Fórum

Erőgép és munkaeszköz kapcsolatok 

Létrehozta: jólaci, 2009-05-17 16:42:37

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #29 Drisa | 2009-05-23 17:43:53

    Van egy tandem tengelyes szippantó 16.000 literes és egy jd6820. A trakin nincs gyári alsó kampó mint a mtz-n. Milyen megoldásokat tudtok ajánlani tapasztalatból! Illetve az kb mennyibe kerülhet és hol érdemes megvenni.

  • Válasz » #28 jólaci | 2009-05-18 06:29:54

    Válasz #13. hozzászólásra

    Igazad van,hiába írok lóerőt,a helyi adotságok a lényeg.Viszont,ha van támpont,ez esetben,hogy mekkora tárcsát visz a mi körülményeink között akkor ebből lehet kalkulálni a többi munkaeszköz nagyságát.(szerintem)

  • Válasz » #27 Sz J | 2009-05-17 21:37:42

    Válasz #24. hozzászólásra

    Nekem is ez is volt vele a bajom, sztem konstrukciós hiba.

  • Válasz » #26 Hús Futár | 2009-05-17 21:29:46

    Válasz #24. hozzászólásra
    Biztos így van de így használják és nem panaszkodtak még rá

  • Válasz » #25 Hús Futár | 2009-05-17 21:27:02

    Válasz #23. hozzászólásra
    Majd utána nézek .

  • Válasz » #24 Tomszi | 2009-05-17 21:26:26

    Válasz #21. hozzászólásra
    valakik itt is húzák rugóssal, de azzal az a baj, főleg függesztettnél, hogy nem mozognak a tagok pl. elég egy kis egyenetlenség a talajon és szinte kiemeli a fogakat, vagy lemegy tök mélyre.

  • Válasz » #23 Sz J | 2009-05-17 21:20:48

    Válasz #22. hozzászólásra

    vaderstad NZ mini. Keress rá a neten.

  • Válasz » #22 Hús Futár | 2009-05-17 21:19:48

    Válasz #19. hozzászólásra
    Nem ismerem azokat kombinátrokat mert eddig nem is használtam kombnátort csak most a tavasszal kezdtem el gondolkodni rajta hogy majd kéne szerezni eggyet

  • Válasz » #21 Hús Futár | 2009-05-17 21:18:08

    Válasz #20. hozzászólásra
    Végül is hiába csavarjuk a dolgokat felénk a kapával vált be akkor felétek meg a fogassal de lényeg az hogy jól használható gépek .

  • Válasz » #20 Tomszi | 2009-05-17 21:13:21

    Válasz #18. hozzászólásra
    Én úgy tudom ahogy írtam. A lényeg hogy rugósboronával nem jól dolgozik, nem követi eléggé a talajt.

  • Válasz » #19 Sz J | 2009-05-17 21:09:53

    Válasz #17. hozzászólásra

    Én se ismerem pontosan a típusait de nekem egy 5,6 os függesztett volt gyári "unimat" felirattal, dupla rugóskapás fogakkal. Amúgy nézzetek meg egy NZ minit. Ha leszámítjuk róla a bonyolult vonószerkezetét amitől lehet vele fordulni munkaközben akkor "fillérekből" elkészíthető házilag. És annak meg lehet nézni a munkáját. Az unimat kicsit túlbonyolított szerintem.

  • Válasz » #18 Hús Futár | 2009-05-17 21:06:26

    Válasz #16. hozzászólásra
    Most gondolkodom hogy itt ami van még a tsz-ben pár darab az unimat de függesztett

  • Válasz » #17 Hús Futár | 2009-05-17 21:05:07

    Válasz #16. hozzászólásra
    Akkor bocs de nem tudtam a pontos neveket mert itt csak unimatnak hívja mindenki . Erre nem nem volt szokás fogassal használni hanem kapával , de az a 4 sorba rendezett kapát nem nagyon húzták össze a szárat .

  • Válasz » #16 Tomszi | 2009-05-17 20:58:23

    Válasz #15. hozzászólásra
    Én is ezt írtam, először volt a Rau Kombimat, függesztett, Rau licensz alapján, Kecskeméti Mezőgép gyártotta. Ennek a továbbfejlesztése a féligfüggesztett, annak a neve Unimat. Nálunk van mindkettő. A boronát meg cserélni lehetett mindegyiken, kanalas v. rugós.

  • Válasz » #15 Hús Futár | 2009-05-17 20:54:34

    Válasz #14. hozzászólásra
    Én a rau licenszes agrikon unimatról beszélek ami föggesztett kivitelű gép és itt a faluban 2-őt is szét vettek belőle annó egyinek a közeope az öregapámé lett azt használta a 80-as után de nagy önsúlya miatt eladta és csinált rau nehéz fogasból eggyet magának . Amúgy ezek nem fogastáblákból voltak hanem dupla rugáskapás .

  • Válasz » #14 Tomszi | 2009-05-17 20:45:12

    Válasz #10. hozzászólásra
    Nem a témába vág, de szerintem te nem pontosan ugyanarról beszélsz. Amire te gondolsz az a Rau-Kombimat, az Unimat meg a továbbfejlesztése és féligfüggesztett. Egyébként mindkettő jól dolgozik de csak kanalas boronával, rugóssal már nem igazán.

  • Válasz » #13 jancsi & | 2009-05-17 20:38:17

    Válasz #4. hozzászólásra

    A kérdés helyes a ráadott Farkas Gyula vállasza nagyépü és fölényes. Már tobször leirtam a forumon, hogy a loérő a mezei vontatóknál nem minnden ugyanis a motor főtengelyt nem a lóerő hanema forgató nyomaték forditja át. A gépet sem lóerő hanem vonóerő huzza. Ha dolog ilyen egyszerü lenne, hogy ennyi ló+annyi ló akkór a traktorbann is 1,9TDI müködne azis 90-120 lóerőt tud.

  • Válasz » #12 Hús Futár | 2009-05-17 20:22:29

    Válasz #11. hozzászólásra
    Talán a nagy gépeket nem kapkodja nagyon de akik szét bontották a nagy kombinátrokat hogy legyen belőle az mtz után na azok bajban vannak sokszor a 6,6-os közepével mikor kapkodja a 80-as orrát . Én meg voltam elégedve egy agyonszáradt hantos földet csináltam vele jobb munkát csinált mint az ásóborona .

  • Válasz » #11 Sz J | 2009-05-17 20:19:12

    Válasz #10. hozzászólásra

    Nekem nem volt gond a szállításnál... viszont a munkája nagyon nem tetszett. Igaz a rögtörőhenger felfüggeszései szét voltak kopva és a mélység tartása ettől nem volt jó. De nem akartam rákölteni, inkább eladtam. Meg a 4,2ih tárcsát és vettem belőle egy 300-as cariert. Eddig úgy néz ki beválik.

  • Válasz » #10 Hús Futár | 2009-05-17 20:14:41

    Válasz #9. hozzászólásra
    Az unimat egy nagyon jól felépített könnyű húzású kombinátor és ugyan akkor nagyon szépen dolgozik csak nagy az önsúlya így rossz függesztve vinni .

  • Válasz » #9 Sz J | 2009-05-17 20:11:13

    Válasz #1. hozzászólásra

    nekem 155pacis fergi a 4,2ih tárcsa+cambridge henger kapcsolattal nyögött. Viszont 5,6 rau unimatot vitte könnyedén a szántáson.

  • Válasz » #8 Jani X | 2009-05-17 19:42:33

    Válasz #6. hozzászólásra

    Sok adósságod van?
    Nincs vevő a cégre, mi?

  • Válasz » #7 Jani X | 2009-05-17 19:40:07

    Válasz #6. hozzászólásra

    Te meg az utolsó cseppet is :))))

  • Válasz » #6 Farkas Gyula | 2009-05-17 19:36:53

    Válasz #5. hozzászólásra

    Keresztcsontig.....

  • Válasz » #5 Jani X | 2009-05-17 19:36:04

    Válasz #4. hozzászólásra

    Nem kérdezett 1általán hülyeséget.
    Csak nem mindenki a gépnepper ésszel gondolkodik.
    Van ő olyan gazda, mint te kereskedő.

  • Válasz » #4 Farkas Gyula | 2009-05-17 19:21:29

    Ezzel kellett volna kezdeni! Ha közli , hogy hány LE-ős az erőgép akkor nem lesz 1000 hozzászólás , max. 12. Így viszont lehet a szart kavarni , elterelni a figyelmet mindenről! Igazi politikusi kérdés !!!Egyébbként a Békéssámsoni földeken 150 LE trakihoz 5,6-os kombinátor és 3 késes lazitó, 180 LE -ős trakihoz 6,6 -os kombi és 4 késes lazitó , 210 LE-ős trakihoz 7,2 -es kombi és 5 késes lazitó, 240 LE-ős traktorhoz 8,4-es kombi és 6 késes lazitó. Ilyen egyszerű ez kollegák !Tisztelettel: Farkas Gyula/ Bolyki Bencus szerint egy kiváló agrár szakember tette fel ezt a kérdést ! /

  • Válasz » #3 Tomszi | 2009-05-17 18:39:29

    Válasz #1. hozzászólásra
    És miylen az az erőgép?

  • Válasz » #2 cimbika | 2009-05-17 16:44:58

    Válasz #1. hozzászólásra

    mondjuk 5,6-os vagy 6,6-os kombi és 5 késes lazító.

  • Válasz » #1 jólaci | 2009-05-17 16:42:37

    Ha egy erőgép az 5 m-es nehéztárcsával dolgozik,akkor ehhez az erőgéphez,ugyanarra a talajra mekkora kombinátort,és lazítót lehet tervezni?

[bezárás x]