Fórum

Alternáló fűkasza 

Létrehozta: Vendég, 2008-01-26 11:03:35

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #477 stecbauer | 2019-11-06 10:12:27

    Fél éve vettem egy MF 70-es alternáló fűkaszát jászárokszállási székhelyű AGROMOTOR Kft-től.
    420.000 Ft-ot fizettem érte.
    Járatlan voltam a témában ezért csak amikor hazavittem, derült ki, hogy egy felújított gépről van szó (lefestették, belsejéről még nem tudok nyilatkozni) - igaz a motor új. Ezt az eladó nem közölte velem.
    Most akkor ez drága vagy sem? Nagyon átcseszteksmile huh?
    A nyáron kb. 4 ha kaszáltam vele, és még megy.
    Csak azért írtam meg az esetemet, hogy vigyázzatok ha a fenti céggel boltoltok. Nelkem fájt a lehúzás (hiába megy a gép, én újat akartam). Ha mondja az eladó, hogy ez egy felújított gép, semmi baj, mert dönthettem volna (és lehet, hogy mellette döntök), de így, hát enyhén szólva nem volt korrektsmile angry.
    Áldást, Békességet és Bő termést kívánok mindenkinek.

  • Válasz » #476 kocsgyula | 2019-10-03 07:16:02

    Válasz Kiss70 #81. hozzászólására
    Szia tudom hogy régi a poszt de nekem is szükségem lenne mf 70 gépkönyvre kocsgyula@gmail.com köszi

  • Válasz » #475 Maszek Zs | 2019-06-30 18:51:00

  • Válasz » #474 Maszek Zs | 2019-06-29 23:11:42

    Lenne egy Alko önjáró fűkasza eladó. Csak valami baj van az önjárással. Megszorul valami mikor elakarna indulni vele a gazda. Nagy baja lehet? Vagy érdemes megvenni?

  • Válasz » #473 czikora81 | 2019-05-30 11:28:10

    Üdv mindenkinek.
    Érdeklődnék, van e valakinek tapasztalata
    MAG 1045 slr motor javításával kapcsolatban.
    A motor egy rapid 606 típusú kaszát hajt.

  • Válasz » #472 premium 385 | 2019-05-11 18:19:41

    szép jó napot.érdeklödnék 14 ha legelő kaszálására ki milyen önjáro alternálo kaszát ajánlana.a talaj egyenetlen keréknyom,disznoturás.stb.90%-ban egyszikü a növényzet kb 80-100cm magas.

  • Válasz » #471 _NB_ | 2019-05-02 21:16:03

  • Válasz » #470 korom.daniel | 2019-04-14 09:52:19

    Helló!
    Mennyire aktív még a fórum?
    Mf 70-re szeretnék tenni egy 4 ütemű, Kraftech márkájú motort.
    Tudom volt téma korábban, érdekelne, hogy aki átalakította, be vált-e neki, üzembiztos lett-e?

  • Válasz » #469 petrovszki.peter | 2019-03-29 10:44:34

    Válasz pasztortaska74 #468. hozzászólására

    napi 1-2ha és mind rézsün, vízelvezető árkok kaszálására kell használni.

    milyen kaszát ajánlanál, új is szóba jöhet, mert a munkabiztonság nagyon fontos.

    nekem honda motort istenítették az alternáló kaszákhoz az a legjobb.

    4 ütemű benzines, kis tömegű, max 1méter széles

  • Válasz » #468 pasztortaska74 | 2018-07-03 10:13:49

    Válasz schfer #459. hozzászólására
    Tovább is van? Mondjad még!

  • Válasz » #467 pasztortaska74 | 2018-07-03 10:00:11

    Válasz jtibor #455. hozzászólására

    Önjáró alternálókasza ügyben nincs nagy választék.
    Vagy rendbe tesz az ember egy MF-et, vagy vesz egy ezernevű kinait 80-90cm-s kaszával 200 ért.
    A következő lépcső 700'000-nél van...
    Dobkaszánál már jobb a helyzet.
    Kevés pénzből nagy területre szerintem MF.
    A hajtómű elnyűhetetlen van hozzá alkatrész. Értsd: van olyan MF amit évente kell fúrni. A hajtóműben csak csapágyakat, szimeringeket kellett cserélni az elmúlt évtizedekben.
    Motor: csak a lelkiismeretesen felújítottal nincs gond, leszámítva a kuplung felöli szimering gyors elhasználódását.
    Másik rossz hír, hogy az új gyertyák valamiért nem túl hosszú életűek a régi 2t motorokban. Ez egészen új keletű jelenség.
    Megoldás:MF 70 remotorizáció!
    Eredeti Subaru,Honda, Kohler, B&S motor biztosan kinai motor valószínüleg bírni fogja a rézsükön való döntögetést. Sík terepen meg mindegy
    Aki nem bízik a 4t motorokban létezik ipari felhasználásra tervezett német 2t mozor is. Az mindent kibír.
    https://youtu.be/va9rtgifW8I
    300 körüli áron...
    Hompót féle masinák...
    Felújítás címen amit muszáj azt cserélik, pótolják, szépen lefestik.
    Már egy ideje a kínai motorokat nyiltan nem hidetik Yanmar-nak.
    Sokan elhitték, hogy párszázezerért "új" gépet kapnak yanmar motorral.
    A legkisebb yanmar (4,7LE-s) motor ára most 600-650'000Ft+áfa.
    Kínai diesel nem szereti a merev főtengely kapcsolatot. Rugalmas tengelykötés nélkül idővel törni fog.
    Jobb választás egy benzin motor.

    Ha leírod mekkora területen milyen céllal akarsz kaszálni tudok gépet ajánlani.

  • Válasz » #466 pasztortaska74 | 2018-07-02 14:28:04

    Üdvözletem!
    Régen jártam erre...

    Aki azóta feladta volna a 2t motorral való foglalatoskodást annak egy kis segítség az átépítéshez itt:

    https://drive.google.com/folderview?id=1mC9uHjfDsH9aLwIJDbNyxLEiqnpD6kwU

    Található ott egy fotó is. Erősen ajánlott a fotón látható motortartó talpat is hozzáhegeszteni a közdarabhoz. Nem saját tapasztalat, de úgy néz ki, hogy a tengely körüli motorrögzítő csavarok hajlamosak kikezdeni a motor öntvényétben a menetet a kasza ütemes rezgésétől. Jobb ha alul is rögzítve van.

    Azt már tudom, hogy az olcsó kínai 4t motorok az árukhoz képest meglepően tartósak.
    6 éve szereltem az elsőt fel egy MF-re. Ez kizárólag sík terepen kaszál és kocsit húz. Több mint 500 üzemóra van benne! ...és bírja.

    Ezt a képet látva (itt sem vízszintessen áll a motor üzem közben):


    Jött egy ötlet. Teszteljünk egy möller motort, mit bír erősen lejtős terepen?
    A tesztalanyunkból ki lett iktatva a "oil guard" kapcsolás és biztos ami biztos, mindig max nívóig van töltve olajjal. .:)
    Április óta vígan kaszál, túl van az első 40 üzemórán. Majd meglátjuk...
    Ha valakinek van széthullott kínai vízszintes tengelyű motorja szívesen átveszem tanulmányozásra. Jó lene tudni mik a gyengéi.

    Akinek az eredeti 2t motor gyújtásmizériáiból van elege, annak bátran ajánlom, próbálja ki a gyújtás átalakító modult.
    Pár jótanács a beszereléséhez:
    Első lépésként vadonat új megszakítóval a lehető legpontosabban állítsd be a gyújtást a gépkönyvi ajánlás optimumára. Ez 3,75mm a FHP elött. Itt rögzítsd le az alaplapot.
    Ha ez meg van, biztos ami biztos jelöld össze a gépházat és az alaplapot.
    Most már kiszerelhető a megszakító és a kondenzátor.
    A megszakító felöl érkező vezetéket csatlaloztassuk a modul sarujához. Ezt jobb ha nem csúszósaruval oldjuk meg. Alkalmasabb biztosabb ha forrasztással oldjuk meg.
    A modul házát rögzíthetjük az alaplapra is. Ezt csavarral és recés alátéttel, esetleg popszegecseléssel érhetjük el. Egy a lényeg, biztos fémes érintkezésre van szükség. A kötés kevéske festékkel fedve, biztosan oxid mentesen tartható.

    Remotorizáció címen keresek legalább 5 LE-s jelenleg is gyártásban lévő megfizethető 2t motort. Akinek van ötlete ne tartsa magában.
    Azért keresek ilyen motort mert az utóbbi időben egyre több a panasz a megnövekedett gyertya cserék számára. Valószínű, hogy a gyártók változtattak valamit ami miatt a gyertyák nem bírják sokáig a régi 2t motorokban.
    2t motorra pedig nagy szükség lenne.

    Boot

  • Válasz » #465 schfer | 2018-06-19 23:06:47

    Válasz ND #464. hozzászólására
    Köszönöm a videót. Valami hasolót, de egyszerűbbet szeretnék. A kosártartó nagyon tetszett, hasznos holmi! Amit én építek az kevésbé lesz fordulékony, de több dologra lesz használható, a kerekek távolsága és magassága külön-külön állítható lesz. Az én szénaöszehordóm leginkább egy nagy gerebjéhez fog hasonlítani. Valami hasonló (egyébként a készítőjének sok, számomra hasznos videója van): https://www.youtube.com/watch?v=guJxgYsYCF8
    A kocsi meg inkább ehhez hasonlít: https://www.youtube.com/watch?v=qnIEZIBMXi8
    A videódnak tetszett a vége smile thumbup. Egy szép tájban gyönyörködni és a hűvösben pöfékelni kelles időtöltés. smile cool Én annyiban különbözök a látottaktól, hogy rólam, a munka végén ilyenkor már szakad a víz. De egyszer csak kész lesz, és az mf70 is remélem, hogy jobb belátásra tér smile unsure.

  • Válasz » #464 ND | 2018-06-19 09:06:18

    Válasz schfer #463. hozzászólására

    Szia,

    vmi ilyet csinálj vagy szerezz hozzá.
    Robi250 kerti traktorhoz meg a terrákhoz van gyári.
    Nekünk is volt hozzá.
    7ha-t simán lekaszáltam és csak ülni kellett
    vezetőülés kerti traktorhoz

  • Válasz » #463 schfer | 2018-06-18 19:39:40

    Válasz jtibor #460. hozzászólására
    3 nap kelett a mesternek a gyújtás rendbehozásához. A 4. berántás járt az átvételkor sikerrel. Mint kiderült, neki is volt MF70 gépe, de túladott rajta. Trafót, kondit és megszakítót cserét. Készített fotókat is, ami egyáltalán nem volt megnyugtató. Ez alapján azt gondolom, hogy ezt a gépet nem újították fel. Szállítás közben ereszti az olajat a keréknél is. (Itt legalább biztosan van olaj smile wink. Búcsúzásképpen tanácsolta, adjam el, vagy cseréljek motort. Nem akarom eladni, mert igen masszív szerkezet. A motor cserét viszont megfontolom. Találtam a youtube-on (előző hozzászólásomban ott a link) erre vonatkozó információkat. Ott a tulaj egy igen nyomós érvet is felhozott, nevezetesen a fogyasztást, ami 1/3-1/4 az eredeti 2t motorhoz képest. smile huh
    Visszatérve. Felraktuk a kocsira, kivittúk a tanyára. Leküszködtük a kocsiról és nem indult a drága smile wacko. Visszarántott, stb. Alul megnyitottam a csapot, leengedtem a benzines olajat. Láss csodát a 3. rántásra indult. De addigra már elment a kedvem a további kísérletezéstől. Ami azt illeti ezt a rángatom, de nem indul "előjátékot" nem nem nekem találták ki. Akinek strokja van, nem ajánlom ezt a részt.
    (Elővettem a fűkaszát lecseréltem a fejet gazvágóra és azzal csápoltam le egy részét a gaznak -ameddig bírtam szuflával.
    Adok a motornak azért még egy esélyt, a következő tanyalátogatáskor. (Azóta hol esik, hol nem - amit az elején nem bántam, de látom amit újra nő a gaz. Ja a javítás 14e volt. Ezért is gondolkodom új motorban, mert én nem javítani szeretném, hanem használni, hogy megkönnyítse az életemet. (Egy új 6,5 LE motor 23e Ft. Inkább erre költenék, mint javításra. https://szerszamx.hu/szerszamok/benzines-motor-104/kraftech-kt170f-65loero-benzies-motor-4-utemu-benzinmotor-192ccm-848 itt meg a beépítés:
    https://www.youtube.com/watch?v=KHar9LxYrz8&t=8s ) -Vettem egy Lamborgíni fűkaszát 5 éve. A doboza szerint olasz gyártmány, aminek a licenszét a németek megvették és kínában gyártják. 3. rántásra még mindíg indul és nem hagyott még cserben. Semm gyertya, sem más majom nem volt vele. 50 cm3. Szépséghibája: 10 kg. Egy éve még magamat is alig tudtam talpontartani, ez a típusú testedzés kellően kifáraszt.)
    Az esők miatt egy ülő kiskocsin (hogy ne érezzem úgy, hogy vonszol magával a gép) és szénaösszehordón töröm még a fejem. Előtanulmányként megnéztem pár tucat videót, nagyon ötletes megoldásokat láttam, itt is olvastam pár gondolatot. Hozzákezdtem. De ez már egy másik történet.

  • Válasz » #462 schfer | 2018-06-18 18:28:38

    Válasz amino #452. hozzászólására
    Én csak ezt találtam: https://www.youtube.com/watch?v=H44fonEhnQs
    Itt ír a hozzászólásokban a közdarabokról de méreteket nem ad meg. Azért köszönettel veszem, ha sikerül ilyet szerezni, és megosztod a velünk.

  • Válasz » #461 jozef19 | 2018-06-17 23:45:43

    Válasz schfer #459. hozzászólására

    Hát tök mindegy milyen gyujtást teszel rá,mágneses gyujtás ,4 mm ,akkus gyujtás ,6 mm az elektronikus kb ,8mm a gyertya hézag.Ennek a tizszeresét kell tudni a szikrának,akkor müködöképes a rendszer.Jelen esetben az elsö 10x ami 4mm,ennyiröl kell a szikrának átugorni.Csak kék szinü határozott,csattogó szikra a gyujtóképes...

  • Válasz » #460 jtibor | 2018-06-17 23:27:00

    Válasz schfer #459. hozzászólására

    Üdvözlöm! Megköszönöm, ha megírja a folytatást, hátha tudunk tanulnib előle. Én magam is mf 70 vásárlásán gondolkodom.

  • Válasz » #459 schfer | 2018-06-11 23:42:27

    Válasz Magister #458. hozzászólására
    Köszönöm a választ, a megerősítést!
    Igen, én is ebben bíztam! Találtam egy idős szakit, aki még most is űzi az ipart és szintén ezt mondta. Kérdeztem az elektronikus gyújtásról. Mondta, hogy már szerelt ilyet, de pár hónap múlva azért hozták vissza a gépet, hogy szerelje vissza a régit, mert az jobb volt.
    Ami gáz, hogy a gépet felújítottként vettem 200e forintért. (Azt gondolom, hogy jó ár, ha tényleg felújjították. Hiba ezzel is előfordulhat, ami nem öröm, de belefér. smile sad) Amíg dolgozott, nagyon hatékonyan nyítra a gazt, határozottan tetszett!
    A szerelő első diagnózisa: gyatra szikra új gyertyával is. 2 nap múlva érdeklődöm nála. Kértem, hogy azért nézze át, tényleg felújított, vagy csak profin (homokfúvott) újrafestett szerkezetet vettem? smile confused
    Ha valakit érdekel írjon és megíromm a folytatást.

  • Válasz » #458 Magister | 2018-06-11 16:14:05

    Válasz schfer #457. hozzászólására

    Hagyományos megszakítós gyújtással is mennie kell....
    És csakis kétütemű motorral!!

  • Válasz » #457 schfer | 2018-06-11 09:52:52

    Tisztelettel üdvözlök Mindenkit!
    Magamról: nyugdíjas tanár vagyok. Sajnos már nem teljes a kapacitásom, stroekot kaptam, és ez sokmindenben korlátoz. Hogy megkönnyítsem az életemet, vettem egy "eredeti" mf70-es fűkaszát felújítva. Kb. 30 percet használtam, aztán megáltt, és azóta beindíthatatlan. smile crying
    Végigolvastam a fórumot, és nagyon sokat tanultam, melyért nagyon hálás vagyok minden hozzászólónak. smile thumbup
    Töben felvetették az elektronikus gyújtás lehetőségét. Találtam egyet a neten.
    Link: https://kertmotor.hu/shop/gyujtas-atalakito/01-000001-0933
    Van erről valakinek gyakorlati tapasztalata, információja?
    Előre is köszönök minden segítséget! smile helpsmilie

  • Válasz » #456 Marti Miklós | 2018-06-09 21:11:36

    Válasz jtibor #455. hozzászólására

    Én rézsűkhöz csak 2t vennék az olajozás miatt . Én az mf megbízhatóságától féltem , így lett 2 eredeti, persze azóta egyik se adta be a kulcsotsmile wink A kaszatörésre os hajlamos, de azon az egész pengesoron végigfutó leszorító segít. Ha kitanulod, 3ha/nap teljesítménnyel számolhatsz.

  • Válasz » #455 jtibor | 2018-06-09 09:14:05

    Sziasztok! Alternáló kasza vásárlásán gondolkodom. Mf 70 szóba jött természetesen, nézegettem a dízel változatot és a kétüteműt is de egy két vélemény, hozzászólás elriasztott. 1. írta valaki, hogy átverték a dízelmotor teljesítményével, 2. Megtévesztő módon árulják Yanmar néven, ami nem is igaz. (nyugodtan odaírhatnák, hogy kis kínai dízel ami megbízható és így egyenes lenne). 3. Van/volt olyan hirdetésük ami úgy árulja, hogy "Ha unod már a kínait stb.." 4. Valaki itt írta, hogy Hompoth félét nem veszünk. Miért?

    Nézegettem egy teljesen felújított Rotax motoros (márkája nem beazonosítható de valószínű valami nyugati lehet) 2t alternálót aminél csak az alkatrészellátottságtól félek. Vállalnék vele munkát is ezért lenne fontos a stabil működés. És olyat szeretnék emi rézsűn is használható.

  • Válasz » #454 karl0331.kk | 2018-05-10 07:39:34

    Üdvözlök mindenkit!
    Valaki tudná a tz4 gyári fűkasza (zt-152) ékszíj méreteit?
    Előre is köszi.

  • Válasz » #453 velaro407 | 2018-04-01 19:48:15

    Sziasztok,
    Megkezdtem a hentelést smile smile. Szeretném a teljes hajtást felújítani a következő sok évre. Tömítések, csapágyak, elkopott alkatrészek (amíg lehet kapni). Teljes fényezés.
    Mivel ez az első amit szét szedek, kérem segítségeteket, hogyan tovább, kell-e valamire vigyázni (kiugró rugó, elguruló apró izék, olyan csavar, amit ha meg bontok soha nem tudok utána újból beállítani, esetleg a tovább bontás sorrendje).
    Most itt tartok:

  • Válasz » #452 amino | 2018-01-22 21:25:56

    üdvözlet!
    Van itt olyan aki möller vagy eurostar vagy egyéb fantázianéven ismert olcso 4t motort szerelt fel MF 70 re? tudna valaki a közdarabról egy méretpontos rajzot feltölteni?hogy le gyárthassam? köszönöm

  • Válasz » #451 sanyi26 | 2017-11-28 03:13:54

    Sziasztok!
    Elég sok MF 70-es hozzászólás érkezik ebben a témában ezért gondoltam, hogy ajánlom az emefesek figyelmébe a facebook-on lévő csoportot.
    Jó kis csoport, tele segítőkész tagokkal.
    Keressétek bátran. Keresőbe beütitek, hogy MF-70 kaszagép és rá fogtok találni.
    Üdv: Sanyi

  • Válasz » #450 fedecsku99 | 2017-10-25 12:18:53

    Válasz pasztortaska74 #449. hozzászólására

    Köszi a képet .Igen, ez a minőség nekem is megfelelne.
    _Fidó mester

  • Válasz » #449 pasztortaska74 | 2017-10-24 19:52:50

    Válasz pasztortaska74 #442. hozzászólására
    Csak eszembe jutott...
    Az ígért kép:

    ztr61kukoricazuzas

  • Válasz » #448 wernerj | 2017-10-13 06:02:07

    Válasz pasztortaska74 #447. hozzászólására

    Köszönöm!
    Találtam egyet, le van állítva 6 éve, géppark-korszerűsítés miatt. Mivel állami cég telephelyén van, esélyes hogy ha nem én hozom el, beolvasztás lenne a végzete. Tetszik nagyon, csak a youtube-on fellelhető videókon kívül semmit nem tudok róla.

  • Válasz » #447 pasztortaska74 | 2017-10-12 23:34:38

    Válasz wernerj #446. hozzászólására
    A legjobb gépek közé tartozik. Professzionális felhasználásra tervezett strapabíró gépek. Már nem gyártjak mivel a svájci AEBI felvásárolta. Alkatrész ritkán kell hozzá. De ha kell, akkor csak méregdrágán van.

  • Válasz » #446 wernerj | 2017-10-12 19:02:39

    Üdv urak!
    Rasant Bergtrak fűkaszáról van valakinek véleménye, esetleg tapasztalata? Alkatrészigény, fogyasztás?

  • Válasz » #445 pasztortaska74 | 2017-10-12 16:45:08

    Válasz fedecsku99 #444. hozzászólására

    Nekem rendre 700-800m²/óra közé jön ki az átlagom.
    Fél ha-t ebéd, ivás, tankolási szünetekkel 8-8,5 óra alatt szoktam letudni.
    A 2T motor 11-12, a 4T kb. 8 litert evett meg ekkora területen

  • Válasz » #444 fedecsku99 | 2017-10-12 05:08:58

    Válasz pasztortaska74 #443. hozzászólására
    Üdv !
    Az már biztosan jó lenne nekem is.
    Hozzávetőlegesen mekkora területet lehet vele lemulcsolni óránként ?

  • Válasz » #443 pasztortaska74 | 2017-10-06 18:19:38

    Válasz fedecsku99 #437. hozzászólására

    Én kukoricát zúztam vele. Soronként kétszer mentem át rajta. Először kicsit megemelem az elejét úgy, hogy lenyomom a gép szarvát. Masodik menetben leengedem teljesen. Kisújnyi csíkokra tépi.
    Ha odajutok az asztali géphez akkor majd mutatok képet is az eredményről is.

  • Válasz » #442 pasztortaska74 | 2017-10-06 18:14:20

    Válasz sanyi26 #435. hozzászólására

    Konkrét utasítást nem tudok a ksrbantartásáról.
    Használat után 3-4 pumpalas a zsírzógombon, és vissza lazítom a szijjat.

  • Válasz » #441 pasztortaska74 | 2017-10-06 17:58:14

    Válasz sanyi26 #436. hozzászólására

    Kicsit eltüntem. Melegebb éghajlatrasmile thumbup
    Azóta meg úszok a melóban...

  • Válasz » #440 fedecsku99 | 2017-09-26 09:46:30

    Válasz Magister #439. hozzászólására
    Üdv ,köszi a választ!!!

    Nálunk kisgazdaság van ,a kapások részaránya éves szinten 2 ha.
    A kukoricát kézzel törjük ez kb.0,5-1 ha között ingadozik.Bérmunkában szoktam ráküldeni zúzót,de az eredmény gyenge...
    Ennyit szerintem még az mf is meg tudna csinálni versenyképesen persze ha egész meg fél szárakat nem hagy maga után ?!
    Üdv Fidó mester

  • Válasz » #439 Magister | 2017-09-25 15:36:59

    Válasz fedecsku99 #437. hozzászólására

    Igen, alkalmas...az más kérdés, hogy ahhoz túl drága....
    Sokan kis Rábával szokták vinni és azzal zúznak..soronként!!!!!!!!!!!!!!!
    De az alsó tűgörgős csapágynak nem tesz túl jót......

  • Válasz » #438 sanyi26 | 2017-09-25 09:11:15

    Válasz fedecsku99 #437. hozzászólására

    Őszintén megmondom, fogalmam sincs, mert még nem próbáltam de engem is érdekelne.

  • Válasz » #437 fedecsku99 | 2017-09-25 07:22:06

    Válasz sanyi26 #435. hozzászólására

    Üdv Sanyi !!
    Ez az adapter -gondolom gyári- alkalmas-e kukorica ill.napraforgó szár aprítására?

    Fidó mester

  • Válasz » #436 sanyi26 | 2017-09-22 15:15:51

    Pasztortaska, téged nagyon hiányolnak egy másik fórumról. smile thumbupcool
    Mondjuk ezen nem is csodálkozom. smile thumbup

  • Válasz » #435 sanyi26 | 2017-09-22 15:14:09

    Sziasztok!

    Beszereztem egy szárzúzó adaptert és abban kérném a segítségeteket, hogy milyen karbantartási munkákat kell elvégezni rajta rendszeresen. Látok rajta zsírzógombot, meg olaj betöltőt...
    Csak nem magyar nyelvű használatim van és azon nehezen megyek el.
    Tehát hova milyen zsírt/olajat kell rakni/cserélni, ékszíjat milyen feszesre kell húzni?
    Köszönöm.

  • Válasz » #434 pasztortaska74 | 2017-09-19 18:27:47

    Válasz hokuszpok96 #433. hozzászólására

    Úgy tippelném, hogy az eredeti 5LE-s 2T motor kevés lenne.

  • Válasz » #433 hokuszpok96 | 2017-09-18 08:38:25

    Válasz pasztortaska74 #432. hozzászólására

    Szia! Nekem az eredeti 2T motor van a gépen. Csak elbírna egy nagyobb asztalt! Vagy?

  • Válasz » #432 pasztortaska74 | 2017-09-15 23:09:14

    Válasz pasztortaska74 #431. hozzászólására

    Jó ez a gugli hibajavító:-)
    Milyen motor van a tiedén, hogy elbírna egy szélesebb fűnyírót? ...akart lenni.

  • Válasz » #431 pasztortaska74 | 2017-09-15 23:06:53

    Válasz hokuszpok96 #429. hozzászólására

    Több megoldást is el tudok képzelni.
    Ha a ztr szöghajtását felhasználód akkor egy fűnyíró traktor 2-3 késes vágóasztalát megtudod hajtani vele.
    Magad készítesz egy szélesebb, többkéses vágóasztalát.
    Milyen motor van a tiedén, hogy elbírja szélesebb fűnyíró?

  • Válasz » #430 eliasmiklos | 2017-09-13 18:31:39

  • Válasz » #429 hokuszpok96 | 2017-09-11 09:29:01

    Sziasztok! "Sikeres" tavaszi/nyári szezonon vagyok túl az MF70-emmel, a ZTR61 pedig beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A következő évben azonban fejlesztenem kell. Egyrészt azért, mert az MF70 2. sebesség fokozatához szétfutom magam, másrészt pedig azért, mert a vágásszélesség miatt lassú a munka. A kérdésem az lenne, hogy miként lehetne ez utóbbit növelni? Úgy érzem, hogy az MF70 elbírja erővel, 2-3 hétnél tovább soha nem hagyom a gyepet nyíratlanul, szóval valahogyan megoldást kellene találnom. Dupla kés? 2 ZTR61 összekapcsolása? Lehetséges?

  • Válasz » #428 pasztortaska74 | 2017-09-10 01:31:35

    Válasz eliasmiklos #427. hozzászólására
    Egy tengelycsonkot lehet felfogatni a felnire, erre egy másik kereket lehet feltenni. Így dupla kerékkel lápos, mocsaras, meredek hegyvidéki terepenn is lehet vele kaszálni. Így használják a balatoni nádvágók a jégen, és alápon is.

[bezárás x]