Tomszi adatlapja

Becenév:Tomszi

Csatlakozott:2008-08-22 16:02:02

Utolsó belépés:2019-02-12 16:01:53

Fórum hozzászólás:2308

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-12 15:59:27

    Válasz Tomszi #1046. hozzászólására
    Jaj, a sumákolásra való reagálás meg kimaradt.
    Ha, ismétlem ha (ha=feltételes mód) a zöld rendszám teherautóra nem jogszerű, akkor aki azon ügyködik, hogy mégis rátegye, vagy ne adj Isten eddig is az volt rajta valamilyen oknál fogva, teljesen jóhiszeműen eljárva, akkor az mi? Nem, nem kell válaszolni senkinek.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-12 15:53:28

    Válasz Matyi50 #1044. hozzászólására
    Én emlékszem, te viszont nem tudsz szöveget értelmezni.
    Ez amit írtam, hogy "Nem kell úgy tenni, mintha mindenki betartana minden törvényt" ez egy vélemény, ténymegállapítás, és nem rágalmazás. Ha nem lenne igaz, akkor nem lenne szükség Magyarországon börtönre, bíróságra. Rágalmazás az lett volna ha azt írtam volna hogy XY ezt csinálta, csinálja. De én ilyet nem írtam.

    Kiállhatsz a véleményed mellett, ezzel nincs baj, sőt.
    De a zöld rendszámról szóló rendeletben meg le van írva, hogy mire lehet kiváltani. Pont. És bármennyire is fáj, a teherautó ebbe nem tartozik bele, meg az autóbusz se, meg a pótkocsik se.
    Az összes itt felsorolt példád rossz. A törvény ugyanis lehetőséget ad a fekete rendszámos pótkocsi (akár teherautópótkocsi) visszaminősítésére lassú jármű pótkocsivá. A traktoroknál is szabályozva van, hogy mi lehet lassú jármű, és mi csak mezőgazdasági vontató (mgv-ből is van már több kategória). Persze itt sem biztos hogy mindenhol egyformán értelmezték a szabályokat, sőt, valószínűsítem hogy nem. Ha majd elkezdik szigorúbban vizslatni azokat, akkor majd ott is kibuknak dolgok, csak az számszerűleg kicsit több lesz, mint a zöld-rendszámos, erdészetben használt teherautó.
    Az hogy a 6 tonna megengedett raksúlyú pótkocsira valaki többet rak, akár 10-et, az az ő felelőssége.

    A teherautó pirosrendszámozásáról érdeklődött valaki már hivatalos helyen?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-12 13:06:57

    Válasz Matyi50 #1029. hozzászólására
    Nyitogasd csak a bicskádat egész nyugodtan. Meg sepregethetsz is tőlem amennyit akarsz.
    Milyen rágalmazás? Miről beszélsz? Egyikőtöket se ismerem személyesen, hogy tudnám megrágalmazni? Sehogy. Meg különben sem írtam semmi rágalmazást. Egyébként is ez egy anonim internetes fórum, ahol felhasználónevek beszélgetnek.

    Akkor énis leírom utoljára: a teherautó forgalmi engedély és rendszám közteles. Szabály szerint nem jár rá a zöld rendszám. Tökmindegy mennyit megy közúton. A traktor és a pótkocsi is forgalmi engedély köteles, és nem jár rá zöld rendszám. A kombájnra kiadható a zöld rendszám, de le is műszakizható, mindegyikre van példa. Van aki ezeket betartja, valaki nem, ezek tények, rágalmazás nélkül.



  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-12 13:06:56

    Válasz Matyi50 #1029. hozzászólására
    Nyitogasd csak a bicskádat egész nyugodtan. Meg sepregethetsz is tőlem amennyit akarsz.
    Milyen rágalmazás? Miről beszélsz? Egyikőtöket se ismerem személyesen, hogy tudnám megrágalmazni? Sehogy. Meg különben sem írtam semmi rágalmazást. Egyébként is ez egy anonim internetes fórum, ahol felhasználónevek beszélgetnek.

    Akkor énis leírom utoljára: a teherautó forgalmi engedély és rendszám közteles. Szabály szerint nem jár rá a zöld rendszám. Tökmindegy mennyit megy közúton. A traktor és a pótkocsi is forgalmi engedély köteles, és nem jár rá zöld rendszám. A kombájnra kiadható a zöld rendszám, de le is műszakizható, mindegyikre van példa. Van aki ezeket betartja, valaki nem, ezek tények, rágalmazás nélkül.



  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-11 23:39:57

    Válasz Matyi50 #1026. hozzászólására
    Nem szajkózom, hanem leírtam.
    És, a kettő nem zárja ki egymást. Nem kell úgy tenni, mintha mindenki betartana minden törvényt. Amíg van kiskapu, addig mindig lesz aki kihasználja, ám tegye.
    Ha azt írom ugorj bele a kútba, beleugrasz? Csaknem. :)
    Rád legalább annyira igaz amit írtál, méghogy nem akar sumákolni senki, hiszen arról megy itt a diskurzus, hogy már nem engedik a sumákolást.

    Szerintem ne általánosíts, mert biztos nem minden fakitermelő Zöld rendszámos teherautóval jár, úgyhogy nem érinti az egész szakmát valószínűleg.

    Na megyek aludni, folytassátok csak. smile cowboy


  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-11 23:19:10

    Vad ötlet, de nem lehet lepapírozni méhésznek a kocsit? Aztán utána meg nem levenni a méhkaptárat. Aztán mehet rá az E-rendszám és a fa. 3333

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-11 23:17:53

    Válasz Tomszi #1022. hozzászólására
    Hoppá, kimaradt valami, ez lenne helyesen a mondat:
    Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű szabályzás, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-11 23:16:22

    Válasz Erdőjáró #1021. hozzászólására
    Nekem nem szúrja a szemem semmi és senki. És nem fogok marakodni senkivel.
    Itt az a helyzet hogy a zöld rendszám témáról van egy egyértelmű, mindig is egyértelmű volt, már a legelején is. Csak ezt egyes ügyintézők különböző okokból tágan értelmezték (én is láttam terepjárón, pótkocsin, erdészeti Uralon nem, de egyszer közúton egy platós Ifán igen), amiből a leírásotok alapján most kezdenek visszavenni, és betartani a szabályt.
    Pont ebből a tág értelmezésből raktak traktorra is zöldet, ha valaki meggyőzte az ügyintézőt hogy ő erdészeti kiközelítőnek használja, vagy eszközhordozónak, megkaphatta, vagy ha egy homlokrakodó volt az MTZ-n akkor az már önjáró rakodó.
    Szabály szerint pedig kombájnra ki lehet adni, teherautóra nem, meg traktorra sem, autóra sem.

    Az egy másik dolog, hogy ezek szerint vannak olyanok, akik ezt a szabályt kihasználva zöld rendszámmal mozognak erdőn, meg kicsit közúton is a teherautóikkal, és ők most sértve érzik magukat, ha valaki le meri írni, hogy azokra pedig jogosan nem járna a zöld rendszám. És belemagyarázzák hogy azért mert irigylik tőlük, meg sajnálják a pénzt amit keresnek, meg más munkáját elvennék, stb...hagyjuk már ezt, szó nincs erről. Az ő érdeküket sérti, ezt én elismerem. Valakinek meg azzal van tapasztalata hogy a kombájnra nem tudja megkapni.

    Ne haragudj, de a logikád szerint akkor nagyon sok mindenre nem kéne rendszám, pl. ha én egy utánfutót csak nagyritkán húzok, azt is falun belül, akkor nem kell rá rendszám? De kell. Vagy az autómmal csak a mezőre megyek ki a faluból? Akkor is kell. Vagy a határba nem kell jogsi a traktorra? De kell.
    És mi is voltunk hasonló helyzetben, egy traktoron nem volt rendszám, de megcsináltuk, megfizettük amit kell, végigjártuk a tortúrát, és hivatalosan le lett papírozva, rajt a műszaki, lehet vele menni, bátran el tudjuk vinni vizsgára. Pedig nem használjuk sokat, csak amolyan hobbira van.
    És végül nehogy azzal gyere, hogy akkor én is irigylem a zöldrendszámos erdészektől a munkát meg a megélhetésüket!!!
    Ne nekem mond a másik fejével való gondolkodást, nem véletlenül írtam ide már többször, lehet hogy konkrétan nem tudtam segíteni.

    És aki ilyen cipőben jár, az tett már lépéseket hivatalos helyen a gondjával? Ha igen akkor miket? És milyen információkat kapott.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-11 22:23:09

    Válasz máris szomszéd #1018. hozzászólására

    Mezőgazdasági vontató vagy lassú jármű.
    Tök egyértelműen le vannak írva a kategóriák,csak el kell olvasni és értelmezni.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-10 23:47:57

    Válasz csontii #468. hozzászólására
    Mi lenne? Használd már a fantáziádat! smile cowboy Hozzáigazítja a papírhoz, nem autó. smile cool

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-08 10:51:10

    Válasz Erdőjáró #1005. hozzászólására

    Ezen az egyszeri fél éven átsiklottam mikor beszúrtam.
    Attól függ szerintem hogy összesen hány ilyen teherautó/tulajdonos lenne akit érint, de felteszem nem sok ahhoz hogy komoly érdekképviselete érdekérvényesítő képessége legyen. Mert ha az E rendszám végtelenszer kiadható lenne, az is megoldás lenne.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 23:46:40

    Válasz Tomszi #1003. hozzászólására
    A rendelet linkjének beszúrása nem sikerült az előzőben.

    https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100326.KOR


  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 23:45:50

    326/2011. (XII. 28.) Korm.rendelet
    elvileg a mai napon aktuális állapot

    63. § (1) Az ideiglenes rendszámtáblát önjáró munkagépre és azon járművekre kell kiadni, amelyet Magyarországon forgalomba még nem helyeztek, vagy a forgalomból végleg kivonták, vagy amelynek az állandó rendszámmal történő közlekedése bármely okból átmenetileg nem lehetséges. Az ideiglenes rendszámtábla leírását a 14. melléklet tartalmazza.
    (2) A közlekedési igazgatási hatóság kérelemre
    e) az önjáró munkagépre és arra a járműre, amely forgalmi engedéllyel, valamint rendszámtáblával nincs ellátva és a közúti forgalomban történő ideiglenes részvétele indokolt, továbbá az elveszett rendszámtábla ideiglenes pótlására E betűjelű,
    ideiglenes rendszámtábla használatát engedélyezi és az ideiglenes rendszámtáblát kiadja.

    68. § Az E betűjelű ideiglenes rendszámtábla közlekedési igazgatási hatóság által történő kiadásának feltétele a jármű jogszerű birtoklásának, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétének és a jármű műszaki alkalmasságának igazolása. A regisztrációs adóról szóló törvény hatálya alá tartozó jármű tulajdonosa részére a járműhöz E betűjelű ideiglenes rendszámtábla és az ideiglenes forgalomban tartási engedély egy alkalommal adható ki.

    [326/2011 Korm.rendelet_E-rendszám]

    Nem vagyok se jogász se közlekedési szakember, de átfutva ezt a rendeletet az E-rendszám járható út erdészeti teherautóra. Hogy aztán kiadnák-e ténylegesen? Az se mindegy ki milyen fellépéssel, felkészültséggel, netán hátszéllel fut neki az ügyintézésnek.

    Tisztelt Zöldrendszámos Zillel és társaival fát kitermelők! Vélemény?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 22:30:24

    Válasz bandigh #999. hozzászólására
    Igen. De szerintem már azt se csinálnák meg, minden megyében még biztosan nem, eddig se csinálták meg mindenhol.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 22:26:42

    Válasz mtz1221 #62891. hozzászólására

    Mi köze lenne a gázolajrendszerhez? Semmi.

    Milyen póttartaly? Levegő? Ndk-bol hozott mtz-n láttam két tartályt, de szerintem az se volt bejegyezve sehova. Bár a két tartályt szerintem inkább kiszúrnák és belekötnenek.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 22:07:21

    És az E rendszám? A bucsusok egyidőben azzal jártak, meg néha kombájnin is láttam.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 22:02:17

    Válasz Tomszi #830. hozzászólására

    Beleakadni helyett belekeverni, bocsánat.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 22:00:48

    Amúgy ezek a vontathatosagi dolgok tök egyértelműek, viszonylag érthetően le vannak írva a köhem rendeletekben. Csak nagyon sokan keverik a dolgokat meg beleakadni olyat is ami nemis tartozik bele. A linkelt Agroinform cikkben is jól össze van szedve, mégis rengetegszer fordul elő különböző beszélgetésekben.

    Olyat kéne csinálni, mint a hirdetéseknel a kiemeltet, ami mindig elöl van. Egy ilyen hozzászólásba leírni ezeket. Persze aztán el is kéne olvasni.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 21:49:46

    Válasz csoppika #828. hozzászólására

    Így szól a B kategória leírása: vezethető lassú jármű és pótkocsija. (És ez a pót lehet nehéz pót is)

    Szerintem is lehet a piros rendszámot trakival fekete rendszamos pótot húzni, persze a tömeg stimmeljenek.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 18:33:34

    Válasz Lacihunt84 #823. hozzászólására
    Lehet hogy téged megbüntettek, de mezőgazdasági vontató (fekete rendszám) vontathat piros rendszámos pótkocsit!

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 15:55:49

    Válasz Matyi50 #984. hozzászólására

    Én egyikőtoktol sem irigylem a zöld rendszámát, de ez van. Szerintem fogtok megoldást találni.
    A régi gépek fognak kapni vizsgát, míg a tulaj üzemeltetni akarja. Mióta ment a szöveg hogy a kétüteműeket be fogják tiltani? Betiltottak? Nem. Úgyis elfogynak szépen.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 13:33:58

    Válasz bandigh #980. hozzászólására
    Ez igaz, de az nem amire reagáltam, hogy eleve megbukik.

    Én értem hogy akinek eddig a fakitermelő vállalkozása zöld rendszámos teherautóra volt alapozva az sértve érti magát, mert most nem tudja megújítani a zöld rendszámot rájuk.

    De megoldást kell keresni. Vagy utánajárni több oldalról a zöld rendszámnak, vagy a piros rendszámozásnak.
    Már látok pár mezőgazdasági vállalkozónál használt trélert, használt JCB Factraccal húzva, ezzel költözteti a gépeit, markolók hasonlók, pont azért, mert nem teherautó.
    Vagy venni műszakizható régi teherautót.
    Vagy átállni traktorra, látni T-150K-val, Zetor Crystallal is fát hordani.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 12:49:08

    Válasz Erdőjáró #974. hozzászólására

    Mi köze van egy komnájn árának a forgalomab helyezhetőséghez? Semmi. A 600 ezres E516-on is lehet rendszám, meg a 120 milliós Lexionon se biztos hogy van.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-07 12:42:47

    Válasz Erdőjáró #966. hozzászólására
    Az összes IFA-n meg kortársain van rendszám, szóval az nem igaz hogy megbukik műszakin.
    Hogy olyan teherkocsit ami jelenleg nincs forgalomban, azt vissza lehet-e helyezni, nem tudom. De esélyes hogy igen, gyakorlatilag mindent forgalomba lehet helyezni.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-06 23:10:52

    Válasz medikus #964. hozzászólására
    Szerencse hogy semmiféle tgk-ról nem írtam a hozzászólásban. :) :) :)
    Egyébként teljesen igazad van.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-06 22:43:58

    Az egész rendszám mizéria elkerülhető lenne életszerű jogalkotással. Kevesebb járműkategória, de egyértelműen meghatározni melyik mi, és azt csak arra engedélyezni, és az egész országban egységesen, forgalomba helyezéstől, vizsgáig rendőrig.

    A quadokkal sokáig az volt, hogy egyszerűen nem volt olyan járműkategória, amibe beletartozzon. Csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiegészíteni a motorkerékpár kategóriát annyival, hogy 4 kerekű, vezetőfülke nélküli, egyszemélyes motorkerékpér szerű terepjáró blablabla. Esetleg annyi hogy 50 ccm-ig segédmotor, felette nagymotor, rendszám, stb.

    Vagy más, hányan motoroznak 125-ös motorral segédmotorral beadva. Pedig az alvázszámból ki lehetne olvasni a köbcentit. Rájuk szállni, akié nem valós azt agyonbüntetni, behajtani, kötelezni a műszakira, stb...

    Ennyiből sokkal jobb amerika, ott állítólag egyes államokban nincs műszaki, autókra se. Viszont ha a sherif megállít, akkor ha valami nem tetszik a kocsidon, akkor ott helybe elkobozza, bevisz, jogsit bevon, amit akar.

    Miért az milyen már, hogy T-jogsi letételéhez nem kell orvosi alkalmassági? Mert nem kell. Kissé érdekes. Pedig azért feljogosít arra hogy egy 300 lovas traktorral és 2db 16 tonnás póttal hasítsál keresztül kason országon városon 50km/h-val.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-06 22:32:43

    Válasz Tobszi #807. hozzászólására

    Másodlagos vontatás, úgy hívják. HW-kocsikra lehetséges, 6011-re is, 8011-re is. Szerintem piros rendszámos pót esetében is lehetséges. Viszont 2 pótot csak mezőgazdasági vontató húzhat.

    Amúgy meg sajna vizsgabiztosa válogatja. Pl. a lassú jármű pótot semmi nem írja elő, hogy fékpadon kell vizsgáztatni, és sok helyen ráviszik, meg sok helyen nem. Felénk az egyik vizsgabázison régebben egyszerűen levágatták a HW-kocsikról a gyári automatavonófejeket, csak úgy engedték á vizsgán, ha nem volta rajtuk. Az MBP-kocsikról ugyanott meg nem, pedig a kettő közül azért az IFA-é a stabilabb megoldás.

    Pedig egy vonófej alapból nem jogosít fel vontatásra, ha a traktor forgalmijában nincs benne.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-06 22:22:55

    Válasz wernerj #958. hozzászólására

    Nekem semmi bajom se az erdészetre használt Zil-le, se a Prágával.
    De ne hajtogasd ezt a kombájn témát se. Nálunk például annak idején az utolsó gépet is leműszakizták, emlékszem rá, 2004-ben vagy 5-ben, addig kombájnokon, meg egyéb önjárókon nem volt semmi, akkor meg mindent forgalomba helyeztek lassú járműnek: kombájnok, önjáró kasza, szecskázó, akkor még volt répaszedő, rakodógépek, minden. Ezekre mellesleg tök szabályos volt a lassú járná kategória.
    Akkor egy nyilatkozat elég volt a tulajdonostól, hogy ez az alvázszámú gép az xyz RT tulajdona.
    Egyébként valahol olvastam, lehet itt az agroinformon hogy úgy is forgalomba helyezhetnek gépet, hogy tulajdonost nem jegyeznek be a forgalmiba, csak üzembentartót.

    Nem ismerem közelebbről az erdészetet, de még a legjárhatóbb a piros rendszám lenne, csak azt megint nem mindenhol csinálják meg teherautóra.
    Vagy kijárni a teherautóként való üzembe helyezést, viszont annak asszem magasabb a biztosítása, 1-2 évente műszakizni, stb...
    Vagy ha sehogy nem megy a rendszámozás, váltani traktorra, sokan csinálják T-150-nel, Zetor Crystal-lal.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-06 09:39:21

    Válasz wernerj #946. hozzászólására
    Mikor nem volt rendszamkoteles a TZ-4K-t?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:37:05

    Válasz Matyi50 #931. hozzászólására

    Írtam én ilyet? Nem!

    Csak értelmeztem a beszúrt szöveget. De nem vagyok se jogász, se vizsgabiztos. Van itt valamelyik?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:35:13

    Válasz Sárközi Róbert #935. hozzászólására
    Ki mondta hogy 2 pótkocsit húzhat? Mert én nem! Alap hogy lassú jármű 1 db pótkocsi.

    És mennyi a kilowatt határ?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:33:30

    Válasz medikus #936. hozzászólására
    Nálatok lehet. De nálunk egyre se.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:11:09

    Válasz Erdőjáró #928. hozzászólására

    Miért kellene a kombájnra fekete rendszám, mikor az lassú jármű kategória! Nagyon sok kombájnon az is van, piros.

    Szerintem sokkal jobb egyébként, egyszer megcsinálod, aztán ötévente műszaki, vagy elballagsz egy vizsgahelyre, vagy kihelyezett vizsgára bejelentkezel. A kihelyezett vizsga jobb, általában kevésbé vaskalapos vizsgabiztost küldenek, aki nem betűről-betűre értelmezi a szabályt. Pl. vizsgabázison van ahol a lassújármű pótót fékpadra viszik, holott nem előírás. Aztán van olyan vizsgahely is, ahol nincs is fékpad, mégis vizsgáznak lassújármű pótok. Kihelyezett vizsgán max. fékeznek udvaron, vagy az sem.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:05:28

    Válasz medikus #925. hozzászólására
    920-as hozzászólásom! Már elküldtem az előzőt, mire odaért a videó ahol a terveket is forgatták.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 19:04:17

    Válasz Erdőjáró #918. hozzászólására

    Ha az előző beszúrt szövegből kivesszük a sebességre vonatkozó részt: "amelyek tervezési sebességük szerint 25km/óránál gyorsabb sebességgel nem képesek haladni, vagy típusbizonyítványuk, vagy ennek hiányában a közlekedési hatóság 25km/órában határozta meg a megengedett legnagyobb sebességüket."

    -Szerintem minden teherautó tervezési sebessége nagyobb 25 km/h-nál.
    -szerintem minden magyarországi teherautónak van típusbizonyítványa.
    -Ha az előző kettő nem áll fent, akkor lehetne az, hogy az NKH meghatározza a sebességüket 25 km/h-ban.
    ----------------------------
    De, lassú jármű sem lehetne már egy MTZ-80-as se, mert tervezési sebessége szerint 25km/h-nél gyorsabban tud menni, és ez a szabály már 20 éve is megvolt, mégis kiadták rájuk a piros rendszámot.
    Egyszer egy másik fórumon hasonló témában egy magát jogásznak mondó felhasználó leírta a helyzetet linkelve a különböző szabályokat. Most nem kerestem vissza, valahogy lehet hogy tudnám, na szóval annyi volt a lényege úgy emlékszem, hogy az állam alapból a jóhiszeműséget tételezi fel a polgárairól (mint az ártatlanság vélelme is) a közigazgatási eljárások során. Magyarul mondva elhiszi (el köteles hinni) ha én azt mondom hogy az MTZ-82-es 25-nél gyorsabban nem tud menni. Holott 34-gyel megy papíron.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 18:54:06

    Válasz Erdőjáró #916. hozzászólására

    Én ebben a leírásban szemlét nem látok, csak közlekedési hatóság által kiadott műszaki adatlapot.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 18:49:07

    Válasz Tomszi #919. hozzászólására
    Bocsánat, egy része csettegőre van papír.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 18:48:03

    Válasz Claastra. #917. hozzászólására

    És akkor a piros rendszám a teherautókon? Mert ilyen is van. Azt se szabadna.
    És az alföldi csettegőkön a piros rendszám. Se tervrajz nincs róluk szerintem se semmi, de egyszer kiadtak rá rendszámot, azóta is rajtuk van.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 18:07:45

    Válasz Erdőjáró #913. hozzászólására

    A törvényi hátterét nem tudja valaki belinkelni. Én ahol most megnéztem, ott ugyanazt láttam, mint eddig.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 15:57:11

    Válasz Radocz #63305. hozzászólására

    Az a Gabzso, aki anno agyon akart ütni engem? Nem mondta miért, meg nemis nekem írta, de utólag olvastam. smile sweatdropsmile confusedsmile nononosmile thumbupcoolsmile cool

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-05 13:27:26

    Válasz medikus #909. hozzászólására
    A kiszállásos történet is csak akkor zárja ki a csalást, ha betartják a szabályt. Viszont a szabályban meg az van, (vagy legalábbis volt, mert most nem ástam bele magam) hogy önjáró rakodó, erdészeti kiközelítő kaphat zöld rendszámot. Na most te is tudod, hogy ezeket a kategóriákat húzzák rá néha, pl. traktoron ha van homlokrakodó akkor már lehet önjáró rakodó, vagy ha semmi nincs rajta akkor is lehet erdészeti kiközelítő, ha soha nem jár erdőn, akkor is. Ha kiszállással is elfogadják, akkor ugyanez van, mint mikor műszakin olyan pót megy át, hogy darabokban van a műhelyben, ott is ottvan a vizsgabiztos aki asszisztál hozzá.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-04 23:53:11

    Válasz .Richard. #860. hozzászólására
    De konkrétum az elvétve van a hozzászólásaiban, csak rébuszok, azt leszámítva hogy beszélgetett a talajjal, meg különböző előadásokat konferenciákat reklámoz.
    Na mindegy, az ő dolga, mindenki másért jár ide.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-04 23:48:50

    Válasz .Feco. #3827. hozzászólására
    Értem a mit írsz, nagyjából, meg nemis. smile cowboy
    Na mindegy, ez abból adódik hogy közgazdaságtant igazából sose tanultam, illetve nagyon minimálisat ami a tantervben volt, az meg különböző okokból semmit se ért, cégben sem gazdálkodom így nem kel ilyennel foglalkoznom.
    Az új gépre tartalékolás a számlán gyűlik az én szememben, nem a régi gép amortizációjában. smile smile

    Viszont köszönöm hogy válaszoltál hosszabban is. smile smilesmile smilesmile smile
    Mindenesetre te nagyon profin csinálhatod a gazdálkodást a hozzászólásaid alapján, minden szempontból.
    Befejeztem a téma offolását smile cool

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-04 22:58:45

    Válasz .Feco. #3825. hozzászólására
    Ja hogy minden évben az újkori vételárának a 14.5%-at számolod.
    Mondjuk egy 100millas gépnél maradva évente 14.5milliot szerintem nem kell rakolteni. De akár előfordulhat. Végülis valamivel meg számolni kell.
    Viszont egy 30 éves gépnél meg nem lehet már az új árához viszonyítani, de olyannal meg ki dolgozik.
    Na mindegy is, köszönöm a válaszod!

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-04 22:05:32

    Válasz .Feco. #3818. hozzászólására

    És ha leírtad (leamortizaltad, de persze csak gazdaságilag) 0-ra, akkor utána milyen üzemóra költséggel számolsz?

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-04 22:03:43

    Válasz .Feco. #3807. hozzászólására
    Ez vajon vinné rendesen a Cultust a partos nyirok malajon? Mondjuk ez is sötétzöld, úgyhogy biztos nem.smile tonguep

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-03 20:17:26

    Válasz P. Gergő #62817. hozzászólására

    Inkább olyantól kérdezném meg, aki vizsgabiztos NKH-nál, mert a hivatalos álláspont az szerintem az, hogy jármű azonosítóit nem szabad megváltoztatni.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-03 11:39:33

    Válasz ohszivnyugodj #372. hozzászólására

    Bocs hogy belekapcsolodom, de engedélyeztetés szempontjából a kisipari és az egyedi nagyjából ugyanaz. A kisipari igazából annyit jelenthetett, hogy nem vállalat/cég állította elő, hanem magánszemély, és ezek egyedileg megtervezett utánfutók voltak. De az egyedi típusból is készülhetett több db. Nekünk is van ilyen pontunk. Csak ott előbb volt a pót vagy 20 évvel, mint a forgalomba helyezes. Magyarul utólag tervezte meg egy erre szakosodott fickó, minden papirt ő intézett az első forgalomba helyezés muszakijaval bezárólag. Azóta meg ugyanúgy visszük műszakira. Csak a forgalmiba gyártónak egyedi van beirva, típusnak meg amilyen néven engedélyeztette a tervet.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-02 19:50:31

    Válasz ilibogyo #361. hozzászólására

    Ennyire nincs fantáziád...
    Úgy kell alakítani a dolgokat hogy stimmeljenek a traktor adatai a forgalmiban szereplőkkel. És nem ártana egy adásvételi sem a szürke forgalmiban lévő tulajtol.

  • Ugrás a témához » Tomszi | 2019-02-02 19:41:31

    Válasz karibácsi #175. hozzászólására

    Gumiszalag, amit tudsz szerezni, Hesston heveder vagy bármi hasonló, lehetőleg szövetes, palmatex-szel felragasztod, 30 év múlva is fent lesz.

[bezárás x]