A rendőr nősülni akar, de úgy érzi, nem árt, ha előtte kicsit jobban kiismeri magát ezekben a dolgokban, ezért beiratkozik egy szextanfolyamra. Eljön a vizsga ideje, és a csinos tanárnő feladja az első feladatot:
- Vetkőztessen le!
A rendőr kissé félszegen, de teljesiti a vizsgafeladatot.
- Most pedig csókolja meg a melleimet!
A rendőr ismét ötösre teljesít.
- Most pedig csókolja meg ott, ahol pisilni szoktam!
Erre a rendőr elrohan s néhány perc után, amikor visszatér, lihegve kérdezi:
- A csempéket is?
A kimenőtengelyt is kihézagoltam hogy a fogaskerék homlokfelülete 58 mm-re legyen a háztól de a koronásanyát hogy húzzam meg jól hogy nem szoruljon össze a kúpgörgős csapágy?
Igen ezeket is naqgyjából elméletben azért vágom csak azt nem naon hogy a műszerek helyett mit használjak úgy a csapágyhézagnál és a foghézagnál hogy azokat a tized milimétereket is megtudjam mérni!?Azt hogy állítsam be nem mivel mert az meg van a rajzon de műszerem nincs!
Az meg van hogy ott mennyi legyen a hézag de én azt hittem hogy belül a difit is hézagolni kell valamit a bolygókerekeknél de ezt a részét az tom nagyjából van róla nekem is könyvem,meg sikerült padot is mert szétszedtem rajat a gépet csak a gyári hozzávaló eszközökkel vagyok bajban!Am meg most szedem szét először ez elég nagy kihívás nekem XD! Hajdú-Biharban
Válasz #492. hozzászólásra
A kúp és tányérkerék foghézaga 0,25 - 0,55 mm . A csapágyhézag 600 N oldal erő hatására 0,01 - 0,1 mm ez gyakorlatilag az a legkisebb hézag ahol még a diffi szorulásmentesen forog ,de szabad szemmel érzékelni nem lehet.
Válasz #483. hozzászólásra
Mindkét oldalról fék le.A belső nyomlapok alatt lévő perem annak az öntvénynek a pereme,ami belül a diffi két kúpcsapágyát tartja.Ezek a belső peremek és a blokk között vannak a hézagoló alátétek( elől hátul azonos számú és vastagságú héz.lemez ívek).Értelem szerüen ha bármelyik oldalról veszel ki a h.lemezből,az öntvény beljebb fog menni,és szorítani fogja összébb a csapágyat.Ha pl jobb oldalról veszel ki hézagolót,és beteszed a bal oldalra,akkor az egész diffi elmegy balra a csapágyholtjáték megváltozása nélkül,ami azt eredményezi,h.a tányérkerék közelebb megy a meghajtó kúpkerékhez,ezzel csökken a diffi foghézaga.Ha jobbra húzom a diffit,a foghézag nő.
Értelek. Én arra gondoltam hogy a hengerfej tömítés átéghetett az olajcsatornák felé és oda pufog le valamelyik henger. De végül is mind1, le kell venni a hengerfejet és akkor meglátom hol a gubanc.
Vedd le a szelepdeknit, és indítsd be!
Ha nem a kipufogó szelepek felől jön a füst, akkor, minden bizonnyal, nagyon kopottak a hengerek, esetleg le vannak ragadva a gyűrűk.
Nem pont MTZ de szerelési kérdés. Vettem egy multicar motort. Kitámasztottam az udvarom és beindítottam az udvaron. Elég könnyen kettyent izzítással. De az olajbeöntő sapka alól több kipufogófüst jön mint a kipufogón. :) Van valakinek ehhez fogható tapasztalata, mi lehet a hiba? Csak tömítés vagy a hengerfej kuka? Állítólag ezeknek a hengerfej a gyenge pontjuk.
Válasz #482. hozzászólásra
ez egyszerü megtudni. kérsz tsz-böl vagy valahonnan széthuzopadot aztán 2 óra alatt szét lehet huzni nem ügy arra ügyelj hogy a kuplungház alatt is kell 1 emelö meg 1 bak ( emelö azért hogyha elmenne akkor összerakáskor tudj emelni vagy süllyeszteni ) a kiskocsit meg a 2 pályára a motor karterja alá tedd az csavaros tehát mindig tudsz korrigálni .(ja elöl a bölcsönél fixáld ki nehogy leforduljon a motor. 2 fát verjél be a tengely meg a bölcsö közé) 1 nap meglehet csinálni
Válasz #483. hozzászólásra
szia
holnap este megirom pontosan ! azt tudom h félkörív hézagolo lemezek vannak csak nem tudom gyárilag mennyi és hogyan de van könyv a munkahelyemen . mikor gyakornok voltam (2 éve) akkor tsz ben csináltunk 1 et de tudom h a régi szakiknak is 2 napba telett mire azt mondták h elfogadható. nem eggyszerü... merre van az az arra??
Üdv! Hát nem tudom hogyan tudna még segíteni ezen valószínűleg úgyis csak a szétszerelés tud már segíteni am meg én is arra gondoltam hogy nem nem csak a kuplungtárcsa közepe kotyog hanem tengelyestől és ezáltal már a gumigyűrűt is megette!
Válasz #475. hozzászólásra
a diffit már nem hiszem h. elmondás után jól ki tudnád hézagolni.Keresni kellene egy embert,aki ért egy kicsit hozzá.Nemsokára jövök
Válasz #477. hozzászólásra
szia
szerintem elösször is alul a kormányösszekötöknél cseréld a gömbfejeketmeg a benne lévö müanyag perselyeket. aztán huzd meg a kormánymü oszlop alján lévö koronásanyát hátha laza ha nem vedd le és nézd meg kopott e a tengely vagy az ék ha ezsem fönn a szerkezetben ahol belecsatlakozik a tengely van 1 félkörív pálya na az a csigakereket közeliti az ellendarabjához lazizsd föl és kicsit mozdíts rajt majd huzd le aztán ellenörizd a kormányzást hátha sokat tettél rajt ,mert akkor szorulni fog.
470
a 2 mm nem kevés épp jo , de ahogy olvastam meggyült a bajod a géppel.ha olajat is észleltél valoszinü h kiment vagy a fötengelyszimering. ( általába fél évente kimegy ) vagy a nyelestengely csapágya ment ki és szétverte a szimeringet és onnan jön az olaj . ha kell segítek !
Én indikár orát használok, és a gyári értékre állytom, MTZ-t még nem csináltam(nemis tervezem), lehet hogy jó a módszer, de ehez, tudni kéne a gyári foghézagot, nomeg én először tányér és kupkerék nélkül a difit hézagolom ki, ha ez megvan akkor a kupkereket tengelyiránybe durván, majd a tányérkereket.
Köszönöm a segítségeket, majd akkor biztos kiderül de ez így nem mehet tovább mert szétveri a fogaskereket és 1000-ás korára olyan lesz mintha 10000 üzemóra lenne benne! Még majd valahogy egy kicsit megpróbálok ideiglenesen növelni a kuplung kinyomhatóságának hosszán hátha javít rajta egy kicsit, mert kb 2mm a hézag ha kinyomom a kuplungot a lenkerék és a kuplung tárcsa közt! szerintem nem olyan sok!
Válasz #468. hozzászólásra
amikor még én kuplungoztam MTZ-t akkor csak az 50-eshez adtak gumibetétes tárcsát . A 80 as tárcsája acélrugós volt és szélesebb az agya.Jártunk egyszer úgy,h.az új tárcsában az agy annyira ferdén állt,h.nem állt meg a váltó kinyomott kuplungnál sem.Vissza vittük a boltba,és kicseréltettüka tárcsa agya nem valószínű h. lötyög az agyon,más baj lesz,de szétszedés után biztosan lehet majd látni.
A villák egyforma távra vannak a nyomcsapágytól, a kuplung tárcsa lehet lubi mert egyik részén a lendkerék felől van nagyobb hézag a vele szemben pedig a nyomlapnál van nagyobb hézag és akár hogy piszkáltam rajat mindig így ált vissza , oldalról nem fértem annyira hozzá de ha alulról megemeltem a kuplungtárcsát valami kotyogott belül( nem tudom hogy csak a kuplung tárcsa agya a tengelyen vagy a nyelestengellyel együtt a tárcsa vagy azok a gumibakok mentek ki belőle)de sugár irányú mozgása jó sok volt és most láttam (eddig nem volt olyan) hogy olajos a kuplungház alja és alul a fedele!
Válasz #466. hozzászólásra
Nézd meg h.a kiemelő villák egyenlő távol vannak-e a nyomcsapágytól-- holtjáték csak annyi legyen h. a nyomcsapágy éppen eljöjjön a villáktól ( ezt legjobban akkor érzed ha kézzel nyomod be a pedált . mikor eléri a villákat a csapágy elkezd remegni a pedál)--- támaszd be a kupl. pedált,nézd meg h. eljön-e a nyomlap rendesen a tárcsáról. kb 3-4 mm -t kell mozogni a tárcsának ilyenkor a lend.k. és a nyomlap között. ebben a helyzetben fordítsd körbe a motort,megvan-e a hézag mindenhol. ----- ebben a kiemelt állapotban 2 nagy csavarhúzóval jobb és bal oldalról szemben egymással felváltva feszítsd meg a tárcsát. ha mozog a nyelestengellyel együtt( nem forog h. oldalfa mozog) ,akkor kiment a nyelestengely orrcsapágy , v. a hátsó,bár azt innen nehéz észrevenni.Utána indítsd be a gépet , és valaki nyomogassa a kuplungot,míg Te egy jó lámpával megnézed mi a gond, de akár meglátod ( a kuplungnál van baj),akár nem(akkor kicsit hátrább),akkor is szét kell húzni,mert ledarál valamit,v. kiüti az oldalát.
Igen de így nem látom pontosan hogy a tárcsa lubi lenne eltörve nem látok semmit, de már arra is gondoltam hogy megtekeredett a nyelestengely vége vagy elverődött és lehet az miatt nem tud oldani a lendkerékről, az biztos hogy egyre rosszabb!Amikor nem adja ki a sebességet ki kell vennem a felezőt mert máshogy csak úgy adja ki a sebességet ha 2000-res fordulatra viszem kinyomott kuplunggal és akkor a váltót fogva érzem hogy most oldott a kuplung vagy valami!
De igencsak írtam akkor és most nézem hogy kérdezte tőlem hogy hogy forgattam meg a kardán: úgy hogy ki van véve az elsőhajtás nem emltem fel csak úgy megforgattamés akkor az egyik szélső helyzetében koppant valahol csak nem tom pontosan hol!
Jah hát nem annyira remeg a fülke hanem a padlólemez szinte zsibbad rajta a lábam szántáskor, elképzelhető-e hogy 480üó-nál csapágyqas lenne a szorzója? És tűgörgős csapágy miatt csinálhat-e olyat hogy nem akarja bevenni a sebességet és kiadni sem váltáskor(legtöbbször a 3 és rückverc) mert ha nem én olyanra gondoltam hogy a kuplungtárcsa felragad a lendkerékre.
Válasz #458. hozzászólásra
Az enyém is remeg egy kicsit,gondolom a Tied még jobban,mert valamivel gyorsabban hajtja az elejét mint a 1025-ös.Szerintem a nagy modulu egyenes fogazás miatt van . Tobbek között ezért olcsó az MTZ
Válasz #457. hozzászólásra
látnom kellene,mert így csak talásgatás ,azt meg nem szeretem.Én két esetben láttam fülkét remegni: amikor fellazult a fülketartó bak,és akkor amikor az egyik barátomnak eltört mindkét oldalon a váz / ott ahol szokott a hátsó részénél az öntvény behegesztése előtt . csak alulról látszik/
értem köszönöm a segítséget is és valahogy megkeresem a baját, olyan van még most eszembe jutott hogy4-7km/h között kb, valamiért nagyon remeg a gép ha hajt az eleje, és főleg ha hideg még a váltóban az olaj akkor is fogja valami kilencediiknél ha kinyomom a kuplungot és nehezen gurul de ezt már lehet említettem és nem tudom hogy a kiskardán vagy a támasz vagy az eleje ezért is kérdeztem, de nem tudom a felezőjének nem-e van baja mert nagyon hangos az is és azis képes a fülkét remegtetni.
Szoktál brigéciolt használni?
Drága és sztem nem is tud többet, mint a gázolaj.
Amúgy amelyik mtz szivatyú átengedi az olajat észrevehető mértékben, az általában kukás.
Márt csak azért se nagyon érdemes szerelgetni, mert nem drága.
Válasz #454. hozzászólásra
Jött be az országba olyan elsőhíd ami nem 7-1 ,hanem 8,7-1 volt a véglehajtás áttétele,ezért az első kerék kerületi sebessége nem egyezett meg a hátsóéval.Azt hittem a Tied is ilyen,mikor írtad,h. tolja az orrát bekapcsilt állapotban.Ez nem jött be.Innentől kezdve Neked is el kell indulni leszakaszolni az első hajtást,és megkeresni,hol a gond.Innen nem látom h. a géped mennyire tolja az elejét,de talán az lenne a leggyorsabb ,ha keresnél egy hasonló gépet,és megnéznéd a gumi méretet,és mivel a véglehajtásod jó,a diffi mindegyikben ugyanaz, össze kellene hasonlítani,mennyit fordul 1 hátsókerék fordulatra az első hajtás kimenő tengelye.Amúgy az első hajtás ker. sebessége 3-7 % al kisebb a hátsóénál,és az is lehet h. Te csak ezt látod,és nincs is semmi baj az áttétellel.Emeld meg a jobb első kereket,és visszafelé hajtva lehet érezni,ha valahol döccen a hajtás fogtörés v. csepágytörés miatt. Ettől most többet így látatlanban nem tudok mondani.
Ha mégis úgy döntöl,hogy magad oldod meg a javítást,érdemes a szivattyút teljesen szétszedni,a gumi tömítéseket összeszedni,és annak mintájára egy új tömítéskészletet venni (nem vacak kisipari öntéshibást!!!!!!) és kicserélni.Nagyon vigyázz a tisztaságra,és a szöszmentes törlőrongyra(tudom javasolni a fehér Pier Carden inget :-))
Válasz #448. hozzászólásra
Jobb oldal hidraulika tartály alja olaj le; műszerfal alatti lemezek le ; igen alapos tisztítás : többszöri brigéciolos mosás a szivattyún,és a vezértömbön is ; szivattyú bekötései le ; sziv. le. TISZTA ruhával ledugózni a két kivezetést, ismét alapos mosás ; tiszta és szöszölődésmentes ruhán szétcsavarni a szivattyút, a bemenő tengely simmeringet kell kicserélni,de a nagyobb gond az,h. mitől ment ki a simmering. Ha a szivattyú eddig jó erőben volt csak a sim. sérült,akkor elég a csere (ez igen ritka) a másik,h. úgy szétkopott a sziv. h. a bemenő tengely lötyögését a szim. már nem tudja követni,és azért engedte be az olajat. Ebben az esetben szétszerelés előtt ha oldalra megmozgatod a tengelyt,már jól látható mozgása van.Innentől kezdve egy szakmühely megmondja h. javítható-e még ,v. eldobandó.
92949 hozzászólás
Válasz #498. hozzászólásra
Na!
Ha ezt misike elolvassa...!
A rendőr nősülni akar, de úgy érzi, nem árt, ha előtte kicsit jobban kiismeri magát ezekben a dolgokban, ezért beiratkozik egy szextanfolyamra. Eljön a vizsga ideje, és a csinos tanárnő feladja az első feladatot:
- Vetkőztessen le!
A rendőr kissé félszegen, de teljesiti a vizsgafeladatot.
- Most pedig csókolja meg a melleimet!
A rendőr ismét ötösre teljesít.
- Most pedig csókolja meg ott, ahol pisilni szoktam!
Erre a rendőr elrohan s néhány perc után, amikor visszatér, lihegve kérdezi:
- A csempéket is?
Válasz #496. hozzászólásra
A sebességváltóban
A kimenőtengelyt is kihézagoltam hogy a fogaskerék homlokfelülete 58 mm-re legyen a háztól de a koronásanyát hogy húzzam meg jól hogy nem szoruljon össze a kúpgörgős csapágy?
Válasz #493. hozzászólásra
Igen ezeket is naqgyjából elméletben azért vágom csak azt nem naon hogy a műszerek helyett mit használjak úgy a csapágyhézagnál és a foghézagnál hogy azokat a tized milimétereket is megtudjam mérni!?Azt hogy állítsam be nem mivel mert az meg van a rajzon de műszerem nincs!
Válasz #484. hozzászólásra
Az meg van hogy ott mennyi legyen a hézag de én azt hittem hogy belül a difit is hézagolni kell valamit a bolygókerekeknél de ezt a részét az tom nagyjából van róla nekem is könyvem,meg sikerült padot is mert szétszedtem rajat a gépet csak a gyári hozzávaló eszközökkel vagyok bajban!Am meg most szedem szét először ez elég nagy kihívás nekem XD! Hajdú-Biharban
Válasz #492. hozzászólásra
A kúp és tányérkerék foghézaga 0,25 - 0,55 mm . A csapágyhézag 600 N oldal erő hatására 0,01 - 0,1 mm ez gyakorlatilag az a legkisebb hézag ahol még a diffi szorulásmentesen forog ,de szabad szemmel érzékelni nem lehet.
Válasz #483. hozzászólásra
Mindkét oldalról fék le.A belső nyomlapok alatt lévő perem annak az öntvénynek a pereme,ami belül a diffi két kúpcsapágyát tartja.Ezek a belső peremek és a blokk között vannak a hézagoló alátétek( elől hátul azonos számú és vastagságú héz.lemez ívek).Értelem szerüen ha bármelyik oldalról veszel ki a h.lemezből,az öntvény beljebb fog menni,és szorítani fogja összébb a csapágyat.Ha pl jobb oldalról veszel ki hézagolót,és beteszed a bal oldalra,akkor az egész diffi elmegy balra a csapágyholtjáték megváltozása nélkül,ami azt eredményezi,h.a tányérkerék közelebb megy a meghajtó kúpkerékhez,ezzel csökken a diffi foghézaga.Ha jobbra húzom a diffit,a foghézag nő.
Válasz #490. hozzászólásra
Értelek. Én arra gondoltam hogy a hengerfej tömítés átéghetett az olajcsatornák felé és oda pufog le valamelyik henger. De végül is mind1, le kell venni a hengerfejet és akkor meglátom hol a gubanc.
Válasz #488. hozzászólásra
Vedd le a szelepdeknit, és indítsd be!
Ha nem a kipufogó szelepek felől jön a füst, akkor, minden bizonnyal, nagyon kopottak a hengerek, esetleg le vannak ragadva a gyűrűk.
Válasz #486. hozzászólásra
Láttam én is csak pedálrögzítős nyolcvanast.
Nem pont MTZ de szerelési kérdés. Vettem egy multicar motort. Kitámasztottam az udvarom és beindítottam az udvaron. Elég könnyen kettyent izzítással. De az olajbeöntő sapka alól több kipufogófüst jön mint a kipufogón. :) Van valakinek ehhez fogható tapasztalata, mi lehet a hiba? Csak tömítés vagy a hengerfej kuka? Állítólag ezeknek a hengerfej a gyenge pontjuk.
Válasz #486. hozzászólásra
Nekem volt kisfülkés 80-as és abban is gyári pedálrögzítő volt
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy gyárilag volt e olyan kisfükés 80 as amiben nem volt kézifékkar csak egy rögzités a pedálhoz????
Válasz #482. hozzászólásra
ez egyszerü megtudni. kérsz tsz-böl vagy valahonnan széthuzopadot aztán 2 óra alatt szét lehet huzni nem ügy arra ügyelj hogy a kuplungház alatt is kell 1 emelö meg 1 bak ( emelö azért hogyha elmenne akkor összerakáskor tudj emelni vagy süllyeszteni ) a kiskocsit meg a 2 pályára a motor karterja alá tedd az csavaros tehát mindig tudsz korrigálni .(ja elöl a bölcsönél fixáld ki nehogy leforduljon a motor. 2 fát verjél be a tengely meg a bölcsö közé) 1 nap meglehet csinálni
Válasz #483. hozzászólásra
szia
holnap este megirom pontosan ! azt tudom h félkörív hézagolo lemezek vannak csak nem tudom gyárilag mennyi és hogyan de van könyv a munkahelyemen . mikor gyakornok voltam (2 éve) akkor tsz ben csináltunk 1 et de tudom h a régi szakiknak is 2 napba telett mire azt mondták h elfogadható. nem eggyszerü... merre van az az arra??
Válasz #480. hozzászólásra
Hát nem tudom azért nagyjából el tudná magyarázni?
Nem nagyon vannak erre felé olyan emberek akik értenek is hozzá és még SZÍVESEN is elmagyarázná!XD
Válasz #478. hozzászólásra
Üdv! Hát nem tudom hogyan tudna még segíteni ezen valószínűleg úgyis csak a szétszerelés tud már segíteni am meg én is arra gondoltam hogy nem nem csak a kuplungtárcsa közepe kotyog hanem tengelyestől és ezáltal már a gumigyűrűt is megette!
Válasz #480. hozzászólásra
Ebben egyet, értek, ja és türelmes embert keres, mert ehez a munkához sok türelem kel, de megéri.
Válasz #475. hozzászólásra
a diffit már nem hiszem h. elmondás után jól ki tudnád hézagolni.Keresni kellene egy embert,aki ért egy kicsit hozzá.Nemsokára jövök
Válasz #477. hozzászólásra
szia
szerintem elösször is alul a kormányösszekötöknél cseréld a gömbfejeketmeg a benne lévö müanyag perselyeket. aztán huzd meg a kormánymü oszlop alján lévö koronásanyát hátha laza ha nem vedd le és nézd meg kopott e a tengely vagy az ék ha ezsem fönn a szerkezetben ahol belecsatlakozik a tengely van 1 félkörív pálya na az a csigakereket közeliti az ellendarabjához lazizsd föl és kicsit mozdíts rajt majd huzd le aztán ellenörizd a kormányzást hátha sokat tettél rajt ,mert akkor szorulni fog.
470
a 2 mm nem kevés épp jo , de ahogy olvastam meggyült a bajod a géppel.ha olajat is észleltél valoszinü h kiment vagy a fötengelyszimering. ( általába fél évente kimegy ) vagy a nyelestengely csapágya ment ki és szétverte a szimeringet és onnan jön az olaj . ha kell segítek !
Sziasztok mtz 50-es trakim van mit tudok csinálni a kormány holtjátékával? nagyon nagy ha tudtok segítsetek már.
Válasz #475. hozzászólásra
A két kupgörgős csapágyat.
Válasz #474. hozzászólásra
A difit hogy lehet vagy mivel hézagolni? A bolygó kerekeket kell állítani?
Válasz #473. hozzászólásra
Én indikár orát használok, és a gyári értékre állytom, MTZ-t még nem csináltam(nemis tervezem), lehet hogy jó a módszer, de ehez, tudni kéne a gyári foghézagot, nomeg én először tányér és kupkerék nélkül a difit hézagolom ki, ha ez megvan akkor a kupkereket tengelyiránybe durván, majd a tányérkereket.
Válasz #472. hozzászólásra
Ahan értem! Arról meg hallottam olyat hogy kemény füzetfedődöt a fogaknak jól meg kell törni és akkor jó a hézag?
Válasz #471. hozzászólásra
Igen illik párban, de annál is fontosabb a hézagolása.
Üdv! Valaki nem tudja véletlenül milyen árú kb egy kúpfogaskerék az mtz-be? Vagy csak kimondottan párban szabad őket cserélni a tányérfogaskerékkel?
Válasz #469. hozzászólásra
Köszönöm a segítségeket, majd akkor biztos kiderül de ez így nem mehet tovább mert szétveri a fogaskereket és 1000-ás korára olyan lesz mintha 10000 üzemóra lenne benne! Még majd valahogy egy kicsit megpróbálok ideiglenesen növelni a kuplung kinyomhatóságának hosszán hátha javít rajta egy kicsit, mert kb 2mm a hézag ha kinyomom a kuplungot a lenkerék és a kuplung tárcsa közt! szerintem nem olyan sok!
Válasz #468. hozzászólásra
amikor még én kuplungoztam MTZ-t akkor csak az 50-eshez adtak gumibetétes tárcsát . A 80 as tárcsája acélrugós volt és szélesebb az agya.Jártunk egyszer úgy,h.az új tárcsában az agy annyira ferdén állt,h.nem állt meg a váltó kinyomott kuplungnál sem.Vissza vittük a boltba,és kicseréltettüka tárcsa agya nem valószínű h. lötyög az agyon,más baj lesz,de szétszedés után biztosan lehet majd látni.
Válasz #467. hozzászólásra
A villák egyforma távra vannak a nyomcsapágytól, a kuplung tárcsa lehet lubi mert egyik részén a lendkerék felől van nagyobb hézag a vele szemben pedig a nyomlapnál van nagyobb hézag és akár hogy piszkáltam rajat mindig így ált vissza , oldalról nem fértem annyira hozzá de ha alulról megemeltem a kuplungtárcsát valami kotyogott belül( nem tudom hogy csak a kuplung tárcsa agya a tengelyen vagy a nyelestengellyel együtt a tárcsa vagy azok a gumibakok mentek ki belőle)de sugár irányú mozgása jó sok volt és most láttam (eddig nem volt olyan) hogy olajos a kuplungház alja és alul a fedele!
Válasz #466. hozzászólásra
Nézd meg h.a kiemelő villák egyenlő távol vannak-e a nyomcsapágytól-- holtjáték csak annyi legyen h. a nyomcsapágy éppen eljöjjön a villáktól ( ezt legjobban akkor érzed ha kézzel nyomod be a pedált . mikor eléri a villákat a csapágy elkezd remegni a pedál)--- támaszd be a kupl. pedált,nézd meg h. eljön-e a nyomlap rendesen a tárcsáról. kb 3-4 mm -t kell mozogni a tárcsának ilyenkor a lend.k. és a nyomlap között. ebben a helyzetben fordítsd körbe a motort,megvan-e a hézag mindenhol. ----- ebben a kiemelt állapotban 2 nagy csavarhúzóval jobb és bal oldalról szemben egymással felváltva feszítsd meg a tárcsát. ha mozog a nyelestengellyel együtt( nem forog h. oldalfa mozog) ,akkor kiment a nyelestengely orrcsapágy , v. a hátsó,bár azt innen nehéz észrevenni.Utána indítsd be a gépet , és valaki nyomogassa a kuplungot,míg Te egy jó lámpával megnézed mi a gond, de akár meglátod ( a kuplungnál van baj),akár nem(akkor kicsit hátrább),akkor is szét kell húzni,mert ledarál valamit,v. kiüti az oldalát.
Válasz #465. hozzászólásra
Igen de így nem látom pontosan hogy a tárcsa lubi lenne eltörve nem látok semmit, de már arra is gondoltam hogy megtekeredett a nyelestengely vége vagy elverődött és lehet az miatt nem tud oldani a lendkerékről, az biztos hogy egyre rosszabb!Amikor nem adja ki a sebességet ki kell vennem a felezőt mert máshogy csak úgy adja ki a sebességet ha 2000-res fordulatra viszem kinyomott kuplunggal és akkor a váltót fogva érzem hogy most oldott a kuplung vagy valami!
Válasz #464. hozzászólásra
A multkor a Szervizes mondta h. nézd meg a kuplungot alulról.megnézted már?
Válasz #463. hozzászólásra
De igencsak írtam akkor és most nézem hogy kérdezte tőlem hogy hogy forgattam meg a kardán: úgy hogy ki van véve az elsőhajtás nem emltem fel csak úgy megforgattamés akkor az egyik szélső helyzetében koppant valahol csak nem tom pontosan hol!
Válasz #461. hozzászólásra
Te írtad nemrég,h.váltáskor nem adja ki a sebességet,és megy a tr. benyomott kuplunggal is?
Válasz #460. hozzászólásra
marad a hü minöség ))
Válasz #459. hozzászólásra
Jah hát nem annyira remeg a fülke hanem a padlólemez szinte zsibbad rajta a lábam szántáskor, elképzelhető-e hogy 480üó-nál csapágyqas lenne a szorzója? És tűgörgős csapágy miatt csinálhat-e olyat hogy nem akarja bevenni a sebességet és kiadni sem váltáskor(legtöbbször a 3 és rückverc) mert ha nem én olyanra gondoltam hogy a kuplungtárcsa felragad a lendkerékre.
Válasz #458. hozzászólásra
Az enyém is remeg egy kicsit,gondolom a Tied még jobban,mert valamivel gyorsabban hajtja az elejét mint a 1025-ös.Szerintem a nagy modulu egyenes fogazás miatt van . Tobbek között ezért olcsó az MTZ
Válasz #457. hozzászólásra
látnom kellene,mert így csak talásgatás ,azt meg nem szeretem.Én két esetben láttam fülkét remegni: amikor fellazult a fülketartó bak,és akkor amikor az egyik barátomnak eltört mindkét oldalon a váz / ott ahol szokott a hátsó részénél az öntvény behegesztése előtt . csak alulról látszik/
Válasz #457. hozzászólásra
hi.nekem 920-asom van,13.6r20-as kerékkel.és az is remeg ha bevan kapcsolva az eleje.nemtom mi lehet vele.föleg szántásnál.
Válasz #455. hozzászólásra
értem köszönöm a segítséget is és valahogy megkeresem a baját, olyan van még most eszembe jutott hogy4-7km/h között kb, valamiért nagyon remeg a gép ha hajt az eleje, és főleg ha hideg még a váltóban az olaj akkor is fogja valami kilencediiknél ha kinyomom a kuplungot és nehezen gurul de ezt már lehet említettem és nem tudom hogy a kiskardán vagy a támasz vagy az eleje ezért is kérdeztem, de nem tudom a felezőjének nem-e van baja mert nagyon hangos az is és azis képes a fülkét remegtetni.
Válasz #451. hozzászólásra
Szoktál brigéciolt használni?
Drága és sztem nem is tud többet, mint a gázolaj.
Amúgy amelyik mtz szivatyú átengedi az olajat észrevehető mértékben, az általában kukás.
Márt csak azért se nagyon érdemes szerelgetni, mert nem drága.
Válasz #454. hozzászólásra
Jött be az országba olyan elsőhíd ami nem 7-1 ,hanem 8,7-1 volt a véglehajtás áttétele,ezért az első kerék kerületi sebessége nem egyezett meg a hátsóéval.Azt hittem a Tied is ilyen,mikor írtad,h. tolja az orrát bekapcsilt állapotban.Ez nem jött be.Innentől kezdve Neked is el kell indulni leszakaszolni az első hajtást,és megkeresni,hol a gond.Innen nem látom h. a géped mennyire tolja az elejét,de talán az lenne a leggyorsabb ,ha keresnél egy hasonló gépet,és megnéznéd a gumi méretet,és mivel a véglehajtásod jó,a diffi mindegyikben ugyanaz, össze kellene hasonlítani,mennyit fordul 1 hátsókerék fordulatra az első hajtás kimenő tengelye.Amúgy az első hajtás ker. sebessége 3-7 % al kisebb a hátsóénál,és az is lehet h. Te csak ezt látod,és nincs is semmi baj az áttétellel.Emeld meg a jobb első kereket,és visszafelé hajtva lehet érezni,ha valahol döccen a hajtás fogtörés v. csepágytörés miatt. Ettől most többet így látatlanban nem tudok mondani.
Válasz #453. hozzászólásra
Jó estét, megnéztem amit mondott!A kerék egy fordulatánál a kereszt 7-et fordult körbe!
Válasz #444. hozzászólásra
Hányat fordul a kereszt,míg a kerék egyet?
Ha mégis úgy döntöl,hogy magad oldod meg a javítást,érdemes a szivattyút teljesen szétszedni,a gumi tömítéseket összeszedni,és annak mintájára egy új tömítéskészletet venni (nem vacak kisipari öntéshibást!!!!!!) és kicserélni.Nagyon vigyázz a tisztaságra,és a szöszmentes törlőrongyra(tudom javasolni a fehér Pier Carden inget :-))
Válasz #448. hozzászólásra
Jobb oldal hidraulika tartály alja olaj le; műszerfal alatti lemezek le ; igen alapos tisztítás : többszöri brigéciolos mosás a szivattyún,és a vezértömbön is ; szivattyú bekötései le ; sziv. le. TISZTA ruhával ledugózni a két kivezetést, ismét alapos mosás ; tiszta és szöszölődésmentes ruhán szétcsavarni a szivattyút, a bemenő tengely simmeringet kell kicserélni,de a nagyobb gond az,h. mitől ment ki a simmering. Ha a szivattyú eddig jó erőben volt csak a sim. sérült,akkor elég a csere (ez igen ritka) a másik,h. úgy szétkopott a sziv. h. a bemenő tengely lötyögését a szim. már nem tudja követni,és azért engedte be az olajat. Ebben az esetben szétszerelés előtt ha oldalra megmozgatod a tengelyt,már jól látható mozgása van.Innentől kezdve egy szakmühely megmondja h. javítható-e még ,v. eldobandó.
Válasz #448. hozzászólásra
Meg gondolom, nem árt 1 jó alapos mosás, hogy lásd mit szerelsz.