Fórum

Milyen pótkocsit vegyek? 

Létrehozta: Edem, 2008-07-15 19:26:33

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1877 Bécó | 2019-01-01 18:28:40

    Válasz Büresz #1876. hozzászólására

    Arra is vannak zerge ...aszta vidékek!

  • Válasz » #1876 Büresz | 2019-01-01 10:17:09

  • Válasz » #1875 Bécó | 2018-12-31 19:55:21

    Válasz Drisa #1874. hozzászólására

    Isten őrizz annyit nem ér semmi!
    Na de B.Ú.É.K mindenkinek!
    smile cowboy

  • Válasz » #1874 Drisa | 2018-12-31 19:44:30

    Válasz Bécó #1873. hozzászólására

    Mindenki, csak nem mindegy hogy földút vagy országút, ahol családok is mennek kis autójukban.... Csak baj ne legyen...

  • Válasz » #1873 Bécó | 2018-12-31 19:36:56

    Válasz Drisa #1872. hozzászólására

    Azért tűnik púposnak mivel akkor lett ráürítve, mire kiér vele az útra már lerázódik! Igen papíron annyi, de szerinted ki nem terheli túl a pótkocsikat? Amikor aratáskor nincs az a pótkocsi ami elég lenne az idő meg szorít!

  • Válasz » #1872 Drisa | 2018-12-31 19:31:39

    Válasz Bécó #1871. hozzászólására

    Púposra rakva kukoricával csak 20-22 van rajta? Papíron 17,5 mehetne rá?
    Egyik sincs amit írtál.

  • Válasz » #1871 Bécó | 2018-12-31 19:27:52

    Válasz Drisa #1870. hozzászólására

    Milyen 30 tonna? 20 22 tonnánál többet nem teszünk rá hisz holnap meg holnap után is kell a pót!
    Miért te mit húzol mivel?
    8ezres JD-vel 6011-est!?

  • Válasz » #1870 Drisa | 2018-12-31 19:16:16

    Válasz Bécó #1868. hozzászólására

    És mennyi a kocsi rakottan 30 tonna?
    Jó hogy Borsodban vagy akkor rám nem vagy veszélyes csak ottaniakrasmile cursing

  • Válasz » #1869 Bécó | 2018-12-31 18:37:08

    Válasz Büresz #1865. hozzászólására

    Borsodból írok gyakran kell felfelé menni itt is!
    Te merről írsz?

  • Válasz » #1868 Bécó | 2018-12-31 18:34:30

    Válasz Drisa #1866. hozzászólására

    Miért ne mennék? Húzhatja hivatalosan a 24 tonnás kocsit a ferga!

  • Válasz » #1867 Claastra. | 2018-12-31 18:26:25

    Válasz Drisa #1866. hozzászólására

    leírtam a véleményem a fuvarozás topikban ,smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #1866 Drisa | 2018-12-31 18:15:35

    Válasz Bécó #1864. hozzászólására

    Remélem közútra nem mész vele...

  • Válasz » #1865 Büresz | 2018-12-31 17:46:26

    Válasz Bécó #1864. hozzászólására

    Nálunk a 200 lovas is köhögne néhol.smile thumbupcool

  • Válasz » #1864 Bécó | 2018-12-31 17:28:32



    Nekem ez a 3 tengelyes Swarzi van egy 140 lóerős Ferga húzza boldogan!
    smile cowboy

  • Válasz » #1863 csoppika | 2018-12-29 10:34:01

    Válasz 1963barina #1862. hozzászólására

    A tsz nincs meg? Ott is futhatnal egy kört...

  • Válasz » #1862 1963barina | 2018-12-28 18:50:54

    Válasz atisgyulai #1860. hozzászólására

    Sajnos tudomásom szerint rendszám nélkül vette,adásvételin csak tipus és a beütött alvázszám lett feltüntetve .A számot az adattábla mellett meg találtam,jól látható is!
    Járok még a hivatalokba egy kört.... annyit megér,szinte bagóért megtudnám venni!

  • Válasz » #1861 *** HM *** | 2018-12-27 23:10:08

    Válasz .Ropi #1856. hozzászólására

    Van 1 fiatal 3 tengelyes légrugós a családban... egyelőre elégedettség van.... pár dolgot kellett rákölteni pár hónapon belül az igaz...
    Úgyhogy nincsen fullra felújítva a szekér. smile aikido
    Vastag 4 milla volt előre fizetve.

  • Válasz » #1860 atisgyulai | 2018-12-27 20:22:25

    Válasz 1963barina #1859. hozzászólására

    Ha megvan a rendszám, mármint nem fizikailag, csak annyi hogy mi volt a rendszáma, akkor van rá esély. Múltkorában én is keresgéltem egy ilyen származást, csak alvázszám szerint. Azt az infót kaptam a gépjármű nyilvántartásból, hogy csak rendszám alapján tudnak keresni, mert a régi, papír alapú nyilvántartás a szerint van rendezve.

  • Válasz » #1859 1963barina | 2018-12-27 18:00:55

    Üdv.... mindenkinek!
    Tanácsra lenne szükségem !
    Ki néztem magamnak 3.5t lengyel tip bill .pótkocsit. A baj idős eladó nem találja apapírjait-adáavételivel tsz-ből valamikor vette. Vissza lehet e követni ,beazonosítani??? Ha ez működik !szeretném fel újjítani és vizsgáztatni piros rendszámra.
    Szerintetek lehetséges azonosítani???
    Köszönöm a válaszokat!
    Üdv.

  • Válasz » #1858 bandigh | 2018-12-27 17:05:58

    Válasz .Ropi #1856. hozzászólására

    Én légrugósat vennék a helyedben, az teljes terhelésen is kimozog egy 20 centis traktornyomot, ha áthúzod rajta, ezt a laprugóról nem lehet elmondani. Csak dobfékes legyen, ne tárcsás.

  • Válasz » #1857 Berkó_ | 2018-12-27 17:05:28

    Válasz .Ropi #1856. hozzászólására

    Nyár elején volt erről szó és Szanberg kolléga tapasztalatait is olvashatod, meg még pár emberét. De igazából le is írtad: van akinek bevált, van akinek még javítani kellett rajta.

  • Válasz » #1856 .Ropi | 2018-12-27 16:52:49

    Sziasztok!
    Ki mit tud a jászárokszállási pótokról? Beszéltem pár emberrel, van aki dícséri, van aki szidja a felépítményt, állítólag mikor már összerakják sok ajtó el van csavarodva, aztán feszül össze vissza. Kéttengelyes, laprugós, 3 oldalra billenőset szeretnék. Bár most próbáltak rábeszélni a légrugósra, hogy nem kell attól annyira félni, erről mik a vélemények? smile confused
    Köszi!

  • Válasz » #1855 TDavid | 2018-12-10 17:18:21

  • Válasz » #1854 zoltan.horvath40 | 2018-12-10 11:26:14

    Válasz TDavid #1853. hozzászólására
    Köszi a választ! Elég meggyőző érvek.... mégegyszer köszi!

  • Válasz » #1853 TDavid | 2018-12-10 10:42:47

    Válasz zoltan.horvath40 #1852. hozzászólására

    Negatív az van, idén adtuk el. Hátra billentés közben engedtük lefelé a suberen a kukoricát pár éve, fel is borult.(utána többet nem billentettük hátra) Ekkor görbült el az alváza. Túl kicsi a nyomtáv, emiatt instabil a pótkocsi. A vonórúd elég rövid, mtz hashúzóról húzva nem mertem nyitott hátsóablakkal kanyarodni, mert elég közel van a platóhoz. Kb 9 tonna kukorica megy rá, az első kerék ért már bele a plató aljába a billentőcsapszegnél.

  • Válasz » #1852 zoltan.horvath40 | 2018-12-10 05:19:44

    Sziasztok! Esetleg v.kinek pozitív és negatív véleménye a Szatmárgép HP 1207 pótkocsikról? Mtz 552 után terveztem gabonára.Számomra előny,hogy 3 oldalra billent.

  • Válasz » #1851 aszt | 2018-12-09 17:13:10

    Válasz mtz1221 #1850. hozzászólására

    Amikor beadtam a pótkocsit pályázatba, ráfutós fékkel adtam be, hasonló megfontolások alapján, mint amit taglaltam lentebb. (pluszköltség a légfék vagy a hidraulikus pótkocsifék a traktoron).

    Csak azóta utánaolvasgattam, büntetgetik a gazdákat a rendőrök, valamint mik a vontathatóság szabályai, és így elbizonytalanodtam.

    Nyilván a ráfutófék lenne a legjobb, mert az mindegy milyen traktorral, de legalább lenne fékhatás a póton, csak épp esetemben a vontathatósági tömeg szabályait nem teljesíti.

    Pótkocsi oldalon majdnem mindegy milyen fékrendszer, árban hasonlóak. Traktor oldalól nem mindegy.

    Még a milyen gyártmányú pótot vegyek kérdés is nagyon érdekel, esetleg valakinek meglátás ez ügyben?

  • Válasz » #1850 mtz1221 | 2018-12-08 20:31:26

    Válasz aszt #1849. hozzászólására
    Ez olyannak néz ki,mint az autó szállító futók féke.Járj te utána rendesen mert az ilyen ráfutófék lenne neked a legolcsóbb megoldás.Amúgy ez érdekes mert nekem van ismerősöm aki ilyen futóval hordja évek óta a németből az autókat.És ott kb annyit húz mint a vontató autó saját súlya.Hogy menyire legális azt nem tudom.

  • Válasz » #1849 aszt | 2018-12-08 20:05:35

    Válasz JD 4630 #1848. hozzászólására

    https://agrosat.hu/arupic_more/bppotkocsi1/bagodi_bp_2000_potkocsi.jpg

    Ez. azt persze nem tudom, a vonószemről mi közvetíti tovább a vonószem elmozdulását. Mechanika, vagy a vonószem hidraulikus munkahengert mozgat?

    Azonban olvastam olyat is hogy ráfutófék esetében a traktor össztömegének 3/4-ed része lehet a vontatmány összsúlya, úgyhogy elvileg a ráfutófék kizárva.

  • Válasz » #1848 JD 4630 | 2018-12-08 19:23:51

    Válasz aszt #1847. hozzászólására

    Az a kereskedő fabatkát sem ér.

    Nyugaton divat a hidraulikus fék, ez a traktor fékköréről vezérel hidraulika olajat a pót fékrendszerébe.

    A ráfutóféket gondolom ismered.

  • Válasz » #1847 aszt | 2018-12-08 19:18:12

    Sziasztok!

    Aktuálissá vált a topic címe nálam is.

    Vásárolnom kell egytengelyű, kb 3500 kg össztömegű pótkocsit, és kissé tanácstalan vagyok. A dolgot nehezíti, hogy majd traktort is kell vennem hozzá, de azt később, azonban a pótkocsi megrendelésével egy időben el kell döntenem, milyen fékkel legyen.

    A traktor 75 lóerő feletti lesz, és kicsi tömegű (ültetvénytraktor, kb. 3000 kg), légfék nincs rájuk vagy nagy felárral.

    Olvasgattam, hogy milyen feltételekkel lehet húzni pótkocsit. Ami lejött, az a kategóriás traki amit nézegetek, az már mezgazd. vontatónak számít, és nagy valószínűséggel annak is lesz vizsgáztatva, vagyis fekete rendszámos.

    A pót meg nagy valószínűséggel piros rendszámos lesz.

    1. Van egy olyan mondat a jogszabályban, ami azt mondja: mezgazd. vontató akkor húzhat lassú pótot, ha a lassú pót megfelel a mezgazd vontató pótkocsijára szabott feltételeknek. Ezt a feltételt nem találtam meg. Mi lehet ez?

    2. Milyen fékrendszerrel szereltessem a pótot? Légfék? Ráfutófék? Hidraulikus fék?

    Légféket ismerem. Ráfutóféket is talán.
    Hidraulikus fékre rákeresve nem tudom mit jelent, és mik a feltételei a traktor részéről. Elképzelni úgy tudom, hogy a traktorba be kell dugni egy hidraulikus vezetéket, melynek a másik vége a pótkocsi fékrendszeréhez kötött, és valahogy a traktor fékhatása átkerül a pótra.

    Ami két traktort kinéztem, gyári opció lehet a hidraulikus fék, egyik trakinál ez 1100 euró kb.

    A légféket 600.000 - 1.000.000 forint körül építenék ki.


    Hozzáteszem, jelen állás szerint nem sokat használnám a pótot, de jó lenne, ha a rendőr nem büntetgetne meg.

    Van egy másik, univerzálisabb traktorunk, azon van légfék, azonban a kis pótot a kis traktorral húznám hosszabb távon.

    Továbbá kérdéses a pótkocsi márkája is. Természetesen ár-érzékeny vagyok. Eddig IGJ-t nézegettem, itt van légfék vagy ráfutófék, de azóta bejött a képbe a Bicchi brt 225. Itt van légfék, hidraulikus fék opció is, azonban az egyik forgalmazó szerint a hidraulikus fék az egyenlő a ráfutófékkel.

    Milyen minőségűek a Bicchi pótkocsik? Meg szabad venni?

    Vagy milyet vegyek?

    A fent leírtakra mi lehet a legjobb megoldás?

    Köszi,

    aszt



  • Válasz » #1846 Gumóka | 2018-12-03 20:51:39

    Válasz Tobszi #1845. hozzászólására
    Kuplung, légrugószintezés sincs nyitónyomásig.
    Mondjuk ezt gyártója válogatja, de legtöbb esetben max az ülés emelkedik,meg a kormányt tudod dönteni.
    Amúgy egyről beszélünk smile biggrin

  • Válasz » #1845 Tobszi | 2018-12-03 18:16:44

    Válasz Gumóka #1844. hozzászólására

    A védőszelepnek ez a dolga. Amíg (vagy amint)nincs az üzemi fék tartályaiban meg a megfelelő nyomás, nem enged a kézifék tartályba, és a segédtartályba levegőt. Ne lehessen elindulni levegő nélkül.
    De a segédlevegőnek(légrugó, kuplungrásegítő,EP szelepek,esetleg ajtóműködtetés) általában van nyomáscsökkentő szelepe mert ott nincs szükség akkora nyomásra.

  • Válasz » #1844 Gumóka | 2018-12-03 17:22:27

    Válasz bandigh #1841. hozzászólására
    Viszont a fővezérlőszelep 8-nál nyit, addig nincs szintezés illetve fog a veszting is.
    Tehát ekkora légköri nyomásnál old a levegőrendszer.

  • Válasz » #1843 Gumóka | 2018-12-03 17:19:44

    Válasz bandigh #1841. hozzászólására
    Persze, hiszen folyamatosan súlyarányosan szintez.
    Van egy menetszint, amit tart, illetve kézzel is tudod szabályozni opcióban.

    Jelenleg tartányt húzok, ott igazán észrevenni a súlypontváltozást.
    6 évig építőipari billencseztem.

  • Válasz » #1842 lala | 2018-12-03 12:56:43

    nincs valamelyik cégnél 10-12 Tonnás pótra valami jó kis akció?

  • Válasz » #1841 bandigh | 2018-12-03 12:46:02

    Válasz Gumóka #1840. hozzászólására

    Ha 4 rugón van 20+ tonna nettóban, akkor a nyomás is másképp alakul.

  • Válasz » #1840 Gumóka | 2018-12-03 12:03:23

    Válasz lac* #1839. hozzászólására

    Lehet, sosem néztem megmondom őszintén, vagyis de, laptopos diagnosztikán, de arra meg már nem emlékszem, viszont kíváncsiságból jövő héten gépre teszem a kocsit.
    Ez az érték a műszerfali visszajelzőből jött most nekemsmile rolleyes

  • Válasz » #1839 lac* | 2018-12-03 05:43:41

    Válasz Gumóka #1838. hozzászólására

    A légrugó nyomásban tévedsz,én kivezettem és mérem mert elég pontosan mutatja a súlyt is, 13 t terhelésnél olyan,4-4,2 bár van a légrugóban

  • Válasz » #1838 Gumóka | 2018-12-03 04:01:54

    Válasz Gumóka #1837. hozzászólására
    Nos, mindenki olyan pótot vesz, ami neki tetszik.
    A légrugós azért útkímélő, ugye a levegő miatt finomabban dolgozik.
    Közúti fuvarozásban fontos szempont a súly.
    Vegyél kézbe egy légrugót és egy laprugóköteget. Ugye? :)
    A felépítése, működése nem bonyolult, meg azért ha azt nézzük, olcsóbb, mint egy laprugó, üzembiztos, hiszen azért 40 tonnát lehet rajta 90-el is gurítani.
    Cserélni fél óra, 1 csavar, volt szerencsém.

    Tárcsa és dobfék között ismét a súly jön elő, illetve a hatékonyság. Fékezésnél surlódás jön létre, ami hőt termel. Namost ez hőtágulást eredményez. Ami annyit jelent, minnél intenzívebben tolod a féket, a dobfék annál jobban nyúlik. A tárcsa meg jobban fog, sőt a hűtése is jobb.
    Mezőgazdasági felhasználásra igazából majdnem mindegy, milyet vesz az ember fia, csak a szezont bírjasmile whistling
    Légrugónál meg nincs más függesztés, mint teherviselő elem. 8 bar kell neki, de 10 az üzemi.
    Hirtelen ennyi jutott eszembe.

  • Válasz » #1837 Gumóka | 2018-12-03 03:34:09

    A 11,5 tonnás tengelyterhelés csak a tehergépkocsi húzójára vonatkozik, ha légrugós.
    Olvasok, később kifejtem a véleményem.

    Üdv.: Egy traktorosból sofőr smile cool

  • Válasz » #1836 szanberg | 2018-12-02 22:28:19

    Válasz lac* #1835. hozzászólására

    Nem jobb csak célszerűbb

  • Válasz » #1835 lac* | 2018-12-02 22:04:29

    Válasz JD 4630 #1834. hozzászólására

    vettem,a #1829 hsz-re írtam

    de hagyjuk,mindenki azt vesz amit akar, csak ne bizonyítsuk már be,h jobb a középkori technika

  • Válasz » #1834 JD 4630 | 2018-12-02 21:57:54

    Válasz lac* #1831. hozzászólására

    Olvass vissza lentebb ìrtam, hogy közútra jobb a légrugós.

  • Válasz » #1833 lac* | 2018-12-02 21:45:37

    Válasz JD 4630 #1830. hozzászólására

    nyergesnél is,pótosnál is

  • Válasz » #1832 bandigh | 2018-12-02 21:44:28

    A laprugóssal legalább hallják a kombájnosok mikor jössz üresen.. :D A levegősnek van az a 25 centi játéka, amit rakottan is ki tud használni, ha belehúzod egy vízlevezető vagy traktornyomba, kátyúba.. De akinek a vasrugó tetszik, ugyis olyat vesz :)

  • Válasz » #1831 lac* | 2018-12-02 21:44:25

    Válasz JD 4630 #1829. hozzászólására

    De lassabban is mész,nagyobb sebességnél nagyobb dinamikus erőhatások vannak,de látom nem akarod érteni

  • Válasz » #1830 JD 4630 | 2018-12-02 21:43:20

    Válasz lac* #1828. hozzászólására

    60+ milyen szerelvénnyel jött ki?

  • Válasz » #1829 JD 4630 | 2018-12-02 21:40:19

    Válasz lac* #1828. hozzászólására

    Azért a földutak felénk nagyon távol vannak az autópálya szinvonaltólsmile lol

  • Válasz » #1828 lac* | 2018-12-02 21:32:32

    Válasz JD 4630 #1827. hozzászólására

    Mostanáig,azelőtt mértem én 60t feletti össztömeget is,és azzal mentek autópályán 80-90 et

[bezárás x]