Akkor lenne az igazi, ha úgy fényképezted volna, h. látni is lehetne valamit. Konkrétan a lapátot, h. mi van akkor, ha megfordul a forgásirány. Izgatottan várjuk!!!!
Már csak egy nem világos: ha a villám több ezer voltja, meg ampere nem okoz kárt egy traktor elektronikájában, akkor mi a fenének veszi ki a szervizes a kombájnból a motorvezérlőt, mikor hegeszteni kell rajta, mikor ott csak 20-50 Volt van, és ráadásul a varrat mellé teszem a testet?
Az első egy 5,5mm átmérőjű, a második meg egy 6,5-ös. Ezek maximum egy generátor bekötésére jók, de azokból sem a nagyobbakhoz. Ez az önindítóra igencsak karcsú.Neked olyan 120 körüli kell.
Volt szerencsém egy 10-15-öshöz, illetve kettőhöz. Az egyik haver hozta a vegyszerezője alá. Én ilyet elvből sem vennék. Mondja a haver, h. ez még túl erős is lesz, mert 16 PR-es. Mikor megláttam, majd hanyatt estem. úgy össze volt gyűrődve, 15 méterről belsőguminak néztem volna. Kérdezem: a vászonbetétet majd később hozod bele? Felfújtuk, de minden irányba állt, csak a körre nem hasonlított . Láttam egy másikat egy személykocsin. Nagyon príma volt, csak lekopott kb 1/3 -ánál, mint egy átlagos gumi..... úgyhogy hajrá, ha más előnye nincs, de legalább olcsó
Látom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség..... Nagyon súlyos ez a technika. Valamikor én is így kezdtem, de ma már nem lenne türelmem hozzá.
Az egyes eke, (néhai fogatos eke) minden mai ekének is az alapját képezi, mármint működési szempontok szerint. Az egyes ekék iránytartásában meghatározó szerepet játszik a csúszótalp, ami hosszabb volt, mint a mai ekéknek. Ez a hosszú csúszótalp tartja egyenesben az ekét, sőt a fogatos ekénél (aminek volt még egy elől haladó "taliga" része ) még lefelé is tartott, ilyeténképpen még a mélységet is az tartotta. Végül is ezt ennél az ekénél is megfigyelhetjük, mert látható, h. a mélységállító kerék csak kóvályog az eke után, tehát nem tart terhet, azaz mélységet.Így valójában nem is értem, miért van rajta. Ez az eke nem menne el egy kötelen, de a fogatos eke valóban úgy ment.
A 800-assal már nem nehéz felvétetni az elejét, ha egy barázdába beleszaladsz, v, durván engeded a kuplungot. Innentől kezdve szerintem értelmetlen tovább terhelni.
Ha bent van a szár a törőhengerek között, és nem rántja le, csak rázza a szárat, ........ Ez is erős állományban jelentkezik először. A törőhenger eldarálja a szárat , ahol elkapta, de nem tud új fogást venni rajta, mert a vastag szár kipattan a taréjból. Ennek az az oka, h. kopott a taréj sarka (vágóél ) és nem tud belevágni a szárba, csak elcsúszik rajta. A lekopott sarkot kellene visszaállítani valamilyen szinten hegesztéssel, meg egy flex-szel. Ebben az esetben segít, ha kissé nyitunk a hengerek hézagán. Ha már témánál vagyunk, tudja valaki a hivatalos hengertávolságot?
Amit én mondok, azt úgy látod meg legjobban, ha beindítod, és felülről ránézel, és a csiga mögött látsz egy lyukat. Ha látod, tudni fogod, h. az-e a baj. Egy olyan kopás van a törőhenger tarajának elejében, ami forgás közben egy lyukat képez, és ebben a lyukban vergődik a szár, és nem tud elindulni hátrafelé a törőhengerek közé. Ezen nem nagyon segít a távolságállítás. A tarély elejét kell felhegeszteni egy kicsit, hogy a hátrafelé vezető út ne hirtelen szűküljön meg, hanem kúposan, illetve a csiga után egyből induljon a lehúzás, és ne legyen egy sima rész, amibe meg tud ülni a szár, és ezzel megakadályozza a többi szár bemenetelét is. Szerintem nem hirtelen jött a probléma, hanem hirtelen mentél bele egy vastag és erős állományba.
Hát azért kell oda , mert onnan veszi a párhuzamkapcsoló a 24V-ot, amit elküld az önindító behúzótekercsére, mert annak 24V kell. A multkor említettem, h. nehogy valaki az önindítótól hozza vissza a 24-et ( már láttam ilyen bekötést ) , mivel az a 24 ott van a kettes akksinál is, nem kell érte az önindítóig menni.
Nem így látom a problémát, hanem a következőképpen: 50 hektár támogatása 3,5 M Ft. Ehhez gazdálkodásból átlagos körülmények között hozzá lehet tenni 5-6 M Ft-ot. Ez már együtt 9 M Ft. Egy vezérgép nem játék, nem lehet egy vacak bóvli, tehát simán rá kell szánni legalább 2 éves hasznot. Ez itt 18 M Ft. Ebből szerintem nyugodtan kitelik egy egyenes hidas MTZ, persze csak akkor, ha a gazdaság jövedelmét a saját gazdaságunkra akarjuk költeni, nem pedig a feleségem szuper igényeire, illetve a kocsmáros feleségének a szuper igényeire. Én így látom.
Kérdésedből ítélve te még meglehetősen kezdő vagy ebben a műfajban. Aki már lehúzott egy pár évet, annak ez a kérdés nem kérdés. A 80-as MTZ csak szaladgálós gép, igazi munkára nem való. Természetesen kell a 90 lovas, négy kerékkel, egyenes híddal.
Úgy látom, mindenáron hülyének akarsz beállítani. Természetesen nem azt mondtam, h. akkor is szórni fogok, mikor akkora szél fúj, h. nem lehet szórni, csak azt, h. bizonyos oldalszélre rá lehet korrigálni, és elfogadható szintre vissza lehet hozni a szórásképet, ha van egy elektronikus vezérlőd. Utálom magam ismételni, ha nem akarod megérteni, akkor nem tudok veled mit csinálni.Attól még bízok benne, h. a többiek megértik. Az egész gazdálkodás erről szól. Ha rosszak a viszonyok, valamelyest javít a helyzeteden, ha jó a felszerelésed. Ha rossz a talajod, de van egy jó géped, tudsz haladni, míg veled ellentétben egy másik ember, akinek nincs jó gépe, vagy megáll, vagy rossz munkát csinál. Ha megindul a szél de van egy légzsákos vegyszereződ, még valameddig tudsz jó munkát csinálni, mikor már más megáll, vagy rossz munkát csinál. Ettől érthetőbben már nem tudom leírni.
Hát, igen. Meg kell cserélni a beállítást, csak nem kell megállni vele, mert pillanatok alatt megy. Az állítás úgy néz ki, h. L+R , L , R , szóval mindkettő, vagy valamelyik oldal.Mikor megindulok, már a fülkéből látom, h. mennyire tolja el a szél a szórásképet, és annak függvényében korrigálok rá 20-30 - ot, vagy amennyit gondolok. Nyomok egy L -et aztán 3-szor megnyomom a 10%-os gombot + irányba, majd nyomok egy R -et, és háromszor megnyomom a korrigáló gombot - irányba. Mikor fordulok, már ott van R -en, kiütöm nullára, majd megint megnyomom háromszor, de most + irányba, majd váltok ismét L -re, és nulla, és - irányba 3-szor. Mikor megszokod, átvered az egészet, még 10 másodperc se kell neki, és nem állok meg, még nem is lassítok, sőt, igazából, mostmár a GPS is bent van, úgyhogy nem is kell nagyon nézni, hová fordulok be, úgyhogy átállítom még a dűlőn, mikor nem is szórok.
A lényeg annyi volt az egészben, h. mikor először dolgoztam ezzel a szóróval, akkor vettem egy hektár földet valahol. Annyira félre esett a többitől, meg kilógott a vetési sorból, meg annyira nem volt kedvem még oda se vinni az egész gépsort, h. minden bajom volt, mikor eszembe is jutott, h. még az is énrám vár. Arrafelé jártunk műtrágyát szórni, volt ott valami régi bedöglött zab, feldobtunk a kocsira pár zsákkal, rácsapom a szóróval, aztán majd lesz vele valami. Ez a rész volt az, ahol befejeztük a sózást, már jó délután volt, meg vasárnap, meg már nagyon untuk, meg jött egy kis felhő, meg szél........na, mondom, ez a föld nem ér annyit, h. én ide mégegyszer kijöjjek! Elindultam a szóróval, a zab meg minden irányba, csak arra nem, amerre én szeretném Na, még a végén csak igaza lesz anyámnak, h. a vasárnapi munkán nincs áldás....... mert itt már mindenki ellenünk volt. Na ekkor kezdtem el külön állongatni a két oldalt, és valahogy csak elszórtuk a zabot. Láttam én már akkor is, h. nem lett ez olyan rossz, mint amilyen szél volt, de miután kikelt.......soha ne legyen rosszabb zabom. Tökéletes volt a szóráskép! Na, ezen felbuzdulva azóta nem vagyok lusta kicsit rápöckölni még a műtrágyánál is, ha elkapunk valami szelet.
Persze egyáltalán nem kellemes oldalszélben szerencsétlenkedni, meg minden fordulónál átállongatni a vezérlést, de mostanában voltak olyan tavaszok, mikor egy hónapig ordított a szél, de e-miatt nem lehet elkésni a vetéssel, úgyhogy csináljuk, ahogy tudjuk......meg ahogy sikerül.
Tökéletesen megértelek, de úgy gondolom, messze nem akkora baj pl. búzában, ha egyik rész 180 kiló helyett 160-at kap, a másik meg 200-at, mint az, mikor április 25.-én már nagyon-nagyon vetni kellene a kukoricát, de van két lapos a táblában, amin alig bírom áthúzni a vetőgépet, és ráadásul úgy felragad, h. egy óra alatt alig bírom letakarítani, vagy pl rá van írva a vegyszerre, h. ez a fajta gyom ilyen nagy legyen, a másik meg olyan, de nem nagyobb!!!!!!!, a harmadiknak meg minimum 25 centi futása legyen...........és én meg csak nézek, mint kacsa a napba, h. hogy a bánatba lehet ezeket úgy összevárni, h. mindegyik pont jó legyen......... szóval úgy gondolom, h. habár igaz, amit mondol, de a mindennapi munkában ettől csak nagyobb problémák adódnak, amit valahogy mégis meg kell oldani.
Nekem egy RAUSCH műtrágyaszóróm van. Ennek egyterű a tartálya, úgyhogy nem kell a végén azzal bajlódni, h. az egyik oldalban még van só, közben meg jobb lenne, ha a másikban lenne. Ez egy nagy előny. A döntő érv viszont az volt a vásárlásnál, h. ennek akciózták az elektronikus vezérlését. Az Amazonét valami 700 ezerre mondták, míg ennek talán olyan 300 környékére. Ez döntött, mivel már ennyit se szántam rá, de nagyon dícsérték az elektronikus vezérlést, és gondoltam, már csak rá szánom a pénzt, a jót egyszer kell megvenni. Ezt mindenkinek nagyon tudom ajánlani. Ezzel tényleg jelentős műtrágya mennyiséget lehet megtakarítani, főleg, ha sok alaktalan föld van. Nem az a fő előnye, h. pillanatok alatt leütöm az egyik oldalt, hanem az, h. bármikor bármelyik oldal mennyiségét külön is tudom szabályozni. Ezt sokszor használom, de oldalszélnél szinte elengedhetetlen, mert azt az oldalt visszább veszem, amelyik oldalról fúj, mivel azt az oldalt visszanyomja, tehát jelentősen csökken a szórási szélesség, azaz keskenyebb csíkra nem kell annyi só, míg a másik oldalt, amit megtol a szél, és jó messzire viszi, azt meg feljebb veszem kb. 20-30% -al, attól függően, milyen erős a szél, mert oda meg több kell. Na, lényeg a lényeg, aki ki bír facsarni a pénztárcájából egy elektronikus vezérlést, az ne sajnálja a pénzt rá, mert rendkívűl jó dolog.
Annyi dolgom van, ki se látszok belőle, nem hiányozna vakra szétszedni egy motort. Bízok benne, h. menet közben befut valaki, aki naponta szed szét motort, és megmondja pontosan.
Hanyas hsz.ban van a videó?????????????????
Előzmény: csferri #1336 hozzászólása
OK. Mostmár látom
Előzmény: csferri #1332 hozzászólása
Akkor lenne az igazi, ha úgy fényképezted volna, h. látni is lehetne valamit. Konkrétan a lapátot, h. mi van akkor, ha megfordul a forgásirány. Izgatottan várjuk!!!!
Előzmény: a2457 #19444 hozzászólása
Már csak egy nem világos: ha a villám több ezer voltja, meg ampere nem okoz kárt egy traktor elektronikájában, akkor mi a fenének veszi ki a szervizes a kombájnból a motorvezérlőt, mikor hegeszteni kell rajta, mikor ott csak 20-50 Volt van, és ráadásul a varrat mellé teszem a testet?
Indítás közben is izzít.
Előzmény: Mokári Ádám #4814 hozzászólása
OK
Az mit jelent, h. borealis?
Előzmény: vasvarikriszta #47257 hozzászólása
Előzmény: gabika82 #47251 hozzászólása
Nincs annak semmi baja. 1200 fölött indul. Ez az Orosz technika.
Előzmény: Büresz #47200 hozzászólása
Hát ez oda is van írva, ha ránézel a táblázatra.
Előzmény: Mtz 550E #47195 hozzászólása
Az első egy 5,5mm átmérőjű, a második meg egy 6,5-ös. Ezek maximum egy generátor bekötésére jók, de azokból sem a nagyobbakhoz. Ez az önindítóra igencsak karcsú.Neked olyan 120 körüli kell.
Előzmény: 4755 #2375 hozzászólása
Volt szerencsém egy 10-15-öshöz, illetve kettőhöz. Az egyik haver hozta a vegyszerezője alá. Én ilyet elvből sem vennék. Mondja a haver, h. ez még túl erős is lesz, mert 16 PR-es. Mikor megláttam, majd hanyatt estem. úgy össze volt gyűrődve, 15 méterről belsőguminak néztem volna. Kérdezem: a vászonbetétet majd később hozod bele?
Előzmény: 4755 #2370 hozzászólása
Van
Előzmény: Maszek Zs #6181 hozzászólása
Látom már. Erre magamtól is rájöhettem volna..... kicsit nehéz volt ez a nap, nameg az öregség....
Előzmény: JohnnyPíít #6178 hozzászólása
Van még vagy 15 hektár szántanivalóm , ráállítanám az öreget az ekére, hadd tartsa, hamár annyira ért hozzá.
Előzmény: Maszek Zs #6172 hozzászólása
Az egyes eke, (néhai fogatos eke) minden mai ekének is az alapját képezi, mármint működési szempontok szerint. Az egyes ekék iránytartásában meghatározó szerepet játszik a csúszótalp, ami hosszabb volt, mint a mai ekéknek. Ez a hosszú csúszótalp tartja egyenesben az ekét, sőt a fogatos ekénél (aminek volt még egy elől haladó "taliga" része ) még lefelé is tartott, ilyeténképpen még a mélységet is az tartotta. Végül is ezt ennél az ekénél is megfigyelhetjük, mert látható, h. a mélységállító kerék csak kóvályog az eke után, tehát nem tart terhet, azaz mélységet.Így valójában nem is értem, miért van rajta. Ez az eke nem menne el egy kötelen, de a fogatos eke valóban úgy ment.
Előzmény: Gege #46865 hozzászólása
A 800-assal már nem nehéz felvétetni az elejét, ha egy barázdába beleszaladsz, v, durván engeded a kuplungot. Innentől kezdve szerintem értelmetlen tovább terhelni.
Előzmény: jvass37 #736 hozzászólása
Ha bent van a szár a törőhengerek között, és nem rántja le, csak rázza a szárat, ........ Ez is erős állományban jelentkezik először. A törőhenger eldarálja a szárat , ahol elkapta, de nem tud új fogást venni rajta, mert a vastag szár kipattan a taréjból. Ennek az az oka, h. kopott a taréj sarka (vágóél ) és nem tud belevágni a szárba, csak elcsúszik rajta. A lekopott sarkot kellene visszaállítani valamilyen szinten hegesztéssel, meg egy flex-szel. Ebben az esetben segít, ha kissé nyitunk a hengerek hézagán. Ha már témánál vagyunk, tudja valaki a hivatalos hengertávolságot?
Előzmény: medikus #754 hozzászólása
Amit én mondok, azt úgy látod meg legjobban, ha beindítod, és felülről ránézel, és a csiga mögött látsz egy lyukat. Ha látod, tudni fogod, h. az-e a baj. Egy olyan kopás van a törőhenger tarajának elejében, ami forgás közben egy lyukat képez, és ebben a lyukban vergődik a szár, és nem tud elindulni hátrafelé a törőhengerek közé. Ezen nem nagyon segít a távolságállítás. A tarély elejét kell felhegeszteni egy kicsit, hogy a hátrafelé vezető út ne hirtelen szűküljön meg, hanem kúposan, illetve a csiga után egyből induljon a lehúzás, és ne legyen egy sima rész, amibe meg tud ülni a szár, és ezzel megakadályozza a többi szár bemenetelét is. Szerintem nem hirtelen jött a probléma, hanem hirtelen mentél bele egy vastag és erős állományba.
Előzmény: Ares 826 #731 hozzászólása
Még most se látom, hol van
Előzmény: Ares 826 #731 hozzászólása
Bocsi, én még nem fedeztem fel a képeket.....máris keresem
Előzmény: Farkas István. #729 hozzászólása
Ezt legjobban akkor látod, ha beindítod az asztalt. Ilyen bámészkodás alkalmával a lógó ruha kerülendő !!!!!!!!!!!!!
Előzmény: medikus #725 hozzászólása
A törőhengereknek az élébe egy jó nagy lyuk van kopva az orrcsiga után közvetlen, és azon a lyukon nem tud átlépni a kuki szár.
Előzmény: Zsolesz100 #46495 hozzászólása
OK.
Előzmény: Zsolesz100 #46491 hozzászólása
Igen, arra a 30-as pontra kell kötni. Az minden állapotban 12V-ot ad a rendszernek.
Előzmény: Zsolesz100 #46491 hozzászólása
Tehát most arról beszélünk, h. egy 12V-os rendszert akarsz átalakítani 24-re ???????
Előzmény: Zsolesz100 #46487 hozzászólása
Hát azért kell oda , mert onnan veszi a párhuzamkapcsoló a 24V-ot, amit elküld az önindító behúzótekercsére, mert annak 24V kell. A multkor említettem, h. nehogy valaki az önindítótól hozza vissza a 24-et ( már láttam ilyen bekötést
miért ne lenne oda kötve?
Előzmény: a2457 #431 hozzászólása
Nem így látom a problémát, hanem a következőképpen: 50 hektár támogatása 3,5 M Ft. Ehhez gazdálkodásból átlagos körülmények között hozzá lehet tenni 5-6 M Ft-ot. Ez már együtt 9 M Ft. Egy vezérgép nem játék, nem lehet egy vacak bóvli, tehát simán rá kell szánni legalább 2 éves hasznot. Ez itt 18 M Ft. Ebből szerintem nyugodtan kitelik egy egyenes hidas MTZ, persze csak akkor, ha a gazdaság jövedelmét a saját gazdaságunkra akarjuk költeni, nem pedig a feleségem szuper igényeire, illetve a kocsmáros feleségének a szuper igényeire. Én így látom.
Előzmény: tuborg #420 hozzászólása
Kérdésedből ítélve te még meglehetősen kezdő vagy ebben a műfajban. Aki már lehúzott egy pár évet, annak ez a kérdés nem kérdés. A 80-as MTZ csak szaladgálós gép, igazi munkára nem való. Természetesen kell a 90 lovas, négy kerékkel, egyenes híddal.
Előzmény: lac* #959 hozzászólása
Úgy látom, mindenáron hülyének akarsz beállítani. Természetesen nem azt mondtam, h. akkor is szórni fogok, mikor akkora szél fúj, h. nem lehet szórni, csak azt, h. bizonyos oldalszélre rá lehet korrigálni, és elfogadható szintre vissza lehet hozni a szórásképet, ha van egy elektronikus vezérlőd. Utálom magam ismételni, ha nem akarod megérteni, akkor nem tudok veled mit csinálni.Attól még bízok benne, h. a többiek megértik. Az egész gazdálkodás erről szól. Ha rosszak a viszonyok, valamelyest javít a helyzeteden, ha jó a felszerelésed. Ha rossz a talajod, de van egy jó géped, tudsz haladni, míg veled ellentétben egy másik ember, akinek nincs jó gépe, vagy megáll, vagy rossz munkát csinál. Ha megindul a szél de van egy légzsákos vegyszereződ, még valameddig tudsz jó munkát csinálni, mikor már más megáll, vagy rossz munkát csinál. Ettől érthetőbben már nem tudom leírni.
Előzmény: .Szabi. #957 hozzászólása
Hát, igen. Meg kell cserélni a beállítást, csak nem kell megállni vele, mert pillanatok alatt megy. Az állítás úgy néz ki, h. L+R , L , R , szóval mindkettő, vagy valamelyik oldal.Mikor megindulok, már a fülkéből látom, h. mennyire tolja el a szél a szórásképet, és annak függvényében korrigálok rá 20-30 - ot, vagy amennyit gondolok. Nyomok egy L -et aztán 3-szor megnyomom a 10%-os gombot + irányba, majd nyomok egy R -et, és háromszor megnyomom a korrigáló gombot - irányba. Mikor fordulok, már ott van R -en, kiütöm nullára, majd megint megnyomom háromszor, de most + irányba, majd váltok ismét L -re, és nulla, és - irányba 3-szor. Mikor megszokod, átvered az egészet, még 10 másodperc se kell neki, és nem állok meg, még nem is lassítok, sőt, igazából, mostmár a GPS is bent van, úgyhogy nem is kell nagyon nézni, hová fordulok be, úgyhogy átállítom még a dűlőn, mikor nem is szórok.
A lényeg annyi volt az egészben, h. mikor először dolgoztam ezzel a szóróval, akkor vettem egy hektár földet valahol. Annyira félre esett a többitől, meg kilógott a vetési sorból, meg annyira nem volt kedvem még oda se vinni az egész gépsort, h. minden bajom volt, mikor eszembe is jutott, h. még az is énrám vár. Arrafelé jártunk műtrágyát szórni, volt ott valami régi bedöglött zab, feldobtunk a kocsira pár zsákkal, rácsapom a szóróval, aztán majd lesz vele valami. Ez a rész volt az, ahol befejeztük a sózást, már jó délután volt, meg vasárnap, meg már nagyon untuk, meg jött egy kis felhő, meg szél........na, mondom, ez a föld nem ér annyit, h. én ide mégegyszer kijöjjek! Elindultam a szóróval, a zab meg minden irányba, csak arra nem, amerre én szeretném

Na, még a végén csak igaza lesz anyámnak, h. a vasárnapi munkán nincs áldás....... mert itt már mindenki ellenünk volt. Na ekkor kezdtem el külön állongatni a két oldalt, és valahogy csak elszórtuk a zabot. Láttam én már akkor is, h. nem lett ez olyan rossz, mint amilyen szél volt, de miután kikelt.......soha ne legyen rosszabb zabom. Tökéletes volt a szóráskép! Na, ezen felbuzdulva azóta nem vagyok lusta kicsit rápöckölni még a műtrágyánál is, ha elkapunk valami szelet.
Előzmény: Farkas István. #952 hozzászólása
Persze egyáltalán nem kellemes oldalszélben szerencsétlenkedni, meg minden fordulónál átállongatni a vezérlést, de mostanában voltak olyan tavaszok, mikor egy hónapig ordított a szél, de e-miatt nem lehet elkésni a vetéssel, úgyhogy csináljuk, ahogy tudjuk......meg ahogy sikerül.
Előzmény: lac* #949 hozzászólása
Tökéletesen megértelek, de úgy gondolom, messze nem akkora baj pl. búzában, ha egyik rész 180 kiló helyett 160-at kap, a másik meg 200-at, mint az, mikor április 25.-én már nagyon-nagyon vetni kellene a kukoricát, de van két lapos a táblában, amin alig bírom áthúzni a vetőgépet, és ráadásul úgy felragad, h. egy óra alatt alig bírom letakarítani, vagy pl rá van írva a vegyszerre, h. ez a fajta gyom ilyen nagy legyen, a másik meg olyan, de nem nagyobb!!!!!!!, a harmadiknak meg minimum 25 centi futása legyen...........és én meg csak nézek, mint kacsa a napba, h. hogy a bánatba lehet ezeket úgy összevárni, h. mindegyik pont jó legyen......... szóval úgy gondolom, h. habár igaz, amit mondol, de a mindennapi munkában ettől csak nagyobb problémák adódnak, amit valahogy mégis meg kell oldani.
Előzmény: lac* #947 hozzászólása
miért?
Nekem egy RAUSCH műtrágyaszóróm van. Ennek egyterű a tartálya, úgyhogy nem kell a végén azzal bajlódni, h. az egyik oldalban még van só, közben meg jobb lenne, ha a másikban lenne. Ez egy nagy előny. A döntő érv viszont az volt a vásárlásnál, h. ennek akciózták az elektronikus vezérlését. Az Amazonét valami 700 ezerre mondták, míg ennek talán olyan 300 környékére. Ez döntött, mivel már ennyit se szántam rá, de nagyon dícsérték az elektronikus vezérlést, és gondoltam, már csak rá szánom a pénzt, a jót egyszer kell megvenni. Ezt mindenkinek nagyon tudom ajánlani. Ezzel tényleg jelentős műtrágya mennyiséget lehet megtakarítani, főleg, ha sok alaktalan föld van. Nem az a fő előnye, h. pillanatok alatt leütöm az egyik oldalt, hanem az, h. bármikor bármelyik oldal mennyiségét külön is tudom szabályozni. Ezt sokszor használom, de oldalszélnél szinte elengedhetetlen, mert azt az oldalt visszább veszem, amelyik oldalról fúj, mivel azt az oldalt visszanyomja, tehát jelentősen csökken a szórási szélesség, azaz keskenyebb csíkra nem kell annyi só, míg a másik oldalt, amit megtol a szél, és jó messzire viszi, azt meg feljebb veszem kb. 20-30% -al, attól függően, milyen erős a szél, mert oda meg több kell. Na, lényeg a lényeg, aki ki bír facsarni a pénztárcájából egy elektronikus vezérlést, az ne sajnálja a pénzt rá, mert rendkívűl jó dolog.
Előzmény: Jakabjóska #43345 hozzászólása
Na, ha ezen meglátja, én megeszem a kalapomat.
Előzmény: mtz 820,2 #43336 hozzászólása
Annak nem ilyen az alakja, és nincs benne az az ívelt peremezés......szerintem......
Előzmény: kovkos68 #7496 hozzászólása
Csak egy jó megoldás van, kivenni, és elvinni a hűtőshöz.
Előzmény: Maszek Zs #43321 hozzászólása
Még nem. Holnap elindulok itt a környéken, és addig megyek, amíg valaki meg nem ismeri ezt a lemezdarabot.
Előzmény: osztro.m #660 hozzászólása
Teljesen
Igen
Attis , hol vagy már!!!!!!













Előzmény: Richard. #43309 hozzászólása
Nem az olajbeöntőben, hanem az olajleengedő alá tett tölcsérben van a kopogás, mikor a darabos olaj siklik lefelé.
Előzmény: Maszek Zs #43303 hozzászólása
Hát, például az a szorulás miatti szorulás.
Előzmény: medikus #43302 hozzászólása
Arra én is gondoltam, de az is egyenes, és nem ilyen szabályosan törik.
Előzmény: medikus #43297 hozzászólása
Az tényleg volt már egy pár.....jó eséllyel indul a lehetséges okok között.
Előzmény: Farkas István. #43300 hozzászólása
Annyi dolgom van, ki se látszok belőle, nem hiányozna vakra szétszedni egy motort. Bízok benne, h. menet közben befut valaki, aki naponta szed szét motort, és megmondja pontosan.
Előzmény: medikus #43296 hozzászólása
Azon egy drótkosár van, nem lemez. Ez teljesen olyan, mint egy kb 25-30 -as körmös anya biztosító alátétje.......talán.
Előzmény: dagadtmadar #43292 hozzászólása
OK.