Válasz Csókkirály #113742. hozzászólásáraÉs?MP a fideszes igazságügyi miniszter férje volt,most meg amerikai ügynökként dolgozik a kormányváltáson.Mi a probléma?Ja, és mikor mentek tüntetni Strasbourgba,most hogy szegény Karsainak visszadobták a kérelmét azzal ,hogy komolytalan ügy.Egy fél évig itt vertétek a nyálatokat ez ügyben a kormány ellen.Most mutassátok meg mit tudtok.Ja vagy ott már meg se mertek mukkanni.
A múlt héten derült ki, hogy Horváth Bencét letartóztatták San Franciscóban. Azzal vádolják, hogy a szankciók kikerülésével katonai minőségű rádiókat akart csempészni Oroszországba, amelyeket az orosz állam szervei használtak volna fel. Ez a férfi a HEPA moszkvai partner irodáját korábban vezető Horváth Ficzere Margarita Fideszes fia.
Előkerült Horváthék csepeli félmilliárdos luxusházának hirdetése, ami segített feltárni az orosz belüggyel való üzletelésüket és a Fideszesek luxus életét.
Ha majd visszatér az az idő, amikor a tanárnak, rendőrnek tisztelete és becsülete lesz és a kurva kölök és a hülye anyukája/apukája nem fogja órákon át tudja sorolni a jogait, de egy kötelességet nem tud megemlíteni, na majd akkor javulni fog a gyerekek szellemi állapota és nő a tudása.
Sőt amikor nem a leghülyébbek és leggyengébb fiatalok mennek tanárnak, hanem a legjobbak akkor szintén nőni fog a gyerekek tudása.
Mert ugye a legkisebb pontszámmal lehet bekerülni a tanárképzőbe az összes felsőfokú iskola egyetem közül.
Amikor a kedves analfabéta szülő nem vonja felelősségre a tanárt a hülye gyereke miatt, akár verbálisan, akár testi sértéssel, akkor szintén javul az oktatás.
Amikor a szintén aberrált szülő 500.000 Ft-os mobilt vesz az alsós gyerekének és hőbörög, hogy mi az, hogy Ő nem éri el a csemetéjét a nap bármelyik minutában és ezért őrjöng a fosbukon.
Meg is értem a tanárokat, hogy rettegve mennek be a munkahelyükre, hiába fizet nekik Orbán akár havi 10 milliót, először rendet kellene csinálni, hogy tisztességesen végezzék szegények a munkájukat, ha már ilyen hülye szakmára adták a fejüket.
Az iskola pedig nem nagyon áll ki értük/mellettük.
Persze azt az teljesen normális, hogy ha Apuka vagy Anyuka bemegy a munkahelyre sok helyen tilos a telefon és bezárja az öltöző szekrényébe, de hogy a gyereke kezében ott legye az órán az persze természetes.
Én be sem engedtem volna ezeket a szarokat soha az iskolába.
Megtörtént eset.
Az egyik partneremnél tilos volt bevinni a CNC gép mellé a telefont, de az egyik barom csak bevitte és leállította a gép vezérlését - majd jött a svájci mérnök Svájcból repülővel és 750.000 Ft+ÁFA -ért újra indította - a koma meg részletekben törleszthetett.
Na utána már senki nem próbálkozott ilyennel.
Nagyon nagy baj a fejekben és ez nem igazán lehet rendbe tenni szép szóval.
Kaptam e-mailen a térképet, gondoltam felrakom, hátha felvidítlak benneteket!!??
Én is dobtam tőle egy hátast, Ti mindig sírtok, hogy milyen szegény Borsod megye, erre meg kijönnek ezzel a térképpel, hogy kivagytok tömve lóvéval, mint eb bolhával.
Lassan lehagyjátok a nyugati fizetéseket , majd még kidúrnak a németek és hollandok az állásaitókból.
Na ez a statisztika, amit kényük kedvük szerint lehet módosítgatni/fényezni.
Én sem ismerek sok olyat aki pl. a Békés megyei átlagot keresné a térkép szerint.
Válasz Ohaza63 #113734. hozzászólásáraAnnyiért tud tanítani? Vagy ott is csak hülye gyerek lesz,2000 Euró alatt?Nem bántás ként,de nehogy már azon múljon a tanulmányi átlag,hogy mennyi a tanár fizetése!Az aki nem akar tanulni,melegedni jár,meg enni az iskolába,az 5 millás fizetés mellett is gyökér marad!
Válasz Ohaza63 #113734. hozzászólásáraNa ezért nem lehet utcára vinni az embereket,kivéve aki nem akar dolgozni.Bár azoknak is változik a véleménye,múlt héten hallottam olyat az utcán ordibálni,hogy rohadjon meg az összes tanár,mire kap egymillás fizetést.Mondta olyan aki addig mellettük tüntetett,követelte nekik a magasabb fizetést.
Nincs itt baj. "Dübörög a gazdaság és nagy a jólét" - Fletó
Még Borsodban is 611.000 Ft-os az átlagkereset!!!!
Az kb. nettó 400.000 Ft + az apró. kb: 1.020 €
Ismerősöm lánya Franciaországba tanít nettó 1200€ a fizetése.
Ez a felvetésed, mármint a pénz parkoltatás logikus gondolat.
Nekem is volt egy partnerem, aki külföldi tulajdonú céget vezetett, ráadásul az Anyacégnek volt a világon még 20-25 db leányvállalata, a magyaron kívül is.
Az kellő mennyiségű jó erős 52 fokos házipálinka elfogyasztása után elkottyantotta, hogy a tulajok itt tartják a pénzüket és ő a megbízott.
Itt lényegesen magasabb kamatokat kaptak, mint otthon és a ide-oda (€/Ft, Ft/€) váltogatással is lehetett elég jól fialtatni az összeget.
Diszkréten az összeg nagyságáról nem beszélt , de valószínűleg nem 100.000 € volt.
A beszélgetés azután a feledés homályába veszett, csak jó 7-8 év múlva került megint elő, hogy a tulajok visszautaltatták a pénzt és hogy a bank mennyit kért az utalásért, ami számára felháborító volt , számomra meg hihetetlen.
Az utalás összege több mint 80.000.000 Ft azaz - nyolcvan millió Ft - volt, tehát nem egy Alibaba.com -os vásárlás utalásáról volt szó. Valószínűleg több milliárd € volt a számlán.
Ő is azt mondta, ha vesz egy pénzszállító páncélautót és két embert és személyesen kiviszi nem került volna a negyedébe sem.
Tehát tényleg lehet, hogy a fellelt 38 milliárdnyi $/€ valakinek a pénze, csak itt pihen és nem a mi saját ügyeskedőink gyűjtögették az adományládikákban össze.
Válasz Ohaza63 #113729. hozzászólásáraIgen, a korábbi és mai rendszer közötti kontinuitás jól látható, csak változott a narratíva és a módszer. De azért ha belegondolok, hogy más országokban mi folyik, akkor néha még ennek is tudok örülni...
Visszatérve erre T. János Györgyre, ha valaki Magyarországon ekkora összeget el tudott volna venni valahonnan, vagy éveken keresztül halmozta volna fel, az semmiképpen nem maradt volna egyben egy cégben. Egyrészt a nagy pénz körül sokan tartják a markukat, másrészt nagyon feltűnő egyben tartani, harmadrészt nem ilyen cégbe tették volna, hanem magántőkealapba ment volna, ahol a tőketulajdonosok nevei nem nyilvánosak.
Ez szerintem nagy valószínűséggel külföldi pénz, amit valamiért Magyarországról akartak használni (irányítani), strómanokon keresztül. Mivel - valószínűleg - nincs belföldi eredete ezeknek az összegeknek, és jogilag jó eséllyel rendezve van, ezért nincs mit keresgélnie a hatóságnak sem. Mivel brazil államkötvényekbe van fektetve, szerintem ez egy parkoltatott pénz csak.
Az sem kizárt, hogy a Magyarországi kedvező adózási körülmények "vonzották" ide, nyugat-európából.
Válasz Egy erdész fortyogó epéje #113721. hozzászólásáraJa a covid alatt is pofára esett egy-két hullaházi videóval.Próbálkozott a saját oldallal is,azóta számkivetett lett.Most MP-hez próbál dörgölődni,ez az utolsó esélye,hogy 26-ban képviselő maradjon,vagy irány a süllyesztő.
Válasz Ohaza63 #113723. hozzászólásáraSzerintem kis esély van arra, hogy ez a pénz országon belül "termett". A nyugati és keleti oligarhák is több nagyságrenddel nagyobb pénzekkel gurigáznak a kis országunkban megszokott szinthez képest. Hacsak nem sikerül a strómanok kapcsolatait feltérképezni, jó esély van arra, hogy sosem derül ki, hogy kik és milyen pénzt tologatnak benne.
Az is érdekes, hogy brazil állampapírokban van. Ez elsőre eléggé atipikus gyakorlat, mert a globális elit jellemzően nagy alapokokon, pénzintézeteken keresztül szokta finanszírozni a szándékosan eladósított országokat.
Én meg úgy gondolom, hogy MP vagy Csótány hozta haza a Gyuri bácsi pénzét, hogy Vezér bukása után legyen egy pót államkincstáruk.
A cikk szerzője azzal nem kalkulál, hogy az orosztól mi már csak a török áramlaton keresztül kapunk gázt és ha közben nem bővítették 2m átmérőjűvé a csöveket, akkor annak a csöveknek nincs akkora kapacitása, amivel Orbán ennyi gázt tudott volna feketén eladni a nyugatnak.
Mert ugye ahogyan mérik a bekompresszorozott mennyiséget Oroszországban, majd a kivett mennyiséget Törökországban, Bulgáriában, Montenegróban és Szerbiában, akkor nem marad annyi, hogy az Algyői mérőponton feleslegben, hogy azzal a NER ügyeskedjen.
Ez tiszta matek és tudjuk hogy itt nincsenek csodák!!
Az összes. Arról nem ő tehet, hogy az ügyészség szarik bele az egészbe, és nem hajlandó dolgozni.
Ha nem vagy képbe (szokásos módon), akkor érdemes megnézni a videóit, igazi kórkép az elmúlt 10-15 évről, hogy hogyan lett elszalasztva ez az egyszeri, és soha vissza nem térő alkalom arra, hogy legyen valami értékelhető ebből az országból, de nem sikerült… Maradt a két lebaszott konténer, amit piacnak nevezünk, és papíron 50 millióba került…
13,5 billió forintja van? Egy bizonyos T. János György tizenötször gazdagabb Mészáros Lőrincnél
Egy rejtélyes magyar vállalkozónak, a Máltán élő T. János Györgynek papíron 13,5 ezer milliárd (azaz 13 500 000 000 000 avagy 13,5 billió) forintja van brazil államkötvényekben. A vagyona másfélszer nagyobb, mint az ismert 100 leggazdagabb magyaré együttvéve.
Hány emberi élet és szenvedés az ára ennyi pénznek?
Válasz Csókkirály #113698. hozzászólásáraVolt már Hadházynak olyan felfedezése,ami utólag megállta a helyét?Mert még ilyenről nem tudok.Az ő tevékenysége annyi,hogy kap egy infót egy hozzá hasonló hülyétől,és abból kreál egy sztorit,amibe végül belebukik.A Tiszába feltétlenül vegyétek fel,már csak a fideszes múltja miatt is.
Meloni asszony bejelentette,amit már 9 éve kellett volna,a migránshajókat el kell süllyeszteni.Kíváncsi vagyok mikor rendelik be kihallgatásra,ami után kezdődik a magyarázkodás,hogy kiragadták a szövegkörnyezetből a mondatait.
De akkor pedig a nyugdíjas hallgatóság volna a megoldás, éjjel még jobban hallható a hang, nem beszélve, miután robbanómotorosak, akkor van infra/hő kibocsájtásuk és rendelhetne Putyin az Alibaba.comról infrakamerát vagy infratávcsövet, amit kioszt a határszélen már 5-6.000 Ft-ér kapható az ilyen technika.
Az orosz papa kinn alszik az udvaron, hallja drónt, majd a távcsővel beméri és jelenti merre megy.
2-3 ember adatából un. pellengélessel, (metszéspont meghatározással) 10 m pontosan bemérhető volna a helye.
Arrébb 10-20-30-50 km-el meg várják légvédelmi ágyúval, vagy géppuskával és kész, volt drón nincs drón.
Úgyis annyian vannak, mint az oroszok és ennél olcsóbb megoldás nincs.
Akkor nem működne ez , ha elektromos drónok volnának, de az akku kapacitás miatt max 50-60 km volna a hatótáv, és nem lődöznének be 1000 km-re az ukránok.
Akkor Én pár millióval kevesebbet érek, mert csak 83 kg vagyok. Bár a korom miatt már a reptérre sem engednének be.
Ami még érdekes a vadászpilótáknál a századosom szerint, a tökéletes egészség mellett, nem lehetett tömött foga, mert a különböző "g" terhelés alatt képes kirobbanni a fogából a tömés.
Az a lóvé egy közepes ötös lottó nyeremény, nem volna rossz ha csak úgy hozzánk vágná valaki, hogy ne kínlódj már azzal a kibaszott földel ebben az aszályban, úgy sincs semmi értelme, mert mindenki szopat, még az Úr is.
Én a bólogatós magasságmérőn voltam PRV-11 és PRV 16 kezelő ott egy plusz csík jelent meg NRZ adás esetén.
Velünk itt Szegednél/Újszentivánnál a románok szórakoztak többször is, talán 4-5 alkalommal 1,5 év alatt, hogy beálltak egy utasszállító gép mellé/alá/fölé majd bejöttek, Békéscsabáig, azután hirtelen visszafordultak.
Volt nagy riadalom, amikor az egy radarjelből hirtelen 3 db lett, de mire a MIG-ek felszálltak Kecskeméten, addigra már régen kiértek a határon túlra.
A szőrőstalpúak akkor sem nagyon rajongtak értünk, Csaucseszku és Kádár elvtárs nem nagyon adtak egymásnak nyelves puszit akkor tájt sem.
Ez a légifolyosós dolog nekem is beégett az agyamba.
Én is még álmomból felkeltve fújom az egészet.
Egyébként csak azt nem értem, hogy az Én lokátorom 1965 ben gyártódott, tiszta elektroncsöves technika volt 400 km távolságban és 35 km magasságig minden szart látott, még a meteorológiai léggömböket is, sőt még a vonuló madárrajokat is, pedig azokon nem nagy visszaverő radarfelület volt.
Hogy lehet, hogy eltelt 40 év, a technika robbanás szerűen fejlődött , az orosz is összeszedte hozzá a szükséges alkatrészeket innen - onnan és gondolom a háború miatt sűrűbben is vannak telepítve lokátoraik és mégis ilyen - olyan ukrán drónok berepülnek 1000-1500 km-re az ország belsejébe, hogy kigyújtsák a finomítókat és olajtartályokat.
Valamit nagyon trehányan csinálnak a muszkák.
Az angolok a II világháborúban, amíg ki nem épült a radarrendszerük, addig a fülükre hagyatkoztak és azt hallgatták, hogy merről jön a német repülőgép zúgása, majd jelentették.
Mire a nácik a célnál voltak, a brit vadászgépek már várták őket.
Nem értem az oroszokat, az ukrán drón 200-300 km/h sebességgel és robbanómotorral repül és nagyon hangos, átrepül 20-30-50 falun és 5-10 város felett mire célt ér.
Putyin minden faluban kiültethetné a Ványa, Aljósa, Vlagyimir, meg Igor nyugdíjas bácsikát a háza elé és hallgassák/figyeljék a drónokat, majd mobilon/rádión jelentsék, hogy merre megy, de nem csinálják, pedig ez volna legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a drónelhárításra.
Válasz Ohaza63 #113709. hozzászólásáraAkkor az Én kiképzésem jelen árfolyamon, 85 kilóval cca. 2 és fél milliárd forintra rúgna? Mindegy is, mert 181 centivel már alkalmatlan lennék.
Az én időmben a válaszoló gép jele dupla hosszúságúra nyúlt a lekérdezéskor, ha rövid maradt, akkor határsértő a gép, de ez az utasszállítókkal és polgári gépekkel is így működött.
Válasz Ohaza63 #113709. hozzászólásáraBátyám is lokátoros volt! Figyelték a VI.Amerikai flottát a Földközi tengeren! Mikor leszerelt,csak felnézett az égre,megmondta melyik légifolyosón hova megy a gép!
Az ukrán, de még az amcsi kezelő sem tudja eldönteni, hogy a 10-15 radarjelből, melyik a F-16 és melyik a Kindzsal rakéta.
Így jó szívvel nyomkodhatja a gombokat, hogy majd talál valami célt a Patriotja.
Talált, de az F-16 volt. Szívás! Talán nem is a gép miatt, hanem a pilóta miatt.
Volt egy vadászirányító százados anno nálunk, aki pilótának indult, de kint a SZuban, mert ott képezték ki, nőtt 4 cm-ert és így nem lehetett pilóta, mert csak 180 cm-ig lehetett beülni a gépbe és ő 182 lett. Ő mesélte, hogy egy vadászpilóta kiképzése annyiba kerül, mint a saját testsúlya aranyban.
Az infraérzékelőkkel ellátott rakéta, nem nagyon tudja magától eldönteni, hogy a hőmennyiség amit érzékel az , orosz repülőgép, vagy F-16-os, vagy esetleg egy cirkáló rakéta.
Ezért is tudják a hőcsalikkal becsapni.
Fellövik, kinéz magának egyet, a lehetőleg a legerősebb hőjelet kiadó célt és addig megy utána, amíg van benne üzemanyag.
A barát-ellenség rendszer a repülőgépekre van, már akkor is használtuk, amikor 1980-as években lokátoros voltam.
Úgy működött, hogy a lokátor a felderítő frekvenciájú adása mellett kiadott gombnyomásra egy speciális kódot, amit a repülőn lévő vevőegység érzékelt, majd visszasugározta a megfelelő választ, amit a lokátor dekódolt és megjelent a lokátor képernyőcsövén a radarjel felett egy másik jel, akkor tudtuk, hogy az magyar gép.
Ez a kód folyamatosan, de központi parancsra változott, úgy hívták hogy NRZ kód.
Ez kb egy vagdalthúsos konzervdoboz nagyságú egység volt kb. 30-40 db és mindig szóltak, hogy pl. 15,05 perckor a 16-os kódot kellett a lokátor megfelelő foglalatába bedugni és attól kezdve az a kód volt érvényes az egész országban mindenkire.
Persze azóta a technika sokat fejlődött, most már biztosan digitális.
Akkor még nem volt úgy kilyuggatva az ionoszféra, meg az ózonréteg és napi 2-3 db NATO/USA műhold ment el felettünk, mindig szóltak, hogy ilyenkor tilos az NRZ használata.
Volt az OKGT/MOL nál anno egy idős 1930 ban született kollégám, mindig azt mondta, hogy a - "sok rakétával kilyuggatják az ózonréteget és ionoszférát és tönkre teszik a földet és nem véd meg majd minket, ha kell" - lehet, hogy igaza volt Sanyi Bátyámnak.
Már cáfolta saját magát a kis ukrán zsidó, 2029 végéig van szállítás a szerződés szerint és be is tartják, mert Ők már csak olyanok.
Gázt sem és olajat sem loptak soha a nyugatnak szánt mennyiségből, csak úgy valahogy eltűnt Ukrajna területén elég sűrűn sok mennyiség.
Válasz Csavarkulcs #113702. hozzászólásáraA baráti tűz a legjobb pilótát vitte el,úgy hogy még katapultálni sem volt ideje!Maradt 5 kiképzett pilóta,az ígért kb 70 gépre!
Válasz Ohaza63 #113700. hozzászólásáraEzek a fajta emberek este nem közlekednek! Majd egyszer betalál,és azt veszi észre,hogy zsákot rántanak a fejére,és úgy elverik,mint buzi az egy szál f.szát!Mire kikászálódik belőle,nem talál senkit!
Válasz Csavarkulcs #113702. hozzászólásáraMég ruszkikra sincs szükség, megoldják házon belül.
Mondjuk minden háborúban jelentős áldozatokat követel a baráti tűz. De azért a légvédelmet nem tájékoztatni arról, hogy most épp ne lőjön, az nagyon gáz.
Válasz medikus #113682. hozzászólásáraMár komentátlták az Ukránok. Baráti tűz. Patriot. Nyilván beigazolódik lekopasztot gépeket kaptak. Mivel a saját gép érzékelő rendszere működött volna. Nem valószínú högy lelövi a saját légvédelme.
Azért az nem semmi, hogy " a lódoktor úr" mindenhez is ért.
Ő egy géniusz, egy polihisztor, egy geológus stb.....
Persze azért hitelesebb volna, ha elbontja a töltést, vagy legalább 50 méterenként metszeteket csinál, elviszi a mintát a laborba, hogy ez cserép, sitt vagy bazalt és megkér egy nála sokkal hitelesebb embert, pl egy igazi geológust, vagy vasútépítő mérnököt, hogy akkor az eredmények után tálaljon ki a visszaélésekről.
De amíg ő főszereplő ezeken a videókon, addig csak elszomorítóak ezek a felvételek.
Pedig néha betalál és igaza van, de már hiteltelenné vált, már az ellenzéknél is.
Sajnos ott tartunk, hogy itt mindenki nem ellenzéke egymásnak, hanem ellensége és bárki bármilyen jót mond, vagy csinál, a másik oldalról csak a mocskolódást kapja.
EGYSZERŰEN KILOPTÁK A ZÚZOTTKÖVET (IS) A KELEBIAI SZUPERVASÚTBÓL!
Miután több forrásból, az építkezésen dolgozó jószándékú munkásoktól, hobbi vasútfotósok videójából és az építkezésre rálátó szakemberektől is érkezett információ arról, hogy HASZNÁLT ÉS ROSSZ MINŐSÉGŰ KÖVET használtak fel nagy mennyiségben, személyesen is utánajártam a dolognak. Egyes helyeken kavicsot, cserepeket, építési törmeléket (!) is találtam az ágyazatban, de ez a kisebbik baj. A nagyobbik baj, hogy jómagam is TÖBB HELYEN, NAGY MENNYISÉGBEN TALÁLTAM HASZNÁLT, ROSSZ MINŐSÉGŰ ZÚZOTTKÖVET, sőt, Kiskunlacházán JÁRTAM EGY OLYAN TELEPEN, AHOL A HASZNÁLT KÖVET KEVERHETTÉK a jó minőségű andezit kővel. (Itt a kisebb "normális" halom többszörösét találtam a használt kőből, amiben még látható volt a kővel együtt felszedett betonaljak maradványa is. Ott dolgozó munkások elmondása szerint ezen a helyen olyan eszköz is dolgozott, ami a két minőségű követ összekeverte, azonban ottjártamkor ezt már nem láttam.)
‼Mi ezzel a probléma (azon kívül, hogy Lőrincék pofátlanul sokat spóroltak, azaz csaltak)? Hát "csak" az, hogy ezen a pályán nem fognak hosszú ideig 160-al repeszteni a vonatok (bár a hírek szerint az ehhez szükséges
biztosítóberendezést sem tudják kiépíteni a kínaiak), hanem az eredetileg elvárhatónál jóval hamarabb lassújelekkel lesz tele a pálya (ahogyan azt már a MÁV-nál megszoktuk).
Szakértők elmagyarázták számomra, hogy a vasúti ágyazati kőanyagok minőségi paramétereit szigorú szabvány (MSZ EN 13450:2003 -Kőanyaghalmazok vasúti ágyazathoz adja). Ez nem véletlen, ugyanis ezek a kövek adják megfelelő tömörítés után a stabil alapot a síneknek. A hangsúly a "megfelelő tömörítésen" és a "stabilon" van. A köveknek ugyanis kellően szilárdnak kell lenniük és "egymásba kell kapaszkodniuk". Attól függően, hogy milyen gyorsan fognak felettük közlekedni a vonatok, különböző minőséget állapít meg a szabvány, fontos a kövek szilárdsága, mérete, de a formája is. Azt nem nehéz belátni, hogy a kavics és az építési törmelék nem jól tömöríthető és nem stabil valami, de a nagy mennyiségben beépített használt kő is problémás: az időközben töredezett, elaprózódott és jellemzően lekerekedett kövek bekeverése a pálya idő előtti leromlásához fog vezetni.
Az általam gyűjtött köveket és készített helyszíni felvételeket megmutattam szakértőknek, akik szerint a csalás nehezen megkérdőjelezhető, ugyanakkor természetesen szükséges lenne akkreditált laborban végzett vizsgálatokra is. Ha találok olyan független intézményt, amely ezt elvégzi, ezt is meg fogom rendelni, de az ügyben természetesen feljelentést fogok tenni- bár a magyar ügyészséget ismerve ennek nincsen túl nagy jelentősége.
Amit még mindenképpen folytatni fogok, az a HASZNÁLT, 40 ÉVES SÍNEK ÜGYE. Korábban beszámoltam róla, hogy Kelebián a kitérőkbe ilyen vágányokat építettek be. Ez önmagában nem akkora probléma (bár látványosabb), mint a rossz zúzottkő, ugyanis a kitérő vágányokon nem kell 160-al száguldania a vonatoknak. Ezzel együtt nyilvánvalóan hamarabb fog elhasználódni, tönkremenni az állomási vágányhálózat. A nagy kérdés azonban az, hogy mi szerepelt az eredeti tervekben, azaz mit rendeltek meg Lőrincéktől. Ha a tervekben új sínek voltak, de negyven éves diósgyőri síneket pattintott be a gázszerelő, akkor az ugyanúgy szimpla csalás, mint a használt kövek esete.
Lázárék titkolózása sokatmondó. Először a minisztérium hatósági osztályától kértem a tervekbe betekintést, de ők azt hazudták, hogy nincs olyanjuk. A MÁV pedig egészen bizarr indoklással tagadta be a tervek bemutatását...
Válasz Igazi Földönfutó #113690. hozzászólásáraEz a SZU-27- Mig 29 parallel-je, azóta már több új gépet kihoztak az amerikaiak, viszont bevetésen kiválóan teljesít ez az 50 éves technika is. Nem véletlenül van még rendszerben. Persze egy SZU-57-nek a 22-es, vagy a 35-ös a parija, de annyi pénze még az EU-nak sincs, hogy abból vegyünk nekik.
Aztán, ha beültetnének egy jó sofőrt, azt tudna csodát tenni vele, de az a pilóta most a nevadai sivatag felett oktatja az új nemzedéket.
136794 hozzászólás
Válasz Igazi Földönfutó #113743. hozzászólásáraRemélhetőleg akkor is ilyen megértő lennél, ha az ausztrál (nem magyar) kisunokád szenvedne ebben a betegségben.
Válasz Csókkirály #113742. hozzászólásáraÉs?MP a fideszes igazságügyi miniszter férje volt,most meg amerikai ügynökként dolgozik a kormányváltáson.Mi a probléma?Ja, és mikor mentek tüntetni Strasbourgba,most hogy szegény Karsainak visszadobták a kérelmét azzal ,hogy komolytalan ügy.Egy fél évig itt vertétek a nyálatokat ez ügyben a kormány ellen.Most mutassátok meg mit tudtok.Ja vagy ott már meg se mertek mukkanni.
A múlt héten derült ki, hogy Horváth Bencét letartóztatták San Franciscóban. Azzal vádolják, hogy a szankciók kikerülésével katonai minőségű rádiókat akart csempészni Oroszországba, amelyeket az orosz állam szervei használtak volna fel. Ez a férfi a HEPA moszkvai partner irodáját korábban vezető Horváth Ficzere Margarita Fideszes fia.

Előkerült Horváthék csepeli félmilliárdos luxusházának hirdetése, ami segített feltárni az orosz belüggyel való üzletelésüket és a Fideszesek luxus életét.
Válasz medikus #113736. hozzászólásáraÜdv!
Szerintem ott még hülyébbeket nevel 1.200 €-ért.
Ha majd visszatér az az idő, amikor a tanárnak, rendőrnek tisztelete és becsülete lesz és a kurva kölök és a hülye anyukája/apukája nem fogja órákon át tudja sorolni a jogait, de egy kötelességet nem tud megemlíteni, na majd akkor javulni fog a gyerekek szellemi állapota és nő a tudása.
Sőt amikor nem a leghülyébbek és leggyengébb fiatalok mennek tanárnak, hanem a legjobbak akkor szintén nőni fog a gyerekek tudása.
Mert ugye a legkisebb pontszámmal lehet bekerülni a tanárképzőbe az összes felsőfokú iskola egyetem közül.
Amikor a kedves analfabéta szülő nem vonja felelősségre a tanárt a hülye gyereke miatt, akár verbálisan, akár testi sértéssel, akkor szintén javul az oktatás.
Amikor a szintén aberrált szülő 500.000 Ft-os mobilt vesz az alsós gyerekének és hőbörög, hogy mi az, hogy Ő nem éri el a csemetéjét a nap bármelyik minutában és ezért őrjöng a fosbukon.
Meg is értem a tanárokat, hogy rettegve mennek be a munkahelyükre, hiába fizet nekik Orbán akár havi 10 milliót, először rendet kellene csinálni, hogy tisztességesen végezzék szegények a munkájukat, ha már ilyen hülye szakmára adták a fejüket.
Az iskola pedig nem nagyon áll ki értük/mellettük.
Persze azt az teljesen normális, hogy ha Apuka vagy Anyuka bemegy a munkahelyre sok helyen tilos a telefon és bezárja az öltöző szekrényébe, de hogy a gyereke kezében ott legye az órán az persze természetes.
Én be sem engedtem volna ezeket a szarokat soha az iskolába.
Megtörtént eset.
Az egyik partneremnél tilos volt bevinni a CNC gép mellé a telefont, de az egyik barom csak bevitte és leállította a gép vezérlését - majd jött a svájci mérnök Svájcból repülővel és 750.000 Ft+ÁFA -ért újra indította - a koma meg részletekben törleszthetett.
Na utána már senki nem próbálkozott ilyennel.
Nagyon nagy baj a fejekben és ez nem igazán lehet rendbe tenni szép szóval.
Válasz Koczka József #113739. hozzászólásáraÜdv Józsi!



, majd még kidúrnak a németek és hollandok az állásaitókból.
Kaptam e-mailen a térképet, gondoltam felrakom, hátha felvidítlak benneteket!!??
Én is dobtam tőle egy hátast, Ti mindig sírtok, hogy milyen szegény Borsod megye, erre meg kijönnek ezzel a térképpel, hogy kivagytok tömve lóvéval, mint eb bolhával.
Lassan lehagyjátok a nyugati fizetéseket
Na ez a statisztika, amit kényük kedvük szerint lehet módosítgatni/fényezni.
Én sem ismerek sok olyat aki pl. a Békés megyei átlagot keresné a térkép szerint.
Válasz Ohaza63 #113734. hozzászólásáraSzia, gyere már mutass egy dolgozót aki napi 8 óráért túlóra nélkül ennyit keres. Takata, Jabil, Bosch melyikben?
Válasz medikus #113737. hozzászólásáraA vizes törülköző az ablakon kevés.Panelklíma.
Válasz Igazi Földönfutó #113730. hozzászólására9.-en a panel fűt rendesen!



Válasz Ohaza63 #113734. hozzászólásáraAnnyiért tud tanítani? Vagy ott is csak hülye gyerek lesz,2000 Euró alatt?Nem bántás ként,de nehogy már azon múljon a tanulmányi átlag,hogy mennyi a tanár fizetése!Az aki nem akar tanulni,melegedni jár,meg enni az iskolába,az 5 millás fizetés mellett is gyökér marad!

Válasz Ohaza63 #113734. hozzászólásáraNa ezért nem lehet utcára vinni az embereket,kivéve aki nem akar dolgozni.Bár azoknak is változik a véleménye,múlt héten hallottam olyat az utcán ordibálni,hogy rohadjon meg az összes tanár,mire kap egymillás fizetést.Mondta olyan aki addig mellettük tüntetett,követelte nekik a magasabb fizetést.
Nincs itt baj. "Dübörög a gazdaság és nagy a jólét" - Fletó
Még Borsodban is 611.000 Ft-os az átlagkereset!!!!
Az kb. nettó 400.000 Ft + az apró. kb: 1.020 €
Ismerősöm lánya Franciaországba tanít nettó 1200€ a fizetése.
Válasz Praetor #113732. hozzászólásáraÜdv!
Ez a felvetésed, mármint a pénz parkoltatás logikus gondolat.
Nekem is volt egy partnerem, aki külföldi tulajdonú céget vezetett, ráadásul az Anyacégnek volt a világon még 20-25 db leányvállalata, a magyaron kívül is.
Az kellő mennyiségű jó erős 52 fokos házipálinka elfogyasztása után elkottyantotta, hogy a tulajok itt tartják a pénzüket és ő a megbízott.
Itt lényegesen magasabb kamatokat kaptak, mint otthon és a ide-oda (€/Ft, Ft/€) váltogatással is lehetett elég jól fialtatni az összeget.
Diszkréten az összeg nagyságáról nem beszélt , de valószínűleg nem 100.000 € volt.
A beszélgetés azután a feledés homályába veszett, csak jó 7-8 év múlva került megint elő, hogy a tulajok visszautaltatták a pénzt és hogy a bank mennyit kért az utalásért, ami számára felháborító volt , számomra meg hihetetlen.
Az utalás összege több mint 80.000.000 Ft azaz - nyolcvan millió Ft - volt, tehát nem egy Alibaba.com -os vásárlás utalásáról volt szó. Valószínűleg több milliárd € volt a számlán.
Ő is azt mondta, ha vesz egy pénzszállító páncélautót és két embert és személyesen kiviszi nem került volna a negyedébe sem.
Tehát tényleg lehet, hogy a fellelt 38 milliárdnyi $/€ valakinek a pénze, csak itt pihen és nem a mi saját ügyeskedőink gyűjtögették az adományládikákban össze.
Válasz Ohaza63 #113729. hozzászólásáraIgen, a korábbi és mai rendszer közötti kontinuitás jól látható, csak változott a narratíva és a módszer. De azért ha belegondolok, hogy más országokban mi folyik, akkor néha még ennek is tudok örülni...
Visszatérve erre T. János Györgyre, ha valaki Magyarországon ekkora összeget el tudott volna venni valahonnan, vagy éveken keresztül halmozta volna fel, az semmiképpen nem maradt volna egyben egy cégben. Egyrészt a nagy pénz körül sokan tartják a markukat, másrészt nagyon feltűnő egyben tartani, harmadrészt nem ilyen cégbe tették volna, hanem magántőkealapba ment volna, ahol a tőketulajdonosok nevei nem nyilvánosak.
Ez szerintem nagy valószínűséggel külföldi pénz, amit valamiért Magyarországról akartak használni (irányítani), strómanokon keresztül. Mivel - valószínűleg - nincs belföldi eredete ezeknek az összegeknek, és jogilag jó eséllyel rendezve van, ezért nincs mit keresgélnie a hatóságnak sem. Mivel brazil államkötvényekbe van fektetve, szerintem ez egy parkoltatott pénz csak.
Az sem kizárt, hogy a Magyarországi kedvező adózási körülmények "vonzották" ide, nyugat-európából.
Válasz Csókkirály #113727. hozzászólásáraJocó, netán te vagy középen a szendvicsben? Fúj, a fene az aberrált gusztusodba.
Válasz Csókkirály #113727. hozzászólásáraNe erőlködj,menj el pihenni ebben a melegben,mert már egyszerű dolgok is meghaladják a képességeidet.Fő az egészség.
Válasz Praetor #113724. hozzászólására
Üdv!
Amiről értekeztünk a múltkor.
Ezen is pont annyi lyuk van, mint amit az apukája csinált rá.
De sokan kaptak egy két plusz lyukat, ami nem volt jó az egészségükre, ha ezekbe a dolgokba akartak belepiszkálni.
Mindig ezek vannak a húsosfazék mellett.
https://www.tiktok.com/@bkscsilla/video/7409609098997599520?_r=1&_t=8pMBvgReelk
Válasz Igazi Földönfutó #113725. hozzászólásáraDehogy az ővéké!

Ha az övéké lenne nemkelletvolna eladni a lelküket az ördögnek!
Nekik korányi a pénztárosuk és bajnai.
Vállald, hogy a férjednek és a feleségednek vagy a társa

Édes hármas a magyar igazság és a Fidesz-DK most ezt reklámozza. Gratulálok!
Válasz Egy erdész fortyogó epéje #113721. hozzászólásáraJa a covid alatt is pofára esett egy-két hullaházi videóval.Próbálkozott a saját oldallal is,azóta számkivetett lett.Most MP-hez próbál dörgölődni,ez az utolsó esélye,hogy 26-ban képviselő maradjon,vagy irány a süllyesztő.
Válasz Csókkirály #113720. hozzászólásáraNem a ti kampánypénzetek véletlenül?Kis ládikákban gyűjtögetitek 2026-ra.
Válasz Ohaza63 #113723. hozzászólásáraSzerintem kis esély van arra, hogy ez a pénz országon belül "termett". A nyugati és keleti oligarhák is több nagyságrenddel nagyobb pénzekkel gurigáznak a kis országunkban megszokott szinthez képest. Hacsak nem sikerül a strómanok kapcsolatait feltérképezni, jó esély van arra, hogy sosem derül ki, hogy kik és milyen pénzt tologatnak benne.
Az is érdekes, hogy brazil állampapírokban van. Ez elsőre eléggé atipikus gyakorlat, mert a globális elit jellemzően nagy alapokokon, pénzintézeteken keresztül szokta finanszírozni a szándékosan eladósított országokat.
Válasz Csókkirály #113722. hozzászólásáraÜdv!
Én meg úgy gondolom, hogy MP vagy Csótány hozta haza a Gyuri bácsi pénzét, hogy Vezér bukása után legyen egy pót államkincstáruk.
A cikk szerzője azzal nem kalkulál, hogy az orosztól mi már csak a török áramlaton keresztül kapunk gázt és ha közben nem bővítették 2m átmérőjűvé a csöveket, akkor annak a csöveknek nincs akkora kapacitása, amivel Orbán ennyi gázt tudott volna feketén eladni a nyugatnak.
Mert ugye ahogyan mérik a bekompresszorozott mennyiséget Oroszországban, majd a kivett mennyiséget Törökországban, Bulgáriában, Montenegróban és Szerbiában, akkor nem marad annyi, hogy az Algyői mérőponton feleslegben, hogy azzal a NER ügyeskedjen.
Ez tiszta matek és tudjuk hogy itt nincsenek csodák!!
Válasz Csókkirály #113720. hozzászólására

Válasz Igazi Földönfutó #113719. hozzászólására“ Volt már Hadházynak olyan felfedezése,ami utólag megállta a helyét?”

Az összes. Arról nem ő tehet, hogy az ügyészség szarik bele az egészbe, és nem hajlandó dolgozni.
Ha nem vagy képbe (szokásos módon), akkor érdemes megnézni a videóit, igazi kórkép az elmúlt 10-15 évről, hogy hogyan lett elszalasztva ez az egyszeri, és soha vissza nem térő alkalom arra, hogy legyen valami értékelhető ebből az országból, de nem sikerült… Maradt a két lebaszott konténer, amit piacnak nevezünk, és papíron 50 millióba került…
13,5 billió forintja van? Egy bizonyos T. János György tizenötször gazdagabb Mészáros Lőrincnél
Egy rejtélyes magyar vállalkozónak, a Máltán élő T. János Györgynek papíron 13,5 ezer milliárd (azaz 13 500 000 000 000 avagy 13,5 billió) forintja van brazil államkötvényekben. A vagyona másfélszer nagyobb, mint az ismert 100 leggazdagabb magyaré együttvéve.
Hány emberi élet és szenvedés az ára ennyi pénznek?
Húú emberek... mi megy itt?
Válasz Csókkirály #113698. hozzászólásáraVolt már Hadházynak olyan felfedezése,ami utólag megállta a helyét?Mert még ilyenről nem tudok.Az ő tevékenysége annyi,hogy kap egy infót egy hozzá hasonló hülyétől,és abból kreál egy sztorit,amibe végül belebukik.A Tiszába feltétlenül vegyétek fel,már csak a fideszes múltja miatt is.
Válasz medikus #113714. hozzászólásáraAkkor erről mesélte Zelenszkij felesége,hogy az ukrán nyugdíjas mama a paradicsom konzervvel leütötte a drónt?
Meloni asszony bejelentette,amit már 9 éve kellett volna,a migránshajókat el kell süllyeszteni.Kíváncsi vagyok mikor rendelik be kihallgatásra,ami után kezdődik a magyarázkodás,hogy kiragadták a szövegkörnyezetből a mondatait.
Válasz Gandhy #113695. hozzászólásáraRosszul fogalmaztam,két fős a személyzet,az egyik a rádiós.
Válasz medikus #113714. hozzászólásáraÜdv!
De akkor pedig a nyugdíjas hallgatóság volna a megoldás, éjjel még jobban hallható a hang, nem beszélve, miután robbanómotorosak, akkor van infra/hő kibocsájtásuk és rendelhetne Putyin az Alibaba.comról infrakamerát vagy infratávcsövet, amit kioszt a határszélen már 5-6.000 Ft-ér kapható az ilyen technika.
Az orosz papa kinn alszik az udvaron, hallja drónt, majd a távcsővel beméri és jelenti merre megy.
2-3 ember adatából un. pellengélessel, (metszéspont meghatározással) 10 m pontosan bemérhető volna a helye.
Arrébb 10-20-30-50 km-el meg várják légvédelmi ágyúval, vagy géppuskával és kész, volt drón nincs drón.
Úgyis annyian vannak, mint az oroszok és ennél olcsóbb megoldás nincs.
Akkor nem működne ez , ha elektromos drónok volnának, de az akku kapacitás miatt max 50-60 km volna a hatótáv, és nem lődöznének be 1000 km-re az ukránok.
Válasz Ohaza63 #113712. hozzászólásáraLehet alacsonyan mennek,nem minden pillanatban látja a radar,meg az Orosz is éjszaka küldi őket,mikor nem látni!
Válasz Gandhy #113711. hozzászólásáraÜdv!
Akkor Én pár millióval kevesebbet érek, mert csak 83 kg vagyok. Bár a korom miatt már a reptérre sem engednének be.
Ami még érdekes a vadászpilótáknál a századosom szerint, a tökéletes egészség mellett, nem lehetett tömött foga, mert a különböző "g" terhelés alatt képes kirobbanni a fogából a tömés.
Az a lóvé egy közepes ötös lottó nyeremény, nem volna rossz ha csak úgy hozzánk vágná valaki, hogy ne kínlódj már azzal a kibaszott földel ebben az aszályban, úgy sincs semmi értelme, mert mindenki szopat, még az Úr is.
Én a bólogatós magasságmérőn voltam PRV-11 és PRV 16 kezelő ott egy plusz csík jelent meg NRZ adás esetén.
Velünk itt Szegednél/Újszentivánnál a románok szórakoztak többször is, talán 4-5 alkalommal 1,5 év alatt, hogy beálltak egy utasszállító gép mellé/alá/fölé majd bejöttek, Békéscsabáig, azután hirtelen visszafordultak.
Volt nagy riadalom, amikor az egy radarjelből hirtelen 3 db lett, de mire a MIG-ek felszálltak Kecskeméten, addigra már régen kiértek a határon túlra.
A szőrőstalpúak akkor sem nagyon rajongtak értünk, Csaucseszku és Kádár elvtárs nem nagyon adtak egymásnak nyelves puszit akkor tájt sem.
Válasz medikus #113710. hozzászólásáraÜdv!
Ez a légifolyosós dolog nekem is beégett az agyamba.
Én is még álmomból felkeltve fújom az egészet.
Egyébként csak azt nem értem, hogy az Én lokátorom 1965 ben gyártódott, tiszta elektroncsöves technika volt 400 km távolságban és 35 km magasságig minden szart látott, még a meteorológiai léggömböket is, sőt még a vonuló madárrajokat is, pedig azokon nem nagy visszaverő radarfelület volt.
Hogy lehet, hogy eltelt 40 év, a technika robbanás szerűen fejlődött , az orosz is összeszedte hozzá a szükséges alkatrészeket innen - onnan és gondolom a háború miatt sűrűbben is vannak telepítve lokátoraik és mégis ilyen - olyan ukrán drónok berepülnek 1000-1500 km-re az ország belsejébe, hogy kigyújtsák a finomítókat és olajtartályokat.
Valamit nagyon trehányan csinálnak a muszkák.
Az angolok a II világháborúban, amíg ki nem épült a radarrendszerük, addig a fülükre hagyatkoztak és azt hallgatták, hogy merről jön a német repülőgép zúgása, majd jelentették.
Mire a nácik a célnál voltak, a brit vadászgépek már várták őket.
Nem értem az oroszokat, az ukrán drón 200-300 km/h sebességgel és robbanómotorral repül és nagyon hangos, átrepül 20-30-50 falun és 5-10 város felett mire célt ér.
Putyin minden faluban kiültethetné a Ványa, Aljósa, Vlagyimir, meg Igor nyugdíjas bácsikát a háza elé és hallgassák/figyeljék a drónokat, majd mobilon/rádión jelentsék, hogy merre megy, de nem csinálják, pedig ez volna legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a drónelhárításra.
Válasz Ohaza63 #113709. hozzászólásáraAkkor az Én kiképzésem jelen árfolyamon, 85 kilóval cca. 2 és fél milliárd forintra rúgna? Mindegy is, mert 181 centivel már alkalmatlan lennék.
Az én időmben a válaszoló gép jele dupla hosszúságúra nyúlt a lekérdezéskor, ha rövid maradt, akkor határsértő a gép, de ez az utasszállítókkal és polgári gépekkel is így működött.
Válasz Ohaza63 #113709. hozzászólásáraBátyám is lokátoros volt! Figyelték a VI.Amerikai flottát a Földközi tengeren!
Mikor leszerelt,csak felnézett az égre,megmondta melyik légifolyosón hova megy a gép!

Válasz medikus #113705. hozzászólásáraÜdv!

Az ukrán, de még az amcsi kezelő sem tudja eldönteni, hogy a 10-15 radarjelből, melyik a F-16 és melyik a Kindzsal rakéta.
Így jó szívvel nyomkodhatja a gombokat, hogy majd talál valami célt a Patriotja.
Talált, de az F-16 volt. Szívás! Talán nem is a gép miatt, hanem a pilóta miatt.
Volt egy vadászirányító százados anno nálunk, aki pilótának indult, de kint a SZuban, mert ott képezték ki, nőtt 4 cm-ert és így nem lehetett pilóta, mert csak 180 cm-ig lehetett beülni a gépbe és ő 182 lett. Ő mesélte, hogy egy vadászpilóta kiképzése annyiba kerül, mint a saját testsúlya aranyban.
Az infraérzékelőkkel ellátott rakéta, nem nagyon tudja magától eldönteni, hogy a hőmennyiség amit érzékel az , orosz repülőgép, vagy F-16-os, vagy esetleg egy cirkáló rakéta.
Ezért is tudják a hőcsalikkal becsapni.
Fellövik, kinéz magának egyet, a lehetőleg a legerősebb hőjelet kiadó célt és addig megy utána, amíg van benne üzemanyag.
A barát-ellenség rendszer a repülőgépekre van, már akkor is használtuk, amikor 1980-as években lokátoros voltam.
Úgy működött, hogy a lokátor a felderítő frekvenciájú adása mellett kiadott gombnyomásra egy speciális kódot, amit a repülőn lévő vevőegység érzékelt, majd visszasugározta a megfelelő választ, amit a lokátor dekódolt és megjelent a lokátor képernyőcsövén a radarjel felett egy másik jel, akkor tudtuk, hogy az magyar gép.
Ez a kód folyamatosan, de központi parancsra változott, úgy hívták hogy NRZ kód.
Ez kb egy vagdalthúsos konzervdoboz nagyságú egység volt kb. 30-40 db és mindig szóltak, hogy pl. 15,05 perckor a 16-os kódot kellett a lokátor megfelelő foglalatába bedugni és attól kezdve az a kód volt érvényes az egész országban mindenkire.
Persze azóta a technika sokat fejlődött, most már biztosan digitális.
Akkor még nem volt úgy kilyuggatva az ionoszféra, meg az ózonréteg és napi 2-3 db NATO/USA műhold ment el felettünk, mindig szóltak, hogy ilyenkor tilos az NRZ használata.
Volt az OKGT/MOL nál anno egy idős 1930 ban született kollégám, mindig azt mondta, hogy a - "sok rakétával kilyuggatják az ózonréteget és ionoszférát és tönkre teszik a földet és nem véd meg majd minket, ha kell" - lehet, hogy igaza volt Sanyi Bátyámnak.
Válasz Ohaza63 #113707. hozzászólásáraMama hotelos,nem tankol semennyiért,mindent a mama fizet,fent a 9.en!



Válasz Csókkirály #113706. hozzászólásáraKedves Csókkirály!
Már cáfolta saját magát a kis ukrán zsidó, 2029 végéig van szállítás a szerződés szerint és be is tartják, mert Ők már csak olyanok.
Gázt sem és olajat sem loptak soha a nyugatnak szánt mennyiségből, csak úgy valahogy eltűnt Ukrajna területén elég sűrűn sok mennyiség.
https://index.hu/gazdasag/2024/08/30/baratsag-koolajvezetek-leallitas-tevedes-magyarorszag-csehszlovakia-ukrajna-podoljak/
Remélem 2029 ben vagy Izraelben lesznek, vagy a föld alatt és Záhonynál, de inkább Munkácsnál már az orosz - magyar határ lesz.
Te naponta tankolsz 10.000 Ft-ért, hetente, havonta, vagy évente, mert nem mindegy?
2025. január elsejétől leáll a Barátság olajvezeték
Nekem nyolc én mindig 10ezerért tankolok.
https://hvg.hu/gazdasag/20240830_2025-januar-elsejetol-leall-a-Baratsag-olajvezetek
Válasz Csavarkulcs #113702. hozzászólásáraA baráti tűz a legjobb pilótát vitte el,úgy hogy még katapultálni sem volt ideje!Maradt 5 kiképzett pilóta,az ígért kb 70 gépre!


Válasz Ohaza63 #113700. hozzászólásáraEzek a fajta emberek este nem közlekednek! Majd egyszer betalál,és azt veszi észre,hogy zsákot rántanak a fejére,és úgy elverik,mint buzi az egy szál f.szát!Mire kikászálódik belőle,nem talál senkit!

Válasz Csavarkulcs #113702. hozzászólásáraMég ruszkikra sincs szükség, megoldják házon belül.
Mondjuk minden háborúban jelentős áldozatokat követel a baráti tűz. De azért a légvédelmet nem tájékoztatni arról, hogy most épp ne lőjön, az nagyon gáz.
Válasz medikus #113682. hozzászólásáraMár komentátlták az Ukránok. Baráti tűz. Patriot. Nyilván beigazolódik lekopasztot gépeket kaptak. Mivel a saját gép érzékelő rendszere működött volna. Nem valószínú högy lelövi a saját légvédelme.
Válasz Gandhy #113699. hozzászólásáraÜdv!

Jó az idézet, de Én ezt a mondást úgy ismerem:
"Ne vitatkozz hülyékkel, mert összetévesztenek vele!"
Válasz Csókkirály #113698. hozzászólásáraKedves Csókkirály!
Azért az nem semmi, hogy " a lódoktor úr" mindenhez is ért.
Ő egy géniusz, egy polihisztor, egy geológus stb.....
Persze azért hitelesebb volna, ha elbontja a töltést, vagy legalább 50 méterenként metszeteket csinál, elviszi a mintát a laborba, hogy ez cserép, sitt vagy bazalt és megkér egy nála sokkal hitelesebb embert, pl egy igazi geológust, vagy vasútépítő mérnököt, hogy akkor az eredmények után tálaljon ki a visszaélésekről.
De amíg ő főszereplő ezeken a videókon, addig csak elszomorítóak ezek a felvételek.
Pedig néha betalál és igaza van, de már hiteltelenné vált, már az ellenzéknél is.
Sajnos ott tartunk, hogy itt mindenki nem ellenzéke egymásnak, hanem ellensége és bárki bármilyen jót mond, vagy csinál, a másik oldalról csak a mocskolódást kapja.
Beteszek ide egy idézetet Mark Twain-től annak, aki összefutna a fórumon a kockával:

"Soha ne vitatkozz hülyékkel. Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal."
EGYSZERŰEN KILOPTÁK A ZÚZOTTKÖVET (IS) A KELEBIAI SZUPERVASÚTBÓL!
Miután több forrásból, az építkezésen dolgozó jószándékú munkásoktól, hobbi vasútfotósok videójából és az építkezésre rálátó szakemberektől is érkezett információ arról, hogy HASZNÁLT ÉS ROSSZ MINŐSÉGŰ KÖVET használtak fel nagy mennyiségben, személyesen is utánajártam a dolognak. Egyes helyeken kavicsot, cserepeket, építési törmeléket (!) is találtam az ágyazatban, de ez a kisebbik baj. A nagyobbik baj, hogy jómagam is TÖBB HELYEN, NAGY MENNYISÉGBEN TALÁLTAM HASZNÁLT, ROSSZ MINŐSÉGŰ ZÚZOTTKÖVET, sőt, Kiskunlacházán JÁRTAM EGY OLYAN TELEPEN, AHOL A HASZNÁLT KÖVET KEVERHETTÉK a jó minőségű andezit kővel. (Itt a kisebb "normális" halom többszörösét találtam a használt kőből, amiben még látható volt a kővel együtt felszedett betonaljak maradványa is. Ott dolgozó munkások elmondása szerint ezen a helyen olyan eszköz is dolgozott, ami a két minőségű követ összekeverte, azonban ottjártamkor ezt már nem láttam.)
‼Mi ezzel a probléma (azon kívül, hogy Lőrincék pofátlanul sokat spóroltak, azaz csaltak)? Hát "csak" az, hogy ezen a pályán nem fognak hosszú ideig 160-al repeszteni a vonatok (bár a hírek szerint az ehhez szükséges
biztosítóberendezést sem tudják kiépíteni a kínaiak), hanem az eredetileg elvárhatónál jóval hamarabb lassújelekkel lesz tele a pálya (ahogyan azt már a MÁV-nál megszoktuk).
Szakértők elmagyarázták számomra, hogy a vasúti ágyazati kőanyagok minőségi paramétereit szigorú szabvány (MSZ EN 13450:2003 -Kőanyaghalmazok vasúti ágyazathoz adja). Ez nem véletlen, ugyanis ezek a kövek adják megfelelő tömörítés után a stabil alapot a síneknek. A hangsúly a "megfelelő tömörítésen" és a "stabilon" van. A köveknek ugyanis kellően szilárdnak kell lenniük és "egymásba kell kapaszkodniuk". Attól függően, hogy milyen gyorsan fognak felettük közlekedni a vonatok, különböző minőséget állapít meg a szabvány, fontos a kövek szilárdsága, mérete, de a formája is. Azt nem nehéz belátni, hogy a kavics és az építési törmelék nem jól tömöríthető és nem stabil valami, de a nagy mennyiségben beépített használt kő is problémás: az időközben töredezett, elaprózódott és jellemzően lekerekedett kövek bekeverése a pálya idő előtti leromlásához fog vezetni.
Az általam gyűjtött köveket és készített helyszíni felvételeket megmutattam szakértőknek, akik szerint a csalás nehezen megkérdőjelezhető, ugyanakkor természetesen szükséges lenne akkreditált laborban végzett vizsgálatokra is. Ha találok olyan független intézményt, amely ezt elvégzi, ezt is meg fogom rendelni, de az ügyben természetesen feljelentést fogok tenni- bár a magyar ügyészséget ismerve ennek nincsen túl nagy jelentősége.
Amit még mindenképpen folytatni fogok, az a HASZNÁLT, 40 ÉVES SÍNEK ÜGYE. Korábban beszámoltam róla, hogy Kelebián a kitérőkbe ilyen vágányokat építettek be. Ez önmagában nem akkora probléma (bár látványosabb), mint a rossz zúzottkő, ugyanis a kitérő vágányokon nem kell 160-al száguldania a vonatoknak. Ezzel együtt nyilvánvalóan hamarabb fog elhasználódni, tönkremenni az állomási vágányhálózat. A nagy kérdés azonban az, hogy mi szerepelt az eredeti tervekben, azaz mit rendeltek meg Lőrincéktől. Ha a tervekben új sínek voltak, de negyven éves diósgyőri síneket pattintott be a gázszerelő, akkor az ugyanúgy szimpla csalás, mint a használt kövek esete.
Lázárék titkolózása sokatmondó. Először a minisztérium hatósági osztályától kértem a tervekbe betekintést, de ők azt hazudták, hogy nincs olyanjuk. A MÁV pedig egészen bizarr indoklással tagadta be a tervek bemutatását...
Válasz Ohaza63 #113694. hozzászólásáraA HVG újságíró elég jordán pozitív jegyekkel rendelkezik, de csak meg találta ezt a hiper gazdag magyart.
https://www.tiktok.com/@b.csaba81/video/7408800299801922849?_r=1&_t=8pITkvKF55l
Válasz Igazi Földönfutó #113690. hozzászólásáraEz a SZU-27- Mig 29 parallel-je, azóta már több új gépet kihoztak az amerikaiak, viszont bevetésen kiválóan teljesít ez az 50 éves technika is. Nem véletlenül van még rendszerben. Persze egy SZU-57-nek a 22-es, vagy a 35-ös a parija, de annyi pénze még az EU-nak sincs, hogy abból vegyünk nekik.
Aztán, ha beültetnének egy jó sofőrt, azt tudna csodát tenni vele, de az a pilóta most a nevadai sivatag felett oktatja az új nemzedéket.
Válasz Igazi Földönfutó #113690. hozzászólásáraMár miért lenne 2 pilóta egy vadászgépen? Az egyik jobbra, a másik balra húzza a gépet?