Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak641 FtBenzin árak619 FtEUR395.26 FtUSD364.3 FtCHF410.51 FtGBP462.53 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Pontosan nem tudom, de eddig nem volt gond. Ezek a pótkocsik is gyári oldallal vizsgáznak és nem így kerettel. Nincs átalakítási engedély. A keretek direkt levehetőek, hogy vizsgára vissza tudjam alakítani a gyári felépítményre.
Sziasztok! Ha van egy fix platós oldalfalas pótkocsim, akkor azzal hogy lehet hivatalosan bálát szállítani? Az oldalfalat le lehet venni? Ha van rajta maszek lecsavarozható keret, akkor az már nem oké? Mi van akkor, ha rajta van az első és hátsó oldalfal és azon belül van úgy keret, hogy fent van több bála, tehát kifelé nyúlik a fal fölött? Jellemző, hogy ebbe belekötnek?
Az jó, akkor nyilván tisztában vagy vele, hogy 2023-ban a megyei alsóbbrendű közutakat, kizárólag autópályára is megfelelő prémium minőségű cuccal újítják fel.
A kenyérben meg csak liszt, víz és élesztő van, ebben biztos lehetsz. Főleg az ellenőrzött minőségű bolti termékben. Nem is értem miért vannak ekkora árkülönbségek köztük.
semennyi sóder nincs az aszfaltban, már nagyon rég óta, ebben biztos lehetsz. kizárva. járdát se csinálnak már kavicsból...
nem láttam még fél fej nagyságú repedést, ez nálam elképzelhetetlen. persze lehet szar munkát végezni, lehet megsüllyedt a töltés, de új úz építésnél ez elképzelhetetlen. és független labor is mér mindent, és mérnök is van megtendelői oldalon...
hogy a régi utak megsüllyednek, annak is ismert az oka, nincs alapja, másrészt legtöbb mai út régi szekérútból keletkezett úgy, hogy a régi 2*2,5 méter mellé ragasztottak még egy métert, és beszuszakoltak mindkét oldalra vízelveztő árkot. namost ez a ragasztás nem sikerült, mindehol bezárták vele a vizet a pálya alá, és ez a toldás süllyed meg. padkák felhíztak, nincsenek leszedve, nem folyik el a víz...
Nehogy azt hidd hogy egy ökör ára 4 db légrugó.. Járatosabb tipusok egy hw laprugóköteg töredékéért megvehetők. Meg amúgyis máshol megy el a levegő ha elmegy, azokat meg meg tudod szüntetni. Húzgálnak légrugóst mtz-vel, az égadta világon semmi gond nincs vele
Gondolom az a repedés amibe befér a fél fejed, nem a technológia része. Gondolod hogy az alsóbbrendű nyomvályúsra süllyedt és felmart utakba majd 100-200 kilóméterekről hoznak minden szem követ bazaltból, mikor ez a szutyok sóder is itt van a kert végében. Nem mondtam olyat, hogy csak abból van, de pont annyival van benne több, mint amennyi egyáltalán nem kéne bele.
Nekem az lesz a baj, hogy az MTZ kompresszora nem bírná ellátni egy 70-80%-os légrugós pót levegő ellátását + a féket. Légrugó felújítás biztos jó áron van :D
Valószínű nekem még egy HW lesz a megoldás, ha realizálódna kicsit az áruk. Vagy ha nyerek a lottón egy Furrier B18-as
nincs igaza. aszfaltba már nagyon régóta kopó rétegbe már murvát sem lehet tenni, csak bazaltot, autópályán kötőbe is csak bazaltból lehet. de mindegy is, mert az aszfalt nem teherhordó szerkezet, nem az aszfalton múlik, hogy megsüllyed vagy nem. az aszfalt csak azért van, hogy kényelmes legyen rajta az autózás, és legyen guminak tapadása.
másik, megrepedt az út alapja: micsoda? a töltés? vagy a ckt beton? elárulok egy titkot, az lenne a baj, ha nem repedt volna meg. miért? mert akkor nagy táblákba dilatálna télen, és hatalmas repedések lennének, amik az aszfalton is átjönnek. tudod hogy akadályozzák ezt meg? úgy, hogy a pár napos ckt-re direkt rámennek hengerrel, épp azért, hogy összetörjék, megrepesszék.
Ha találsz esetleg régebbi alvázat, azok jellemzően sokkal nagyobb vasakból készültek, többet bírnak, az újabbak majdnem úgy néznek ki mint egy bàlaszàllító. A márkák között nagy különbségek vannak, érdemes többet megnézni.
Biztos, hogy a kamion pót a jobb, ha HW-val hasonlítod össze. Több fér rá, könnyebb a pótkocsi, jobban vontatható, légrugóval simábban jön utánad, nem billeg úgy, tárcsafék jobban fog, stb... Azért a HW80 alváz 18tonnával el-elmegy, de a kamion pótnak 20 is sima, csak a gumik bírják. Bár a HW-nak inkább a rugók, tengelyek és az 5.kerék a gyenge pontjai, mint az alváz, a Furriereknek nem véletlen totál más már ezen a részei.
Amit én húztam kamion pótot 120 lóerős JD-vel 200-210q-val simán szaladt, nem billegett, nem volt rezgős sem földúton. A HW-val óvatosabban kellett menni és "csak" 140q volt rajta.
Nekem csak egyedül ez a kérdés, hogy egy közútra gyártott konténeres alváz, hogy bírja sokáig földúton nyaggatva. Mert azért a HW kocsihoz képest az önsúlya nem olyan veszett sok.
HÁt nemtudom melyik a jobb verzió,volt hw,mbp,van is.láttam különbséget.a hw tekeredik mint a kigyó,minden kereke leér a földre kemény terepen,eddig sose maradt ugy,mindig visszaállt egyenesbe.mbp meg pont az ellentettje,sajnos megvanak a tipikus repedési pontjai.
Pedig igazad van, egyik ismerősöm éjjeli őr volt az m44 építésénél, olyanokat mesélt, hogy nem hittel el. Szanaszét repedt az út alapja, vakarták a fejüket, hogy mi legyen??? Aztán jött az ötlet az egyik nagyokostól, hogy ha aszfaltot húznak rá, akkor úgysem látszik, nem? Meg is csinálták, oszt jónapot!!!
Nekünk 6,2 meterre van elvágva egy Krone alvázas pótkocsi, Barcsról van.
Buza-kukorica 200-210q rámegy, bőven elég neki, itt már látszik hogy hajlik az alváz ott ahol a billenő alváz felfelszik, de ilyenek a HW-k is 80 q felett…
Mi nem bánjuk hogy ekkora lett, kompaktabb kinezetre is, meg igy a 110 lovas traktor is elviszi ha kell fullra rakva is
Nemtudom,én még nemhallottam erről.ez felujitva,vagy ujra cserélve jött,nemtudom,azthiszem rockinger.amikor én rendeltem,3kocsi közűl választhattam,ami még nem volt felujitva.
3096 hozzászólás
Válasz Selvin #3094. hozzászólására
Pontosan nem tudom, de eddig nem volt gond. Ezek a pótkocsik is gyári oldallal vizsgáznak és nem így kerettel. Nincs átalakítási engedély. A keretek direkt levehetőek, hogy vizsgára vissza tudjam alakítani a gyári felépítményre.
Válasz Selvin #3094. hozzászólására
Az oldalakat leveheted, a túlnyúlásra van jogszabály, de ott szerintem már az is kérdés, átalakításnak minősül e a plusz keret.
Sziasztok! Ha van egy fix platós oldalfalas pótkocsim, akkor azzal hogy lehet hivatalosan bálát szállítani? Az oldalfalat le lehet venni? Ha van rajta maszek lecsavarozható keret, akkor az már nem oké? Mi van akkor, ha rajta van az első és hátsó oldalfal és azon belül van úgy keret, hogy fent van több bála, tehát kifelé nyúlik a fal fölött? Jellemző, hogy ebbe belekötnek?
Válasz fendt309 #3092. hozzászólására
Nekem van ledes szemelyautó utánfutóm, azt átengedték többször is!
Az gyárilag úgy lett szerelve!
Válasz Zetoros Gyerök #3091. hozzászólására
Én raktam, de műszakin nem engedik át csak rendes izzzós lámpával!
Elmebetegek....
Válasz fendt309 #3090. hozzászólására
Te raktad át ledesre, vagy úgy vetted?
Válasz Zetoros Gyerök #3089. hozzászólására
Lámpák ledesek, billentéskor vissza tudnak hajolni.
Válasz fendt309 #3088. hozzászólására
Köszönöm. De csak a rendszámot raktad be, azt gondoltam a lámpát is!
Válasz Zetoros Gyerök #3087. hozzászólására
Válasz fendt309 #3029. hozzászólására
Szia!
Tudsz róla képet küldeni?
Privátba is jöhet: info@szolomuveles.hu
Válasz später77 #3083. hozzászólására
Sajnos nincs. Annak sokkal merevebb a váza a hátra billentés miatt. Nekem az nem is tetszik annyira. De biztos szuperjó az is.
Válasz medikus #3084. hozzászólására
Làtom figyelsz
Válasz hashtag #3077. hozzászólására
Miénkben só is van!
Válasz MTZ1221.3 #3079. hozzászólására
C18-ra is van árad? Állítólag az kevésbé billeg.
Válasz tpeti #3055. hozzászólására
Szia! Még tudnád mondani milyen magas oldal van rajta ? Esetleg a földtöl a magasító tetjéig? Köszönöm!
Válasz fexco #3066. hozzászólására
A miénk is, kifejezett kérés volt a 3 munkahengeres billentés.
Válasz Gumóka #3078. hozzászólására
Az jó, akkor nyilván tisztában vagy vele, hogy 2023-ban a megyei alsóbbrendű közutakat, kizárólag autópályára is megfelelő prémium minőségű cuccal újítják fel.
Válasz kis Zombi #3076. hozzászólására
30-40 éves HW8011-esek ára 5-6 millió Forint. Ez irreális, mikor egy vadi új B18-as Furrier 7,2milla.
Válasz hashtag #3063. hozzászólására
Az ország majd' minden pontján építettem utat, meg aszfaltoztam is rengeteget, illetve keverőellátást is csináltunk.
Válasz envagyok2 #3074. hozzászólására
A kenyérben meg csak liszt, víz és élesztő van, ebben biztos lehetsz. Főleg az ellenőrzött minőségű bolti termékben. Nem is értem miért vannak ekkora árkülönbségek köztük.
Válasz MTZ1221.3 #3070. hozzászólására
Hogy érted
"ha realizálódna kicsit az áruk. "
Két év alatt nem követte az inflációt a használt pótkocsik ára.
Válasz hashtag #3071. hozzászólására
Túl közel van ő a nyugati határhoz. Autózna egyet Tompa és KKHalas között, nem hinné el , hogy még nálatok van.
Válasz hashtag #3071. hozzászólására
semennyi sóder nincs az aszfaltban, már nagyon rég óta, ebben biztos lehetsz. kizárva. járdát se csinálnak már kavicsból...
nem láttam még fél fej nagyságú repedést, ez nálam elképzelhetetlen. persze lehet szar munkát végezni, lehet megsüllyedt a töltés, de új úz építésnél ez elképzelhetetlen. és független labor is mér mindent, és mérnök is van megtendelői oldalon...
hogy a régi utak megsüllyednek, annak is ismert az oka, nincs alapja, másrészt legtöbb mai út régi szekérútból keletkezett úgy, hogy a régi 2*2,5 méter mellé ragasztottak még egy métert, és beszuszakoltak mindkét oldalra vízelveztő árkot. namost ez a ragasztás nem sikerült, mindehol bezárták vele a vizet a pálya alá, és ez a toldás süllyed meg. padkák felhíztak, nincsenek leszedve, nem folyik el a víz...
Válasz hashtag #3072. hozzászólására
Köszönöm. Akkor utána nézek ennek is. Hátha ebből lenne valami épkézláb árú.
Válasz MTZ1221.3 #3070. hozzászólására
Nehogy azt hidd hogy egy ökör ára 4 db légrugó.. Járatosabb tipusok egy hw laprugóköteg töredékéért megvehetők. Meg amúgyis máshol megy el a levegő ha elmegy, azokat meg meg tudod szüntetni. Húzgálnak légrugóst mtz-vel, az égadta világon semmi gond nincs vele
Válasz envagyok2 #3069. hozzászólására
Gondolom az a repedés amibe befér a fél fejed, nem a technológia része. Gondolod hogy az alsóbbrendű nyomvályúsra süllyedt és felmart utakba majd 100-200 kilóméterekről hoznak minden szem követ bazaltból, mikor ez a szutyok sóder is itt van a kert végében. Nem mondtam olyat, hogy csak abból van, de pont annyival van benne több, mint amennyi egyáltalán nem kéne bele.
Válasz hashtag #3068. hozzászólására
Nekem az lesz a baj, hogy az MTZ kompresszora nem bírná ellátni egy 70-80%-os légrugós pót levegő ellátását + a féket. Légrugó felújítás biztos jó áron van :D
Valószínű nekem még egy HW lesz a megoldás, ha realizálódna kicsit az áruk. Vagy ha nyerek a lottón egy Furrier B18-as
Válasz igazmondó juhász #3064. hozzászólására
nincs igaza. aszfaltba már nagyon régóta kopó rétegbe már murvát sem lehet tenni, csak bazaltot, autópályán kötőbe is csak bazaltból lehet. de mindegy is, mert az aszfalt nem teherhordó szerkezet, nem az aszfalton múlik, hogy megsüllyed vagy nem. az aszfalt csak azért van, hogy kényelmes legyen rajta az autózás, és legyen guminak tapadása.
másik, megrepedt az út alapja: micsoda? a töltés? vagy a ckt beton? elárulok egy titkot, az lenne a baj, ha nem repedt volna meg. miért? mert akkor nagy táblákba dilatálna télen, és hatalmas repedések lennének, amik az aszfalton is átjönnek. tudod hogy akadályozzák ezt meg? úgy, hogy a pár napos ckt-re direkt rámennek hengerrel, épp azért, hogy összetörjék, megrepesszék.
Válasz MTZ1221.3 #3067. hozzászólására
Ha találsz esetleg régebbi alvázat, azok jellemzően sokkal nagyobb vasakból készültek, többet bírnak, az újabbak majdnem úgy néznek ki mint egy bàlaszàllító. A márkák között nagy különbségek vannak, érdemes többet megnézni.
Válasz fexco #3065. hozzászólására
Biztos, hogy a kamion pót a jobb, ha HW-val hasonlítod össze. Több fér rá, könnyebb a pótkocsi, jobban vontatható, légrugóval simábban jön utánad, nem billeg úgy, tárcsafék jobban fog, stb... Azért a HW80 alváz 18tonnával el-elmegy, de a kamion pótnak 20 is sima, csak a gumik bírják. Bár a HW-nak inkább a rugók, tengelyek és az 5.kerék a gyenge pontjai, mint az alváz, a Furriereknek nem véletlen totál más már ezen a részei.
Amit én húztam kamion pótot 120 lóerős JD-vel 200-210q-val simán szaladt, nem billegett, nem volt rezgős sem földúton. A HW-val óvatosabban kellett menni és "csak" 140q volt rajta.
Nekem csak egyedül ez a kérdés, hogy egy közútra gyártott konténeres alváz, hogy bírja sokáig földúton nyaggatva. Mert azért a HW kocsihoz képest az önsúlya nem olyan veszett sok.
Válasz tpeti #3055. hozzászólására
A7,2es háromponton billent.
Válasz tpeti #3055. hozzászólására
HÁt nemtudom melyik a jobb verzió,volt hw,mbp,van is.láttam különbséget.a hw tekeredik mint a kigyó,minden kereke leér a földre kemény terepen,eddig sose maradt ugy,mindig visszaállt egyenesbe.mbp meg pont az ellentettje,sajnos megvanak a tipikus repedési pontjai.
Válasz hashtag #3063. hozzászólására
Pedig igazad van, egyik ismerősöm éjjeli őr volt az m44 építésénél, olyanokat mesélt, hogy nem hittel el. Szanaszét repedt az út alapja, vakarták a fejüket, hogy mi legyen??? Aztán jött az ötlet az egyik nagyokostól, hogy ha aszfaltot húznak rá, akkor úgysem látszik, nem? Meg is csinálták, oszt jónapot!!!
Válasz Gumóka #3062. hozzászólására
Inkább sírni kéne rajta. Bár felétek lehet más a kassza. Vagy amikor te benne voltál.
Válasz hashtag #3058. hozzászólására
Persze...
Válasz tpeti #3059. hozzászólására
Hát igen, a körülményeket a természet írja. Elszoktunk ezektől...
Válasz tpeti #3055. hozzászólására
új pótot kell venni nincs probléma
Válasz Borz #3056. hozzászólására
Nyilvan nem ilyen korulmenyek kozott, hanem amikor nyari arataskor, 16 tonnaval a tarlorol is le birja huzni.
Válasz 44claasgarantos #3057. hozzászólására
Meg az, hogy a közút az aszfaltozásokhoz eleve a legolcsóbb, nagyrészt sóder alapanyagú aszfaltot keverteti. Mer a zúzottkő az drága.
Nem a kamionók teszik tönkre az útjainkat hanem a telhetetlen agyon támogatót gazdák
Válasz tpeti #3055. hozzászólására
Kölcsön adhatnád azt a 110 lovast! Jelen pillanatban a 300 lovas bírja húzni a 12es bss-t
Válasz fexco #3046. hozzászólására
Nekünk 6,2 meterre van elvágva egy Krone alvázas pótkocsi, Barcsról van.
Buza-kukorica 200-210q rámegy, bőven elég neki, itt már látszik hogy hajlik az alváz ott ahol a billenő alváz felfelszik, de ilyenek a HW-k is 80 q felett…
Mi nem bánjuk hogy ekkora lett, kompaktabb kinezetre is, meg igy a 110 lovas traktor is elviszi ha kell fullra rakva is
Válasz envagyok2 #3053. hozzászólására
Nincskizárva.az biztos,hogy nekem jobban bejön,mint kettő nagyhv.
Válasz fexco #3035. hozzászólására
csak a hw közül egyik sem gurult 3 millió kilóümétert, és soha, egyikre sem fröccsent semennyi sólé.
Válasz kis Zombi #3049. hozzászólására
Jaja tudom, itt is igy jarnak vele.
Te melyiket adod el? Az ND verzio erdekelne.
Válasz fexco #3048. hozzászólására
Kögel konteneres volt. Ugy lett ra terv alapjan felepitmény gyartva. A 3 oldalra billentes kulon cel volt neki. 25 köbös.
18,5t a névleges össz sulya.
Válasz kis Zombi #3049. hozzászólására
Na alakul ez,a 6011 nek mennyi a terhelhetősége?5,7 tonna?
Válasz MTZ1221.3 #3039. hozzászólására
6011- re forgóból 6 T, kukoricából, búzából 9-10tonna fér.
Válasz MTZ1221.3 #3041. hozzászólására
A haverod pótkocsija nemvéletlenül schmitz???
Válasz pamko #3045. hozzászólására
Nemtudom,én még nemhallottam erről.ez felujitva,vagy ujra cserélve jött,nemtudom,azthiszem rockinger.amikor én rendeltem,3kocsi közűl választhattam,ami még nem volt felujitva.