Gázolaj árak 604 Ft Benzin árak 598 Ft EUR 398.88 Ft USD 340.37 Ft CHF 426.26 Ft GBP 467.07 Ft

Fórum

Hogyan lehet 2 körös légféket egykörösre csinálni???

Létrehozta: ÁkosZsolt , 2008-12-30 17:33:39

Kedvencekhez Segítség

348 hozzászólás
#297 Gumóka
2024-06-22 12:00:13

De itt van amit kerestetek.

A tehergépjárművek pedig még mindig kétkörös, két vezetékes fékrendszerrel vannak ellátva, kár ezen agonizálni.
http://www.lezo.hu/szerkezettan/futomuvek/fek/legfek/potkocsi/potkocsi.html

Azt meg hagyjuk, hogy kit, hogyan oktatnak, nálunk például 2005-2008 körül még mindig ifa motort nézegettünk a műhelyben, közben már az E4 Scr katalizátoros motorok mentek, abban az időben igencsak le volt maradva az oktatás a technikához képest.
Kollégám fia is gépészetet tanul, mondja, mik vannak, én meg csak nézek, nekünk sem voltak ilyen lehetőségeink, ma már azért jobban mennek a korral.

De épp nézem, a volvom 2001-es, egy sima abs vezérléssel, ügyesen meg tudtam oldani a fékfolyadék cserét itthon is, most vettem az opelt, 4 éves, ezt is megnéztem, mint "új" autó cserélném, aztán viszem szervízbe, mert olyan felépítése van már, hogy itthon nem érdemes beletúrni.smile sweatdrop

#296 Gumóka
2024-06-22 11:21:08

Válasz rtamas76 #294. hozzászólásáraVan ott még sok más is, nem csak abs, nekünk is van itt egy öregebb pótkocsi, az autó folyamatosan írja rá az abs hibát, mert egyszerűen nem tudja kezelni rendesen azt a rendszert. A szervíz se tudott vele mit kezdeni, ráadásul kintről hozott, honosított pótkocsi, felújított.
A fiatalabb pótkocsik is már 12 évesek, az öreg meg asszem 20, a kettő alá nézve is nagy a különbség, teljesen más a vezérlése.

#295 rtamas76
2024-06-22 11:09:36

Nekünk ígyvan megoldva.

#294 rtamas76
2024-06-22 10:27:19

Válasz Gumóka #293. hozzászólásáraOk de a kétvezetékes fék ugyanaz maradt.
Ami változott, lettrajta abs meg fékerőszabályzó.
Egy pókocsifék attól,hogy tárcsafékes lett attól a működési elv ugyanaz.
Megmég lehetrajta rúgóerőtároló.
Ami sokat változott az a hajtáslánc a motortól a váltóig. Azt sokan még a szakmában is csak a felyüket kapkodják.

#293 Gumóka
2024-06-22 09:16:35

Válasz rtamas76 #292. hozzászólásáraPersze, csak marhára nem egyről beszélünk Veletek.

Mert azért továbbképzés hiányzik Nálad, nem azért, mert buta vagy, hanem ha nem szakmájaként csinálja az ember, 5-10 év alatt fejlődött, fejlődik annyit a technika, hogy elveszel benne, mert nem tudod, mit nézel.


Mondjuk az eredeti témától is jól el lett kanyarodva, de ahogy látom kár is ezt tovább húzni.

#292 rtamas76
2024-06-22 06:09:40

Válasz envagyok2 #290. hozzászólásáraÉn tudom!
Ez a szakmám!
És ebben is dolgoztam vagy 10 évig.
Nekünk még normálisan megtanították a 90es évek legelején.

#291 mtz1221
2024-06-21 23:58:59

Válasz Gumóka #287. hozzászólásáraKi beszél itt traktorról ???smile devil

Nincs profilkép
#290 envagyok2
2024-06-21 23:44:09

Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraa kétvezetlékes fék nem egy túllihegett szabályozás. pláne nem ott, ahol sokat kell fékezni, dombon. egyvezetékes féket ha valaki állandóan azt nyomkodja, akkor leürül a tartály, mert ugye az egyvezetékes úgy fékez, hogy leüríti a vezetékből a levegőt, és így fékez be a pót a tartályból használva a levegőt. amíg a pedél be van nyomva, adddig üres a vezeték, addig nem tud tölteni a tartályba, és onnan ráadásul fogy. ezért egyveuetékes féket dombon tilos állandóan lökködni, kicsiket pisszegtetni, fékezgetni, mert leürül, azt taposni, felengedni, várni, taposni, felengedni, várni. és a két fékezés között tud tölteni a tartályba. kétveetées féknél a piroson állandóan tölt a tartályba, a sárgával van szabályozva, így a kétvzetékes fékkel lehet pisszegtetni, kicisket lökködni, hogy csak a pót fogjon, az nem ürül le, illetve lehet látni a tartály nnonyást, amíg van bent, addig fékez. ha meg abból is lefogy a levegő bizonyos szint alá (kb 2,5 bár) , akkor meg automatikusan befékez.

#289 rtamas76
2024-06-21 23:40:22

Válasz envagyok2 #288. hozzászólásáraEz hajszálpontosan ígyvan.
smile thumbupcool

Nincs profilkép
#288 envagyok2
2024-06-21 23:34:49

Válasz rtamas76 #277. hozzászólásáranem egészen értem, amit írsz, de a piros a töltő kör, azon mindig van nyomás. ha leszakad, leürül a piros vezeték, akkor azonnal befékez a pótkocsi fékszelep
a sárga a fékező vezeték, ezen csak akkor van nyomás, ha fékez a vontató. ha nem fékez, akkor ez üres, nincs rajta nyomás.
egy vezetékes vonttóval is lehet vontatni, fékezni kétvezetékes pótot, nem szabályos, de működik. mégpedig úgy, hogy az egyvezetékes (fekete) kutyafejet a pótkocsi piros kutyafejéhez kell kapcsolni, és ugye ezen akkor van nyomás, akkor tölti a tartályt a póton, ha a vonató nem fékez. ha a vontató fékez, akkor elenegdi a levegőt a fekete kutyafejről, leürül a vezeték, elmegy a nyomás a pótkocsi piros vezetékéből, vagyis a pótkocsi fékszelepe ezt úgy érzékeli, hogy leszakadt a piros kutyafej, és azonnal befékezi a pótot. aztán ha a vontatón felengedik a féket, akkor újra felépül a nyomás a fekete kutyafejen, a pótkocsi fékszelepe meg kiold. nem szabályos, de működik.

#287 Gumóka
2024-06-21 23:11:14

Válasz mtz1221 #286. hozzászólásáraMeghajtanék egy rendeset, de az nem traktorsmile whistlingsmile lolsmile lol

#286 mtz1221
2024-06-21 22:07:13

Válasz Gumóka #285. hozzászólásáraMajd ha eltolod már 1x erre a képed, és meghajtasz egy rendeset, akkor lesz utánna nem sokára ami felhúzza.smile cool

#285 Gumóka
2024-06-21 22:03:52

Válasz mtz1221 #284. hozzászólásáraNálunk azért vannak dombok, amiken le kell jönni, oda kell a fék, mert eltolja a traktort, voltak is errefelé borulások.

Meg van egy nagyon szép völgyünk, onnan szénát szoktunk hordani, ott 14 körbálával vagy 2 traktor húzza fel a pótot, vagy 1 húzza, 1 meg tolja.

#284 mtz1221
2024-06-21 21:49:58

Válasz Gumóka #282. hozzászólásáraNem érteni, mert én még pótkocsin féket ebben az életben nem használtam. Traktoron allergiás vagyok ha nem fog rendesen, de póttal még az új sem volt összegyugva.smile sweatdrop

#283 mtz1221
2024-06-21 21:46:51

Válasz rtamas76 #281. hozzászólásáraItt még van új 5070 nyuszi , adagolóval.smile thumbup Habár akarat kérdése az egész. Zetor forgalmazónál bent volt 200 darab 125ös fortera(a geci hozzánk nem is hozza a legjobb szériát) mins papírozták őket a románoknak.

#282 Gumóka
2024-06-21 21:36:39

Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraEgyébként jó ez a kétkörös fékrendszer, mert ha valami elhal a két körből még mindig van 1. Jöttem én is úgy 100km-t haza, hogy a pedálfékem 0, kézifékkel jöttem.

Meg ami a leggyakoribb hiba, a köcsögben a membránszakadás, azzal is el lehet gurulni biztonságban szervízig.

Bár a mai fékrendszerek már rég túl vannak a 20 évvel ezelőtti szinten, ezeket is már laptoppal lehet szerelni.

#281 rtamas76
2024-06-21 21:00:07

Válasz mtz1221 #280. hozzászólásáraMert nemnyomorít az unjó a barom túlliheget szabályzásal.
Szerintem nállatok az adblus motort sem erőltetik? Vagy igen?

#280 mtz1221
2024-06-21 20:54:11

Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraHozzánk meg az új lengyel pótkocsik 1 vezetékes madeinserbia petoletkás rendszerrel jönnek. Külön kell kérned ha 2 vezetékest akarsz.

#278 rtamas76
2024-06-21 20:28:13

Válasz MTZ1221.3 #276. hozzászólásáraHa jól megnézed a vontatón 2kör van a póton csak 1
A 41es ábrán a 2fékkamra 1csövön kapja a féklevegőt

#277 rtamas76
2024-06-21 20:23:56

Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraVan a 2 vezeték
1es féklevegőt enged a kamrákra
2 vezeték állandó rendszernyomásmellett a leszakadáskor atómatikusan a tartály levegőjét a fékkamrára engedi. Ezzel beblokkol az ősszes fék amélkül , hogy a levegő a tartályokból a szakadt csövön elmenne!
Tehát a leszakadt pótkocsi nemtud tovább gurulni magatehetetlenül!

Nincs profilkép
#276 MTZ1221.3
2024-06-21 20:17:39

1988-as műszaki könyvből. Ez ma sincs másképp.
Egy körös fék elvi rajza
Két körös fék elvi rajza
Egy vezetékes pótkocsifék elvi rajza
Két vezetékes fék elvi rajza

#275 rtamas76
2024-06-21 20:13:31

Válasz Gumóka #274. hozzászólásáraHivatalosan kétvezetékes!
Szlengben mondjuk kétkörös féknek! Pedig csak 1kör két vezetéken!
Mert vezérelt fék 1ik töltővezeték a másik!
A1vezetékes pedig a töltő és fekvezérlő ugyanaz az 1cső.

#274 Gumóka
2024-06-21 20:05:33

Válasz rtamas76 #273. hozzászólásáraJójó, nekem aztán mindegy, kétkörös, vagy kétvezetékes....smile whistling

#273 rtamas76
2024-06-21 20:03:13

Válasz Gumóka #271. hozzászólásáraA négykörös védőszelep az más tészta!
Az a tartályok töltési sorrendjét hivatott vezérelni.
Pl 1kör veszting kioldás
2 kör féklevegő
3kör a kuplung és váltó vezérlés
4 segédtartály légrugók felező billentő kapcsoló stb.
Ez általában tipus függő 6.5 bár és következő tartály!

#272 rtamas76
2024-06-21 19:56:45

Válasz MTZ1221.3 #269. hozzászólásáraIgen mert a kétkörös fék az autón vagy vonatón van! Biztonsági fék!
2 különálló kör kettős működtetésű fékkel! Az első kör mindég a jármű elsőtengelyét működteti! A 2.kör a jármű hátsó fékét!
Ezt jóltudod! De a pótkocsi az egykörről megy!
Ott általában a komolyabb póton fékerőszabályzóvan!
Terhelés fügvényében fékez!
Vagy kézi fékerő szabályzó
Pl ifa pótkocsi karos szab.

#271 Gumóka
2024-06-21 19:44:59

Válasz MTZ1221.3 #270. hozzászólásáraKétkörösnek tanultuk/tanították, meg máig is így szerepel kérdésként GKI-n is, igaz 2 éve csináltam a felújítót.
Egyébként lehet ezt variálni, mert például tananyagban van olyan leírás is, ami nem tesz különbséget a két kör és a két vezeték között. A két kört már leírtam, a két vezeték meg hát két vezeték.
A tananyag is úgy írja le, hogy ma már csak kétvezetékes pótkocsiféket alkalmaznak, de a felépítési ábrán egyes és kettes kört alkalmaz, amiből például a 2-es kör a kézifékkel együtt biztonsági fékként jelöli meg.

Kétkörös van a teherautón még mindig, meg az is marad, de például 4 körös védőszeleppel van ellátva.
Akkor mennyi is?smile laugh

Nincs profilkép
#270 MTZ1221.3
2024-06-21 19:14:53

Válasz Gumóka #265. hozzászólásáraVisszabb mar megbeszeltuk ezt a kulonbseget, volt aki kepet is illesztett be errol. Annyival idosebb nem lehetsz, hogy nektek ezt nem igy tanitottak.

Nincs profilkép
#269 MTZ1221.3
2024-06-21 19:13:26

Válasz rtamas76 #266. hozzászólásáraEz biztos? Iskolaba se igy tanultuk, meg a jogositvany BÜ vizsgareszen is elcsattintottak aki keverte…
Ket vezetekes feknel igen van tolto es fekezo vezetek. De ketkorosnel nem pontosan ez a felallas. Nem mindegy, hogy Gizike vagy gőzeke.

#268 rtamas76
2024-06-21 18:47:15

Válasz Egy erdész fortyogó epéje #267. hozzászólásáraHa vanhozzá végzetséged , műbizonylatos fékrendszer alkatrészekkel, magasabb biztonsági szintre átalakíthatod!
Tehát 1körről 2re!
Viszont a gépre hivatalosan nemszabad egyköröst amelyik gyárilag "csak " 2körős van.
Nincs baj amíg nincs!
Amelyiket úgyszerelték ,hogy 1és 2kör van az ok.
Mert úgyvan forgalomba helyezve.

Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraA pótkocsikon elméletileg nem szabad átalakítani, mert csak olyan fékkel mehetnek műszakira, amilyennel forgalomba hozták azokat. Ezt mindig úgy szoktuk megoldani, hogy a traktor tudja mindkét típust.

#266 rtamas76
2024-06-21 18:26:30

Válasz MTZ1221.3 #264. hozzászólásáraA jogosítvány feltétele a műszaki ismeret (akinek kell belőle vizsgázni) mert akinek nem az iskolában tanulja.
A kétvezetékes vagy kétkörös az ugyanaz.
A kétkörös nem első és hátsó fékkör!smile nonono
Az egyik az féklevegő köre.
A másik az állandó töltőlevegő!
Pótkocsit sok éve csak 2körrel lehet újjonnan forgalomba helyezni! Mint a traktort is csak 2körrel!
Ja és baromira kevés póton van két fékszelep!

#265 Gumóka
2024-06-21 18:20:13

Válasz MTZ1221.3 #264. hozzászólásáraA teherautó kétkörös, van a töltőkör az a sárga, a fékezőkör meg a piros.

Nincs profilkép
#264 MTZ1221.3
2024-06-21 17:48:42

Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraJól írtad mezőgazdasági pótkocsin mindegyiken 1 körös fék van. Két vezetékes általában kamionokon van ahol ha az egyik kör meghibásodik akkor még a másik tengelyen még lesz fékhatás. Irtó sokan keverik... Bár a jogosítvány alapfeltetele ennek ismerete...
Két vezetékes fékből ezzel a linken lévő pótkocsi vezérlővel lehet egy vezetékes féket üzemeltetni biztonságosan. Elég olcsó is. Nekünk 3 éve működik jól. 1221.3 MTZ-n. Azon is csak két vezetékes fék van és a HW8011, HW6011 még egy vezetékes. De gondolkodom átalakításukon a gyári átalakító szettel.

#263 rtamas76
2024-06-21 17:44:20

Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraVagy lecseréled az mtz fékszelepet 1 körösre.
Vagy a pótokat alakítod át.
Milyen tipusú a pót?
Az ifákat könnyű.
Az mbp az macerás de megoldható.
Mi a ifát és az ap800 ast (tandem) át alakítottuk.
Biztonságosabb a 2kör!

Nincs profilkép
#262 Pont
2024-06-21 15:40:27

Válasz bedobotixd #261. hozzászólásáraA traktorra kell szerelni egy plusz egyköröst, tehát azon lesz két körös is meg egy körös is.
Pl.

https://www.gepalkatreszplaza.hu/termekeink/1683-utolagos-1-koeroes-fekrendszer.html

Vagy az összes pótkocsit átalakítani kétkörösre.

Nincs profilkép
#261 bedobotixd
2024-06-21 14:31:54

Válasz gida #4. hozzászólásáraVan nekünk egy új Belarus 952.3 traktorunk amin gyárilag már 2 vezetékes légfék van vagy 2 két körös, nemtudom erre a pontos megfogalmazást. A pótkocsik a gazdaságban mind egy körös fékkel üzemelnek. Fel szeretnék mindegyiken újítani a fék rendszer ezért arra gondoltunk, hogy megprobálnák azt úgy, hogy 2 vezetékesként tudjuk kezelni őket. Akkor erre mi a megoldás? Valaki tud linkelni olyan pótkocsi vezérlő szelepet amit 2 vezeték működtet de a pótkocsit továbbra is 1 körösként fogja kezelni

#260 rtamas76
2024-05-05 20:52:45

Válasz nemeth_richard #258. hozzászólásáraFékkel, kormánnyal nincs játék.

#259 rtamas76
2024-05-05 20:46:17

Válasz nemeth_richard #258. hozzászólására2019ben t7.165 már az agrotec nemszerlte fel az egyköröst.
Mert szabájtalan.
2018ban a 2 td5 95 úgyjött, hogy rajtukvolt.
Ha 19előtti senkinem firtattja hacsak nincs hatósági vizsgálat baleset miatt.
2010től fényképek a nkh nál.
De előtte is van csak te nemláthatod.
Azon úgyis látják.
A rúdon sosemvolt fékszelep.
Az alvázon vagy a kisalvázon az 5.kerék alatt. Hw pót

#258 nemeth_richard
2024-05-05 20:30:57

Válasz rtamas76 #257. hozzászólására247-es hozzászólásban írták a rudat.
Am ma délután néztem a 2001-es Landini Ghibli 90-es gépemen ugyan ezzel a megoldással van megcsinálva az egy vezeték. Csak ott T van a kétvezetékesbe téve, ez a szelep meg a hátsó hídon van hátulról jól látható helyen.
Axiál helyezte forgalomba így, semmi utólagos nincs rajt.

#257 rtamas76
2024-05-05 17:06:51

Válasz nemeth_richard #255. hozzászólásáraRúdra semilyen szepet nemlehet.
Csak csövet

#256 rtamas76
2024-05-05 17:03:59

Válasz nemeth_richard #255. hozzászólásáraPéldául én átalakíthatom.
És utána műszakivizsga.
Műbizonylatos alkatrészekkel.
Vagy szakműhely vagy magadnak ha autószerelő vagy mg gépszerő papíral.
De csak magadnak.
2ről 1re nemlehet.
Biztonságtechnikailag nemfelel meg és 1köröst forgalomba sem lehet helyezni!


#255 nemeth_richard
2024-05-05 15:57:04

Válasz rtamas76 #254. hozzászólásáraLentebb olvastam, hogy hivatalosan a pótkocsit sem lehet 1 vezetékesről 2-re alakítani. Ott írták, hogy pótkocsi rúdra stb rögzíteni ezt a szelepet. Akkor az is ugyan ez a kategória.
Bilincsekkel nem kell foglalkozni mert egyenlőre csak tesztre raktam össze.

#254 rtamas76
2024-05-05 15:35:08

Válasz Gumóka #252. hozzászólására3 pótot alakítottunk át a tavasszal 2körre.
Netto 70körül volt.
Ha jcb pláne nem szórakoznák vele

#253 rtamas76
2024-05-05 15:32:09

Válasz Gumóka #252. hozzászólásáraEzt egy kpms meglátná rögtön a vadászért küldene.
Nem papíroznának csak főbe lőnék!

#252 Gumóka
2024-05-05 15:28:29

Válasz rtamas76 #251. hozzászólásáraHa jól nézem ki, ez egy jcb?
Az meg aztán tud ám menni....
Egyébként ezt nem bilinccsel szokták építeni, hanem levegőcső, roppantóhüvelyes hollanderrel a végein.

Ez így sehogy nem oké.

De ha már átépítés, én a vázon belül, nem látványos helyen "T" elágazóval csapoltam volna meg a két kört, majd oda a szelep is, kívülre meg a kutyafej.
Az gyáriasabb.

#251 rtamas76
2024-05-05 13:23:03

Válasz nemeth_richard #250. hozzászólásáraRégi a gép?
Ha új az gáz.
Ez a megoldás tipikus rendszám levevős.
Nincs baj amíg nincs baj!
Balaset történik bárki hibájából. Ez a büncselkmény kategória.
Ha régi a gép ,így vetted ez midég rajtavolt.
Ha új az szarügy. Legalább eldugnád!
Apróság fékcső bilincs.
Az avab az rendszámlevevős.
Csak biztonsági fékcsőbilincs.

#250 nemeth_richard
2024-05-05 13:03:33

Helló!
Ez mennyire szabályos így?

Nincs profilkép
#249 kovacsviktoraggtelek
2023-12-28 19:21:13

Válasz MTZ1221.3 #247. hozzászólásáraKöszönöm,megtaláltam br 35.000-
Trakit nem bontanám,mind hármat átèpíteni költségesebb lenne,mint a pótkocsikat

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Drágulhat a kenyér a gyenge gabonatermés miatt?
Drágulhat a kenyér a gyenge gabonatermés miatt?
Már az aratás elején látszik, hogy a magyar gabonatermelők nehéz év elé néznek –...
3 millió hektár válhat sivataggá Spanyolországban
3 millió hektár válhat sivataggá Spanyolországban
A spanyol agrármodell hatékonysága vitathatatlan, de a természeti alapok gyorsan...
Holzmann 2 zsákos porelszívó, forgácselszívó elszívó
Holzmann 2 zsákos porelszívó,...

165.000 Ft

Faipari 800-as vastagoló gyalugép
Faipari 800-as vastagoló gyalugép

550.000 Ft

Faipari szélező körfűrész
Faipari szélező körfűrész

530.000 Ft

Szőlő / szántóföldi kultivátor
Szőlő / szántóföldi kultivátor

320.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]