Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 397.3 Ft USD 337.72 Ft CHF 424.99 Ft GBP 456.41 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93655 hozzászólás
#20555 laci 300
2012-12-22 23:03:10

Válasz #20433. hozzászólásra

Szerintem egyik sem rossz mindegyiknek megvan a maga keresztje de igazából a kettö közöt nincs olyan nagy különbség.A jazda sem rossz. De abból amennyi megfordúlt nálam ezekböl a tipúsokból azt tudom mondani az eredeti cseh birja talán a legtovább szerintem annak precizeb kidolgozásuak a vezérlö élei az elemeken.De a jó UTN a király az kell az mtznek de csak ha tényleg fajentos minden!!smile thumbupcool

#20554 (Claastra)
2012-12-22 22:58:06

Válasz #20553. hozzászólásra

Lac a G merciről semmi hír?

#20553 laci 300
2012-12-22 22:53:12

Válasz #20425. hozzászólásra

szia,szerintem 7.2-8.2 ccm akartál irni mert a 72 meg a 82 kicsit soklenne de minden féle képen lehet eröt növelni túlzott fogyasztás emelkedés nélkül.Állitgatást én sem ajánlom csak állitani szabad.smile thumbupcool

#20552 MTZ1025.3
2012-12-22 22:37:36

Válasz #20551. hozzászólásra

Köszi a segitséget, nekünk nincs multimeter ezért egyenlőre csak feltöltenénk az akkut hátha jo lesz.

Nincs profilkép
#20551 Mezítlábas
2012-12-22 21:28:11

Válasz #20549. hozzászólásra

Ha a led elalszik, akkor elvileg jó a 24-es töltésköre.
Holnap azért mérd meg, ez a legtisztább.
A folyadékszintet ellenőrizd le benne, hogy ez is meglegyen. Nyomott ki egy kicsit, vagy sok a lé benne vagy túltölt....
Majd számolj be mire jutottál.

Nincs profilkép
#20550 jocó22
2012-12-22 21:26:05

milyen hangszórót lehet gyárilag beszerelni mert nekem még nioncs benne honnan szerezhetnék be ilyen hangszórókat
új trktorról lévén szó MTZ892.2smile helpsmilie

#20549 MTZ1025.3
2012-12-22 21:20:01

Válasz #20548. hozzászólásra

igen elalszik a piros jelzés.
még azt vettem észre hogy inditás után a balos akksi túlfolyóján folyt ki egy kis desztilláltviz.

Nincs profilkép
#20548 Mezítlábas
2012-12-22 21:15:05

Válasz #20545. hozzászólásra

Üdv!

Fogj egy multimétert. Kapcsold be az áramtalanítót.
Mérd meg a menetiránynak balos, akkunak a feszültségét.
A pozitívot értelemszerűen, a negatív mérőkábelt a testre és ne a negatív pólusára! (24V körül kell mérjél)
Aztán indítsd be és megint mérd meg.

A feszültség mérőnél a kis piros led elalszik mikor beindul a gép?

Így kizárhatod azt, hogy tölti-e vagy sem, a "segéd" akkumulátort.
A 12 voltos rendszert a jobbos akksi látja el.
A balos csak indításkor van igénybe véve.

Nincs profilkép
#20547 geryke89
2012-12-22 20:25:13

Válasz #20546. hozzászólásra

Üdv! Az avataromon lévő gép 2010. 10. 22 én kapta az új aksit, most télen kifeküdt, ugyan így van a kis tetsvér gépbe abba se bírja 2 évnél nagyon tovább az aksi.
smile oops

#20546 röfik
2012-12-22 19:40:03

Válasz #20545. hozzászólásra

Itt a forumon már volt szo az ujabb tipusok akku töltéséreöl.Konkrétan hogy nem egyformán tölti mindkettöt.Lehet hogy itt is az ál elö hogy az eggyik akud gyengélkedik.Nálunk is jelentkezett ez a probléma 6 év alatt 3x cseréltünk akksit egy teljes csere 2x meg ugyanazt,aztszem szemböl a balost az lehet a segéd akku amit csak inditáskor kapcsol 24v-ra és nem töltödik rendesen fel és beadja a kulcsot hamarabb.Ilyenek a lemezes kasznisok is ha 24v-os indito van rajtuk.smile thumbdownsmile thumbdown

#20545 MTZ1025.3
2012-12-22 18:50:59

Válasz #20543. hozzászólásra

üdv.
ha minden igaz az aksival lesz gond mert mikor inditom hidegen nem birja elégé megtekerni és lemegy a mutató 10v-ra, melegen meg indúl.

#20544 röfik
2012-12-22 18:15:30

Válasz #20520. hozzászólásra

Ha nem izzitasz és egyböl inditozol akkor mit csinál?Akar indulni?Nekem 550-es nem szeret indulni,uj korába is szarul indult már +5 foktol lefele.Teljes motor generál,adagolo,porlaszto felujitás után is fosul indul.Pedig az elöbefecskendezés jo helyen van.Ugyhogy mindig ugyállok le vele hogy a villany közelbe legyen és programozhato vizmelegitö bedugva várhato inditás elött 2 orával elkezd füteni és pöccre indul.Ja és hamár egyszer elindult utána bármikor egyböl indithato.smile whistling

#20543 röfik
2012-12-22 18:06:26

Válasz #20520. hozzászólásra

Reggel -6 volt nálunk izzitás nélkül egy tekerés és már járt a motor.Nem tom mi lehet a baj.A .3-asok elég jol indulnak pedig.smile confused

Nincs profilkép
#20542 Tamás105
2012-12-22 16:11:54

Válasz #20520. hozzászólásra

Vagy kiment a biztosíték vagy a relé, vagy össze sült a relé és elcseppentek az izzók ... vagy esetleg izitást vezérlő kapcsoló.

Nincs profilkép
#20541 Kisslaci
2012-12-21 21:18:45

Válasz #20533. hozzászólásra
Az első tanácsom az ,volt hogy meg kell tanulni használni,lehet hogy semmi baja nincs a gépnek Ha 50-es tömböt akar rátenni azt így lehet,kidobni semmit nem kell.Mivel az Mtz-je 3karos így az 50-essel a csövezése nem egyezik meg.

Nincs profilkép
#20540 Kisslaci
2012-12-21 21:11:31

Válasz #20534. hozzászólásra

Az antiszlip működése két dologról szól.Van egy zárt helyzete,amikor felemelsz egy munkagépet az antiszlip karját zárt helyzetbe teszed. Ha a rendszerből szökne az olajnyomás,az olaj akkor a hidroakkumulátor utána tölti.Így képes reggelig levegőbe tartani a munkagépet.Ha szántok bekapcsolt helyzetbe teszem a kart a hidraulika karját pedig emelési helyzetbe.Addig tekerem az állitó csavarját,hogy az eke kereke épphogy érje a földet.Az állító csavarral 7-27 bár közötti nyomást lehet állítani a többit elengedi a tömb,ha a gáz adásával nőne a nyomás akkor nagyobb gázon kiemelné az ekét a földből.

#20539 vénkabi
2012-12-21 20:45:09

Válasz #20538. hozzászólásra
Csak a gazda001 gépe 80-as, de mint írja más mint a többi, azért firtatom.

#20538 Gabesz2
2012-12-21 20:32:02

Válasz #20535. hozzászólásra

A régi 50-en valszeg, hogy nincs helyzetszabályzó, csak antislip. Az antislipet semmi sem vezérli. Ha bekacsolod emel. Vagyis próbálja tartani a pozíciót.
Az ülés mellet a a helyzet kapcsoló karja van.

#20537 vénkabi
2012-12-21 20:28:07

Válasz #20522. hozzászólásra
A tömbök csak kinézetre egyformák, belül nagyon sok a dugattyún a különbség!

#20536 vénkabi
2012-12-21 20:20:49

Válasz #20534. hozzászólásra
Ez szabatos leírás!

#20535 vénkabi
2012-12-21 20:19:29

Válasz #20532. hozzászólásra
Hasonlítsd össze a két gépen a csövezést! Mert valószínűnek tűnik a leirásból, hogy az 50-esnek megfelelő a hidraulikája! Ha nincs különbség, akkor GO!
De még nem válaszoltál, hogy az ülés melleti kar micsoda ténylegesen.

#20534 Jakabjóska
2012-12-21 20:19:03

Válasz #20533. hozzászólásra

Az erőszabályzás a támasztórúdra eső nyomásra vezérel, a helyzetszabályzás az emelőkarok helyzetére.
Az antiszlip a hidroakkumulátorra ad nyomást, amit a műszerfal alatt lévő tekerőgombbal lehet állítani, ha csökken a motorfordulatszám, csökken vele az olajnyomás is, és a rugóerő a hidroakkumulátorból nyomást ad a munkahengernek, így emel a munkagépen. Ekkor emelkedik a motorfordulatszám, nyomás megnől, ami visszanyomja a hidroakkumulátor dugattyúját.

#20533 vénkabi
2012-12-21 20:13:15

Válasz #20516. hozzászólásra
Az erőszabályozó ugyanazt csinálja, érzékelve a túlterhelést, emel a munkaeszközön. De e-h szab nélküli antiszlipnek is kell valami jeladás a 3. ponttól, hogy emelje meg a munkaeszközt. Különben hogyan működik, illetve mi az értelme?
Az, hogy dobd ki belőle az e-h szabályzót, szerintem rossz tanács, illetve a sufnituningnak a buherátor módszere. Akkor dobd ki az izzitást, a generátort, az önindítót, meg mindent, amig el nem éred a HOFFER technikai szintjét, mögé meg akassz egy faekét! Egy beépített technikát életben kell tartani, nem kidobálni a gépből!

#20532 gazda001
2012-12-21 18:40:38

Válasz #20529. hozzászólásra

Probiren napokon belül, utána referáloksmile thumbupcool

Nincs profilkép
#20531 Kisslaci
2012-12-21 18:36:33

Válasz #20528. hozzászólásra

Ezt kell használni szántásnál,jobb mint az antiszlip ,mert nem melegíti fel az olajat A nyugati gépeknél is ez van,csak kicsit komolyabb a konstrukció

Nincs profilkép
#20530 Kisslaci
2012-12-21 18:31:36

Válasz #20527. hozzászólásra
Ezt innen nehéz elmagyarázni.Ha az enyém lenne én rátenném az 50-es tömböt a helyzetszabályzót pedig ledobnám róla.Akkor nem kell a vékony csövet se bekötni.Ami a szivattyú alól megyen cső hátra azt kiiktatni,Egyszerű mert a közcsavar helyett egy vakcsavart kell betenni.Az ülés alatti munkahengerhez két huszas gumicső egyből a vezértömbből. Egy visszafolyó ami a helyzetszabályzóból jön a tartályhoz azt kell elvakolni és tökéletes lesz,olyan mint az 50-esé

#20528 Gabesz2
2012-12-21 18:30:18

Válasz #20526. hozzászólásra

Az erőszabályzót hol mikor kellene használni? (milyen üzemmódban,munkagéphez stb... Azt gondoltam, hogy a helyzetszabályzót erőszabályzásra állítom és az ülés melletti karral tudom állítani az erőt , hogy milyen erővel emelje. ( hasonlóan az anitslip tekerő gomjához) Tehát akkor ez téves, hogy szántásnál ezt használom antislip helyett!

#20527 gazda001
2012-12-21 18:13:42

Válasz #20522. hozzászólásra

Na akkor most mit is csináljak? Vegyem le mindkét tömböt, ami a 80-ason volt azt dobjam el, ami az 50-esről lejött azon meg cseráljem a jobb oldali vakcsvart a 80-ból kivett olajviszavezető csavarra osz gooooo?????

Nincs profilkép
#20526 Kisslaci
2012-12-21 18:09:29

Válasz #20525. hozzászólásra
Hát nem egészen.Az antiszlipet állítani kellett.volt egy tekerő a jobb térded előtt a műszerfal alatt.Annak az volt a lényege,hogy az ekét állandóan emelési helyzetbe tartotta,éppen annyira,hogy ne jöjjön ki a földből,Így súlyozta a hátsó kereket. Az erőszabályzónál,van egy mechanikus rész .Azt hiszem 6 rugó és annak a helyzetét érzékeli rudazaton keresztül az erőszabályzó.

#20525 Gabesz2
2012-12-21 17:57:25

Válasz #20524. hozzászólásra

Az erőszabályozás az tulajdonképpen olyan mint az anitslip, csak szélesebb a tartományban?
Régóta van MTZ traktorom, de ezeket nem szoktam használni. Most van egy újszerű, majd kipróbálom rajta.

Nincs profilkép
#20524 Kisslaci
2012-12-21 17:52:14

Válasz #20521. hozzászólásra

Befelé a helyzetszabályzás,kifelé kapcsolva az erőszabályzás van bekapcsolva. Én a helyzetszabályzót szoktam használni.

#20523 Gabesz2
2012-12-21 17:49:54

Válasz #20522. hozzászólásra
Ha egy formák akkor miért kell az olajat visszavezetni. Miért nem elég a vakdugó.

Nincs profilkép
#20522 Kisslaci
2012-12-21 17:45:54

Válasz #20519. hozzászólásra

Igen teljesen egyforma a két vezérlőtömb,össze is szokták keverni.Ez viszont nem jelenti azt,hogy ne lehetne bárhol használni őket .Ha fel van szerelve,akkor a tömb jobb oldalán van egy azt hiszem 12-es menettel ellátott furat.Ez megvan az 50-es és 80-as tömbön is.Az 50-esnél vakcsavar a 80-asnál egy csatlakozó van benne.Ezért a 80-as tömbből kell a résolajat visszavezetni a tartályba.Úgy szoktuk csinálni,hogy kifurjuk a leeresztő csavart,bemeneteljük és ide kötjük be a vékony csövet.

#20521 Gabesz2
2012-12-21 17:41:56

Válasz #20518. hozzászólásra
helyzet vagy erőszabályzásra van állítva ?

#20520 MTZ1025.3
2012-12-21 17:33:45

üdv.
olyan gondom van , hogy ma inditani akartam a 1025.3at izzitok majd inditom és nem indúl csak tekeri meg füstölget ezután megpumpáltam a tápszivattyút utána inditás és ugyse ment,aztán behúztuk ugy meg egyből indúlt majd leállitottam utána már indúlt .tegnapi inditásnál izzitással még pöcre indúlt hidegen. mi lehet a probléma?smile cursing

#20519 Gabesz2
2012-12-21 17:31:03

Válasz #20516. hozzászólásra

Ha egy forma az 50-es és 80-a vezértömb.Akkor miért van, hogy állítólag az 50-es vezértömbből vissza kell vezetni az olajat a tartályba egy külön csövön. ( eredetileg ez a cső az ülés alatti helyzetszabályzóhoz csatlakozik.smile confused

Nincs profilkép
#20518 Kisslaci
2012-12-21 17:00:43

Válasz #20517. hozzászólásra

Az úgy normális .Leengeded előretolva,majd visszahúzod a 4-5 állás közzé Így majdnem egy sebességgel gyorsabban tudsz menni,csak így kell az ekét hozzá állítani.

#20517 Antesz
2012-12-21 16:53:58

hali,
csatlakozva a hidraulikás témához az nem baj ha nekem a 820-mtz szántásnál az oldalsó kart a tolom a 4-5 számhoz
s az ekét elkezdi emelgetni.
de ha teljesen előre tolom akkor semmi rángatás.
az ülés alatti kart állítsam vmerre vagy így normális?

Nincs profilkép
#20516 Kisslaci
2012-12-21 12:09:57

Válasz #20514. hozzászólásra

Miért kevered? Az Mtz -50-es traktoron is van antiszlip és köze nincs a helyzetszabályzóhoz mert az nincs rajta.Az antiszlip az kerékcsúszáscsökkentő nem erőszabályzó Teljesen külön egységet képez.Az 50-es tömböt nyugodtan fel lehet tenni, csak pár helyre vakcsavar kell és így ki van iktatva az ülés alatti erő és helyzet szabályzó is.

#20515 rigás
2012-12-21 12:07:12

Válasz #20513. hozzászólásra

Na ott van az udvaron az alkatrész...smile aikido Persze, hogy kipróbálhatod vele elviekben működni is kell neki, mondjuk a csövek biztos nem fognak passzolni.smile whistling

#20514 vénkabi
2012-12-21 10:02:17

Válasz #20513. hozzászólásra
Az igaz, hogy minden vezértömbben 3 elem van, de az 50-es és a 80-as tömb nem egy forma. Én az 50-est nem ismerem. A80-as Hidrosilanak van 3/1-es és 3/4-es változata. Ez utóbbi az e-h szabályzós rendszerhez van. Ha nincsen e-h szabályzód és antiszlipped, akkor talán jó lehet az 50-es tömb is.

#20513 gazda001
2012-12-21 09:49:07

Válasz #20510. hozzászólásra

Na várj csak! minden MTZ 3 karos, hahóóó nekem van 1 bukóvázas 50-es donorom, ami nem hidraulika probléma miatt lett donorizálva, ha arról levesezm az uccsó pillanatig működő tömböt akkor azt a 80-asra fel tudom tenni ?????? smile confusedsmile confusedsmile confused Húúú az qrva nagy segítség lennesmile tonguepsmile tonguepműködhet ez így??

#20512 vénkabi
2012-12-21 09:47:48

Válasz #20511. hozzászólásra
Ezt nem egészen értem, mert az erőszabályozó-antiszlip-hidroakkumulátor működése összefügg, egy rendszert képez. Hidroakku nélkül nincs antiszlip, antiszlip nélkül pedig nincs erőszabályozás.
Működtető karja az antiszlipnek van, az akkunak nincsen, annak a szerepe, hogy az erőszabályozó jelzésére az antiszlippen keresztül a felygüjtött nyomást továbbitsa a munkahengerhez, hogy emelje meg a munkaeszközt.

Nincs profilkép
#20511 Kisslaci
2012-12-21 08:42:21

Válasz #20509. hozzászólásra
Ne keverjétek már a kollégát az erőszabályzó és az antislip két külön történet.A hidroakummulátor az antiszliphez tartozik és a hidraulika karok mellett van a működtető karja. Az erő és helyzetszabályzó tömbje pedig az ülés alatt van,és attól függ ,hogy melyik van bekapcsolva,hogy a kis kart melyik rudazatba billented.

Nincs profilkép
#20510 Kisslaci
2012-12-21 08:33:58

Válasz #20505. hozzászólásra
Nos neked egy jól működő hidraulikád van,csak meg kell tanulni használni. Az MTZ -ken minden vezérlőtömb 3 elemet (útszelepet) tartalmaz amihez 3 kar tartozik. Amelyiken 4.kar van az az antiszlippé.Ehhez külön tömb tartozik.Az antszlípnek 3 helyzete van bekapcsolt ,kikapcsolt és zárt.Ha bekapcsolt helyzetbe teszed az antiszlip kart és hátsó hidraulikát próbálod emelni előfordulhat hogy nem,vagy lassan emel. Az ülés mellett ,ha megvan a kar és le van kötözve mint általában akkor ahhoz nem kell nyulni.Jó lesz az

#20509 vénkabi
2012-12-21 07:58:53

Válasz #20508. hozzászólásra
Sokan nem szeretik az e-h szabályzót pedig nagyon kényelmes a helyzetszabályozás, és pontos magasságot tart. Én erőszabot nem használok, ezért az antiszlippet és a hidroakkumulátort kiiktattam belőle, hogy ne bolondítsa még jobban az olaj útját. Helyzetszab nélkül el sem tudnék képzelni dolgozni, nem kell előre nyújtózkodni, ha hátrafelé nézel akkor is kézre áll a kar, nagyon finoman lehet korrigálni, stb...

#20508 vénkabi
2012-12-21 07:49:14

Válasz #20506. hozzászólásra
Az enyém az általános felépítésű, amit elég romos hidraulikával vettem, és nagyon sokat szenvedve mindent kicseréltem rajta, de még mindig nem tökéletes.
Valószínű találsz ugyanilyet, és akkor csak a veztömböt kell cserélni. Az ülés alatt benne van-e az erő-helyzet szabályozó? Lehet, hogy te ezt mondod antiszlippnek?

#20507 vénkabi
2012-12-21 07:42:57

Válasz #20505. hozzászólásra
Kicsit zavaros amit írsz! Ha 80, 82 vagy ennek megfelelő felépítésű gépről van szó akkor....
A szabályzót nem tudod kikapcsolni? Az ülés alatt bal oldalon a szabályzón lévő jobbra-balra billenő a tárcsák hornyába beakadó háromszög alakú kapcsoló közép állásában van kikapcsolva. Ez nem jelenti azt, hogy a szabályzó ekkor nem vesz részt az emelésben, mert ekkor is azon keresztül folyik az olaj, csak a mennyiséget a vezérlőmű (jobb szélső) karral szabályozod.
Ha viszont a bekapcsolt (jobbra, a traki közepe felé elbillentett, és horonyba beakadt kapcsoló) helyzet szabályozáson van és az ülés mellett jobb oldalon lévő ricnis tárcsán lévő karral nem tudsz szabályozni, vizsgáld meg a rudazatot, hogy kapcsolódik-e a3 pont tengelyhez. Ha igen akkor az rúdon lévő állító csavarral be kell játszani a semleges pontot, ami az ülés melletti karnak a ricnis tárcsa kb közepe táján van.

#20506 gazda001
2012-12-21 07:35:08

Válasz #20504. hozzászólásra

tartok tőle ha ennyi féle van belőle akkor kapcsiból fogok olyat találni mint ami volt ratra, sőőőtt abból van a kerítéssmile lolsmile lolsmile lolsmile lolde majd hajtogatom a csöveketsmile whistlingsmile whistling

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Tíz éve első a repcetáblákon!
Tíz éve első a repcetáblákon!
A változó klimatikus és szabályozási környezetben csak azok maradnak versenyben,...
Hamis növényvédő szerek: veszélyes hálózatot számoltak fel
Hamis növényvédő szerek: veszélyes hálózatot számoltak fel
Az ország az Európai Unió tagja akar lenni.
Gumi
Gumi

36.000 Ft

New Holland Braud SB56 szőlőkombájn
New Holland Braud SB56 szőlőkombájn

9.850.000 Ft

MTZ ACV automata vonófej, pótkocsi húzó
MTZ ACV automata vonófej, pótkocsi húzó

50.000 Ft

Szántóföldet bérelnék
Szántóföldet bérelnék

12 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]