Gázolaj árak 581 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 403.55 Ft USD 357.27 Ft CHF 431.97 Ft GBP 481.23 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

92949 hozzászólás
Nincs profilkép
#499 Jani X
2009-02-02 19:44:00

Válasz #498. hozzászólásra

Na!
Ha ezt misike elolvassa...!

#498 Balka Zoltán
2009-02-02 19:40:44

A rendőr nősülni akar, de úgy érzi, nem árt, ha előtte kicsit jobban kiismeri magát ezekben a dolgokban, ezért beiratkozik egy szextanfolyamra. Eljön a vizsga ideje, és a csinos tanárnő feladja az első feladatot:
- Vetkőztessen le!
A rendőr kissé félszegen, de teljesiti a vizsgafeladatot.
- Most pedig csókolja meg a melleimet!
A rendőr ismét ötösre teljesít.
- Most pedig csókolja meg ott, ahol pisilni szoktam!
Erre a rendőr elrohan s néhány perc után, amikor visszatér, lihegve kérdezi:
- A csempéket is?

Nincs profilkép
#497 820-as
2009-02-01 21:33:57

Válasz #496. hozzászólásra

A sebességváltóban

Nincs profilkép
#496 820-as
2009-02-01 21:31:28

A kimenőtengelyt is kihézagoltam hogy a fogaskerék homlokfelülete 58 mm-re legyen a háztól de a koronásanyát hogy húzzam meg jól hogy nem szoruljon össze a kúpgörgős csapágy?

Nincs profilkép
#495 820-as
2009-02-01 21:15:25

Válasz #493. hozzászólásra

Igen ezeket is naqgyjából elméletben azért vágom csak azt nem naon hogy a műszerek helyett mit használjak úgy a csapágyhézagnál és a foghézagnál hogy azokat a tized milimétereket is megtudjam mérni!?Azt hogy állítsam be nem mivel mert az meg van a rajzon de műszerem nincs!

Nincs profilkép
#494 820-as
2009-02-01 21:13:26

Válasz #484. hozzászólásra

Az meg van hogy ott mennyi legyen a hézag de én azt hittem hogy belül a difit is hézagolni kell valamit a bolygókerekeknél de ezt a részét az tom nagyjából van róla nekem is könyvem,meg sikerült padot is mert szétszedtem rajat a gépet csak a gyári hozzávaló eszközökkel vagyok bajban!Am meg most szedem szét először ez elég nagy kihívás nekem XD! Hajdú-Biharban

#493 Farkas István
2009-02-01 17:42:26

Válasz #492. hozzászólásra
A kúp és tányérkerék foghézaga 0,25 - 0,55 mm . A csapágyhézag 600 N oldal erő hatására 0,01 - 0,1 mm ez gyakorlatilag az a legkisebb hézag ahol még a diffi szorulásmentesen forog ,de szabad szemmel érzékelni nem lehet.

#492 Farkas István
2009-02-01 17:32:47

Válasz #483. hozzászólásra
Mindkét oldalról fék le.A belső nyomlapok alatt lévő perem annak az öntvénynek a pereme,ami belül a diffi két kúpcsapágyát tartja.Ezek a belső peremek és a blokk között vannak a hézagoló alátétek( elől hátul azonos számú és vastagságú héz.lemez ívek).Értelem szerüen ha bármelyik oldalról veszel ki a h.lemezből,az öntvény beljebb fog menni,és szorítani fogja összébb a csapágyat.Ha pl jobb oldalról veszel ki hézagolót,és beteszed a bal oldalra,akkor az egész diffi elmegy balra a csapágyholtjáték megváltozása nélkül,ami azt eredményezi,h.a tányérkerék közelebb megy a meghajtó kúpkerékhez,ezzel csökken a diffi foghézaga.Ha jobbra húzom a diffit,a foghézag nő.

#491 Sz J
2009-02-01 16:58:50

Válasz #490. hozzászólásra

Értelek. Én arra gondoltam hogy a hengerfej tömítés átéghetett az olajcsatornák felé és oda pufog le valamelyik henger. De végül is mind1, le kell venni a hengerfejet és akkor meglátom hol a gubanc.

Nincs profilkép
#490 Jani X
2009-02-01 16:55:55

Válasz #488. hozzászólásra

Vedd le a szelepdeknit, és indítsd be!
Ha nem a kipufogó szelepek felől jön a füst, akkor, minden bizonnyal, nagyon kopottak a hengerek, esetleg le vannak ragadva a gyűrűk.

#489 Sz J
2009-02-01 16:43:00

Válasz #486. hozzászólásra

Láttam én is csak pedálrögzítős nyolcvanast.

#488 Sz J
2009-02-01 16:42:19

Nem pont MTZ de szerelési kérdés. Vettem egy multicar motort. Kitámasztottam az udvarom és beindítottam az udvaron. Elég könnyen kettyent izzítással. De az olajbeöntő sapka alól több kipufogófüst jön mint a kipufogón. :) Van valakinek ehhez fogható tapasztalata, mi lehet a hiba? Csak tömítés vagy a hengerfej kuka? Állítólag ezeknek a hengerfej a gyenge pontjuk.

#487 Farkas István
2009-02-01 16:41:55

Válasz #486. hozzászólásra
Nekem volt kisfülkés 80-as és abban is gyári pedálrögzítő volt

#486 Kisszemán
2009-02-01 16:34:45

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy gyárilag volt e olyan kisfükés 80 as amiben nem volt kézifékkar csak egy rögzités a pedálhoz????

#485 Balka Zoltán
2009-02-01 11:30:16

Válasz #482. hozzászólásra
ez egyszerü megtudni. kérsz tsz-böl vagy valahonnan széthuzopadot aztán 2 óra alatt szét lehet huzni nem ügy arra ügyelj hogy a kuplungház alatt is kell 1 emelö meg 1 bak ( emelö azért hogyha elmenne akkor összerakáskor tudj emelni vagy süllyeszteni ) a kiskocsit meg a 2 pályára a motor karterja alá tedd az csavaros tehát mindig tudsz korrigálni .(ja elöl a bölcsönél fixáld ki nehogy leforduljon a motor. 2 fát verjél be a tengely meg a bölcsö közé) 1 nap meglehet csinálni

#484 Balka Zoltán
2009-02-01 11:23:22

Válasz #483. hozzászólásra
szia
holnap este megirom pontosan ! azt tudom h félkörív hézagolo lemezek vannak csak nem tudom gyárilag mennyi és hogyan de van könyv a munkahelyemen . mikor gyakornok voltam (2 éve) akkor tsz ben csináltunk 1 et de tudom h a régi szakiknak is 2 napba telett mire azt mondták h elfogadható. nem eggyszerü... merre van az az arra??

Nincs profilkép
#483 820-as
2009-01-31 20:46:08

Válasz #480. hozzászólásra

Hát nem tudom azért nagyjából el tudná magyarázni?
Nem nagyon vannak erre felé olyan emberek akik értenek is hozzá és még SZÍVESEN is elmagyarázná!XD

Nincs profilkép
#482 820-as
2009-01-31 20:43:07

Válasz #478. hozzászólásra

Üdv! Hát nem tudom hogyan tudna még segíteni ezen valószínűleg úgyis csak a szétszerelés tud már segíteni am meg én is arra gondoltam hogy nem nem csak a kuplungtárcsa közepe kotyog hanem tengelyestől és ezáltal már a gumigyűrűt is megette!

Nincs profilkép
#481 JD 4630
2009-01-31 20:05:35

Válasz #480. hozzászólásra

Ebben egyet, értek, ja és türelmes embert keres, mert ehez a munkához sok türelem kel, de megéri.

#480 Farkas István
2009-01-31 18:56:36

Válasz #475. hozzászólásra
a diffit már nem hiszem h. elmondás után jól ki tudnád hézagolni.Keresni kellene egy embert,aki ért egy kicsit hozzá.Nemsokára jövök

#479 Balka Zoltán
2009-01-31 18:27:21

Válasz #477. hozzászólásra
szia
szerintem elösször is alul a kormányösszekötöknél cseréld a gömbfejeketmeg a benne lévö müanyag perselyeket. aztán huzd meg a kormánymü oszlop alján lévö koronásanyát hátha laza ha nem vedd le és nézd meg kopott e a tengely vagy az ék ha ezsem fönn a szerkezetben ahol belecsatlakozik a tengely van 1 félkörív pálya na az a csigakereket közeliti az ellendarabjához lazizsd föl és kicsit mozdíts rajt majd huzd le aztán ellenörizd a kormányzást hátha sokat tettél rajt ,mert akkor szorulni fog.

#478 Balka Zoltán
2009-01-31 18:17:59

470
a 2 mm nem kevés épp jo , de ahogy olvastam meggyült a bajod a géppel.ha olajat is észleltél valoszinü h kiment vagy a fötengelyszimering. ( általába fél évente kimegy ) vagy a nyelestengely csapágya ment ki és szétverte a szimeringet és onnan jön az olaj . ha kell segítek !

Nincs profilkép
#477 hinkel péter
2009-01-31 17:36:16

Sziasztok mtz 50-es trakim van mit tudok csinálni a kormány holtjátékával? nagyon nagy ha tudtok segítsetek már.

Nincs profilkép
#476 JD 4630
2009-01-31 09:04:44

Válasz #475. hozzászólásra

A két kupgörgős csapágyat.

Nincs profilkép
#475 820-as
2009-01-31 09:03:05

Válasz #474. hozzászólásra

A difit hogy lehet vagy mivel hézagolni? A bolygó kerekeket kell állítani?

Nincs profilkép
#474 JD 4630
2009-01-31 08:59:45

Válasz #473. hozzászólásra

Én indikár orát használok, és a gyári értékre állytom, MTZ-t még nem csináltam(nemis tervezem), lehet hogy jó a módszer, de ehez, tudni kéne a gyári foghézagot, nomeg én először tányér és kupkerék nélkül a difit hézagolom ki, ha ez megvan akkor a kupkereket tengelyiránybe durván, majd a tányérkereket.

Nincs profilkép
#473 820-as
2009-01-31 08:54:06

Válasz #472. hozzászólásra

Ahan értem! Arról meg hallottam olyat hogy kemény füzetfedődöt a fogaknak jól meg kell törni és akkor jó a hézag?

Nincs profilkép
#472 JD 4630
2009-01-31 08:41:35

Válasz #471. hozzászólásra

Igen illik párban, de annál is fontosabb a hézagolása.

Nincs profilkép
#471 820-as
2009-01-31 08:37:23

Üdv! Valaki nem tudja véletlenül milyen árú kb egy kúpfogaskerék az mtz-be? Vagy csak kimondottan párban szabad őket cserélni a tányérfogaskerékkel?

Nincs profilkép
#470 820-as
2009-01-30 21:31:39

Válasz #469. hozzászólásra

Köszönöm a segítségeket, majd akkor biztos kiderül de ez így nem mehet tovább mert szétveri a fogaskereket és 1000-ás korára olyan lesz mintha 10000 üzemóra lenne benne! Még majd valahogy egy kicsit megpróbálok ideiglenesen növelni a kuplung kinyomhatóságának hosszán hátha javít rajta egy kicsit, mert kb 2mm a hézag ha kinyomom a kuplungot a lenkerék és a kuplung tárcsa közt! szerintem nem olyan sok!

#469 Farkas István
2009-01-30 18:41:49

Válasz #468. hozzászólásra
amikor még én kuplungoztam MTZ-t akkor csak az 50-eshez adtak gumibetétes tárcsát . A 80 as tárcsája acélrugós volt és szélesebb az agya.Jártunk egyszer úgy,h.az új tárcsában az agy annyira ferdén állt,h.nem állt meg a váltó kinyomott kuplungnál sem.Vissza vittük a boltba,és kicseréltettüka tárcsa agya nem valószínű h. lötyög az agyon,más baj lesz,de szétszedés után biztosan lehet majd látni.

Nincs profilkép
#468 820-as
2009-01-30 17:37:06

Válasz #467. hozzászólásra

A villák egyforma távra vannak a nyomcsapágytól, a kuplung tárcsa lehet lubi mert egyik részén a lendkerék felől van nagyobb hézag a vele szemben pedig a nyomlapnál van nagyobb hézag és akár hogy piszkáltam rajat mindig így ált vissza , oldalról nem fértem annyira hozzá de ha alulról megemeltem a kuplungtárcsát valami kotyogott belül( nem tudom hogy csak a kuplung tárcsa agya a tengelyen vagy a nyelestengellyel együtt a tárcsa vagy azok a gumibakok mentek ki belőle)de sugár irányú mozgása jó sok volt és most láttam (eddig nem volt olyan) hogy olajos a kuplungház alja és alul a fedele!

#467 Farkas István
2009-01-29 22:07:25

Válasz #466. hozzászólásra
Nézd meg h.a kiemelő villák egyenlő távol vannak-e a nyomcsapágytól-- holtjáték csak annyi legyen h. a nyomcsapágy éppen eljöjjön a villáktól ( ezt legjobban akkor érzed ha kézzel nyomod be a pedált . mikor eléri a villákat a csapágy elkezd remegni a pedál)--- támaszd be a kupl. pedált,nézd meg h. eljön-e a nyomlap rendesen a tárcsáról. kb 3-4 mm -t kell mozogni a tárcsának ilyenkor a lend.k. és a nyomlap között. ebben a helyzetben fordítsd körbe a motort,megvan-e a hézag mindenhol. ----- ebben a kiemelt állapotban 2 nagy csavarhúzóval jobb és bal oldalról szemben egymással felváltva feszítsd meg a tárcsát. ha mozog a nyelestengellyel együtt( nem forog h. oldalfa mozog) ,akkor kiment a nyelestengely orrcsapágy , v. a hátsó,bár azt innen nehéz észrevenni.Utána indítsd be a gépet , és valaki nyomogassa a kuplungot,míg Te egy jó lámpával megnézed mi a gond, de akár meglátod ( a kuplungnál van baj),akár nem(akkor kicsit hátrább),akkor is szét kell húzni,mert ledarál valamit,v. kiüti az oldalát.

Nincs profilkép
#466 820-as
2009-01-29 21:31:07

Válasz #465. hozzászólásra

Igen de így nem látom pontosan hogy a tárcsa lubi lenne eltörve nem látok semmit, de már arra is gondoltam hogy megtekeredett a nyelestengely vége vagy elverődött és lehet az miatt nem tud oldani a lendkerékről, az biztos hogy egyre rosszabb!Amikor nem adja ki a sebességet ki kell vennem a felezőt mert máshogy csak úgy adja ki a sebességet ha 2000-res fordulatra viszem kinyomott kuplunggal és akkor a váltót fogva érzem hogy most oldott a kuplung vagy valami!

#465 Farkas István
2009-01-29 21:07:51

Válasz #464. hozzászólásra
A multkor a Szervizes mondta h. nézd meg a kuplungot alulról.megnézted már?

Nincs profilkép
#464 820-as
2009-01-29 20:01:53

Válasz #463. hozzászólásra

De igencsak írtam akkor és most nézem hogy kérdezte tőlem hogy hogy forgattam meg a kardán: úgy hogy ki van véve az elsőhajtás nem emltem fel csak úgy megforgattamés akkor az egyik szélső helyzetében koppant valahol csak nem tom pontosan hol!

#463 Farkas István
2009-01-29 19:33:23

Válasz #461. hozzászólásra

Te írtad nemrég,h.váltáskor nem adja ki a sebességet,és megy a tr. benyomott kuplunggal is?

#462 jd /4650
2009-01-29 19:26:44

Válasz #460. hozzászólásra

marad a hü minöség ))

Nincs profilkép
#461 820-as
2009-01-29 19:23:59

Válasz #459. hozzászólásra

Jah hát nem annyira remeg a fülke hanem a padlólemez szinte zsibbad rajta a lábam szántáskor, elképzelhető-e hogy 480üó-nál csapágyqas lenne a szorzója? És tűgörgős csapágy miatt csinálhat-e olyat hogy nem akarja bevenni a sebességet és kiadni sem váltáskor(legtöbbször a 3 és rückverc) mert ha nem én olyanra gondoltam hogy a kuplungtárcsa felragad a lendkerékre.

#460 Farkas István
2009-01-29 19:23:04

Válasz #458. hozzászólásra
Az enyém is remeg egy kicsit,gondolom a Tied még jobban,mert valamivel gyorsabban hajtja az elejét mint a 1025-ös.Szerintem a nagy modulu egyenes fogazás miatt van . Tobbek között ezért olcsó az MTZ

#459 Farkas István
2009-01-29 19:15:25

Válasz #457. hozzászólásra
látnom kellene,mert így csak talásgatás ,azt meg nem szeretem.Én két esetben láttam fülkét remegni: amikor fellazult a fülketartó bak,és akkor amikor az egyik barátomnak eltört mindkét oldalon a váz / ott ahol szokott a hátsó részénél az öntvény behegesztése előtt . csak alulról látszik/

Nincs profilkép
#458 PANGI
2009-01-29 19:06:38

Válasz #457. hozzászólásra

hi.nekem 920-asom van,13.6r20-as kerékkel.és az is remeg ha bevan kapcsolva az eleje.nemtom mi lehet vele.föleg szántásnál.

Nincs profilkép
#457 820-as
2009-01-29 18:57:04

Válasz #455. hozzászólásra

értem köszönöm a segítséget is és valahogy megkeresem a baját, olyan van még most eszembe jutott hogy4-7km/h között kb, valamiért nagyon remeg a gép ha hajt az eleje, és főleg ha hideg még a váltóban az olaj akkor is fogja valami kilencediiknél ha kinyomom a kuplungot és nehezen gurul de ezt már lehet említettem és nem tudom hogy a kiskardán vagy a támasz vagy az eleje ezért is kérdeztem, de nem tudom a felezőjének nem-e van baja mert nagyon hangos az is és azis képes a fülkét remegtetni.

Nincs profilkép
#456 Jani X
2009-01-29 18:37:06

Válasz #451. hozzászólásra

Szoktál brigéciolt használni?
Drága és sztem nem is tud többet, mint a gázolaj.
Amúgy amelyik mtz szivatyú átengedi az olajat észrevehető mértékben, az általában kukás.
Márt csak azért se nagyon érdemes szerelgetni, mert nem drága.

#455 Farkas István
2009-01-29 18:36:58

Válasz #454. hozzászólásra
Jött be az országba olyan elsőhíd ami nem 7-1 ,hanem 8,7-1 volt a véglehajtás áttétele,ezért az első kerék kerületi sebessége nem egyezett meg a hátsóéval.Azt hittem a Tied is ilyen,mikor írtad,h. tolja az orrát bekapcsilt állapotban.Ez nem jött be.Innentől kezdve Neked is el kell indulni leszakaszolni az első hajtást,és megkeresni,hol a gond.Innen nem látom h. a géped mennyire tolja az elejét,de talán az lenne a leggyorsabb ,ha keresnél egy hasonló gépet,és megnéznéd a gumi méretet,és mivel a véglehajtásod jó,a diffi mindegyikben ugyanaz, össze kellene hasonlítani,mennyit fordul 1 hátsókerék fordulatra az első hajtás kimenő tengelye.Amúgy az első hajtás ker. sebessége 3-7 % al kisebb a hátsóénál,és az is lehet h. Te csak ezt látod,és nincs is semmi baj az áttétellel.Emeld meg a jobb első kereket,és visszafelé hajtva lehet érezni,ha valahol döccen a hajtás fogtörés v. csepágytörés miatt. Ettől most többet így látatlanban nem tudok mondani.

Nincs profilkép
#454 820-as
2009-01-29 17:48:26

Válasz #453. hozzászólásra

Jó estét, megnéztem amit mondott!A kerék egy fordulatánál a kereszt 7-et fordult körbe!

#453 Farkas István
2009-01-29 16:11:38

Válasz #444. hozzászólásra
Hányat fordul a kereszt,míg a kerék egyet?

#452 Farkas István
2009-01-29 16:09:01

Ha mégis úgy döntöl,hogy magad oldod meg a javítást,érdemes a szivattyút teljesen szétszedni,a gumi tömítéseket összeszedni,és annak mintájára egy új tömítéskészletet venni (nem vacak kisipari öntéshibást!!!!!!) és kicserélni.Nagyon vigyázz a tisztaságra,és a szöszmentes törlőrongyra(tudom javasolni a fehér Pier Carden inget :-))

Nincs profilkép
#451 Ismeretlen
2009-01-29 15:54:52

Válasz #448. hozzászólásra
Jobb oldal hidraulika tartály alja olaj le; műszerfal alatti lemezek le ; igen alapos tisztítás : többszöri brigéciolos mosás a szivattyún,és a vezértömbön is ; szivattyú bekötései le ; sziv. le. TISZTA ruhával ledugózni a két kivezetést, ismét alapos mosás ; tiszta és szöszölődésmentes ruhán szétcsavarni a szivattyút, a bemenő tengely simmeringet kell kicserélni,de a nagyobb gond az,h. mitől ment ki a simmering. Ha a szivattyú eddig jó erőben volt csak a sim. sérült,akkor elég a csere (ez igen ritka) a másik,h. úgy szétkopott a sziv. h. a bemenő tengely lötyögését a szim. már nem tudja követni,és azért engedte be az olajat. Ebben az esetben szétszerelés előtt ha oldalra megmozgatod a tengelyt,már jól látható mozgása van.Innentől kezdve egy szakmühely megmondja h. javítható-e még ,v. eldobandó.

Nincs profilkép
#450 Jani X
2009-01-29 11:01:36

Válasz #448. hozzászólásra

Meg gondolom, nem árt 1 jó alapos mosás, hogy lásd mit szerelsz.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Erősödnek a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
Erősödnek a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
Magyarország és az USA agrárdiplomáciája új szintre lépett – közös képzések,...
Itt a bejelentés az árréscsökkentésről
Itt a bejelentés az árréscsökkentésről
Eddig marad érvényben az intézkedés.
Lucerna bála eladó
Lucerna bála eladó

4.000 Ft

Niemeyer rendsodró
Niemeyer rendsodró

270.000 Ft

Mtz 50, 3 db
Mtz 50, 3 db

650.000 Ft

Bernardo EBS 181 fémszalagfűrész 400 V C
Bernardo EBS 181 fémszalagfűrész 400 V C

385.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]