Fórum

Milyen traktor a Zetor Forterra 11741? 

Létrehozta: laci007, 2010-02-07 17:20:33

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #230 Bigiboy77 | 2019-01-19 07:25:25

    Válasz T.f. #228. hozzászólására

    Szimpatikus ezaz Ursus. Vezertombel az abaj, hogy nekem nincs meg a bekötési pont a fedelen, hiányzik. Talán régi hidraulika van rajta 120xx. Zetorosba akár tehetek fel képeket.

  • Válasz » #229 Sk Laci | 2019-01-18 21:09:45

    Válasz Bigiboy77 #223. hozzászólására

    18345 a legroszabb választás az öszes Crystal közül. A motor túl erős az aluldimenzált többi részéhez. Környéken volt 8 db, de piszokul gyorsan megszabadultak tőlük. Első kerékagyroppanás, hátsó féltengelytörés az normális volt náluk. Volt velük elég gond.... Nem hiába olcsók, ha a 16245 nézed ugyan olyan állapotban, akor a 162 drágábak. Pont azért mert beváltabak. És nem hiába ált le az UR IV sorozat leggyorsaban, és helyetek az UR II C modernizációját gyártoták mint a 16245 Super

  • Válasz » #228 T.f. | 2019-01-18 20:38:24

    Válasz Bigiboy77 #226. hozzászólására
    Nem ismerem . Mo.-ról írok , más okból figyelem a Bazos-t , így tudok a hirdetésről .
    A kerék 18,4R34-esnek tűnik a képről , az eleje 14,9R24-nek .
    A váltó milyen - passz .
    A lengyeleknél sok van , jellemzően 16/8 váltóval .
    https://www.olx.pl/rolnictwo/ciagniki/q-ursus-1634/
    A 16/8 váltó a nehéz munkát biztos nem bírja , az enyémben is kinyírta az előző tulaj . Szerintem egy köztes gép , talajon egy 130 LE körüli munkagép parkkal , vontatásban viszont tempósabb , erősebb gépként használható . Illetve TLT-s munkánál terhelhető ki a motor ( forgóboronás vetőgép ).
    Igen , egy kicsit olyan mint egy turbózott 122-es.Ez gyárilag orbitos . A fülke viszont
    egy (két) kategóriával különb mint a 121-esé .
    Én elsőre beleszerettem , 12145 mellé jött eredetileg .
    Nem értem miért nem tudod bekötni a külső tömböt , az eredeti 121-es fedélen van hidraulika csatlakozási pont ( a visszafolyó tömlő megy a külső tömbre , majd annak a kimenő ága a visszafolyás .
    Az UR IV-es segédmunkahenger nagyobb mint a 121-esé .
    Ha ezt a témát tovább akarjuk boncolni akkor menjünk át a Zetorosba .

  • Válasz » #227 Tasi | 2019-01-18 20:15:13

    Válasz Bigiboy77 #223. hozzászólására

    11741 elég ritka és már öregedő gépek.Motor készült 2 variációban,alkatrész drága hozzá.1 gyári hengerfejtömítés 40.000 Ft és kell 6.Adagolója nem egyszerü.Fogyasztás kiváló könnyü munkában is,mindenes gépnek jó lehet.Elindul alapjáratról,nem kell pörgetni mint egy 4 hengerest.Van 3 pár hidraulika.Kuhn maximát tele is viszi.

  • Válasz » #226 Bigiboy77 | 2019-01-18 19:56:36

    Válasz T.f. #225. hozzászólására

    Ismered ezt a traktort a bazosrol?
    Ha jol latom ezen 36os felni van hatul.
    Mint URSUS talani belole megegyet a bazoson.
    Milyen ennek a valtoja? 8/4es? azzal nincs gond 160 loeronel.
    Ez lenyegeben olyan mint ha a 12145ot megturboznam, es vegre valahogy bekotnem valahogy a masodik hidraulikus elosztot, amit mar beszereltem, csak nincs meg az a helye a hidraulika tetejen. Gondolom az ugy mukodne, hogy ez a kis eloszto lenne eloszor a nyomoagba kotve, csak utana a harompont...
    Az 2 seged munkahenger fent van mar. Kabinra meg egy klima.... Ja meg az orbit kormany ami meg kene.

    HM:
    nincs sok, nem tudok egy uj traktort finanszirozni, es meg par gep is kene. Van kilatasban berlet, azt sem lenne rogton egy hitellel inditani.
    Van mar 3 traktor 6718,8011,12145. Permetezo van fuggesztett kicsi. Lazito, gruber mar van. Eke is, de az az udvar sarkaban. Simito, fogas etc... Vetogep is cserere erett. Szemenkenti vetogepem nincs.
    Munka mellett csinalom. IT teruleten dolgozom, tehat ez csak hobbi, amit szeretnek felfejleszteni, konfortosabba tenni. Nem felek a kezem bepiszkolasatol, szerelestol, 12145 is atesett mar egy motor es valto nagyjavitason/gyorsitason, persze szaki segetsegevel.

  • Válasz » #225 T.f. | 2019-01-18 19:12:34

    Válasz Bigiboy77 #223. hozzászólására
    Mint írtam, a törzs teljes egészében a 16245-é , az első híd is (ugyan az mint a 12145 ,csak van benne difizár ), a különbség a linkelt gépnél az erősített emelőkar , függesztő orsó , vonókar , segéd hidraulika mh. ezek alapból a 18345-ösből valók , egyébként a 16245 SUPER is ezekkel van szerelve .
    Hidraulika kör 1 belső vezérlésű ( mint a 12145-ön ) és 2 külső , tagosítható tömbről vezérelt ( ez esetleg bővíthető ).
    Én ikresíthető csillagfelnivel tervezem a nyomtáv beállítását . Alapesetben sorközbenjáró , hátul 440 mm széles gumikkal , szükség esetén a következő sorközre eső ugyanilyen gumikkal ikresítve .

  • Válasz » #224 *** HM *** | 2019-01-18 18:59:38

    Válasz Bigiboy77 #223. hozzászólására

    Hány haod van?
    Ki tudsz termelni új traktort hitelképes vagy?
    3 év alatt lazán lefizetni lebirod?
    Mert akkor újat kell venni...
    Nem a neppernél porosodót nézni aminek kivan sütve a zsírja...12 óra talaj meg beviszi a megfáradt minden tagjának a kegyelemdöfést folyamatosan... smile nonono

  • Válasz » #223 Bigiboy77 | 2019-01-18 18:53:14

    Válasz Sk Laci #222. hozzászólására

    Ujonnan szinte minden 70000 euro ebben a kategoriaban.
    A forterranal tenyleg csak a katalogusbol neztem ki a kerek allitasat. Beforgatas csak a crystalnal van irva, amelyiknek fix a felnie.
    T.f.
    Ez a ur4 erdekes... foleg ha igy irtad, ursus kabint is rendbe lehetne rakni lengyelbol. Mennyi hidraulikus kore van alapban? Elso hidja ennek keskenyebb? Itt van a kornyeken egy 18345os, de az nem keskeny....

  • Válasz » #222 Sk Laci | 2019-01-18 17:57:29

    Válasz Bigiboy77 #208. hozzászólására
    T 7040. Ezek azért már egy kicsit más kategória, mint a Forterra 140. Magasab kategória, sokkal robusztusab traktor. Még a T 6xxx sorozat az ami neked megfelelne 6 hengeresben mondjuk a T 6.165 S de ez olyan 70000 euró körül van. Természetesen ha nem akarsz rugózot első hidat, vékonyab kerekek,.... ezek lényegesen lejeb húzák az árat.

  • Válasz » #221 Sk Laci | 2019-01-18 17:49:48

    Válasz Bigiboy77 #203. hozzászólására

    Elveszem a kedvedet, mert a Forterán nem forgatod be a kereket. Nem fér el a sárvédő alatt, mivel a 45 fokos belső srégség nem engedi be a gumit. Muszáj a csillagon átraknod, amedig engedi. A könyvükben a cseheknek csak a számitás paszol, a szerelés nem, mert lehetetlen 38 keréknél.

  • Válasz » #220 T.f. | 2019-01-18 15:53:00

    Válasz Bigiboy77 #219. hozzászólására
    A 1634 nem lengyel , Martinban szerelték , alapkivitelben 4-es gyorsított , opcióban 3-as szinkron váltóval .
    .
    A fülke a 18345-é , csak klíma nélkül , ill az óracsoport és a hidraulika vezérlőkar más ( minden alk. egyébként egyezik az UR II C verzióval , így jó az alk. ellátás ).A fülke kb 30 cm-el van a törzs felett , a munkaterületre való rálátás teljesen más mint a 16245-nél .
    A műanyag burkolatos 16245 S első hídja tudtommal szélesített , nem valószínű hogy belefér a sorközbe .

  • Válasz » #219 Bigiboy77 | 2019-01-18 15:18:21

    Válasz *** HM *** #218. hozzászólására
    Ja, permetezobe Mazzotti IBIS smile thumbupcool es minden gond megoldva ;)
    Ugyis negy henger lesz a vege....


    T.f.
    Ezert nezegetem azt a muanyagos 16245ost... megsem annyira lengyel.

  • Válasz » #218 *** HM *** | 2019-01-18 13:54:26

    Válasz Bigiboy77 #214. hozzászólására

    Ha nincs extrém kötött talaj meg dombok pár 10ha lazitást évente 4henger simán megold.
    Talajt csinálni sok 100at szintén győz dupla kerékkel.
    Nem sok ember van itt akinek annyi földje van hogy ne győzném a vetőgép előtt a 4 hengerrel...
    Kukorica vetés kulti se nagy kihivás...
    4hengerrel 45ha 6sor ha nincs müszar.
    Permetezni meg nem 1500 függbe kell gondolkodni...

  • Válasz » #217 T.f. | 2019-01-18 13:50:39

    Válasz Bigiboy77 #214. hozzászólására
    https://stroje.bazos.sk/inzerat/92225248/URSUS-16345.php
    Egy ilyen nem fér az elképzelésbe ?
    A törzs egy 16245 , erősített hidraulikával ,UR IV-es lengyelfelszereltségű fülkével .
    Többféle első hajtás áttétel kombináció .
    Én idén akarok egyet hozzád hasonló munkasorra beüzemelni (átépíteni , jelenleg váltó javításra vár , úgy hogy mindenképp szét lesz borítva ), nálam ugyan a lazító és a sorközművelő nem erre lesz .

  • Válasz » #216 Bigiboy77 | 2019-01-18 13:37:26

    Válasz *** HM *** #215. hozzászólására

    Modernizalni kell :)
    Meg az uj eszkozokhoz, ami tervben van kellenek a + hidrokorok, front felfuggesztes stb.

    Vagy fejleszteni fogom a regi vasakat...



  • Válasz » #215 *** HM *** | 2019-01-18 13:33:03

    Válasz Bigiboy77 #214. hozzászólására

    Akkor pont ott vagy ahol a part szakad ha amazok szart se csinálnak majd csak erre terhelődik a garmada.

  • Válasz » #214 Bigiboy77 | 2019-01-18 13:25:35

    Válasz *** HM *** #212. hozzászólására

    Na ugyanazzal a geppel szeretnek lazitani, talajt elokesziteni, kukoricat vetni, sorkozmuvelni es permetezni. (ezek miatt kell tobb kerek)
    Legyen kenyelmes, csendes, nem problemas szerkezetileg. Ja es ne tul oreg.
    Meg maradnak mellette a mostaniak, mert elfernek az udvaron.

  • Válasz » #213 Bigiboy77 | 2019-01-18 13:20:11

    Válasz Hús Futár #210. hozzászólására

    Ilyen koru gepet (2000 elotti mint az M-160) csak zetort mernek, tobbi itt nagyon idegen.
    Valalki ezt ismeri:

    16245

  • Válasz » #212 *** HM *** | 2019-01-18 13:18:39

    Válasz Bigiboy77 #208. hozzászólására

    Minden traktort úgy kell fölkerekezni ami az optimális a munkájára.
    Kutyapöcse munka beforgatósozni vékonykerekezős forma 1est baxakodni.
    460 forterra épp már nem az igazi nagyobb kukoricába beforditva se.

  • Válasz » #211 *** HM *** | 2019-01-18 13:03:11

    Válasz mtz1221 #199. hozzászólására

    Vagy csak a háta közepének kell. smile lol

  • Válasz » #210 Hús Futár | 2019-01-18 12:52:36

    Válasz Bigiboy77 #208. hozzászólására

    140 lóerő környékében NH-ban régi de meg bízható széria az M-esek voltak M-160 vagy M-135 . Igazából az elektronikájukkal van sok baj az elöregedett kábelköteg miatt de ha azt kitudod cserélni akkor sokáig jógépek .

  • Válasz » #209 Hús Futár | 2019-01-18 12:50:41

    Válasz Bigiboy77 #208. hozzászólására

    Egy öreg 8870-es NH van vagy ismertebb nevén G-210 . 210 lóerős nagy böszme dög . Megbaható gépek bár azért nem fiatalok így azért kell ezt azt csinálni rajta . Én szeretem mert az a műszaki tudása ami benne van nekem bőven elég meg anno egy 16245-ös árárért megtudtam venni . A cél az is lesz hogy marad 8870 és a 140 HSX és a 8011-es . Az 5611-est sem adom el de az inkább hobbinak marad majd .

  • Válasz » #208 Bigiboy77 | 2019-01-18 12:45:30

    Válasz Sk Laci #200. hozzászólására
    NH-d az milyen? Nem ismerem oket, van ebben a meretben valami ertelmes valasztas?

  • Válasz » #207 Hús Futár | 2019-01-18 12:43:39

    Válasz Bigiboy77 #206. hozzászólására

    Ne értsd félre de szerintem túl gondolod a dolgot 140-es HSX röhögve viszi tele tankolva a maximát sőt páran MTZ-vel is viszik félig tankolva . A 121-es krisztálod kiröhögi majd lazán . Nekem a sima kiskerekes 16245 van még 97-es kiadású .

    Most milyen méretezésű kerekeid vannak a 121-esen ?

  • Válasz » #206 Bigiboy77 | 2019-01-18 12:32:40

    Válasz Hús Futár #204. hozzászólására

    Pont egy ilyen Kuhn Maximat nezek, de felek a nagy sulytol.A te 16245 Crystalod gondolom Super hatso felfuggeszteses... Adatlap alapjan a 12145 is elbirna, de feltankolva.... Ezert kene elore a folyekony tartaly, hogy hatul ne legyen a mutragya sulya.
    Nezegetem, hogy elmeletileg a muvelokerek meret a Crystalra 13,6R36, de a terhelhetosege nagyon kicsi ezeknek a mereteknek... ahogy 9,5R48nak. Fuggesztett permetezoben gondolkodom (1300-1500l)

    Ilyen alapon kell egy szeles a mindennapi munkara, megy egy muvelo kerek. Akkor johetne a E kombajnok elso kereke a traktorra hatsonak ;)

  • Válasz » #205 Bigiboy77 | 2019-01-18 12:22:02

    Válasz Sk Laci #200. hozzászólására

    140 LE a cel, azzal gyorsabb lenne a lazitas, meg a grubert is jobban vinne.
    Uj traktorba talan meg a gyenge SK szerviz ellenere is a Kubotat (M7132 vagy GX-III) valasztanam.
    Ezekbol mar ugy 50000 eur korul (ehhez a szallitas, papirozas) talalni jokepueket a neten.
    Uj kubota ara talan meg alatta volna a JD aranak is.

  • Válasz » #204 Hús Futár | 2019-01-18 12:20:16

    Válasz Bigiboy77 #203. hozzászólására

    Forterra HSX 140-esem van előtte 9540 volt .

    9,5*48-as művelő kereket raktam alá és igen nem volt bekapcsolva az eleje mert vagy 8 centivel alacsonyabb a széles keréktől .
    Ez a beforgatom kiforgatom pont akkor kinlódás mint mikor cseréled . A 9540-eshez csináltam ezt a művelő szetet és annak a hátsóját tettem a16245 alá meg most a 140-es HSX-el is ezt használom . 3300 literes vonatott permetezőt húztam vele a 162-essel is meg a 9540-essel is . De a 6 soros Kuhn Maxima vetőgépet is viszem keskeny kerékkel ha nagyon muszály pedig az feltankolval közel 24 mázsa . De a gyári 520/*80R38-ashátsó kerékkel ha vetek akkor épp a csapásmellé teszi a sort 2 centivel .

  • Válasz » #203 Bigiboy77 | 2019-01-18 12:13:19

    Válasz Hús Futár #201. hozzászólására

    Forterra rovid tengelytavja nem tetszik (230cm), Amugy egy megoldas van belole 130 lovas is.
    Milyen muvelokereket raktal a 16245re?
    elso meghajtast akkor biztos nem kapcsoltal... Elsot is cserelted akkor?

    Nem vagyok ellene, de talan megusznam, ha nem tul szeles lenne az alap kerek. 420/460as pl kiforgatva szelesre, kuk veteskor beforgatva mint kozmuvelesre, ebben a helyzetben mehetne melle egy iker ugy, hogy ne tapossa a sort, akkor a nehezebb kukorica vetogepekkel sem taposna annyira (ami meg nincs).

  • Válasz » #202 Bigiboy77 | 2019-01-18 12:05:14

    Válasz mtz1221 #199. hozzászólására

    Hidd el, hogy mar neztem, sajnos nalunk nincs "hagyomanya" az MTZnek.

  • Válasz » #201 Hús Futár | 2019-01-18 11:58:44

    Válasz Bigiboy77 #198. hozzászólására

    Miért vagy ellene a művelőkeréknek ? É na 16245 krisztált hátsó művelő kerékkel be vittem a sorba és kultivátorzásban vagy vegyszerezésben sem volt gondom a fogyasztásásval amúgy meg lehet kérdezni talajon mert jól fog a gép .

    Forterrával sincs semmi bajom simán kiváltja a 9540-es és 16245-ös helyét a gazdaságban .

  • Válasz » #200 Sk Laci | 2019-01-18 11:57:04

    Válasz Bigiboy77 #198. hozzászólására
    Ha 120 lovas traktor elég lene, akor a JD-nél újra indul az akció a 6120M-re meg a kisebekre. A mostaniak ha jól tudom 1300 euró plusz van autotrac vezérlés előkészités véget, de ha ez nem kell, akor a tavalyi áron vanak még ugyan azok a modelek, amik tavaly voltak, de már csak raktárkészletről amiből én is vetem.

  • Válasz » #199 mtz1221 | 2019-01-18 11:19:35

    Válasz Bigiboy77 #198. hozzászólására
    Neked 1221 mtz-kell csak még nem tudod.

  • Válasz » #198 Bigiboy77 | 2019-01-18 09:22:35

    Válasz *** HM *** #197. hozzászólására

    Ezt mar en is kiolvastam a katalogusbol ;)

    Na de a lenyeg az, hogy kellene egy utokepes traktor, ami befer a sorba, lehet vele talajozni, vetni, permetezni, gyors is....

    Ez leforditva muszaki nyelvre, tehat 6 hengeres, vagy jo nagy kobos motor, hosszu tengelytav, lehetoleg a rugozas nelkul, hogy ne legyen rajta tul sok elromlando dolog. Birja a talajmunkat a hatulja, akar a duplakereket is. Ha az alap hatso kereke ugy 420, 460, (480)... az duplazva keveset is taposna es nem kellene muvelokerek (mert a muvelokerek a duplak egyutt a fenlevovel mar 12 kerek smile surrender)
    Szoval kivansaglista hosszu, surgosnek nem surgos... mint Szanberg nagy csuklosa.

    Ha van egy jo megoldas erre akkor ne tartsatok magatokban.

  • Válasz » #197 *** HM *** | 2019-01-17 21:59:33

    Válasz Bigiboy77 #194. hozzászólására

    Hd zetor megy jól az úton de az rugós nagy gumis és 2720mm a többi ami alatta van ezeknek és 4 hengeres az csak mákosguba...

  • Válasz » #196 Bigiboy77 | 2019-01-17 21:41:59

  • Válasz » #195 Pabema | 2019-01-17 17:18:15

    Válasz Bigiboy77 #194. hozzászólására

    A Jd 6xxx az rugózás nélküli volt? Nullás tizes vagy huszas? Milyen széria? Ivánt eladtam, 4 hengerest keresek. Az is ráz nagyon?

  • Válasz » #194 Bigiboy77 | 2019-01-17 16:24:55

    Válasz Sk Laci #193. hozzászólására
    Nalunk van egy betonut, amit nem tudok megkerulni.
    A 6 hengeres mar szepen megy rajta, ha van valami fuggesztett a hatuljan, de a 4 hengeres ugral... (12145, 8011) Talan a legrosszabb amit probaltam ezen az uton egy JD 6xxx 4 hengeres. Tehat mindenkepp 245cm feletti tengelytavu traktor kell.
    Meg nem jartam utana, hogy mi kell az elso felfuggesztes papirozasahoz. Te mit tudsz rola?
    Gondoltam veszek egy Zuidberg vagy valami hasonlot, felcsavarozom es kesz. Ja figyelve, hogy ne terheljem tul az elso hidat....



  • Válasz » #193 Sk Laci | 2019-01-17 15:09:44

    Válasz Bigiboy77 #192. hozzászólására
    Az úton szállitás közben bepattog a szétvert agyonra foltozot szlovák utakon, de a határba nincsen gond. Nagy vontatot permetezőt gond nélkül viszi a partokon, ami egyben kb 4450 kg, a régi függesztetet ami 1000 L + a permetező súlya ami kb 300+ volt első súlyok nélkül használtam partokon is, sohase emelte meg az elejét súlyok nélkül. Vetni is súlyok nélkül szoktam vetőgép 700 kg + 700 kg vetőmag. Súlya megvan a traktornak súlyok nélkül is. Elöl 14 db 50 kg táskasúly, meg a hütő alatiak, hátul 350 kg keréksúlyok, de ha szántani járt, ráraktam a 160 crystál 700 kg súlykészletét. Így a traktor 6 + tonna volt.
    Ezekre a traktorokra mindig árulnak viszonylag olcsón első karokat, de engemet az utólagos cé-có a hivatalokal elriasztot.

  • Válasz » #192 Bigiboy77 | 2019-01-17 12:56:37

    Válasz Sk Laci #191. hozzászólására

    Nekem is egy atepitett 12145os van. Leginkabb a kulso hidraulika korok hianyznak, mert szeretnek egy apritohengert elore, ahhoz pedig kellene egy front felfuggesztes stb...
    Tenyleg nem egy urtechnika, meg jol jonne a turbo ra, mert kb 140 loeros lenne szerintem nekem az idealis traktor. A komfortban nincs nagy elvarasom, nem minden nap ulok benne, bar terveim szerint ez majd valtozik.
    Nem erzed ugy, hogy a 11441esnek rovid a tengelytavja? Nagy permetezot hogy vitte (ha jol emlekszem neked volt 1000 liter koruli)? Permetezobol 1200liter korulire cserelnem a mostanit, amibol meg lehet egy front tartaly bakteriumtragyanak.... (ezert is kell a front)

  • Válasz » #191 Sk Laci | 2019-01-17 12:23:44

    Válasz Bigiboy77 #189. hozzászólására
    Még mindig meg van a 11441 Fortera, új korától nálam van, kb 5400 motoróra van bene. JD az beujítás volt-modernizálás.
    JD-ra az akciós ára miat eset a választás, és a szerviz "szerencsétlen" hozáállása miat, amikor szezonban kieset a traktor és nem az az ember javítota akiben megegyeztem a tulajal. Akor döntötem úgy, hogy új kell még egy, néztem a Zetorokat is, majd megnéztem a JD ami megtetszet, megrendeltem és megvetem. NH is nagyon jó ajánlatot adot, le a kalapal előtük is.
    Ezeket az átépitet 16245 traktorokat nem ismerem, mivel eredetileg 25 Km/ó gyártoták. Talajozni jó traktor, egyszerü javítani, de az idő eljár feletük is. Azon múlik milyenek az elvárásaid. Meglehet idén vagy jövőre a Forterrám eladó lesz, de még várok egy-két infót, ami szerint lépek.

  • Válasz » #190 Bigiboy77 | 2019-01-17 12:08:48

    Válasz Celtises #188. hozzászólására
    Ezek szerint sem a motor, sem a hatulja nem eppen szerencses....

  • Válasz » #189 Bigiboy77 | 2019-01-17 12:06:37

    Válasz Sk Laci #187. hozzászólására

    Szia, lattam a bazoson a levait, van meg keletebbrol is 11741es. Aztan atbogarasztam a cseh bazost, lengyel oldalakat meg a magyarokat...
    Kornyeken nem tudok hasonlo traktorrol, biztos nem veletlen. A tobbi forterraval annyi a bajom, hogy mind rovidebb tengelytavu, 16245osok meg valahogy eltuntek a netrol.
    4 hengeres ujab zetorokat sem nagyon ismerem, neked volt ha jol tudom. Milyen tipus, miert valtal meg tole?
    Tudom en, hogy mi lenne nekem jo, csak arra lotto nyeremeny nelkul.... Vagy szepen fejlesztem a meglevoket.
    A 162esnek a 3 sebesseges valtoja mennyire hasznalhato? Elmeletileg a max sebessege 40, igy nem sok fokozat jut a 6-8-10kmh kornyekere...

  • Válasz » #188 Celtises | 2019-01-17 11:50:14

    Válasz Bigiboy77 #186. hozzászólására

    Mindegyikhez drága az tény. Az sem mindegy,hol.Rosszul fogalmaztam, a motorhoz drága a többi nyugatihoz képest.Sajnos a motor nem egy bevált konstrukció, de biztos lesz aki majd leordít érte. A többi része stabil erős. Alapvetően a Forterra jó traktor bírja a talajmunkát is.Én csak Zetor motorost vennék.
    Szerintem a Crystalhoz nem sok köze van a lehajtásoknak, de biztos lesz aki majd jobban képben van.
    A kuplung munkahenger fogyóeszköz. Volt, hogy 3 havonta cseréltük. A gyári sokat kibírt, de aztán a többi már nem.
    A fix felnis nem fér be a sorba csak a szerelhetős.

  • Válasz » #187 Sk Laci | 2019-01-17 11:43:14

    Válasz Bigiboy77 #186. hozzászólására
    Ezeknek a traktornak semi közük a Crystalokhoz, a régi jelölése UR III. A hátulja gyengéb mint a Crystáloké. Motorba az alkatrészek jó néhányszorosa az eredeti Zetor motorokéhoz. Gyártási év szerint 110-120 lovasak, ezeket megveszed 4 hengeres motorban is 135 Le-ig és az alkatrész árak jóval alacsonyabak. A hathengeres motor jó, amedig megy, de ha átugrik a motorvezérlésnek, csak szakmühely, és zsebbenyúlós.
    Ha a Bazoson levő 11741 nézed a LV járásból, az alighenem az ismerősöm traktora volt. Ha valóban az, akor az rendesen be volt fogva /mondjuk 4,2 cíferi tárcsa partokon, ami 160 Le feleti traktorokal vontatnak/.
    Inkáb aludjál rá egyet, és gondolkoz más Zetoron és ne az árát nézed, hogy olcsó.

  • Válasz » #186 Bigiboy77 | 2019-01-17 11:12:04

    Válasz Celtises #185. hozzászólására

    Gondolom az alkatresz mar semmihez sem olcso, valto javitas milyen uzemora utan varhato? Egyeb hibak mar emlitve voltak, pl kuplung munkahenger stb...
    Nem ertem ezt a duplakerek problemat sem, mert elmeletileg a crystal hatso lehajtasai lennenek benne, UR2 szeriabol ha joltudom. Az pedig a super szeriatol egesz jo.
    Ami tetszik, hogy mar van benne sok sebessegfokozat a 6 hengeres motor mellett. Ez az elso erv mellette a masik pedig a 3 kulso hidraulikus kor. Arban valahol ott van ahol a super szeria, de kb 10 evvel ujabb.
    Ja es beferhet a kukorica sorba veteskor, kesobb pedig vihetne egy nagy permetezot.

    Talan egy hasonlo koru traktort konnyebb kifizetni a javitasokkal egyutt mint egy ujat (az viszont mar nem Zetor lenne).


  • Válasz » #185 Celtises | 2019-01-17 10:44:26

    Válasz Bigiboy77 #184. hozzászólására

    Alkatrész horror.
    Duplakereket meg felejtsd el. Gyár sem ajánlja. Szélesebb gumival jó lehet esetleg.

  • Válasz » #184 Bigiboy77 | 2019-01-17 10:19:41

    Hasznal valaki Forterra 11741 traktort?
    Mik a tapasztalatok? Ujkori hibak kijavitasai utan tartosak? A Same/Deutz motor mennyire rugalmas? Mennyire birna a lazitot, duplakerekkel a fuggesztett gepeket?

  • Válasz » #183 Hús Futár | 2010-09-28 23:26:17

    Válasz #179. hozzászólásra
    140 ezer körül van most a 9540-eshez .

  • Válasz » #182 Hús Futár | 2010-09-28 23:25:24

  • Válasz » #181 Heccmaster | 2010-09-28 20:16:16

    Válasz #180. hozzászólásra

    van akinek szart se ér
    van akinek meg........ annál jóval többet

[bezárás x]