Fórum

Milyen pótkocsit vegyek? 

Létrehozta: Edem, 2008-07-15 19:26:33

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2175 robert.cserepes | 2019-12-04 17:42:45

    Válasz prjricsi #2174. hozzászólására

    Nagyon jó kocsi! Jó masszív felépitmény

  • Válasz » #2174 prjricsi | 2019-12-04 16:35:00

    Sziasztok. A stetzl pótkocsiról tudnátok nekem véleményt mondani?

  • Válasz » #2173 lac* | 2019-11-19 21:27:51

    Válasz lac* #2172. hozzászólására

    nem értem mi van ilyenkor

  • Válasz » #2172 lac* | 2019-11-19 21:27:07

    Válasz bandigh #2167. hozzászólására

    Már,hogy mennyit terhel rá a traktorra?
    Alapból 1t-körül,de most esők után adtam neki,mert igényelte a földutakon,2+t-át ráterheltem a gépre

  • Válasz » #2171 lac* | 2019-11-19 21:27:04

    Válasz bandigh #2167. hozzászólására

    Már,hogy mennyit terhel rá a traktorra?
    Alapból 1t-körül,de most esők után adtam neki,mert igényelte a földutakon,2+t-át ráterheltem a gépre

  • Válasz » #2170 lac* | 2019-11-19 21:27:02

    Válasz bandigh #2167. hozzászólására

    Már,hogy mennyit terhel rá a traktorra?
    Alapból 1t-körül,de most esők után adtam neki,mert igényelte a földutakon,2+t-át ráterheltem a gépre

  • Válasz » #2169 lac* | 2019-11-19 21:23:22

    Válasz bandigh #2167. hozzászólására

    16t búza,most 14t-át kukoricából

  • Válasz » #2168 lac* | 2019-11-19 21:22:42

  • Válasz » #2167 bandigh | 2019-11-19 21:11:39

    Válasz lac* #2165. hozzászólására

    Nettóba mennyit viszel el? Támaszsúlyt mennyire becsülöd/mérted?

  • Válasz » #2166 Sk Laci | 2019-11-19 21:09:06

    Válasz lac* #2165. hozzászólására
    Traktoron a vonófejen?

  • Válasz » #2165 lac* | 2019-11-19 21:07:15

    Válasz Sk Laci #2162. hozzászólására

    Biztos jobb a k80 vonofej, de én nem írnám le a hagyományosan sem. Én a másodikat koptatom, annyi, hogy a koptatókat kell kicserélni, vagy alulról átcserélni a felsővel a vonófejen, ennyi.

  • Válasz » #2164 Sk Laci | 2019-11-19 20:59:57

    Válasz bandigh #2163. hozzászólására

    Egyenesen a 120 lovas JD akartam volna üzemelni, de partokon csak a 180+ nyuszi.
    Tapasztalat nélkül nehéz véleményt mondanom. Ha megvalósulna a vásárlás, utánna tudnák tapasztalati véleményt is mondani.

  • Válasz » #2163 bandigh | 2019-11-19 20:53:52

    Válasz Sk Laci #2162. hozzászólására

    Nemtudom pontosan a gépparkod de szerintem napraforgóhordástól eltekintve csak a nagy kékre érdemes akasztani az ilyet, ez már nem vicc kategória ha meg van rakva. 160+
    Azt mondják h 110-es gép is elviszi, de annak nagyon nem használ szerintem..

  • Válasz » #2162 Sk Laci | 2019-11-19 20:46:33

    Válasz bandigh #2160. hozzászólására
    Nálam a létrás megoldásu K80 is gond. Nem egyszinü a géppark. Van piros, kék, zöld. Nem paszol a létrás K80 másik traktorra. Ha az amelyikre megvenném elromolna vagy mást csinálna, nem tudom beletenni a másik traktor létrájába, muszáj lenne még arra is venni K80-at. Mehetnék beíratni a forgalmiba, ami egy rakás tortúra, mert ha valami történne beírás nélkül, az emberre a hivatal nagyon rá tudná húzni a "vizes lepedőt".

  • Válasz » #2161 Sk Laci | 2019-11-19 20:40:48

    Válasz Bárány #2154. hozzászólására

    Attól tartok, amit a zárójelben írtál.
    De ma voltam a gyártót megnézni, mondom ha olyan 100 km-re gyártják tőlem a Baffit, akkor megnézem a gyártót. Sajnos gyártás alatt nem volt tandem, csak zsámolyos kocsi, szippantók, és etetőkocsik felujítását csinálták. A szippantók meggyőztek, nekem bejöttek. Kész tandemet láttam, de nem abban a kivitelben, mint ahogyan hirdetik/merev rúd, és rövidebb plató, hirdetésben rugózott vonórúd és 6 m hosszú plató/. Így nehéz összehasonlítani. Megmutatták a futómővét. ADR olasz gyártmány kormányzott hátsó kerekekkel. Középen van hozzáfogatva a pótkocsi rámájához. Ha jól tudom, akkor talán ezeket mondják "Buginak". De meglehet tévedek. Holnap meg kéne kapnom a pótkocsi részletes leírását és árát. Állitólag az az ára, ami a neten fel van tüntetve. Egyrészt tartok, hogy nálunk nincsen belőle eladva egy sem, más részről meg kisseb gyártó is tud jó cuccot késziteni. A valóságot úgy is az idő mutatja meg.

  • Válasz » #2160 bandigh | 2019-11-19 20:18:43

    Válasz Bárány #2159. hozzászólására

    Egy ilyen kocsit (pl T669/1) nem 1-2 évre veszünk szóval bizonyos dolgokról nem szabad lemondani, ha valamiről le is lehet. Összefoglalnám akkor. -Kell a k80. (Legyen akkor a létrás megoldás.)
    -A kormányzott tengely nem muszáj, viszont az 560-as gumizás az nem ártana. Ha elfér a mérlegeken. Jobban kimozogja a padkákat, szintkülönbségeket is, a gumi oldalfala felére is összemegy, ha indokolt. Egy kamiongumi ezt mind a futóműre adja át.
    A rugózott rúd itt nem tudom hogy működik, kép alapján nincs nagy mozgástere, nem biztos hogy indokolt. Az asw-n van, de az nem igazán rugózásra van, csak akkor rugózik be ha brutál meg van rakva. Akkor szokott nagyot mozdulni ha egy gödrön húzod át, és a súlypont áthegyeződik hirtelen, na akkor berugózik, de igazán nagyot, szóval ez a valódi funkciója, ami nem tud nagyot mozdúlni ott, akkor mindegy ha fix a rúd.

  • Válasz » #2159 Bárány | 2019-11-19 20:01:15

    Válasz später77 #2158. hozzászólására

    Valóban, azért kicsit mindenkinek van némi igaza. Tandem és tandem között is van különbség. Én a nagy, ballonos kerekekről vartyogtam volna, mint ami pl. a Durus 2000-eshez hasonló nagy teknősök alatt is van. A kisebb, feszesebb kerekek nyilván kevésbé tudnak tekeredni.

  • Válasz » #2158 später77 | 2019-11-19 19:52:33

    Válasz Bárány #2156. hozzászólására

    385-ös kamiongumi lefordulására tényleg kicsi az esély (kis felfekvő felület, nagy nyomás), ahogyan előttem is írták, a kamionpótokon is hatalmas erőknek vannak kitéve, mégis bírják (itt előny az, ami a szántóföldön hátrány).
    Szanberg írta egyszer, hogy túl van misztifikálva a pótkocsiválasztás. Ha van rá keret, akkor igen, a legjobbat kell megvenni (de akkor már gumihevederes letolósat, hogy utánaforduljanak az utcán), viszont évi pár nap munkára egy alapfelszereltségű tandem is megteszi, ha ésszel van használva.

  • Válasz » #2157 Büresz | 2019-11-19 19:25:46

    Szomszéd cégnél van egy joskin tandem teknős 18 tonna fér rá, dicsérik, 600 hektárjuk van 15-20 napot húzzák, nem hiszem hogy érdemes a kormányzott hiddal bajlódni, több hibalehetőség, de annyival nem jobb szerintem.

  • Válasz » #2156 Bárány | 2019-11-19 19:21:00

    Válasz lac* #2155. hozzászólására

    Azt nem tudom, hogy a kamionfelni ilyen szempontból jobb-e, mindenesetre ezeken a pótokon nem az van.

  • Válasz » #2155 lac* | 2019-11-19 19:16:18

    Válasz Bárány #2154. hozzászólására

    Én még kamionfelniről nem láttam lefordulni gumit,lassan tíz éve megvan a tandemem,le is kopott egy pár gumim,mert leeszi forduláskor,de lefordulni azt nem akar a felniről.
    Gondolj bele mennyi 3tengelyes kamionpót van,multkor nálam az üzemanyagos csinált egy majdnem helybe fordulást tele kocsival,guminyom az volt a betonon,de lefordulás az nem.

  • Válasz » #2154 Bárány | 2019-11-19 18:46:40

    Válasz Sk Laci #2151. hozzászólására

    Ha fix a tandem, kanyarodáskor előbb-utóbb lefordulhat a gumi, mert nagyon tud feszülni, és az nem csak bosszúság, hanem drága is és veszélyes is. Biztos van, amelyik hajlamos kígyózni, de én még a környezetmeben nem hallottam erre panaszkodni senkit.
    És szerintem is ekkora kocsihoz legyen inkább K80.
    Tudom, hogy nem ezeket szeretnéd hallani, de ez a tapasztalat.
    .
    (Ne vegyél több Aardenburgot!smile wink)

  • Válasz » #2153 Sk Laci | 2019-11-19 18:09:50

    Válasz bandigh #2152. hozzászólására

    Nem. A klaszikus vontatószögbe ami a sínben van, és van lehetőség magasság állitásra. Ez van mindhárom traktoron. Más tipusú "vontatóhorog" /kampó, pithonfix, K80/ nincsen egyik gépen se.

  • Válasz » #2152 bandigh | 2019-11-19 14:34:29

    Válasz Sk Laci #2151. hozzászólására

    Ez majd “piton fix” -re lesz akasztva? Vagy kampóra? Olyan kormányzásnál ahol kis munkahengerek vezérlik a kereket, el tudom képzeni hogy bemozog, de nem tudom. Nekünk talajkormányzású, ha nagyon feszül akkor kitér, utána a saját súlya visszakényszeríti egyenesbe. Lezárható tolatáshoz.

  • Válasz » #2151 Sk Laci | 2019-11-19 14:05:35

    Válasz bandigh #2149. hozzászólására

    40 mm
    Ilyen van mindegyik traktoron. Gyártó mondta, hogy nem gond.

    Többen mondtátok, hogy a hátsó tengely irányítható legyen. De beszéltem pár emberrel, ők szállitás közben is leblokkolják, mert állitólag annyira szétmozgatja a megrakott pótot, hogy "vészhelyzetet tud előhozni". Nekem ilyenel nincsen tapasztalatom, mivel tandemot még nem húztam. Nem tudom mi az igaz.

  • Válasz » #2150 Drisa | 2019-11-19 12:07:07

    Válasz bandigh #2149. hozzászólására

    Ekkora kocsit csak K80-nal szabad megvenni szerintem. Nekünk nagy trágyaszóró volt sima pótkocsivonós, kinyírta a vonófejet, K80 lett, ég és föld arról vontatni ilyen nagy támaszsúlyú kocsit.

  • Válasz » #2149 bandigh | 2019-11-19 08:36:49

    Válasz Sk Laci #2145. hozzászólására

    Milyen vonószemmel vennéd?

  • Válasz » #2148 csoppika | 2019-11-19 08:26:34

    Válasz Sk Laci #2147. hozzászólására

    Sasold a guglit...hoz fel piros alvázast.

  • Válasz » #2147 Sk Laci | 2019-11-19 07:48:23

    Válasz später77 #2143. hozzászólására

    Pronarra gondolsz, vagy a Brantnerra?
    Az utóbiból még piros alvázasat nem láttam.

  • Válasz » #2146 Sk Laci | 2019-11-19 07:46:12

    Válasz *** HM *** #2142. hozzászólására
    Dzsipót csak lesegetjük, nincsen rá keret....
    Az RTK helyett meg meglehet, hogy szippantókocsi lessz. Nincsen nagy árkülönbség köztük, és a szippantókocsinak nagyobb jelentőségét látom. Azt hiszem, te tudod miért nézem a pótokat. Máskülönben nem nézegetném.

  • Válasz » #2145 Sk Laci | 2019-11-19 07:42:57

    Válasz envagyok2 #2137. hozzászólására
    Mindegyiknél ez a gond? 20-24 T /14-18 T terhelhetőség/ tandemeket nézem, rugózott vontatórúddal. Ezeknél is?

  • Válasz » #2144 Sk Laci | 2019-11-19 07:40:44

    Válasz Drisa #2132. hozzászólására
    Csak ha külföldről hív az ember, nincsen mindig pozitív hozzáállás az érdeklődéshez. Van ahol fogják az embert, van ahol úgy veszik, messziről van, úgy sem vesz....
    De azért jó lenne tudni az árakat, hogy az Sk-s eladók egy kicsit képbekerülnének az árakkal.
    Tegnap adtak ajánlatot Brantnerre, mindjárt mondtam, az rengeteg. Kérdésre milyen ár felelne meg, kezükbenyomtam a Traktorpool oldaláról lehúzott pár db pót árát. Mindjárt volt kedvezőb árajánlat, de még mindig drágáb, mint a németeknél....

  • Válasz » #2143 später77 | 2019-11-18 23:26:05

    Válasz Drisa #2141. hozzászólására

    Piros alvázason mindig van mit szögelni, sem az alváz, sem a felépítmény nem gondozásmentes (pedig gyakorlatilag ugyanilyen a többi sablon pót is, itt mégsem jött össze a matek). Azt nem tudom, hogy az újabb, fekete alvázas modellek szerkezetileg másak-e.

  • Válasz » #2142 *** HM *** | 2019-11-18 23:14:44

    Minek dec.be mán pótk venni qhideg lesz hordani kell haza a hasigatnyivalót 3hétig..... mint az indiánok amott?? smile lolsmile lol
    Új póthoz meg kell tanulni termelni is....hehe
    Viszont ha tudok termelni oda meg már kell 1kombájnra 2 teherkocsi ami elhordja...
    Szóval talán még 2db 20000eus 14t új pót sem visz sehova előbbre. smile w00tsmile devil

    Vegyé rtkt meg dzsipót inkább László... smile devil

  • Válasz » #2141 Drisa | 2019-11-18 22:32:08

  • Válasz » #2140 Büresz | 2019-11-18 22:07:18

  • Válasz » #2139 Büresz | 2019-11-18 22:04:04

  • Válasz » #2138 später77 | 2019-11-18 21:50:06

    Válasz envagyok2 #2137. hozzászólására

    A műhelyben meg teli palack CO2... El fog fogyni. smile sweatdrop

  • Válasz » #2137 envagyok2 | 2019-11-18 21:40:46

    Válasz Drisa #2132. hozzászólására

    jók ezek a brantnerek, de ha kicsit túl van rakva, akkor laprugó legyen a kabinba...

  • Válasz » #2136 envagyok2 | 2019-11-18 21:39:04

    Válasz Büresz #2133. hozzászólására

    ezen a linken se fliegl se öhler nincs, ez kités joskin. van valahol öhler akció?

  • Válasz » #2135 Bárány | 2019-11-18 21:23:05

    Válasz Drisa #2132. hozzászólására

    Most, hogy írod, beugrott, hogy a Vektornál is akciózzák a Brantnereket.

  • Válasz » #2134 Büresz | 2019-11-18 21:21:19

    Válasz Büresz #2133. hozzászólására

    Rá kell menni hogy akciós áron, akkor dob árakat.

  • Válasz » #2133 Büresz | 2019-11-18 21:19:49

    Link 20e euróért adnak 18t 2 tengelyes fliegelt, oehlert, tandem kicsit olcsóbb.

  • Válasz » #2132 Drisa | 2019-11-18 21:15:25

  • Válasz » #2131 csoppika | 2019-11-18 21:12:14

    Válasz Sk Laci #2130. hozzászólására

    Nehogy úgy járj,mint a macival...smile sweatdrop

  • Válasz » #2130 Sk Laci | 2019-11-18 21:08:41

    Válasz Drisa #2129. hozzászólására

    7+2+.......9 milkánál kezdődik az ára nálunk. Komolyabb felszereléssel még plusz 40%
    Ha csak 1 milka lenne a különbség, nem sokat gondolkodnák.

  • Válasz » #2129 Drisa | 2019-11-18 21:03:58

    Válasz Sk Laci #2126. hozzászólására

    18 tonnás kocsija ennek is 6 milla akkor inkább adok 7et egy bevált technikáért...

  • Válasz » #2128 Bárány | 2019-11-18 21:03:22

  • Válasz » #2127 später77 | 2019-11-18 20:56:34

    Válasz Sk Laci #2124. hozzászólására

    Ha a Pronar-ral azonos árszinten mozog, akkor miért nem veszel azt? Az van mindenhol, bőven tudsz róla információt szerezni, megnézni, megtapogatni, nem lesz zsákbamacska.

  • Válasz » #2126 Sk Laci | 2019-11-18 20:32:11

    Válasz Drisa #2125. hozzászólására
    Nálatok se nincsen senkinek se?
    Pedig a cégnek elég széles a termékpalettája.
    Pedig jó lenne valami infó.
    Ma voltam Brantner pótkocsit is nézni. Jól nének ki, 10 éves jótállás, de viszont az ára "kemény".

[bezárás x]