Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 398.09 Ft USD 341.41 Ft CHF 423.37 Ft GBP 456.2 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93749 hozzászólás
#11949 Szeni
2012-01-18 23:47:00

Válasz #11948. hozzászólásra

Igazából nagyon keveset szerelek ilyen dolgokat,mert csak a magam gépét csinálom,és azokon nem sokszor van nagyobb javítani való.A fő profilom a gazdálkodás,de ezt is csak magamban.

#11948 laci 300
2012-01-18 23:41:42

Válasz #11947. hozzászólásra

az elöbb is akartam már kérdezni te gondolom szerelö vagy vagy azzal foglalkozol?

#11947 Szeni
2012-01-18 23:37:52

Válasz #11946. hozzászólásra

Egészen boztosan van,mert ha rossz,a hangján is lehet hallani a gépnek.Még egy érdekességet mondok,h. még zavarosabb legyen a kép.smile lolsmile lolsmile lol Biztosan ismered azt a fajta fejszelepet,ami nem kúppal zár,hanem a dugattyún van egy hengeres rész a megvezető tarajok fölött,ami pontosan zár a hengerben,és mikor lefelé menet eléri a henger felső peremét,lezárja a visszaáramlást,viszont még tovább csúszik lefelé,és a kb 1 mm-es hengeres rész fölött lévő kb 2 mm-es üres rész fölött lévő kúpos fej felütközéséig csúszik vissza a hengerébe,ezzel ténylegesen leveszi a nyomócsőben megmaradhatott nyomást.Na,ha a fejszelep fölötti nyomás lényeges lenne,akkor ezek a gépek nem indulnának.Márpedig ezek is indulnak.szóval ebben a témában az én fejemben minden van,csak világosság nincs.smile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropsmile lolsmile lolsmile lol

#11946 laci 300
2012-01-18 23:24:02

Válasz #11945. hozzászólásra

hát jó én tiszteletben tartom amit mondasz nekem,én meg nem szeretném játszani az okostojást de nembiztos hogy nincs komoly funkciója a fejszelepnek (a jó fejszelepnek)smile surrender

#11945 Szeni
2012-01-18 23:20:29

Válasz #11943. hozzászólásra

A folyadék összenyomhatatlan.Szerintem egy deka nyomást nem tart a fejszelep,mert hiába zár le,nincs ami a nyomást fenntartsa.Ha egy permetezőben a légüstben lévő rugalmas levegő,mint rugó, állandóan feszíti a permetlevet a rendszerben,akkor az nyomást tart fenn,de a nyomócsövet semmi nem nyomja két ütem között,és mivel rugalmatlan az egész rendszer,nincs ami nyomást tartson benne,de ha lenne is,akkor is a gázolaj összenyomhatatlan,ezért tök mindegy h. milyen nyomáson,de mindíg ugyanannyi fog a nyomócsőben maradni.Nem tiszta ez nekem. smile confusedsmile confusedsmile confused

#11944 Szeni
2012-01-18 23:12:51

Válasz #11941. hozzászólásra

Az indítási befecskendezés igen nagy,és van is bőven ideje az elemnek a szívásra.Nem hiszem,h.jelentősége lenne indításnál a fejszelepnek.A 4755-ös állítólag 18 Cm3-t lök be indításkor.Ehhez képest az MTZ jóval többet,és még sem füstöl annyira? Hol állítod az Orosz adagolón az ind. töltést? A fogasléc elején én nem nagyon emlékszek állítási lehetőségre.

#11943 laci 300
2012-01-18 23:10:22

Válasz #11941. hozzászólásra

Hát azért van jelentösége a fejszelepnek,mert inditáskor azért nem mindegy hogy maradt-e nyomás a nyomocsöben vagy az ujból létre kell hozzni.

#11942 laci 300
2012-01-18 23:10:11

Válasz #11941. hozzászólásra

Hát azért van jelentösége a fejszelepnek,mert inditáskor azért nem mindegy hogy maradt-e nyomás a nyomocsöben vagy az ujból létre kell hozzni.

#11941 Szeni
2012-01-18 23:05:35

Válasz #11940. hozzászólásra

Én nem igazán tudom értékelni a fejszelepet.Mivel a folyadék összenyomhatatlan, ezért,mikor megszűnik az áramlás az adagoló felől,és a porlasztó lezár,akkor a porlasztó felől a gázolajra semmi nem hat,hogy elkezdjen visszafelé menni az adagolóba.Legfeljebb a nyomócső rugalmas tágulása (a 200-300 báros nyomásra)lökhet rajta kicsit visszább,ami miatt bizonyos nagyobb fordulaton egy káros,visszafelé ható rezonancia léphet fel,de ez biztosan nincs meg az indítási fordulaton.

#11940 laci 300
2012-01-18 21:32:05

Válasz #11938. hozzászólásra

Ha mond neked valamit ez: 150/fordulaton a befecskendezö szivattyú elemnek 100 löketen min:20ml kell szállitania max:25ml.És amit te kérdeztél annak a legnagyobb valoszinüsége ami miatt az orosz szivattyukal elég rosszul indul a motor a fejszelep, azért már lassan egy néhány befecskendezö szivattyú volt a kezemben de,majdnem vagyis biztosan mondhatom neked 90% ban mindegyik orosz fejszelepel van szerelve! És sajnos az orosz fejszelep az nem arrol hires hogy zár is tökéletesen majdnem semmit. Én nem használok már 8éve orosz fejszelepet. smile thumbupcool

Nincs profilkép
#11939 bukócsöves-50
2012-01-18 21:07:36

Válasz #11911. hozzászólásra Annyival még egy 1,9sima D sem indulna nagyon el pedig azok elég jól indulnak

#11938 Szeni
2012-01-18 20:59:55

Válasz #11937. hozzászólásra

Én csak arra emlékszem,h. valamikor a T4K-10 esen a dusító gombot ha nem húztam ki,az biztos h. nem indult be a hidegbe,és a 4ezres JD-knek sem véletlenül olyan nagy az indító töltése,h. mikor beindul,akkora füstöt vág,h. 5 percig azt sem tudom,merre van észak.

#11937 Szeni
2012-01-18 20:55:52

Válasz #11935. hozzászólásra

Mennyi az inditótöltése ezeknek az adagolóknak pontosan,és melyiken lehet állítani,és melyiken nem?Ha az Orosznak csak annyi baja lenne,h.nem pontosan van beállítva,akkor biztosan lenne belőle olyan,ami indul,és olyan ami nem,de valójában mindegyik tökéletesen egyformán nem indul,úgyhogy szerintem nem ez lesz a probléma.

Nincs profilkép
#11936 EVO
2012-01-18 20:50:36

Válasz #11932. hozzászólásra

Pedig télen a cseheknél melegebb van, mint Ruszkiba!smile lol

#11935 laci 300
2012-01-18 20:49:42

Válasz #11932. hozzászólásra

Elvileg az inditotöltés mennyiséget az utn,jazda,motorpal is egyformán kell hogy tudja teljesiteni és majdnem megegyezö a mennyiség is,de van olyan eset hogy az orosz szabályzó nem müködik rendesen vagy a beállitás nem sikerült fényesen.És ez által csak fele mennyiségü inditó töltést ad,a lényedes külömbség az ami miatt jobban indul a cseh hogy a szabályzó muködése teljesen más ha leállitod a motort az abban a pillanatban már a fogaslécet inditó töltésre állitja és jazda is.De az UTN visszont nem. Az elöbefecskendezési szög nem változik inditáskor. Remélem tudtam segiteni.smile thumbupcool

#11934 rongyember
2012-01-18 20:33:53

Válasz #11933. hozzászólásra

nekem van benne olaj(piros)és a keletagro-nál vettemsmile thumbup

#11933 laci 300
2012-01-18 20:30:37

Válasz #11926. hozzászólásra

Elvileg kellene nekik hogy legyen eredeti,én mondjuk keveset soktam náluk vásárolni nekem más az alkatész forásom.De azt is azért érdemes tudni hogy van olyan boltos is aki tudta nélkül is eredetinek adja a kinai hamisitványt.Mert elképesztö hasonloság van az eredeti csucsal és csomagolásal.Egyik ismertetö jele az eredetinek amit igy le tudok irni,hogy van a fiolában pirosas szinü konzerváló olaj vékony rétegben a kinai nem rak bele.a többi eltérést már csak sajnos az veszi észre aki sok ilyet fogot már a kezében.Sajnos ez van ebben a mai üzleti világban a minöség egyre jobban a háttérbe szorul!!smile wacko

#11932 Szeni
2012-01-18 20:28:01

Válasz #11930. hozzászólásra

Azt szeretném megtudni,h.miért indul lényegesen jobban hidegben a Cseh adagolós MTZ,mint az Orosz.Első nekifutásra az indító töltés különbözőségére gondolok.Neked biztosan van erre pontos adatod.Ezt szeretném megkérdezni,és még azt,h.a Cseh adagoló visszaveszi-e az előbefecskendezést 0-ra indításkor.Ennyi.Köszi.

#11931 rongyember
2012-01-18 20:26:13

Válasz #11930. hozzászólásra

akkor azt hiszem én még ráéreksmile lol

#11930 laci 300
2012-01-18 20:20:55

Válasz #11928. hozzászólásra

Ha normális minöségü alkatrészel van össze szerelve a szivattyú és tegyük fel hogy a gázolaj is elfogadható minöségü ami manapság egyre ritkább 4000-5000 ü órát el kell hogy menjen.smile thumbupcool

#11929 dárk
2012-01-18 18:29:58

Válasz #11918. hozzászólásra
Engem is érdekelne a felújítás,vagyis az egyik havert,de neki lenne 2 adagoló is cserébe 50 meg 80 as,és egy 80 ra szeretne egyet megcsináltatni vagy venni.

#11928 rongyember
2012-01-18 17:33:11

Válasz #11918. hozzászólásra

mennyit szoktak bírni felújítás után?kb....üzemóra

#11927 rongyember
2012-01-18 17:31:26

Válasz #11926. hozzászólásra

szerintem az jó,legalábbis eredetinek írja...én is onnan vettem csak még nem használtamsmile whistling

#11926 Gabesz2
2012-01-18 17:10:05

Válasz #11917. hozzászólásra
A kelet-agro milyet árul?

Nincs profilkép
#11925 Lala5995
2012-01-18 17:07:45

Válasz #11924. hozzászólásra

Sűrítési végnyomás-merő
Csak összehasonlító merésre alkalmas
Nagy a merési pontatlansága
A szelepek és a dugattyúgyűrűk tömítetlenséget ellenőrzi.
Az átfújás mértéke függ a rendelkezésre álló időtől:
kis fordulatszám:¨ sűrítési ütem hosszu ¨ kisebb végnyomás merhető
/ akkufeszültség fontos a meréskor
motor hőmérséklet: ahogy növekszik, úgy növekszik a végnyomás
¨ hideg olaj ¨ jobban tömít DE lassabban
forog a motor

Nincs profilkép
#11924 Lala5995
2012-01-18 16:59:15

Válasz #11923. hozzászólásra

Hengerek nyomásveszteség mérése:
Vizsgáló közeg a hengertérbe nyomott nagynyomású levegő.
Próbanyomás: 5-12 bar.
Jó motor vesztesegei: 7%
Kopottabb motor: 9-10%
Tömítetlenségek, melyek ilyen módon detektálhatóak:
-szivoszelepnel: levegő ekkor a szivovezeteken-porlasztón légszűrón
át távozik
- kipufogoszelepnel: levegő a kipufogóvezetéken át távozik
- dugattyúgyűrűk, dugattyúk: levegő. a forgattyúsházba áramlik
- hengerfal: forgattyus haz-olajbevezető. csonk-nívópálca furata vagy
lélegeztető csonk
- hengerfej tömítés: hűtővízbe ¨ bevezető csonkban buborékok
léghűtéses motorokon régen szappanos trükk

Nincs profilkép
#11923 Lala5995
2012-01-18 16:50:28

Válasz #11922. hozzászólásra

Minden hengerben elegendően nagy es egyforma a vegnyomas:
hiba lehet a vezérműben, gyujtoberendezesben, porlasztoban,
tuza. szivattyuban, befecskendez. szivattyuban, fuvokaban
Minden hengerben kis vegnyomas:
hiba a motor szerkezeteben
Hengerenkent nagyobb elteresek:
masodik meres előtt olaj a hengerbe
ha ekkor nagyobb vegnyomas ¨ hengerfal, dugattyu,
gyűrű sérülés
ha ismet kicsi ¨ szelepeken,
hengerfalon, dugattyúgyűrűn is hiba

Nincs profilkép
#11922 Lala5995
2012-01-18 16:46:19

Válasz #11911. hozzászólásra

Sürítési végnyomás-mérő
Jó állapotú benzinmotor:
8-15 bar / sürítési aránytól függően
Kopott benzinmotor:
5-8 bar
Diesel motor:
20-30 bar
Csatlakozás benzinmotorhoz: gumikúpos csatlakozó
Diesel motorhoz: menetes csatlakozó furat

Nincs profilkép
#11921 EVO
2012-01-18 15:59:20

Válasz #11917. hozzászólásra

Fogok venni tőled egy adagolót, cseredarabot adok.
Van itt is adagolós, de te látom érted a dolgodat.

#11920 ATIS78
2012-01-18 15:37:22

Válasz #11911. hozzászólásra

Ez az érték nagyon de nagyon kevés!!!!
Minimum 20....a minimum!!!!

#11919 dárk
2012-01-18 12:17:14

Válasz #11916. hozzászólásra

Ez igen,te aztán vágod ám a témát!smile droolsmile droolsmile thumbupcool

#11918 laci 300
2012-01-18 12:07:01

Ha van több kérdésed és tudokn segiteni,ha gondolod majd cserélünk email cimet és segitek szivesen a tudok.Mert itt a forumon keveset soktam lenni most is megyek vissza a mühelybe mert várnak a "betegek"smile thumbupcool

#11917 laci 300
2012-01-18 12:04:31

Válasz #11916. hozzászólásra

Ja és a másik kérdésedre amit ha jól értetem hogy a lengyel porlasztó csucsok jók e 100%ig. Az biztos de csak az eredeti mert a kinaiak majdnem 100%pontosan lekopintoták a csomagolás tekintetében is ha valakinek sokat van a kezében az mondjuk meg tudja állapitani rajta hogy eredeti vagy a hamisitvány.De az biztos az eredeti lengyel az nem téveszt.Ezt csak igazán proba padon vagy stroboszkopal meg villantva lehet csak látni jól meg a porlaszo hangján ha valaki már állitot egy jó néhányat az igazán porlaszt ugy ahogy a nagykönyvben meg van irva!!! smile thumbupcool

#11916 laci 300
2012-01-18 11:57:15

Válasz #11910. hozzászólásra

Én nem kérdöjelezem meg a szerelöd tudását,de azt tudni kell hogy ellötöltést vagyis pontos nevén elöbefecskendezési szög állitást nem lehet fülre beállitani csak esetleg következtetni hogy na elfogadható.A motor jobb oldalán keresd meg a kuplungháznál a motor pajzson a tüskét 17 kulcsal tudod ki hajtani a helyéröl forditsd meg és a forgattyus tengelyt a motor forgás irányéba forgasd a tuskét tarsd benyomva 1-2 helyen meg fog akadni a lendkerék csavarokba de addig forgasd mig egy helyen tudod csak ütközési be nem megy a helyére!Utána vedd le a szelepfedelet és nézd meg hogy a hütö vagy a lendkerék felöli henger állt-e be elsö hengernek ez a befecskendezés szempontjából nézne gyárilag is igy van hogy vagy a lendkerék felöli vagy a hütö felöli áll be amelyik jó helyen van ott hézagnak kell lennie a szelep himbáknál.Utána csavard le az adot hengerhez tartozo nyomó csövet az adagolórol és szerelj fel egy kapilláris csövet(ez egy régi nyomo csöböl és egy üvegcsöböl össze tudog hozni az üvegcsö belsö átméröje max 3mm lehet) elöl a fokolotárcsából csavard ki a kettö csavart az adagólo csavarjára tegyél egy 27 kulcsot a töltésállito kart(gázkart) huzd a max állásra és mozgasd meg a kulcsot le fel hogy meggyözödj hogy nyom-e az elem aztán huzd felfelé kissé és lassa nyomd lefelé közben figyeld a csövet és amikor látod hogy megmozdult a gázolaj de csak tényleg éppen hogy megmozdult ott csavard vissza a kettö tögzitö csavart.Mert ott van a pontos helye a nyomo ellem szállitás kezdeten,a motor elsö hengere pedig a felsö holtpont elöt 25fokkal ez a elöbebecskendezési szög pontos helye!De az tudni kell ha az adagoló nem jó vagy a fejszelep nem zár tökéletesen akkor nem tudod beállitani jól: Van erre egy másik beállitási rendszer ami fugetlen a fejszelep állapotátol azt hivják az átfolyásos rendszernek ezzel állitjuk a bosch rendszerü adagolókat mert az a 100%pontoságú.De az MTZnél gyárilag is a kapilláris csövel történö beállitást adják meg.Remélem sikerült segitenem ezzelsmile thumbupcool

Nincs profilkép
#11915 820-as
2012-01-18 11:36:13

Válasz #11914. hozzászólásra

Jo azt megköszönöm, de most meg nekem kell menni, majd estefelé ha tudok megint lenni! előre is köszi!

#11914 laci 300
2012-01-18 11:35:08

Válasz #11910. hozzászólásra

szia majd mindjárt irok mert majdnem sikerült leirnok,de szét kapcsolt a számitogép.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#11913 820-as
2012-01-18 11:23:30

Válasz #11909. hozzászólásra

A motorpal adagolókról mit tudsz? mi a véleményed, érdemes lecserélnioroszra vagy be lehet állítani szépen hogy ne "hebegjen" a gép olyan 1500-1700-as fordulatszám körül? Meg egy kicsit sokat is eszik a drága.... ja meg reggeli hidegindításnál szépen ketyeg alapjáraton és 2-3 perc múlva egy kicsit magától emelkedik a fordulatszám és melegen már mindig annyi nem megy vissza sose annyira mint reggel az a 2-3 perc!

Nincs profilkép
#11912 820-as
2012-01-18 11:19:08

Válasz #11909. hozzászólásra

Ja és a porlasztók 100%, hogy jók!

Nincs profilkép
#11911 820-as
2012-01-18 11:12:20

Válasz #11910. hozzászólásra

Sűrítési végnyomásról tud-e valaki valamit, mennyinek kell lenni?? Nekem 16,5-17 bar körül volt minden hengerben kb 40-50C°-os motornál.

Nincs profilkép
#11910 820-as
2012-01-18 11:08:38

Válasz #11909. hozzászólásra

Az előtöltést egy veterán adagolós állította, de nem tüskével hanem fülre, viszont legutóbb azt mondta, hogy ha mégegyszer le kell venni akkor fel kell újítanismile unsure a tüskés módszerrel hogy a legegyszerűbb?? a tüskének a helye a beporlasztás kezdete?? vagy van a felsőholtpontnak is jele a lendkeréken? ma megnéztem a szelepvezérlés pont a felső holtponton mikor megállt a dugattyú akkor váltott a kipufogó és a szívószelep, és nem tudom hogy ez jó-e akkor vagy sem??? előbb bezárt a kipufogó és egyből nyitott a szívó....

#11909 laci 300
2012-01-18 00:40:24

Válasz #11908. hozzászólásra

szeva 820as kicsit vissza olvastam a forumot,hát az elötöltés állitásnál a tüskét is beraktátok a lendkerékbe vagy csak találomra raktátok másik furatba a csavarokat?? És a porlasztok biztos 100% jók? Meg lehet,a harmadik hiba az adagoló fokolása nem jól van megcsinálva.Egyébként a 80 és 50 adagolók teljesen egygyformán vannak beállitva kivéve a fordulatszám leszabályozás itt a lényeg hogy UTN,jazda,motorpal,MND,befecskendezö szivattyurul beszélunk.De az most jelen esetben az UTN röl beszélünk és ott a fordulaton kivül más beállitási érték külömbség nincs.A leg jobban az eredeti lengyel porlasztó csúcs,csak sajna azt is hamisitják a kinaiak. És van olyan boltos aki van olyan fasza gyerek hogy a kinait adja eredetinek.Az eredeti árra 4000ft/db,kinai 2200ft/db.Én csak azért bátorkodtam irni mert adagoló javitásal is foglalkozo és gondoltam ha irok hátha segitetem valamit.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#11908 820-as
2012-01-17 21:43:50

Válasz #11903. hozzászólásra

Adagolót egy teljesen másik felújítottat fogunk majd rátenni egy próba ereéig, megpróbálom valahogy kiszűrni mi lehet a problematikasmile wink de most megyek aludni, jó éjt mindenkinek!

#11907 rongyember
2012-01-17 21:32:07

Válasz #11906. hozzászólásra

akkor most terhelés alatt nem pörög?-gondolok itt a tárcsázásra-vagy szólóban se?

Nincs profilkép
#11906 820-as
2012-01-17 21:29:08

Válasz #11902. hozzászólásra

nem hülye kérdés szerintem, mert már kínomba nekem is eszembe jutott, de azért tettem le erről, mert annyira nem gurul nehezen, h 3-ba ne álljon két kerékre vagy ássa el magát agyig inkább, ahelyett, hogy lefulladsmile unsure ezért gondolom, hogy csak a motortól ered a probléma, legalábbis bízok benne nem a váltót kell végig bogarászni:(

#11905 apuci
2012-01-17 21:26:44

Válasz #11898. hozzászólásra
ő melyik boltban van elérhetősége???

#11904 dárk
2012-01-17 21:20:17

Szerintem is vidd el egy másik adagolós szakihoz hátha csak annyi a baj.

#11903 rongyember
2012-01-17 21:17:09

Válasz #11901. hozzászólásra

talán még egyszer az adagolót át kellene néznismile rolleyes

#11902 dárk
2012-01-17 21:16:32

Válasz #11901. hozzászólásra

Jó tudom hülye kérdés,de hátha!
Könnyen gurúl?
Ilyen nincs hogy minden jó és mégse,biztos valami kis hiba lesz.

Nincs profilkép
#11901 820-as
2012-01-17 21:10:16

Válasz #11885. hozzászólásra

De igen, ezért akartam felújítani a motort és egyúttal 80-ra átalakítani, de szinte ugyanolyan erős maradt, talán egy hajszállal lett jobb! 3-ssal le lehet fojtani a motort, nem akar teljesen kipörögni ha húzatok vele tárcsát vagy akármit és az fogja! inkább lefullad, nem kapar! Zsír új termosztátot kapott!

#11900 ATIS78
2012-01-17 21:06:32

Válasz #11899. hozzászólásra

ne használd és akkor nem fog fogyasztani....smile surrender

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
KWS MIKADOS – Bajnoki teljesítmény minden évben, megbízhatóan!
KWS MIKADOS – Bajnoki teljesítmény minden évben, megbízhatóan!
Átlag feletti hozam, stabilitás és kiemelkedő alkalmazkodóképesség jellemzi.
Hirdetés
Regeneratív gazdálkodás lépésről lépésre: így kezdd el! +VIDEÓ
Regeneratív gazdálkodás lépésről lépésre: így kezdd el! +VIDEÓ
A regeneratív mezőgazdaság kulcsfontosságú a talaj termékenységének...
Árpa
Árpa

80 Ft

Fekete,  homoki zab
Fekete, homoki zab

100 Ft

Claas Dominator 106
Claas Dominator 106

3.500.000 Ft

Eladó Quivogne 3 méteres nehéz tárcsa MTZ után
Eladó Quivogne 3 méteres nehéz tárcsa...

1.200.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]