Válasz MrPoke #7397. hozzászólásáraÉn is, kimondottan szeretek. De magam maradtam, nincs rá időm sajnos. Öregem haldoklik gyerek egyetemen kicsit nem érdekli a focin kívül semmi, meg qz angusok is elveszik az időm. Komolyan mondom akkor nyugszok le, ha van kis időm szerelni.
Válasz mtz1221 #7395. hozzászólásáraÉn is így voltam. A mienkbe benne van 3000ha pár év alatt, de már egész sokat kell vele foglalkozni. Egy csap itt, egy csatlakozó ott, tömítések, keret itt-ott kopott. Perselyezések nem sok helyen vannak. Sokkal szívesebben költenék egy JD-re, ami utána nem 3000ha-t fog elmenni gond nélkül, hanem 20ezret. Anno is jobban jártam volna vele, csak akkor sem volt időm, mint ahogy most se lenne. De valószínű összeszedném magam.
Válasz MTZ1221.3 #7394. hozzászólásáraEzt 7. Éve akasztom es használom nem kellett eddig javítani, nekem ez annyit jelent hogy nem kell többé használt az udvarba.
Válasz $HMP$ #7391. hozzászólásáraAmikor belevágtam, azt hittem kb. 5 milla alatt megúszom a gépcserét (minden pénzáramot figyelembe véve), kb. 10 milla lett belőle. A lényeg, így sem vagyok elégedetlen.
Válasz mtz1221 #7389. hozzászólásáraNincs vész így sem, teljesen jól, stabilan jön utánam így is. Persze, nem húzom át minden árkon…
Szemmel is jól látható összegbe kerül ez a túlbiztosítás, de talán a Holdról azért nem látszana.
Válasz termelo #7384. hozzászólásáraAzon egy aktívnak egyáltalán nem nevezhető nyomkövetés volt. Persze lehetne azzal is szerelni, de nekem nem az volt. Az enyémnek az volt az elve, hogy a traki hátsótengelye, valamint a permetező futóműve közötti távolságot a vonórúdon kialakított forgáspont pont megfelezte. Ha bekapcsoltad (mechanikus úton, vagyis kézzel, a kettő orsó segítségével fixre zártad az eredeti, szivattyú előtt található, vonuláskor használt, a vonórúd legelején található részt), akkor az új forgáspontot eltoltad a tartályrész legelejére, ami pont megfelezte a kettő tengely közötti távolságot. Ugye, ezen az elven működnek a törzscsuklós gépek is. A munkahengerek csillapítottak csak, ha fordult a traki, a hátsó kerék nyomában fordult a permetező is, ez minden csak nem aktív. Már van aktív is, kabinból kapcsolható, de azt nem ismerem. Amikor azt a gépet vettem, a célom az volt, hogy pontosan szórjon, szakaszoljon, és ne kézzel kelljen nyitni, csukni a keretet. Más huncutságokra egy mtz hidraulika rendszertől nem vártam. Így ez maga volt az űrtechnika kb. 5 évet, amíg használtam.
A mostani kerékkormányzott, dőlésszenzorral, aktívan, menetirányfelismerővel (hátramenetet isobuson felismeri, a futóművet olyankor egyenesbe visszahúzza). De alapjában véve, ha nem lenne, az sem baj, mert amit kitaposna, az jelentéktelen. De cserébe szűkebben, kultúráltabban fordul, mint ha nem lenne.
Válasz termelo #7363. hozzászólására
A JD gépek félelmetes masszívra vannak gyártva és igazi nagyüzemi technika mind. Ezekből a permetezőkből simán kinézem a sok 10ezer ha hibamentes működést.
Válasz mtz1221 #7380. hozzászólásáraHa véletlen megmakkan a Fendt azért még az MTZ-be lehessen beledurrantani a monitort és viszi az Az ördög sose alszik gondolom. Bár az MTZ-nél gyakrabban jön a kisördög elő, ahol sokat használják.
Válasz t.romsics #7370. hozzászólásáraAkkor lehet én értettem félre ezen nem volt aktív a nyomkövetés?
Tehát nem a hidraulikus munkahenger kormányozta a vontatmányt?
Válasz hashtag #7373. hozzászólásáraÁtfogom tenni ha elmegy a szívó vagy nyomó csöve. Mindjárt mondtam nekik baccák meg, elég lenne egy kis kardánha ott oenne, nem kéne a duplacsuklós drága.
Válasz hashtag #7374. hozzászólásáraTökéletes gép nincs a piacon, szögezzük le előre. Korrekt gép, de a Horsch keretrendszerre még jobb. Azt látom a határban csak, abból fut egy pár darab felénk. Szépen követi a talajt, nagyobb talajhibák, lyukak sem zavarják össze, de akkor azért dolgozik rendesen. A tavalyi repcémben volt pocok folt bőven, tavasszal elég érdekes formákat vett fel a keret… Hardiból csak a Ranger can felénk, komolyabbak nincsenek, pedig arra is kiváncsi lennék, hogy egy pl. Navigátornak milyen nyűgjei vannak. Amazon azt veszem észre egy kicsit macerás, bár zömében az egyszerűbb UG-ből van jó pár darab felénk. Kverniből egy T3 van, szereti a gazdája. Szóval van választék.
Visszatérve a Kertitoxra, az én kis 150 hekis gazdaságomba, megfelelő eszköz. Sőt már ez is luxus, de mindig is az volt a célom, hogy bármekkora is egy kultúra területe nálam, egy laza délután bejárjam.
Válasz hashtag #7374. hozzászólásáraVagy 15éve a régi cégnél önjáró jonh deer permikéző volt.
A napraforgóban volt 1 hörcsögfolt vagy ablak a keretet már bele is tolta a kulúrába.
Lehet a kezelő volt balfasz.
De mehasználnák.
Válasz mtz1221 #7372. hozzászólásáraIgen ez egy elég egyszerű verzió, meg jó is. Annyit lehetetne rajta tuningolni, hogy a szivattyú is a rúdon lenne, de gondolom anélkül is üzemel szépen.
miért kell azt a nyomkövetős rudat ennyire túl komplikálni ? igaz az enyém csak 2000 literes, de én nagyon szeretem a rúdját, tolatni is elmegyek sorban is hátra felé 10 métert ha kell. Ha nem vagyok idegsokkos, ha az vagyok akkor 2 métert sem.
Ezt, de a video fontosabb volt, mint minden apró részlet beállítása, finomhangolása. Egy jó fél napot szuttyogtunk csak az ultrahangok együtthatóinak állítgatásával.
Válasz hashtag #7369. hozzászólásáraPont ez volt a lényeg, előre kellett fordítani az orsót, hogy a forgáspontot eltoljam, és így működött a nyomkövetés. Majd a munka végeztével, hogy tovább bírjak haladni a következő táblára, kiugrani a trakiból, visszaállítani az orsót, középre szintezni az orsókkal pontosan, mert csak így lehetett vele vonulni. Ezért be se kapcsoltam, sajnáltam rá azt a pár percet alkalmanként. De ennek ellenére sokkal jobb összeakasztási módnak látom ezt, mintha hasi húzon használtam volna. Keleti trakira (mtz-re), csakis ezzel venném. Más kérdés, hogy azok meg engednek lefele, ezért láncra vertem a paripát…
Válasz t.romsics #7365. hozzászólásáraA fénykép alapján, ha átfordítottad volna előre a két orsót, akkor pont úgy működött volna mint a koràbban förakott hardi. És azon nincs ez a munkahenger, mert nincs értelme. Ha jól értelmezem a fotót.
Válasz rtamas1976 #7364. hozzászólásáraHa megnézed a fotót, láthatod, hogy nyílik, záródik. Először a tartály melletti csuklópontokon nyílik, majd egy másik funkciógomb nyomásával a keret szélső tagjai nyíltak egyszerre. Persze lehet kérni függetlenül is (csak a bal vagy jobb oldal), oldalankénti billentéssel lefele, felfele, mindezt ultrahang szabályozással.
Válasz hashtag #7360. hozzászólásáraEz egy zárt rendszer volt, már nem emlékszem hány tíz bár nyomással, külön órával, hidrotartállyal. Még egyszer, a bajom az volt vele, hogy lusta voltam állítgatni. Annyit nem tapostam, mint amennyi idő lett volna, minden egyes keretnyitás után, valamint keretzárás előtt. A nyomkövetés egy parasztámítás, valljuk be, sok gazdasági haszna nincs…
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraEzek jó gépek!
Nekem csak annyibajom van ezekkel, hogy a keret vége külön nemcsukható be.
Vagy ennek a végeit is munkahenger nyitja-zárja?
A 18méteres az rudazatos.
A havernak 3200/18as van.
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraSzerintem az a munkahenger valami lengéscsillapító funkcióban lehetett, ha ledobtad volna róla, jól működött volna.
A nyomkövető vonórudas nálam, így nézett ki (remélem látszik, jobb képeket nem találtam róla). Kettő orsós stabilizátort kellett kézileg visszafordítani, hogy működjön. Jó lett volna, ha… könnyű volt a trakim feneke, ezt egy 892-es belarus húzta. Ha tele volt a gép, a munkahengerek kitolták a traki fenekét, alig lehetett vele elfordulni. Ha a hidraulikus munkahengerek áteresztését lejjebb vettem, akkor meg mikor ürült a tartály, a fordulást követően, tizenmétereket úgy jött utánam a vegyszerező, mint a kacsapicsája… de még is a lustaság győzött, hogy nem használtam. Minden egy permetezés előtt közvetlen kellett bekapcsolni, majd vissza. Felcsukott kerettel már nem lehetett vele közlekedni a borulás veszély miatt. Na ennyit nekem ért, nem használtam. De maga ez a függesztési módszer, hogy a függesztőkarokon húztam nagyon tetszett. Minden irányban billegett, semmilyen rezgést, billegést nem adott át traktor oldalról. Ezt ugye mtz-n megtehettem, mert nem emeli fel a terhelés a függesztőmű munkahengerét. Most alsóhúzon van húzva, na arról már ez nem mondható el.
Válasz Gandhy #7354. hozzászólásáraAmúgy jobban megnézve, ez már nem is gyenge cucc! Van hozzá nagy keret minden! Egy gyári fronttartàllyal, már komoly mennyiséget meg tudsz vele szórni, de akkor vastagon 6 hengeres gépnek kell vinni, mondjuk valamit valamiért.
Válasz MTZ1221.3 #7355. hozzászólásáraA hidraulikus nyomkövetéshez állandó olajáram kell, van egy kilincs szerkezet a vontatmány és a traktor között ami vezérli a munkahengereket de tolatni nem tudsz vele csak ha lezárod. Ehhez viszont nem igényel isobust maga a műszaki megoldás.
Válasz MTZ1221.3 #7355. hozzászólásáraEz egy praktikus módszer. A munkahengerest nem tudom hogy tud-e olyan funkciót amit írsz, de ha neked kézzel kell belenyúlni akkor nem praktikus, mert minden fordulóban nyomkodnod kéne. Ha meg elfelejted, akkor duplán megy rossz helyen. A sodródás akkor van, ha arányaiban nehéz a permetező a traktorhoz, volt már itt szó róla. A képen lévő rendszernél példàul akár erősödhet is ez a hatás, mert ha jobbra húz lefelé a gép, akkor a kar pont kifelé mutat a sorból, mégkintebb vezetve a gèpet. Abban az esetben gondolom vissza kell alakítani hagyományos vontatásúra, akkor csökken ez a hatás.
Kertitoxnál láttam olyat, ahol a támasztó rudak helyett munkahenger van, de azt hittem, hogy ahhoz isobus kell. Van ennek olyan verziója ahol tudod kézzel hidraulikával állítani?
A munkahengeres annyiban lenne jó, hogy ha sodródik lefelé a partról oldalra akkor kicsit rápöccintve a karra nem a soron jönne a permetező. De lehet felesleges... Csak kérdem, hogy olyan is létezik e.
Válasz hashtag #7334. hozzászólásáraMarad a Hardi Ranger egyelőre, a sarkokat meg kitolatom. Precíziós pályázatban vettem volna egy Hardi Mega függesztettet, de idénre visszavonták.
Válasz termelo #7352. hozzászólásáraHa a taposást nem nézed, amikor levágja a kanyart, és dupla nyomot tapos, akkor is ottvan a szarabb tolatás, mert nem tudod hamar magad mögé tenni a gépet, meg aminél a rúdon van szivattyú, ott azért megtörik a kardán rendesen egy sarkonfordulásnàl. Gondolom ezek miatt találták ki.
7398 hozzászólás
Válasz MrPoke #7397. hozzászólásáraÉn is, kimondottan szeretek.
De magam maradtam, nincs rá időm sajnos. Öregem haldoklik gyerek egyetemen kicsit nem érdekli a focin kívül semmi, meg qz angusok is elveszik az időm. Komolyan mondom akkor nyugszok le, ha van kis időm szerelni. 
Válasz mtz1221 #7395. hozzászólásáraDe akkor mitt csonálsz unalmadban?
Én kimondottan jobban szeretek szerelgetni mint traktorozni. :D
Válasz mtz1221 #7395. hozzászólásáraÉn is így voltam. A mienkbe benne van 3000ha pár év alatt, de már egész sokat kell vele foglalkozni. Egy csap itt, egy csatlakozó ott, tömítések, keret itt-ott kopott. Perselyezések nem sok helyen vannak. Sokkal szívesebben költenék egy JD-re, ami utána nem 3000ha-t fog elmenni gond nélkül, hanem 20ezret. Anno is jobban jártam volna vele, csak akkor sem volt időm, mint ahogy most se lenne.
De valószínű összeszedném magam.
Válasz MTZ1221.3 #7394. hozzászólásáraEzt 7. Éve akasztom es használom nem kellett eddig javítani, nekem ez annyit jelent hogy nem kell többé használt az udvarba.
Válasz mtz1221 #7393. hozzászólásáraVagy annyiért veszel egy használt Hardit, Kertitoxot vagy netán JD-t.
Válasz $HMP$ #7391. hozzászólásáraJó lesz nekem 1x ez helyett 3500 literes agrometal 25000 ért.
Válasz $HMP$ #7391. hozzászólásáraAmikor belevágtam, azt hittem kb. 5 milla alatt megúszom a gépcserét (minden pénzáramot figyelembe véve), kb. 10 milla lett belőle. A lényeg, így sem vagyok elégedetlen.
Válasz mtz1221 #7388. hozzászólására24 mes 8 szakasszal vastag 57000 eu.

muller 800 terminal 8000 folott.
Ultrahang 8 10000
Plusz még ami bármi.
Szinte 80000 baszkikám....
Válasz mtz1221 #7389. hozzászólásáraNincs vész így sem, teljesen jól, stabilan jön utánam így is. Persze, nem húzom át minden árkon…
Szemmel is jól látható összegbe kerül ez a túlbiztosítás, de talán a Holdról azért nem látszana.
Válasz t.romsics #7382. hozzászólásáraJó bátor vagy.
Felénk ekkora géppel, mindenki 3 sort vesz alá.
Válasz t.romsics #7383. hozzászólásáraSejtettem. És anyagilag kb mennyi egy ilyen + nyugtató ?
Válasz termelo #7384. hozzászólásáraAzon egy aktívnak egyáltalán nem nevezhető nyomkövetés volt. Persze lehetne azzal is szerelni, de nekem nem az volt. Az enyémnek az volt az elve, hogy a traki hátsótengelye, valamint a permetező futóműve közötti távolságot a vonórúdon kialakított forgáspont pont megfelezte. Ha bekapcsoltad (mechanikus úton, vagyis kézzel, a kettő orsó segítségével fixre zártad az eredeti, szivattyú előtt található, vonuláskor használt, a vonórúd legelején található részt), akkor az új forgáspontot eltoltad a tartályrész legelejére, ami pont megfelezte a kettő tengely közötti távolságot. Ugye, ezen az elven működnek a törzscsuklós gépek is. A munkahengerek csillapítottak csak, ha fordult a traki, a hátsó kerék nyomában fordult a permetező is, ez minden csak nem aktív. Már van aktív is, kabinból kapcsolható, de azt nem ismerem. Amikor azt a gépet vettem, a célom az volt, hogy pontosan szórjon, szakaszoljon, és ne kézzel kelljen nyitni, csukni a keretet. Más huncutságokra egy mtz hidraulika rendszertől nem vártam. Így ez maga volt az űrtechnika kb. 5 évet, amíg használtam.
A mostani kerékkormányzott, dőlésszenzorral, aktívan, menetirányfelismerővel (hátramenetet isobuson felismeri, a futóművet olyankor egyenesbe visszahúzza). De alapjában véve, ha nem lenne, az sem baj, mert amit kitaposna, az jelentéktelen. De cserébe szűkebben, kultúráltabban fordul, mint ha nem lenne.
Válasz termelo #7363. hozzászólására
A JD gépek félelmetes masszívra vannak gyártva és igazi nagyüzemi technika mind. Ezekből a permetezőkből simán kinézem a sok 10ezer ha hibamentes működést.
Válasz mtz1221 #7380. hozzászólásáraHa véletlen megmakkan a Fendt azért még az MTZ-be lehessen beledurrantani a monitort és viszi az
Az ördög sose alszik gondolom. Bár az MTZ-nél gyakrabban jön a kisördög elő, ahol sokat használják.
Válasz t.romsics #7370. hozzászólásáraAkkor lehet én értettem félre ezen nem volt aktív a nyomkövetés?
Tehát nem a hidraulikus munkahenger kormányozta a vontatmányt?
Válasz mtz1221 #7380. hozzászólásáraElvi lehetőségét akartam biztosítani, hogy “buta” traki is húzhassa. De eddig nem volt rá példa.
Válasz $HMP$ #7379. hozzászólására340/85R46. 165 cm-es nyomtávközéppel vagyok szűk 200 cm széles. Okosan kell azért közlekedni.
Válasz rtamas1976 #7375. hozzászólásáraAz érzékenység nem volt beállítva, ennyi...
Válasz t.romsics #7377. hozzászólásáraMiért kértél bele másik monitort is, több géppel használod ?
Válasz t.romsics #7377. hozzászólásáraMekkora gumik vannak rajta mennyire mennek soroktól?
Válasz hashtag #7373. hozzászólásáraÁtfogom tenni ha elmegy a szívó vagy nyomó csöve. Mindjárt mondtam nekik baccák meg, elég lenne egy kis kardánha ott oenne, nem kéne a duplacsuklós drága.
Válasz hashtag #7374. hozzászólásáraTökéletes gép nincs a piacon, szögezzük le előre. Korrekt gép, de a Horsch keretrendszerre még jobb. Azt látom a határban csak, abból fut egy pár darab felénk. Szépen követi a talajt, nagyobb talajhibák, lyukak sem zavarják össze, de akkor azért dolgozik rendesen. A tavalyi repcémben volt pocok folt bőven, tavasszal elég érdekes formákat vett fel a keret…
Hardiból csak a Ranger can felénk, komolyabbak nincsenek, pedig arra is kiváncsi lennék, hogy egy pl. Navigátornak milyen nyűgjei vannak. Amazon azt veszem észre egy kicsit macerás, bár zömében az egyszerűbb UG-ből van jó pár darab felénk. Kverniből egy T3 van, szereti a gazdája. Szóval van választék.
Visszatérve a Kertitoxra, az én kis 150 hekis gazdaságomba, megfelelő eszköz. Sőt már ez is luxus, de mindig is az volt a célom, hogy bármekkora is egy kultúra területe nálam, egy laza délután bejárjam.
Válasz t.romsics #7371. hozzászólásáraKoma akart gemtrakot nemtom hogy áll vele.
Érdemes a vagy inkább nyugatit 1000 hektárra.
Válasz hashtag #7374. hozzászólásáraVagy 15éve a régi cégnél önjáró jonh deer permikéző volt.
A napraforgóban volt 1 hörcsögfolt vagy ablak a keretet már bele is tolta a kulúrába.
Lehet a kezelő volt balfasz.
De mehasználnák.
Válasz t.romsics #7371. hozzászólásáraErről a permetezőről írhatnàl, hogy vált be, vagy mennyire tudja követni a talajt az ultrahangos keret.
Válasz mtz1221 #7372. hozzászólásáraIgen ez egy elég egyszerű verzió, meg jó is. Annyit lehetetne rajta tuningolni, hogy a szivattyú is a rúdon lenne, de gondolom anélkül is üzemel szépen.
miért kell azt a nyomkövetős rudat ennyire túl komplikálni ? igaz az enyém csak 2000 literes, de én nagyon szeretem a rúdját, tolatni is elmegyek sorban is hátra felé 10 métert ha kell. Ha nem vagyok idegsokkos, ha az vagyok akkor 2 métert sem.

Válasz $HMP$ #7368. hozzászólásárahttps://youtu.be/3tj7GqvdVrc?si=zV40_u6DjL7tK7iU
Ezt, de a video fontosabb volt, mint minden apró részlet beállítása, finomhangolása. Egy jó fél napot szuttyogtunk csak az ultrahangok együtthatóinak állítgatásával.
Válasz hashtag #7369. hozzászólásáraPont ez volt a lényeg, előre kellett fordítani az orsót, hogy a forgáspontot eltoljam, és így működött a nyomkövetés. Majd a munka végeztével, hogy tovább bírjak haladni a következő táblára, kiugrani a trakiból, visszaállítani az orsót, középre szintezni az orsókkal pontosan, mert csak így lehetett vele vonulni. Ezért be se kapcsoltam, sajnáltam rá azt a pár percet alkalmanként. De ennek ellenére sokkal jobb összeakasztási módnak látom ezt, mintha hasi húzon használtam volna. Keleti trakira (mtz-re), csakis ezzel venném. Más kérdés, hogy azok meg engednek lefele, ezért láncra vertem a paripát…
Válasz t.romsics #7365. hozzászólásáraA fénykép alapján, ha átfordítottad volna előre a két orsót, akkor pont úgy működött volna mint a koràbban förakott hardi. És azon nincs ez a munkahenger, mert nincs értelme. Ha jól értelmezem a fotót.
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraMit vettél utána?
Válasz rtamas1976 #7364. hozzászólásáraHa megnézed a fotót, láthatod, hogy nyílik, záródik. Először a tartály melletti csuklópontokon nyílik, majd egy másik funkciógomb nyomásával a keret szélső tagjai nyíltak egyszerre. Persze lehet kérni függetlenül is (csak a bal vagy jobb oldal), oldalankénti billentéssel lefele, felfele, mindezt ultrahang szabályozással.
Válasz MTZ1221.3 #7361. hozzászólásáraÜgyes gép volt, sajnálhatod.
Válasz hashtag #7360. hozzászólásáraEz egy zárt rendszer volt, már nem emlékszem hány tíz bár nyomással, külön órával, hidrotartállyal. Még egyszer, a bajom az volt vele, hogy lusta voltam állítgatni. Annyit nem tapostam, mint amennyi idő lett volna, minden egyes keretnyitás után, valamint keretzárás előtt. A nyomkövetés egy parasztámítás, valljuk be, sok gazdasági haszna nincs…
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraEzek jó gépek!
Nekem csak annyibajom van ezekkel, hogy a keret vége külön nemcsukható be.
Vagy ennek a végeit is munkahenger nyitja-zárja?
A 18méteres az rudazatos.
A havernak 3200/18as van.
Válasz MTZ1221.3 #7361. hozzászólásáraEgyszer eljössz és kipróbálod a JD permetezőt is hogy legyen összehasonlítás a másik kb. 1 órányira van…
Válasz hashtag #7360. hozzászólásáraNem hiszem, az enyémen az vègezte a kormányzást, ehhez kellett az állandó olaj.
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraEzt kellett volna megvennem.
Válasz t.romsics #7359. hozzászólásáraSzerintem az a munkahenger valami lengéscsillapító funkcióban lehetett, ha ledobtad volna róla, jól működött volna.
A nyomkövető vonórudas nálam, így nézett ki (remélem látszik, jobb képeket nem találtam róla). Kettő orsós stabilizátort kellett kézileg visszafordítani, hogy működjön. Jó lett volna, ha… könnyű volt a trakim feneke, ezt egy 892-es belarus húzta. Ha tele volt a gép, a munkahengerek kitolták a traki fenekét, alig lehetett vele elfordulni. Ha a hidraulikus munkahengerek áteresztését lejjebb vettem, akkor meg mikor ürült a tartály, a fordulást követően, tizenmétereket úgy jött utánam a vegyszerező, mint a kacsapicsája… de még is a lustaság győzött, hogy nem használtam. Minden egy permetezés előtt közvetlen kellett bekapcsolni, majd vissza. Felcsukott kerettel már nem lehetett vele közlekedni a borulás veszély miatt. Na ennyit nekem ért, nem használtam. De maga ez a függesztési módszer, hogy a függesztőkarokon húztam nagyon tetszett. Minden irányban billegett, semmilyen rezgést, billegést nem adott át traktor oldalról. Ezt ugye mtz-n megtehettem, mert nem emeli fel a terhelés a függesztőmű munkahengerét. Most alsóhúzon van húzva, na arról már ez nem mondható el.
Válasz Gandhy #7354. hozzászólásáraAmúgy jobban megnézve, ez már nem is gyenge cucc! Van hozzá nagy keret minden! Egy gyári fronttartàllyal, már komoly mennyiséget meg tudsz vele szórni, de akkor vastagon 6 hengeres gépnek kell vinni, mondjuk valamit valamiért.
Válasz MTZ1221.3 #7355. hozzászólásáraA hidraulikus nyomkövetéshez állandó olajáram kell, van egy kilincs szerkezet a vontatmány és a traktor között ami vezérli a munkahengereket de tolatni nem tudsz vele csak ha lezárod. Ehhez viszont nem igényel isobust maga a műszaki megoldás.
Válasz MTZ1221.3 #7355. hozzászólásáraEz egy praktikus módszer. A munkahengerest nem tudom hogy tud-e olyan funkciót amit írsz, de ha neked kézzel kell belenyúlni akkor nem praktikus, mert minden fordulóban nyomkodnod kéne. Ha meg elfelejted, akkor duplán megy rossz helyen. A sodródás akkor van, ha arányaiban nehéz a permetező a traktorhoz, volt már itt szó róla. A képen lévő rendszernél példàul akár erősödhet is ez a hatás, mert ha jobbra húz lefelé a gép, akkor a kar pont kifelé mutat a sorból, mégkintebb vezetve a gèpet. Abban az esetben gondolom vissza kell alakítani hagyományos vontatásúra, akkor csökken ez a hatás.
Válasz hashtag #7348. hozzászólásáraErre gondoltál? Vagy van ettől is másabb kialakítás, ami jobban irányítható?

Kertitoxnál láttam olyat, ahol a támasztó rudak helyett munkahenger van, de azt hittem, hogy ahhoz isobus kell. Van ennek olyan verziója ahol tudod kézzel hidraulikával állítani?
A munkahengeres annyiban lenne jó, hogy ha sodródik lefelé a partról oldalra akkor kicsit rápöccintve a karra nem a soron jönne a permetező. De lehet felesleges... Csak kérdem, hogy olyan is létezik e.
Válasz hashtag #7334. hozzászólásáraMarad a Hardi Ranger egyelőre, a sarkokat meg kitolatom. Precíziós pályázatban vettem volna egy Hardi Mega függesztettet, de idénre visszavonták.
Válasz termelo #7352. hozzászólásáraHa a taposást nem nézed, amikor levágja a kanyart, és dupla nyomot tapos, akkor is ottvan a szarabb tolatás, mert nem tudod hamar magad mögé tenni a gépet, meg aminél a rúdon van szivattyú, ott azért megtörik a kardán rendesen egy sarkonfordulásnàl. Gondolom ezek miatt találták ki.
Válasz hashtag #7351. hozzászólásáraSemmi jelentősége, nem is kellene nyomkövető vonórudas permetező csak 1 felesleges hibaforrás.
Ami nélkülözhetetlen sorrendben az
az autómata szakaszolás, autómata keretszentezés, villanyoszlop kikerülés, sebességarányos kijuttatás. A többi nem létfontosságú
Válasz termelo #7349. hozzászólásáraOtt elhiszem hogy kitaposnak valamennyit a sarkon a tolatásnàl. De nemhiszem hogy ez teszi sírba azt az évet.
Válasz MrPoke #7325. hozzászólásáraA menetszél vagy a rotorszél okozta levegőrásegítést hogy szoktad kiváltani?
Válasz hashtag #7348. hozzászólásáraA nagyobb permetezőkön nem lehet látni a kereket se a trakiból