Gázolaj árak 581 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 403.71 Ft USD 357.02 Ft CHF 431.41 Ft GBP 481.46 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

92949 hozzászólás
Nincs profilkép
#7249 szoltán
2011-03-08 20:17:56

Válasz #7245. hozzászólásra

Ehez kapcsolódóan,a kormány magasság állítását végző nútos csőtengely,nútjait,és a kormánykerék tengelyében lévő két stift kopását is célszerű ellenőrizni.

#7248 Szeni
2011-03-08 20:17:04

Válasz #7243. hozzászólásra

Miért nem látom a neved az ÉHL mutatón?????????????

#7247 atiss
2011-03-08 20:16:31

Válasz #7245. hozzászólásra

Szia!Elolvasnád a 7168as hozzászólásom!!Köszönöm!!

#7246 Szeni
2011-03-08 20:15:50

Válasz #7244. hozzászólásra

Ez egyáltalán nem logikus lépés,ha álló motornál nagy a holtjáték.

#7245 Szeni
2011-03-08 20:14:17

Válasz #7242. hozzászólásra

Nézd meg h.mikor ugrik a kormány, akkor a csiga kormány felőli vége,ami pár centire áll ki a kormányműből,együtt forog-e a kormánykerékkel.Ha álló motornál ekkora a holtjáték,akkor lehet h.az összekötő hüvelyben mozog az összekötő szár,v. a kormányoszlop alján a kardánkeresztben mozog az összekötő,v. kiment a kereszt.Kezesd a mechanikus hibát a kormányműig!!!!!!

Nincs profilkép
#7244 szoltán
2011-03-08 20:14:08

Válasz #7243. hozzászólásra
Ha jár a motor,akkor a mielőtt a csiga megmozdítaná a fogasívet,a tolatyú rávezéreli az olajnyomást a munkahengerre,és ennek kellene elmozdítani a fogasívet,nem a csigatengelynek.Ezért lényeges,a fogasív-fogasléc hézagolása.Azért át kellene nézni az irányítókart,és a trapézkarokat is,mert találkoztam olyan hibával,hogy látszólag szorosra volt húzva minden,de az irányítókarban fél bordányi kopás volt.

#7243 Hogel
2011-03-08 19:56:59

Csak így nem is értem hogy lehetne jó a holtjáték, ha a fogasív még meg sem moccan mikor már félig körbetekertem a kormányt, mert szoltán leírása szerint a csigatengely hosszirányba előbb elmozdul.Hiszen az az elmozdulás-kb fél centi - alsóhangon fél kormányfordulatnyi.

#7242 Hogel
2011-03-08 19:53:02

Na így már ÉRTEM!!! Szóval a kormány holtjáték -ez a kb 120 fok álló motornál van.Ha beindítom a motort, akkor olyat tapasztalok, hogy kb 10 fok elfordítása után érzem, hogy már mindjárt moccanna a kerék, de aztán mintha "átugrana rajta" egy újabb kb 30 fok múlva kezdi el fordítani a kereket.Visszafele ugyanez.De nem tud semmi "átugrani, mert a fogas-kerekes-csigás-léces hóbelevancok mind újak.

#7241 Szeni
2011-03-08 19:49:31

Válasz #7239. hozzászólásra

Nem szeretek jósolni,mert nem sokat ér,de szerintem az irányító kar mozog a tengelyen,csak nem tudja meghúzni,mert az alátét felütközött a borda végén.smile wink

#7240 Szeni
2011-03-08 19:45:31

Válasz #7237. hozzászólásra

Két fajta holtjáték van:
1. mechanikus: csiga-fogasív között
fogasív-fogasléc között
+ ehhez jön még a kormány és csiga közötti
holtjátékok
2. hidraulikus holtjáték:
a csiga nyugalmi állapotából való elmozdulástól a munkahenger(kerekek)elindulásáig eltelt kormánymozdulat.
Nagyon jó szoltán kérdése: mennyi a holtjáték álló motornál?????????????

Nincs profilkép
#7239 szoltán
2011-03-08 19:38:19

Válasz #7238. hozzászólásra

Köszönöm szépen.

#7238 Szeni
2011-03-08 19:35:39

Szoltán is jót magyaráz,csak egy kicsit magasabb szinten,mint amit Te megértesz,úgyhogy kicsit figyelj ide,ha meg akarod érteni.Amúgy sok szoltán napját érjünk!!!!!!!!!!!!!!!!!

#7237 Szeni
2011-03-08 19:31:48

Válasz #7231. hozzászólásra

A szervó működése:
- a fogasív a sz. tengelyen keresztül,irányító kar,összekötőkön keresztül kapcsolódnak a kerekekhez.Ez a rendszer alaphelyzetben áll.
- A kormány össze van kötve a csigával
- Ha kicsit megtekered a kormányt,( az az a csigát),akkor az álló fogasíven feltámaszkodva a csiga elmozdul hosszirányban.A csigával együtt mozog a hidraulika vezérlő tolattyú (ennek a végén van a koronás anya).
- mivel a tolattyú kimozdult, olajnyomást ad a munkahenger egyik oldalának,ami a fogaslécen keresztül elfordítja a szervótengelyt, és ezzel együtt a kereket.
- a fogasív elmozdulása azonban a másik oldalon ( mivel ez egy iker fogasív), visszatolja középállásba a csigát,ezzel együtt a hidr. vezérlő tolattyút,és ezzel megszűnik az olajnyomás a munkahenger egyik oldalán,és így megáll az egész rendszer ebben a kissé elfordult állapotban. folyt.köv.

Nincs profilkép
#7236 szoltán
2011-03-08 19:27:52

Válasz #7231. hozzászólásra

Csak még egy kérdés:EZ a holtjáték járó motornál is ekkora?

Nincs profilkép
#7235 szoltán
2011-03-08 19:24:36

Válasz #7233. hozzászólásra

Ezek szerint nem olvastad el amit tegnap írtam!A csiga a csapágyakkal azért mozog hosszirányba mert így működteti a hidraulikus vezérlést.A vezérlő szelepben"kocka"van egy cső tolattyú,ami hosszabb mint a vezérlő tömb külső háza.Mikor meghúzod,szigorúan a 2-mkp,nyomatékkal a koronás anyát,akkor a két tárcsás csapágyat ennek a cső tolattyúnak feszíted neki mindkét végén.A hosszirányú mozgás,a csőtolattyú,és a vezérlőház hosszának a különbsége.Ha visszanézed a hozzászólásaimat,találsz metszeti képet a kormányműről.

Nincs profilkép
#7234 4964
2011-03-08 19:22:32

Válasz #7233. hozzászólásra

Nálunk a faluban több gépben is kompletten cseréltek kormányművet mert egyszerűen sose volt jó.
Igaz ezek 25-30 évet ment gépek voltak.

#7233 Hogel
2011-03-08 19:13:57

Ezt nem hiszem.A youtubon nézett videókban jó a holtjáték .Tehát tuti hogy be lehet állítani.

Nincs profilkép
#7232 4964
2011-03-08 18:55:41

Válasz #7231. hozzászólásra

az a régi fajta szervó jó sose lesz, csak esetleg kissé jobb lesz mint volt.
Szerintem hosszabb távon érdemesebb átszerelni orbitra,
ami olajat elfolyat a kormányoszlop évek alatt abból már kijön az átszerelés 1 része.
Meg ha szét van az egész kormánymű kopva akkor annak a felújítása se olcsó.

#7231 Hogel
2011-03-08 18:47:25

Még minig kormányholtjáték.Ma összeraktam a szervót.Fogaslécet, fogasívet, csigát kicseréltem.Koronás anyát csigatengely végén meghúztam, szervótengyely csavart alul felül megtéptem,Gömbcsuklók nem lötyögnek,irányítókart nem sedtem le, de az szerintem tuti hogy nincs kikopva, mert akkor látnám hogy csak a tengely forog, az meg nem.És a holtjáték még mindig legalább 120 fok.Egyszerűen nem értem mi lehet még.
Amit nem birok felfogni, az az, hogy ha egyszer a csigatengely végén a koronás anya meg van szorítva, akkor mégis mitől tud az a nyamvadt csigatengely előre hátra mozogni, ha forgatom a kormányt.Miért kell abban a csapágyaknak előre hátra csúszkálni?Mert az excenteresdihez annak semmi köze.

Nincs profilkép
#7230 baltibb
2011-03-07 23:15:57

Válasz #7229. hozzászólásra

Tibor az a E 303-as eladó, vagy csak lefotóztad?

#7229 Diesel Tibor
2011-03-07 22:31:43

Válasz #7228. hozzászólásra

Csak mert ÉN azóta tudok róluk amióta TE terjeszted az igét.smile thumbup

#7228 wyctor77
2011-03-07 22:22:51

Válasz #7227. hozzászólásra

anno szállitottak israelbe,afrikába meg tito barátikör országaiba is

#7227 Diesel Tibor
2011-03-07 22:17:19

Válasz #7226. hozzászólásra

Ezek a masinák csak a Jugo területein vannak ,vagy van más országokban is????smile confused

#7226 wyctor77
2011-03-07 21:44:11

Válasz #7225. hozzászólásra
smile thumbupde vannak galériámba amik nemenyémek....de legkisebbtől legnagyobbigsmile laugh

#7225 Diesel Tibor
2011-03-07 21:40:49

Válasz #7222. hozzászólásra

Na ha felraktad akkor egy fotót róla ide ,had lássunk már egy össze rakott SZERB traktort.smile drool

#7224 wyctor77
2011-03-07 21:31:14

Válasz #7223. hozzászólásra
majd a nehéztárcsa+kembridzs henger rendbeteszi egymenetbe...aztán jöhet a kultivátor majd a vetés.....zabbal már jól elvagyok maradva...mindig febr 20.-a után már fődbevót tévesmile sweatdrop

#7223 Czanik Sanyi
2011-03-07 21:28:43

Válasz #7222. hozzászólásra

Nem lesz egyszerű morzsalékossá tenni, ......??????smile confusedsmile rolleyes

#7222 wyctor77
2011-03-07 21:23:36

Válasz #7221. hozzászólásra
majd holnap megkapja me 4 vasat teszem rá...

#7221 Diesel Tibor
2011-03-07 21:13:07

Válasz #7220. hozzászólásra

Akkor csak ügyes gyerek vagy TEsmile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdropOr súlyok nem hiányoznak szántáskor??

#7220 wyctor77
2011-03-07 21:09:15

Válasz #7219. hozzászólásra
gyári...csak anno darabokban került hozzánk...összeraktuk...megteccett megmaradt....hav meg nemkőmán többsmile whistling

#7219 Diesel Tibor
2011-03-07 21:07:49

Válasz #7218. hozzászólásra

Gyárilag összeszerelt ,vagy már te bütykölted bele??,Mellesleg küldjek még egy kis hohohohohóóóót hozzád??smile thumbup

#7218 wyctor77
2011-03-07 21:03:24

Válasz #7217. hozzászólásra

2 kihuppantó az SK munka,de nem MAZ,merci 170es

#7217 Diesel Tibor
2011-03-07 21:01:12

Válasz #7214. hozzászólásra

Van ám hangzavar evvel a két kipuffantóval,,,,,, a fülkében igaz-e??Milyen moci ,csak nem MAZ???smile confused

Nincs profilkép
#7216 dwed
2011-03-07 20:57:56

Válasz #7211. hozzászólásra

Szép estét! A darázsderékban lévő kapcsoló adta meg magát! Kicseréltük, már minden ok! Köszi mindenkinek a segítséget

Nincs profilkép
#7215 szoltán
2011-03-07 20:56:03

Válasz #7210. hozzászólásra

A "függőleges"tengely hosszirányú mozgását is le kell ellenőrizni,és beállítani,a fogasív rögzítőanyáját is ellenőrizd,a fogasléc fogasív közti hézagolást is célszerű ellenőrizni.A fogasléc összekapcsolását a munkahenger rúddal,ellenőrizni ha már így szét szedted.De mielőtt nekiáll az ember mindent elállítgatni,meg szétszedni előtte a külső mechanikus részeket kell átvizsgálni:"könyök tengelyek"perselyei trapézkarok,irányítókar rögzítése,kormányösszekötők ellenőrzése.Ha itt minden rendben,akkor lépjünk tovább.Legalábbis én így kezdem a hiba felderítését.

#7214 wyctor77
2011-03-07 20:55:56

Válasz #7213. hozzászólásra
ma szántogattam...mondom bemutatom a csodagépemsmile laugh

#7213 Diesel Tibor
2011-03-07 20:54:58

Válasz #7212. hozzászólásra

Adgyon....mi ez az új avatar kép????smile wackosmile wackosmile wackosmile wackosmile wacko

#7211 Diesel Tibor
2011-03-07 20:46:40

Válasz #7209. hozzászólásra

Na mi újság a gardán kapcsolóval?????smile cowboy

Nincs profilkép
#7210 szoltán
2011-03-07 20:39:10

Üdv!Csak egy pár gondolat a kormányműhöz:A függőleges tengelyen alul,felül borda van,és kúpos.Az MTZ kormányműve,egy SAGINAV rendszerű kormánymű,tehát a csigatengelynek,hosszirányba mozdulni kell mivel így tudja vezérelni a tolattyút.A csigatengely végén a koronás anyát már írtam én is,hogy 2-mkp nyomatékkal kell meghúzni.Nagyobb nyomatékkal való meghúzása a tolattyú deformálódásához beszorulásához vezethet,ami balesetet okozhat.A hidraulikus egység hibakeresését, javítását,Lehetőleg nyomásméréssel kezdjük.Ebből sok minden megállapítható.

Nincs profilkép
#7209 dwed
2011-03-07 20:04:32

Válasz #7206. hozzászólásra

Én apumtól tanultam még pár éve, mikor nekiálltam kiszedni a váltóban lévő csapágyházat csavarhúzóval meg kalapáccsal! smile lol smile lol smile lol

#7208 wyctor77
2011-03-07 19:47:40

Válasz #7201. hozzászólásra
ugyanmá...eccerűbb hidegvágóznismile laughsmile thumbup

#7206 Hogel
2011-03-07 19:44:53

Válasz #7201. hozzászólásra

Na erre magamtól sose jöttem volna rá.
De valld be te se magadtól jöttél rá :)

Nincs profilkép
#7205 .Szabi.
2011-03-07 19:41:34

Válasz #7202. hozzászólásra

holnap megnézem,nem voltam ott a szétszerelésnél.....

#7204 wyctor77
2011-03-07 19:29:31

Válasz #7200. hozzászólásra
csak ősszel kukorica maghordásban van fölsúlyozva....

#7203 wyctor77
2011-03-07 19:27:44

Válasz #7200. hozzászólásra
nálunk meg még sok is.....azért vannak súlyok leszedve

#7202 wyctor77
2011-03-07 19:26:46

Válasz #7199. hozzászólásra
lesz.....de sztem kell h passzoljon...hány csavaros?(6?)

Nincs profilkép
#7201 dwed
2011-03-07 19:24:12

Válasz #7193. hozzászólásra

A szervófedélbe van két darab furat amibe menet van! Ezekbe belehajtasz két db csavart és szépen lejön a fedél! De figyelj hogy egyszerre hajtsd őket, mert eltörhet a fedél!

Nincs profilkép
#7200 4964
2011-03-07 19:22:48

Válasz #7197. hozzászólásra
nálunk ez a súly elég kevés lenne,az nh ugyanennyi lóerőnél 7500 kiló és mégis csak kaparászunk vele. Egy használható 8200 vagy 8300 ra fáj a fogam, de majd meglátjuk év vége felé mik lesznek a lehetőségek.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Kezdődik a nyári roham: nő a kereslet a mezőgazdasági idénymunkások iránt
Kezdődik a nyári roham: nő a kereslet a mezőgazdasági idénymunkások iránt
A címerezés, kapálás és szárítógép-kezelés az idei év legkeresettebb...
Ebben a magyar városban épül a világ legnagyobb nikotinpárnagyára
Ebben a magyar városban épül a világ legnagyobb nikotinpárnagyára
A BAT Hungary 60 milliárd forintos beruházása több száz új munkahelyet teremt.
Steyr TERRUS 6300 CVT traktor
Steyr TERRUS 6300 CVT traktor

129.900 EUR

Fendt 411 VARIO traktor
Fendt 411 VARIO traktor

44.900 EUR

500 kg-os tolósúlyos fém mázsa eladó
500 kg-os tolósúlyos fém mázsa eladó

110.000 Ft

Fendt 718 Vario ProfiPlus S4 traktor - Szép állapotban
Fendt 718 Vario ProfiPlus S4 traktor -...

139.900 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]