Én jd cuccal nem sokra mentem, nem tudtam vele semmit sem csinálni. Lehet én vagyok béna, és ugye angol tudásom nuku. na de az SMS- el mindent simán megcsinálok, és az is angol. A farmworsk-öt nem próbáltam. Én is elégedett vagyok az sms-el. És röhej, mert épp most is azzal szenvedek, hogy ahhoz a monitorhoz nem tudok vele semmit megcsinálni amihez állítólag kaptuk. A kombájnokban a hozamtérképezést axiálos cucc és verza nevezetű monitor készíti, ekkor találkoztam először ezzel a programmal. És nem tudom rátenni a jd monitor által készített térképeket, egyeneseket, amikor első próbálkozásunkra meg sikerült. Azóta nem megy. A jd monitorok közt meg úgy szerkesztem a térképeket , egyeneseket, dokumentációkat, ahogy az nekem tetszik, és látszik is az összes adat, amit szeretnék láttatni.
Az ígéretemhez híven a JD vetőgép topikban megtalálod a képeket az elektromos kuplungról. A koszért elnézést, de még nem volt lehetőségem lemosni a gépet De a felszerelés látható elég jól.
Köszönöm szépen. Már láttam is. Körbenéztem, de ezt a topikot nem találtam, talán mert nem lapoztam eleget vissza. A nyitáskor témának nem is hozta fel a rendszer. Nem sokan foglalkoznak vele, a neten sem sok találat van rá, sajna. De reménykedem csak lesz kicsi hazánkban olyan aki még szorgoskodik hozzám hasonlóan, ebben a témában.
Nem tudom, hogy melyik modi engedélyezte de beraktam még egy belevaló topikba is, hátha szerencséd lesz.
Nem könnyű olyanra választ találni aminek te az úttörői közé tartozol.
Új hozzászólás
válasz erre >> | #1. hozzászólás, ricardo78 küldte be 2014-05-04 18:45:42-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék, használja e valaki eme szoftver akár basic, advanced verzióját?
Vagy ki milyen farm management szoftver használ az általa használt monitorból kinyert adatok értelmezésére, szerkesztésére?
Miattam lehet. Ki tudja ezt megtenni? Felteszem itt is a kérdést és ennyi Sok válasz a formámat ismerve úgy sem lesz
Ki milyen programot használ a monitorának adatainak feldolgozására, szerkesztésére, több monitor közti megosztására? Ha valaki használja az sms szoftvert arról ki mit tud?
Sok itt már az . Inkább lehetne a cím: Automatikus kormányzás, és ami mögötte van, vagy Precíziós mezőgazdaság. Legyen ami ON topic: Trimble Ez-Pilot, Väderstad Rapid vetőgép, 120Le Case ih maxxum traktor, koriander, direktvetés szántásba.
Idén tettük be az eset tárcsákat,ez az első szezonom. Sokkal jobb min a gyári cucc. Nem kell szenvedni semmivel,a vákumot sem kell állítgatni annyit. Egyenlőre a napraforgóm kelt ki,teszek fel pár képet a Jd vetőgép topicba. Páran használjuk már az eset szettet(pl decsi),neki ebben több tapasztalata van.
Szia! Ezek szerint te használod az ESET szettet. Hogy vált be? Megéri az árát? Miben változott a gyári tárcsához képest? Visz mindenféle magot. Tőtáv jobb lett? Érdekelne a véleményed róla.
Szia! 1760Nt vetőgépem van,én is sokat kínlódtam a külömböző méretű magok beállításával. A megoldás az ESET tárcsaszett. Majdnem tökéletes,és nem kell soronként szenvedni a lesodrókkal.
A jd vetőgépre össz vissz 3 furatot kell felfúrni a kocsik oldalára. Vezetékezés, 2 db számítógép a fővázra. A tengelyen levő csapágyházakat amiken a láncok vannak, azokat alátétek segítségével, vagy távtartók segítségével beljebb vinni pár centit. és egy rövid lánc kell még a kuplung és a jelenlegi kettős lánckerék közé.
Hétfőn megyek dolgozni készítek fényképet a gépemről és ott látszani fog minden. Nem bonyolult, semmi barmolás nem kell, de nem olcsó tudomásom szerint.
Arra a ződ szarra, miért nem rendeltél gyárilag sorelzáró automatikat ???
Nekem olyan van, hamarabb szólsz, örömmel eladtam volna a géppel együtt........
Nem. Sajnos az a bonyolultabb, mert komplett a vákum ház ajtó cserés. Elektromosat szinte bármelyikre fel lehet szerelni. A legkézenfekvőbb, mert nem kell levegővel ellátni, csak 12V és megy is. Esetleg amíg nincs GPS vezérlés, akkor egy kapcsolósorral manuálisan is működtethető. Már az is nagy segítség, hogy ha nem kell kiugrálni a hosszú rávetéseknél. Az igazi a GPS vezérlés.
Ezek a különböző megoldások milyen vetőgépnél elérhető vagy melyekre rakható fel anélkül hogy sokat kelljen barmolni. Gondolom ez a vákuum szelep az egyszerűbb mert csak a csövet kell megszakítani valahol?
Van másik megoldás is, az alkalmas nem láncos hajtásra is. Speciálisan kialakított vákum fedél, amiben elektromosan ki-be kapcsolható egy ablak, ahol a mag a megszűnő vákum miatt vissza esik, mielőtt a vetőcsőhöz érne.
Válasz #52. hozzászólásra
Lac. Érdeklődni szeretnék milyen vetőgéped van? Hogy birkózol meg a nagy téglalap magokkal? Tárcsát cserélgetsz magfajták közt, ha eltér a szemnagysága és formája? Kukoricáról lenne szó természetesen.
A vetőgép szakaszolása úgy müködik, hogy a vetőgép paramétereit sor távolság, sorok száma, be kel állítani a monitorba. Meg kell adni a traktorhoz mért távolságát a vetőelemnek. Ugyan úgy néz ki a john deere elektromos kuplungja mint amit a képen a kolléga belinkelt. Ahol elhaladsz a gps kordináták alapján a számítógép rögzíti. Mivel tudja a gép szélességét és azt hogy egyes sorok egymáshoz viszonyítva hol helyezkednek el, úgy amint olyan területre ér egy sor ahol már a kordináták alapján jártál, úgy áramot ad annak a sorkuplungnak,és így kikapcsol.. Mivel a kuplung nem a vákuumodat szünteti meg, hanem annak a sornak a lánckeréken történő hajtását akadályozza meg, így a tárcsa már nem dob több magot le a földre, mivel nem forog tovább. A haladási sebesség és egyéni beállítások függvényében tized másodperces bontásban szabályozható a monitorban a ki és bekapcsolási idő. Ez általában 0,3 kikapcsolási idő és 0,4 bekapcsolási idő. Tehát ennyivel előbb kapcsol ki és be mint ahogy elérné azt a helyet ahol az adott feladatnak be kell következnie. Mire leesik az utolsó mag, vagy az első ami a vetőcsőben van addigra pont eléred a kívánt helyet. Ha mindent jól állítottál be persze. Ugyan ezen elven működik az önjáró permetező és az újabb permetezők szakaszolása is. Ott ugye nem sorok vannak ha nem szakaszok, 8 - 10 fúvókánként .
Láncos kézi szakaszolás, spc-nél vákuumcső le, mi így csináltuk. John deere vetőgépnél még tudom hogy az adott sornak ki kell iktatni a fület ami a lánckerékről veszi át a hajtást arra szolgál az a fekete kis műanyag. Többi gépről nincs infóm nem ismerem sajna.
fugg szemnkentivel semmi Max 3cm. Oszkerek megy difit vetéshez,nem fogok kapcsolni. horsch prontoval van hogy mászkál elotte csak terranot kap a terület vannak kötöttebb földek meg ha meg van oldal lejtés akkor csinalja. De senkit nem érdekel mert a vetesen nem lehet észrevenni. Amugy ez egy 140lovas traktor 5,5tonna nyilvan nem megy ugy el mint egy 10x tonnás nagyobb. nekunk a talajos nagy traktor sf1 jellel is 2-7cm be megy. Ez ilyen.
A levegős kuplung a vetőkocsi hajtásában van. Nincs összefüggésben a mag adagolással. Két egyforma lánckerék, ami együtt hajt, amíg van levegő a rendszerben, amikor megszűnik a levegő, akkor szétkapcsolódnak. Mint a légfék. Azt, hogy mikor van vagy nincs levegő, pedig manuálisan, vagy a gps által vezérelhető. Ugyanez létezik elektromos rendszerben is. Egyszerűbb, mert ott nem kell levegőt biztosítani a rendszerhez.
Nekem durván 2m+áfa-ba került a trible 750-es monitor+ ez pilot+ field iq szakaszvezérlő. Rangepoint rtx jelem van egy évig ingyenesen (utána 70e+áfa). Mostanra már elég jól kiismertem,ezzel is vetek,elég jó.
Délutánra lesz megközelítő ár, vagy is ígéret van rá Következőkre kértem meg. Rtk-s vevő értelem szerűen erre alkalmas aktiválással, greenstar3 2630 monitor, autotrack ready(kormányzás) swath control (szakaszvezérlés).
A monitor megvételével sajna csak egy sima monitort veszel, mely alkalmas neked sorvezetésre de másra csak 15 órás demóig használható. Így a 2 felsorolt dolog a monitor árán felül lesz értendő.Amint megvan az infó megírom
meg súg juk
ha moderátor lennél te is, lehet szintén elfojtanád a másik újtémátnyitásos igyekezetét hehe
a másikmeg.......
1 moderátor maga meg azt nyit amit akar haha
1444 hozzászólás
Válasz #93. hozzászólásra
A másik hehe.
http://www.teejet.com/hungarian/home/products/precision-farming-products/auto-steering-products/unipilot-.aspx
ez
Válasz #92. hozzászólásra


Melyik?
Ez nem elektrós
Kiváló teljesítményű, válaszkész hidraulikus kormányzóinterfész
ez a mondat hiányzott estére -----
http://www.teejet.com/hungarian/home/products/precision-farming-products/auto-steering-products/fieldpilot--with-matrix--pro.aspx
Válasz #91. hozzászólásra
Teejet.
A topconon meg a trimblen kívül mi van még a piacon ami kínál elektromotoros kormányzásos bizgettyűt?
Úgy látom nem sok hozzászólás van a témához. hehe.
Majd csak egyszer használ valaki még hasonló programot, vagy épp pont az sms-t
Válasz #88. hozzászólásra
Én jd cuccal nem sokra mentem, nem tudtam vele semmit sem csinálni. Lehet én vagyok béna, és ugye angol tudásom nuku. na de az SMS- el mindent simán megcsinálok, és az is angol. A farmworsk-öt nem próbáltam. Én is elégedett vagyok az sms-el. És röhej, mert épp most is azzal szenvedek, hogy ahhoz a monitorhoz nem tudok vele semmit megcsinálni amihez állítólag kaptuk. A kombájnokban a hozamtérképezést axiálos cucc és verza nevezetű monitor készíti, ekkor találkoztam először ezzel a programmal. És nem tudom rátenni a jd monitor által készített térképeket, egyeneseket, amikor első próbálkozásunkra meg sikerült. Azóta nem megy. A jd monitorok közt meg úgy szerkesztem a térképeket , egyeneseket, dokumentációkat, ahogy az nekem tetszik, és látszik is az összes adat, amit szeretnék láttatni.
Válasz #87. hozzászólásra
Hello!
Mire jutottál szoftver ügyben? Nekem az sms-t ajánlották,állítólag jobb mint a farmworks. A JD szoftvere milyen ,nem próbáltátok?
Válasz #61. hozzászólásra
De a felszerelés látható elég jól.
Az ígéretemhez híven a JD vetőgép topikban megtalálod a képeket az elektromos kuplungról. A koszért elnézést, de még nem volt lehetőségem lemosni a gépet
Válasz #84. hozzászólásra
Köszönöm szépen. Már láttam is. Körbenéztem, de ezt a topikot nem találtam, talán mert nem lapoztam eleget vissza. A nyitáskor témának nem is hozta fel a rendszer. Nem sokan foglalkoznak vele, a neten sem sok találat van rá, sajna. De reménykedem csak lesz kicsi hazánkban olyan aki még szorgoskodik hozzám hasonlóan, ebben a témában.
Válasz #80. hozzászólásra
Nem. Ez egy lazított, majd leszántott terület. Nem saját munka. Bérbe vetettük. Próbaképpen.
Válasz #82. hozzászólásra
Nem tudom, hogy melyik modi engedélyezte de beraktam még egy belevaló topikba is, hátha szerencséd lesz.
Nem könnyű olyanra választ találni aminek te az úttörői közé tartozol.
Ag leader SMS softver
Nyitotta: ricardo78 2014-05-04 18:45:42
Új hozzászólás
válasz erre >> | #1. hozzászólás, ricardo78 küldte be 2014-05-04 18:45:42-kor | [TÖRÖL] | Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra
Sziasztok.
Érdeklődni szeretnék, használja e valaki eme szoftver akár basic, advanced verzióját?
Vagy ki milyen farm management szoftver használ az általa használt monitorból kinyert adatok értelmezésére, szerkesztésére?
Moderálta: VMisi (3063) 2014-05-04 21:43:52
Válasz #79. hozzászólásra

Sok válasz a formámat ismerve úgy sem lesz
Miattam lehet. Ki tudja ezt megtenni? Felteszem itt is a kérdést és ennyi
Ki milyen programot használ a monitorának adatainak feldolgozására, szerkesztésére, több monitor közti megosztására? Ha valaki használja az sms szoftvert arról ki mit tud?
Válasz #75. hozzászólásra
Mi volt a baj? Azóta miért nem veszi be? Sajnos nincs rtks gépünk és lehetőség sem rá ezért felesleges beruházásnak éreztem.
Válasz #78. hozzászólásra
Ez a szántás meg lett tárcsázva fagyon?
Válasz #78. hozzászólásra


Ahogy óhajtod!
Az "Ag leader SMS softver" topikot nem lehetett volna ide beleolvasztani?
Válasz #74. hozzászólásra
. Inkább lehetne a cím: Automatikus kormányzás, és ami mögötte van, vagy Precíziós mezőgazdaság. Legyen ami ON topic: Trimble Ez-Pilot, Väderstad Rapid vetőgép, 120Le Case ih maxxum traktor, koriander, direktvetés szántásba. 
Sok itt már az
Válasz #73. hozzászólásra
Köszi megnézem!
Válasz #70. hozzászólásra


Lista áron volt 2e€ !
Hát az első évben okozott némi problémát és azóta nem veszi be a gyomrom........
Válasz #73. hozzászólásra
Mi is kíváncsiak vagyunk ám....
Válasz #69. hozzászólásra
Ment egy mail.
Válasz #53. hozzászólásra
Milyen vetőgéped van? Ezt a levegős kuplungrendszert bármilyenre fel lehet tenni. Én használtan vettem,azthiszem kverneland vetőgépen volt.
Válasz #68. hozzászólásra
Idén tettük be az eset tárcsákat,ez az első szezonom. Sokkal jobb min a gyári cucc. Nem kell szenvedni semmivel,a vákumot sem kell állítgatni annyit. Egyenlőre a napraforgóm kelt ki,teszek fel pár képet a Jd vetőgép topicba. Páran használjuk már az eset szettet(pl decsi),neki ebben több tapasztalata van.
Válasz #64. hozzászólásra
Mert azt mondták több mint egy milla. Miért adod el? nem jó?
Válasz #62. hozzászólásra

És ilyet hol lehet nézni amit írtál hogy elektromos szelep létezik ami lezárja a vákuumot.Mert az nem rossz megoldás lenne
Válasz #67. hozzászólásra
Szia! Ezek szerint te használod az ESET szettet. Hogy vált be? Megéri az árát? Miben változott a gyári tárcsához képest? Visz mindenféle magot. Tőtáv jobb lett? Érdekelne a véleményed róla.
Válasz #59. hozzászólásra
Szia! 1760Nt vetőgépem van,én is sokat kínlódtam a külömböző méretű magok beállításával. A megoldás az ESET tárcsaszett. Majdnem tökéletes,és nem kell soronként szenvedni a lesodrókkal.
Válasz #61. hozzászólásra
A jd vetőgépre össz vissz 3 furatot kell felfúrni a kocsik oldalára. Vezetékezés, 2 db számítógép a fővázra. A tengelyen levő csapágyházakat amiken a láncok vannak, azokat alátétek segítségével, vagy távtartók segítségével beljebb vinni pár centit. és egy rövid lánc kell még a kuplung és a jelenlegi kettős lánckerék közé.
Hétfőn megyek dolgozni készítek fényképet a gépemről és ott látszani fog minden. Nem bonyolult, semmi barmolás nem kell, de nem olcsó tudomásom szerint.
Válasz #64. hozzászólásra

Mivan nem birsz vele mellényultál vele?
Válasz #61. hozzászólásra

Arra a ződ szarra, miért nem rendeltél gyárilag sorelzáró automatikat ???
Nekem olyan van, hamarabb szólsz, örömmel eladtam volna a géppel együtt........
Válasz #61. hozzászólásra
a vákumszelep felejtős(szerintem nem is használják a gyárak)mivel eldobja a magot(atárcsárol),és több idő kell,hogy ujra vessen
Válasz #61. hozzászólásra

Nem. Sajnos az a bonyolultabb, mert komplett a vákum ház ajtó cserés. Elektromosat szinte bármelyikre fel lehet szerelni. A legkézenfekvőbb, mert nem kell levegővel ellátni, csak 12V és megy is. Esetleg amíg nincs GPS vezérlés, akkor egy kapcsolósorral manuálisan is működtethető. Már az is nagy segítség, hogy ha nem kell kiugrálni a hosszú rávetéseknél. Az igazi a GPS vezérlés.
Válasz #60. hozzászólásra
Ezek a különböző megoldások milyen vetőgépnél elérhető vagy melyekre rakható fel anélkül hogy sokat kelljen barmolni. Gondolom ez a vákuum szelep az egyszerűbb mert csak a csövet kell megszakítani valahol?
Válasz #56. hozzászólásra
Van másik megoldás is, az alkalmas nem láncos hajtásra is. Speciálisan kialakított vákum fedél, amiben elektromosan ki-be kapcsolható egy ablak, ahol a mag a megszűnő vákum miatt vissza esik, mielőtt a vetőcsőhöz érne.
Válasz #52. hozzászólásra
Lac. Érdeklődni szeretnék milyen vetőgéped van? Hogy birkózol meg a nagy téglalap magokkal? Tárcsát cserélgetsz magfajták közt, ha eltér a szemnagysága és formája? Kukoricáról lenne szó természetesen.
Válasz #51. hozzászólásra
A vetőgép szakaszolása úgy müködik, hogy a vetőgép paramétereit sor távolság, sorok száma, be kel állítani a monitorba. Meg kell adni a traktorhoz mért távolságát a vetőelemnek. Ugyan úgy néz ki a john deere elektromos kuplungja mint amit a képen a kolléga belinkelt. Ahol elhaladsz a gps kordináták alapján a számítógép rögzíti. Mivel tudja a gép szélességét és azt hogy egyes sorok egymáshoz viszonyítva hol helyezkednek el, úgy amint olyan területre ér egy sor ahol már a kordináták alapján jártál, úgy áramot ad annak a sorkuplungnak,és így kikapcsol.. Mivel a kuplung nem a vákuumodat szünteti meg, hanem annak a sornak a lánckeréken történő hajtását akadályozza meg, így a tárcsa már nem dob több magot le a földre, mivel nem forog tovább. A haladási sebesség és egyéni beállítások függvényében tized másodperces bontásban szabályozható a monitorban a ki és bekapcsolási idő. Ez általában 0,3 kikapcsolási idő és 0,4 bekapcsolási idő. Tehát ennyivel előbb kapcsol ki és be mint ahogy elérné azt a helyet ahol az adott feladatnak be kell következnie. Mire leesik az utolsó mag, vagy az első ami a vetőcsőben van addigra pont eléred a kívánt helyet. Ha mindent jól állítottál be persze. Ugyan ezen elven működik az önjáró permetező és az újabb permetezők szakaszolása is. Ott ugye nem sorok vannak ha nem szakaszok, 8 - 10 fúvókánként .
Láncos kézi szakaszolás, spc-nél vákuumcső le, mi így csináltuk. John deere vetőgépnél még tudom hogy az adott sornak ki kell iktatni a fület ami a lánckerékről veszi át a hajtást arra szolgál az a fekete kis műanyag. Többi gépről nincs infóm nem ismerem sajna.
Válasz #38. hozzászólásra
fugg szemnkentivel semmi Max 3cm. Oszkerek megy difit vetéshez,nem fogok kapcsolni. horsch prontoval van hogy mászkál elotte csak terranot kap a terület vannak kötöttebb földek meg ha meg van oldal lejtés akkor csinalja. De senkit nem érdekel mert a vetesen nem lehet észrevenni. Amugy ez egy 140lovas traktor 5,5tonna nyilvan nem megy ugy el mint egy 10x tonnás nagyobb. nekunk a talajos nagy traktor sf1 jellel is 2-7cm be megy. Ez ilyen.
Válasz #55. hozzászólásra

Akkor ezt opcióként lehet megvenni a vetőgépekhez - már amelyikhez van.
Kíváncsi lennék, hogy ami nem láncos hanem kardános azt hogyan oldották meg.
Alapból a láncos hajtású vetőgépeket lehet machanikusan, kézzel szakaszolni?
Válasz #54. hozzászólásra

A levegős kuplung a vetőkocsi hajtásában van. Nincs összefüggésben a mag adagolással. Két egyforma lánckerék, ami együtt hajt, amíg van levegő a rendszerben, amikor megszűnik a levegő, akkor szétkapcsolódnak. Mint a légfék. Azt, hogy mikor van vagy nincs levegő, pedig manuálisan, vagy a gps által vezérelhető. Ugyanez létezik elektromos rendszerben is. Egyszerűbb, mert ott nem kell levegőt biztosítani a rendszerhez.
Válasz #52. hozzászólásra
Mi az a levegős kuplung? Hogy működik az, hogy a magot megtartsa és már ne ejtse le a földre?
Válasz #52. hozzászólásra
De ahhoz a vetőgépnél kell hogy soronkent kapcsolható legyen?
Válasz #51. hozzászólásra
Bármilyen vetőgépre fel lehet tenni,nekem jd vetőgépen van levegős kuplungok vannak minden soron
Válasz #50. hozzászólásra
Hogy működik a vetőgép szakaszolása? Milyen vetőgép?
Válasz #49. hozzászólásra
Nem,nekem a vetőgépen is kapcsolja a sorokat.
Válasz #48. hozzászólásra
A szakaszvezérlőt csak permetezőhöz lehet használni?
Válasz #47. hozzászólásra
Nekem durván 2m+áfa-ba került a trible 750-es monitor+ ez pilot+ field iq szakaszvezérlő. Rangepoint rtx jelem van egy évig ingyenesen (utána 70e+áfa). Mostanra már elég jól kiismertem,ezzel is vetek,elég jó.
Válasz #43. hozzászólásra
Délutánra lesz megközelítő ár, vagy is ígéret van rá Következőkre kértem meg. Rtk-s vevő értelem szerűen erre alkalmas aktiválással, greenstar3 2630 monitor, autotrack ready(kormányzás) swath control (szakaszvezérlés).
A monitor megvételével sajna csak egy sima monitort veszel, mely alkalmas neked sorvezetésre de másra csak 15 órás demóig használható. Így a 2 felsorolt dolog a monitor árán felül lesz értendő.Amint megvan az infó megírom
Válasz #44. hozzászólásra

Meg ahogy Heci írja.
Ami késik....., meg ott az a majdnem szócska!
Amúgy milyen lett volna a címe?
Válasz #44. hozzászólásra
meg súg juk
ha moderátor lennél te is, lehet szintén elfojtanád a másik újtémátnyitásos igyekezetét hehe
a másikmeg.......
1 moderátor maga meg azt nyit amit akar haha