Gázolaj árak 601 Ft Benzin árak 581 Ft EUR 399.04 Ft USD 344.12 Ft CHF 427.17 Ft GBP 456 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93713 hozzászólás
Nincs profilkép
#48063 Dekalb
2017-01-09 15:31:44

Válasz gjoni #48062. hozzászólásáraén ma hallottam hogy voltak ott problémák..

#48062 gjoni
2017-01-09 15:20:25

Válasz Dekalb #48061. hozzászólásáraJó kérdés elvitték biztos a garanciás gépek!smile biggrin

Nincs profilkép
#48061 Dekalb
2017-01-09 14:21:20

szerintetek a Farkas Gyula miért nem szerepel már az MTZ márkakereskedők listáján....hogy klasszikust idézzek hova tünt Farkas Gyula

#48060 zsoltrs
2017-01-09 13:49:46

Honnan tudom, hogy meghibásodott az üzemanyagmérőm?

Alap állapotban, teljesen ki van dőlve bal oldalra. Gyújtásra felugrik az üres állapotba. De érdemi szintet nem jelez.

Ebben az esetben a műszer jó? A tank szintjelző és a műszer között lehet a hiba?

Köszi

Nincs profilkép
#48059 bukócsöves-50
2017-01-08 20:59:56

Válasz T.f. #48058. hozzászólására nagyon szépen köszönöm!!smile thumbup

#48057 T.f.
2017-01-08 19:33:54

Válasz bukócsöves-50 #48056. hozzászólásáraEgy kicsit bujtatva , de rajt van a képen.
http://www.agrotechtorg.ru/photogallery/39/
Itt megtudod keresni ami kell!

Nincs profilkép
#48056 bukócsöves-50
2017-01-08 18:59:36

Üdv! az ilyenfajta rajzokhoz hol lehet hozzá jutni?
Engem egy váltó és difi rajz érdekelne ha valaki tudna ebben segíteni köszi

Nincs profilkép
#48055 Mtz 550E
2017-01-08 18:02:55

Üdv!
Mtz vízcsövet cserélnék de nem tudom hogyan kell megbontani felül vagy mennyire macerás dolog? Másik kérdés az újtípusú termosztáthoz kell valami gumitömítés meg a kis lyukat rajta beszoktátok tömíteni? Mert nekem ma 55Fok víznél belenéztem a hűtőbe és keringet mozgott benne a víz!

#48054 medikus
2017-01-08 17:22:17

Válasz Sanyee #48047. hozzászólásárahogy van ez pontosan?mivel kezdjük,fejezzük be,hogy elérjük a méretet!Csapágyak be,tengely be!smile confusedsmile confusedsmile confused

Nincs profilkép
#48052 Richard.
2017-01-08 15:54:45

Válasz Claaastra #48051. hozzászólásárasmile thumbupegy herèlt izzìtògyertya csőcsonkal tuti lenne. Addig sem bojgatnà a vizteret. Egyet kène alkotni.

Nincs profilkép
#48051 Claaastra
2017-01-08 14:47:06

Válasz VDénes #48050. hozzászólásáraegy kellően átalalított porlasztó

Nincs profilkép
#48050 VDénes
2017-01-08 14:44:51

Válasz Sanyee #48048. hozzászólásáraSzelep is lehet. Vagy csak szelephézag hiánya?
Ez a mérés nem rossz ötlet amit ajánlottak csak a kivitelezéshez kell némi előkészület.

Nincs profilkép
#48049 Richard.
2017-01-08 13:43:33

Válasz Sanyee #48048. hozzászólásáraAkár 0àt is mutathat. Meg kène nyomatni süritesi ütemen a hengereket,egyenként ,ha szîvòba megy a levegò,ott a hiba,ha kipufogò fúj,ott a hiba,ha kartergazcső fúj,gyűrű hiba. Ha vizbugyorog,akkor meg az.6 bàrt rànyomni,sebessègbe rakni,azt kèsz az eredmény. Ez nèlkül ne bontsd!

#48048 Sanyee
2017-01-08 13:28:01

Lenne 2 gyors kérdésem:
Mtz-50-be mennyinek kéne lennie a motor kompressziójának?
Ha hüvelyrepedése az okozhat-e 3-4 Bar nyomáskülönbségét kompresszió mérésnél? Vagy esetenként ez így nem mutatható ki?

#48047 Sanyee
2017-01-08 13:26:33

Válasz gabika82 #48046. hozzászólásáraNem írtam le teljesen, csak a méretet látod.
Lehet hézagolnod is kell.

Nincs profilkép
#48045 VDénes
2017-01-08 10:48:04

Válasz gabika82 #48035. hozzászólásáraSanyee már leírta a váltóból kijövő tengely és fogaskerék beállításának menetét.
A bolygómű kúpgörgős csapágyainak hézagolását kell először elvégezni. Ennek legegyszerűbb módja, hogy veszel vagy kérsz egy esztergályostól karos indikátor órát. A nagy fogaskerék hátára teszed merőlegesen az órát és hossz irányba mozgatod egy szerelő vassal a bolygóművet, ez a lógás maximum 0,3mm lehet. Ha több a lógás akkor ki kell venned hézagoló lemezeket a féktengely tok alól. Kiméred mennyi a lógás és annak megfelelően veszel ki vagy 0,5mm vagy 0,2mm lemezeket. Fontos, hogy párban kell kivenni. Ha ezt beállítottad akkor a bolygómű könnyen kell forogjon.
Következő lépés a foghézag beállítása. Az indikátor órát úgy teszed a bolygómű nagy fogaskerekére, hogy annak forgatásakor egyenes mozgást tudjon mérni, tehát merőlegesen teszed fel a sugár irányhoz mérve. Amit Sanyee leírt kis fogaskereket megfékezed és a nagy fogaskereket mozgatod két kottyanás között. Ez a kottyanás lesz a foghézag ezen érték az indikátor órával mérve 0,25-0,55 mm között kell, hogy legyen. Ha nem annyi akkor a már beállított féktengely tokok közül értelem szerűen helyezed át a megfelelő mennyiségű lemezt az egyik oldalról a másikra. Fontos, hogy a hézagolólemezek számát már ne csökkentsd vagy ne is növeld, mert akkor változik a csapágyhézagod. Ahogyan Szeni írta ha már kopottak a fogaskerekeid érdemes 0,3 vagy 0,4mm körülre állítani a foghézagot.
Lehet nem túl érthető ez a hosszú leírás, de nem vagyok sem nyelvész sem szerelő, csak egy egyszerű paraszt gyerek aki ezt magának csinálja. A profik egyébként papíros hézagolási módszerrel csinálják azt sajnos nem tudom leírni...

Turbózásra
Ha az adagoló frissen be van állítva és tuti jó akkor mehet 215 barra is, amúgy én 210 barra szoktam állítani. Én wuzetemet használok ha jól írom smile lol

#48044 gabika82
2017-01-08 10:20:31

Üdv meg anyi hogy utalag turbozotmm mtz 82 esen a porlasztót hány bara kell alitani és milyen csucsokat akanlatok bele

#48043 medikus
2017-01-08 09:54:08

Válasz Sanyee #48037. hozzászólásáraAzért van ennek a méretnek egy szerelési menete!smile thumbup

#48042 medikus
2017-01-08 09:51:39

Válasz Richard. #48038. hozzászólásáraValószínű,nem nagyon próbálták!Lehet nagy volt a tudás!smile lol

#48041 atisgyulai
2017-01-08 09:42:38

Válasz Mtz 550E #48039. hozzászólásáraÜdv!

Ebben pont az a lényeg hogy a hengerfej végén lévő idétlen csapot megszüntetjük.
Az az átalakítás kb. fél óra. smile cowboy

#48040 gabika82
2017-01-08 08:40:51

Válasz Sanyee #48037. hozzászólásáraKköszöntem a segitséged!!

Nincs profilkép
#48039 Mtz 550E
2017-01-08 08:36:57

Válasz atisgyulai #48022. hozzászólásáraHali!
Ezt a csapot a baloldalra jövő csőbe is belehetne tenni nem? És akkor nem kell a hengerfej végénél alakitani csak egy csőcsatlakozó kell és kész!

Nincs profilkép
#48038 Richard.
2017-01-07 23:49:27

Válasz medikus #48036. hozzászólásárasmile thumbupèn mèg csak a kètüteműek lamellàs olajos kuplungjat làttam olyannak,ami megfordìthatò,mindegy,hogy van. A trabi rugonèlküli tàrcsàja is a Vàltò felè hosszabb a bordás közepe. Akkor az ember,bele sem Pròbàlta a lendkerèkbe a tàrcsàt,hogy hol èr oda a ferodol,gondolom a nyelestengelyre sem hùzta rà,jobb esetbe összehùzta a vàltòt csavarokkal,ha szorult.mindenkèppen,a tàrcsa a hibàs.smile lolez is azt bizonyítja, hogy az Mtzhez nem kell èsz,a traki meg szar minőségű.

#48037 Sanyee
2017-01-07 22:53:27

Válasz gabika82 #48035. hozzászólásáraKúpkerék hézag

Arra vigyázzatok, hogyha esetleg nem csak lelazulva van, hanem lejött/letört a csavar az előtéttengelyről akkor azt is cseréljétek, ne csak új anyát és biztosítékot tegyetek rá.

Jártunk úgy, hogy a szerelő azt mondta, hogy jólesz az még, csak anyát kell rá tenni meg két helyen azt is ráheftelni. De később úgy ahogy volt megint hátradúrta az anyát anélkül, hogy megforgott volna.

#48036 medikus
2017-01-07 21:59:20

Válasz Richard. #48033. hozzászólásáraOda kell csak 1 kicsit figyelni!A tárcsa egyik felén hosszabb a közepe!Ha fordítva teszed,az fekszik fel,nem a ferrodolos része.Billeg a tárcsa!Ennyi!

#48035 gabika82
2017-01-07 21:52:33

Válasz VDénes #48034. hozzászólásáraHat az sok munka de nem lehet akor mit tenni difi hézagolást le tudnad irni nekem röviden erthetöen ha nem nagy gond menyire kel alitani es hogy elenörizem

Nincs profilkép
#48034 VDénes
2017-01-07 21:35:26

Válasz gabika82 #48030. hozzászólásáraAzt szét kell szedni sajnos... smile crying
Csapágy gondra utal. Mikor le volt véve a váltó fedél a kulisszával nem mozgattad meg a tengelyeket? Érdemes a fülkét is levenni és a difit is átcsapágyazni és kihézagolni.

Nincs profilkép
#48033 Richard.
2017-01-07 21:29:06

Válasz mr alex #48032. hozzászólásáramár kitalálhatnák az önbeálló kuplungtárcsát. ilyen esetek megelőzése végett.

#48032 mr alex
2017-01-07 20:32:36

na meg lett miböl potyant le és mért nem volt kuplungom elözö tulaj forditva rakta be a kuplung tárcsát és le is darálta lasan smile thumbdown

#48031 atisgyulai
2017-01-07 20:13:08

Válasz Büresz #48024. hozzászólásáraIgen, mert a túloldalon volt vízmelegítő. Csak az bekrepált, és lekerül.
Ráadásul abból meg ment a blokk oldalába közvetlenül a vízcső.(ahol az a nagy csavar van).
És úgy is jó volt a fűtés.

#48030 gabika82
2017-01-07 20:10:16

Válasz Sanyee #48020. hozzászólásárahát hamegyek le egy psrton nagyon szól meg ha levezsem a lábam a gázpedálrol akor is

Nincs profilkép
#48029 rsándor
2017-01-07 20:01:05

Válasz Büresz #48028. hozzászólására Nekem is kb 3. termosztát lett jó ,van egy hőmérőm egy fazék víz felteszed a gáztűzhelyre, és lehet válogatni melyik mikor nyit.

#48028 Büresz
2017-01-07 19:56:48

Válasz rsándor #48027. hozzászólásáraAzt vettem én is. Még sem jó.smile wink

Nincs profilkép
#48027 rsándor
2017-01-07 19:55:47

Válasz Richard. #48023. hozzászólására Én tettem rá új típusú termosztát házat abban könnyebb cserélni sokkal jobban működik mint a régi típus megéri kicserélni kb 70 köröl nyitót lehet benne találni,se zsalu se suba a víz 70 körül áll.

Nincs profilkép
#48025 imrekosa
2017-01-07 19:52:20

Sziasztok segítséget szeretnék kérni.
MTZ-622 vagy MTZ-921 ültetvénybe kellene elég a 62 lovas is de azt mondták nem egy megbízható széria ti mit tudtok róla?
Köszi.

#48024 Büresz
2017-01-07 19:49:46

Válasz atisgyulai #48022. hozzászólására10 éve nem volt levéve a vízpumpa nemtudom hogyan áll rajt. Ha jól látom két oldalra megy vízcső?

Nincs profilkép
#48023 Richard.
2017-01-07 19:40:24

Válasz atisgyulai #48022. hozzászólásáraÍgy van. Kell a zsalu. Próbáljátok lemérni a termosztàtot.50körül nyit. Ezért Alapon annyi marad a víz.Terhelèsen 70körül nyitva teljesen. Van rajt àllitò csavar,meg lehet pròbàlni,àllitani.

#48022 atisgyulai
2017-01-07 19:35:54

Válasz Büresz #48000. hozzászólásáraAzt még nem figyeltem meg hogy alapjáraton is felkavar-e rendesen, de munka közben jó a fűtés.
Pláne ha feltekerem a hűtőtakarót is. (elvégre a tajgára készítették)
Az biztos, hogy vízpumpa összerakáskor arra figyelünk hogy a kerék az öntvényházzal pontosan egy vonalban legyen, és csak egy vékony papírtömítést kap pasztával.
És itt a golyóscsap:

#48021 Sanyee
2017-01-07 18:48:50

Válasz mtz1221 #48012. hozzászólásáraA világítás "helyzetjelző" kapcsoló működik rendesen amúgy ha nincs biztosíték a munkalámpákhoz berakva. Érdekes mert az külön rendszer.

#48020 Sanyee
2017-01-07 18:44:28

Válasz gabika82 #48016. hozzászólásáraA kulissza alatt a kulissza rugót is beleérted?
Van morgó hang a váltó felől mikor 9.-be leveszed a lábad a gázról, meg úgy álltalában hangosabb-e a váltó.

#48019 Vinkó75
2017-01-07 18:35:23

Válasz gabika82 #48016. hozzászólásáraJavítás után vagy simán elkezdte ? A fedél vagy az olaj eltávolítása után látható érzékelhető sérülések-lógások-mozgások-kopások ? Volt rá példa a harmadik kulissza oldotta meg a gondot. Természetesen ott minden rendben volt illetve annak látszott. Az alkatrészeknél volt a harmadik széthúzás után az új alkatrész szakműhelyben kötött ki. Nem volt vonalban a borda és a fog. A kulisszát már érdemes jól átnézni...találkoztam már elhegesztett verzióval. De a szinkronosnál volt hogy át is kellett hegesztenem a villát,mivel nem a helyén volt. És ebből állandóan problémák voltak,korábban.

#48018 Claassic
2017-01-07 18:34:00

Válasz gabika82 #48016. hozzászólásáraNagy valószínűséggel a váltót ki kell venni, mert csapágyprobléma miatt szokta kidobálni, A 6-ot meg a 9-et. A difit hajtó koronásanya ha lelazul akkor már tud billegni az a tengely amibe bekapcsolod a 9.-et. De szinte biztos hogy valahol a váltóban összeszaladtak a csapágygolyók. Szét kell szedni mert ez csak rosszabb lesz!

#48017 Büresz
2017-01-07 18:32:28

Válasz gabika82 #48016. hozzászólásáraAz váltójavítás előjele, vagy a koronás anya lazult fel még csak egy kicsit úgy hogy hangja még nincs, vagy a felső tengelyen lévő csapágy adta meg magát ami belemegy a tengelybe a 6. keréknél.

#48016 gabika82
2017-01-07 18:23:16

sziasztok adot egy 82 es mtz kidobálja a 9 ediket a kuliszát kicseréltem ujra de aval se szünt meg csk talán ritkábban dobja ki valakinek vaalmi ötlete??

#48015 gabika82
2017-01-07 18:23:15

sziasztok adot egy 82 es mtz kidobálja a 9 ediket a kuliszát kicseréltem ujra de aval se szünt meg csk talán ritkábban dobja ki valakinek vaalmi ötlete??

#48014 rigás
2017-01-07 18:13:11

Válasz Sanyee #48011. hozzászólásáraIgen a legvalószínűbb, hogy összeér a helyzetjelző vezetékével a munkalámpa +12vJa.
El lehet kidörzsölődés, egérrágás, vagy egy korábbi túláram miatt összeolvadt vezeték a kötegen belül.

Élég nehéz megtalálni a z ilyen jellegű hibákat, de azok a korábbi bizti kiütések nem véletlen voltak (meg a mostani sem).

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Több mint 85 ezer gyermek kap meleg ételt a nyári szünetben
Több mint 85 ezer gyermek kap meleg ételt a nyári szünetben
A program 1938 településen érhető el, a legtöbb helyen helyben fogyasztással, de...
Triplájára nőtt a mikro- és kisvállalkozások támogatásának keretösszege
Triplájára nőtt a mikro- és kisvállalkozások támogatásának keretösszege
A GINOP Plusz-1.2.4-25 pályázat forrása immár 150 milliárd forint, a feltételek...
5 késes talajlazító
5 késes talajlazító

1.100.000 Ft

Monosem NG4 Plus eladó
Monosem NG4 Plus eladó

6.990.000 Ft

25-30 kg-os malacok eladók
25-30 kg-os malacok eladók

30.000 Ft

LETÁK 6 soros sorközművelő kultivátor
LETÁK 6 soros sorközművelő kultivátor

450.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]