm ma megnézem és lehet lesz pár kérdésem.
üdv.
Válasz #291. hozzászólásra
én is kérném,majdcsak odajutok hogy az én kékem is kapjon egy uj kormány rendszert.kössz
Válasz #290. hozzászólásra Elküldtem!
Válasz #217. hozzászólásra
Helló
Ezt a listát el tudnád nekem küldeni én is most szeretném átalakítani orbitosra és a habitól akarnám megvenni a cuccokat hozzá én is.
az email címem:
sz.szabolcs@outlook.com
köszi előre is
üdv.