csak a kicsi 1,6D motornak van köze a Fordéhoz. Viszont nem ugyan az, gyanúm az, hogy csak a rövid motor egyezik mert mintha a sallangok másképpen néznének ki rajta.
Szerintem is ha volvo akkor csakis az 5hengeres gyári svéd motor mindegy hogy melyik hajtóanyaggal üzemeltetett verzió de csak az.
D5-T5
Annyi,hogy én a helyükben rég megcsináltam volna a D6-os motort is, plus zegy hengerrel megtódtam volna az 5-öset, mert az igazi nagyágyúkkal nemtudnak labdába rúgni(530d 535d 3.0tdi...) Mínusz egy henger és az újakban is maximum 215lovas teljesít ez a D5 motor, alulmarad a 250 meg mégtöbb lovas 6hengeres németekkel szemben, eleve azok 3000-ezresek ugye.
Benzinesből volt 2.9 T6-os már 15 éve is, sor6 kétoldalról egy-egy turbóval, annak talán az 540I-k voltak társai de mindet lenyomta, sőt a 2,4T benzin motorok is elkenték a többi benzinest mindigis.
Dízelből is megkellett volna lépni ezt, szerintem lett volna piaca nem gyengén
Németből hozhatsz nyugodtan volvo-t , annyi mint olaszban , de senki nem veszi őket.Ha , üzletelni akarsz vele akkor bukta , ha magáncélra , akkor más, de szinte alig lehet eldani.Írtam , nálunk az s60-nem vált be.
Na jó de 400-ért fókából is csak lepukkant van a piacon, amik szépek 8kilókért futnak.
Persze drágább a német de csak annyival amennyivel magasabb a kategóriája is.
de ha megnézed mondjuk a német piacot kintről behozni német autót megéri legtöbb esetben. Volvo-t németből nem nagyon mert kitartottabbak a használt áruk sokkal mint itthon vagy a környékünkön bárhol.
Nézegettem őket, audit tudtam volna annyiért hozni amennyit rászántam volna, elfogadhatót, S60-at nem.
Én az ilyen piaci megfigyelésekre ezért nem adok, annak meg csak örülök, hogy itthon ezek nem tartják úgy az árukat mert az egyszerűbb ember tud jó kocsit venni elérhető áron
Hát az elég lepukkant lehet , amit ennyiért árulnak, a két autót meg nem lehet összehasonlítani semmilyen téren, az e46 javára.Ég és föld.Igen linkeltek 1500-2000-er euros bmw-et itt nemrég, csak az mind compact volt ,
azt ne feledjük el.
Ezt most azért nem fogadom el teljesen, hogy próbáljam eladni mennyit kapok érte.....300-at.(szerintem 400-ért eladható azért:-)
Szóval azért nem fogadom el teljesen, mert egy 500ezret megfutott 2000-es évjáratú 320D-t meg 500-ért tudsz eladni talán.
Közben újkorában másfélszeres ára volt és mindig is egy fél kategóriával fóka felett lesz, 14évesen 500ezret futottan is.
Értem én :). Próbáld eladni ezt az autót 300-at kapsz érte. Ez tükrözi a tökéletes ford műszaki színvonalat.Nem a Te autód műszaki állapotára gondoltam. Sajnos a versenysportban is csak úgy ért el valamit , hogy külső segítséget vett igénybe(cosworth).De ,mióta kiszállt belőle , még ez sincs.
Egy ilyen 10éves 60-assal utazz egy kicsit amelyik egyben van és rájössz, hogy csak javult a régi kocka 850-es műszaki színvonala. Ezek igazi svéd autók senki másnak semmi köze hozzájuk mindenük gyári volvo.
A KTM motorgyárat is az indiaiak vették meg, megkellett menteni a gyárat pedig világelsők a versenysportban és a legtöbb offroad motort ők gyártják és adják el, műszaki színvonaluk pedig messze a legmagasabb a piacon, a japán krosszmotorok gagyi hokiságok ezekhez képest, igaz a legújabbak haladtak a korral, de szériában még mindig csak a ktm a "ready to race"
Én nem is meggyőzni akartalak, itt bevállt ez a kettő biztosan a többiről nemtudok nyilatkozni.
Műszaki színvonal vagy tartalom alatt sokmindent lehet érteni, ha azt nézzük akkor fapados egyszerű hétköznapi kocsik nem is vár többet az ember, de ha meg azt nézzük, hogy strapabíró mindene akkor műszakilag tökéletes alkotás.
Az biztos, hogy amíg megy megtartjuk a mienket félmillióval a hátamögött is mert naprakész, olajcserén kívül évente egyszer átnézem nagyjából és kész, asszony jár vele dolgozni meg amúgyis mindenhová, minden nap üzemel néha meghajtom, hogy ne feledje közös múltunkat érezze a törődést :-)
IGaz tavaly nagyjavítások votlak, mert a bal első ablakemelőbe kellett alkatrész, meg az utastér ventillátor szabályzó kapcsolója feladta a harcot. Kb pont 500.000km-nél. Gyárit kapott mindkettőből így nekimehetünk a következő 500-nak is
Ezt tükrözi ezen autók árai is.Az általad belinkelt volvo is , ha jól emlékszem 1.350. 000 , ezt 1.1-ért el lehet hozni .Tíz éves . . nem is folytatom.Pedig szeretem a volvot, a régi kocka az igen , az autó volt.
Én nem akarok senkit meggyőzni , mindekinek az a jó ami tetszik ,de ,lehet nekem sok ford példát fölhozni ,most is azt mondom, meg kellett menteni a gyárat akkor , mondeo, kuka, fiesta kuka, ez meg jól jött, de mögötte műszaki színvonal semmi.
Még egy példám van amit látok napmint nap, cimbimék újonnan vettek 2003-ban 1,6-os benzines fókuszt 320ezer felett van most benne csak ők hajtották utánfutózott is sokat de mai napig egészséges, annyi, hogy tavaly óta már nem engedik 20ezerig az olajcserét csak 15-ig mert 20felé érve fél nívóra esett már a szint, 15-nél meg még felsőn áll.
Szerintem ezek nagyon korrekt dolgok, javítva meg sosem volt egy lambdaszonda cserén kívül.
Biztosan. Nem értem teljesen mert nem is ismerem a legtöbb új kocsit, te közöttük nézelődsz keresgetsz engemet nem hoz lázba egykettőn kívül a java sem...
Annak kimondottan örülök, hogy a fókába a régi escort motor került csak már elektromosan vezérelt adagolóval meg coolerrel meg picit magasabb befecskendező nyomással meg ..... mert azért tartós mert régiféle, viszont annyira már nem régi vágású, hogy ne induljon jól hidegben vagy okádja a füstöt vagy akármi...meg megy is magához képest kimondottan jól, a régi hidegben nem indulós dízelek semmit nem értek nemvolt kraft.
Az én véleményem szerint a ford sem tudja kinőni , az escort,sierra korszakot , mint a fiat a regata, ritmo korszakot , ez mai napig nyomot hagy az autóiban.Szerintem a német autók közt a leggyengébb .
Én csak azért cáfolnm ezt a nagyon általánosított fordos utálós dumát mert 2000-es évjáratú 1,8Tddi Focusunk van 516ezer km-el a háta mögött. Nagy komoly kocsik is megirigyelhetnék, mai napig 36bar kompresszió van benne.
és ebben tényleg a gyári porlasztók vannak még.
de ez még nem nagynyomású, vas öntvény hengerfejes régi igazi dízel motor.
Maradjunk annyiban ami ford az eleve kuka.A volvo is kísérletezett mindenféle motorral, , mikor a ford égisze alatt volt azt rakták bele , ez tartott a legkevesebb ideig.Talán három évig.A ford olyan mint a fiat ,alfa romeo , kétszer örül az ember , mikor megveszi ,meg mikor eladja.
A futóműve hagyományos gólyalábas rendszer.
Annyi, hogy a lengőkar anyaga alumínium nem vas. Van két szilented egy talpasod, toronycsapágyad meg egy stabilpálcád/oldal. Bírják is és olcsók is. Annyi, hogy a szilentek ilyen olaj töltetű szilentek hogy puhábban csillapítsák az úthibákat az biztosan drágább mint egy opel astrába mondjuk de nem a sok lengőkaros audi futómű.
Igen közös motor a forddal. Fateromnak ilyenje van 2009 vagy 10-es S40-es 1,6D 109lovas. Ezzel voltunk osztrákban nemrégen kis családommal, 5,6liter átlaggal jártuk meg kint csavarogtunk helyben is járogattunk hazafelé meg pesttől kilo60-al jöttem az M3-on akkor ugrott fel 1decit a nagy átlagja. Helyben használva viszont 6lityót fogyaszt. 120-30ezer lehet most benne eddig hibátlan ha ilyen is marad még legalább ugyanennyit kimondható lesz, hogy egy jó motor van benne. MEnni jól megy a kicsike mivoltához képest
Jó hát az a 90-es évek régi vágású motorja, az összes Transporterben is ezek vannak egyébként amelyik 2,5-ös persze. Mai kocsikhoz képest gyengék voltak, az a 140ló egy 1,75tonnás nagy 80-asban kevés lehetett de 90x-ben nem is ez volt a cél, volt már akkoris 2.0T meg 2,4T ugyanúgy 5hengeres turbó benzinmotorok 209, 226 250 meg ilyesmi lovakkal.
Érdekes volt, hogy a kisebbik 2.0T benzin motorból volt 226lovas, a 2,4T-ből meg 209lovas. Az enyémben is 2.0T motor van de csak 180lóval viszont a 60-as kasztni csak 1,5tonna elég jól megy, hamar megjártam bugacot
Jól emlékszem akkor volt valami ford beütés sajnos a volvonál.
Ja , fabudi 100/A6 öthengeres dizel , tartós , de messze nem erőbajnok.
Elég gyengécske.
VW motor a saját D5 motorok megjelenéséig volt a nagyokba(S80 V70 meg ilyenek) beépítve, azis az 5hengeres 2,5Tdi 140lovas régi 100/A6 audi motorja volt.
2001-óta már csakis D5motorral szerelik őket, ami nem is nagy titok, de ennek az 5hengeres audi blokknak az alapjaira építették és igen jól is tették, a leg szívósabb motorok a világon régi is és új is.
Nagyon keveritek a szezont fazonnal.
pdtdi motor sohasem volt volvo-ban. Az S40-ekben renault laguna-trafic-kangoo-mitsu lancer....motorok vannak 1,9dci. Újabbakban az 1,6-os az kb egyezik a ford 1,6tdci-vel a 2literes meg valami psa motor tehát francia.
Az igazi gyári volvo motorok a nagyokban vannak és mind 5hengeres. Még a legújabb modellekben a 2literes dízel azthiszem D4 motorjelű az is 5hengeres, de a 2,4D5 motor amiből a legtöbb van.
Nekem nemvolt D5 de kettő futott haveri körben, egy egy kicsit távolabbi havernek van, a többit leírtam XC 90-ekben hogyan muzsikál, de amiről beszéltem az a barátomé volt.
Amit belinkeltem hirdetést menjen el valaki nézze meg Kazincbarcikán a kereskedőnél mennyit mutat átlagra a compjutere.
Én láttam gyakrabban plusz utaztam benne egykét ezer km-et is, sőt vezettem is párszáz km-et amikor motort mentünk venni a cimbinek.
nem taposva de lazán hajtva vidéki utakon 5lityó alatt elfutott nekem is, pedig nemcsak vitorláztam vele volt dinamika is
Szia.
D5 ös motor. Van többféle lóerős változata, a leg alapabb 130lovas, a legtöbb futó modellben 163lovas van illetve 2005-utániakban 185 lovas változat is volt már 6gangos váltóval is.
Nem csak 5kilót futnak el ha van gazdája az megsem kottyan nekik.
Ezeknek a volvoknak eleve 600ezer km-ig van nyomtatva a szervízkönyve is, miskolcon is volt olyan amit a szalon kifuttatott, mármint teleírta 20ezrenként a szervízkönyvét és újat kellett befogni.
A hidrodinamikus nyomatékváltó erőátviteli láncból való kikapcsolásának rövidre-záró súrlódó
tengelykapcsolóval történő megoldására mutat példát a 4.23. ábra szerinti kinematikai vázlat.
4.23. ábra. Hidrodinamikus nyomatékváltó rövidre-záró súrlódó tengelykapcsolóval
A mechanikus súrlódó tengelykapcsoló nyitott állásában a behajtó tengely a nyomatékváltó
forgó házával egybeépített szivattyútengelyt hajtja, és az erőátviteli lánc a hidraulikus körfolyamaton
a turbina lapátkoszorún keresztül valósul meg. Amikor a TRI-LOK nyomatékváltó a
nyomatékváltós üzemet követő tengelykapcsolós üzemének végén megközelíti az i = 1 módosítású
üzemállapotot, akkor a tengelykapcsoló zárásával mechanikusan összekötésre kerül a
szivattyú és a turbina lapátkoszorú, és a hidrodinamikus elem „merev testként” forog, és nem
vesz részt az erőátvitelben.
Ennyi. Okoskodás a nagy semmire. Olvass utána picit.... gugliba beütöd, hogy hidrodinamikus kuplung és kidob pár PDF fájlt. Beleolvasol és rájössz, hogy nincs is annyira igazad.
Ismerősömnek az S60 wv pdtdi motoros annyit evett mechanikus váltóval. Lecserélte egy újabb "D5ös motorosra" automataváltóval. Az egy literrel többet nyalt.
Nézd végig a videódat mégy egyszer rendesen mert a mit írtál az a fordítottja a valóságnak. A száraz hagyományos kuplung meg nem a 100% nyomaték ért van.
A hagyományos kuplung a convertor előtt van és nem utána ezt így alkalmazzák traktorban, targoncában, dózerben, stb.
az S60-nak drága javítani a futóművét? kutyacsontos? Hány lóerős az a motor amelyikre írod, hogy az még talán 500ekm-t is mehet? d5? Olyat érdemes nézegetni? Tetszett a bőr belső, mikor megmutattad a találkozón, hamar utolértél miután elköszöntünk. Húzódtam is hogy elférj mellettünk.
Itt egy viszonylag átlátható videó az automata váltó kuplungáról.
A "stator" már nyomatékmódosítást végez tehát ez már igazából hidradinamikus váltó de a hidrodinamikus kuplung is ilyen csak sztáror nélkül. A végén látni egy mechanikus kuplungot is amit vagy röpsúly vagy olajnyomás működtet feladata hogy kis fordulatszám különbségnél összezárja fixre a hidrodinamikus részt és ilyenkor 100%ban átmegy a nyomaték nincs veszteség szivattyú-olaj-turbina részen.
6106 hozzászólás
Válasz #705. hozzászólásra

Írtam neked email-t.
Válasz #682. hozzászólásra
megjegyzés, csak halkan: a Ford annyira se német, mint a John Deere, hisz' az európai fejlesztőközpontja Angliában van.
Válasz #703. hozzászólásra

6hengerrel más más lenne a fogyasztás. Fordból meg a rövid motor is több az elviselhetőnél.
Válasz #701. hozzászólásra
csak a kicsi 1,6D motornak van köze a Fordéhoz. Viszont nem ugyan az, gyanúm az, hogy csak a rövid motor egyezik mert mintha a sallangok másképpen néznének ki rajta.
Szerintem is ha volvo akkor csakis az 5hengeres gyári svéd motor mindegy hogy melyik hajtóanyaggal üzemeltetett verzió de csak az.
D5-T5
Annyi,hogy én a helyükben rég megcsináltam volna a D6-os motort is, plus zegy hengerrel megtódtam volna az 5-öset, mert az igazi nagyágyúkkal nemtudnak labdába rúgni(530d 535d 3.0tdi...) Mínusz egy henger és az újakban is maximum 215lovas teljesít ez a D5 motor, alulmarad a 250 meg mégtöbb lovas 6hengeres németekkel szemben, eleve azok 3000-ezresek ugye.
Benzinesből volt 2.9 T6-os már 15 éve is, sor6 kétoldalról egy-egy turbóval, annak talán az 540I-k voltak társai de mindet lenyomta, sőt a 2,4T benzin motorok is elkenték a többi benzinest mindigis.
Dízelből is megkellett volna lépni ezt, szerintem lett volna piaca nem gyengén
Válasz #671. hozzászólásra

Jó persze. De az elv ugyanaz. De a kolléga azt mondta, hogy nem a 100% zárás miatt van benne a tárcsás kuplung.
Jó tudni, hogy van köztük ford motor is.
Isten ment a portára olyat behozni!
Akkor marad a bömös a favorit.
Viszont kívánom, jó pihenést !
Németből hozhatsz nyugodtan volvo-t , annyi mint olaszban , de senki nem veszi őket.Ha , üzletelni akarsz vele akkor bukta , ha magáncélra , akkor más, de szinte alig lehet eldani.Írtam , nálunk az s60-nem vált be.
Jó éjt lovag!
Örülök, hogy tudtunk inteligensen eszmét cserélni, most nincs rosszérzésem a leírt párbeszédekkel kapcsolatban, gyakran máskor pedig van...
Válasz #694. hozzászólásra
Na jó de 400-ért fókából is csak lepukkant van a piacon, amik szépek 8kilókért futnak.
Persze drágább a német de csak annyival amennyivel magasabb a kategóriája is.
Válasz #691. hozzászólásra
de ha megnézed mondjuk a német piacot kintről behozni német autót megéri legtöbb esetben. Volvo-t németből nem nagyon mert kitartottabbak a használt áruk sokkal mint itthon vagy a környékünkön bárhol.
Nézegettem őket, audit tudtam volna annyiért hozni amennyit rászántam volna, elfogadhatót, S60-at nem.
Én az ilyen piaci megfigyelésekre ezért nem adok, annak meg csak örülök, hogy itthon ezek nem tartják úgy az árukat mert az egyszerűbb ember tud jó kocsit venni elérhető áron
Mármínt úgy értem ,ha arra is vigyáztak.
Hát az elég lepukkant lehet , amit ennyiért árulnak, a két autót meg nem lehet összehasonlítani semmilyen téren, az e46 javára.Ég és föld.Igen linkeltek 1500-2000-er euros bmw-et itt nemrég, csak az mind compact volt ,
azt ne feledjük el.
Ott a piacot kellett megvenni , meg a jogokat WP futómű.
Válasz #691. hozzászólásra
Ezt most azért nem fogadom el teljesen, hogy próbáljam eladni mennyit kapok érte.....300-at.(szerintem 400-ért eladható azért:-)
Szóval azért nem fogadom el teljesen, mert egy 500ezret megfutott 2000-es évjáratú 320D-t meg 500-ért tudsz eladni talán.
Közben újkorában másfélszeres ára volt és mindig is egy fél kategóriával fóka felett lesz, 14évesen 500ezret futottan is.
Szerintem ugyan az a felállás mindkettőnél.
Értem én :). Próbáld eladni ezt az autót 300-at kapsz érte. Ez tükrözi a tökéletes ford műszaki színvonalat.Nem a Te autód műszaki állapotára gondoltam. Sajnos a versenysportban is csak úgy ért el valamit , hogy külső segítséget vett igénybe(cosworth).De ,mióta kiszállt belőle , még ez sincs.
Válasz #688. hozzászólásra
Egy ilyen 10éves 60-assal utazz egy kicsit amelyik egyben van és rájössz, hogy csak javult a régi kocka 850-es műszaki színvonala. Ezek igazi svéd autók senki másnak semmi köze hozzájuk mindenük gyári volvo.
A KTM motorgyárat is az indiaiak vették meg, megkellett menteni a gyárat pedig világelsők a versenysportban és a legtöbb offroad motort ők gyártják és adják el, műszaki színvonaluk pedig messze a legmagasabb a piacon, a japán krosszmotorok gagyi hokiságok ezekhez képest, igaz a legújabbak haladtak a korral, de szériában még mindig csak a ktm a "ready to race"
Válasz #687. hozzászólásra

Én nem is meggyőzni akartalak, itt bevállt ez a kettő biztosan a többiről nemtudok nyilatkozni.
Műszaki színvonal vagy tartalom alatt sokmindent lehet érteni, ha azt nézzük akkor fapados egyszerű hétköznapi kocsik nem is vár többet az ember, de ha meg azt nézzük, hogy strapabíró mindene akkor műszakilag tökéletes alkotás.
Az biztos, hogy amíg megy megtartjuk a mienket félmillióval a hátamögött is mert naprakész, olajcserén kívül évente egyszer átnézem nagyjából és kész, asszony jár vele dolgozni meg amúgyis mindenhová, minden nap üzemel néha meghajtom, hogy ne feledje közös múltunkat érezze a törődést :-)
IGaz tavaly nagyjavítások votlak, mert a bal első ablakemelőbe kellett alkatrész, meg az utastér ventillátor szabályzó kapcsolója feladta a harcot. Kb pont 500.000km-nél. Gyárit kapott mindkettőből így nekimehetünk a következő 500-nak is
Ezt tükrözi ezen autók árai is.Az általad belinkelt volvo is , ha jól emlékszem 1.350. 000 , ezt 1.1-ért el lehet hozni .Tíz éves . . nem is folytatom.Pedig szeretem a volvot, a régi kocka az igen , az autó volt.
Én nem akarok senkit meggyőzni , mindekinek az a jó ami tetszik ,de ,lehet nekem sok ford példát fölhozni ,most is azt mondom, meg kellett menteni a gyárat akkor , mondeo, kuka, fiesta kuka, ez meg jól jött, de mögötte műszaki színvonal semmi.
Válasz #684. hozzászólásra
Még egy példám van amit látok napmint nap, cimbimék újonnan vettek 2003-ban 1,6-os benzines fókuszt 320ezer felett van most benne csak ők hajtották utánfutózott is sokat de mai napig egészséges, annyi, hogy tavaly óta már nem engedik 20ezerig az olajcserét csak 15-ig mert 20felé érve fél nívóra esett már a szint, 15-nél meg még felsőn áll.
Szerintem ezek nagyon korrekt dolgok, javítva meg sosem volt egy lambdaszonda cserén kívül.
Ezek a modellek engem sem hoznak lázba. . .:)
Kultúrálatlan kerregős dizelmotorok , még a 90-es években is , haver teljesen újan vette a focus 1.8 16v-t , egy nagy nulla volt .
Válasz #682. hozzászólásra
Biztosan. Nem értem teljesen mert nem is ismerem a legtöbb új kocsit, te közöttük nézelődsz keresgetsz engemet nem hoz lázba egykettőn kívül a java sem...
Annak kimondottan örülök, hogy a fókába a régi escort motor került csak már elektromosan vezérelt adagolóval meg coolerrel meg picit magasabb befecskendező nyomással meg ..... mert azért tartós mert régiféle, viszont annyira már nem régi vágású, hogy ne induljon jól hidegben vagy okádja a füstöt vagy akármi...meg megy is magához képest kimondottan jól, a régi hidegben nem indulós dízelek semmit nem értek nemvolt kraft.
Az én véleményem szerint a ford sem tudja kinőni , az escort,sierra korszakot , mint a fiat a regata, ritmo korszakot , ez mai napig nyomot hagy az autóiban.Szerintem a német autók közt a leggyengébb .
Válasz #680. hozzászólásra
Majd kiderül.
Én csak azért cáfolnm ezt a nagyon általánosított fordos utálós dumát mert 2000-es évjáratú 1,8Tddi Focusunk van 516ezer km-el a háta mögött. Nagy komoly kocsik is megirigyelhetnék, mai napig 36bar kompresszió van benne.
és ebben tényleg a gyári porlasztók vannak még.
de ez még nem nagynyomású, vas öntvény hengerfejes régi igazi dízel motor.
Maradjunk annyiban ami ford az eleve kuka.A volvo is kísérletezett mindenféle motorral, , mikor a ford égisze alatt volt azt rakták bele , ez tartott a legkevesebb ideig.Talán három évig.A ford olyan mint a fiat ,alfa romeo , kétszer örül az ember , mikor megveszi ,meg mikor eladja.
Válasz #659. hozzászólásra
A futóműve hagyományos gólyalábas rendszer.
Annyi, hogy a lengőkar anyaga alumínium nem vas. Van két szilented egy talpasod, toronycsapágyad meg egy stabilpálcád/oldal. Bírják is és olcsók is. Annyi, hogy a szilentek ilyen olaj töltetű szilentek hogy puhábban csillapítsák az úthibákat az biztosan drágább mint egy opel astrába mondjuk de nem a sok lengőkaros audi futómű.
Válasz #676. hozzászólásra
Igen közös motor a forddal. Fateromnak ilyenje van 2009 vagy 10-es S40-es 1,6D 109lovas. Ezzel voltunk osztrákban nemrégen kis családommal, 5,6liter átlaggal jártuk meg kint csavarogtunk helyben is járogattunk hazafelé meg pesttől kilo60-al jöttem az M3-on akkor ugrott fel 1decit a nagy átlagja. Helyben használva viszont 6lityót fogyaszt. 120-30ezer lehet most benne eddig hibátlan ha ilyen is marad még legalább ugyanennyit kimondható lesz, hogy egy jó motor van benne. MEnni jól megy a kicsike mivoltához képest
Válasz #676. hozzászólásra

Jó hát az a 90-es évek régi vágású motorja, az összes Transporterben is ezek vannak egyébként amelyik 2,5-ös persze. Mai kocsikhoz képest gyengék voltak, az a 140ló egy 1,75tonnás nagy 80-asban kevés lehetett de 90x-ben nem is ez volt a cél, volt már akkoris 2.0T meg 2,4T ugyanúgy 5hengeres turbó benzinmotorok 209, 226 250 meg ilyesmi lovakkal.
Érdekes volt, hogy a kisebbik 2.0T benzin motorból volt 226lovas, a 2,4T-ből meg 209lovas. Az enyémben is 2.0T motor van de csak 180lóval viszont a 60-as kasztni csak 1,5tonna elég jól megy, hamar megjártam bugacot
Jól emlékszem akkor volt valami ford beütés sajnos a volvonál.
Ja , fabudi 100/A6 öthengeres dizel , tartós , de messze nem erőbajnok.
Elég gyengécske.
Nézzétek meg EZT A HIRDETÉST a fotók közül a belső felvételt és látjátok az átlagfogyit ennél az autónál is.
VW motor a saját D5 motorok megjelenéséig volt a nagyokba(S80 V70 meg ilyenek) beépítve, azis az 5hengeres 2,5Tdi 140lovas régi 100/A6 audi motorja volt.
2001-óta már csakis D5motorral szerelik őket, ami nem is nagy titok, de ennek az 5hengeres audi blokknak az alapjaira építették és igen jól is tették, a leg szívósabb motorok a világon régi is és új is.
Válasz #663. hozzászólásra
Nagyon keveritek a szezont fazonnal.
pdtdi motor sohasem volt volvo-ban. Az S40-ekben renault laguna-trafic-kangoo-mitsu lancer....motorok vannak 1,9dci. Újabbakban az 1,6-os az kb egyezik a ford 1,6tdci-vel a 2literes meg valami psa motor tehát francia.
Az igazi gyári volvo motorok a nagyokban vannak és mind 5hengeres. Még a legújabb modellekben a 2literes dízel azthiszem D4 motorjelű az is 5hengeres, de a 2,4D5 motor amiből a legtöbb van.
Nekem nemvolt D5 de kettő futott haveri körben, egy egy kicsit távolabbi havernek van, a többit leírtam XC 90-ekben hogyan muzsikál, de amiről beszéltem az a barátomé volt.
Amit belinkeltem hirdetést menjen el valaki nézze meg Kazincbarcikán a kereskedőnél mennyit mutat átlagra a compjutere.
Én láttam gyakrabban plusz utaztam benne egykét ezer km-et is, sőt vezettem is párszáz km-et amikor motort mentünk venni a cimbinek.
nem taposva de lazán hajtva vidéki utakon 5lityó alatt elfutott nekem is, pedig nemcsak vitorláztam vele volt dinamika is
Válasz #659. hozzászólásra
Szia.
D5 ös motor. Van többféle lóerős változata, a leg alapabb 130lovas, a legtöbb futó modellben 163lovas van illetve 2005-utániakban 185 lovas változat is volt már 6gangos váltóval is.
Nem csak 5kilót futnak el ha van gazdája az megsem kottyan nekik.
Ezeknek a volvoknak eleve 600ezer km-ig van nyomtatva a szervízkönyve is, miskolcon is volt olyan amit a szalon kifuttatott, mármint teleírta 20ezrenként a szervízkönyvét és újat kellett befogni.
Válasz #670. hozzászólásra
Az van hogy a kialakítás miatt valaki a két félcitrom elé és valaki mögé építi be ,de a lényege ugyanaz,a 100%-os zárás
Válasz #669. hozzászólásra

Mondjuk egyikből egy fejezet:
Rövidre-záró tengelykapcsoló
A hidrodinamikus nyomatékváltó erőátviteli láncból való kikapcsolásának rövidre-záró súrlódó
tengelykapcsolóval történő megoldására mutat példát a 4.23. ábra szerinti kinematikai vázlat.
4.23. ábra. Hidrodinamikus nyomatékváltó rövidre-záró súrlódó tengelykapcsolóval
A mechanikus súrlódó tengelykapcsoló nyitott állásában a behajtó tengely a nyomatékváltó
forgó házával egybeépített szivattyútengelyt hajtja, és az erőátviteli lánc a hidraulikus körfolyamaton
a turbina lapátkoszorún keresztül valósul meg. Amikor a TRI-LOK nyomatékváltó a
nyomatékváltós üzemet követő tengelykapcsolós üzemének végén megközelíti az i = 1 módosítású
üzemállapotot, akkor a tengelykapcsoló zárásával mechanikusan összekötésre kerül a
szivattyú és a turbina lapátkoszorú, és a hidrodinamikus elem „merev testként” forog, és nem
vesz részt az erőátvitelben.
Ennyi. Ha nem érted akkor keress rá a PDF re.
Válasz #668. hozzászólásra
Olvass utána picit.... gugliba beütöd, hogy hidrodinamikus kuplung és kidob pár PDF fájlt. Beleolvasol és rájössz, hogy nincs is annyira igazad.
Ennyi. Okoskodás a nagy semmire.
Próbáltam de nem lehet ide belinkelni PDF fájlt.
Válasz #662. hozzászólásra
Abból az animációból amit te be raktál nem érted meg akkor a magyarázással nincs mit próbálkoznom.
Válasz #665. hozzászólásra

Tudtommal wv a régebbiekben az újakban pedig saját fejlesztésű. De nem esküdnék meg rá 100%ra.
Válasz #665. hozzászólásra

Van ott minden rönó, vw meg a mi szem szájnak ingere.
A volvokban nem ford motor motor van ?
Válasz #663. hozzászólásra
Ismerősömnek az S60 wv pdtdi motoros annyit evett mechanikus váltóval. Lecserélte egy újabb "D5ös motorosra" automataváltóval. Az egy literrel többet nyalt.
Válasz #651. hozzászólásra
Ez az 5 liter alatti fogyasztás saját tapasztalat vagy hallottad a haveroktól?Esetleg sík terepen szél csöndben 90el valós lehet.Volvóm még nem volt.
Válasz #661. hozzászólásra

Akkor magyarázd el légyszives hogy van?
Válasz #658. hozzászólásra
Nézd végig a videódat mégy egyszer rendesen mert a mit írtál az a fordítottja a valóságnak. A száraz hagyományos kuplung meg nem a 100% nyomaték ért van.
A hagyományos kuplung a convertor előtt van és nem utána ezt így alkalmazzák traktorban, targoncában, dózerben, stb.
passat b4 (afn motorkódú) van valakinek? 1994-1996-ig gyártották. és 110LE-ős. Esetleg valakinek véleménye róla aki ismeri?
Válasz #648. hozzászólásra
az S60-nak drága javítani a futóművét? kutyacsontos? Hány lóerős az a motor amelyikre írod, hogy az még talán 500ekm-t is mehet? d5? Olyat érdemes nézegetni? Tetszett a bőr belső, mikor megmutattad a találkozón, hamar utolértél miután elköszöntünk. Húzódtam is hogy elférj mellettünk.
Válasz #656. hozzászólásra
Itt egy viszonylag átlátható videó az automata váltó kuplungáról.
A "stator" már nyomatékmódosítást végez tehát ez már igazából hidradinamikus váltó de a hidrodinamikus kuplung is ilyen csak sztáror nélkül. A végén látni egy mechanikus kuplungot is amit vagy röpsúly vagy olajnyomás működtet feladata hogy kis fordulatszám különbségnél összezárja fixre a hidrodinamikus részt és ilyenkor 100%ban átmegy a nyomaték nincs veszteség szivattyú-olaj-turbina részen.
Válasz #656. hozzászólásra


Hol írtam hogy te idióta vagy???????? Csak segíteni akartam, hogy egyszerűbben megértsed a dolgokat, de akkor bocsi!!