Fórum
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Búza és árpa vetőmagok a gyakorlatban új
- Forgatás nélküli talajművelés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Szakmai rendezvények új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
Cikkajánló

Mire költöttek a gazdák 2024-ben?
A beruházások 94 százaléka a mezőgazdasági vállalkozások alaptevékenységéhez...
Előzmény: termelo #7433 hozzászólása
Nézegettem én is, jó cuccokat gyártanak.
Előzmény: MTZ1221.3 #7429 hozzászólása
Az Obsol olcsóbb lehet, ebben a tavalyi hirdetésben ami képről Yetter 2960 elővágó és 2967-007 sortisztító, 105 ezer az elővágó és 260 a sortisztító.
Előzmény: termelo #7427 hozzászólása
Szia!
Ez PP Reveal az Akreától, vagy más típus?
Előzmény: Sk Laci #62757 hozzászólása
+1 Windy Premium
Előzmény: FERGA 5455 #198 hozzászólása
Üdv!
Melyik faluban?
Nekem a mobilnet is szakadozott amég Telekomos voltam, a Vodánál itt több helyen van térerő, viszont a mobilnet gyalázatosan lassú, de azért a kormányzás működött róla.
Régebben a Szekszárdi bázishoz szoktam csatlakozni, de állandóan Float RTK-ra váltott és kikapcsolt a kormányzás. Aztán próbáltam a "Tabi" centipede bázist, az közelebb van és úgy jobban működött, de még mindig néha Float-ra váltott. Múltkor olvastam itt valamelyik topicban az Agronet RTK hálózatról, hogy megbízhatóan tudja amit kell, felhívtam Wittner Lászlót, mondta, hogy a Roaming simmel ami az 1éves rtk előfizetéshez jár az egyik ügyfelének Ozorán valami elég eldugott völgyben is van hálózat, úgyhogy megrendeltem. Még élesben nem teszteltem.
Előzmény: Csera #197 hozzászólása
Ha megbízhatóan működik és van háttértámogatása is, akkor szerintem az a legkevesebb, hogy hogy néz ki.
A MGuide jól néz ki, de vannak érdekes dolgok. Pl kicsit mozdul hátra a traktor, már tolatást jelez és gombnyomásra fordul csak meg az irány..
Előzmény: VMisi #196 hozzászólása
Megvannak a területek koordinátái, az öcsém készített qgisben shp fájlt és azt szerettem volna betölteni, hogy hátha működne az A-B egyenes több körbeszegéssel vonalvezetési módban vetésnél, de egyelőre nem sikerült. Az A-B egyenest már próbáltam vele két hete, akkor be tudtam úgy állítani, hogy egész jól tartotta a 0-5cm-t.
Közben visszahívott a B Zoltán és elküldtem neki a shp fájlt is meg a naplófajlokat is előtte, remélem csak annyi a baja, hogy a shp-val van gond. Mondjuk kiírhatná a rendszer, hogy figyelj hülyegyerek nem jó amit be akarsz olvasni vagy ilyesmi.
Ha megoldódik leírom ide.
Előzmény: MTZ1221.3 #199 hozzászólása
Szia!
Nem jutottál eszembe.
Köszi, átküldtem viberen!
Sziasztok!
lesz ebből hamarosan valószínűleg. 
Nektek is egy kalap ..ar ez a MachineryGuide rendszer?
Shp fájlt nem olvassa be, visszaugrik a menübe, mégegyszer próbálom akkor hibaüzenettel leáll az egész alkalmazás.
2023-ban mikor vettük akkor is változatos hibákat produkált, telefonálgattam naplófájlokat küldözgettem, aztán meguntam.
Tavaly már kiszereltem a traktorból, mert egyáltalán nem működött, változatos hibákat dobott, most beraktam egy másikba, frissítettem mindent még a firmware-eket is, mondom adok egy esélyt neki, de most se akar működni.
Előzmény: Aezakmihuszár #710 hozzászólása
Töményen nagyobb a felületi feszültsége, mint higítva, ezért a csepp könnyebben legurul a levélről, kisebb a perzselés veszélye. A nitrosol fúvóka nem porlaszt, csak csorog az anyag, ezért valószínűleg higítva sem fog perzselni.
A nitrosol ammónium-nitrát és karbamid vizes oldata, az ammónia tud perzselni, a karbamid nem. Ezért a karbamidot szokták vízben feloldva lombtrágyaként is alkalmazni finomabb porlasztású fúvókával.
Először megpróbálnám 10-12km/h-val a 100 litert kijuttatni, ha túl alacsony a nyomás, akkor gyorsítanék, ha egyenletes a talajfelszín, ha nagyon döcögős akkor pedig higítanám, ha nem lenne elég a nyomás.
Teejet VR-X 1.0 fúvókát használunk, ez elég széles tartományban működik, eddig még nem volt szükség higításra, perzselést sem tapasztaltam soha.
Előzmény: palfijozsefbence #24444 hozzászólása
10 éve mióta JD is van a gazdaságban csak JD Hy-gardot használunk hidraulikába és Extreme gard 85W-140-et a véglehajtásokban, a JD-k mellett az MF 5465, MF 8140, MTZ 820.4, MTZ 82-ben is.
Motorolajból az 5465-be a gyári 10W-40 Ultra Engine megy, a többibe JD Plus 50II 15W-40, az MTZ-kbe meg valami olcsóbb Agip olaj.
Így egyszerűbb, nem kell sokféle olajat tartani.
Előzmény: Petke82 #4425 hozzászólása
Szia! Meg van, írtam emailt.
Előzmény: Sk Laci #25038 hozzászólása
2001-2003 között már volt AutoPowr is.
Konedata
Előzmény: szanberg #1141 hozzászólása
Igen, net az kéne hozzá.
A 500ezer/3év díjból arra következtettem hogy Trimble rendszered van, ha a régebbi CFX vagy FM 750 akkor itt mutatja a lépéseket, igaz franciául, de ki lehet következtetni, hogy mit hova kell írni, 0:40-nél a caster.ntrip.eu.org-ot, aztán a port-nál 2101, aztán 0:47-nél ahol neki SKY1 van írva oda egy nagy V-betűt kéne elvileg.
Ha más rendszered van, vagy nem működik így, ahogy a videóban, akkor messengeren Gunics Balázsra írj rá, ő biztos tudja, hogy mit hova kell írni és nagyon segítőkész.
Előzmény: szanberg #1134 hozzászólása
OFF
Szia!
Ingyen Rtk jelre egy próbát megér, nekem MG működik így:
caster.ntrip.eu.org
port: 2101
user: mindegy
password: ez is mindegy
V nevű bázis, ezzel a beállítással elvileg a legközelebb lévő bázishoz csatlakozik.
(Gunics Balázsnak köszönet a munkájáért!
Az előfizetésnél hosszú távon olcsóbb egy saját bázist feltenni valami magasabb épületre, golyó 2 írta korábban, hogy 8db kormányzása megy a saját ~200ezres bázisáról akár 35km távolságról.
Bázis ügyben keresd Gunics Balázst.
Itt írtak róla.
Előzmény: Peti 8310 #6774 hozzászólása
*tavaly előtt, 2022-ben, tavaly már megvolt a 3m-es.
Előzmény: zsoltrs #6768 hozzászólása
Ja értem, akkor azzal nem sokat tudnál viszonyítani a 3,5m-hez.
Most jut eszembe, hogy tavaly mikor adagoló problémás volt a 8310, akkor húztam én is a terranot egy pár hektárt úgy, hogy a két szélső kapát levettem. Az egyengető tárcsákat szerintam hagytam ugyanazon a beállításon mint a többi, erre nem emlékszem, de nem volt vele gond.
Akkor jó lehet ez a kapa leszedős megoldás nálad is.
Előzmény: Agroporta #6713 hozzászólása
Felénk pl. pénzkidobás a rugós biztosítás, eddig csak akkor kellett cserélni nyírócsavart, ha túl közel mentünk a fákhoz és elakadt a gyökerekben a kapa vagy a lazítókés. A Terrano grubberünk rugós biztosítású, de még rosszabb is, mint a nyírócsavaros Helti, mert a szegésben és a keményebb részeken állandóan kiold, a nyírócsavaros meg tartja a mélységet. Igaz 2007-es, valószínűleg már gyengültek a rugók, meg ez még talán 500kg alatti kioldóerejű volt, az újabbak már erősebbek.
Előzmény: zsoltrs #6684 hozzászólása
Szia!
Nálunk is könnyen művelhető, 45-ös kötöttségű agyagos vályog talajok vannak. 2017-óta egy 13 kapás Horsch Terrano 4 FX-et húzunk JD 8310-el. Először 25centin húztuk, kukorica után kétszer is..
Tavaly vettünk egy 3m-es 10 kapás Heltit is, ezt egy JD 7430 húzza 160 lóval. Tökéletes méret neki, ezt is 18-20centi mélyen húzzuk 9-10km/h-val minden elé. Ha mélyebben kell belenyúlni, akkor egyenes késes lazító megy, ha sekélyebben akkor Carrier tárcsa.
30 centi osztású mindkét grubber, nekünk elég, mert már megszokta a szemünk a szármaradványt.
Azt nem tudom, hogy a 3,5m mért nem csak 12 kapás, hogy megmaradjon a 30cm kapaosztás, mint a 3méteresen. Akkor talán elvinné a 190-es, de 13 kapa az már necces, főleg, ha 20 centinél mélyebben akarod húzni, mondjuk egy ilyen aszályos nyáron repce alá, azért az megfogná a 190 lovat szerintem.
Érdemes lenne demóznod egy 3m-es Norant, az is 27centi osztású 11 kapás, akkor látnád, hogy mennyi tartalék van a traktorban, hogy elhúzna-e még 2 kapát és, hogy milyen gyorsan kell húznod ahhoz, hogy a szemednek megfelelő talajfelszín és szármaradvány mennyiség maradjon fent.
Előzmény: Balint22 #6673 hozzászólása
Az lemaradt, hogy 3méteres 10kapás grubber.
Előzmény: Balint22 #6673 hozzászólása
Szia!
Tavaly vettünk egyet a JD 7430 Premium mögé, ez gyárilag 160Le TLT-n mérve, most mérte az Agroecopower a tavasszal és fel lett húzva 175-re.
Kellett rá az 1100kg tömbsúly, de gyári szoftverrel is könnyedén vitte 50/80 vídialapos kapahegyekkel és 80as beforgatólemezekkel szárnyak nélkül 45ös kötöttségű agyagos vályog talajon 20cm mélyen 9-10km/h-val domborzattól függetlenül. Minden alá ezzel a mélységgel dolgoztunk.
Van pár Helti gépünk, lazító, sorközművelő, crosskill henger és ez a grubber.
Ár érték arányban szerintem nagyon jók.
Előzmény: JD 4630 #24940 hozzászólása
Feri bácsit én is tudom ajánlani, egy telefont megér, hátha elmegy messzebb is!
Előzmény: envagyok2 #5109 hozzászólása
Létezik ilyen gumikerekes, de nem olcsó.
Előzmény: hashtag #917 hozzászólása
Most az ősszel 2 millióval volt olcsóbb a 3 méteres 10 kapás Helti, mint az ugyanilyen Noran, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább tekergetjük a Milwaukeeval a csavarokat a Heltin.
Csak az ár-érték arány miatt írtam, ha nem számítana a pénz én is a Norant választanám.
Előzmény: MTZ1221.3 #7065 hozzászólása
Még a végén kiderül, hogy ez egy tavalyi kép a szomszéd vetéséről.
Előzmény: Gabro #24300 hozzászólása
Szia!
Szabit Kft
Őket szokták ajánlani mindenféle vezérlőegység javításra.
Előzmény: Sk Laci #24279 hozzászólása
Nekünk tavaly hozott be a Zsolti egy nagyon jól felszerelt 3700 üzemórás JD 7430 Premiumot amit egy francia hirdető oldalon találtam több hónap keresgélés után (sok volt a kritériumom: rugózott fülke, E-SCV, komolyabb ülés, nagy ajtós fülke, 5000 alatti üzemóra).
Na a lényeg, hogy ezen már 3 éves Trelleborg TM 800 és 900 gumizás volt és az amúgy újszerű gumin látszik, hogy valami durva köves úton használhatták. Állítólag ott a táblák között is köves utak vannak és nagyon eszi a gumikat.
A francia JD forgalmazó elküldte a szervizszámlákat és az az üzemóra volt a szűrőkre írva, ami a számlákon is szerepelt.
Több hozzáértővel is átnézettem és biztos, hogy valós az üzemóra.
A turbó is még a gyári rajta, ahogy a hengerfejcsavarok is, ezeket Franciaországban javítóprogram keretein belül szokták cserélni hengerfej tömítéssel és egy hengerfej felújítással egybekötve 5000 óránál, mert a gyári hengerfejcsavarok megnyúlhatnak és átéghet a hengerfej tömítés. A francia 5,5-6-7000óra körüli 6030-7030 JD traktoroknál általában oda van írva a hirdetésbe, hogy a turbó csere és a hengerfej felújítás megtörtént.
Van egy 1997-es MF 8140-es traktorunk 4993 órával amin elől még a gyári lassan 27 éves 40%-os Kleber első gumik vannak és egy 2008-as MF 5465 6200 órával 90%-os gyári Michelin gumikkal, ritkán járunk műúton és akkor is
max 2-3km-es szakaszon.
Ilyen is létezik.
Előzmény: BolliKat #24285 hozzászólása
Az ülés gyári, nekünk a 97-ben újan vásárolt 8140-ben ugyanilyen ülés van.
Előzmény: Peti 8310 #7130 hozzászólása
Ez lemaradt:
A Kombájnbontótól itt lehet megvásárolni a könyveket:
katalogusbazis.hu
Előzmény: ÁdámZoltán #7129 hozzászólása
Szia!
Ha papír alapú megfelel akkor őket érdemes keresni:
kombajnbonto.hu
Ez pedig az összes Claas géphez a legfrissebb szoftver, kicsit drágábban:
Claas Doc Agricultural 2.2 parts catalog
Előzmény: Sk Laci #156 hozzászólása
Szia!
https://www.honti.hu/
Ezen az oldalon van a gépkönyv listában Case Axial Flow 2388, azt nem írja, hogy kezelési utasítás-e, de egy telefont megérne, hátha.
Előzmény: atyu80 #6805 hozzászólása
Szia!
Ez + valamelyik sorvezetőjük kombinációja jó lehet, hívd fel őket, segítőkészek.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/agrarinformatika-gps/machineryguide-bsc-presflow-permetezo-szakaszolo-es-mennyiseg-szabalyzo/h_6895201
Előzmény: VMisi #2365 hozzászólása
7,4-7,6pH mészlepedékes csernozjom talajokon gazdálkodunk, korábban MAS-t használtunk, de a 2019-es bővített vizsgálatok rámutattak, hogy savanyítani kellene, ezért ment ki elemi kén és átálltunk a nitrosolra, akkor még hatóanyagra vetítve olcsóbb is volt, mint a MAS.
1-2 kamionnal szoktunk venni egy szezonra, totális mellé is használjuk.
IBC-ben tároljuk, HW 6011kocsira felfér 6db IBC, ha kell, de a telephely 5km-es körzetében vannak a területek ezért nem kell sokat szállítani.
Ha meg vannak a tartályok, fúvókák, műanyag házas szivattyú, csövek, szerelvények, stb. akkor már egyszerűen megy.
Kontrollt nem csináltunk.
Előzmény: VMisi #2360 hozzászólása
Szia!
Sokan hiszik, hogy a nitrosol mivel folyékony, eső nélkül is hatásos, ez sajnos nem igaz. Kell neki legalább 2-3mm bemosó csapadék. A másik tévhit, hogy a nitrosol levélen is hasznosul. A nitrosol alapvetően ugyanolyan gyökéren keresztül felvehető műtrágya mint a szilárd műtrágyák, csak a kombinált hatóanyag (ammónium-nitrát és karbamid vizes oldata), az egyenletesebb kijuttatás és a talajba már eleve oldat formában jobban hasznosuló jellege miatt használjuk. Pl. Limussal keverve ki lehet tolni a fél adagnyi hatóanyag, a karbamid rész felvehetőségét, így egy kijuttatást meg lehet spórolni, viszont a hatóanyag ott lesz későbbre időzítve. Amikor nem megfelelő a kijuttatás technológiája és a levélen nagyobb mennyiség megtapad, akkor perzselhet. Ha nagy cseppméretben van kijuttatva akkor az oldat töménysége miatt a felületi fesztültsége révén nem terül el a levélen, hanem lepereg róla a talajra. Viszont itt jön az a dolog ami megalapozta a tévhitet: minimális mértékben ugyan megtapadhat a levélen ami még nem perzsel és fel tud szívódni, viszont ez a kevés hatóanyag amit levélen perzselés nélkül fel tud venni a növény, nem fogja pótolni a növény hosszútávú szükségletét. Egy kicsit bezöldíti, ennek aztán lehet örülni, de a kijuttatott hatóanyag 3/4 része nem hasznosul, max egy későbbi eső után, ha nem illan el addig.
Én így tudom, de majd az okosabbak kijavítanak, ha nem így van.
Előzmény: Koczka József #5989 hozzászólása
Ezen a linken van infó a "holland kacat"-ról
https://talajreform.hu/szolgaltatasok/novenyinedv-analizis/
Előzmény: Hús Futár #5716 hozzászólása
Szia!
Ez egy korábbi hozzászólásom a Carrier 500-al kapcsolatban:
A SteelRunner hengernél ne legyen lekopva a taraj, látszódjon a ponthegesztés ami összefogja a két profilt. A gumihengerről nincs infóm, a lényeg, hogy ne a régi öntvény cambridge henger legyen, mert azok általában már el vannak kopva és megtúrhatnak, főleg a lazább talajelmunkálásnál lehet gond. A SteelRunneren, ha le van kopva a taraj, de még nem mozdultak el a tagok akkor fel szokták hegeszteni betonvassal vagy köracéllal és úgy még használható egy darabig, viszont olyankor már a palást is meg van kopva és össze tud roppanni, mert kb. 4t erővel vannak előfeszítve a profilok a hengeren.
A tengelyek szoktak törni, de azt az itthoni használt tárcsáknál már nagy valószínűséggel kicserélték a magyar Vaderstad képviselet által gyártatott a gyárinál erősebb tengelyre.
A régebbi 9000 valahány szériaszámúig, (a gyár oldaláról letölthető alkatrészkatalógusban meg tudod nézni, nem emlékszem pontosan), a SteelRunner henger tengelyének a végébe volt behajtva egy csavar ami a csapágyat is fogta. Ha kiment a csapágy, eltört a tengely, vagy elszakadt a csavar a tengely végén, akkor a gyári célszerszámmal kellett összehuzatni a hengert és azután lehetett kilazítani a csavart és csapágyat cserélni. Ezt megváltoztatták és a csapágy elé raktak anyát ami összefogja a hengert. A magyar "erősített" tengelyen is így van megoldva, csak ott nem hatlapfejű hanem egy kör profilú anya fogja, arról lehet felismerni.
A korai, célszerszámmal összehuzatós verziónál a csapágy és a henger profil között két alátét van, az újabb fajtán hatlapfejű anya, a magyar tengelyesen pedig egy esztergált kör profilú anya.
A szélső tagok főcsapjai mindennapi zsírzás hiányában szétkopnak, belemegy a por a csap és a persely közé, összerág, rosszabb esetben megszorul és letöri a csap végéről a karikát ami azt hivatott elősegíteni, hogy szétnyitásnál egyszerre nyíljon a két tag.
A régebbi főcsapoknál is inkább kifele jött a zsír, mint a csap középső szűkített része felé, de most már ezt átdolgozták és készítettek párhuzamos zsírzóhornyokat a csapra. 2020-ban még ezt flexxel orvosoltam az új csapokon.
Tipikus hiba, hogy a főcsapok kopásából adódóan a szélső tagok sekélyebben járnak a középsőnél. Mindegyik munkahenger vége menetes, utána lehet állítani a nagy nyitó munkahengernél, de célszerűbb a csapokat is cserélni, ha kopottak. Az 500-as tárcsán a fővázon lévő vályúkat, amibe a szélső tagok hengeres váznyúlványai illeszkednek teleszórja földdel, főleg a bal oldalit, emiatt is tud sekélyebben járni a széle, mint a közepe, mert a vájúban összegyűjti a földet és eltartja a hengeres váznyúlványt. Egy védő lemezt kéne oda gyártani az megoldaná.
Cseréltük a 2008-as évjáratú 500-as tárcsánkon a váz főcsapokat és perselyeket, a 10kg-os kalapás alig indította meg a csapokat, a sárkaparók tartókonzolját felfogató 30as laposvasakból meg menetesszárból összeraktunk egy kengyelt amibe befogtuk a 16tonnás olajemelőt és azzal nyomattuk ki a csapokat, perselyeket a vázból és vissza az újakat.
A csap asszem 80ezer a persely 25 nettó volt akciósan (2020-ban).
A többi zsírzási pontot is naponta, max 1,5naponta kell zsírozni, különben már be sem veszi. Mondjuk akkora a hézag a váz kengyeleknél is, hogy mindenhova simán bemegy a por, csak azért zsírzom, mert így nyugodt vagyok, hogy nem rajtam múlik.. :D
Ha a tárcsakarok gumibakjai elöregszenek, a karok elcsúsznak a vázon, még nem cseréltünk, de úgy számoltam, hogy milliós összeg az összes gumiprofilt cserélni.
A csapágyak jól bírják, ha nem járatják agyig a földben és a karok nincsenek elkopva ahol a porvédő illeszkedik, vagy nem fordulnak leengedett tárcsákkal.
2006-tól az újabb öntvény tárcsatartó karosat érdemes megvenni, elvileg csak azon fér el a CrossCutter lap és talán a Truecut is, de ebben nem vagyok biztos.
Érdemes beállítani az első tárcsasort, hogy a teljes felületet átdolgozza. Amit mi vettünk arról egy 450 és egy 470 Truecut garnitúrát koptattak le, de a hátsó tárcsasor az első nyomában futott, nem volt rendesen beállítva. A könyve írja a beállításokat, letölthető magyar nyelven a Vaderstad oldaláról.
Két évig néztem a hirdetéseket mire olyat találtam, amit érdemes volt egyáltalán megnézni és ráment még majdnem nettó 2millió úgy, hogy kapott új vonószemet, 5db csapágyat, 40db CC lapot, cseréltük az egyik szélső tag hengerének a tengelyét csapágyakkal szimeringekkel, szimering futógyűrűkkel, a váz főcsapokat és perselyeket és a henger sárkaparókat.
Így most ugyanolyan jól dolgozik, mint az új, viszont az új gép ára a duplája, mint amennyiben ez van eddig.
Ahogy néztem a hirdetéseket a régiek is egy árban vannak az újabb jó felújítási alapokkal, szóval jól meg kell nézni, hogy mit vesz az ember. Gazdasági totálkáros "felújított" új lapokkal felszerelt is van 6 millióért és a még menthető is lehet 7,5 ért amire ugyanúgy rá mehet 1-2év alatt nettó 2-3millió alkatrész költség.
Szerintem, ha valaki normális 500-as Carriert szeretne és nem akar vásárlás után sem csalódni, akkor a 2023-as árakkal legalább nettó 10 milliót rá kell szánni.
Akkor vegyél ilyet, ha elfogadod a nyűgjeit, hogy néha állítgatni kell, hogy a szélső tagok vízszintben legyenek. Főleg, ha pl. egyszer nehezebb ikerkerekes traktor húzza és rá vannak feszítve a szélső tagok, hogy a keréknyomba is egyformán belemenjen, ezután egy kisebb szimpla kerekes traktorral húzva már sokkal mélyebben járnak a szélső tagok. Ott hozzá kell állítani a különböző kapcsolási magassághoz a vonórudat és a szélső tagokon a kis munkahengerek szárát.
A CCD munkája nagyon talajnedvesség függő. Az erősebb árvakelést és a parlagfüvet nem nagyon bántja. Glifot használunk így ez nem probléma.
Nem univerzális eszköz, viszont amire kitalálták, a nagy sebességű 16-20km/h-s sekély művelésre talán a legjobb.
Előzmény: mimre #5603 hozzászólása
"Árpa után rába+fralaz után tárcsa és megy bele köztes növény pl mustár olajretek. Ezt sekélyen bedolgoz(grúber v tárcsa)"
Mustár olajretek helyett valami mást tennék (semmiképpen sem pohánkát
"Napra után grúber könnyebb földeken
Fralaz +,tárcsa kötöttbe megy bele az árpa." Így csináljuk mi is, egy 20cm terrano után carrier és vetés.
"Kukorica utan vogel terra dig + tárcsa kötöttbe
Gruber lazább földbe
Ezek utan téli takaró vetése."
Kukorica után nem próbáltam még takarót vetni, ott valószínűleg a tavaszi glifozásnál kell észnél lenni, hogy jól sikerüljön, Feco írt erről nemrég.
Előzmény: mimre #5601 hozzászólása
Szia!
Én ezt értem, csak azt írtam, hogy jobb híján próbára megfelelne a 3m-es is két felhajtott kapával, de ha tudsz 2,7-est szerezni kiróbálni az a legjobb.
Sok sikert a vásárláshoz!
Előzmény: Agronomus #5679 hozzászólása
Nálam ugyan ez van most a CC lapos 500-asnál, hogy szimpla kerekű MF 8140-el húzom és a közepe sekélyebben jár. Eddig mindig a JD 8310-el húztam hátul ikerkerékkel, akkor a taposott nyomokba nem akart a két szélső tag belemenni, a közepe járt mélyebben, ezért rövidebbre állítottam a nagy munkahenger szárát, hogy jobban ráfeszítse a szélső tagokat és így egyforma lett a szint. Viszont most a grubberezett talajon a szimpla keskenyebb kerekű traktor keréknyomába könnyedén belemennek a szélső tagok ezért a közepe van feljebb pár centivel, most a kis munkahengerek szárát tekertem be koppra, így most jobb a helyzet, de nem tökéletes. A nagy munkahengert nem akartam piszkálni, csőfogóval meg vascsővel szoktam állítani mert nincs akkora kulcsom, de muszáj lesz beszerezni, mert ezek szerint mindegyik traktorhoz hozzá kell finomítani.
Ez a tárcsa ilyen, el kell fogadni, hogy vannak ilyen nyűgjei.
Előzmény: mimre #5544 hozzászólása
Szia! Szerintem kérd el demora a 3m-es NorAnt, próbáld ki különböző talajtípusokon, ha van lehetőséged akkor mindkét traktorral és a kicsinél ha nem viszi a kötöttben akkor a két szélső kapát fel lehet hajtani, vagy levenni. Ezek után már tisztábban látnál, hogy milyen széles és hány kapás grubberre lenne szükséged.
Szerintem megéri a szállítás árért ennyi tapasztalatot gyűjteni.
Persze, ha van rá idő, mert ha vetés és aratás is menne egyszerre akkor nehéz ügy.
Előzmény: Hús Futár #24697 hozzászólása
Szia!
Itt a fórumon korábban GCastle írt egy ilyen traktorról, a motorral voltak gondok, lehet, hogy ott az előző tulaj hibája miatt, de a facebook fórumban is olvastam már, hogy hamar lecserélték 8R-re, vagy 7030-8030-ra, mert mindenféle gondja volt. Én inkább 78-7930-at néznék, vagy 81-8230-at, bár árban lehet, hogy több mint a 7R.
Kistelekről pedig max juhtúrót vennék. Bár dicséret illeti a takarító, fényező és fényképész részleget, amit kihoznak a legkopottabb gépekből is az valami csoda.
Előzmény: nyonyesz #8192 hozzászólása
Szia! Ki ad érte ennyit és milyen minőségért? Köszi!
Előzmény: hasutas1 #52589 hozzászólása
Valamelyik biztos.
Nem láttam még ilyet, érdekes.
Nézegettem a Windyt és ráakadtam erre




Előzmény: Büresz #5594 hozzászólása
Ez így van, ha száraz a talaj akkor nem nagyon megy bele pár centinél jobban és nem viszi ki teljesen a gyomokat. A kapillárisokat elvágja, az elhullott magokat csízázási helyzetbe hozza, de a mechanikus gyomirtási hatásfoka az erősen talajnedvesség függő.
Mi kalászosok után Carrierrel tarlóhántást végzünk, aztán amikor kigyomosodik akkor totális gyomirtóval tarlókezelést. (4l glifo + 5-8l/ha nitrosol, vagy egy kis pH csökkentő és visz mindent)
Napraforgó után megy a homlokrakodós MTZ egy RZ szárzúzóval ami ledönti és nagyjából eldönti a szárat, aztán a Carrier összevágja a szárat, ezután grubber, műtrágyaszórás, megint Carrier és búza vetés (Kuhn Premia vetőgépen nincs elmunkáló tárcsasor, hogy egy menetben menjen). Kukorica után Komáromi zúzó megy aztán grubber. A grubberezett kukoricatarlókat február-márciusban meghúzzuk a Carrierrel, addigra kevesebb a szármaradvány, jó munkája van, síma felszínt hagy.
Nekünk nem hiányzik a V tárcsa a technológiából, ezt egyénileg kell eldönteni.
Előzmény: ..,-:) #5595 hozzászólása
Azt írja a hirdetés, hogy a tárcsalapok csapágyait cserélte egy éve a lapok azok lehetnek régebbiek.
Előzmény: Büresz #5593 hozzászólása
Ez már az újabb öntvény tàrcsatartó karos ami pozitívum és még jónak tűnik a henger is, látszanak a ponthegesztések rajta. Ha nincs elhajolva a váza akkor megvenném.
Előzmény: Büresz #5590 hozzászólása
Szia! 5200-as hozzászólásban írtam a Carrier 500-ról bővebben, vannak előnyei és hátrányai amikkel együtt lehet élni. Én Cross cutter lapokkal használom, 14-19km/h közötti tartományban húzom 160-235lóval, egyenletes felszínt hagy maga után. A száraz talajba nem nagyon megy bele, most nálunk így néz ki a tarlóhántás ledőlt árpa után, nekem tetszik, de van aki feketére szereti művelni.
Sziasztok!
Hallott valaki HO napra aktuális árat?
Előzmény: robinson #15 hozzászólása
Köszi, hogy ilyen hosszan leírtad a problémákat!
Pont mostanában gondolkodtam rajta, hogy egy ugyanilyen rendszert be kéne szerezni, mert ár érték arányban tök jó és mindenki dicséri, de ezek szerint túl szép volt, hogy igaz legyen.
Maradok inkább az eredetileg tervezett Trimble GFX 750 automata kormányzás + Field IQ kijuttatás vezérlésnél, igaz az majdnem háromszor annyiba kerül, viszont a környékemen több is üzemel hibátlanul évek óta.