Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak633 FtBenzin árak647 FtEUR393.39 FtUSD367.51 FtCHF401.77 FtGBP459.14 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Még egy érv az RS-09 mellett:
:)
A minap plató nélkül szántottam a T-16-al a tengelyek között hordozott ekéjével. Hát mit mondjak?! Kívülről nézve valami botrányosan néz ki a szerkezet a tepsije nélkül! Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek... (lehet legközelebb éjszaka csinálok ilyet)
Mi tagadás a tepsi nélkül az RS sokkal szalonképesebb....
Sikerült beszkennelnem mind a 88 oldalát a használati utasításnak, de az ősöreg scanner az ősöreg P1-essel meg a WinMe- vel valami .awg formátumba tette, ami az XP-s gépnek magas. Dolgozom a megoldáson. Hamarosan tudom majd küldeni.
helosztok az hidegben indulásról annyit hogy nekeünk 80ahz aksink van ami még cella hibás és -16 fokban elsö forgatásra beindult és ez az aksi nem birt beinditani egy tz4k sokkal jobb mint
Esetleg tudnál küldeni egy gépkönyvet, vagy valamilyen anyagot róla? Lehet fénymásolt, vagy elektronikus formátumú is, persze ellenszolgáltatás fejében gondoltam.
Még annyit, hogy az RS legnagyobb -talán egyetlen- előnye a T-16M -el szemben, hogy van gyári hátsó hidraulikája (de nincs mindegyikre felszerelve) az oroszhoz, meg fabrikálni kell.
Ami a könnyű indítást illeti, szerintem a motor nagy kompressziója miatt van. Nem véletlenül kell a 150 Ah-s akksi a 2080 ccm-es motornak Az 1800-as max fordulat meg szinte örök életet ad neki.
Az RS 2 hengeres motorja ezzel szemben 1020 ccm. és a 18 LE-t 3000-es fordulaton adja le.
A hasmagasságot kissé alábecsülted! A könyve szerint 56 cm.
Az enyém nem szervós ('83-as) teher alatt nehéz ugyan a kormány, de nem vészes. Sokkal rosszabb, ha egyenetlen talajon jársz vele: kirángatja a karjaidat egy idő után....
/Tegnap 5 órát szántottam az egyfejes hordozott ekémmel, hát mára kicombosodtam rendesen! :) /
Válasz #47. hozzászólásra
Látod alakul :-), de kicsit nagyobb darabokra is gondolj. Mire használnád? Engem kikérdeztél, visszakérdezek. Milyen gépeid vannak?
Az az igazság, hogy szívesebben cserélném vmire. Hova valósi vagy? Mert végső estbe pénz is szóba jöhet. Én a MÉH- be is úgy szoktam "becserélni" a dolgokat, csak ott kicsit rossz a cserearány :-)
Találj ki vmit :-) Nagyon távol lakunk egymástól, de közbe előfordulok az ország bármely pontján. Van egy pick-up-om úgyhogy még a szállítást is esetleg le lehetne bonyolítani. A motorok lábon mentek be Zegen a MÉH telepre, mikor a husipar tönkrement. Én másnap tudtam elmenni bontani és már más is nekiállt. Amúgy jól egybe vannak ahogy emlékszem rájuk. Önindítót viszont már lelopták. Én gépszínbe tárolom őket csak nagyon útba vannak. Akkor vettem amikor még azt hittem E kombájnom lesz. Ott tartok, hogy télen elbontom és eladom a MÉH-be, de nagyon sajnálnám!
Lehet,de szerintem az a titka ,hogy 154 ah-ás akksi van benne ,ugyanaz mint az mtz -be ,meg csak két hengert kell meghajtani az önindítónak ezért indul olyan könnyen.Meg jóval kisebb motor mint az mtz-é ,ez kb olyan mintha az mtz 24 voltról indulna ,az is indul pöcre úgy télen ,csak az önindító nem sokáig bírja ,meg az akksik se ,mert a generátor nem tudja feltölteni.
Szervó ,nem mindegyiknek van ,de létezik szervós is,talán ha jól tudom 1990-től gyártottak ilyet,akkor érzed a szervó hiányát ha legalább 1 tonnánál többet raksz a platóra ,addig nem nehezebb mint egy mtz-é.üresen meg egy kézzel nyugodtan lehet tekerni,hátsó hidraulika nincs ,de megoldható ,mert itt a fórumozok között is van egy tulaj ,Zolinak hívják ,és ő tárcsát ,meg vetőgépet is húz vele,a hasmagassága kb 40 cm ,ez a váltó alja,de nem mértem ,nyomtáv az állítható,gerendelyen azért van sok lyuk mert ida különféle eszközök szerelhetőek fel ,mint pl ,eke sorközművelő ,fűkasza,azt nem tudom a gerendely hossza állítható -e azt nem néztem még ,én is egy sorközművelőt akarok alá ,de nehéz beszerezni illetve drága,meg egy fűkaszát ,mert a tlt-je elől van.
nagyon hajlok mostmár a T-16 felé. Főleg az alkatrészellátást látom bajosnak az RS esetében. Lenne néhány kérdésem a T-16-tal kapcsolatban:
1. Van -e benne szervókormány? Vagy létezik-e lehetőség rátenni?
2. Mekkora a hasmagassága alapból, lehet -e változtatni?
3. Úgy láttam mintha ezeknél lehetne változtatni az eszköztartó gerendely hosszát. Jól láttam?
4. A nyomtáva állítható-e?
Ja és egy üzemóra alatt 1.5 -2 liter gázolaj ,nem semmi mi ,nekem a 180 -200 óra alatt évente ,kb 350 liter gázolajból beéri ,de mondom ebből 200 órát elketyeg ,ja és én minden nap használom.Rs régen nagyvaternek volt ,én is vezettem de én még 10 -11 voltam akkor ,ő is meg volt vele elégedve ,de ennek már 20 éve ,ma már az a baja ,hogy nincs hozzá alkatrész az rs-hez ,és vagy szarért -húgyért eladod lerobbanva ,vagy méreg drágán veszel hozzá bontott cuccot ,ha találsz ,ugyanez van a zetor 30-11-el is ,az 50 -essel ilyen gond nincs,pedig 30-11 ből is van,még legalább 3-ad annyi mint 50-esből ,nekem is volt anno 30-11 -em ,de én is így jártam vele hogy napokat kellett járni alkatrészért,és ennek már 14 éve ,hát akkor most mi lehet az újság vele.
Ja és tényleg pöc röffre indul télen is ,nem tudom mi a titka ,ennek nem úgy indul hogy el kell érni a gázolajnak az öngyulladási hőmérsékletet,mert -15-20 fokba is ha jó az akksid ,semmi izzítrás ,és pöcre indul.
A sebbeség eloszlás,nem annyira rossz szerintem ,inkább a mászófokozat nagyon lassú ,kb fele az mtz.terep egynek ,lefelezve,de 2-3 ba simán lehet sorművelni vele,mert én is 1.5 ha-on konyhakerti növényeket termesztek ,és a trágylevet a sorok közt ezzel szoktam kiöntözni ,50% vízzel hígítva,egy 1000 literes tartályt teszek a platóra,és 3-3 mre egy műanyag csövet ,kifurkálva ,ezen fokyik a trágylé ,anni ,hogy harisnyával meg kell sűrni a trágyalavet ,mert akkor eldugul ,de fejemnyi nagyságú karalábék ,nőnek ,illetve 30 -40 kg-os sütőtökök.
én azt mondom hogy az rs már elavult a t-16m az sokkal jobban megcsinálták a ruszkit mint a németek az rs-t.Az rs-sel az a baj hogy olyan lassú mint egy csiga .Ahoz a t-16m az ugy megy mint egy rakéta.Az rs nem megy ell olyan jól a sárba mint a t-16m .A t-16m két hengerével a 25 lóerölyével még igyis kevesebbet eszik mint az rs és ezt a gépet nem olyan könnyü tönkre menni -20 fokban pöc röfre indult nem ugy mint az rs
én is ezt tapasztalom, hogy akinek van és rendbe rakták, az nagyon szereti. Állítólag a két hengeres változata volt a jobb konstrukció. Hol lehet látni azt rajta, hogy Austro diesel motor van benne vagy nem?
Igen, 2 hengeres nagyon egyszerű. Kevés fogyasztás. 2 hengeres 14 lóerős. NDK-beli 60-éveken RS-stabilmotoros. Egy vagy két személyes kézi inditás, illetve öninditó. Akár cseplőgép, kazal szállitószalagos, gabonaörlő is. 4 hengeres 22 lóerő még kicsi több erő van. Régi Tsz-én RS-felszerelhető orrhoz 2 fő ülés - kézi műtrágyaszórás, hátsó boronálás.
Sok hülyeség volt, mert túl sok karok, váltó, stb.
Így hirtelen nem is tudom. Az az igazság mindent imádok ami berreg. A teljesség igénye nélkül:
-Szk5 3db
-MF70 tartozékaival
-Kapálógépek
-Kaszálógépek
-Fűnyírók
-Láncfűrészek
-Pár munkagép
-Motorkerékpárok: Danuvia, Simson, Jawa, Mz-k, gyári 250-es cross CZ
-Pár trakit elbontottam fődarabokra, hogy beférjenek tető alá.
Építettem pár gépszint, de sajnos így is sok minden már kint van szabad ég alatt. Télen talán lesz időm egy kisebbet csinálni.
Van két IFA motorom. Elcserélném bármire, ha valakit érdekel.
Akkor szerinted a DT hengerfejtömítés bármelyik SZK-mba jó lesz?
Akkor melegszik, ha már kopott. Úgy megtudott szorulni, hogy az önindító nem fordította meg, míg le nem hűlt kicsit. Felújítottam. Akkor meg eltört a főtengely, nem bírta az erős motort. A 2hengeresem a szintén kopott motorjával azért melegedett, mert a szelepszárnál annyi olaj belefolyt, hogy a kipufogó nyílás helyén már csak egy kis lyuk volt az egyik hengernél. Évente kiszoktam pucolni a hengerfejet és így szüleim a kis házkörüli munkára sokáig tudták használni. Ez még eredeti AUSTRO dizel motoros.
3419 hozzászólás
Válasz #68. hozzászólásra
Jöhet mindkettő.
a gyárirol vagy a házirol?
Válasz #66. hozzászólásra
Cső!
Nincs véletlenül közeli képed a sorközművelőről, mert szerintem azt le kell gyártanom hozzá a télen, mert venni úgysem tudok ilyet.
de evo ne hid azt hogy egy sorközmüvelövel rosszul néz ki kirakok neked egy képet
Válasz #64. hozzászólásra
Pedig nekem tepsi nélkül lesz, mert csak sorközművelésre akarom használni.
Küldtem neked mailt!
Még egy érv az RS-09 mellett:
:)
A minap plató nélkül szántottam a T-16-al a tengelyek között hordozott ekéjével. Hát mit mondjak?! Kívülről nézve valami botrányosan néz ki a szerkezet a tepsije nélkül! Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek... (lehet legközelebb éjszaka csinálok ilyet)
Mi tagadás a tepsi nélkül az RS sokkal szalonképesebb....
Válasz #59. hozzászólásra
kotanl@freemail.hu
Sikerült beszkennelnem mind a 88 oldalát a használati utasításnak, de az ősöreg scanner az ősöreg P1-essel meg a WinMe- vel valami .awg formátumba tette, ami az XP-s gépnek magas. Dolgozom a megoldáson. Hamarosan tudom majd küldeni.
VTZ 30 2001 évjárat, olyan mint T-16M-ös.
Nagyon jó állpaot, 840 ezer ft.
Hajdú-Bihar megyében.
az rs-nél
helosztok az hidegben indulásról annyit hogy nekeünk 80ahz aksink van ami még cella hibás és -16 fokban elsö forgatásra beindult és ez az aksi nem birt beinditani egy tz4k sokkal jobb mint
Válasz #57. hozzászólásra
Nagyon szépen köszönöm előre is! Ha adsz egy mail címet , akkor megadom a címemet neked!
Válasz #56. hozzászólásra
Sajnos csak az eredi -82-es- könyv van meg. Van ugyan egy öreg scannerem, de az XP-s géppel nem működik.
Ha egyszer sikerül összehoznom, akkor közkinccsé teszem, természetesen ellenszolgáltatás nélkül...
Válasz #56. hozzászólásra
Szia. Nekem van két cd-n teljes javitási utmutató ábrákkal beállitásokkkal stb. ha kell szivesen lemásolom neked.
Válasz #54. hozzászólásra
Esetleg tudnál küldeni egy gépkönyvet, vagy valamilyen anyagot róla? Lehet fénymásolt, vagy elektronikus formátumú is, persze ellenszolgáltatás fejében gondoltam.
Még annyit, hogy az RS legnagyobb -talán egyetlen- előnye a T-16M -el szemben, hogy van gyári hátsó hidraulikája (de nincs mindegyikre felszerelve) az oroszhoz, meg fabrikálni kell.
Ami a könnyű indítást illeti, szerintem a motor nagy kompressziója miatt van. Nem véletlenül kell a 150 Ah-s akksi a 2080 ccm-es motornak Az 1800-as max fordulat meg szinte örök életet ad neki.
Az RS 2 hengeres motorja ezzel szemben 1020 ccm. és a 18 LE-t 3000-es fordulaton adja le.
Válasz #44. hozzászólásra
Üdv!
A hasmagasságot kissé alábecsülted! A könyve szerint 56 cm.
Az enyém nem szervós ('83-as) teher alatt nehéz ugyan a kormány, de nem vészes. Sokkal rosszabb, ha egyenetlen talajon jársz vele: kirángatja a karjaidat egy idő után....
/Tegnap 5 órát szántottam az egyfejes hordozott ekémmel, hát mára kicombosodtam rendesen! :) /
Válasz #52. hozzászólásra
Há e miatt nem nagyon:)) Esetleg a német márkát:))
Válasz #51. hozzászólásra
Jani,és mennyi lízing van még ezeken?
Kell figyelned a svájci frankot? :)
Válasz #50. hozzászólásra
Az szk-n kívül van egy zt 323asom, meg egy kisfűlkés kotróból átalakitott nagyfülkés jumzom :)
Válasz #47. hozzászólásra
Látod alakul :-), de kicsit nagyobb darabokra is gondolj. Mire használnád? Engem kikérdeztél, visszakérdezek. Milyen gépeid vannak?
Válasz #43. hozzászólásra
Az az igazság, hogy szívesebben cserélném vmire. Hova valósi vagy? Mert végső estbe pénz is szóba jöhet. Én a MÉH- be is úgy szoktam "becserélni" a dolgokat, csak ott kicsit rossz a cserearány :-)
Válasz #35. hozzászólásra
A ventilátor légbeömlő alu burkolatába van öntve. De hát ami öreg az csak öreg! Ezt már néha magamon is tapasztalom sajnos :-)
Válasz #46. hozzászólásra
Majd gondolkodom tehát leszek:). Van egy csomó szmd adagolóm pl...
Válasz #25. hozzászólásra
Találj ki vmit :-) Nagyon távol lakunk egymástól, de közbe előfordulok az ország bármely pontján. Van egy pick-up-om úgyhogy még a szállítást is esetleg le lehetne bonyolítani. A motorok lábon mentek be Zegen a MÉH telepre, mikor a husipar tönkrement. Én másnap tudtam elmenni bontani és már más is nekiállt. Amúgy jól egybe vannak ahogy emlékszem rájuk. Önindítót viszont már lelopták. Én gépszínbe tárolom őket csak nagyon útba vannak. Akkor vettem amikor még azt hittem E kombájnom lesz. Ott tartok, hogy télen elbontom és eladom a MÉH-be, de nagyon sajnálnám!
Válasz #42. hozzászólásra
Lehet,de szerintem az a titka ,hogy 154 ah-ás akksi van benne ,ugyanaz mint az mtz -be ,meg csak két hengert kell meghajtani az önindítónak ezért indul olyan könnyen.Meg jóval kisebb motor mint az mtz-é ,ez kb olyan mintha az mtz 24 voltról indulna ,az is indul pöcre úgy télen ,csak az önindító nem sokáig bírja ,meg az akksik se ,mert a generátor nem tudja feltölteni.
Válasz #40. hozzászólásra
Szervó ,nem mindegyiknek van ,de létezik szervós is,talán ha jól tudom 1990-től gyártottak ilyet,akkor érzed a szervó hiányát ha legalább 1 tonnánál többet raksz a platóra ,addig nem nehezebb mint egy mtz-é.üresen meg egy kézzel nyugodtan lehet tekerni,hátsó hidraulika nincs ,de megoldható ,mert itt a fórumozok között is van egy tulaj ,Zolinak hívják ,és ő tárcsát ,meg vetőgépet is húz vele,a hasmagassága kb 40 cm ,ez a váltó alja,de nem mértem ,nyomtáv az állítható,gerendelyen azért van sok lyuk mert ida különféle eszközök szerelhetőek fel ,mint pl ,eke sorközművelő ,fűkasza,azt nem tudom a gerendely hossza állítható -e azt nem néztem még ,én is egy sorközművelőt akarok alá ,de nehéz beszerezni illetve drága,meg egy fűkaszát ,mert a tlt-je elől van.
Válasz #24. hozzászólásra
"Van két IFA motorom. Elcserélném bármire, ha valakit érdekel." Pénzbe mennyiért cserélnénk, ha működnek is?
Válasz #38. hozzászólásra
Tán gyujtó gyertyával indul? :))
Válasz #40. hozzászólásra
ja, és hátsó hidraulikája esetleg van-e?
Válasz #39. hozzászólásra
nagyon hajlok mostmár a T-16 felé. Főleg az alkatrészellátást látom bajosnak az RS esetében. Lenne néhány kérdésem a T-16-tal kapcsolatban:
1. Van -e benne szervókormány? Vagy létezik-e lehetőség rátenni?
2. Mekkora a hasmagassága alapból, lehet -e változtatni?
3. Úgy láttam mintha ezeknél lehetne változtatni az eszköztartó gerendely hosszát. Jól láttam?
4. A nyomtáva állítható-e?
Ja és egy üzemóra alatt 1.5 -2 liter gázolaj ,nem semmi mi ,nekem a 180 -200 óra alatt évente ,kb 350 liter gázolajból beéri ,de mondom ebből 200 órát elketyeg ,ja és én minden nap használom.Rs régen nagyvaternek volt ,én is vezettem de én még 10 -11 voltam akkor ,ő is meg volt vele elégedve ,de ennek már 20 éve ,ma már az a baja ,hogy nincs hozzá alkatrész az rs-hez ,és vagy szarért -húgyért eladod lerobbanva ,vagy méreg drágán veszel hozzá bontott cuccot ,ha találsz ,ugyanez van a zetor 30-11-el is ,az 50 -essel ilyen gond nincs,pedig 30-11 ből is van,még legalább 3-ad annyi mint 50-esből ,nekem is volt anno 30-11 -em ,de én is így jártam vele hogy napokat kellett járni alkatrészért,és ennek már 14 éve ,hát akkor most mi lehet az újság vele.
Ja és tényleg pöc röffre indul télen is ,nem tudom mi a titka ,ennek nem úgy indul hogy el kell érni a gázolajnak az öngyulladási hőmérsékletet,mert -15-20 fokba is ha jó az akksid ,semmi izzítrás ,és pöcre indul.
Válasz #9. hozzászólásra
A sebbeség eloszlás,nem annyira rossz szerintem ,inkább a mászófokozat nagyon lassú ,kb fele az mtz.terep egynek ,lefelezve,de 2-3 ba simán lehet sorművelni vele,mert én is 1.5 ha-on konyhakerti növényeket termesztek ,és a trágylevet a sorok közt ezzel szoktam kiöntözni ,50% vízzel hígítva,egy 1000 literes tartályt teszek a platóra,és 3-3 mre egy műanyag csövet ,kifurkálva ,ezen fokyik a trágylé ,anni ,hogy harisnyával meg kell sűrni a trágyalavet ,mert akkor eldugul ,de fejemnyi nagyságú karalábék ,nőnek ,illetve 30 -40 kg-os sütőtökök.
én azt mondom hogy az rs már elavult a t-16m az sokkal jobban megcsinálták a ruszkit mint a németek az rs-t.Az rs-sel az a baj hogy olyan lassú mint egy csiga .Ahoz a t-16m az ugy megy mint egy rakéta.Az rs nem megy ell olyan jól a sárba mint a t-16m .A t-16m két hengerével a 25 lóerölyével még igyis kevesebbet eszik mint az rs és ezt a gépet nem olyan könnyü tönkre menni -20 fokban pöc röfre indult nem ugy mint az rs
Válasz #16. hozzászólásra
én is ezt tapasztalom, hogy akinek van és rendbe rakták, az nagyon szereti. Állítólag a két hengeres változata volt a jobb konstrukció. Hol lehet látni azt rajta, hogy Austro diesel motor van benne vagy nem?
Válasz #12. hozzászólásra
Igen, 2 hengeres nagyon egyszerű. Kevés fogyasztás. 2 hengeres 14 lóerős. NDK-beli 60-éveken RS-stabilmotoros. Egy vagy két személyes kézi inditás, illetve öninditó. Akár cseplőgép, kazal szállitószalagos, gabonaörlő is. 4 hengeres 22 lóerő még kicsi több erő van. Régi Tsz-én RS-felszerelhető orrhoz 2 fő ülés - kézi műtrágyaszórás, hátsó boronálás.
Sok hülyeség volt, mert túl sok karok, váltó, stb.
Válasz #24. hozzászólásra
Ismered Simson Schwable turbóhűtés gyári négy sebessége?
Válasz #31. hozzászólásra
Arról ne is álmodjon senki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz #25. hozzászólásra
A blú jumzot!
Válasz #29. hozzászólásra
:)))
Válasz #27. hozzászólásra
Mert az engem aztán nagyon szokott zavarni! :-)))))
Válasz #26. hozzászólásra
:-)))))
Válasz #26. hozzászólásra
De téged nem kérdeztek:((
Válasz #25. hozzászólásra
Én tom! :-))
Válasz #24. hozzászólásra
Jó bizony. Engem érdekel az ifa motor, de nem tudom mit adjak érte.
Válasz #22. hozzászólásra
Így hirtelen nem is tudom. Az az igazság mindent imádok ami berreg. A teljesség igénye nélkül:
-Szk5 3db
-MF70 tartozékaival
-Kapálógépek
-Kaszálógépek
-Fűnyírók
-Láncfűrészek
-Pár munkagép
-Motorkerékpárok: Danuvia, Simson, Jawa, Mz-k, gyári 250-es cross CZ
-Pár trakit elbontottam fődarabokra, hogy beférjenek tető alá.
Építettem pár gépszint, de sajnos így is sok minden már kint van szabad ég alatt. Télen talán lesz időm egy kisebbet csinálni.
Van két IFA motorom. Elcserélném bármire, ha valakit érdekel.
Akkor szerinted a DT hengerfejtömítés bármelyik SZK-mba jó lesz?
Válasz #20. hozzászólásra
Akkor melegszik, ha már kopott. Úgy megtudott szorulni, hogy az önindító nem fordította meg, míg le nem hűlt kicsit. Felújítottam. Akkor meg eltört a főtengely, nem bírta az erős motort. A 2hengeresem a szintén kopott motorjával azért melegedett, mert a szelepszárnál annyi olaj belefolyt, hogy a kipufogó nyílás helyén már csak egy kis lyuk volt az egyik hengernél. Évente kiszoktam pucolni a hengerfejet és így szüleim a kis házkörüli munkára sokáig tudták használni. Ez még eredeti AUSTRO dizel motoros.
Válasz #21. hozzászólásra
És, ami nem traktor?
Válasz #19. hozzászólásra
Amiket használok és nagyobbacska, és traktor :-)
-Yanmar F20D
-2hengeres Rs
-4hengeres Rs
-T25 2db
-MTZ 50
-MTZ 80
-MTZ 820.2 (általam turbósítva)
-Jumz EO kiskotró
Válasz #18. hozzászólásra
Rs-ednél volt már olyan, hogy meleg volt az olaj és nem indult?
Néha nagyon túlmelegszik.