Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Nordsten vetőgépek új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Agrárjog új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- E-303 kaszáló gép új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Cirok termesztése új
Cikkajánló
Hirdetés
249 hozzászólás
Válasz JDfan90 #198. hozzászólására
Igen, teljesen jogos! Ez a cigányos megoldás, és jogos, mert nem is szabályos!
Néha muszalyból MTZ húztuk így, de az MTZnél főleg a kisebbeknek meg a vontatási tömeggel is gond lehet, ha már szabályosak vagyunk és legyünk azok!
Válasz kissember86 #196. hozzászólására
Szia
Amit a kollega leírt tökéletesen működik.
De akkor a pótkocsi vészfék üzemmódban működik, ráadásul, ha bármi történik a közúton, hiába nem te voltál a hibás, akkor te leszel a hunyó.
Ha MTZ-d van 2 vezetékes féket 20 ezer forintból meg lehet csinálni és akkor lesz egy hatásos és jól működő féked.
Válasz kissember86 #196. hozzászólására
A topik címe hibás, mert az 2 vezetékes, nem 2 körös, de az nem a Te hibád, ez csak egy megjegyzés, ha már!
A piros "kutyafejet", ami a 2 vezetékes rendszernél a töltő vezeték, azt csatlakoztasd, a traktorodra(felejt kell cserélni), a sárga a vezérlő vezeték, az neked nincs, azt tedd félre és kész!
Elvileg röviden a kettő rendszer között az a különbség, hogy míg az 1 vezetékessel fékezel, addig nem tudja a tartályt tölteni, míg a 2 vezetékes mindig tölt, fékezés közben is, így nem vagyis nehezebben fogy el a féklevegőd.
Sziasztok
Vettem egy kétkörös fékkel szerelt)használt) pótkocsit…szeretném átalakítani egykörösre…h a legegyszerűbb?BSS Potkocsirol van szó!
Köszi előre is
Köszönöm mindenkinek az MTZ egy/kétvezetékes légfék átalakítással kapcsolatos segítő hozzászólását, a probléma most már megoldható lesz számomra is.
Válasz UTBSV445 #189. hozzászólására
https://youtu.be/J0r5DcwyCmc
Itt részletesen elmondja a kolléga..
Válasz UTBSV445 #189. hozzászólására
Írtam az MTZ topikba.
Válasz UTBSV445 #191. hozzászólására
Bocs, hogy így hívatlanul!
1 és 2 vezetékes, a kor az más, de nem is ez a fontos!
röviden 2 vezetékes piros jelölés töltő vezeték, fékezéskor is állandó nyomás van, így elvileg nem fogy el a levegőd, ha sokat fékezgetsz, mert a kompresszorról állandóan tölti a tartályokat!
Sárga vezeték a vezérlő, mikor fékezel, akkor enged nyomást a munkahengerbe, kamrába(akármibe)!
Az egy vezetékes, az amikor fékezel nem tölt, mert ugye az "leszakadást szimulál"!
Így, ha az egyvezetékes csatlakozóra a pirosat csatlakoztatod(átalakító kozdarab vagy kutyafej csere), akkor működik, nem szabájos, (veszfékként fékez) de működik!
Most nem magyaráznám, miért vészfék, ha érdekel leírom...
Válasz buszsofőr #190. hozzászólására
Köszönöm a javaslatot, de kisegítenél egy kicsit bővebb magyarázattal (nem vagyok műszaki végzettségű sajnos). A javaslatod szerint hová kell kötnöm a a töltő vezetéket, az egykörös kutyafej csatlakozótól ágazzak le egy T elosztóval a kétkörös pótkocsi csatlakozó fejnek megfelelő fogadó csatlakozóval és erre kössem rá a piros fejet? És a sárga fejjel mit csináljak, hogy fog vezérelni?
Válasz UTBSV445 #189. hozzászólására
A kétkörös pót egyik vezetéke a vezérlő, a másik vezeték a töltő -na ez a töltő vezetéket kötöd a traktorodra és már készen is vagy
MTZ 892.2 (2007-es évjárat) gyárilag egykörös pótkocsi légfékrendszerrel szerelt.
Kérdés: hogyan lehet a legegyszerűbben átalakítani kétkörös pótkocsi légfékrendszer működtetésére? Van átalakító szett? Ha átalakítom kétkörös kiszolgálóra akkor a meglévő egykörös szelep is maradhat (néha húzni kellene a régi egykörös pótkocsit is, és néha a kétkörös újat is)?
Ha van bejáratott és korrekt műszaki megoldás akkor az arra vonatkozó tanácsot (leírás, fénykép, rajz stb.) megköszönöm!
Válasz apuci #186. hozzászólására
Én Tiszafüreden láttam.
Válasz apuci #186. hozzászólására
Pardon!
Én lehet rosszul néztem, de rá fogok kérdezni! Ez nem a traktorra való fele a csatlakozónak.
Ez tényleg a pótra kell.
És mellé egy sárga.
Akkor onnantól ugyan úgy kell akasztani mint a 2 köröset.
Bocsesz mindenkitől akit félrevezettem.
Válasz atisgyulai #185. hozzászólására
Köszi!
És hol lehet kapni?
Válasz apuci #184. hozzászólására
Pontosan!
Mindkét falyta kutyafej jó rá, és van benne egy szelep. Ennyi!
Válasz atisgyulai #183. hozzászólására
Tehát ha ezt rákötöm az egykörös pótkocsi tömlőjére és rákapcsolom a pirosra a trakin,a másik furatot összekötöm a sárga csatival akkor kétkörös trakival is tudom az egy körös pótot fékezni?
Válasz dnsv #182. hozzászólására
Ez a fej, 2 körösnél a töltő.
De úgy van kialakítva, hogy az 1 körös fej is rácsatolható.
A belsejében van egy szelep, ami a másik csatlakozó nyílásra nyomást adva elzár.
Tehát az csinálja amit a pótkocsi fékszelep.
Szerintem a legjobb megoldás ennél, ha ezt felszereli valaki a töltő àgra, és a plusz bekötésre, egy rövid csővel ràkötni egy sárga (vezérlő) kutyafejet.
Kétkörös így megy rendeben, (piros-piros, sárga-sárga)
Egykörösnél a pótkicsi csatlakozója megy a pirosra, a plussz kivezetés erről a fejről, a sárga csatlakozóval megy a traki sárgájára.
Így az a töltő levegőt zárja el fékezéskor.
Válasz atisgyulai #181. hozzászólására
Szia
Ezt most nem nagyon értem mit csinál ez a kutyafej?
Ebből lehet továbbfűzni a fix töltő levegőt a pótkocsi vezérlő szelepre vagy ez már megoldja azt amit a pótkocsi vezérlő szelep, hogy 2 vezetékes fékből egy vezetéket csinál?
Most vettem meg a pótkocsi vezérlőt, de ha ez a kutyafej a töltő levegő biztonságos felfűzésére jó akkor én veszek egy ilyet, hogy ne kelljen a PUR csövet toldogatni a traktoron.
Úgy látom rég nem járt itt senki!
Egy kis érdekességet találtam az alkatrész kereskedőmnél!
Biztosan van aki legyint, hogy ááá ez már nem újdonsàg, de talán van akinek segít.
1 és 2 körös fêk, kétkörösből egyetlen kutyafej (plussz egy pici csövezés) cserével.
Nem olcsó (17000) de legalább igényes, és nem kókányolás!
Képpel
A legegyszerűbb megoldás ha már két körös kiépített rendszer található a traktoron.
Kell egy egykörös szelep:
http://truckbrakes.eu/Egykoros-potkocsi-fekszelep
és kell egy fekete kapcsolófej:
http://truckbrakes.eu/Kapcsolofej-fekete
Töltőkörről 1-es portra rácsatlakozunk.
2 portról a kapcsolófejhez visszük a vezetéket.
4-es port a vezérlőkörre kötve.
Persze a konfigurációtól is függ.Milyen egyéb szelepek vannak a körbe kötve.
Légfékrendszerekben és légfék alkatrészekben is tudok segíteni.
Válasz tass ervin #117. hozzászólására
Szia. Látom hogy 1 körös Mtz-t szereltél 2 körösre. Érdekelne hogyan lehet ezt megcsinálni. Erdélyi vagyok és itt nálunk kévés a szakember az Mtz-hez ezért magam kell megcsinálnom.Kerlek ja tudsz infóval szolgálni írjál vagy add meg a számodat !
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Válasz horvath64tibor #174. hozzászólására
Akkor megoldódik!
Válasz horvath64tibor #173. hozzászólására
Lehet,hogy ocsó de azért biztos komolyan meg van csinálva elvégre ez nem játék
Válasz gcastle #171. hozzászólására
https://bhs-parts.de/COMPRESSED-AIR-SYSTEM/Valve/Brake-valve:::838_895_3093.html
Innen megrendeltem a vezérlőszelepet összesen 97euro-t kellet fizetnem a többi hozzávalót majd helyi kereskedőtől.
Válasz gcastle #171. hozzászólására
No meg a Brake controls-nál...
Válasz horvath64tibor #161. hozzászólására
Katalógus
Aztán: No, thanks-Yes-Consumer catalog-I have read-Accept-I consent-EUR international-finish-begépeled a 6125 profi classic-ot, ott lesz az Ecotech, és a Rear Axle környékén robbantott ábrával, cikkszámmal meglesz minden... Már a fékszelephez...
Válasz horvath64tibor #161. hozzászólására
Keresem az alkatrészesben hozzá a saját 1-2 vezetékes cuccot... Mert ugye lehet, hogy drága, de az a biztosan működő és hivatalos út... Jelentkezem nemsoká!
Válasz Lala5995 #168. hozzászólására
HALDEX :4712001100 cikkszámmal.
Lengyelországban olcsó:Fendt Anhängersteuerventil Deutz 4712001100, F385880020060https://www.traktorpool.hu/details/Egy%C3%A9b-p%C3%B3talkatr%C3%A9szek-alkatr%C3%A9szek/Fendt-Anhaengersteuerventil-Deutz-4712001100,-F385880020060/3004975/
Válasz Lala5995 #167. hozzászólására
0481010023000 cikkszámu a KNOR_BREMSEhttps://www.knorr-bremse.hu/hu/commercialvehicles/products_1/productsearch_1/search.jsp
Válasz Lala5995 #166. hozzászólására
Néhány szelep a Lengyel gyártótol. Amelyet a KRAMP is forgalmaz. HABI-nál és más a KRAMP-pal szerződött kereskedésben elérhetők.WABCO név csak a cégre utal. Lengyel a gyártó.Knorr is gyárt.https://www.techniekwebshop.nl/aanhangerstuurventielen-eenleidingssysteem.html
Válasz horvath64tibor #164. hozzászólására
Valószinüleg nem találsz olyan kiépitett szelepet. A Valtra traktoron mutatott szelep a forditószelep. Létezik sok gyártó által forgalmazott. Lengyel általában Wabco. Magyar a Knorr.
Válasz JDFERI #163. hozzászólására
Köszi ez alapján tényleg nem nagy dolog.Ha nem találok rajta(az a helyzet,hogy nem is kerestem) eldugva gyári 1 körös kivezetést meg is csinálom.
Válasz Vinkó 75 #162. hozzászólására
ok. utána nézek, hátha meg van ez a lehetőség a traktoron és akkor megoldódott a probléma
Válasz JDFERI #160. hozzászólására
Itt van róla ábra. A lényeg , hogy 3 csatlakozása van az előbbi linken szereplővezérlő szelepnek . (1) Az egyvezetékes rész a tőltő ágról van "megtáplálva" ( amiről a piros fej kapja a nyomást). tovább (2) vezetve megy az egyvezetekes fej(re) . A sárga fékező kör ága belekötve(3) vezérli fékezéskor. Nem nagy kaland felrakni csak pár méter 12es műanyag csőre 2darab menetes T ( roppantógyűrűs ) csatlakozóra ,4db hollanderes végre , átvezető közcsavarra van szükség . 1-2 óra alatt fel lehet rá dobni és akkor 1 és 2 vezetékes kordét is lehet vele fékeztetni.
Válasz horvath64tibor #156. hozzászólására
Olyan is szelep is lehet benn,mit feljebb a kolléga is be linkelt. Egyszerűen az egy körnek a kivezetése le lehet zárva. Ezek általában de a 40 éves IHC-is igy voltak kiépítve 3 vezetékes verzióban. Egy pótkocsi szelep...kézifék szelep(olajos)....Esetleg még egy 12v-os kapcsoló szelep. Mit a féklámpa áramköréről hoztunk le. PL...Landini rex...vagy Renault Ares. Ez akkor ha nem volt lehetőség mechanikailag megoldani a szelepvezérlést. Szerintem nézd meg az alkatrész katalógusát..mi online is elérhető. És többet látsz. Akkor volt eltérés...ha Olasz verzió volt.
Válasz gcastle #159. hozzászólására
2012-es születésű
Válasz horvath64tibor #156. hozzászólására
Ilyet kell beépíteni. Viszont ellenőrizni kell a nyomás tulajdonságokat. Szabványos lehet ,hogy csak 5,3 bárt fog kiadni az egyvezetékes oldalon.
Válasz horvath64tibor #156. hozzászólására
Évjárat?
Válasz Tobszi #157. hozzászólására
Sajna nincs.
Válasz horvath64tibor #156. hozzászólására
Nincs rajta lehetőség hogy egy vagy kétvezetékest is csatlakoztathass?
IH Maxxum szinte ugyanez, és rajta van gyárilag mind a három féklevegő csatlakozó.
Válasz Vinkó 75 #155. hozzászólására
steyr 6125 profi classic
Válasz horvath64tibor #125. hozzászólására
Milyen traktor ?
Amennyiben a traktoron 2 vezetékes rendszer van- 2 veztékes pótot kellene huznia. 1 vezetékeskez forditószelep kell a traktorra! Ha 1 vezetékes a rendszer a traktoron- alapból egyvezetékest tud vontatni. 2 vezetékeshez egy forditott működésü szelepet kell a traktorrra szerelni, vezetékkel, csatlakozófejjel. Igy az 1 és 2 vezetékes pótot is tudja vontatni! 2 vezetékes pótot alakitgatni veszélyes! A 2 vezetékes rendszer vészüzemmód( leszakadt pót) használata nem szabályos!
Mindezért a traktorra érdemes szerelni és kiépíteni a még hiányzó rendszert! MTZ-re a 2 vezetékest, Nyugatira az 1 vezetékest! Ez a szabályos!
Válasz Lala5995 #152. hozzászólására
Leszakadt a pót! ezt akartam irni.
Válasz buszsofőr #144. hozzászólására
A pót egyvezetékessé alakitásával csak az a baj, hogy ebben az esetben azt szimulálja, hogy leszekedt a pó! Tehát a 2 vezetékesnél a töltőszálra rákötött egyvezetékes rendszer vészfék üzemben működik!
Válasz csoppika #150. hozzászólására
Működik rendesen, nekem már 6 éve így lett átvariálva! Müszaki vizsgán is volt, rendben volt a mérésnél minden.
Válasz buszsofőr #144. hozzászólására
És így bekötve lassítani is lehet majd vele, vagy csak satura vészfékezni?