Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Töktermesztés új
- Aranykalászos gazda tanfolyam új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Erdőtelepítési támogatás új
- SPC-6 vetőgépek új
- Tritikálé felvásárlási ár új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
Cikkajánló

770 hozzászólás
Válasz #217. hozzászólásra


a 4630-as is szépen indúlt vele!! Csak ajállani tudom a teljes le merülés és a túl töltés a halála!! Ha minden tuti évekig gond nélkül birja!! Minél hamarabb beszerezni ha jól tudom jelentősen fel fog menni az ára!!! A tudásához és a tartósságához képest a kereskedelem túl olcsónak találta ezért föl dobják az árát!!!
Válasz #218. hozzászólásra



Abba is kifogom próbálni.... persze úgy hogy átteszem a trakiból és ha indítja akkor kap egy olyat. Bár kell úgyis a rakodóba is előbb-utóbb úgyhogy ha veszek egyet akkor se fog sokáig tétlenkedni az tuti. Csak a saps megjönne már!
Válasz #217. hozzászólásra
Kombájnba.
Válasz #216. hozzászólásra
No akkor cserélni kellett de qrva sokat kibírt ritka rendszertelen haszálat mellett. Októberbe leállította és márciusba indította de tölteni akkor se kellett.
Fergába kell? Nekem egy 55ah optima red top van benne. Egy éve, eddig hibátlanul működik. -10be is tekert indított ahogy kell. Persze pöcc röff a gép. Ha nehezen indulna nem bírná sokáig szuflával. De az indítóárama nagyobb mnit akármi másé és nem lesz baja ha valami leszívja. 1x tolatókamera rajta maradt az leszívta 4 nap alatt. Falubeli bácsikának a 4hengeres RSbe volt. Szóé 1x hogy nézzemmár meg a töltést mer lemrül az aksi... nézem kérdem mennyi idős az aksi nem emlékezett pontosan 10 már elmúlt az bizti.
155Ah akkumulátor,hol a legolcsóbb?
Ha nem akartok sokat költeni rá akkor szét kell szedni az akkut és ki kell cserélni a cellákat. Sokat nem kell várni tőle, mert ha nincs rendszeresen használva akkor hamar tönkremennek az akkuk. A folyamatos használatot jobban tűrik mint a ritkát. Arra kell figyelni, hogy nem szabad forrasztani, hanem ponthegeszteni kell, mert a hőtől megpüffednek a cellák. Azokat lehet forrasztani amiken rajta van a kis lemez fülecske, de azt is csak rövid ideig.
E-bay-en lehet venni Kínából fele annyiért mint amennyit idehaza kérnek el ugyan azért a kínai celláért.
Amúgy csak profi gépet érdemes venni mert a barkács semmit sem ér, lehetőleg minél nagyobb üzemi feszültségűt. Otthoni, ritkább használatra a lítiumos jobb, mert azzal nincs annyi macera mint a nimh akksival, tovább is bírja.
Én dewaltot használok már lassan 10 éve, de a makita, a metabo és a kék bosch is jó. Ezek még akkor is jó vételek, ha használtan veszi az ember döglött akksival, maga a fúró rengeteget kibír ha nincs mechanikai sérülése. Zöld bosch, B&D és egyéb nagyáruházi cuccok felejtősek.
már gondoltam rá,hogy valami gyengébb 12voltos jármű akksit beszerezni és csinálni hozzá egy pár méteres vezetéket amivel összehozom a csavarozógépet ... így aztán nem kéne félni hogy lemerül
Válasz #211. hozzászólásra
Na ezt egy használati utasítás se írta látod... pedig a marhanagy Bosch márka... hiányoltam is a töltésre vonatkozó pontosabb leírást,de semmi.
Két akksival ha egy órát bir a gép az már nagyon jónak számít ennél a vacaknál... illetve két nap és csumára kisülnek álltjukban a kofferban. Na ekkor fől az agyvizem mindig, amikor egy pár csavart kéne csak be vagy kitekerni,vagy fúrni egyet ,ahol nincs villany....
A töltőik is sima trafóból állnak és kész,semmi szabályzás. Lehet ez is gallyra vágja ha egy éjjelen át töltőn van?
Válasz #210. hozzászólásra

Makitánál is a 3Ah-s utángyártott akku 15000ft körül van.
Nekem volt kék bosch és most makita van. Mindkettő kibírt 6-8évet. Illetve a makíta még mindig jó. De a bosch-ot jobban szerettem. Csak amikor bexart az új marha drága lett volna, a makita pedig jó áron volt. Két dologra kell odafigyelni ezeknél. A Ni-Cad aksikat mindig totál le kell meríteni csak utána szabad tölteni, ha félig merült aksira rátöltesz vagy idő előtt leveszed a töltőről máris odabaxtál neki. Ebből jó a makíta mert ahhoz adtak zseblámpát is és azzal csumára le lehet meríteni. Másik dolog az ütődés. A Bosch-t 1x kölcsönadtam havernak aki leejtette a létráról gipszkartonozás közbe. Az aksi egyből kuka lett. Szerencsére a boltos ismerős volt és gariba kicserélte.
Válasz #207. hozzászólásra

Ahogy néztem a Makinál lehet pótakkut venni emberi áron, mert a többinél többe kerül az akku, mint a gép.
Válasz #208. hozzászólásra


Ja, ha 5 villanypásztorszigetelöt kell felcsavarozni a gyep túloldalán akkor kihúzod a kanocot?
Az enyém is most szart be B&D volt, még kint vettem a sogoréknál vagy 6 évet kibírt és most nem tudom mit vegyek?
Válasz #207. hozzászólásra
Én is márkásat kaptam,de nem volt jó semeddig.Black & Decker.Az is 14.4 voltos,a javítása annyi ezer!Maradunk a villanynál,az nem idegesít,hogy lemerül azonnal!
Válasz #206. hozzászólásra
,na ha összeszámolom majdnem ugyanannyiba kerülne ,mint egy komplett gép.
Az nem tekeri be az önmetszőset :) ...na de tényleg elmennek a ...be! Néztem cellákat,amit lehet kapni külön és össze kéne őket forrasztgatni aztán bepakolgatni az akksi házba
Makita meg aranyárban van..na azt dicsérik nagyon.
Válasz #205. hozzászólásra
Nem érnek ezek semmit! Lehet javítani,de a javítása annyiba van,mint amennyiért adják!! maradj a jó öreg Amerikáner nél!!Az nem merül le!Negyedéért adják!
Nem indító akku,de akku.
Akkumulátoros fúró akksija a megvétel óta (egy év) nem bir ki két napot a dobozában. Fullra lemerül ami a gépben van ,illetve ami tartalék,az is. Bosch egyébként 14voltos.
Mi a fene van ezekkel? Ami nem 100ezres gép,az mind ilyen x...r? :(
Előtte egy nevenincs mastermax akkus csavarozót tettem félre ugyanezen probléma miatt,mert amikor kellett volna,mindig le volt merülve... :( Erre ugyanezt csinálják egy jó márkának mondott gép akksijai is.
Válasz #203. hozzászólásra
Erős töltés, vagy nagy indítóáram, egyformán felgyorsítja a kémiai folyamatokat és intenzívebbé teszi a savgáz fejlődését, a gáznyomás hajszálrepedést okoz az ólompólus mellett és létrejön az ólomszulfát.
Öreg villamos szaki mondja ha erös a töltés akkor is trutymosodik,meg a hosszu sikertelen inditásokkor melegszik és idövel kijön a ragya.Nekem az 550-esen szinte évente lebontja a sarut a pozitivrol a kiválo anyag.Miota megvan 20 éve mindig igy csinálja,pedig zsirozva van a saru ás már pár akkut elfogyasztott a gépsárkány.Forro viz is leviszi a trutyit.

Válasz #194. hozzászólásra
Réz-spray valamiféle réztartalmú kenőanyag. Én a menetesorsóktól kezdve az akku saruig mindenre ezt használom. Bernernek, loctite-nak van rézpaszta is ez ugyanolyan csak fújható. Nekem bevált, igaz nem olcsó annyira, 2000körül van egy flakon.
Válasz #199. hozzászólásra

Azért mert a zsír lúgos és semlegesíti a savat, egyéblént üdv annak a "villamossági szakembernek" aki ez előtt a probléma előtt értetlenül áll, malacé vette a diplomáját
Válasz #197. hozzászólásra
Szódabikarbónát rá.
Válasz #197. hozzászólásra
nekem bejött
előtte mintha gomba nőtt volna a sarukra de mióta zsírba van -kb 2 éve- egyszer sem kellett tisztítani
Válasz #194. hozzászólásra
hajszálrepedés az ólomtuskó körül és a töltéskor keletkező kénsavgőz +az ólom ólomsulfidot képez (kék színű por szerű anyag)
Válasz #196. hozzászólásra A zsír sem ér semmit!
Válasz #194. hozzászólásra
zsírba van rakva?
Válasz #194. hozzászólásra
Nekem ugyanez csak a negatívnál.
Nem értem! Jó pár éve szenvedek ,hogy a Mtz 80 kis fülkés traktoromban a 155 Ao akkumulátor pozitív sarka rendszeresen kék lisztesedik.Cseréltem már akkumulátort is.Ez már mióta megvettem így van.Nézte már autóvillamossági szerelő is ,de Ő is értetlenül állt a gond előtt. 3havonta leveszem és megtisztítom. Más gépnél nem tapasztaltam. Mitől van ez?

Válasz #192. hozzászólásra

nekem jó, csak az nm inkább NégyzetMétert sugall egy laikus számára.
Válasz #191. hozzászólásra
Négyzetmilliméter! Így jó?
Válasz #190. hozzászólásra
nm??? Az mi akar lenni? mm2?
Válasz #189. hozzászólásra
Az összekötő kábel keresztmetszete nagyon fontos!!25nm az még kevés!!Legalább 35,vagy 50!
Válasz #188. hozzászólásra

Kábelezésre nagyon figyelj hogy jo kontakt legyen,legjobb forrasztani a réz végeket de én sem szoktam jol meghuzni a csavarokat a sarun.
na megrendeltem a 2 db aksit az mtz-be
Monbat Dynamic 12V 95Ah 820A 24.800 ft darabja
néztem ismerős gépét, egyszerűen csak párhuzamosan kell kötni őket és kész
most egy 150 ah 1100 A név nélküli aksi van benne, de a hideg indítás kínlódás volt,
azért így picit erősebb lesz Ah és az indítóáram is , 2 év garancia
Válasz #186. hozzászólásra

Örököltem ez optima,180-as fiat trakiba volt.
Ez a "zselés" jelző nem igazán fedi a valóságot a spirálcellás optima esetében. Boschnak, Vartának voltak talán valamiféle zselés aksijai. Optimába üvegszálszövetbe van felitatva az elektrolit és spirálisan- rétegesen feltekerve az ólomlemezzel, nagy erővel összepréselve és a házba zárva. Érzéketlen a beépítésre a rázkódásra, akár fejjel lefelé is beépíthető.
Válasz #184. hozzászólásra


Nálam 1.6d opel kadettba volt zselés ezeréves kidobott,a kocsi ment a bontoba az akku a kis steyrbe és még tekeri mindig.
jut eszembe,zselést 1x túltöltöd és dobhatod ki,arra illik figyelni
Válasz #181. hozzászólásra

kontakt-érnitkezés
a zselés optimák nagyon jók,nemhiába USA hadsereg is azt használja
mtzn kisöninditoval elég 1 olyan,még jó az aksi...nagyonsokáig 1 olyan volt nekem is az mtzben,indult is szó nélkül,most két féljó van benne,még indul addig igyis marad,kivannak fizetve
Válasz #181. hozzászólásra
Nálam hátul oxidált volt a széles-lapos rézfonat csatlakozása alsó végénél, mikor felcsiszoltam h jó legyen az érintkezése-kontaktja, mindjárt jobb erővel forgott a hajtóműves öninditó , / a problémát abból vettem észre, h hűvösebb idővel kintről inditok h szabályozhassam tenyérrel a levegő vákumját, és elkezdett izzani -szikrázni az ablak alatti lemez ahol összeér a motorháztetővel, ott húzott át a testhiba miatt / .
mi az a kontakt, írjárok hogy arra figyelni kell ?
tehát ha 2 kisebb aksit vennék akkor azt párhuzamosan kell összekötni és kész ?
félreértés ne essék, nem spórolni akarok, csak a benne lévő 150 ah aksival még újkorában is kínlódás volt az indítás főleg télen, raknék én bele 200 ah feletti aksit is de nem fér a helyére, ezért csak úgy tudok nagyobb ah elérni ha 2 kicsit rakok bele
Fergába két hetvenötös helyett vettem egy 50ah-ás optimát... eddig jó.
Teker mint az állat, de könnyen is indul a traki. Téli indításra majd kíváncsi leszek. 
Válasz #172. hozzászólásra
Egy aksit vegyél, most vettem 17e-ért 74Ah-sat 30ért már 100felettit is kapsz nem ezen kell spórolni.
Válasz #172. hozzászólásra


A 154-es böven jo bele.Kontaktok,kábelek jok legyenek.Önindito jo legyen pláne ha van hajtomüves vagy ujjab tipus azok jol tekernek és nem kérnek annyi kakaot.Az adagolo,porlasztok jok legyenek.Nekem ilyenek vannak és ha minden franko 3-5évet elmegy,fontos néha rátölteni és holt idöbe havonta tölteni és a savszintet ellenörizni.
A belevaló méret 3E11!! 2db,és 210 Ah körül van.Akkorát nem bírsz beletenni egyben.A 3E11 6voltos akksi.
Válasz #172. hozzászólásra
Ahogy az előttem szóló is mondta csak kínlódás lesz, figyelni kell a kontaktokat, jó sarukat kell használni. Ráadásul a két kisebb akksi árban ugyan ott lesz mint egy rendes nagyobb.
A két akksival ne szivasd magad. Ha nem jó a kontakt valamelyiknél akkor az egyiket nagyon terheli csak azt tölti, kinyírják egymást. Kombájnba is inkább egy nagyot tettünk(jd)
Válasz #172. hozzászólásra
Kösd be párhuzamosan a kettőt és jó lesz.
az mtz 80-be akarok aksit venni
egy 150 ah van benne, de arra gondoltam hogy 2 kisebb aksit raknék bele pl 2 db 95 ah
na azt mondtál az üzletben hogy kell párhuzamkapcsoló, meg 24 v öníndító
értetlenül áltam az üzletben
rokonnak is 1 nagy aksi volt az mtz-be és vett bele 2 db kicsit és sorba kötötték és annyi...
most akkor hogy is van ez ??
Válasz #170. hozzászólásra
Ha nincs hideg két varnyú elemmel is indul...