Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraEzzel már nekünk is volt problémánk,, és nem volt más mint a gyors csatlakozók hibája,, igaz a milyenk váltószelepes volt, nem rúgó rásegítéses. Azon van olyan szelep amivel lehet lassítani, és gyorsítani, de lassú módban megáll gondolkodni, hagyni kellet a gyorson és nagyobb gázon kezdve, majd alapjáraton, nem akkora erővel fórdított.
Ha valakit érdekel van két pár voogel un400 vatta új kormány lemez, amit esetleg elcserélnék un300 kormánylemezre jobbosra előtét betéttel eggyütt. ÉN már sok ekét átalakitottam, vatta újj román ekém volt, ágyeke állítható fogásszélességgel aminek az ekevasát megprobáltam egy kicsit elfektetni, hogy ne mint egy gréder lap, hanem mint a vogelnak is megvan fektetve az ekevasa..
raba&verk vrió vázra vettem 3 pár WST430 EKEFEJET, CSAK A SULYA VÉGETT NEM LETT JÓ AZ MTZ-HEZ, MERT 12-13 MÁZSA VOLT, DE MOST A 16245 KRISZTÁLLAL HÚZOM, A FOGÁST 24-48 LEHET ÁLLÍTANI MENETKÖZBEN IS..
Most is van egy voogel note ekém, amire 950 réselt fejeket vettem, csak még nem raktam össze, mert közben vettem egy 4 fejes v.f.ekét, george bessont, amin volt mit renbe rakni. én már régebben is használtam az mtz-hez v.f. ekét, pedig mindenki azt mondta, hogy nem mtz-nek való,, pedig kíváló. de az ekéknél nagyon oda kell figyelni a hátszögnek ami a kopásból eredően lassan megy bele a földbe, én nagyon pártolom az órbetétet, mégha egy nagyob ekevasból vágunk ki, 40-50mm széleset, az se baj, ha a hátsó részét kemény pálcával felrakjuk.. Ezt A BŰVŐS 28HA többen emlegetik, nekem is csak ennyi van, de ha elkezdünk gépesíteni, akkor már ugy kell a gépeket megválasztani, hogy őrömünk teljen a munkába, ne féljünk, hogy már megint szántani kell, és ugyan most vizes, száraz, csutkás a földünk. mi már a új kombájnoknak köszönhetöen, direktbe szántunk, mert a csutka szár elég szét van fújva, és szépen, "feketére lehet szántani, igaz egy kis ammonium nitrátot szorunk előtte,,,,,,,
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáracsak azért,hogy ne off:a transzportkerék:a harmadikpontot is elég jó kis móka le-fel rakni,de megoldható...viszont itt nálunk a faluba 1-2gazdának van mtz+helti plutó 3asba,az meg azé másabb mint amit te akarsz...én megnézném azért hogy mekkora annak a helti titánnak a max fogásszélessége,ha tudja az 50centit,én nem sokat variálnák...2x50cent oszt viszlát!!
Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa steyr profi már 6 dugós motor,azt illik a 6 dugóssal összehasonlitani-az uj crystallal-vagya fergákkal de ezek már nem támogatandó gépek 50-60%-al,egyébként egy osztrák jómodu gazda v paraszt kinek hogy tetszik mondta azt hogy szerinte csak 4 traki adja le a talajra az erőt-nyomatékot:a deere-steyr-fendt-MTZ...(NOS Ő IGY LÁTJA)
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásárate tudod!!én azt mondom,hogy ha a heltin gondolkocc,én 2eset venném!más:a steyer multit,nem jo kategoriába sorolod!a kat társa a steyernek(cnh:farmall,t5,multi)a zetornál az a proxima!!!!a forterrához ne a multit,hanem a profit (maxxum-t6)hasonlitgasd!!!meglepőcc!!
Válasz fexco #6185. hozzászólásáraaz mtz 952.4 fel lett töltve kalcium kloridos folyadékkal igy már 5980 kg lett még uj korában emeltettem egy picit a turbonyomáson és az adagoló be lett löve,igy biztosan meg a 100 paci,mondotta nekem a gépkereskedő hogy ezek a motorok csavarra egyeznek a 1025-el ami ugye 107 le,de nekem elég egy picit kevesebb is de ugy gondolom akármelyik 100 le traktorral kiállhat akármilyen próbára ha erőről van szó(egy élő példa a 105le same explorer csak 4350kg a constaros kereskedőtől elhozva de még a nagyobb testü same virtus is csak 4700 kg ami megegyezik egy 820.4 mtz önsulyával,jelen pillanatban talán a legnagyobb önsulyu gép ebben a 110 pacis tartományban és a legnagyobb tengelytávu is egyben ami nem egy elhanygolható tény az a ZETOR FORTERRA 100-130 ig tartó tipusai meglepödtem én is de az elmult napokban folyamatosan gépeket nézegetek a leendő pályázat miatt és ezek a tények,talán még a steyr multi 5100 kg
Válasz fexco #6185. hozzászólásáranyilván a vonulások miatt kellene a kerék hogy addig se rángassa a gépet,a szántás közben pedig a fordulóknál majd óvatosan megoldjuk,mert az erővel nem lehet gond
Válasz Dekalb #6184. hozzászólásáraüdv!csak a transzportkerékről kérdeznék,hogy az neked miért transzportkerékkel kellene,mert ha mtzvel viszed,akkor sok választásod nincs,egyértelműen kell,mert nem tucc vele vonulni normálisan,mongyuk majd még igy is lesznek gondok.azért azt tudd,hogy egy transzportkerék még plussz súly,és elég hátul van,ha meg nyugati traktorhoz kapcsolnád,akkor teljesen felesleges!!
Válasz Maszek Zs #6181. hozzászólásáraLátom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség..... Nagyon súlyos ez a technika. Valamikor én is így kezdtem, de ma már nem lenne türelmem hozzá.
Válasz Farkas István. #6177. hozzászólásáraKöszi!
Ez így van amit mondasz! Főleg onnan tudom,hogy az enyém Én csak azért raktam be,laza lakatok probléma végett. Meg egy éve beszéltünk már erről Te is raktál egy videót.
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáranekünk is van olyan földrész ami ragacsos kötött szar.
a 4650-es fogja aztán keresztbe akarja állitani,meg kilöki az ekét majdnem a földből,ez ilyen sajnos.
Válasz Maszek Zs #6172. hozzászólásáraAz egyes eke, (néhai fogatos eke) minden mai ekének is az alapját képezi, mármint működési szempontok szerint. Az egyes ekék iránytartásában meghatározó szerepet játszik a csúszótalp, ami hosszabb volt, mint a mai ekéknek. Ez a hosszú csúszótalp tartja egyenesben az ekét, sőt a fogatos ekénél (aminek volt még egy elől haladó "taliga" része ) még lefelé is tartott, ilyeténképpen még a mélységet is az tartotta. Végül is ezt ennél az ekénél is megfigyelhetjük, mert látható, h. a mélységállító kerék csak kóvályog az eke után, tehát nem tart terhet, azaz mélységet.Így valójában nem is értem, miért van rajta. Ez az eke nem menne el egy kötelen, de a fogatos eke valóban úgy ment.
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáraAz ekén a vonótengely(Z tengely) menetirány szerinti bal felét állítsd hátrébb ( vagy a jobb felét előrébb) addig mig laza lakatokkal az eke nem akar semerre oldalirányba menni szántás közbe.
Válasz Maszek Zs #6172. hozzászólásáraHa nincsen gyártási és beállítási hiba akkor egy szál drótkötéllel húzva is el kell mennie egyenesen egy jó ekének!
Üdv!
Azt akarom kérdezni itt,hogy lehet nem megy el az eke a traktor alá?? A videó 10.másodpercénél a csávó forgatja jobbra balra. Tehát nincs ki kötve sehova!
Üdv!
Nektek mai nap szántottam kötött fekete földet! Majd készült egy rövid videó is!
Az a gondom hogy nem tudtam laza alsó lakatokkal szántani mert, az eke mindig elment a szántatlan rész felé amennyire a lakat engedte, a gép orrát meg vitte volna a szántás felé!
Így valahol az első ekefej nagyot fogott meg hagyott ki részt az előző rend között! Úgy csináltam utána hogy a baloldali lakattal addig állítottam még egyformát nem vitt minden fej!
Válasz Sárközi Róbert #6163. hozzászólásáravicces, szerinted mit kezdjek a nyírker plusz árával mikor nekem nagykerben hozzák. csak most eléggé sok baj van odakint, állitólag iskolázatlan, és alulmüvelt munkaerőt alkalmaznak a raktárakban a németek éhbérért és elkeverednek az áruk, arról én meg nem tehetek
Válasz csoppika #6161. hozzászólásáraszia , megjött az alkatrészek nagyobbik része ,természetesen a majom német nem tud megkülönböztetni egy landsberg előtétet egy kverneland szántóvastól, valaki meg nézegethet ki a fejéből, h mit kezdjen egy szántóvas sorral, majd szétdurrant a fejem mikor megláttam, ami megjött dobom fel
Válasz A.Gergő #6113. hozzászólásáraLehet igazad lesz...
Legközelebb lehet a haverom osztrák munkahelyi címét használom inkább, oszt megrendelem oda a cuccot németből...oda talán még ismeri a határidőt a sváb futárcég...
(sajna a magyar hiába küldené tovább, ha nincs mit)
A bosszúság az, hogy 7végén itthon leszek, össze tudtam volna legózni, a traki úgyis sztenderen van...
Válasz mtz1221 #6153. hozzászólásáraAhogy visszanézek,itt egy szabadon lévő atomtudóst talán pozitívan kéne diszkriminálni,amíg vissza nem viszik az atommáglyához közelebb.
Válasz Gabesz 01 #6144. hozzászólásáraElférsz itt.Én is.Marha nehezen,de biztosan.Húsz köbcentis fejeddel is minden ősszel húzhatod a harmincötös,negyvenes,vagy Ligar-Tigar ekédet,öröm látni,hogy elfagy végre a talaj.
Válasz zoli336 #6137. hozzászólásáratudtommal egész más a formája, a b125 lekerekített IH kormánylemezre hajaz, a b200 vége is szögletes, semmire sem hasonlító.
Válasz Gabesz 01 #6142. hozzászólásáraSzerintem ha gjoni-nak oda adod azt a nafta menyiséget amit elb@sztok a szántással(de becsületesen az egészet),meg megígéred neki hogy leszopsz a fórumozásról,akkor minden évben örömmel felszánt nektek.
Válasz Tomi81 #6147. hozzászólásáraPersze... Kiviszik az új ekét...kimegy a szervizes...csinálnak próbaszántást... Majd a magával vitt aggregátor és inverter segítségével a szervizes fixre hegeszt minden orsót a traktoron meg az ekén... Így lesz az igazi szántó traktor
Válasz Tomi81 #6147. hozzászólásáraSzia
Na ez az amit nem ért meg ,hogy alapvetően be kell állítani, évek óta mondják neki...mind hiába.
Valamikor én is MTZ-50 meg B-200 kombóval mentem , azt is be kellett állítani és gyönyörű munkát végzett.
Nekünk az 552 után 3fejes Ih van, jármiban gyártották. Amikor a szárazságban a kühne nem ment bele a földbe, én vígan szántottam, megfelelő mélységben. A kühnének a beforgatója tetszik, hogy lejjebb van, a kormánylemezen, biztos jobban forgatja a motyót, de azt mondják nehezebb húzni.
A tiédnél könnyebb húzású eke nem kell, csak le kellene cserélni rajta amit kell, meg BE KELLENE ÁLLÍTANI!!!
Kollégám 50-es mezítlábassal húzza az olyan ekét mint a tiéd, és szépen viszi.
Miből gondolod hogy az újat be fogod tudni állítani?
Vagy azt hiszed, hogy új és be van állítva???
8296 hozzászólás
Szerintetek az alábbi képeken szereplő két ekének milyen kormánylemeze van?


IH és abból lett lekerekítve?
Válasz pamlenyiistvan #6042. hozzászólásáraEzzel már nekünk is volt problémánk,, és nem volt más mint a gyors csatlakozók hibája,, igaz a milyenk váltószelepes volt, nem rúgó rásegítéses. Azon van olyan szelep amivel lehet lassítani, és gyorsítani, de lassú módban megáll gondolkodni, hagyni kellet a gyorson és nagyobb gázon kezdve, majd alapjáraton, nem akkora erővel fórdított.
Ha valakit érdekel van két pár voogel un400 vatta új kormány lemez, amit esetleg elcserélnék un300 kormánylemezre jobbosra előtét betéttel eggyütt. ÉN már sok ekét átalakitottam, vatta újj román ekém volt, ágyeke állítható fogásszélességgel aminek az ekevasát megprobáltam egy kicsit elfektetni, hogy ne mint egy gréder lap, hanem mint a vogelnak is megvan fektetve az ekevasa..
raba&verk vrió vázra vettem 3 pár WST430 EKEFEJET, CSAK A SULYA VÉGETT NEM LETT JÓ AZ MTZ-HEZ, MERT 12-13 MÁZSA VOLT, DE MOST A 16245 KRISZTÁLLAL HÚZOM, A FOGÁST 24-48 LEHET ÁLLÍTANI MENETKÖZBEN IS..
Most is van egy voogel note ekém, amire 950 réselt fejeket vettem, csak még nem raktam össze, mert közben vettem egy 4 fejes v.f.ekét, george bessont, amin volt mit renbe rakni. én már régebben is használtam az mtz-hez v.f. ekét, pedig mindenki azt mondta, hogy nem mtz-nek való,, pedig kíváló. de az ekéknél nagyon oda kell figyelni a hátszögnek ami a kopásból eredően lassan megy bele a földbe, én nagyon pártolom az órbetétet, mégha egy nagyob ekevasból vágunk ki, 40-50mm széleset, az se baj, ha a hátsó részét kemény pálcával felrakjuk.. Ezt A BŰVŐS 28HA többen emlegetik, nekem is csak ennyi van, de ha elkezdünk gépesíteni, akkor már ugy kell a gépeket megválasztani, hogy őrömünk teljen a munkába, ne féljünk, hogy már megint szántani kell, és ugyan most vizes, száraz, csutkás a földünk. mi már a új kombájnoknak köszönhetöen, direktbe szántunk, mert a csutka szár elég szét van fújva, és szépen, "feketére lehet szántani, igaz egy kis ammonium nitrátot szorunk előtte,,,,,,,
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáracsak azért,hogy ne off:a transzportkerék:a harmadikpontot is elég jó kis móka le-fel rakni,de megoldható...viszont itt nálunk a faluba 1-2gazdának van mtz+helti plutó 3asba,az meg azé másabb mint amit te akarsz...én megnézném azért hogy mekkora annak a helti titánnak a max fogásszélessége,ha tudja az 50centit,én nem sokat variálnák...2x50cent oszt viszlát!!


Válasz fexco #6192. hozzászólására2dugóval kevesebb,rövidebb,könnyebb,semmi más!
Válasz Dekalb #6191. hozzászólásáravan belőlük 4 dugós is!!

Válasz fexco #6189. hozzászólásáraa steyr profi már 6 dugós motor,azt illik a 6 dugóssal összehasonlitani-az uj crystallal-vagya fergákkal de ezek már nem támogatandó gépek 50-60%-al,egyébként egy osztrák jómodu gazda v paraszt kinek hogy tetszik mondta azt hogy szerinte csak 4 traki adja le a talajra az erőt-nyomatékot:a deere-steyr-fendt-MTZ...(NOS Ő IGY LÁTJA)
Válasz Dekalb #6188. hozzászólásáraja a t6-os NH az meg 67q.
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásárate tudod!!én azt mondom,hogy ha a heltin gondolkocc,én 2eset venném!más:a steyer multit,nem jo kategoriába sorolod!a kat társa a steyernek(cnh:farmall,t5,multi)a zetornál az a proxima!!!!a forterrához ne a multit,hanem a profit (maxxum-t6)hasonlitgasd!!!meglepőcc!!
Válasz Dekalb #6187. hozzászólásáraJa a forterra 110 hsx 5400kg körül mozog de ez még nem a 8 mázsás első nagysulyszettel értendő
Válasz fexco #6185. hozzászólásáraaz mtz 952.4 fel lett töltve kalcium kloridos folyadékkal igy már 5980 kg lett még uj korában emeltettem egy picit a turbonyomáson és az adagoló be lett löve,igy biztosan meg a 100 paci,mondotta nekem a gépkereskedő hogy ezek a motorok csavarra egyeznek a 1025-el ami ugye 107 le,de nekem elég egy picit kevesebb is de ugy gondolom akármelyik 100 le traktorral kiállhat akármilyen próbára ha erőről van szó(egy élő példa a 105le same explorer csak 4350kg a constaros kereskedőtől elhozva de még a nagyobb testü same virtus is csak 4700 kg ami megegyezik egy 820.4 mtz önsulyával,jelen pillanatban talán a legnagyobb önsulyu gép ebben a 110 pacis tartományban és a legnagyobb tengelytávu is egyben ami nem egy elhanygolható tény az a ZETOR FORTERRA 100-130 ig tartó tipusai meglepödtem én is de az elmult napokban folyamatosan gépeket nézegetek a leendő pályázat miatt és ezek a tények,talán még a steyr multi 5100 kg
Válasz fexco #6185. hozzászólásáranyilván a vonulások miatt kellene a kerék hogy addig se rángassa a gépet,a szántás közben pedig a fordulóknál majd óvatosan megoldjuk,mert az erővel nem lehet gond
Válasz Dekalb #6184. hozzászólásáraüdv!csak a transzportkerékről kérdeznék,hogy az neked miért transzportkerékkel kellene,mert ha mtzvel viszed,akkor sok választásod nincs,egyértelműen kell,mert nem tucc vele vonulni normálisan,mongyuk majd még igy is lesznek gondok.azért azt tudd,hogy egy transzportkerék még plussz súly,és elég hátul van,ha meg nyugati traktorhoz kapcsolnád,akkor teljesen felesleges!!
helti titán ekéről kérnék véleményt 3 fejes vf érdekelne transzportkerékkel
Válasz Farkas István. #6182. hozzászólására

Válasz Maszek Zs #6181. hozzászólásáraLátom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség....

. Nagyon súlyos ez a technika. Valamikor én is így kezdtem, de ma már nem lenne türelmem hozzá.
Válasz Farkas István. #6177. hozzászólásáraKöszi!
Én csak azért raktam be,laza lakatok probléma végett. Meg egy éve beszéltünk már erről
Te is raktál egy videót.
Ez így van amit mondasz! Főleg onnan tudom,hogy az enyém
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáranekünk is van olyan földrész ami ragacsos kötött szar.
a 4650-es fogja aztán keresztbe akarja állitani,meg kilöki az ekét majdnem a földből,ez ilyen sajnos.
Válasz JohnnyPíít #6178. hozzászólásáraVan még vagy 15 hektár szántanivalóm , ráállítanám az öreget az ekére, hadd tartsa, hamár annyira ért hozzá.


Ekén szörfözés :D

Válasz Maszek Zs #6172. hozzászólásáraAz egyes eke, (néhai fogatos eke) minden mai ekének is az alapját képezi, mármint működési szempontok szerint. Az egyes ekék iránytartásában meghatározó szerepet játszik a csúszótalp, ami hosszabb volt, mint a mai ekéknek. Ez a hosszú csúszótalp tartja egyenesben az ekét, sőt a fogatos ekénél (aminek volt még egy elől haladó "taliga" része ) még lefelé is tartott, ilyeténképpen még a mélységet is az tartotta. Végül is ezt ennél az ekénél is megfigyelhetjük, mert látható, h. a mélységállító kerék csak kóvályog az eke után, tehát nem tart terhet, azaz mélységet.Így valójában nem is értem, miért van rajta. Ez az eke nem menne el egy kötelen, de a fogatos eke valóban úgy ment.
Uraim! "Gabesz" Klónjainak? Karácsonyiajándék? V...lányról válasszonvalamit? Vagy felveszem henteskesztyüt..... kocsikázok párkilómétert................ és kiveremneki! Szavazatokatvárom!!! Ekeileg unom a baromságát!!!
Válasz Mtz 550E #6171. hozzászólásáraAz ekén a vonótengely(Z tengely) menetirány szerinti bal felét állítsd hátrébb ( vagy a jobb felét előrébb) addig mig laza lakatokkal az eke nem akar semerre oldalirányba menni szántás közbe.
Válasz Maszek Zs #6172. hozzászólásáraHa nincsen gyártási és beállítási hiba akkor egy szál drótkötéllel húzva is el kell mennie egyenesen egy jó ekének!
Válasz Maszek Zs #6172. hozzászólásáraLink lemaradt
https://www.youtube.com/watch?v=-Q4MfPI6z4w
Üdv!
A videó 10.másodpercénél a csávó forgatja jobbra balra. Tehát nincs ki kötve sehova!
Azt akarom kérdezni itt,hogy lehet nem megy el az eke a traktor alá??
Üdv!
Nektek mai nap szántottam kötött fekete földet! Majd készült egy rövid videó is!
Az a gondom hogy nem tudtam laza alsó lakatokkal szántani mert, az eke mindig elment a szántatlan rész felé amennyire a lakat engedte, a gép orrát meg vitte volna a szántás felé!
Így valahol az első ekefej nagyot fogott meg hagyott ki részt az előző rend között! Úgy csináltam utána hogy a baloldali lakattal addig állítottam még egyformát nem vitt minden fej!
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:30:12
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:30:17
Válasz ICE #6165. hozzászólásáraMár csak egy buborék kellene a kék nadrágos jóember fejéhez, hogy is kell állnia a
"Z tengelynek"?
Válasz ICE #6165. hozzászólásáraEhh....megidézed a szellemet



Ezt a képet küldöm Gabesz 01-nek, valamiért ő jutott eszembe mikor megláttam-e képet...

Válasz Sárközi Róbert #6163. hozzászólásáravicces, szerinted mit kezdjek a nyírker plusz árával mikor nekem nagykerben hozzák. csak most eléggé sok baj van odakint, állitólag iskolázatlan, és alulmüvelt munkaerőt alkalmaznak a raktárakban a németek éhbérért és elkeverednek az áruk, arról én meg nem
tehetek
Válasz JOSEY #6162. hozzászólásáraMiért nem Gránit utángyártott alkatrészeket használsz a Nyirker meg hozza katalógus alapján
Válasz csoppika #6161. hozzászólásáraszia , megjött az alkatrészek nagyobbik része ,természetesen a majom német nem tud megkülönböztetni egy landsberg előtétet egy kverneland szántóvastól, valaki meg nézegethet ki a fejéből, h mit kezdjen egy szántóvas sorral, majd szétdurrant a fejem mikor megláttam, ami megjött dobom fel
Válasz A.Gergő #6113. hozzászólásáraLehet igazad lesz...


Legközelebb lehet a haverom osztrák munkahelyi címét használom inkább, oszt megrendelem oda a cuccot németből...oda talán még ismeri a határidőt a sváb futárcég...
(sajna a magyar hiába küldené tovább, ha nincs mit)
A bosszúság az, hogy 7végén itthon leszek, össze tudtam volna legózni, a traki úgyis sztenderen van...
Válasz mtz1221 #6153. hozzászólásáraAhogy visszanézek,itt egy szabadon lévő atomtudóst talán pozitívan kéne diszkriminálni,amíg vissza nem viszik az atommáglyához közelebb.
Válasz oprita #6158. hozzászólásáraJól mondod
Válasz Gabesz 01 #6144. hozzászólásáraElférsz itt.Én is.Marha nehezen,de biztosan.Húsz köbcentis fejeddel is minden ősszel húzhatod a harmincötös,negyvenes,vagy Ligar-Tigar ekédet,öröm látni,hogy elfagy végre a talaj.
Válasz Marti Miklós #6155. hozzászólásáralehet, h még van a raktárban egy müanyag kormánylemez b-123 hoz ...
Válasz Marti Miklós #6155. hozzászólásáraaz a b-123
Válasz zoli336 #6137. hozzászólásáratudtommal egész más a formája, a b125 lekerekített IH kormánylemezre hajaz, a b200 vége is szögletes, semmire sem hasonlító.
Válasz Gabesz 01 #6142. hozzászólásáraSzerintem ha gjoni-nak oda adod azt a nafta menyiséget amit elb@sztok a szántással(de becsületesen az egészet),meg megígéred neki hogy leszopsz a fórumozásról,akkor minden évben örömmel felszánt nektek.
Válasz csoppika #6151. hozzászólásáraVagy összeveri a menetekez az orsókon!
Válasz Tomi81 #6147. hozzászólásáraPersze... Kiviszik az új ekét...kimegy a szervizes...csinálnak próbaszántást... Majd a magával vitt aggregátor és inverter segítségével a szervizes fixre hegeszt minden orsót a traktoron meg az ekén... Így lesz az igazi szántó traktor


Válasz Tomi81 #6147. hozzászólásáraSzia
Na ez az amit nem ért meg ,hogy alapvetően be kell állítani, évek óta mondják neki...mind hiába.
Valamikor én is MTZ-50 meg B-200 kombóval mentem , azt is be kellett állítani és gyönyörű munkát végzett.
Válasz Gabesz 01 #6144. hozzászólásáraÜdv
Ne szédíts már, minél kisebb a fogásszélesség fejenként, annál könnyebb húzni.
Válasz Gabesz 01 #6142. hozzászólásáraHali,
Nekünk az 552 után 3fejes Ih van, jármiban gyártották. Amikor a szárazságban a kühne nem ment bele a földbe, én vígan szántottam, megfelelő mélységben. A kühnének a beforgatója tetszik, hogy lejjebb van, a kormánylemezen, biztos jobban forgatja a motyót, de azt mondják nehezebb húzni.
Válasz Gabesz 01 #6142. hozzászólásáraHú te gyerek!
A tiédnél könnyebb húzású eke nem kell, csak le kellene cserélni rajta amit kell, meg BE KELLENE ÁLLÍTANI!!!
Kollégám 50-es mezítlábassal húzza az olyan ekét mint a tiéd, és szépen viszi.
Miből gondolod hogy az újat be fogod tudni állítani?
Vagy azt hiszed, hogy új és be van állítva???