Ettől félek én is de akkor legfeljebb kap maga mellé még egyet párhuzamosan kötve. Gyárilag is két 75ös van benne.
A rába motort azért szerintem lényegegesen nehezebb betekerni, ott 2x210Ah szokott lenni. Legalább is a melóhelyemen ilyenek vannak mind a háromba és ha kintállnak hidegen akkor reggel vagy indulnak vagy nem. A keleti blokk gépei rosszabb hidegindíthatóságúak mint a nyugati vasak. Azok valahogy jobban el vannak találva. Keletieken túlméretezett önindító van de nincs az az aksi ami megfelelő ampert letudna adni a nagy lomha indítómotoroknak. Nyugati vasakon jobban kitalált kisebb áramfelvételű indítómotorok vannak.
Tegnap én is vettem egy ilyet. 150Ah helyett tettem be fergába tekeri mint az állat. Meglátjuk mennyit fog kibírni. A savas aksik 3-4évnél tovább nem bírták akármilyen fajta is volt.
Van valakinek esetleg hosszútávú tapasztalata a spirálcellás optimával?
Hat en mar szarok ra a batrikra egy kutya most vettem egy eve varta-t,de mar az eggyik 1 honap utann beszarott,igaz kicsereltek,most meg vettem axial arulja nalunk tornado batrit,szomszed az mondta,hogy mar 4 eve megvan nekik es a legolcsobb a kornyeken,en azt mondom eleg ha kibir nekem 2 evet!
Én is így voltam az akksikkal, 2009ig. aztán rájöttem, hogy ezek sokkal többet tudnak, mint amennyivel drágábbak. tényleg jók ezek. nem dermed le . Ugyanúgy indít júniusban az első indításkor, mint aratáskor.
nekem két ilyen van a CD 106omban. 2009ben vettem a gépet, és akkor az eladó gondolom a legrégebbieket válogatta össze bele. de még azóta is jók. és simán elférnek a gyári akkutartóba. igaz, nem a legolcsóbb, de azóta mindenbe ezt vettem (VW golf, mazda B 2500, mtz 820.2, jcb fastrac 2115) az MTZben is csak 1 van ebből.
Monbat Super Heavi Duty 11 évet bírt ki kombájn ban,pedig volt hogy 1/4 órát is hajtott,mire felvette az AC az olajat.(motor beszerelésnél)Csak ilyet veszek!!! Nem is túl drága,a154 ah akku 35-36 ezer!!!!
Nálunk a Perion lett a befutó, 3-4 évet bírnak 2 év garancia kicsire nagyra és viszonylag olcsók. Nyilván a drágább akksik jobbak, csak nem annyival amennyivel drágábbak!
Kivételek ugyan vannak (ezek erősítik a szabályt) mert az udvaros 50-esben egy 150Ah-s Elekric Power van, ami kissé már gyenge de közel 6 éves.
Én is így gondolom illetve ilyenek a tapasztalataim. Annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy autósboltos haver tanácsai alapján:
1, súlyra venne aksit. Az ólom qrva drága és azt spórolják ki belőle ha ugyanolyan kapacitású aksik között nagy a súlykülönbség akkor a könnyebből ki van spórolva az ólom.
2, garancia időt nézni, a jó aksira a gyártó simán be mer vállalni két évet mert annyit tutira kibír. Ha csak egy évet adnak rá akkor annak oka van. Ez személyautó kategóriában simán működik, viszont traki méretben 100Ah fölött már spórol mindegyik gyártó a jótállással de tavasszal kis alkudozással azért a 150Ah JP akkura sikerült 2év garit kicsikarnom a kereskedőtől. Amúgy én általában a legolcsóbbat veszem 4-5évet gondnélkül elmennek. Jászplasztikos mindegyik most is. A kombiba ép behalt, úgyhogy kell egyet vennem rövidesen.
A jp árához képest majdnem dupla árú BOSCH vagy Varta aksiknak akkor 8-10évet kellene elmenniük hogy áruknál legyenek. Annyit meg tutira nem bírnak ki.
Válasz #152. hozzászólásra
Nálunk meg az egyik ismerős a ki a német szemetet hordja haza árulni,ilyeneket hozott 30euró darabja.Álitólag valami mentőautókba vannak,űresen a 13.5voltot tartják,vettem is belőle 4darabot
Én is sorolhatnám, melyik mennyit bírt, de biztos rögtön lesz, aki válaszolni fog, hogy őnála meg az nem úgy volt, és az is igaz. A rekorder nálunk egy Opelben gyári szerelésű Hoppecke akksi volt, ami 7-8 évet bírt, de az általános tapasztalat az, hogy a garanciális időt mind kibírja, aztán már lutri, hogy meddig mennek. Én úgy látom, általában 3-5 év márkától függetlenül. Persze ki, mennyit, hogyan nyüstöli. Télre én is kiveszem őket.
Még annyit, hogy a gondozásmentesnek mondottak többségéből is el tud párologni a víz, azokat is érdemes évente utántölteni, úgyhogy nálam előny, ha vannak rajta kupakok, még ha le is vannak ragasztva címkével.
Szóval szerintem a márkásak nem feltétlenül érik meg a sokszor jóval nagyobb vételárat.
Nekem akksi gyártmányok vannak habi forgalmazza 2-3 évet kibirt mtz-ékbe.Kombájnba ikr akku van nem tom ki gyártotta de már 4 évesek és még birja,nincs kivéve semmilyen gépböl holt szezonban havonta 2 napig töltöm öket és igy birják.Most lengyel zapp akku lett véve 4db 100ah 892,1025 gépekbe majd elválik mit bir.Gyári cirilbetüs perion 6 évet elment 820-asba ujjonnan vásárolt ztrakiba anno,mondjuk jol indult mindig és hidegbe melegitözve volt-van.12 éves varta akku most halt be autoba perion ment helyébe.Itt van minden féle márka.
Ki milyen típust használ, ami bírja is?
Most kezdenek kifeküdni az 5. éves bosch 180Ah-s akksik a traktorokban, lassan cserélni kell őket.
Electric power 155Ah nem bírt ki 2 évet a kombájnban lejárt a gari, és rá 1 hónappal meg sem mukkant, pedig télre ki vannak szerelve és csepptöltésre rakom őket.
Ahogy ígértem ma rátettem a töltőre és egyből elkezdte mozgatni az elektrolitot :)
Ajánlom a töltőt ha valaki vásárláson töri a fejét. megfizethető és hozza a papíron leírtakat.
Köszönök minden segítséget, főképp ARES-826-nak!
Megszippantod a cellából és az úszón lévő zöld skálánál kell lennie a folyadékszintnek. Nagyon fejből írom vagy 20 éve foglalkoztaa vele de talán 1,17g/cm3-nek kell lennie a savsűrűségnek hivatalosan. Ha nem akkor majd kijavítanak. Ha nem ér bele a zöld a folyadékba akkor túl sűrű a sav, deszt víz kell hozzá, ha elmerül a folyadékban az úszó zöld része akkor híg a sav sav kell hozzá. De a mai akkumulátoroknál már ennek nem nagyon van jelentősége. Ez nnek akkor volt igazán létjogosultsága, mikor még száraz aksikat lehetett kapni. És házilag vagy szervízbe kellett felsavaztatni feltöltetni.
Sajnos ez ránk is igaz az utolsó görbe szeg is meg van tartva ki lehet azt még egyenesíteni :D
Ha el lesz ültetve az uborka nekiállok és kezdem csinálni a műhelyet :D
Tele van a tanya ocskavassal,mert mindig kell valami belöle oszt sosem visszük csakmajd... és a rossz akkuk se mentek még el a háztol.De ha eltünik a lom tuti hogy ami kellet volna már nem lesz .
770 hozzászólás
Válasz #169. hozzászólásra
A domi gyárilag 12voltos,sokan átalakították párhuzamkapcsolósra 24 voltos indításra
Válasz #167. hozzászólásra
A domi nem 24V-al indul? Vagy nem rába motoros volt?
Válasz #149. hozzászólásra
Nekünk ugyanez a fos van 100Ah-ban ugynúgy jártunk vele mint te.
Válasz #166. hozzászólásra
én egy 210-essel kötöttem össze(párhuzamosan)
Válasz #165. hozzászólásra
Ettől félek én is de akkor legfeljebb kap maga mellé még egyet párhuzamosan kötve. Gyárilag is két 75ös van benne.
A rába motort azért szerintem lényegegesen nehezebb betekerni, ott 2x210Ah szokott lenni. Legalább is a melóhelyemen ilyenek vannak mind a háromba és ha kintállnak hidegen akkor reggel vagy indulnak vagy nem. A keleti blokk gépei rosszabb hidegindíthatóságúak mint a nyugati vasak. Azok valahogy jobban el vannak találva. Keletieken túlméretezett önindító van de nincs az az aksi ami megfelelő ampert letudna adni a nagy lomha indítómotoroknak. Nyugati vasakon jobban kitalált kisebb áramfelvételű indítómotorok vannak.
Válasz #163. hozzászólásra
nekem is a 106-ban volt,ha elsőre nem indult be ,másodjára nem kellett tekernie,brutális ampert (1050) tud de hamar kimerül
Válasz #163. hozzászólásra
1 darab 50A-ros tekeri
Válasz #160. hozzászólásra
Meglátjuk mennyit fog kibírni. A savas aksik 3-4évnél tovább nem bírták akármilyen fajta is volt.
Tegnap én is vettem egy ilyet. 150Ah helyett tettem be fergába tekeri mint az állat.
Van valakinek esetleg hosszútávú tapasztalata a spirálcellás optimával?
Hat en mar szarok ra a batrikra egy kutya most vettem egy eve varta-t,de mar az eggyik 1 honap utann beszarott,igaz kicsereltek,most meg vettem axial arulja nalunk tornado batrit,szomszed az mondta,hogy mar 4 eve megvan nekik es a legolcsobb a kornyeken,en azt mondom eleg ha kibir nekem 2 evet!
Válasz #155. hozzászólásra
Én is így voltam az akksikkal, 2009ig. aztán rájöttem, hogy ezek sokkal többet tudnak, mint amennyivel drágábbak. tényleg jók ezek. nem dermed le . Ugyanúgy indít júniusban az első indításkor, mint aratáskor.
Válasz #159. hozzászólásra
nekem két ilyen van a CD 106omban. 2009ben vettem a gépet, és akkor az eladó gondolom a legrégebbieket válogatta össze bele. de még azóta is jók. és simán elférnek a gyári akkutartóba. igaz, nem a legolcsóbb, de azóta mindenbe ezt vettem (VW golf, mazda B 2500, mtz 820.2, jcb fastrac 2115) az MTZben is csak 1 van ebből.
http://www.akkumulatoroutlet.hu/35-optima
Válasz #157. hozzászólásra
Jó hogy felfrissítettem a topicot, nekem egy varta volt napra pontosan 3 évet bírt, most megpróbálok valami olcsóbbat
Válasz #157. hozzászólásra
Jó hogy felfrissítettem a topicot, nekem egy varta volt napra pontosan 3 évet bírt, most megpróbálok valami olcsóbbat
Monbat Super Heavi Duty 11 évet bírt ki kombájn ban,pedig volt hogy 1/4 órát is hajtott,mire felvette az AC az olajat.(motor beszerelésnél)Csak ilyet veszek!!! Nem is túl drága,a154 ah akku 35-36 ezer!!!!


Régi idök ..Deta,Marelli,Hoppecke...
Válasz #151. hozzászólásra

) mert az udvaros 50-esben egy 150Ah-s Elekric Power van, ami kissé már gyenge de közel 6 éves.
Nálunk a Perion lett a befutó, 3-4 évet bírnak 2 év garancia kicsire nagyra és viszonylag olcsók. Nyilván a drágább akksik jobbak, csak nem annyival amennyivel drágábbak!
Kivételek ugyan vannak (ezek erősítik a szabályt
Válasz #151. hozzászólásra
Én is így gondolom illetve ilyenek a tapasztalataim. Annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy autósboltos haver tanácsai alapján:
1, súlyra venne aksit. Az ólom qrva drága és azt spórolják ki belőle ha ugyanolyan kapacitású aksik között nagy a súlykülönbség akkor a könnyebből ki van spórolva az ólom.
2, garancia időt nézni, a jó aksira a gyártó simán be mer vállalni két évet mert annyit tutira kibír. Ha csak egy évet adnak rá akkor annak oka van. Ez személyautó kategóriában simán működik, viszont traki méretben 100Ah fölött már spórol mindegyik gyártó a jótállással de tavasszal kis alkudozással azért a 150Ah JP akkura sikerült 2év garit kicsikarnom a kereskedőtől. Amúgy én általában a legolcsóbbat veszem 4-5évet gondnélkül elmennek. Jászplasztikos mindegyik most is. A kombiba ép behalt, úgyhogy kell egyet vennem rövidesen.
A jp árához képest majdnem dupla árú BOSCH vagy Varta aksiknak akkor 8-10évet kellene elmenniük hogy áruknál legyenek. Annyit meg tutira nem bírnak ki.
Válasz #152. hozzászólásra

Nálunk meg az egyik ismerős a ki a német szemetet hordja haza árulni,ilyeneket hozott 30euró darabja.Álitólag valami mentőautókba vannak,űresen a 13.5voltot tartják,vettem is belőle 4darabot
Válasz #151. hozzászólásra

Pont igy van.A 72A varta 35 ropi a perion ugyanolyan csak 25 volt jo hogy azt vettem bele.
Válasz #149. hozzászólásra
Én is sorolhatnám, melyik mennyit bírt, de biztos rögtön lesz, aki válaszolni fog, hogy őnála meg az nem úgy volt, és az is igaz. A rekorder nálunk egy Opelben gyári szerelésű Hoppecke akksi volt, ami 7-8 évet bírt, de az általános tapasztalat az, hogy a garanciális időt mind kibírja, aztán már lutri, hogy meddig mennek. Én úgy látom, általában 3-5 év márkától függetlenül. Persze ki, mennyit, hogyan nyüstöli. Télre én is kiveszem őket.
Még annyit, hogy a gondozásmentesnek mondottak többségéből is el tud párologni a víz, azokat is érdemes évente utántölteni, úgyhogy nálam előny, ha vannak rajta kupakok, még ha le is vannak ragasztva címkével.
Szóval szerintem a márkásak nem feltétlenül érik meg a sokszor jóval nagyobb vételárat.
Válasz #149. hozzászólásra


Nekem akksi gyártmányok vannak habi forgalmazza 2-3 évet kibirt mtz-ékbe.Kombájnba ikr akku van nem tom ki gyártotta de már 4 évesek és még birja,nincs kivéve semmilyen gépböl holt szezonban havonta 2 napig töltöm öket és igy birják.Most lengyel zapp akku lett véve 4db 100ah 892,1025 gépekbe majd elválik mit bir.Gyári cirilbetüs perion 6 évet elment 820-asba ujjonnan vásárolt ztrakiba anno,mondjuk jol indult mindig és hidegbe melegitözve volt-van.12 éves varta akku most halt be autoba perion ment helyébe.Itt van minden féle márka.
Ki milyen típust használ, ami bírja is?
Most kezdenek kifeküdni az 5. éves bosch 180Ah-s akksik a traktorokban, lassan cserélni kell őket.
Electric power 155Ah nem bírt ki 2 évet a kombájnban lejárt a gari, és rá 1 hónappal meg sem mukkant, pedig télre ki vannak szerelve és csepptöltésre rakom őket.
Válasz #144. hozzászólásra
Egy-két év, amennyit amúgyis mindegyik kibír. Ide kattintva olvasható néhány gyártóé.
Válasz #146. hozzászólásra


Mert, az olyan se nem kicsi se nem nagy! Átmeneti állapot.
Tudtommal 1év, ezen túl gyártója, kereskedője válogatja.
Kicsi motorkerékpár akksikra 3 hónap, nem is bírják tovább!
Válasz #144. hozzászólásra
Electric Power 100Ah-s akkura én másfél év garanciát kaptam.
Válasz #144. hozzászólásra

Kicsire 2, nagyra 1 év, én így tudom! Talán 100AH-nál van váltás!!
Aksikra mennyi garancia szokott lenni? egy év?
Ja és aki szeretne egy kis érdekességet olvasni, ezt most találtam :)
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html#9
Ahogy ígértem ma rátettem a töltőre és egyből elkezdte mozgatni az elektrolitot :)
Ajánlom a töltőt ha valaki vásárláson töri a fejét. megfizethető és hozza a papíron leírtakat.
Köszönök minden segítséget, főképp ARES-826-nak!
köszi mindenkinek :)
Válasz #139. hozzászólásra
O.K
Válasz #137. hozzászólásra
Majd összehozzuk!
Válasz #130. hozzászólásra
Van rajta skála szinjelölésekkel,az is mond valamit...
Válasz #136. hozzászólásra
Ha megigértem,akkor biztos,szerintem a jövö hét jó lesz...
Válasz #133. hozzászólásra
Csiga megvan? Megközelíthető vagy?
Válasz #133. hozzászólásra

Köszönöm a kiigazítást!
Válasz #133. hozzászólásra

Köszönöm a kiigazítást!
Válasz #131. hozzászólásra
Savat csak akkor szabad tenni bele ha valami ok miatt kifolyt.A viz párolog a sav nem.1,28 a jó érték...
Válasz #131. hozzászólásra

Ja és mindez függ az aksi töltöttségi állapotától is. Ha jól rémlik akkor teljesen feltöltött aksiról beszélünk. De erre se esküszöm meg.
Válasz #130. hozzászólásra
Ha nem ér bele a zöld a folyadékba akkor túl sűrű a sav, deszt víz kell hozzá, ha elmerül a folyadékban az úszó zöld része akkor híg a sav sav kell hozzá. De a mai akkumulátoroknál már ennek nem nagyon van jelentősége. Ez nnek akkor volt igazán létjogosultsága, mikor még száraz aksikat lehetett kapni. És házilag vagy szervízbe kellett felsavaztatni feltöltetni. 
Megszippantod a cellából és az úszón lévő zöld skálánál kell lennie a folyadékszintnek. Nagyon fejből írom vagy 20 éve foglalkoztaa vele de talán 1,17g/cm3-nek kell lennie a savsűrűségnek hivatalosan. Ha nem akkor majd kijavítanak.
Üdv ma vettem egy akkumulátor savmérőt, de nem tudom hogy hogyan is kell használni és mit kell rajta leolvasni.

Ma megjött az akkutöltő nem gondoltam h 10kg fölött van :D
pénteken töltés majd megírom h hogy üzemel :)
Válasz #126. hozzászólásra
Sajnos ez ránk is igaz az utolsó görbe szeg is meg van tartva ki lehet azt még egyenesíteni :D
Ha el lesz ültetve az uborka nekiállok és kezdem csinálni a műhelyet :D
Válasz #125. hozzászólásra


Na ennél sem a homszéd szalajt!!!
Válasz #123. hozzászólásra










Akkor neked is olyan betegséged van mint nekem, halmozitisz!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Ix0k8nqilws





Én kiégtem!
Válasz #123. hozzászólásra
úgy szokott lenni mi is most tervezzük a lomtalanítást nyáron.
Válasz #122. hozzászólásra


Tele van a tanya ocskavassal,mert mindig kell valami belöle oszt sosem visszük csakmajd... és a rossz akkuk se mentek még el a háztol.De ha eltünik a lom tuti hogy ami kellet volna már nem lesz .
Válasz #121. hozzászólásra





Csak 4 az nem sok! De egy hétvégi kicsi bulira elég lesz talánn!!
Nekem van vagy 4q régi akksim elpasszolom oszt szorom az árát.


